"אירופה תהיה מוסלמית": תכנית הג'יהאד הדמוגרפי של ארדואן

אחרי שהכו בכורדים בצפון סוריה, הנשיא הטורקי ובכירים במשטרו מצהירים בגלוי על כוונתם להשתלט גם על היבשת הישנה באמצעות הגברת הילודה

"נותר לכם רק להתרבות". ארדואן מסמן את מחוות הארביה של האחים המוסלמים | ויקיפדיה

ביום ראשון השבוע, בזמן שאירופאים רבים מוּשׂמים ללעג על כך שהם רואים בהגירה מוסלמית המונית איום על תרבות המערב ומואשמים בשנאת זרים, אסלאמופוביה וזריעת פחד – נפלה העיר עפרין שבאזור הכורדי של סוריה לידי טורקיה.

במקביל, גורם בכיר בממשלת טורקיה הכריז בגאווה ובאופן גלוי על כך שהדמוגרפיה של אירופה משתנה לטובת המוסלמים. חבר הפרלמנט ממפלגת השלטון ('מפלגת הצדק והפיתוח' – AKP), העומד בראש ועדת הביטחון והמודיעין של הפרלמנט, הצהיר באחרונה:

עושרו של העולם נע ממערב למזרח. אירופה עוברת תקופה יוצאת דופן. אוכלוסייתה מדלדלת ומזדקנת מאד ואנשים שבאים מבחוץ זוכים במקומות עבודה שם. אך לאירופה יש בעיה: כל המהגרים החדשים הם מוסלמים, ממרוקו, טוניסיה, אלג'יריה, אפגניסטאן, פקיסטאן, עיראק, איראן, סוריה וטורקיה…הדברים הגיעו לידי כך שהשמות הנפוצים ביותר בבריסל הם מוחמד, מליח ועיישה"

אלפרסלן קבָקלוֹלו | טוויטר

לדברי חבר הפרלמנט, אם מגמה זו תימשך האוכלוסייה המוסלמית באירופה תעלה בגודלה על זו הנוצרית: "אין מה לעשות. אירופה תהיה מוסלמית, אנו נשלוט שם, בעזרת אללה. אני בטוח בכך".

קבָקלוֹלו אינו הבכיר הטורקי הראשון שעומד על חשיבות הגידול באוכלוסייה. בשנת 2009 הנשיא רג'פ טאיפ ארדואן, שהיה אז ראש הממשלה, יצא בקריאה לציבור ללדת לפחות שלושה ילדים למשפחה.

"ככל שיגדל מספרנו", אמר, "יגדל גם כוחנו". מאז, ארדואן מנסה לעודד אזרחים טורקיים להתרבות. בשנת 2013 הוא חזר שוב על הפצרתו:

אנו זקוקים לאוכלוסייה צעירה ודינמית…המערב נמצא כעת בצרות, אבל איננו רוצים שטורקיה תיקלע לאותה צרה. אני קורא לבני עמי באמצעות האמהות: עלינו להגדיל את הילודה באופן נרחב ולעשות זאת בגלים. אנו צריכים לגרום לזה לקרות. את ערכו של הדבר הזה לא ניתן למדוד בכסף או בכל עושר פיזי אחר"

ב־2017 הרחיב ארדואן את קריאתו ופנה גם לטורקים המתגוררים באירופה, בבקשה שיביאו לעולם ילדים נוספים:

המקומות שבהם אתם חיים ועובדים הם כיום מולדתכם וארצכם החדשה. תבעו עליהם בעלות בתוקף! הקימו עוד עסקים ורשמו את ילדיכם לבתי ספר טובים יותר. עברו עם משפחותיכם לשכונות טובות יותר. נהגו במכוניות הטובות ביותר, רכשו את הבתים היפים ביותר, ועשו חמישה ילדים – לא שלושה בלבד – כי אתם העתיד של אירופה"

אימה בקפריסין

כעת פונה ארדואן במסר זהה גם לטורקים הנמצאים בקפריסין. בפגישתו האחרונה עם ראש ממשלת 'הרפובליקה הטורקית של צפון קפריסין' – שטורקיה היא המדינה היחידה בעולם שמכירה בה – אמר הנשיא כי "הצמיחה הכלכלית מתרחשת במקביל לגידול באוכלוסייה. אוכלוסיית הקפריסאים היוונים מונה למעלה ממיליון איש, נותר לכם רק להתרבות".

האזור הטורקי בעיר ניקוסיה בצפון קפריסין | ויקיפדיה

טורקיה כבר אסלמה את רובה של צפון קפריסין והשליטה בה הגמוניה טורקית לאחר שצבאה פלש אליה ב־1974. הצבא הטורקי הטיל אימה על הקפריסאים היווניים המקומיים וגרם להם לנוס דרומה.

לאחר מכן ייבאה ממשלת טורקיה אלפי מתיישבים בלתי חוקיים מטורקיה לצפון קפריסין, כדי לשנות את המבנה הדמוגרפי של השטחים שכבשה באופן בלתי חוקי.

אך יבשת אירופה חזקה הרבה יותר, וכדי לאסלם אותה מקדמת טורקיה ג'יהאד דמוגרפי, לא צבאי. ניסיון זה של אנקרה להבטיח כי המוסלמים יעברו במספרם את הנוצרים ברחבי העולם מלווה בהקמת מסגדים מאירופה עד אפריקה, מהבלקנים ועד מרכז אסיה, על ידי גוף בשם 'דיאנט' – המשרד הכללי לעניינים דתיים במימון ממשלת טורקיה.

למי צריכים אפוא הליברלים באירופה להאמין בקשר להערכות בדבר ממדי ההגירה הבלתי מרוסנת ליבשת? לאלה המחשיבים את זרם המהגרים ההמוני ממדינות מוסלמיות כאיום על חֵרותם וביטחונם, או למי שמצהירים בכנות על כוונותיהם לתכנן ולבצע תחלופה דמוגרפית ואסלאמיזציה של אירופה?

כדי להשיב על כך אין צורך להרחיק לכת. צריך רק להתבונן בארועים בעפרין ובקפריסין, ולקרוא את הדו"ח המזוויע על זכויות אדם בחברות שיש בהן רוב מוסלמי.


אוזאי בולוט היא עיתונאית שנולדה וגדלה בטורקיה ומתגוררת כיום בוושינגטון. המאמר המקורי פורסם באתר מכון גייטסטון. מאנגלית: שאול לילוב

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

22 תגובות למאמר

  1. אפשר לראות את קריאותיו של ארדואן וגם של להקת המעודדות שלו באופן הפוך:
    שיעור גידול האוכלוסיה בטורקיה הוא נמוך מאד. לפי הנתון בויקיפדיה העברית הוא עומד כיום על 2.05 לידות לאישה בלבד. שיעור זה מספיק בקושי על מנת לשמור על גודל האוכלוסיה הקיים:
    https://he.wikipedia.org/wiki/%D7%93%D7%9E%D7%95%D7%92%D7%A8%D7%A4%D7%99%D7%94_%D7%A9%D7%9C_%D7%98%D7%95%D7%A8%D7%A7%D7%99%D7%94
    אין כל סיבה להניח שגידול האוכלוסיה הטורקית האירופה יהיה הרבה יותר גבוה מזה. הנסיון בעולם מלמד שהסכוי שהילודה תגבר באופן משמעותי עקב הפצרותיו של ארדואן נמוך ביותר.
    אם לא די בכך, לפי נתונים שמופיעים באתר המצוין של גיא בכור, רוב הגידול הטבעי בטורקיה נובע מלידות באזורי המזרח הלא מפותחים, שחלקם הגדול מאוכלס בכורדים..
    אם מביטים על המצב מנקודת מבט זו, הרי שהרוב הטורקי בתוך טורקיה עצמה כלל אינו יציב, והטורקים עשויים להפוך למיעוט בארצם בתוך שני דורות.
    יתכן שיש לקרוא את דברי ארדואן ואנשיו לא כדברי רהב ושחצנות אלא כקריאה נואשת לבני עמו לעשות משהו כדי להציל את מצבם הדמוגרפי המחמיר, וזה עטוף , כמו תמיד אצל ארדואן, בהרבה דמגוגיה ורטוריקה נבובה.

    1. מיקי
      תמיד אפשר להתחכם ולהמציא כל מני תירוצים.
      האנשים אומרים בבירור מה שהם חושבים, אז מדוע לפרשן?
      אל תתעלם שיש פה מישהו (ארדואן) שמנהל תוכנית ארוכת טווח.
      בסבלנות ועקב בצד אגודל הוא השתלט על המדינה שלו, העלים מפקדי הצבא, כלא את מתנגדיו באופן עקבי ולאורך זמן רב, השמיד ומשמיד את הכורדים בדרום ארצו (מהחשש הדמוגרפי), משתלט על חלקים מסוריה, מאיים להשתלט על כמה איים ביוון (על זה אף אחד לא מדבר) ועוד.
      הוא שולח את המטיפים המוסלמים אל אירופה בכדי "לחזק" את הקהל המוסלמי.
      מרגל אחרי תושבי תורכיה שיושבים בגרמניה, ומוביל לחקירה כל מי שחוזר לביקור בטורקיה ואשר מרגליו במדינות אירופה סימנו אותו כ"חשוד".

      בקיצור, הוא פועל לפי תוכנית.
      הוא גם לא מסתיר כלום.
      אז מדוע לנסות ולפרשן את דבריו הברורים, אשר בהחלט מתכתבים עם כל מה שעשה מאז שהיה ראש עיריית איסטנבול, ולנסות למצוא להם הסבר אחר?

      כולם מתייחסים לדאעש, לאיראן וכו'.
      אני התחלתי לחשוב בזמן האחרון שהסכנה הגדולה ביותר הינה תורכיה.
      היא בעלת צבא גדול יותר ומודרני יותר המופעל בתו"ל מערבי.
      היא משתלטת על שטחים באיטיות אך בעקביות.
      היא מבקשת לעצמה גרעין.
      והכי חשוב היא פועלת על פי תוכנית סדורה, לאט ובצעדים קטנים כך שלא שמים לב בכל הרעש שמקימים כל הגורמים האחרים במרחב שלנו.

    2. שאול היקר
      ארדואן הוא טיפוס נתעב וללא ספק גם מסוכן. אני לא מזלזל בפוטנציאל הנזק הגלום בו ובתפיסתו האיסלמית והכוחנית.
      אחרי שאמרנו את זה, יש להתייחחס לעובדות. גם ארדואן לא יכול לגרום לנשים בארצו ללדת יותר רק כי הוא דורש שזה יקרה. עובדה: הוא בשלטון כבר זמן רב והילודה בארצו לא עולה ואפילו ממשיכה לרדת. זה מעמיד את כל הצהרותיו במאמא באור קצת אחר. לא יותר אבל גם לא פחות.
      שבת שלום.

    3. ארדואן מהמזרח של תורכיה.
      מוצאו מהקווקז ואשתו ערבייה.
      הוא אומנם לא כורדי אבל הוא קרוב לכורדים הרבה יותר מאשר לחילונים של איסטנבול.
      הוא הנהיג את השתלטות ציבור המזרחיים בתורכיה על מוקדי הכח במערב המדינה. הוא מנהיג את המורדים הערבים בסוריה נגד אסד. הוא מנהיג את התנועות האיסלמיות המחתרתיות במצרים ובמדינות ערביות נוספות.
      הוא מנהיג פלג ששולט על חלקים נרחבים מלוב. הוא מנהיג את החמאס, הוא מנהיג את התסיסה האנטי רוסית בקווקז, הוא מנהיג את המוסלמים בבלקן בקוסובו ובבוסניה והוא מנהיג המוסלמים באירופה והוא אפילו מנהיג הפלג הכורדי הבדלני בעיראק.

      הכורדים עצמם מפוצלים (יש מספר שפות כורדיות ומספר עמים כורדים). יש מנהיג כורדי בעיראק שפועל לעצמאות מהעיראקים ותומך בתורכים. ויש מנהיג כורדי אחר שתומך באיראנים ופועל לשילוב הכורדים בעיראק ואף מכהן בתור הנשיא של עיראק.

      ארדואן יודע איך להילחם ביד אחת נגד מי שמתנגד לו ולגייס ולשלב ביד השנייה את אלו שמביעים נאמנות.

      אני שונא אותו אבל בהחלט מכבד אותו.

      נ.ב. באיסטנבול לפני 100 שנה המוסלמים לא היו רוב- היוונים הארמנים והיהודים יחד מנו מעל 50% מאוכלוסיית העיר.
      באיסטנבול היום המוסלמים מונים 99% מהאוכלוסיה.

    4. מיקי.
      אתה התייחסת לחלק אחד של המאמר, אך חלק אחר שלו לא תומך בגרסתך.
      אני מתכוון לציטוט:
      "המקומות שבהם אתם חיים ועובדים הם כיום מולדתכם וארצכם החדשה. תבעו עליהם בעלות בתוקף! הקימו עוד עסקים ורשמו את ילדיכם לבתי ספר טובים יותר. עברו עם משפחותיכם לשכונות טובות יותר. נהגו במכוניות הטובות ביותר, רכשו את הבתים היפים ביותר, ועשו חמישה ילדים – לא שלושה בלבד – כי אתם העתיד של אירופה".
      זה נאמר לאוכלוסיה שבאירופה.
      זו שנשארת שם ולא חוזרת לתורכיה.
      קריאה זו מעידה על כוונותיו ומשתלבת בקריאה דומה שניתנה לגבי תורכיה עצמה.
      אני רואה את שתי ההתבטאויות הללו כחלק מהשקפה\תוכנית אחת.
      אתה משם מה טוען שצריך להתייחס לכל אחת בנפרד.
      ברגע שאתה עושה זאת אתה לדעתי מסיח את הדעת מהמסוכנות האמיתית של המנהיג הזה.

    5. שאול, כיצד עובדות על שיעורי ילודה נמוכים בטורקיה זה תירוץ? מה שמוקי אומר בהחלט נכון, ויש אף ספר שהתיזה שלו מבוססות על נתונים אלה: ציוויליזציות גוועות של דייויד גולדמן.

      הרצאה המסכמת היטב את הספר: https://www.youtube.com/watch?v=oxe88aSRZJM

    6. שאול. טענת שמיקי התייחס רק לחלק אחד של המאמר, בעוד שהוא הביא מקבץ של נתונים ממקורות שונים: ויקיפדיה ואתר GPlanet של ד"ר גיא בכור (שמתבסס על נתוני World Factbook של ה CIA ועל מקורות נוספים).
      שים לב שכל מי שהגיב לך לא סתר את דבריך בדבר מסוכנותו של ארדואן ושל תוכניותיו (שאינן מקוריות כלל וכלל). הויכוח כאן הוא על מסוגלותו לשנות את דפוסי הילודה והדמוגרפיה של המוסלמים בארצו ומחוצה לה.

    7. נכון שהפיריון התורכי ירד דרסטית (מ8 ילדים ל2.1 ילדים למשפחה).
      נכון שהפיריון התורכי בעיניים ישראליות נמוך – יותר נמוך אפילו מהפיריון החילוני-יהודי בארץ.

      ועדיין:

      1. בזכות זה שלפני 30 שנה הפיריון התורכי היה מאוד מאוד מאוד גבוה – שיעור הצעירים בתורכיה גבוה – ואפילו שהם מביאים 2.1 ילדים עדיין האוכלוסיה התורכית גדלה ומהר.

      2. הפיריון התורכי עדיין גבוה ב50% מהפיריון של הנוצרים באירופה שעומד על 1.4 ילדים לאשה.

      3. הפיריון התורכי בעשור האחרון בזכות מאמצי ארדואן והאיסלמיזציה שעוברת החברה התורכית עלה מ1.9 ל2.15 (שזה נתון חריג – כי כמעט בכל המדינות המתפתחות הפיריון ירד).

      4. המוסלמים באירופה מביאים 3 ילדים למשפחה שזה יותר מאשר המוסלמים בתורכיה (כי כשהם מתגרוררים באירופה רמת החיים שלהם עולה ויש להם יותר אפשרויות כלכליות).

      ארדואן יזכה לראות את אירופה מתאסלמת בימי חייו היות והמהגרים המוסלמים לאירופה הם צעירים – ולכן הם כמעט לא מתים מזקנה ובנוסף כל זוג מהגרים מביא עוד 3 ילדים ולכן התוספת השנתית של האוכלוסיה המוסלמית לאירופה הוא מספר המהגרים כפול 2.5 ועוד הפיריון של אלו שהיגרו בשנים עברו ועוד הפיריון של המוסלמים הילידים בבלקן בקווקז ובאגן הוולגה.
      מנגד לא רק שהאירופאים הנוצרים מביאים ילד ושליש אלא שגם בערך 20% מצעירי אירופה מהגרים לצפון אמריקה ולאוקיאניה וילדיהם כבר גדלים כאמריקאים/קנדים/אוסטרלים.

  2. חבל לכם על הזמן בלנסות לשכנע את הליברלים בצידקתכם
    ראשית הם אינם ליברלים כלל הם קומוניסטים בעור של כבש
    שנית הכסף הערבי כבר קנה אותם מזמן כך שלא יכפת להם מבחינתם כשיתחילו הצרות הם או יתאסלמו או יעברו לגור על הירח יש להם מספיק כסף כדי לעשות זאת
    כך שחבל לכולם על הזמן בלנסות לשכנע את הבלתי ניתנים לשיכנוע ולעבור מהסברים למעשים.

  3. אם יש דבר שהאירופאים טובים בו, הוא לחסל מיעוטים. אכן, ישנן תקופות של שלום ונחת שבהם המיעוטים גדלים, אבל אז הם יודעים טוב מאוד איך לחסל אותם, ומי כמו העם היהודי יודע את זה.
    אגב, אין הכוונה דווקא לחיסול פיזי (למרות שמי בכלל דמיין שהגרמנים הנאורים יחוללו את השואה). אבל תסמכו עליהם שהם ידעו איך לעשות את זה.

    1. לצערי או שלא אני לא מסכים איתך. אירופה עברה מפנה תודעתי חסר תקדים מאז סוף מלחה"ע השניה ולכן לא ניתן, בעיני, להסיק מן ההיסטוריה על אופן התנהגות האירופאים בעתיד. הפניה האובססיבית שלהם לפציפיזם ורתיעתם מסממני לאומנות מעידים על מהפך פונדמנטלי בתפיסת עולם ודרכי התמודדות מול איומים. המסקנות של אירופה מהקטל של המלחמה ההיא סירסו אותה לחלוטין.

      יש להוסיף לכך את החילון, נצחון האינדיבידואליזם על הקולקטיב שהובילו להתרופפות הרגשת שותפות הגורל – מרכיבים חיונים בכדי להחזיק מדינות לאום מלוכדת, שבהיעדרם מקבלים את שיעורי הילודה הנמוכים ואובדן דרך ואמון כללי שאנו עדים להם במערב.

      ישנם לא מעט ספרים על דעיכתה של אירופה, אבל לטעמי אחד האחרונים של דאגלאס מוריי ( עושה עבודה מצויינת באיבחון החולי האירופי, אף שגם אינו יודע להציע פתרונות כלשהם.

      הספר: Douglass Murray: The Strange Death of Europe.

  4. אירוני שמקומות המקלט היחידים נטולי המוסלמים יהיו בולגריה, רומניה ואוקראינה למשל. ברור שהמוסלמים מעבר לרצונם בכיבוש ושליטה באירופה רוצים גם רמת חיים גבוה שאין במקומות הנ"ל. מכאן שמי שרוצה לחיות באירופה של פעם, יאלץ לא בעוד זמן רב לחיות במדינות אלה. יש לשמור על המדינות הללו שעדין לא נחשפו לאיסלאמיזציה הדוהרת מכל משמר, וכשהמדינות הללו יהפכו למדינות מערביות מתקדמות (אם זה יקרה אי פעם), לא לתת למוסלמים להיכנס אליהן בשום פנים ואופן. אפילו יותר מאשר יפן.

    1. הכי חשוב זה שיהודים לא יכנסו לשם.
      הכי חשוב זה שאקדמאים לא יכנסו לשם.
      כל הבעיות של אירופה,ארהב וקודם מזרח אירופה מקורן ברעיונות שהגיעו מהאקדמיה : כל מה שמכונה "תנועת הנאורות".קאנט,וולטר ותלמידיהם.הרעיונות
      של סוקרטס על דיקטטורה של משכילים.
      משם מגיעות כל הבעיות האלה.יהודים הם פשוט אנשי
      מכירות מאד נלהבים של הרעיונות האלה.
      המוסלמים,הכושים והמכסיקנים הם רק התוצאה.
      אקדמאים ויהודים הם גורם המחלה.

  5. זה כנראה תהליך בלתי הפיך,יש שלוש ברירות
    1 שנוצרים ביבשת יתחילו להביא יותר ילדים כדי לפחות לשמור על כמות האוכלוסייה כמו היום ואז הם לא יצטרכו לייבא עובדים
    2 להמשיך בצימצום הילודה,לא לייבא עובדים זרים ולתת ליבשת לדעוך
    3 להמשיך בצימצום הילודה כמו היום , לייבא עובדים זרים ולהעביר את השרביט לבאים בתור

    1. יש עוד ברירה היפוטטית: גירוש כל המוסלמים גם אם מדובר באזרחים. אמנם האופציה הזו רחוקה כרגע כמרחק גלקסיה אחרת מהנורמה המתקבלת על הדעת באירופה, אולם אולי התנאים למהלך יבשילו בעשורים הקרובים עם צבירות כוח פוליטי מוסלמי הולך וגדל לצד דחיקת ה"ילידים" לשוליים. סבלנותם של חלק מהאירופאים תפקע מתישהו ואם הגירה לא תהיה אפשרית אני בהחלט לא פוסל מצב של מלחמת אזרחים מלווה בטיהור אתני. לצערי, מיעוטים חפים מפשע, ובכללם יהודים, כנראה הולכים לחטוף על הדרך גם.

      בלי קשר, האיסלאמיזציה של אירופה צריכה להדאיג אותנו מאוד ולו מן הסיבה הפשוטה שמדובר במדינות גרעיניות ובעלות צבאות מתקדמים שישראל לא יכולה להם צבאית שאם יפלו לידי מולסמים לא מן הנמנע כי על העוצמה הזו יכולה להיות מופנית כלפינו.

    2. סרגיי, זו עדיין אפשרות 2. מי יחזיק את הפנסיונרים שיהוו אחוז גדול מהאוכלוסייה, מי ייזום, יוביל וינהיג?
      אירופה כיום היא כשמו של הספר שהוזכר – גוועת. בהנחה שאחוז הילודה לא יגבר הבחירה שלה או גסיסה איטית או ייבוא של צעירים תוך כדי ניסיון לשלוט בזהות ובכמות.

  6. אירופה יכולה לפתור את הבעיה
    על ידי הפסרת ההגירה.גירוש לא חוקיים
    קליטת מליוני מהגרים נוצרים
    מארצות ערב.ואפריקה.פיליפינים.דרום אמריקה.
    וקליטת אסיאתיים לא מוסלמים.הודו.סין.ויטנאם.
    ומכל רחבי העולם.
    וכל הרוב השפוי תמיד ישלוט.

  7. השאלה היא הרבה יותר פשוטה: למה בכלל המוסלמים מהגרים לאירופה? האם כי התרבות שלהם כל כך מוצלחת והם מעוניינים לייצא אותה לאירופה, או כי התרבות האירופאית טובה יותר והם מעוניינים לשפר את איכות חייהם? אז אם אירופה "תאוסלם", קרי תובל לתרבות של קיפוח נשים, שחיתות ועצלות, מה ישאר מאירופה? איזה מין מעצמות תעשיתיות יהיו גרמניה, צרפת ושוודיה אחרי שמוסר העבודה המוסלמי ישתלט עליהן?

  8. אם האירופאים חפצים חיים הם חייבים לזנוח את הליברליזם הקיצוני ולחזור לערכי המשפחה. אחרת הם יחזרו בכוח לערכי המשפחה המוסלמית

  9. אירופה נכבשת,ארהב כבר נכבשה.
    האמריקאים בארהב הם מיעוט.
    הכושים,המוסלמים,היהודים והמכסיקנים הם הרוב
    בארהב.ארהב היא מדינה שבה רוב האוכלוסיה היא
    אוכלוסיית עולם 3.היא לא תשאר מעצמה עוד הרבה זמן.

    מה זה משנה אם הכושים או המכסיקנים הם נוצרים ???

    מי אחראי להחרבת הציביליזציה שהיתה פעם מערב ??

    שכבת הפיאודלים האקדמאית ששולטת בכל.

  10. לדעתי המצב של ארהב הרבה יותר גרוע.
    אין קשר למלחמה.אותן תופעות קיימות ביפן,קנדה,אוסטרליה….
    זה שילוב של פמיניזם ושפע.
    גם לרוסים יש בעיה דמוגרפית קשה מאד.

    אפרופו רוסיה,עריץ מהסוג של סטאלין יכול לסדר
    גם את זה.אם היה לברהמ מישהו כמו סטאלין בשנות
    ה 80 המאוחרות,ברהמ קיימת עד היום.

    התובנה העיקרית הרלוונטית מהתצפיות של דרווין
    היא החשיבות העצומה שיש למחסור.זה הכוח המניע
    של הכל.על מחלת הנפש הפמיניסטית,חבל להכביר מילים.מצחיק לראות את אלה שמדברים על "מיגור העוני" מייבאים כמויות אדירות של עניים כי בניגוד
    לפנטזיות ולאוטופיה,עניים חיוניים לקיומה של מדינה
    יותר מכל דבר אחר.
    כל הדברים האחרים שהאנושות רוצה למגר,מלחמות ומחלות,אין קיום בלעדיהם.
    גם לסין אין עתיד.