המערכה המשפטית: ארגוני שמאל קיצוני עתרו לבג"צ נגד פעילות צה"ל בעזה

העותרים: הוראות הפיחה באש סותרות את הדין הבין לאומי | העותרים נתמכים על ידי הקרן החדשה ומדינות זרות

לידיעת קוראינו בעדאלה: ככה נראים מחבלים | פלאש90

ארגוני הקרן לישראל חדשה פנו אתמול לבית המשפט העליון בבקשה דחופה שיאסור על לוחמי צה"ל לירות באש חיה לעבר הפורעים העזתים שפועלים לחצות את הגדר. העותרים הם ארגון יש דין וארגון עדאלה.

העותרים טוענים כי הוראות הפתיחה באש של הצבא "סוטות" מן הדין הבינלאומי. הארגונים מתעלמים מהודעת צה"ל כי לפחות 24 מבין 59 ההרוגים ביומיים האחרונים הם מחבלים, ומתייחסים לכלל ההרוגים בהתפרעויות כ"תושבי עזה".

הבקשה לבג"ץ הוגשה כאמור על ידי 'יש דין' ו'עדאלה', אך מצטרפים אליה גם 'האגודה לזכויות האזרח', 'המוקד להגנת הפרט' ו'גישה'. לפי מכון המחקר NGO מוניטור כל חמשת הארגונים זוכים לתמיכה מהקרן החדשה בסכום כולל של מעל ל-54 מיליון שקל בעשור האחרון. ארגונים אלו, הפועלים כעת לקשור ידי צה"ל במלחמתו בטרור, נתמכו בשנים האחרונות בכ-84 מיליון שקלים מישויות זרות, בעיקר מהאיחוד האירופי ומדינות מערב-אירופה דוגמת גרמניה, שווייץ, בלגיה, דנמרק, ספרד, שבדיה, נורבגיה ועוד.

קריאה לסירוב פקודה

במקביל לפנייה לבג"ץ פרסמה אתמול 'האגודה לזכויות האזרח' פוסט בפייסבוק ממנו משתמעת קריאה לסירוב פקודה. בפוסט מופיעה כרזה בה מוצג דגל שחור על רקע תמונה מההתפרעויות בעזה. על הדגל נכתב: "הגנה על הגבול זה לא רישיון להרוג!". משמעות הדגל השחור ברורה: הירי על המתפרעים מהווה פקודה בלתי-חוקית בעליל, כלומר על לוחמי צה"ל לסרב לירות על המחבלים המבקשים לחצות את הגדר. לפני כחודש וחצי פרסם ארגון 'בצלם' קריאה מפורשת ללוחמי לצה"ל לסרב פקודה ולא לירות בפורעים בעזה.

ושוב אנחנו אומרים – הגנה על גבולות אין פירושה רישיון להרוג-על פי הפרסומים בשעות האחרונות, עשרות פלסטינים נהרגו היום…

Posted by ‎האגודה לזכויות האזרח בישראל‎ on Monday, May 14, 2018

אתמול פרסמו 17 ארגוני שמאל קיצוני, ביניהם הארגונים שעתרו לבג"ץ, גילוי דעת בו קראו לצה"ל "להוריד את האצבע מההדק" ולא לירות במחבלים בעזה. בקריאה הדגישו הארגונים כי כלל ההרוגים הם פלסטינים והטילו ספק בכך שהניסיונות לחצות את הגדר הם בגדר תקיפה על ריבונותה של ישראל.

הארגונים נמנעו מלהזכיר את טרור חמאס וחזרו על השקר שלפיו מוטל על עזה "סגר חונק" בעוד שבפועל מעבר הגבול עם מצרים ברפיח פתוח, ואף נשלט על ידי הרשות הפלסטינית. בארגוני הקרן גם מתעלמים ממעבר הסחורות המאסיבי מישראל לרצועת עזה ומטילים אך ורק על הישראלים את האשמה ב"משבר ההומניטרי" ברצועה. הארגונים קוראים לישראל "לחדול מהרג תושבי עזה" ולאפשר לנתיני שלטון חמאס להיכנס בחופשיות לישראל. רק כך, לתפיסתם, יתאפשרו "חיים בטוחים ותקינים תוך שמירה על זכויות האדם של כולנו".

מרבית הארגונים החתומים על גילוי הדעת זכו בשנים האחרונות למענקים בגובה מאות מיליוני שקלים מהקרן החדשה ומישויות זרות.

"היהודים משתגעים כשהם שומעים על היטלר"

בעוד ארגוני הקרן מפנטזים על פתיחת הגבול עם עזה, בחמאס מבהירים כי ההתפרעויות בגדר הגבול הינן חלק בלתי נפרד ממלחמת הטרור נגד מדינת ישראל. בראיון לתקשורת הפלסטינית, שתורגם והופץ על ידי מכון 'ממרי', הודה בכיר חמאס מחמוד א-זהאר כי ההתפרעויות בעזה אינן "הפגנות שלום" ואף הוסיף כי "כאשר אנו מדברים על 'הפגנות השלום' אנחנו משקרים את הציבור".

Senior Hamas Official Mahmoud Al-Zahhar on Gaza Protests: This Is Not Peaceful Resistance, It Is Supported by Our Weapons

Senior Hamas Official Mahmoud Al-Zahhar on Gaza Protests: This Is Not Peaceful Resistance, It Is Supported by Our WeaponsSenior Hamas Official Mahmoud Al-Zahhar said that Hamas was employing "peaceful resistance bolstered by a military force and by security agencies, and enjoying tremendous popular support." Speaking on Al-Jazeera on May 13, Al-Zahhar, former foreign minister in the Hamas government, said that the option of armed struggle has not diminished. "On the contrary, it is growing and developing," he said.

Posted by The Middle East Media Research Institute (MEMRI) on Tuesday, May 15, 2018

א-זהאר, שביקש לבדל את חמאס מפת"ח, מודה כי הזרוע הצבאית מעורבת ב"הפגנות" ומבהיר כי "הציבור הפלסטיני לא קונה את ההונאה" כי מדובר בהפגנות שלוות. לאחרונה דיווחנו ב'מידה' כי מנהיג חמאס ברצועה, יחיא סנוואר קורא "לעקור לישראלים את הלב מהגוף".

ההתפרעויות בעזה משולבות כמובן גם באנטישמיות בוטה. מחבל עזתי שהכין עפיפון תבערה אמר לתקשורת הזרה כי הם מציירים צלב קרס על העפיפונים מכיוון "שהיהודים משתגעים כשמציינים בפניהם את היטלר". המחבל הוסיף כי המטרה של עפיפון התבערה היא "לשרוף את היהודים".

ההתפרעויות מלוות גם בהפצת שקרים לתקשורת הזרה, דוגמת סרטון בו נראה ערבי עם קביים מסתובב ליד הגדר ולפתע מתגבר על נכותו ורץ כאחד האדם.

מרקל מגבה את ישראל

בתוך כך, אתמול דנה מועצת הביטחון של האו"ם על באירועים בעזה. שגרירת ארה"ב ניקי היילי המשיכה במסורת העקבית של ממשל טראמפ בעמידתה לצד ישראל. היילי הבהירה כי "אף מדינה לא היתה מגיבה באיפוק כמו ישראל" והדגישה כי "חמאס, ולא ישראל, מאמללים את תושבי עזה".

ארה"ב לא היתה המדינה המערבית היחידה שהתייצבה לצד ישראל. קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל הביעה אמנם צער על ההרוגים בעזה אך הבהירה כי "לישראל יש זכות להגן על עצמה" וחמאס מתנהל ב"ציניות" שעולה בחייהם של תושבי עזה. מנגד, ראש ממשלת צרפת עמנואל מקרון הביע "דאגה" מהאלימות בעזה.

לפי הודעה שיצאה מלשכת ראש הממשלה אמר נתניהו למקרון כי "ישראל תמשיך לשמור על האינטרסים הביטחוניים שלה. אף מדינה לא הייתה מוכנה שיאיימו על הריבונות שלה". ראש הממשלה גם הודה למרקל על תמיכתה של גרמניה בזכותה של ישראל להגן על ריבונותה.

 

 

 

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

29 תגובות למאמר

  1. לדעתי כל תשובה של המדינה לעתירה הזויה מעין זו צריכה להתחיל, באופן קבוע, בסעיף זה: "טענתה הראשונה של המדינה היא כי לבית המשפט אין שום סמכות לדון בעניין זה. הוא לא קיבל סמכות כזו מעולם, היא אינה מעוגנת בחוק, והוא נטל אותה לעצמו בכוח הזרוע. על כן מבקשת המדינה מבית המשפט לפסול את עצמו מלכתחילה לדון בעתירה" רק לאחר סעיף זה יבואו הטענות לגופו של עניין. זו לדעתי צריכה להיות הפרוצדורה הקבועה במקרים כאלה. בג"ץ יאלץ לענות שוב ושוב על טענה זו ולנסות להצדיק את הביריונות המשפטית שלו. הדבר יפעל כאיל-ניגוח מתמיד שימוטט לבסוף את חומות ההגנה של משפחת המלוכה בעיני עצמה.

    1. הכל שפיט! ותימלא הארץ משפט!

      כל אגודת בוגדים או מחבלים יכולה להגיש תביעה – כי אין זכות עמידה.
      זה הסוף שלנו!!!

    2. מסכים לחלוטין.
      הבעייה שהמדינה מיוצגת ע"י הפרקליטות. והן יודעים שכדאי להם להתרפס בפני השופטים כדי להכין את הצעד הבא בקריירה שלהם

    3. שופטי בית המשפט העליון נשענים על כוח הטרור המשפטי. כיון שלא כפי שצריך להיות בדמוקרטיה, בישראל אין הפרדת רשויות. זה אומר שהתביעה שהיא מהרשות המבצעת והשפיטה שהיא מהרשות השופטת מקיימות בינהם יחסי גומלין הדוקים. הרי רוב השופטים באים מהתביעה. במדינה מתוקנת צריכה להיות הפרדה מוחלטת. מי שבחר בקריירה של תובע לעולם אך לעולם לא יוכל להיות שופט. כך לשופטים אין כוח על התביעה וזו לא מפתיעה בתביעות לרצון בתי המשפט. בישראל השופטים פוקדים על התביעה להוציא תביעות נגד מדינאים העושים דבר מה שאינו לרוחם! גם משרד היועץ המשפטי פועל לפי רצון בית המשפט!

      יש להפריד בין משרד היועץ המשפטי לממשלה לבין התביעה. היועץ המשפטי לממשלה צריך להיות חלק מהממשלה וכשמו ליעץ לטובת העניין כיצד לתפקד חוקית, כפי שנהוג במדינות מתוקנות. אלא שבזה אין די התביעה כולה צריכה להיות מופרדת מהשפיטה. המצב כיום הוא שהיועץ הוא בראש התביעה שאינה נפרדת מהשפיטה. כל זמן שאלו אינם נעשים המשפטנים ימשיכו לרדות בנו.

  2. זה לא שמאל קיצוני, זה ימין לאומני איסלמי, ממוצא יהודי בדר"כ

  3. שוב פעם גיקי מיצין מזיק לישראל ולשמה הטוב. לפחות אביו של גיקי מיצין אמר באולפן שישי שלדעתו נתניהו הוא ראש ממשלה טוב.

  4. כל ירי בפעילות הזו מאושר על ידי סגן אלוף ואתמול ספציפית באופן חריג על ידי אלוף משנה. המדינה אמורה להיות מסוגלת להסביר כל מקרה. הכל מאוד מפוקח ומבוקר ומן הסתם גם מצולם ומשודר בכל העולם.

  5. "אני לימדתי את עדאללה להגיש עתירות לבג״ץ(:״

    אהרון ברק(שר״י)

  6. מלחמה היא לא רק רשיון להרוג את האויב – היא חובה להרוג את האויב!

    בתולדות צה"ל נשפטו כמה וכמה חיילים על ש"לא חתרו למגע", שזו לשון מכובסת למחדל שהותיר כמה חיילי אוייב בחיים. אבל זה היה לפני עידן יעלון, אייזנקוט, מאיה פלד ושאר הימחשמויניקים ממומני הקרן לישראל חדשה, שורוש (כך מבטאים נכונה את שמו של הצורר היהודי) ושאר שונאי ישראל.

  7. אפשר את זה ביותר קיצוני ופאשיסטי בבקשה? כי זה לא מספיק

    1. תתאים את השם שלך לעצמך ולמהותך בבקשה ואל תתהדר בנוצות לא לך. אתה אופל מפיץ החושך ולא מאיר המאירי הגיב:

      צבוע ומתחזה.

    2. הכתובת לקיצוניות ופאשיזם היא באתרים של מרץ וחבריהם.

  8. השמאל הוא האויב. הקרן להשמדה היא האויב וכל עוד אלה ימשיכו לפעול באין מפריע ולהפיץ רעל הגיב:

    נורעל כולנו. מישהו צריך ךטפל במפיצי הרעל הזדוניים ולא ברור מדוע זה לא קורה. עולם הפוך.

  9. ירי של אש חיה אל עבר בני אדם לא חמושים שאינם מהווים כל סכנה הוא פשע מלחמה וביצוע של פקודה בלתי חוקית בעליל.
    אני מעריך שבתקופה יתחילו להגיע לשוברים שתיקה עדויות חיילים שהשתתפו בירי או היו נוכחים בזירות השונות מול רצועת עזה.
    האמת תיחשף וכל מי שאיננו שטוף מוח יגלה לאיזה שפל מוסרי הגיע צה״ל.

    1. איתמר אתה שטוף מוח לא פחות מהמגיבים פה. גם עם מרמרה היו הרבה הרוגים בהתחלה, ואז צהל למד לעשות את העבודה בלי הרוגים. גם פה החמאסניקים הפתיעו אותנו והרוויחו מלא הרוגים והרבה תקשורת, וצהל בע"ה ילמד לטפל במשיגי גבול בלי הרבה הרוגים אבל עם הרבה כאב שהוא יעשה לצד השני המבקש להשמיד אותנו.

    2. הכל משודר בשידור חי לכל העולם ונמצא בראש מהדורות החדשות. איזו עדויות משמעותיות יכולות להיות פה ?

    3. על סמך מה אתה טוען זאת?
      בעיקרון, בנסיבות מסוימות, למשטרה (וכמובן גם לצבא) סמכות להגיב באש למנוע כל ניסיון לבצע עברה (ולו פעוטה). משטרת ישראל ירתה בעבר למוות באנשים (שלדעתה) ניסו לפגוע בסדר הציבורי (כמו אחד מחסידי הרב עוזי משולם), למרות שלא היו חמושים. משטרת ישראל לא מזמן הרגה בטיזר אזרח שאיים להתאבד לאחר שפרצה לחדרו, למרות שלא איים על אף אחד.
      לדבריך אין שום בסיס במציאות – למשטרה ולצבא יש סמכות מלאה בחוק הישראלי (גם בחוק הבנלאומי) למנוע בכוח כל הפרת סדר ציבורי ונסיון לעבור עברה.
      אם תטען לגבי בג"ץ כפר קאסם – מה שקרה שם הוא שהאזרחים לא ידעו שהם מפירים את העוצר ולא הוזהרו בקשר לכך, וזה מה שהפך את הירי לבילתי מוצדק – לא העובדה שהם היו בלתי חמושים.
      המתפרעים בעזה הוזהרו לא לעבור את הגבול, לא לחבל בגדר, והם מהווים סכנה לאזרחים הישראלים שגרים ליד הגבול, ולכן אין שום איסור בחוק הישראלי או בחוק הבנלאומי למנוע מהם בכוח לבצע את העברה.
      הטענה היחידה שאפשר אולי לקבל היא טענת ה"מידתיות" שאולי אפשר היה למנוע את העבירה בשיטות פחות קטלניות (למשל כדורי גומי וגז מדמיע), אולם צה"ל טוען ששיטות אלו לא היו אפשטיביות במיקרה זה, ולכן כל מה שנשאר זה לירות במתפרעים.
      אם הצבא והמשטרה לא יקימו את חובתם להגן על אזרחי מדינת ישראל, הרי כל אחד מהשוכנים ליד הגבול יוכל לממש את זכותו להגנה עצמית ולירות בכל מי שחשוד כמסכן את חייו.

    4. מי פה שטוף מח ?

      דבר ראשון קהל של מאות ואלפי אנשים מתפרעים מוסתים ועוינים שמתקרב אליך מהווה סכנה ועלול להיות קטלני גם אם הוא לכאורה לא חמוש. בשביל הספורט לך שים צעיף של ביתר ושב ביציע של סכנין ונראה מה יקרה לך.

      דבר שני מה לדעתך הדבר החוקי לעשות במצב הזה לפי דיני המלחמה ? האם לפי דיני המלחמה מותר לצבא להגן על הגבול ולמנוע כניסה של אזרחים לא מורשים ? האם מותר לפי החוק הבין לאומי לאזרחים להתעמת עם חיילים לנסות לעבור גבולות ללא רשות ולפגוע במתקנים בטחוניים ? מה אתה מצפה מצהל לעשות במצב הזה? לתת למפגינים להחריב את גדר הגבול ולזרום ללא שום בקרה ושליטה לתוך מדינת ישראל ?

      אולי להביא גם אותם בטיוליות לדרום תל אביב ולשכן אותם שם?

      אומנם עקרונית חבל על כל אדם שנהרג ותושבי עזה הם אכן מסכנים (למרות שאני יודע שהם הביאו את מצבם על עצמם ושמדובר בעם שיונק אנטישמיות עם חלב אימו ואין לי כלפיהם הרבה חמלה כי להם אין כלפי) . שיילכו להפגין מול מטות ומפקדות החמאס ושיורידו אותם מהשלטון.

    5. שתי תשובות לאיתמר:

      1. לטעון על 40,000 איש שמסתערים בהתקפה מאורגנת ומתוזמנת על גבולות ריבוניים של מדינה מתוך כוונה לפלוש אליה כדי להרוג או לחטוף אנשים, שהם אינם מהווים כל סכנה, זה מעבר לכל גבול של גיחוך. זה צבא לכל דבר ועניין, והסיבה שהם אינם נושאים נשק היא בדיוק כדי לאפשר לאנשים כמוך להתפלסף בדקויות ושקרים שקופים כדי להגן עליהם.

      2. בין קבוצות האזרחים ה"תמימים" היו גם מחבלים שניסו להניח מטענים. כלומר, כל האזרחים הללו שימשו כמסייעים למחבלים ("לוחמים" בלשון החוק) כשהם מנסים להסיט את תשומת לב החיילים הישראלים. דבר זה בלבד מספיק כדי להוציא אותם מכלל ההגנה לבלתי מעורבים באמנת ז'נבה.

      מספיק לך, או שאתה רוצה עוד?

    6. ואם לא הספיק לך, אז הנה חדשות טריות מן המכבש: בכיר חמאס צלאח ברדוויל בראיון לרשת טלוויזיה ערבית התגאה במבצעים של ארגונו מול הגדר, ובפליטת פה הסגיר את העובדה ש-50 מתוך 60 ההרוגים אתמול היו מחבלים. אני יודע שזה לא ישנה לך כלום, כי בפעם הבאה שכל העולם יברבר על "אזרחים תמימים" הרוגים אתה תקנה את זה שוב, וחוזר חלילה, וחוזר חלילה.

    7. אני מציע להקים פלוגה של שמאלנים בלבד כמו איתמר, ולתת לה לשמור על הגבול.
      נראה איך הם יצליחו להסתדר עם המון המחבלים שיסתער עליהם.

    8. מקלישאות לעובדות:

      א. החמאס חותר להשמדת ישראל.
      ב. במסגרת חתירתו להשמדת ישראל ארגן החמאס פעילות לפריצה המונית של גדר גבול ישראל.
      ג. במדינת ישראל מעל 6 מיליון יהודים
      ד. הגדרת פעילות להשמדת ישראל כ"בני אדם לא חמושים שאינם מהווים כל סכנה" היא אנטישמיות.

      כל מי שאינו שטוף מוח יגיע למסקנה לאיזה שפל מוסרי הגיעו המגנים סיכול פעילות זו של החמאס.

    9. צמיגים לפידים ועפיפונים בוערים הם נשק חם.
      גם התנפלות על הגדר מצדיקה ירי והריגה.
      גם איום על הריבונות מצדיק הריגה.

    10. חמאס בעצמו הודה שחמישים מההרוגים היו אנשי חמאס.

    11. ראשית, מה אתה מחפש מחוץ למדמנת "דה באזר"?
      שנית, אין שום פרט נכון בתגובה שלך- האויב הערבי הברברי חמוש, ובהחלט מהווה סכנה. למגינת לבך, האויב הערבי בעצמו כבר חשף שכ-50 מההרוגים הם פעילי חמאס. להבא, נסו לתרגם את דף המסרים לערבית…

  10. עדאלה זה ימין ערבי ולא שמאל, העתירה הזויה ושופטי בגץ יעיפו אותה, העובדה שאפשר להגיש עתירה כזו מדגימה את הפער בינינו לבין הערבים, וההתקפות על הקרן החדשה רק מחזקות אותה. המוסדות של הימין נמצאים ברגע האמת וזקוקים למימון המונים, והקרן החדשה רק צוברת יותר כוח בחברה הישראלית ובקרב יהדות אמריקה ש78 אחוז מהם הצביעו לאובמה.

    1. אין לזה שחר. לפני כ- 10 שנים איש לא הכיר את הקרן החד"שה, והיא התנהלה באין מפריע. כיום, כולם עומדים בתור כדי לירוק בפרצופה.

  11. לפי הכללים הבינלאומיים מי שמנסה לחצות את הגבול שלך ללא רשות צריך לקבל כדור בראש.

  12. אפשר לשים קישור לעתירה. בעיקר לתשובת המדינה ?
    מעניין מה היועמ"ש משיב.