הנתונים מוכיחים: צניחה חדה בכמות המסתננים שעזבו את ישראל

רשות האוכלוסין: ירידה של 40 אחוזים ביציאת מסתננים לעומת השנה שעברה. כשליש מהם חוזרים לארצות מוצאם

נשארים בארץ. מסתננים במתקן חולות | פלאש90

מספר המסתננים שעוזבים את מדינת ישראל מצוי בירידה חדה, כך מלמדים נתונים שנמסרו ל'מידה' מטעם רשות האוכלוסין וההגירה. בשליש הראשון של 2018 (החודשים ינואר עד אפריל) עזבו את ישראל 895 מסתננים, 40% פחות לעומת התקופה המקבילה אשתקד.

בחודשים ינואר-מרץ, במהלכם המתינו המסתננים לראות האם צווי הגירוש אכן ימומשו, עזבו את ישראל 668 איש. ב-2 באפריל קרסו מתווי הגירוש והאו"ם, ובחודש שעבר יצאו 227 מסתננים. כלומר, ביטול המתווים לא השפיע על תנועת המסתננים החוצה מישראל.

במידה וקצב העזיבה הנוכחי יישאר על כנו, ייצאו מישראל עד סוף השנה 2,685 נתינים זרים מאפריקה. מדובר על ירידה צפויה של כחמישית ממספר העוזבים בשנת 2017, שעמד על 3,375 איש.

רוב מוחלט מבין המסתננים היוצאים מישראל הם אזרחי אריתריאה, המהווים למעלה מ-80% מכלל העוזבים. נוספים להם 81 סודנים ו-86 בעלי אזרחות של מדינות אפריקניות אחרות. נתונים אלו תואמים פחות או יותר את החלוקה האתנית בתוך קהילת המסתננים השוהים בארץ.

לפי רשות האוכלוסין לא נרשמו מתחילת השנה כניסות של מסתננים חדשים לישראל.

שקר ה"נשלחים למותם"

פילוח הנתונים לפי מדינות היעד אליהן יוצאים המסתננים מעלה כי רוב מוחלט מהעוזבים עובר ל"יעדים אחרים", קרי לא למולדתם או למדינות שלישיות אלא לאירופה, קנדה ומדינות אחרות במערב. מדובר בשינוי מגמה חד כאשר עד לפני מספר שנים רוב מוחלט מהמסתננים שעזבו את ישראל שבו למולדתם.

בשנת 2014 למשל חזרו 4,710 מסתננים לסודאן או אריתריאה, למעלה מ-80% מכלל המסתננים שעזבו את ישראל באותה שנה. היתר עברו למדינות שלישיות באפריקה, ככל הנראה אוגנדה ורואנדה. באותה שנה אף מסתנן לא עבר מישראל למדינה מערבית, לפחות לא לפי רישומי רשות האוכלוסין.

בשלוש השנים האחרונות המציאות התהפכה על פיה, וב-2017 שיעור המסתננים שעזב למדינות המערב חצה את ה-60%, בעוד פחות מ-30% שבו למולדתם. בחודש החולף נרשם שפל חדש בחזרת מסתננים לארצות מוצאם: רק 18 מבין 227 המסתננים שיצאו באפריל, פחות מ-8%, שבו לסודאן או אריתריאה. 18 נוספים יצאו למדינות שלישיות. לעומת זאת, שיעור העוזבים למערב עמד על לא פחות מ-75%. כלומר, רוב מוחלט מן המסתננים יוצאים כיום מישראל רק אם היעד הוא מדינה עם רמת חיים דומה או גבוהה מזו של ישראל.

בחודשים ינואר-מרץ, במהלכם עודדה המדינה את המסתננים לצאת למדינות שלישיות, עזבו לרואנדה ואוגנדה רק 140 מסתננים. 153 שבו למולדתם ולמעלה ממחצית העוזבים היגרו למדינות המערב. הטבלה לא כוללת 65 מסתננים ממדינות אפריקניות אחרות שעזבו את ישראל בשלושת החודשים הראשונים של השנה.

הנתונים גם מציגים באור מגוחך במיוחד את הסיסמאות של מתנגדי הגירוש כי מסתננים ששבים לארצות מוצאם או למדינות שלישיות "נשלחים למותם". מאז 2014 עזבו מעל ל-11,300 מסתננים לסודאן, אריתריאה, אוגנדה ורואנדה, נכון לכתיבת שורות אלו אין עדויות כי אירע להם כל רע.

הגירה מאסיבית מאפריקה

הירידה הכללית במספר המסתננים שעזבו את ישראל, ובייחוד הצניחה בנתוני החזרה לארצות המוצא, צריכה להדליק נורה אדומה אצל ראש הממשלה ושריו שהבטיחו לאזרחי ישראל להוציא את מרבית המסתננים מהארץ.

הפיכת ישראל לגן עדן למסתננים עלולה להיות בעלת השלכות הרסניות במיוחד לנוכח צונאמי ההגירה מכיוון מדינות אפריקה והמזרח התיכון. ניתוח של מכון המחקר 'פיו', המבוסס על נתוני האו"ם, מלמד כי בשמונה השנים האחרונות חל גידול דרמטי של 50% ויותר בהגירה מכל אחת מהמדינות השוכנות מדרום למדבר סהרה, כלומר ממרבית שטחה של היבשת המאוכלס בכמיליארד בני אדם.

מדובר בנתון גבוה במיוחד אם לוקחים בחשבון כי ממוצע ההגירה העולמי באותה תקופה עמד על 17%. למעשה רק סוריה, החווה מאז 2011 מלחמת אזרחים עקובה מדם, עוקפת בנפרד כל אחת ממדינות אפריקה שמדרום לסהרה בתחרות המפוקפקת של יצואנית הפליטים/מהגרים המובילה בעולם.

נתוני ההגירה מאפריקה מטרידים גם בכירים באו"ם. דייוויד ביזלי, העומד בראש 'קבוצת הפיתוח של האו"ם' – גוף המרכז 32 סוכנויות וקבוצות הפועלות תחת האו"ם ברחבי העולם – התריע לאחרונה כי ארגוני טרור אסלאמיים באפריקה וביניהם דאעש, מחוללים חוסר יציבות ביבשת השחורה על מנת להחיש את הצפת אירופה במהגרים: "אם אתם חושבים שיש היום בעיה בגלל הפליטים מסוריה, מדינה של 20 מיליון איש", אמר ביזלי ל'גארדיאן' הבריטי, "תראו מה יקרה כשאזור הסאהל המיושב בחצי מיליארד בני אדם ייקלע לחוסר יציבות".

דבריו של ביזלי נסמכים בין היתר על מחקרים לפיהם המשאבים הטבעיים באפריקה מתדלדלים לעומת גידול חד באוכלוסיות 22 מדינות הסאהל – רצועה הנפרשת לרוחבה של אפריקה וגובלת במדבר סהרה מצפון ובאזור פורה יותר מדרום.

בד בבד נרשם גם גידול חד בשיעור המהגרים ממדינות אפריקה למדינות המערב ובייחוד לאירופה. כידוע לאזרחי אותן מדינות יש גם גישה יבשתית לישראל, מלבד אפשרות ההגירה מן הים הפופולארית במיוחד על מהגרים המנסים מזלם להגיע לחופי אירופה.

הגדר לא מספיקה

לאחרונה הודיע שר הפנים אריה דרעי כי הממשלה בוחנת אפשרות לשוב למתווה האו"ם בנוגע להוצאת מסתננים מישראל. פרטי המתווה החדש שמתגבש אינם ידועים אך דבר אחד ברור: מתווה האו"ם המקורי היה הרה אסון, והממשלה נהגה נכון כשנסוגה ממנו. חזרה למתווה דומה תהיה בגדר בכיה לדורות.

לפי המתווה המקורי, היו אמורים לעזוב את ישראל למדינות אירופה 16,250 אלף מסתננים בתקופה של חמש שנים – ממוצע של 3,250 בשנה. מדובר אמנם בנתון מעט גבוה יותר מקצב יציאת המסתננים מתחילת השנה, אך חשוב לזכור כי בשנים 2017-2014 יצאו מישראל 16,416 מסתננים – כלומר המדינה כבר הוכיחה שהיא מסוגלת להוציא כמות גדולה יותר של מסתננים ובפחות זמן מאשר המספרים שסוכמו במתווה עם האו"ם.

ללא קשר למספר היוצאים, המחיר שישראל הייתה משלמת היה בלתי נסבל לטווח ארוך בדמות מתן מעמד תושבות ארעית ל-16,250 מסתננים על הנייר, כשבפועל מדובר במספר גבוה בהרבה. זמן קצר לאחר שמתווה האו"ם הוצג, הודה מנכ"ל רשות האוכלוסין וההגירה יוסי אדלשטיין כי למונח "תושב ארעי" אין משמעות מעשית וכי המסתננים שיישארו בארץ יהפכו עם הזמן לתושבי קבע – בדרך קבלת אזרחות והישארות לצמיתות במדינת ישראל.

במילים אחרות, אם מתווה האו"ם המקורי היה מיושם ישראל הייתה יוצאת קירחת מכל הכיוונים: מוציאה מספר מסתננים שבלאו הכי הצליחה להוציא בעצמה ובזמן קצר יותר; ובמקביל מעניקה מעמד למסתננים לא חוקיים ומשדרת לעולם שיש תמורה לגניבת גבולהּ, בדמות השתקעות בישראל או לחלופין כרטיס טיסה ואשרת שהייה באחת ממדינות מערב-אירופה. עסקה חלומית מבחינתם, עסקה גרועה מאוד מבחינתנו.

בימים אלו, בהם הממשלה "שוקלת מחדש" את מתווה האו"ם, חובה להזכיר לראש הממשלה ולשריו כי מכשולים פיזיים דוגמת הגדר במצרים בהחלט נחוצים והכרחיים, אך גדרות לבדן לא תוכלנה לעמוד אם ישראל תאמץ מדיניות הגירה נרפית ותעניק פרסים לגנבי גבול המזלזלים בחוקיה ובריבונותה.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

23 תגובות למאמר

  1. השמאל מצליח למסמס את כל המערכות במדינה.כל דבר שהשמאל זועק דרך התקשורת מצליח להכניע את הממשלה.אנחנו בוחרים ימין אבל המציאות היא שמאל.לכן הפסקתי להצביע משנת 2000.לפחות אין לי חלק במחדלי הימין.אז לצערי הפגנות לא מועילות.והימין חלש ונרפה ומפולג ומפלג.כבר איני בטוח שהרוב ימין.כי חברי הכנסת בקואליציה לא בדיוק ימנים אלא לפי האינטרס.

    1. לאחר שהשחיר את דמותו של נתניהו בעיני כל מצביעי השמאל, משקיע עכשיו השמאל את מרצו במצביעי הימין כשהמטרה היא לשכנע כמה שיותר מצביעי ימין לא להצביע בכלל. לשם כך מציגים את עצמם הטוקבקיסטים שלו כ"אנשי ימין מאוכזבים" או כ"אנשי ימין שאין להם מייצג". המלחמה הפסיכולוגית של השמאל בימין אינה פוסקת והטוקבקים היא אחת הזירות שלה.

    2. כל הפוסל במומו פוסל.אתה לא יכול להביע עמדה כשאין לך שמץ הוכחה.תקשיב לרגע.אני איש ימין שבחר לא להצביע.לצערי הימין מוכיח שהוא חסר עמוד שידרה.בגין המהולל אמר שיגור בסיני והחזיר את סיני וטאבה.שרון המהולל שאמר נצרים כתא החזיר את גוש קטיף ואת ארבע ישובים ביוש.נתניהו תמך בהתנתקות.ומסר את חברון.הסכים לסגת מהגולן.עשה הקפאה.אנשי ימין כליבני.שרון.בגין.מרידור.הנגבי.שטרית.אולמרט.ליבנת.ועוד ועוד תמכו בהתנתקות וחלקם עברו לקדימה.ורצו לפנות עוד מאה אלף מתנחלים.אז כיום נתניהו שולט.אבל בגץ הוא המלך אז למה להצביע לימין.כשבגץ קובע.אשמח לתשובה אמיתית ולא פלסופים בנוסח שמאלני אוסלו.תצביע אתה.אני בוחר לא להצביע.ולא איני משכנע אף אחד לא לבחור.שכל אחד יעשה כלבבו.אל תכני אותי שמאל רק בגלל שאני לא חסיד שוטה עיוור מרצון וחי בהכחשה.אתה מהסוג שכל מה שהימין יעשה אתה תצעק הכל ורוד.ובנתיים הימין בלוף.בגין.שרון.אולמרט.והבגץ השמאלני הוא זה שקובע.ונתניהו אהובך פוחד לבצע מהלכים לשינוי המצב.

    3. הפוסל במומו פוסל והמכנה עצמו "טוררו" במענה לטוררו, חוזר ומאשש את מה שכתב טוררו המקורי במקור. שימו לב להתלהמות של ה"טוררו" שנתפס בקלקלתו: משפטים קצרים וקטועים, ללא אורך נשימה, בלי רווחים אחרי הנקודות, במאמץ בלתי פוסק להרשים בדברי אמת;

      "תקשיב לרגע", כאילו שמישהו בורח לו והוא חייב לשפוך את דבריו לפני שהשומע יעזוב;

      "אני איש ימין שבחר לא להצביע" – שוב ההזדהות כאיש ימין, שלא נשכח זאת לרגע.

      "נתניהו תמך בהתנתקות" – פייק של שמאלנים שמתחזים לימניים:

      https://www.youtube.com/watch?v=tI9Lcljqqec&ab_channel=uz72777

      "הסכים לסגת מהגולן" – פייק שני:

      https://www.makorrishon.co.il/nrg/online/1/ART1/726/671.html

      "עשה הקפאה" – פייק שלישי:

      https://news.walla.co.il/item/3069915

      הלאה, במירוץ האטרף של הפוסל במומו פוסל – משפטים קצרים וקטועים, בלי רווח אחרי הנקודה: "תצביע אתה.אני בוחר לא להצביע.ולא איני משכנע אף אחד לא לבחור.שכל אחד יעשה כלבבו".

      ולקינוח? "ונתניהו אהובך פוחד לבצע מהלכים לשינוי המצב". וואלה, איזו עקיצה למאוהב בנתניהו עד מעבר לאוזניים.

      חביבי, חפש לך טוררו אחר לטנף על ביבי בתחפושת של "ימין אמיתי".

    4. לטוררו התכוונתי לכתוב לטוררו.אז אל תתפס בזוטות.יש יוטיוב שהוא הצביע בעד ההתנתקות.הוא בזמן אובמה ערך הקפאה.והיום אינו מעיז להלחם בשמאל כפי שאני מצפה ממנו שיעשה.אני מאחל לו הצלחה.איני מצביע כל עוד בגץ מנהל את המדינה.כשזה ישתנה והימין ישלוט באמת אז אצביע.לגבי הגחוכים שלך אתה כעפרא דארעא.חסיד שוטה שפוחד מביקורת.אם תשים לב לא אמרתי שנתניהו צריך להיות מודח.אלא שאני מאוכזב כללית מהימין.ולכן איני מצביע זאת זכותי ואתה תאכל את הכובע
      או את הגרב

    5. ביבי הוא לא בדיוק ימין, הוא מנסה ללהטט כל הזמן בין הימין לשמאל. אז אנשי ימין שלא מרוצים ממנו, שיצביעו למפלגות ימניות יותר: הבית היהודי (אם היא כוללת את האיחוד הלאומי), זהות של פייגלין, עוצמה יהודית של בן ארי ומרזל. לא חסרות אלטרנטיבות. לא להצביע בכלל זה לא הגיוני, ולכן מי שקורא לא להצביע הוא כנראה איש שמאל שמתחזה לאיש ימין ומנסה לחזק את השמאל באמצעות פוסטים כוזבים.

    6. האם ראית קריאה לא להצביע? אין כזאת.כתבתי שאיני מצביע מתוך בחירה לליכוד.עקב מעשי שרון.ועקב שליטת הבגץ.כל עוד הבגץ לא מרוסן אזי בגץ והשמאל לא נותנים לממשלת ימין לבצע את רצון הבוחר.ולכן לי כרגע אין טעם להצביע.אם אני לא שייך למפדל למה שאצביע מפדל כשאני שייך לליכוד.לגבי מפלגת זהות ועוצמה לצערי הרב הם כרגע עדיין לא בכנסת.ולבקר את ממשלת ימין זה דבר לגיטימי לגמרי.

    7. מהנחיות הקרן החדשה לישראל לטוקבקיסטים שלה: הכו בנתניהו והחלישו את מדינת היהודים. לא משנה על מה כותבים – תמיד תאשימו את ביבי ותקראו לו לפרוש מראשות הממשלה. והכי טוב – תתחזו לאנשי ימין כשאתם מטקבקים (כדי שהימנים הטיפשים לא יבינו שאתם פועלים מטעם יריבי מדינת היהודים). שמענו עליכם, נביאי הזעם המתחפשים ל"ימין אמיתי", המציגים את נתניהו כאויב ישראל ואת המדיניות המחושבת שלו כאסון – כדי לדחוף אותנו לבחור במשה פייגלין, ברוך מרזל, איתמר בן-גביר, שפי פז ושאר תואמי אבישי רביב שמבטיחים לנו להיות "ימין אמיתי", אבל תפקידם הוא להעביר לממשלת אוסלו ב' את השלטון.

    8. תגובה ל-1. "השמאל מצליח"…
      הבעיה היא במה שנקרא "מדינת העומק" שנותרה על מקומה מאז בחירות 1977.
      בגין אמנם היה נואם מהולל אבל לא הבין ממש בפוליטיקה. הוא ברוב איוולתו הותיר את כל הממסד הפקידותי הישן על מקומו ועל מישרות שחולשות על תקציבי עתק. ככה לא עושים מהפך. ראה את הסידרה הבריטית המופלאה "Yes minister"

  2. נתניהו צריך לצאת לאריתראה ולהגיע להסכם עם הנשיא, להחזרת כל המסתננים לארצם, לרבות המשפחות, תמורת סיוע כלכלי ובטחוני של ישראל לאריתראה, וגם בזה אנחנו עושים להם טובה. אלה אזרחים שלהם, בני עמם, וחובתם לקחת אותם אליהם חזרה, כולל צאצאיהם ההולכים ומתרבים בישראל. אחרת, לא תהיה בררה לישראל אלא לקחתם לגדר ולהשליכם החוצה. אנחנו לא חייבים להם דבר.

    1. שליחים מטעם הממשלה כבר יצאו לאריתראה בניסיון להגיע להסכם עם הנשיא. הנשיא קבע תנאי: שלמו 50 אלף דולר על כל אזרח אריתראי שחוזר למולדתו. ממשלת אריתראה שולחת /מייצאת את אזרחיה למדינות המערב בכוונת המכוון כיוון שאחד ממקורות ההכנסה החשובים שלה הוא הכספים שאזרחי אריתראה שולחים חזרה למולדתם.
      בנוסף, הממסד הביטחוני מתעקש שחובה לשמור על יחסי ידידות עם המשטר באריתראה ואחד התנאים הוא לא לגרש את המסתננים האריתראים.
      ככלל הרשויות בישראל כופפות את ראשן מול קביעות/דרישות הממסד הביטחוני שלנו

  3. חברי כנסת עלובים שנכנעים לדיקטטורה המשפטית ששולטת כאן מאז כהונת אהרון ברק. בושה וחרפה למדינה שגופים בלתי נבחרים מנהלים אותה. מי שיאשר את המחדל הזה יפסיד את השלטון. לא בנינו פה מדינה בשביל מסתננים. אם נתניהו לא יוציא מכאן את כולם רווקים ומשפחות כאחד הוא ייזכר כמי שחיסל את המדינה היהודית.

    1. זה לא רק חברי כנסת. יש כאן סבך אינטרסים.
      בין היתר שלל הארגונים שקמו למתן סיוע למהגרי עבודה המסתננים.
      כל הצדקת הקיום שלהם וברור מאליו גם פרנסת העובדים בארגונים האלה תלויות באוכלוסייה הזאת. ברגע שאוכלוסייה הזאת תורחק מישראל ותיעלם יתייבש מקור פרנסתם שמגיע עפ"י רוב מ-NIF ומחו"ל…
      מה תעשה מנכ"לית הקו לעובד? תחזור לעבוד בניקיון הבתים?…
      חחח…

  4. כמה מסתננים יש כרגע בישראל?
    מהיכן משיגים נתונים עדכניים?

    1. עושה רושם שזהו אחד הסודות השמורים ביותר…
      המשטרה מנמיכה בכוונה את המספרים

  5. המדינה חייבת לפנות לכל מדינה בגלובוס ולנהל איתה מוומ חשאי לקליטת המסתננים.ולהציע לה כל מה שידרש.ולא רק לנהל מוומ עם מדינות באפריקה.אלא בכל מקום בעולם.וזה אפשרי.

    1. הבעיה היא במיעוט קיצוני ואלים שמכתיב למשטר נבחר לממשלה נבחרת לכנסת נבחרת את רצונו. שזה סוף הדמוקרטיה.
      המיעוט הקיצוני הזה מקבל חיבוק מ"מדינת העומק". קרי גם מהתקשורת גם מהאקדמיה גם מהאופוזיציה בכנסת ובעיקר גם מהבג"ץ

  6. אם יישארו "רק" 16,000 אז יתחיל איחוד משפחות. הם ייבאו בנות/בני זוג ומספרם יעלה פי 5 . וזה רק ההתחלה. אסור לתת מעמד אפילו לאחד. כבר נתנו7 מעמד לכמה אלפי מסתננים. ולא צריך להיכנע יותר. אם נמתין בסבלנות מס' שנים, אז הרווקים ייאלצו לשוב למולדתם כשלא יימצאו בנות זוג. לא צריך שום מתווה, צריך רק סבלנות . מה שלא עושה השכל עושה הזמן. בינתיים יהיו הזדמנויות נוספות להרחיק כמויות גדולות.

    1. צריך לחסל את בגצ במתכונתו הנוכחית ולסלק את הפולשים הפושעים עוד היום הגיב:

      לא לחכות אפילו דקה. רק לפושע אפריקני יש 5000 דולר לצורך פלישה למדינה לא לו. הנוכלים האלה לא מרוצים מהשליט? שייפטרו ממנו ויעשו סדר לפי טעמם במדינה שלהם. אנחנו לא לישכת עבודה ולא קופת חולים של הפולשים האלה. יש להם מדינה ענקית ומדהימה עם חופי זהב. שיפתחו אותה הפרזיטים במקום לפלוש למדינות לא להם. כל עוף למינו ישכון. מקומם בארצם ולא בשום מקום אחר. בגצ זה סוס טרואיני בדיוק כמו כחלון הסוס הטרויאני למדינה היהודית.

  7. גלעד היקר ! אנא המשך זו מלחמה על הבית , אסור להוריד את הנושא מסדר היום ומה שצריך להעלות לדיון זה ; העלויות של המסתננים לעיריית תל אביב , לרשויות הרווחה , לבתי החולים ולמשרד החינוך – על זה צריך להוביל קמפיין , עניין נוסף שצריך לעסוק בו ביתר שאת זה מדוע יש מניעה לגרש את הנשים האריתראיות אם הן כלל לא דרושות לגיוס לצבא .

    1. ולזה יש להוסיף:
      מדוע אף אחד בתקשורת לא מעלה לדיון את השאלה הנוקבת כמה זה עולה לנו אזרחי ישראל.
      איפה יאיר לפיד עם שאלת המחץ: "איפה הכסף"??
      שיבוא סוף סוף מישהו עם נתונים מוסמכים כמה ישראל מבזבזת על המסתננים הללו בחינוך, בטיפול רפואי חינם, בייעוץ קליניקות משפטיות המוענקים חינם אין כסף לזרים במקום לאזרחי ישראל מיעוטי יכולת כמו ניצולי השואה הזקנים שכולם רק מחכים שילכו לעולמם??
      כולם נכנעים לדוגמות הדת החדשה של ה"פוליטיקלי קורקט"…

  8. כחלון הסוס הטרויאני שתומך בשלטון הדיקטטורה הנאלחת של בג״צ אותה העם שונא. הגיב:

    נותר רק לאחל לכולנו שכחלון ייעלם לתמיד מהמפה הפוליטית שלנו. העם שונא ומתעב את בג״צ ומעשיו האנטי יהודיים והאנטי ציוניים והאנטי ישראליים. טפו על הסוס הטרויאני המכוער הזה והצבוע הזה והמלקק אחורי שמאלנים הזה. כחלון הביתה!!!

    מי שיצביע כחלון מצביע בעד דיקטטורת השמאל של בגצ ובעד הסתננות וביטול המדינה היהודית.

    אל תיפלו בפח הרקוב של הדו פרצופי המכנה עצמו נטו כחלון הקומוניסט והאנטי ליברל והאנטי ימני ואנטי מחנה לאומי. תסתכלו על הפרצוף של רועי פולקמן יור כולנו – ותבינו עם מי יש לנו עסק. פולקמן הוא איש הקרן להשמדה.