איראן מודה לראשונה: "סייענו לפיגועי ה-11 בספטמבר"

בכיר איראני סיפר כי ארצו סייעה לאנשי אל-קעיאדה שתכננו את ההתקפות; ארה"ב צפויה לפרוש ממועצת זכויות האדם של האו"ם

"איראן אחראית למותם של אלפי אמריקאים". המתקפה על מרכז הסחר העולמי | Michael Foran

בכיר בממשל האיראני התוודה בפעם הראשונה על מעורבות ארצו בהתקפות ה-11 בספטמבר, סדרת פיגועי ההתאבדות שנערכו על אדמת ארצות הברית בשנת 2001, ובראשם אסון התאומים.

בראיון ששודר בטלוויזיה האיראנית לפני כשבועיים והופץ לאחרונה ברשתות החברתיות אמר מוחמד ג'וואד לאריג'אני, מזכיר בכיר במשרד המשפטים העומד בראש "מועצת זכויות האדם של איראן", כי איראן סייעה למחבלי אל-קאעידה שביצעו את הפיגועים בכך שאפשרה להם מעבר חופשי ואף סיפקה מקלט לחלקם.

לאריג'אני, שאחיו עלי הוא יושב ראש הפרלמנט האיראני, סיפר כי שירותי המודיעין של טהרן ניהלו מבצע חשאי במסגרתו העניקו סיוע לפעילי ארגון הטרור שהשתמשו באיראן כתחנת מעבר, ואישר חלק מהחשדות שהועלו על ידי החקירה האמריקאית של הפיגועים:

"אנשי אל-קאעידה נעו כל הזמן בין מדינות כמו סעודיה ואפגניסטן וגם איראן. בכל פעם שהם נכנסו לאיראן בדרך היבשה או האוויר, הם ביקשו שלא נחתים את הדרכונים שלהם. הם החליפו מטוסים והיו בטהרן למשך שעה או שעתיים, ואז עזבו מבלי שזה ירשם בדרכון. הממשלה שלנו הסכימה לזה והם היו תחת פיקוח של המודיעין האיראני לאורך כל הדרך"

באחד המקרים, סיפר לאריג'אני, אחד מהטייסים שביצע את ההתקפה ב-11 בספטמבר, ישב ליד מנהיג בכיר בחיזבאללה במהלך טיסה שעברה בשטחה של איראן.

לדברי הבכיר האיראני, הסיוע אותו העניקה ארצו למחבלים נועד כדי לעזור להם לחמוק ממעקב של ממשלות זרות ולכסות את העקבות של נתיב התנועה שלהם. הוא גם אישר כי בכירים באל-קאעידה היו בקשר מתמיד עם גורמי ביון איראניים.

רשת טרור בחסות איראן

דברים אלה מצטרפים לעדויות קודמות שנאספו על ידי ארצות הברית המצביעות בבירור על קשר מתמשך בין אוסאמה בן-לאדן וגורמים רשמיים באיראן. מחלק מן המסמכים שנתפסו בפשיטה שהובילה לחיסולו של בן-לאדן לפני כשבע שנים בפקיסטן, עולה כי פעילים באל-קאעידה עברו אימונים במחנות החיזבאללה בלבנון, וכי איראן הייתה מוכנה לסייע לארגון הטרור גם במימון ובנשק בתמורה לכך שיבצע פיגועים נגד מטרות אמריקאיות במזרח התיכון.

בין המסמכים שנחשפו מאוחר יותר בכתב ידו של בן-לאדן, היו גם מכתבים בהם תיאר כיצד יש להתנהל במשא ומתן מול טהרן. מייסד אל-קאעידה עצמו הודה כי איראן שיחקה תפקיד עיקרי בתנועת פעילי הארגון ברחבי המזרח התיכון, וכתב כי אסור לפתוח בחזית נגדה בשל הקשר החשוב והחזק של הארגון עם משטר האייתוללות. האיראנים כאמור גם סייעו לאנשי אל-קאעידה שהיו בשליחות מבצעית בהשגת ויזות ומסמכי מעבר והעניקו מקלט לחלקם.

אוסאמה בן-לאדן | Hamid Mir

כזכור, בחודש שעבר פסק בית משפט בניו-יורק כי על איראן לשלם סכום של שישה מיליארד דולר כפיצוי למשפחות הקורבנות של ה-11 בספטמבר. השופטים קבעו בפסק דינם כי נמצאו ראיות חותכות לכך שגורמי ממשל איראניים רשמיים לקחו חלק בהכנה למתקפה והעבירו סיוע חומרי לאל-קאעידה.

"הרפובליקה האסלאמית, משמרות המהפכה והבנק האיראני המרכזי היו אחראים כולם למתקפות הטרור שגבו את חייהם של אלפי אמריקאים", כתב השופט ג'ורג' דניאלס.

גם בדו"ח הרשמי של ממשלת ארצות הברית על חקירות אירועי הטרור צוין כי בכירים באל-קאעידה שהשתתפו בתכנון ותיאום ההתקפות נפגשו עם המחבלים על אדמת אירופה בחסות איראנית.

כך למשל, השגרירות האיראנית בברלין ניפקה ויזה לרמזי בין א-שיב, בכיר באל-קאעידה שנפגש באמסטרדם עם מוחמד עטא, מחוטפי טיסה 11 של אמריקן אירליינס שפגעה בבנייני התאומים.

משם המשיך א-שיב לאיראן ואז לאפגניסטן כדי למסור לבן-לאדן וסגניו דיווח על התקדמות ההכנות להתקפה. המסמכים גם חשפו כיצד סייף אל-עדאל, אחד מחברי הארגון המקורבים ביותר לבן-לאדן ומי שהורה על הפיגועים בריאד בשנת 2003, זכה לאימונים במחנות החיזבאללה בלבנון ובהמשך למקלט באיראן.

ארה"ב בדרך החוצה

ניקי היילי | ויקיפדיה

בתוך כך, סוכנות הידיעות רויטרס דיווחה ביום חמישי כי ארצות הברית צפויה לפרוש מחברותה במועצת זכויות האדם של האו"ם. על פי הדיווח, מקור בכיר בממשל האמריקאי אמר כי הפרישה האמריקאית צפויה להתרחש "בקרוב מאוד". עוד ציין המקור כי "לא מדובר בשאלה של אם, אלא של מתי".

דברים אלה מצטרפים להצהרות שהשמיעה בחודשים האחרונים השגרירה האמריקאית באו"ם ניקי היילי, לפיהן על המועצה להתייחס ברצינות להטייה האנטי-ישראלית המובהקת שחוזרת בדיונים.

"אם המועצה רוצה לשמור על אמינות, זה חיוני להתייחס לבעיה הזאת", אמרה היילי והוסיפה כי ארצות הברית שוקלת "בכובד ראש" את המשך השתתפותה בפורום.

גם סגן הנשיא האמריקאי מייק פנס השמיע בחודש ספטמבר האחרון דברים דומים כשהאשים את המועצה בכך שהפכה לגוף אנטישמי ואמר: "מועצת זכויות האדם של האו"ם לא ראויה לשם שניתן לה".

פנס ציין כי מדינות המדכאות ורודפות את אזרחיהן כמו קובה וונצואלה יושבות במועצה, בזמן שהן עצמן לא עומדות בסטנדרטים הכי בסייסים של זכויות אדם.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

4 תגובות למאמר

  1. שקר וכזב. את הבניינים פוצצו האמריקאים בעצמם והשאר זה פוטושופ.תיכף אומר גם למה. תסתכלו שוב על הסרטונים. מצד ימין של בנין התאומים הימיני(מצד הצופה) ישנו בנין רב קומות שקורס בדיוק כמו פיצוץ מבוקר וברקע אין שום מטוס שנכנס בבנין. איך לא הצגתם את אותה תכנית טלביזה בארה"ב שבה התראיינו מהנדסים בעלי שם שתבעו חקירה מחודשת משום שאי אפשר למתכת קלה של מטוס להכנס בתוךבנין פלדה מה גם שמעולם לא נמצאו שרידי מטוס. למה, אתם שואלים? אגלה לכם סוד גדול. על ניבירו שמעתם. נאס"א ניסו במשך עשרות שנים להכחיש את מציאותו אבל הוא כבר נראה ברור בכל העולם ובקוטב הדרומי יותר מכולם. יש בקולורדו הר גבוה שעליו הטלסקופ הגדול בעולם שעוקב אחר הכוכב הנורא הזה,ועוד שבעה כוכבים סביבו,24 שעות ביממה. למה? ארה"ב בנתה בונקר עצום מימדים תחת כל ארה"ב מפני ניבירו והכניסה לשם מטוסי קרב,אוניות מלחמה, מלבד צי מכוניות מכל הסוגים. מסילות רכבת רבות, טכנולוגיה סודית שמחליפה את החשמל, בריכות שחיה וקולנוע, מזון משובח לכמה שנים וכל הלוקסוס העולמי והכל בפאר והדר רב מאוד. העבירו כבר את הבנק הפדרלי לשם עם משפחות וטכנאים שכבר מפעילים את הבונקר.וכשיגיע הכוכב אלינו, כמו למרחק שבין הירח אלינו,בקולורדו נותנים אות s.o.s מהיר, וכל המאפיה העולמית של הבונים החופשיים כשבראשם עומד האפיפיור, מוסעים/ מוטסים מיד לבונקר המיועד גם לאליטות ועשירי תבל הכלולים בבונים,מעובדי השטן (לוציפר) בגלוי ומקריבים לו גם תינוקות וילדים. בשביל זה היה צריך לגנוב טריליוני דולרים מהבנק הפדרלי וכל הראיות היו במגדלים, בפנטגון, ובאותו בנין שקרס "ללא סיבה".וזאת כדי להשמיד את כל הראיות שהיו שם. את הפנטגון טיגנו ב.. טיל. ולא בחומר נפץ כמו השאר. אם כן צדקו אותם מהנדסים שתבעו חקירה מחודשת. איך אני יודע, אתם שואלים? זאת לא אוכל לאמר ותסתפקו בזה. יודע אני שזה נשמע הזוי. על כן תרשמו לפניכם את השנה יום ושעה למשמרת ויבוא יום והכל יתגלה. רק ניצוץ קטן..

    1. מאיר, אתה לא נשמע הזוי. אתה הזוי וסהרורי. ההבנה שלך בנושאים שמטרידים אותך שואפת לאפס ולכן אתה מדבר שטויות על נושאים שאינך מכיר כלל. גש לרופא ובקש כדורי הרגעה.

  2. את התאומים הפילו המוסד.השבכ.בסיוע נוער הגבעות.ותמיכת ארגון כהנא.