"החיים שלנו בסכנה": אלימות המסתננים בדרום ת"א שוברת שיאים

לאחר עוד סוף שבוע בו התרחשו מספר מקרי תקיפה בשכונת נווה-שאנן, התושבים מפוחדים ומאשימים: "המשטרה מתעלמת מהמצב ולא שומרת על הביטחון שלנו"

עוד לילה של אימה בדרום תל-אביב | צילום מסך

בעוד התהליך למציאת הפתרון להוצאת המסתננים הבלתי חוקיים מישראל מתמשך וסופו אינו נראה באופק, אלימות המסתננים כלפי תושבי דרום תל-אביב ממשיכה להחריף. זאת בזמן שהמשטרה ממשיכה להפגין אוזלת יד, ומאיימת לעצור דווקא את התושבים הישראלים המותקפים.

בליל שבת האחרון הותקפה בשכונת נווה-שאנן קבוצה של ישראלים תושבי האזור על ידי חבורת מסתננים, גברים ונשים כאחד. בסרטון המתעד את האירועים ניתן לספור מעל לעשר פעמים שבהם נקטו המסתננים באלימות על מנת למנוע מהישראלים לתעד את המתרחש.

"למה אתה מצלם?", צעקה אחת המסתננות לעבר תושב שתיעד את האלימות באמצעות מכשיר הטלפון שלו. שניות ספורות לאחר מכן המסתננת וחבריה חבטו בצלם, כאשר ברקע ניתן לשמוע צעקות של הישראלים המותקפים. "היא הביאה לי כאפה שאני לא יודע מאיפה זה בא לי", נשמע אומר אחד התושבים.

כעבור כעשר דקות הגיעו למקום שוטרי מחוז תל-אביב ואנשי הסיור העירוני של העירייה, אך הגעתם לא מיתנה את התנהגות המסתננים שהמשיכו לתקוף את התושבים באלימות מילולית ופיסית.

המשטרה עצרה רק מסתננת אחד מבין ששל התוקפים בעוד הפורעת העיקרית שבה לביתה ולא נעצרה. "חטפתי מכות לפחות מעשרה אנשים פה", אמרה שפי פז לאחד השוטרים במקום. "אמרתי לכם 'היא תקפה אותי' ומה עשיתם? שלחתם אותה הביתה".

במשטרה לא הסתפקו באכיפה נרפית של החוק כלפי המסתננים אלא אף איימו לעצור דווקא את את הישראלים שהותקפו. אחד השוטרים איים על דורון אברהמי, מהפעילים הבולטים במאבק להוצאת המסתננים, כי יעצור אותו בעילה של "הפרת הסדר הציבורי".

לדברי השוטר, אברהמי "התגרה" במסתננים כשהוא "זורק מילים לא יפות" לעבר המסתננים. מדובר בטענה תמוהה, במיוחד לאור העובדה כי בסרטון ניתן לשמוע במספר מקרים מטר של קללות מכוערות במיוחד שמטיחים המסתננים בישראלים, בעוד השוטרים עומדים מנגד ולא נוקפים אצבע.

במשטרה מודים: המסתננים אלימים יותר

בשבועות האחרונים דיווחנו בהרחבה ב'מידה' על התגברות ניכרת באלימות של המסתננים ותומכיהם מהשמאל הקיצוני. כך למשל, בליל שבת שעבר תקף מסתנן פעילים תושבי שכונת נווה שאנן, תוך שהוא מחווה כלפיהן תנועה מגונה, וביום שישי האחרון ארבעה מסתננים מאריתריאה שדדו באלימות צעיר בשכונות דרום העיר.

לפני כשבועיים תקף פעיל חד"ש שרון לוזון את תושבי דרום תל אביב במהלך צעדת ה-1 במאי. לוזון, מרצה באוניברסיטה הפתוחה וחבר מועצה לשעבר בעיריית ת"א, נקט באלימות פיזית תוך שהטיח קללות מיזוגניות כלפי פז (“א*יין לך את הצורה, כלבה”) וכינה אותה “נאצית”. במקום לעצור את לוזון השוטרים פנו אליו בטון מתנצל ותהו "למה לחפש פרובוקציה?".

לפני כשבועיים הושלכו אבנים לעבר ביתה של תושבת שכונת שפירא שתלתה שלט בעד הגירוש. בינואר האחרון הונחו ראשי בובות כרותים בפתח משרדי רשות האוכלוסין וההגירה ברחוב סלמה בתל אביב, ועל קירות המשרדים הותז צבע דם. לפני כחודש וחצי רוססה בדרום תל אביב כתובת גרפיטי מסיתה “שפי פז לגז” וכעבור מספר ימים הושחת רכבו של דורון אברהמי, תושב דרום ת”א וממובילי המאבק להרחקת המסתננים.

גורמים במשטרה עצמה הודו לפני כחודש כי ישנה עלייה במקרי הפלילים של מסתננים בלתי חוקיים, בעיקר בדרום תל-אביב. מפקד תחנת שרת, סנ”צ צחי שרעבי, אמר בדיון בנושא בכנסת כי “בארבעת החודשים האחרונים אנחנו רואים עלייה במקרי האלימות שבהם מעורבים זרים".

דבריו של סנ"צ שרעבי מתכתבים היטב עם המציאות בשטח, לדאבונם של תושבי דרום תל אביב: "החיים שלנו יותר בסכנה", מדגישה שפי פז, שמאשימה את השוטרים כמי ש"מעדיפים את הסדר הציבורי" על חשבון הגנה על ביטחונם של תושבי דרום תל אביב.

"בכל פעם שהממשלה מביסה את עצמה, בכל פעם שבג״ץ מוציא לנו אצבע משולשת, בכל פעם שרשות ההגירה נכשלת בתפקידה, בכל פעם שאידיוטית שימושית מרמת השרון מרימה שלט נגד הגירוש, בכל פעם שהזומבים מהשמאל הקיצוני משחררים לרשת חומרי הסתה, בכל פעם מפלס האלימות עולה, התעוזה גוברת והאמת מאחורי תעשיית החמלה נחשפת במלוא רשעותה", אומרת פז.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

5 תגובות למאמר

  1. מעניין מה יקרה אם תושבי דרום תל אביב יביאו עצומה עם 100000 חתימות שבה הם מתחיבים לא להצביע בבחירות הקרובות הבאות ליכוד אם לא תיפתר בעיית הביטחון האישי תוך חודש. לדעתי בסוף החודש כל דרום תל אביב תרושת במצלמות ומאבטחים יסיירו שם 24/7 בכל גינה ציבורית ובכל רחוב. יהיה שם יותר בטוח מבקרייה ששם יש נחשים.

  2. השארת המסתננים גונבי הגבול התוקפים מאפריקה היא כמובן שמירה על זכויות התושבים והצלה מידי הדרג הפוליטי. זה לפי צרחנותה של אסתר חיות ""הנשיאה"".

  3. אלו אותם אנשים שמחריבים את כל שאר מדינות העולם המערבי.

    איך כולנו, יהודים ונוצרים, לא למדנו מההיסטוריה של עצמנו?
    אין תרבות דומה לתרבות המערב הנוצרי מתרבות המערב היהודי, וראינו איך זה נגמר.
    אז איך כולנו מצפים שזה יעבוד דווקא עם תרבויות כה שונות משלנו?

    הלוואי וזה לא היה המצב, אבל זו המציאות ולהתעלם ממנה היא מעשה לא מוסרי כלפי ילדינו.

    זה שובר את הלב, אבל המציאות היא כזו שעבור שכנות טובה צריך גדר טובה.

  4. הבג"ץ יחד עם שאר השמאל מטרפד כל פתרון אפשרי, והמשטרה עסוקה בלהטריד אזרחים שומרי חוק, כי זה קל יותר.

  5. ביבי תתעורר. עד מתי תמשכו את פסקת ההתגברות.
    בג״צ לא אשם. בג״צ עושה מה שבטבע שלו.
    רוצה לראות את ביבי שם בצד מחלוקות אישיות ויחד עם איילת שקד ובני מובילים את פסקת ההתגברות.