איראן היא הגורם העיקרי לסבל של תושבי עזה

כל עוד טהרן ממשיכה לתמוך בארגוני הטרור ברצועה, העזתים לא יקבלו שלום אלא רק עוד אלימות ושפיכות דמים

מתפרעים בהפגנות הטרור בעזה | פלאש90

בזמן שבאו"ם, בישראל ובארה"ב מציעים תכניות על מנת להקל על סבלם של התושבים תחת שלטון החמאס בעזה, איראן ממשיכה להזרים סיוע כספי לארגוני הטרור הפלסטינים.

ההתערבות האיראנית בענייני הפנים הפלסטינים אינה חדשה, וטהרן היא אחת הספקיות העיקריות של כסף ונשק עבור החמאס והג'יהאד האסלאמי. ללא התמיכה האיראנית, ארגוני הטרור האלה שאינם מכירים בזכותה של ישראל להתקיים, לא יכלו בעצמם לקיים את שליטתם ברצועה.

לתמיכה האיראנית בטרור הפלסטיני יש שתי מטרות עיקריות: ראשית, לחתור תחת הרשות הפלסטינית בראשות מחמוד עבאס, אותו רואים בטהרן ככלי משחק בידי ישראל וארה"ב. המטרה השנייה היא כמובן לקדם את השאיפה האיראנית לחיסול ישראל.

רק בשבוע שעבר, קיבלנו עוד תזכורת למטרה האמיתית של איראן. מנהיג "המהפכה האסלאמית", האייתוללה ח'מאנאי, אמר כי הפלסטינים יגברו על אויביהם ו"יראו את היום בו המשטר הציוני המזויף יעלם".  הוא הוסיף גם כי "מדיניות הרשע", של הנשיא האמריקאי טראמפ סופה להיכשל.

במילים אחרות, לאיראן לא אכפת מהתנאים הקשים בהם חיים הפלסטינים ברצועת עזה; במקום זאת, מנהיגיה מקוום שהפלסטינים יזכו לראות את חיסולה של ישראל וממשיכים לתמוך בארגוני הטרור ששואפים לכך.

"גאה בהתנגדות שלכם"

הגנרל ע'יבפ'רוור | Hamed Malekpour

באותו היום בו ח'אמנאי מסר את הצהרתו, אחד מבכירי הגנרלים שלו, ע'לאם חסין ע'יבפ'רוור, השתתף דרך שיחת וידאו בכנס שנערך בעזה. ע'יבפ'רוור הוא קצין בכיר במשמרות המהפכה ומפקדו של כוח באסיג', שמשימתו העיקרית היא דיכוי מחאות נגד המשטר באיראן.

בנאום שודר בכנס הגנרל האיראני אמר לנציגי חמאס והג'יהאד האסלאמי כי הוא "גאה בהתנגדות שלהם לישראל". הוא הוסיף כי הכנס עצמו, שנערך תחת הכותרת "התנגדות היא לא טרור", הוא ביטוי לאחדות נגד אויבי האסלאם שאיראן מהווה ציר עיקרי שלה.

בתום הכנס שיחררו ארגוני הטרור הצהרה משותפת בה נאמר כי הם שאבו עידוד רב בתמיכתו של הגנרל האיראני במלחמתם נגד ישראל וארה"ב.

חאדר חאביב, בכיר בג'יהאד האסלאמי ברצועת עזה, אמר כי הוועידה האיראנית-פלסטינית הייתה "סמלית ומשמעותית". לדבריו, היא היוותה תזכורת לתמיכה המתמשכת של איראן ב"התנגדות" הפלסטינית, וקיווה שהיא תרתיע את ישראל מלהגיב על התקפות טרור נגד אזרחיה משטח עזה. חאביב הוסיף כי נאומו של הגנרל האיראני נועד לשלוח מסר למדינות הרבות שתומכות בקבוצות "ההתנגדות" בעזה לפיו "ישראל היא איום על העולם הערבי והמוסלמי".

אלימות ושפיכת דמים

לאחר שקיבלו את הגיבוי האיראני, כמה מהדוברים בכנס קראו ליצירתה של "חזית ערבית-אסלאמית" מאוחדת נגד ישראל וארה"ב. הם הדגישו שהתקפות הטרור נגד ישראל ימשכו, ושיבחו את איראן על תמיכתה בארגוני הטרור ברצועת עזה.

על ידי הבטחות להמשך התמיכה בארגני הטרור, איראן מציעה לשני מיליון התושבים ברצועה רק עוד אלימות ושפיכת דמים. הגנרל האיראני לא הציע לבנות בתי חולים או בתי ספר, ולא דיבר על סיוע ביצירת מקומות עבודה למובטלים הרבים בעזה. המסר שלו לרצועת הזה היה כזה: איראן תיתן לכם את כל הכסף והנשק שאתם צריכים, כל עוד תישארו מחויבים לג'יהאד נגד "השטן הקטן" (ישראל) ו"השטן הגדול" (ארה"ב).

המסר האיראני לארגוני הטרור הפלסטינים מגיע דווקא בתקופה בה מספר חברים בקהילה הבינלאומית מנסים לפתור את המשבר הכלכלי וההומניטרי ברצועה. בראש המאמצים האלה עומד שליח האו"ם למזרח התיכון ניקולאי מלאדנוב, אשר בשבועות האחרונים מבלה את רוב זמנו בניסיון למנוע מלחמה בדרום.

אך כל עוד איראן ממשיכה בתמיכתה בארגוני הטרור ברצועה, דינם של המאמצים האלה להיכשל. הדרך היחידה של איראן להמשיך ולשלוט על שליחיה הפלסטינים היא על ידי ערעור היציבות באזור ומניעה של כל ניסיון לשלום בין ישראל והערבים. איראן אינה עוזרת לארגוני הטרור מתוך אהבה לפלסטינים, אלא במטרה לקדם את מטרת העל להשמדת "המשטר הציוני".

השפעה הרסנית

מי שצריך להיות מודאג יותר מכל מההתערבות האיראנית בעניינים הפנים-פלסטיניים הם מחמוד עבאס והפת"ח. "אנחנו לא רוצים להפוך לכלי משחק בידי איראן", אמר לאחרונה בכיר הפת"ח רפעת אלהיאן. "איראן משתמשת בחמאס ובג'יהאד האסלאמי כקלף משחק נגד ישראל וארה"ב, ויש לכך השפעה שלילית על המטרה הלאומית הפלסטינית. הזהרנו את ארגוני הטרור מכך פעמים רבות", הוסיף.

בינתיים, נראה כי חמאס מנסה לרקוד על שתי החתונות. מצד אחד, הוא מעוניין שהקהילה הבינלאומית תתערב ותסייע לתושבי עזה, אך מן הצד השני הוא זקוק להמשך המימון האיראני לטרור. אותו ארגון שמספר לנציגי האו"ם שהוא פועל כדי לשפר את תנאי החיים ברצועה, פונה כל הזמן לאיראן עבור עוד כסף ונשק.

דבר אחד אפשר ללמוד מהחרדה של עבאס והפת"ח: אם הם מודאגים כל כך מהמאמץ האיראני לחדור לזירה הפלסטינית, גם ארה"ב ושאר העולם צריכים למצוא דרך כדי לעצור את איראן מלהשתמש בפלסטינים כנשק במאבק לשליטה אזורית.

את התוצאות של התוכניות הקטלניות של טהרן ראינו כבר במקומות אחרים במזרח התיכון. איראן הביאה אסון על עיראק, על תימן, על לבנון וסוריה. כעת, מישהו צריך לעשות את הצעד ולעצור את דריסת הרגל האיראנית בעזה, ואת השימוש בתושביה כבשר תותחים.

אז איך אפשר לעשות את זה? האמת היא שזה לא כל כך מסובך: כל סיוע בינלאומי לרצועה צריך להיות מותנה בהפסקה מיידית של ההתערבות האיראנית ההרסנית בגיוס הפלסטינים למלחמה נגד ישראל.


חאלד אבו-טועמה הוא עיתונאי הפועל בירושלים. הטור המקורי פורסם באתר מכון גייטסטון.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

6 תגובות למאמר

  1. ישראל לצערי לא יכולה כרגע לנצח את חמאס בגלל 1001 חששות שרובן ככולן אינן מוצדקות.
    כל כך הרבה חישובים נערכים ע"י קברניטי המדינה אבל לדעתי הם שוכחים שהכרעה אמיתית משיגים כשמביסים את האויב ולא מפחדים לפגוע בו / באזרחיו אם אין ברירה.
    נכון , איראן מממנת את חמאס והג'יהאד , זאת עובדה אבל עובדה גדולה יותר שלישראל יכולת חיסול שטח גדול שממנו נורים טילים על ישראל ויש להודיע למחבלים מעזה שמכל מקום שיישלחו לעבר ישראל טילים הוא יושמד ברדיוס 50-100 מטר תוך שעתיים . ישראל תצא מלכתחילה *בהודעה קבועה* לפני כל הפצצת מקום שיגור שחמאס נושא באחריות להרוגים בצידו אם לא יפונה המקום תוך שעתיים.
    כך תוך כמה שיגורים מכל מיני מקומות יימחק שטח רב ומאזן האימה יפעל לטובת ישראל.

    בנוסף ,

    השמדת בניין בשכונת רימאל בעזה (הסביון של עזה) על כל שיגור ( שוב , בנוסף ולא במקום הנ"ל).

    בנוסף ,

    איום שהמשך ירי על ישראל יגרום לכיבוש מחדש של גוש קטיף (סביר שלא יגיע לכך אבל אם כן רווח כולו של ישראל).

    מה עם האיומים ממדינות בעולם על חרם והקפאת קשרים דיפלומטים וכו' וכו' ?

    עם ישראל חי 3,000 שנה עם דברים קשים בהרבה מחרם של אנטישמים … ראו איך רק לאחרונה איך פוטין (נכון , יש הבדל "קטן" בין פוטין לישראל אבל תמיד ישראל תוכל לטעון בפני העולם …. "טפלו בבעיות האחרות בעולם הדומות לשלנו ואז נתייחס אליכם ברצינות") עושה מה שבא לו ועדיין העולם רק מאיים ועושה סנקציות כנגדו אבל ללא ערך ממשי רב …

    לסיכום ,

    התוכנית הנ"ל תעשה סדר חשוב ותוציא את ישראל חזקה בהרבה בטווח הבינוני (אך לא הקצר) והארוך.
    משוואה חדשה לחמאס , שיגורים שלכם וגם אנחנו נמוטט אתכם ונלאים שטחים ששייכים לנו היסטורית.

    1. זה יקרה
      הכיוון ברור
      אין דרך אחרת

  2. זה לא משנה אם איראן תומכת או לא , ברור שזה קטליזטור ,אבל זה לא ישנה מאום ,גם אם מחר חמאס יקבל את כל עמדות ישראל ונשב לעשות שלום ,זהו fake שלום ,כי מטרתו תישאר חיסול מדינת ישראל והשתלטות איסלמית על האיזור תחילה ועל העולם לאחר מכן ואיסלומו בנוסח השריעה זהו טיעון שחזר באתר זה מספר פעמים ,כל עוד אלה התפישות של חמאס והאיסלם והשייחים המנהיגים ,כל עוד מהללים הסתה ומשלמים משכורות לרוצחי ילדים אין שום סיכוי לשלום עם רוצחים אלו וזה חייב להיות מובן ומופנם ע"י ההנהגה במדינה הזו ,למוסלמים יש בדתם את הרשות לשקר כשאתה חלש ולתקוף ולהפר הסכם כשאתה חזק ,זו אסטרטגיה מוסלמית ידועה ,זו דת של חורבן והרס ורואים זאת יום יום ברחבי העולם .

  3. בכל אדמה שאיראן מעורבת לא צומח כלום בצורת סוריה לבנון תימן עיראק עזה .

  4. העזתים אשמים במצבם.
    להזכירך חמאס נבחר בבחירות דמוקרטיות, וגם כיום הם תומכים בו.
    גם ישראל אחראית למצב, במקום לקחת אחריות, לכבוש את עזה ולבנותה, ישראל נוטעת בערביי עזה תקוות שווא לממשל עצמי ולניצחון על ישראל.

    במקום להסביר לעולם הערבי בכלל ולערבים בעזה בפרט, שאנו צאצאי אברהם יצחק ויעקב, להם ניתנה הארץ בברית ה' , שבים לארץ למימוש ברית זאת. אין דבר טוב נכון וצודק יותר מזה, והעולם כולו יתקדם ויהיה טוב ומואר לאין ערוך כתוצאה מחידוש הברית בין ישראל לאלוקיו בארץ.
    הערבים בארץ בכלל ובעזה גם כן, יכולים לתת יד ולתמוך במהלך החשוב הזה, אם אינם רוצים בכך עליהם לעזוב לאלתר, ולא מרה תהיה אחריתם.

    במקום לפעול לאור דברים פשוטים ואמיתיים אלה , ולהסבירם, ישראל בורחת , נוטשת מגמגמת ומכניסה לערבים שטויות למח, כאילו יש להם זכויות בארץ וכח לעמוד בפנינו.

    איראן??? העכבר שנכנס לחור שיצרנו, כשנסתום אותו לא תהיה להם שום אחיזה.