עיריית ת"א נגד הממשלה: גורמים רשמיים מנסים לסכל הרחקת מסתננים

ארגון מסיל"ה הכפוף לעירייה מסייע למסתננים להתחמק מעזיבה באמתלות רפואיות. בשמאל הקיצוני מגייסים פסיכיאטרים לחוות דעת שימנעו הרחקה

מקבלים סיוע מכספי ציבור. מסתננים בהפגנה מול העירייה | פלאש90

עיריית תל-אביב נרתמת למאבק נגד החלטת הממשלה להוציא את המסתננים הבלתי חוקיים מישראל. ארגון מסיל"ה, גוף המסונף לעיריית תל-אביב ונועד לטפל באוכלוסייה הזרה המתגוררת בעיר, פרסם קריאה בקבוצות פייסבוק של פסיכולוגים ומטפלים לסייע למסתננים.

"לאור צו השעה לחוק המסתננים והגירוש הקרב של הגברים", נכתב בהודעת הארגון, "אנו במסיל"ה זקוקים בדחיפות לאנשי טיפול (פסיכולוגים, עובדי סוציאלים וכו') להיות מראיינים לצורך קיום שיחות אינטייק לזיהוי קורבנות סחר, עבדות ועינויים בבני אדם".

המודעה של מסיל"ה הפנתה את המתעניינים לרעות שחר, רכזת ההתנדבות של הארגון. ביקשנו לשוחח עם שחר, אך היא השיבה ל'מידה' כי "אנחנו יחידה עירונית", ולכן אין באפשרותה לדבר עם עיתונאים. עם זאת, שחר ציינה כי מסיל"ה פועלת "לפי צרכים העולים מהשטח" וכי "אנחנו לא כמו ארגוני סיוע אחרים כמו 'א.ס.ף' או 'מוקד לסיוע לפליטים' שהם פוליטיים ופועלים לשינוי מדיניות".

בהמשך השיחה הפנתה אותנו שחר לראש הצוות שלה במסיל"ה, שטענה בפנינו כי היא זקוקה לאישור העירייה על מנת "לדבר בחופשיות". במסיל"ה לא חזרו אלינו, וגם בעיריית תל-אביב סירבו להגיב לפנייתנו בנושא.

יצוין כי חלק נכבד מ-20 אלף המסתננים המועמדים להרחקה למדינה שלישית מתגוררים בתל-אביב. במידה והפרויקט של מסיל"ה יקצור הצלחה ומסתננים רבים יוכרו כמוחרגים, החלטת הממשלה להרחיק את המסתננים למדינה שלישית עלולה להתרוקן מתוכן.

במסיל"ה טוענים כאמור כי הם אינם פוליטיים וכי עובדי הארגון משויכים לשלטון המקומי ולכן הם "מנועים מנקיטת עמדה מוצהרת בנושאים ציבוריים הקשורים בבעיית העובדים הזרים והמסתננים". המציאות מנגד מספרת סיפור שונה. שחר, האחראית כאמור על הפרויקט של מסיל"ה למען המסתננים, רותמת למשל את דף הפייסבוק שלה למאבק בהוצאת המסתננים. היא קוראת "לא לגירוש הפליטים", מתארת את מדיניות הממשלה "גזענות לשמה" ומצדדת בפעולות אקטיביות נגד ההרחקה למדינה שלישית: הפגנת המסתננים שנערכה בהרצליה לפני שבוע ויוזמות שכותרתן "להתנגד לגירוש הפליטים" ו"עוצרים את הגירוש".

ההתגייסות של שחר לטובת המסתננים לא רק שנוגדת את הנהלים של עיריית תל אביב והשלטון המקומי, אלא גם מעלה ספקות גדולים בנוגע לטוהר כוונותיה של מסיל"ה. השימוש למשל של מסיל"ה במונח "קורבנות סחר, עבדות ועינויים" אינו מקרי: לפי נוהל ההרחקה שפרסמה רשות האוכלוסין מסתננים שייכנסו לקטגוריה זו יוחרגו מהרחקה ויוכלו להישאר בישראל.

כזכור, רוב מוחלט מהמסתננים השוהים בישראל הגיעו לארץ לפני שש עד שמונה שנים – ונותר לתהות מדוע הם חיכו זמן כה רב לפני שפנו לקבלת עזרה וסיוע. כעת, רגע לפני שהם נדרשים לעזוב למדינה שלישית וכשהדרך היחידה שנותרה בידם להישאר בארץ היא לשלוף 'טראומות' מהעבר, בעיריית תל אביב מתגייסים לעזרתם כדי שיוכלו 'להיזכר' לפתע בעינויים שחוו.

במילים אחרות, נראה כי בעיריית תל אביב מבקשים לנצל באופן ציני את 'הפרצה ההומניטרית' שסיפקה המדינה – פטור מהרחקה למסתננים שחוו טראומות – במטרה לסכל את החלטת הממשלה ולמנוע ממספר רב ככל הניתן של מסתננים לעזוב את ישראל. העובדה כי מסיל"ה פועלת לכאורה נגד החלטת הממשלה תוך שימוש בכספי ציבור – במקרה זה תשלומי הארנונה של תושבי תל-אביב-יפו – מציבה את מעשיה באור בעייתי אף יותר.

מעיריית תל-אביב נמסר בתגובה: "אין כל קשר בין גיוס אנשי המקצוע לבין חוק המסתננים. לצערנו, בשל טעות אנוש, נוסחה ההודעה באופן מטעה והמודעה הוסרה מיד לאחר שהתבררה הטעות. יצוין, כי ארגון מסיל"ה מפעיל עבור משרד הרווחה את המרכז הארצי לטיפול בקורבנות סחר ועבדות המוכרים ע"י מדינת ישראל. במסגרת זו מופעלות מגוון תכניות שיקום למטופלי המרכז, חלקן מופעלות בסיוע מתנדבים שמסיל"ה מגייסת, כחלק מהתמודדותה עם המציאות שנוצרה עם הבאת מבקשי המקלט לתחומה על ידי ממשלת ישראל".

רופאים למען מסתננים

עיריית תל-אביב אינה לבדה בשימוש באנשי רפואה לטובת מניעת הרחקת המסתננים למדינה שלישית. מחר (שלישי) יארח ארגון השמאל הקיצוני 'רופאים לזכויות אדם' מפגש עבור אנשי טיפול המעוניינים להעניק "חוות דעת שימנעו גירוש מטופלים".

ב"קריאה דחופה" שפרסמו רופאים לזכויות אדם לציבור הרופאים והמטפלים, נכתב כי מטרת המפגש היא "לסייע למטופלינו בהתמודדות מול רשות ההגירה", בדמות כתיבת חוות דעת המפרטת בין היתר "את מצבו הנפשי של מבקש המקלט המועמד לגירוש". בארגון מבקשים לסייע לאנשי רפואה ועובדים סוציאליים "להבין את ההדגשים הדרושים" בכתיבת חוות דעת עבור אוכלוסיית מסתננים "כדי לנסות ולמנוע גירושם".

יוזמת מפגש ההדרכה ומנהלת מחלקת מהגרים וחסרי מעמד ברופאים לזכויות אדם, זואי גוטצייט, מכחישה בתוקף כי הרופאים יכתבו חוות דעת מוטות. "אני רוצה למחות על הטלת הדופי בקהילה הרפואית", אומרת גוטצייט ל'מידה'. לדבריה, יש להבחין בין העמדה של הארגון נגד הגירוש לבין העבודה הספציפית בהקשר הרפואי. "הרופאים מונחים רק לסכם תיק כדי שפקיד ההגירה לא יצטרך לקרוא אבחנות בלטינית ויבין אם יש עילה רפואית למניעת גירוש".

הרופאים לא יחושו מחויבים לכתוב חוות דעת שיסייעו למסתננים להישאר בישראל?

"בפירוש לא. מדובר בעובדים במערכת הבריאות הציבורית, חלקם מנהלי מחלקות. הם לא יכתבו 'גירוש', 'מעמד' או 'פליטות' אלא רק את המידע הרפואי, והם יעשו זאת ללא הטיה ומשוא פנים".

אנשי הרפואה שמגיעים אליכם יעניקו חוות דעת גם למסתננים שלא עברו טיפול רפואי עד היום?

"לא, מדובר על מטופלים בפועל. אין לנו כוח אדם לקבל מטופלים חדשים".

ארגון 'רופאים לזכויות אדם' נחשב לקיצוני ביותר. מייסדת ונשיאת הארגון, רוחמה מרטון, נאמה בעבר ב'שבוע האפרטהייד', מביעה תמיכה בגלוי ב-BDS ומצהירה כי היא מוכנה לעבור על החוק כדי לסיים את "הכיבוש והאפרטהייד". בין השנים 2016-2008 קיבל רופאים לזכויות אדם כ-5 מיליון שקלים מהקרן החדשה, וכפי שדיווחנו ב'מידה' בשלוש השנים האחרונות זכה הארגון גם למענקים של כ-200 אלף שקלים מעיריית תל-אביב על הפעלת מרפאת מסתננים בדרום העיר.

המפגש שייערך מחר יהיה רק הראשון בסדרה של מפגשים דומים בחסות ארגוני שמאל קיצוני. ב-8 בפברואר יערוך ארגון המשאל הקיצוני 'א.ס.ף' הדרכה דומה לרופאים ולעובדים סוציאליים.

יו"ר איגוד הפסיכיאטרים פרופ' חיים בלמקר אומר בשיחה עם 'מידה' כי אין מניעה אתית או חוקית להשתתף במפגשי הדרכה של ארגוני השמאל אך מדגיש: "אני אישית לא הייתי הולך". לדבריו, הטענה של רופאים לזכויות אדם כי חוות הדעת לא יהיו מוטות היא בגדר היתממות.

"העובדה שהמפגש מאורגן על ידי רופאים לזכויות אדם בוודאי תשפיע ", הוא מבהיר. "רופאים לזכויות אדם הוא ארגון פוליטי שלא שייך להסתדרות הרפואית. הייתי מצפה מפסיכיאטר שמשתתף במפגש להתחיל את חוות הדעת שלו בגילוי נאות שהיא נכתבה במסגרת הכשרה של רופאים לזכויות אדם".

פרופ' בלמקר לא פוסל את האפשרות כי מדובר גם בניסיון לעכב את תהליך הוצאת המסתננים. אינדיקציה לכך ניתן למצוא בקריאה של רופאים לזכויות אדם כי "להבנתנו הליכי הגירוש יפרסו לאורכם של חודשים ארוכים כך שנדרשת נכונות לסייע לאורך זמן".

כאמור לפי התכנון של הממשלה מרבית המסתננים אמורים לעזוב עד סוף מארס, כך שהאמירה כי התהליך יארך "חודשים ארוכים" מעידה על הכוונה לנהל מלחמת התשה של חוות דעת רפואיות. "זה דומה למה שמתרחש בבתי משפט", אומר יו"ר איגוד הפסיכיאטרים.

"צד אחד מביא חוות דעת , הצד השני מביא חוות דעת סותרת והשופט ממנה פסיכיאטר שלישי שיכריע. באותה מידה פקיד ההגירה יוכל לערער על חוות הדעת שיכתבו פסיכיאטרים שישתתפו בהדרכה של רופאים לזכויות אדם, ולהביא פסיכיאטר אחר. גם אם בסוף יהיה גירוש, זה ימשוך זמן".

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

26 תגובות למאמר

  1. הדבר שהכי גורם לי בחילה. זה ההתעלמות מהסבל שנגרם לתושבי דרום תל אביב.
    לא יודע מה המוטיבציה שלהם השנאה לאחיהם מדרום תל אביב או אהבתם לסודנים\אריטראים.

    1. הכל עניין של שנאה צרופה. שנאה לתושבי דרום תל אביב ולדומיהם, שפעילי השמאל הרדיקלי כלל לא רואים בהם אחים, אלא רק קרובים רחוקים מעוררי מבוכה.
      מה שבטוח שלא מדובר באהבה למסתננים, או למישהו אחר. "אהבה" הוא מושג שכלל לא קיים בעולמם של ההומניסטים המזויפים והמתחסדים האלה.

    2. שורש הרע מגיע מיהודי ארה"ב, רובם שמאלנים קיצוניים בלתי מזוהים עם זרם ביהדות וחלקם חברים בכנסייה הרפורמית. יהודי ארה"ב השמאלנים שמו להם למטרה לחסל את מדינת ישראל. בדיוק כפי שהמודיעין הגרמני יודע שישראל לא תוכל להגן על גבולות 67 או שחלוקת ירושלים בלתי ישימה ובכל זאת הממשל הגרמני לוחץ על ישראל, מממן בניית בתי ספר בנקודות אסטרטגיות ובניגוד לחוק הצבאי בשטח, כך ארגוני השמאל היהודים כגון ג'יי סטריט וכגון הקרן לישראל חדשה עסוקים במרצ בקעקוע כל סממן לריבונות יהודית בארץ ישראל. הקו הירוק מבחינתם לא קיים בדרך למימוש המטרה הסופית.
      השתיקה של הממשלה הישראלית בנושא מדהימה.

    3. המכנה המשותף של מכחישי השואה מכנופיית עמוס עוז, כתבי הזיבלון "הארץ" ושאר חותמי עצומות הנאצה הוא האנטישמיות – שנאת היהודים. לא צריך לחפש יותר מדי – את הצחנה הזו אפשר להריח למרחקים.

  2. עובדי עייריה פועלים כנגד תושבי עירם, ולמען עבריינים זרים שפלשו לעירם. בכל מדינה נורמלית מעשים כאלה היו מוצגים כבדיחה או כשערורייה. או כבדיחה שערורייתית. או כשערורייה מבדחת. אבל אצלנו, במדינת חלם, זה מוצג על ידי התקשורת כפעולות פילנתרופיות ונאורות. עצוב.

  3. מה לעשות,כאשר ראש עיריית תל אביב במשך שנות דור,מעדיף לנעוץ שיניו בבשר כלבים במקום לדאוג לעניי עירו,אז עובדי עירייה יכולים לפעול בזדוניות כנגד תושבי העיר. אפילו אם חנין זועבי תציג את מועמדותה לראשות העירייה אצביע בשבילה,העקר לסלק את מי שפיו מסריח מבשר כלבים שאכל. איזה נס עשה לו אלוהים שלא התארח אצל קניבלים…

    1. חולדאי לא תמים. בתפקידו כטייס קרב הוא הפציץ ילדים ערבים חפים מפשע. מכמיר לב ומחריד.

    2. אא, זה דווקא אני סולח לו. כל טייס קרב אמריקאי ובריטי הפציץ ילדים גרמנים חפים מפשע. אחרת, היטלר היה בשלטון עד עצם היום הזה. מי שלא רוצה שיפציצו את ילדיו החפים מפשע, שלא יתגרה בשכניו.

  4. השלטון החילוני אתאיסטי בראשות מרץ
    וחולדאי במצב רעוע כנראה לכן הוא צריך
    מצביעים נוספים מאפריקה.
    אבל גם בתא הם מתמעטים.
    יש מזרחיים שמהגרים לעיר.צעירים.ומשפחות.
    דתיים הגיעו לעיר והקימו קהילות.והמון חרדים
    וחוזרים בתשובה.ומזרחיים מדרום העיר.וצרפתים
    כך שהעיר מאבדת את הגוון הלבן החילוני האתאיסטי.

  5. תל אביב אמורה להיות עיר במדינת ישראל, אמורה לקבל מדיניות מוכתבת ממשלת ומדינת ישראל.
    היא לא עיר מדינה נפרדת , ואם מישהו חושב כך אז צריך להדיח אותם מניהול ראשות תל אביב לטובת אנשים בעלי גישה פרו מדינת ישראל!

  6. חבל רק שבני מכינות קדם צבאיות ובנות שירות לאומי מגויסים לארגון מסיל"ה ותורמים את תרומתם (מבלי דעת) לסבל של אחיהם בדרום תל-אביב:

    https://tinyurl.com/yb3qkcpm

  7. שכחתם מה זה להיות יהודים.
    אחרי ועידת אויאן פורסמה קריקטורה עצובה על יהודי שאין אף מדינה שרוצה אותו.
    ברור שמדינת ישראל לא יכולה לפתור את כל הבעיות של אפריקה, אבל ארבעים אלף אפריקאים לא מעלים ולא מורידים במדינה של שמונה מיליון. בטיפול סוציאלי נכון רובם יכולים להיות תושבים מועילים לעצמם ולאחרים, עד שיחזרו למולדתם, כשישתפרו בה התנאים. מה האכזריות הזאת?
    ותפסיקו להציג כאילו אכפת לכם מתושבי דרום תל אביב. לו היה אכפת, הייתם לוחצים על ממשלת האכזריות הזאת להשקיע בדרום תל אביב, לפזר את האפריקאים בכל רחבי המדינה, לדאוג באמת לתשתיות הפיזיות, לקשישי דרום תל אביב, לזונות ולמסוממים. אבל אתם מעדיפים שכל שקל ילך להתנחלויות, לאנשי שלומכם. העיקר להסית את אומללי דרום תל אביב נגד מי שעוד יותר אומלל מהם.

    1. אין לך מושג מהיהדות – הרמב"ם אמר שבעת הזו לא קולטים גרים (גר תושב, לא מי שמתגייר), וקשים גרים לישראל כספחת.

      מדובר באנשים שנכנסו לארץ שלא כחוק – ולכן אין להם שום זכויות כאן.

      אם הגירוש לא יחל מידית, אז חלק מגלי ההגירה המתנפצים לאירופה, יחזור לכיוון ישראל.

      אנשים כמוך, אלו שפנו לבג"ץ לבטל את נוהל ה"החזרה החמה" של מסתננים למצריים – טענו שמדובר בבודדים, ואסור להתאכזר אליהם – וכך כל הסיפור החל להתגלגל והגיע לעשרות אלפי מסתננים.

      עובדים זרים חוקיים! חוזרים לארצם בתום חמש עד אשר שנות עבודה בישראל – מדוע שהמסתננים יקבלו יחס טוב יותר משל עובדים זרים חוקיים? הבעיה החברתית רק מוחרפת עם כל שנה שהם כאן – הם מקימים משפחות ומולידים ילדים – אין להם שום כוונה לחזור מרצונם.
      אל תתנשאי עליהם, הם חכמים ממך ואינם מענינים לשום טיפול סוציאלי ממך אלא לפרנסה בטוחה.

    2. שוב ושוב השמאל שב אל ההשוואה הנואלת והמחליאה בין מהגרי העבודה מאפריקה (ורק מאפריקה!) לבין פליטים יהודים שנרדפו על נפשם ע"י הנאצים. הטיפשות שבבסיס ההשוואה הזו זועקת מכיוון שהיא עלבון לזכר קרבנות השואה.
      וזאת יש לדעת:
      הנאצים ביטלו את אזרחות היהודים בכל מקום שבא תחת שליטתם והחריגו אותם מהגנת החוק ובכך הפכו אותם לזרים במדינותיהם. היהודים הופשטו מכול זכויות היסוד.
      מנגד מהגרי העבודה שברובם המכריע הגיעו מאריתראה הם אזרחים גאים של מולדתם החוגגים חגי אריתראה תוך הנפת הדגל ובהשתתפות שגריר אריתראה בישראל. אריתראה מעודדת את אזרחיה להגר כמהגרי עבודה למדינות מפותחות מכיוון שהם ממשיכים לשלם מסים לאריתראה ובכך הם הופכים למשאב כלכלי של מדינתם.
      המסתננים בדרום ת"א הם קבוצה מאורגנת שמפעילה מעשי אלימות קשים כלפי התושבים היהודים הגרים בשכנות. מקרי רצח שוד ואונס מצידם לא מפריעים לאנשים כמו דפנה להמשיך לאחוז בהשוואות בין עבריינים אלימים אלה לבין יהודים קרבנות הנאצים. מומלץ לך להתעדכן והתוודע אל מהותם האמתית של אלה שעליהם את מרחמת בסרטוני יוטיוב הרבים ברשת בהם הם נראים מפעילים אלימות כלפי התושבים היהודים שבדרום ת"א ומכנים את היהודים בין היתר בכינוי גנאי "נאצים".
      נראה שלאנשי שמאל יש התניה מול מסתנני אפריקה. צבע שחור של העור מפעיל אצלכם רפלקס מיידי שגורם לכם להחריג אותם מכל הדרישות באשר לצורך שמירת החוק וכללי התנהגות בסיסיים

    3. דפנה, דן ואחד היקרים. אני סבור ששלושתכם טועים.
      אני מבין לחלוטין את השווייצרים שלא רצו לקבל יהודים לגבולם במלחמת העולם השנייה. אנשים, מטבעם, רוצים לשמר את הצביון התרבותי-חברתי-דתי-אתני של ארצם, עירם שכונתם. לבקש מבני-אדם שיקריבו את נוף ילדותם על ברכי מזבח כלשהו, יהי זה הנשגב ביותר כגון הצלת נפשות, נוגד את טבע האדם. לבקש מהווייצרים לפתוח שעריהם לנחשול של זרים שישנו את סביבתם המוכרת והאהובה אינו טבעי. לצפות מהם שיחרגו מטבעם האנושי אינו טבעי. לכן, חלק מהעם היהודי הבין שיש להקים מדינה יהודית ולעלות אליה.
      מאותה סיבה, אני מבין לחלוטין למה חיל-האוויר של ארה"ב ובריטניה סירבו להפציץ את פסי הרכבת לאושוויץ. אימהות אנגלוסקסיות שלחו את ילדיהם להטיס מטוסי קרב בשמי האויב הגרמני כדי שיגנו על אינטרסים אנגלוסקסים. לדרוש מבחורים בריטים ואמריקאים שיסכנו את חייהם בהפצצת מחנות השמדה של לא אנגלוסקסים, אינו טבעי. לכן, חלק מהעם היהודי הבין שיש להקים את צה"ל ואת חיל-האוויר.
      מאוד מרגיז, אולי, שזהו טבע האדם, אך ההיסטוריה העכשווית מוכיחה שכאשר חברות מכפיפות אותו לפילוסופיות מתחסדות, מדינותיהן מוצפות ב"אנשים לא סימפתיים". תגידו: מה, אנחנו היהודים "לא סימפתיים"? ובכן, אחיי האהובים, טבע האדם הוא שהשונים ממנו הם בחזקת "פחות סימפתיים" מהדומים לו. בגלל זה חלק מהעם היהודי הבין שיש לחיות עם הדומים לו.
      בעניין המסתננים, כשמם כן הם, מסתננים. ולכן, הם עבריינים שדינם גירוש או כלא.

  8. מה נעשה? איך נמשיך לחיות כאן? הרי ברור שהתפצלנו לשני עמים אויבים ואין דרך חזרה הגיב:

    המצב מאד מסוכן כי גם בעת מלחמה הם יבגדו וימכרו אותנו לאויבים. מי שמע על דברים כאלה? לכו נגדם לבג"צ ותציגו את הפעולות הבוגדניות שהשמאל עושה נגד מוסדות המדינה והנהגת המדינה והחלטות המדינה. חייבים לשים לכך קץ ומהר.

    השמאל מסוכן למדינה ולעם היהודי.

  9. הצבוע הנאלח חולדאי בא כל השנים בטענות לממשלות שלא פותרות את האסון הזה הגיב:

    ועכשיו משיש פתרון מתגלה פרצוף המגעיל הזה בכל רמאותו. הוא לא רוצה שהם יוצאו מכאן למרות שמקומם ממש לא כאן.

  10. מדוע מדינת היהודים החלשלושה והמפוחדת הזו מחריגה את כולם? למה? הגיב:

    דרעי הכסיל מודיע כל יום הודעות החרגה חדשות. הרי ברור שאויבינו מבפנים ימצו את כל ההחרגות האלה עד תום. מאיפה הטיפשות חסרת הגבולות של דרעי ושל הממשלה שחייבת להוציא את כולם מפה. יש להם מדינות משלהם ושם מקומם ושם שיילחמו על מה שמתאים להם ולא יפלשו למדינות לא להם בניגוד לחוק. כל אפריקני שנמצא בישראל הוא פושע אפריקני שכן רק לפושע אפריקני יכולים להיות 5000 דולר לצורך פלישה לא חוקית.

  11. אפשר להבטיח נאמנה כי לו המסתננים האלו היו יהודים ולא היה חוק השבות, חולדאי וחבריו מהשמאל היו דוחפים בכל הכח לגירושם מהארץ. ואם היו אלה יהודים עם מראה חרדי, זקן, לבוש ארוך וכדומה, להם בכלל לא היה סיכוי, וכל אנשי השמאל היו מנהלים אחרי היהודים האלו מרדף ציד. הלא אבותיהם הרוחניים של השמאל, הסגירו לוחמי אצ"ל ולח"י לבריטים, והם באמת היו בסכנת תליה ומוות. והאבות הרוחניים באמריקה סטפן וויז' וחבריו הרפורמים, עשו ככל יכולתם לסייע בסגירת שערי אמריקה בפני הפליטים היהודים. ואם עדיין אינכם מאמינים קראו את תאור מה שעבר על פליט יהודי בשוויץ בספרו של רימרק, המנסה להתפרנס ממכירת מה שהיה נקרא מי קולון, על אלו דלתות דפק, ומאלו נזהר. אפילו אם המסתננים האלו היו מגיעים מארץ קומוניסטית כמו למשל וונצואלה וקובה, והיו מביאים אתם את דיבר הקומוניזם רעה, האם חנין היה תומך בהשארתם?

  12. השמאל פשוט עבר צד, טובת היהודים אינו הדבר שבשמו הם פועלים.
    מטרתם היא ביטול מדינת הלאום היהודית ופירוק העם היהודי.
    הם מסוכנים לנו מאוד.

  13. חמור מאוד להפנות את זה לביבי דרעי למשטרה ליועץ המשפטי לממשלה ..רעידת אדמה מישהו עובר על החוק ומקומו צריך להיות בכלא

  14. באותה קלטת שרה אומרת שעזרה כפסיכולוגית ל"פליטי דרפור" שאז ב2009 היה שם קוד לאלה שנקראים היום ע"י שמאלנים "מבקשי מקלט".
    כידוע לקח לביבי 4שנים עד שהוא התחיל לטפל ברצינות בנגע הזה שהגיע באותם 4שנים למימידים אסוניים.
    האם שרה הייתה מתגייסת עכשיו ל"פליטי הדרפור" הללו כדי שהשמאלנים יחזירו לה אהדה?
    נקווה שלא.

    1. הטוקבקיסטים של השמאל אוהבים אותן כך:

      הגונות כמו עליזה אולמרט:

      https://www.themarker.com/markets/1.559898

      צנועות כמו נאוה ברק:

      http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1000825484

      ישרות כמו מיכל הרצוג:

      http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=465894

      שפויות כמו נינה קציר, משכילות כמו לאה רבין, מסורות לבעליהן כמו סוניה פרס.

      לכן, הם לא אוהבים את שרה נתניהו.

  15. השמאל של ימינו נוהג יותר ויותר באופני פעולה החותרים תחת מדינת ישראל ותושביה היהודים.
    עם זאת כנראה שאין חדש תחת השמש וכבר אמר על כך ברל כצנלסון:
    "… היש עם בעמים אשר מבניו הגיעו לידי סילוף כזה, שכלי ונפשי, שכל מה שעושה עמם, כל יצירתו וכל יסוריו הם בזויים ושנואים, וכל מה שעושה אוייב עמם, כל שוד וכל רצח וכל אונס ממלא את לבם רגש הערצה והתמכרות? אכן, ברוסיה ב-1881, בעצם ימי הפרעות, ישבו בנים ובנות לעם ישראל והדפיסו בחשאי מתוך מסירות נפש, פרוקלמציות, הקוראות לפוגרומים, מתוך תקווה שהדם היהודי שישפך יעזור להתקוממותו של המוז'יק הרוסי. אכן יודעת ההיסטוריה העברית כל מני רנגטים ודגנרטים. צורות של שמד. כל עוד אפשרי הדבר שיבוא ילד יהודי לארץ ישראל, ילד שטופח על-ידי יסורי הדורות ומשא הנפש של דורות, וכאן ידבקו בו חיידקים של שנאה לעצמו, של 'עבדות בתוך המהפכה', ויטרפו עליו את דעתו עד כדי כך שיראה את הגאולה הסוציאלית בנאצים הפלשתינים שהצליחו לרכז כאן בארץ את האנטישמיות הזואולוגית של אירופה עם תאוות הפיגיון שבמזרח – אל ידע מצפוננו שקט." ~ נאום 1 במאי 1936; פורסם בדבר 4 במאי 1936

  16. מי שהקים את מסיל"ה הוא איש השמאל הקיצוני חולדאי, בהגותו וביוזמתו, לפני כעשר שנים, בכספי "הקרן לישראל
    חדשה" (זה השם האמיתי, לא "הקרן החדשה לישראל").