כלכלת בחירות היא הכלכלה היחידה שכחלון מכיר

דו"ח בנק ישראל מבקר את שר האוצר על התנהלותו חסרת האחריות בניהול התקציב, שמורכבת בעיקר מניפוח הוצאות הממשלה וללא מציאת מקור הכנסה קבוע

הרבה כוונות טובות, מעט מאוד תוצאות. שר האוצר משה כחלון | פלאש90

במדינת ישראל תמיד יש ריח של בחירות באוויר, כל יום צץ איזשהו משבר בקואליציה או חבר כנסת שמאיים לפרק את הממשלה וללכת לבחירות. ישנם שרים וחברי כנסת שלוקחים את העניין לתשומת ליבם, ופועלים ביתר שאת כדי לייצר מצג תמידי של 'חברתיות'. הם חותרים למטרות קצרות טווח שיאפשרו להם לגזור קופון ועוד מנדט.

הורדת שיעור החוב-תוצר אשר נמשכת ברציפות מאז 2003 היא אחד מהישגיה הגדולים ביותר של מדינת ישראל. יחס חוב-תוצר המשיך לרדת גם השנה, וכמעט והגיע ליעד של מדינות האיחוד האירופאי – 60%. על פי דו"ח בנק ישראל, בעשור האחרון הצטמצם החוב הציבורי ביחס לתוצר מרמה של 73.1% ל-60.8%, מגמה מבורכת לכל הדעות אך נשאלת השאלה מה הגורם המרכזי לכך?

ההתפתחות ביחס החוב לתוצר תלויה בגודל הנומינלי של גירעון הממשלה השנתי הפועל להגדלת החוב, ובצמיחת התוצר הנומינלי הפועל להקטנת החוב. הפער בין שני המדדים הוא הגורם המרכזי שתרם להפחתת היחס חוב לתוצר.

בתקופה אליה מתייחס הדו"ח הצמיחה הממוצעת של התוצר עמדה על 5.6% לשנה, הגירעון הממשלתי עמד בממוצע של 2.9% לשנה.

כלומר, הפחתת החוב הציבורי לא נעשתה בשל אחריות תקציבית יוצאת דופן מצידה של הממשלה, הרי גירעון של 2.9% הוא גבוה יחסית. צמצום החוב נעשה בשל העובדה שהמשק הישראלי צמח במהירות, מה שאיפשר לכסות את הגירעון הגבוה ולהביא לצמצומו של החוב הציבורי ביחס לתוצר.

יתרה מכך, למרות היחס חוב-תוצר הנמוך יחסית בישראל, עלותן של הוצאות הריבית בישראל גבוהות יחסית לממוצע מדינות ה-,OECD שם תשלומי הריבית הממוצעת עומדים על כ-1.3% תוצר לעומת 2.3 אחוזים בישראל. ההוצאות הגבוהות על תשלומי הריבית בישראל משקפות את פערי סיכון החוב הממוצע הגבוה, בין היתר בשל הסיכון הביטחוני .

לעקוף את הנומרטור

בחודש דצמבר 2016 הממשלה עדכנה את מסלול הפחתת יעד הגרעון לשנים 2017-2018 ל-2.9% תוצר בשל הוצאות ממשלתיות גבוהות. בעקבות אי העמידה בכללים הללו והשינויים התכופים בהם לאורך השנים, החולט על הוספה של  כלי פיסקלי חדש – הנומרטור.

מטרתו של הנומרטור, שאכיפתו החלה ב-2017 וזכה לשבחים מה-OECD, היא למנוע מהממשלה ליצור התחייבויות עתידיות ובורות תקציביים, וזאת על ידי שכלול של כלל ההתחייבויות העתידיות לשלוש שנים קדימה. כל חבר כנסת שמציע חוק חייב גם לוודא שהוא עומד בכלל ההוצאה הציבורית, ובמידה וההתחייבויות העתידיות עוברות את היעד יש ליצור להן מקור תקציבי אחר או על ידי קיצוץ בהוצאות אחרות.

הנומרטור הוא כלי שנוי במחלוקת מבחינת חלק מחברי הכנסת, ומאז חקיקתו הוגשו כבר מספר הצעות חוק שניסו להביא לביטולו, מכיוון שלדעת המתנגדים הנומרטור מוביל לכבילת ידיה של הממשלה והמחוקקים בקבלת החלטות תקציביות.

הממשלה אינה יכולה לקבל החלטה על תוכנית כלשהי, חשובה ככל שתהיה, בלי שיימצא לה מקור מימון, וכדי לעקוף את הנומרטור שר האוצר כחלון משתמש ב"הוראת שעה" כדי לבצע חקיקה זמנית לשנה-שנתיים ובכך להימנע מהגבלות תקציביות.

 

כך למשל העביר כחלון את תוכנית "נטו משפחה" בעלות תקציבית של מיליארדי שקלים מדי שנה. שר האוצר מבין שיהיה קשה מאוד לבטל את ההטבות שנתן ולכן הוא בעצם יצר התחייבויות עתידיות לתקציבים הבאים בצורה עקיפה, ובשנים הבאות יהיה צורך לבצע התאמות כדי לעמוד ביעדי ההוצאה והגרעון.

נטו הוצאות

מאז ימי 'המחאה החברתית' בשנת 2011 אנחנו חווים גידול מתמיד בהוצאה הציבורית, שגדל במיוחד מ-2016 בהנהגתו של שר האוצר משה כחלון.

בשנת 2017 נוצרו הכנסות בלתי צפויות של 16 מיליארד ש"ח לתקציב המדינה בעקבות אירועי מס חד פעמיים כגון הנפקת מאגר גז "תמר", מכירת מובילאיי ושינוי הטבות מס בחברות ארנק שהביאו למשיכת דיבידנדים.

בעקבות זאת החליט כחלון להגדיל את ההוצאה הממשלתית עם הכרזתו על תכנית "נטו משפחה" בעלות של 4.1 מיליארד ש"ח. בהמשך אותה שנה, יצא עם תוכנית "נטו הוזלות", תכנית בעלות של 800 מיליון.

בנוסף לתכניות אלו אושרו בתחום החינוך "נטו חופשות" לקיצור החופשות בעלות של מיליארד שקלים, העלאת קצבאות הנכים שעלותן אמורה להגיע ל-4.3 מיליארד ש"ח ועוד תכניות ומיליארדים נוספים שמגדילים את הוצאות הממשלה הקבועות משנה לשנה ללא מקור תקציבי.

שר האוצר מתנהל כמעט מיומו הראשון בתפקיד כאילו הוא לקראת בחירות; הוא מזניק את הוצאות המדינה, מפחית מסים ומכסים, עוקף את הנומרטור ומגדיל את הגירעון. לפי הדו"חות הרבעוניים של משרד האוצר, זה כנראה רק הולך להחריף במשך השנה.

גם דו"ח בנק ישראל מבקר את שר האוצר על התנהלותו חסרת האחריות בניהול התקציב שמורכבת בעיקר מניפוח הוצאות הממשלה על ידי יצירת תוכניות והוצאות רב שנתיות, וזאת בנוסף להורדת מיסים ומכסים וללא מציאת מקור הכנסה קבוע והסתמכות בלעדית על הכנסות חד פעמיות. את כל זה מבצע כחלון תוך כדי שימוש לרעה בהוראת השעה על מנת לעקוף את כלל הנומרטור.

לקדם מדיניות 'חברתית'

מניסיון עבר של הכלכלה הישראלית, בשנות גאות נוצרים עודפי גבייה שצריך לנצל אותם כהכנה לשנות האטה. יש להפנות את העודפים לצמצום חובות ולא ליצירת הוצאות רב שנתיות שיגדילו את הגרעון בזמן משבר. הגידול החד בהוצאות הממשלה – 6.9% מהשנה שעברה – בו בזמן שאין טיפול ושיפור בצד ההכנסות, מצביע על כך שכנראה לא נעמוד ביעד הגרעון בשנים הבאות.

מאז 'המחאה החברתית' הפוליטיקאים הישראלים חשים לחץ לקדם מדיניות 'חברתית', וסטו לגמרי מהצורך לנהל דיון ענייני המבוסס על עובדות ומחקרים, להסתכל מעבר לטווח הקצר, ולקדם רפורמות והתייעלות שישפיעו על חיי האזרח.

המדיניות ה'חברתית' הזו דורשת מפוליטיקאים מעט מאוד עבודה, ולא מצריכה התעמקות בנושאים שעליהם הם אחראים. כך בסופו של יום הם נבחנים על כוונות טובות ולא על תוצאות.


שירן מימון היא חוקרת במכון החשיבה ‘בצדק’, הפועל לקידום ערכי היהדות בכלכלה הישראלית ובראשם חירות, אחריות אישית וערבות הדדית

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

8 תגובות למאמר

  1. ברגע שהציבור יקבל את הכאבים מכלכלת הביזבוזים, יהיה רצון לחזור למדיניות של חסיכון ושמירה פיסקלית!!!

  2. משה כחלון ורובי ריבלין הם לטעמי שתי האכזבות הפוליטיות האישיות המרות ביותר שלי כאיש ימין בשנים האחרונות.

  3. מיהו כחלון? כחלון הוא אדם שלא מבין שום דבר בכלכלה והרס את השוק החופשי, גירש ממון ומשקיעים, הכניס כאוס ואנדרלמוסיה / חלק א' הגיב:

    כחלון הוא אדם שלא מבין שום דבר בכלכלה והרס את השוק החופשי, גירש ממון ומשקיעים, הכניס כאוס
    ואנדרלמוסיה מוחלטת בכל שוק הדיור ובנה המון משכנות עוני ברמה ירודה שיתפוררו בהמשך ויהפכו למפלצות כעורות עם בעיות מים נזילות ושאר מריעין בישין ורק טיפשים גמורים קונים את האשפה שהוא מוכר להם בהגרלות מוזרות שלא קשורות לשוק הנדל"ן אלא למוחות הקודחים של שמאלנים קיצוניים כמו יו"ר כולנו המזעזע – רועי פולקמן שעבד בעבור הקרן להשמדה כהגדרת יאיר נתניהו – ותומך במטרותיה שהמסוכנת בהן היא דרישה להכרה בערבים בישראל כמיעוט לאומי בעל זכויות שוות לאלה של הרוב היהודי. כלומר שני עמים בתוך מדינת ישראל שינהלו את המדינה עם שתי ממשלות שוות זכויות. זה פולקמן.

    כחלון הצבוע הדו פרצופי והשמאלני – קומוניסטי עפ"י פעילותו ובניגוד להצהרותיו – הוא שמונע תיקון המשילות בישראל אל מול שלטון עריצות נתעב ולא חוקי של שופטי בג"צ שהם לא יותר מכנופיה סמאלנית קיצונית פרו ערבית ואנטי יהודית שבחרה את עצמה בעצמה באמצעות ועדת דילים אפלים וועדת שתיים אפלה עוד יותר שמוסתרת מעיני הציבור.

    בג"צ זה שלטון של השמאל שאיבד כוחו בכנסת ובאמצעות עורמה ושיפלות שלא יתוארו השתלט על השלטון בארץ ומנטרל את ממשלות ישראל הנבחרות ומונע מהן להחליט משהו, לבחור במישהו, לבצע משהו וכשמישהו רוצה לשנות תופרים לו תיק!!! אוספים חומרים על כל אחד כמו בק.ג.ב. בדיוק.

    המדינה המנוטרלת עי בג"צ היא תוצאה של מפלגת ההרס של כחלון בכל החזיתות הלאומיות – כולנו.

    מי שיצביע כחלון – מצביע עבור הישארות מסתננים אפריקנים פה ובקרוב איזרוחם חלילה ובקשות איחוד משפחות ושבטים בישראל שבג"צ ישמח לאפשר כי בג"צ הוא נגד המדינה היהודית בפסיקותיו.

    מי שיצביע כחלון מצביע עבור ניטרול חוק הלאום מתכנים נחוצים והפיכתו לחוק חסר משמעות לאומית להגנה על העם היהודי ומדינתו.

    מי שיצביע כחלון מצביע עבור אנדרלמוסיה בשוק הדיור בישראל כי הקבלנים לא נתינים של הכסיל הזה ולא יבנו בחינם כלום והם ימצאו את הדרך לפעול נגד מייצר האנדרלמוסיה הקומוניסט הזה.

    איש צר אופקים, מרושע, שמאלן, מסוכן, לא אמין, מעמיד פנים, מקנא בנתניהו קינאה חולנית וברוב אפסותו אף רואה עצמו כראש ממשלה בעתיד. פשוט סכנה.

    להלן האשכול:

    בקואליציה הנוכחית מונע כחלון חוק שיגביל את בג"צ שהוא המימסד המשפטי הישן

    דרור אידר:

    משה כחלון קיבל עשרה מנדטים; רובם המוחלט מאנשים בעלי השקפת עולם שמרנית־ימנית, כמו רוב הבוחרים שהצביעו בעד הקואליציה הנוכחית, והיו רוצים לראות שינויים משמעותיים בהרכב בית המשפט העליון ובאופי השפיטה.

    בקואליציה הנוכחית, משמש כחלון בתפקיד "הבלם ששומר על ביהמ"ש העליון" ("הארץ").

    דעותיו המדיניות של כחלון ידועות, גם בית הגידול שלו רחוק מזה של "הארץ", ובכל זאת הוא פועל לשמר את כוחו של הממסד המשפטי הישן, למרות שהוא שמייצג קבוצה קטנה בממשלה.

    במאי האחרון הטיל כחלון וטו על כוונת הליכוד וישראל ביתנו (ומן הסתם שאר הקואליציה, כולל חברים במפלגתו) לחוקק חוק שיגביל את כוחו של ביהמ"ש העליון לפסול חקיקה של הכנסת – דרישה לגיטימית שעלתה בעשורים האחרונים לא רק מצד נבחרי ציבור, אלא מפי משפטנים בכירים ופילוסופים של המשפט.

    http://www.israelhayom.co.il/opinion/411641

    בעוד כחודש תיקבע פסיקת בג"צ האם ניתן להעלות הילוך סוף סוף ולהתחיל להוציא מגבולות הארץ את המסתננים האפריקנים שהורסים את המירקם החברתי בארץ, שעולים מיליארדים למשלם המיסים ולקופת האוצר ושמקומם אינו בישראל בשום מצב.

    הם אינם יכולים להיחשב בישראל כפליטים כיוון שישראל כלל אינה גובלת בארצם, ודו"חות רבים מאירופה כולל מבריטניה, דנמרק, נורווגיה ולאחרונה משוויץ קבעו שלא נשקפת להם שום סכנה בשובם לארצם.

    ביטול חוק ההסתננות 3 פעמים ברצף שמתפרש כבר על פני כ- 10 שנים על ידי בג"צ, מבלי שיש לבג"צ רשות לעשות כן, היא הסיבה להתארכות שהותם בגבולות ישראל.

    בג"צ והוא בלבד יצר את הבעיה הלאומית החמורה הזו המסכנת את זהות המדינה כמדינה יהודית – וכחלון הוא זה שבשלב קריטי זה מונע חקיקה הדרושה לפתרון הבעיה ולהוצאתם המיידית מישראל.

    במידה ובג"צ יתקע שוב מקל בגלגל תוכנית המדינה להוציאם למדינה שלישית – ניתן יהיה לומר שהבעיה הלאומית החמורה הזו התהוותה אך ורק באשמתו של כחלון שמנע שינוי, שהינו בר ביצוע בממשלה הנוכחית עם שרת משפטים מהמחנה הלאומי, שאף רוצה לחוקק חוק שיגביל את כוחו של בג"צ לפסול חקיקה של הכנסת.

    האסון הזה יהיה ארוך טווח וייזקף לחובת כחלון בלבד.

    האשכול יתמקד בהתנהלותו של כחלון.

    http://rotter.net/forum/gil/27856.shtml

  4. מיהו כחלון? ואיזה אנשים יש במפלגתו: רועי פולקמן ורחל עזריה כדוגמא!!! / חלק ב' הגיב:

    'אדם גולד' במתקפה על חבר הכנסת פולקמן: שרלטן שבדק הצטרפות למר"צ

    "אני נוסע ושומע את רועי פולקמן ממפלגת כולנו יורה באוטומט סיסמאות על "הרס הדמוקרטיה" ועל איך רק 'כולנו' מייצגת את הימין הלאומי השפוי ופתאום נזכרתי כיצד חיים הר זהב – עיתונאי ואקטיביסט מהשמאל – סיפר פעם בתיעוב איך אותו פולקמן "מהימין הלאומי" נכנס למשרדו באוניברסיטה כדי להתייעץ אם כדאי להצטרף לעבודה או דווקא למר"צ".

    רועי פולקמן, גבירותי ורבותיי, העולב שבעולבים.

    "שרלטן שעד אתמול עוד בדק הצטרפות למר"צ נואם בפומפוזיות למה הימין בעצם מוכרח להילחם כדי לשמר בית משפט שמממש אג'נדה שמאלית מובהקת.

    http://rotter.net/forum/gil/27856.shtml#18

    *

    רועי פולקמן יו"ר כולנו עבד בעמותת סיכוי התומכת בהכרה בערבים כמיעוט לאומי בישראל

    מיהו רועי פולקמן:

    רועי פולקמן עבד בשנים 2008-2012 בעמותת סיכוי של הקרן לישראל חדשה. העמותה פועלת לקידום שיוויון אזרחי והכרה בערבים כמיעוט לאומי במדינת ישראל, כלומר תומכת בחוק -יסוד: המיעוט הערבי כמיעוט לאומי, שהגיש ח"כ זחאלקה ואשר נדחתה בהצבעה בכנסת.

    *

    זילבר את פולקמן מציגים: שלטון הפקידים על הנבחרים / מידה

    תחת הכסות של מלחמה בשחיתות ניסה ח”כ פולקמן להעביר הצעת חוק שתקבע כי ועדות המכרזים בשלטון המקומי יורכבו מפקידים בלבד, ללא ייצוג של נבחרי הציבור

    **

    רחל עזריה מכולנו של כחלון – מבטיחה לרפורמים ולקונסרבטיבים: נפרק את המונפול של הרבנות.

    בדבריה בפני הקהל שכלל נציגי ארגונים רפורמים וקונסרבטיבים, אמרה עזריה כי "אנחנו עובדים על פירוק מונופול הרבנות".

    ***

    תוכניות הדירה למשתכן הן לא יותר מכלום אחד גדול שיוצר עוד ועוד לחץ לא נורמלי בשוק המעוות שכחלון יצר ושיתפוצץ בעליית מחירים איומה כשהוא יעוף מתפקידו סוף סוף.

    כל מה שצריך בארץ הוא בניה של 100.000 דירות שחסרות בשוק מהצטברות של 10 שנים של בניה לא מספקת, ואז כל שנה בניה של עוד 100.000 דירות כדי לספק את הדרישה.

    אפשר היה לקבוע שכל הבניינים בארץ שנבנו ללא חדרי בטחון נגד טילים נהרסים ונבנות שם פי שלוש דירות במסגרת פינוי בינוי במתכונת חדשה ואחרת שתזרז את התהליך ותכניס אותו לפיקוח הדוק למניעת הסתבכויות. כל זה לא נעשה. כל מה שכחלון עושה אלה דברים מעוותים בניגוד להגיון צרכני כלשהו. המצאות הזויות ומגוחכות שחבל שיש מי שנופל בפח שלהן וקונה את כל הדירות המוגרלות האלה שכן הוא עוד יצטער על מעשה מטורלל כזה. קונים דירה רק איפה שצריך ורק כמו שצריך ולא בהגרלות אוויליות.

    ****

    פרופ' מאוטנר: בג"צ הפך למוסד לפעילות פוליטית של השמאל שאיבד כוחו בכנסת!

    השמאל הפסיד הרבה מאד כוח בפוליטיקה וסובל הפסדים פוליטיים גדולים מאד ומה שהוא עושה בעצם, הוא העתיק את הפעילות הפוליטית שלו מהפוליטיקה של הבחירות, שהיא הפוליטיקה של הכנסת, למקום אחר – לבית המשפט העליון – והפך אותו למוסד שממנו הוא מנהל פוליטיקה.
    אחרי 30 שנה של כיוון כזה מצידו של בית המשפט, בית המשפט מוצא את עצמו כרגע במצב של אובדן לגיטימציה…

    יש לנו משבר חמור כרגע עם בית המשפט העליון שהוא מוסד מדינה חשוב מאין כמותו.

    כדאי שנפתח חשיבה חדשה לגמרי לגבי איך הוא צריך לפעול ב- 30 השנים הבאות.

    בכך יעסוק האשכול.

    http://rotter.net/forum/gil/27789.shtml

    **

    בג"צ ומערכת המשפט הם סכנה:

    סגל: בוקר טוב לפרופסור אברהם דיסקין, המרכז האקדמי שערי משפט
    פרופ' דיסקין:

    "חוק חרוט אין לו משמעות במדינת ישראל לכאן או לכאן.

    במדינת ישראל לא חשוב בכלל מה כתוב בחוק. בית המשפט בישראל בכלל לא מתייחס אל החוק. בית המשפט קבע הלכה שבעצם כשהוגש כתב אישום אדם לא יכול להמשיך לכהן בתפקידו. מה שכתוב בחוק בכלל לא רלוונטי. בתי המשפט בכלל לא מקיימים את החוק.

    אנחנו לא חיים במדינה שמתקיים בה שלטון החוק. שלטון החוק פירושו שלטון החוק החרוט שיש בו הגיון כלשהו. שלטון החוק הוא כקליפת השום בעיני מי שמופקד על שלטון החוק.

    המשטרה, היועץ המשפטי ובראש ובראשונה בית המשפט העליון לא שומרים על שלטון החוק. הם עושים כטוב בעיניהם. מה שמשחק במדינת ישראל זה לא החוק אלא מה שבא לבית המשפט העליון. לכן מדובר במצב מאד מאד חמור…

    אראל סג"ל: אני רואה שאתה לא מפחד מזרועות בית המשפט שיפעל נגדך על דבריך אלה?

    פרופ' דיסקין: יש סיבה לפחד. בהחלט יש סיבה לפחד ויש גם סיבה טובה יותר – לומר את האמת, בפרט אם מגיעים לגיל מתקדם כמוני".

    https://glz.co.il/%D7%92%D7%9C%D7%A6/%D7%AA%D7%95%D7%9B%D7%A0%D7%99%D7%95%D7%AA/%D7%90%D7%A8%D7%90%D7%9C-%D7%A1%D7%92%D7%9C/%D7%90%D7%A8%D7%90%D7%9C-%D7%A1%D7%92%D7%9C16-10-2017-1101

    לעיון האשכול:

    http://rotter.net/forum/gil/27118.shtml#147

    **

    שפטל:

    ברק ובייניש שעמדו בראש בג"צ כמעט 2 עשורים, עיצבו אותו במודע ובמובנה כבית משפט פוסט ציוני מובהק שחייב לפעול נגד יהדותה של המדינה. בג"צ חותר תחת הרוב היהודי הציוני במדינת ישראל באמצעות פסיקות הנוגעות לערבים ולמסתננים. כמו כן הוא פועל באופן לא חוקי כשהוא מבטל חוקים של הכנסת, כיוון שאין לו רשות לכך. החוק קובע שכל גוף שלטוני בדמוקרטיה אינו רשאי לעשות שום פעולה שהחוק לא התיר לו אותה במפורש.

    ****

    ולסיכום על שלטון המשפטנים החצופים גנבי השלטון בישראל עליהם מגן כחלון:

    כל הרעות החולות במדינה הן תוצאה של שלטון המשפטפטנים. של ההפיכה המשפטפטנית האלימה, שהפכה ב-30 השנים האחרונות את ישראל לבג"ציסטאן, מדינת כל משפטפטניה, כל שופטיה וכל רועציה המשפטפטיים.

    ישראל הפכה מדמוקרטיה למשפטפטוקרטיה – שלטון המשפטפטנים, ע"י המשפטפטנים, למען המשפטפטנים.

    המשפטפטוקרטיה הראשונה והיחידה בעולם.

    בראש פירמידת הטירוף וההפקרות עומדת כנופיית בג"צ, שהיא המקבילה המקומית (לא רוצה לומר "הישראלית", כי הכנופיה הזו אינה ישראלית בכלל) למועצת האייאתוללות של איראן – והנה ההסבר, לטובת האהבלים, הפתיים-תמימים והשקרנים (מחקו את המיותר) שעדיין תומכים באייאתוללות האלה – בג"ץ הוא התופעה הכי איראנית בישראל: קבוצת אנשים שלא נבחרים ע"י הציבור, שלא נושאים באחריות לשום דבר ובפני אף אחד ושלא ניתן להעבירם מתפקידיהם במקרה של פאשלות, ושהפכו את עצמם לפוסקים האחרונים והעליונים בכל סוגיה ציבורית, פוליטית וערכית.

    בדיוק – אבל בדיוק! – כמו מועצת האייאתוללות של איראן.

    ועוד לא אמרתי כלום על הגלימות השחורות, שמשותפות לאייאתוללות שלנו ולאייאתוללות של איראן.

    אולי בכל זאת יש הבדל אחד, דווקא לטובת האייאתוללות האיראניים: האייאתוללות של איראן לפחות דואגים לאיראן – מה שממש לא ניתן לומר על האייאתוללות שלנו, שהם סייעני אויב ותומכי טרור.

    מי הרשה לחולרות האלה להעניק "זכויות" לפולשים זרים, על חשבון בעלי הבית?

    http://www.haaretz.co.il/blogs/misgav/1.2127372

    http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4431710,00.html

    לעיון האשכול:

    פרופ' דיסקין: צריך שהכנסת תאפשר לעצמה את יכולת ההתגברות על פסיקות בג"צ!

    http://rotter.net/forum/gil/27118.shtml

    14.אתם יכולים לכתוב הררי מילים. מחירי הדירות לא ירדו וההגרלות יעלמו כלא היו. אני לא מבין כלום בכלכלה!!!

  5. מי שיצביע כחלון יצביע בעד שלטון בג"צ ובעד ביטול המדינה היהודית והפיכתה למדינת כל מסתנניה הגיב:

    כחלון המאתרג את עצמו באמצעות ליקוק לשמאל ולבג"צ – שאינו אלא שלטון השמאל שאיבד כוחו בכנסת ומנהל את פעילותו הפוליטית מבג"צ ומערכת המשפט כהגדרת פרופ' מאוטנר, אשם בכך שלממשלה ולכנסת אין אפשרות לסלק מישראל את הפולשים האפריקנים הפושעים (רק לפושע אפריקני יכולים להיות 5000 דולר לצורך פלישה למדינה לא לו בניגוד לחוק) ואין אפשרות לחוקק חוק מניעת הסתננות לישראל בפעם הרביעית, אחרי שבג"צ שאינו בית משפט בכלל אלא גניבת שלטון בעורמה באמצעות ביטולי חוקים ופסיקות הזויות ואנטי יהודיות למכביר ויום יום , ביטל שלוש פעמים חוקים של הכנסת שיועדו לצורך סילוקם מישראל – ואף דאג ודואג לאפשר להם להשתרש פה במשך עשר שנים וללדת פה את הדור הבא שלהם, כך שמדינת היהודים תתחסל בשל הצפתה במוסלמים ונוצרים מהסוג הזה שפלש לפה – בגלל כחלון הצבוע ששופך עליהם כל שנה שני מיליארד שקל – עלותם למדינת ישראל.

    מי שיצביע כחלון יצביע בעד מדינת כל מסתנניה.

    *********************

    שפטל:

    ברק ובייניש שעמדו בראש בג"צ כמעט 2 עשורים, עיצבו אותו במודע ובמובנה כבית משפט פוסט ציוני מובהק שחייב לפעול נגד יהדותה של המדינה. בג"צ חותר תחת הרוב היהודי הציוני במדינת ישראל באמצעות פסיקות הנוגעות לערבים ולמסתננים. כמו כן הוא פועל באופן לא חוקי כשהוא מבטל חוקים של הכנסת, כיוון שאין לו רשות לכך. החוק קובע שכל גוף שלטוני בדמוקרטיה אינו רשאי לעשות שום פעולה שהחוק לא התיר לו אותה במפורש.

    ****************

    הגיעה העת שמישהו ירים את הכפפה ויתחיל לחקור ולקבל תשובה מדוע התמהמה בג"צ כל פעם שהוגשה עתירה של אירגוני השמאל לא לגרש את הפולשים המסתננים במשך שנה ויותר?

    בג"צ התמהמה כל כך ושנים עברו באיטיות עד שקיבלנו פסיקה זו או אחרת. האם הדבר נעשה במכוון כדי להשריש ולהגדיל את כמות הנולדים בישראל? אחרת מדוע?

    אנחנו יודעים שאסתר נאור פרסמה פסק דין יום או יומיים אחרי הפגנה של שפי פז ואנשי דרום תל אביב מחוץ לביתה – פסק דין שהיה מוכן – ושכב כנראה אצלה במגירה חודשים רבים. מדוע? תחקיר!!!

    ***********

    שימו לב. יותר משנתיים עד פסק דין וזה רק אחד מהמקרים שבג"צ התנהג כך:

    מובילת המחאה מול בית השופטת נאור: "אנחנו מיעוט אתני בדרום תל אביב"

    שפי פז, ממארגני המחאה מול ביתה של נשיאת בית המשפט העליון מרים נאור, מספרת על הסיבות להחרפת המאבק של תושבי דרום תל אביב נגד המסתננים. "קרוב לשנתיים מונחת העתירה לגירוש המסתננים למדינה שלישית, דורשים מהעליון להכריע"

    https://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-5008214,00.html

    המסתננים עולים לנו מכיסנו מיליארדים!!!

    כחלון משלם ומונע סילוקם כפי שהממשלה והכנסת והציבור כולו רוצה שיקרה. הוא שמונע פיסקת התגברות על בג"צ שמבטל חוקים בלי שיש לו בכלל הרשאה חוקית לכך.

    *********************

    בג"צ אינו בית משפט אלא גניבת שלטון:

  6. בנק ישראל כמוסד הוא כמו בית המשפט העליון, בנק ישראל הוא משרת ציבור שצריך להישמע לפוליטיקאים שקיבלו מנדט בקלפי. הפעם הפקידים בצד של האידיאולוגיה של מידה, והפוליטיקאים בצד השני? נושמים עמוק ונמנעים ממאמרים שהם גול עצמי.

  7. פופוליסט שמרוקן את הקופה הציבורית
    כאומר: "אחרי המבול".
    טבעה של קופה ציבורית הוא שהתרוקנותה אינה מורגשת אלא בקדנציה הבאה.
    שר האוצר הבא יצטרך להתמודד עם הקופה הריקה
    וכמובן מי שישלם את המחיר זה אנחנו.
    העובדה היא שכחלון קיבל קופה מלאה ויציבה הודות להתנהגות אחראית ב 10 השנים האחרונות של שרי האוצר וראש הממשלה
    אפילו לפיד (על אף ניסיונותיו למעמ 0) לא רוקן את הקופה.
    ויבוא כחלון וירוקנה

  8. לא ענייני אבל החיוך המעצבן על פרצוף התחת הזה משגע אותי, הלואי שלא יעבור את אחוז החסימה