חוק הלאום: סמרטוטים בימין, ספינים חלולים בשמאל

מי שדורש שחוק הלאום יכלול גם שוויון, מנסה לרתום גם את החוק הזה לשירות השמאל הקיצוני

בתמונה: דרוזים מפגינים נגד בית המשפט באפריל האחרון. עם חוק הלאום, לעומת זאת, אין להם בעיה | פלאש90

נתחיל מחוק הלאום עצמו. קראתי את דבריהם של המעניינים שבין מבקרי החוק ולא מצאתי טיעון ענייני אחד שמחזיק מים. כלום. גורנישט. נאדה. הספין החדש המניע את ההיסטריה השמאלנית הוא מחאת הקצינים הדרוזים. ארבע שנים דנים על החוק, אינספור התנגדויות, עשרות שעות דיונים, מאות טורים בעיתונות. שבוע אחרי שהחוק מאושר בקריאה שלישית מישהו עלה על הרעיון שאפשר להחתים 100 קצינים דרוזים שיגידו שעכשיו הם אזרחים סוג ב', ולהריץ על הספין הזה מאות שעות שידור שהסתיימו בפרץ רגשנות קיטשית של ריאד עלי באולפן התאגיד.

אבל לפעמים יש פנצ'ר גם בקמפיינים המשומנים ביותר. ממש במקביל, באולפן שישי, החליט שיבל כרמי מנסור להוציא את האוויר ממפרשי הקמפיין ואמר שלדרוזים אין בעיה עם החוק ושאין בו שום דבר מפלה. אבל העובדות לא חשובות. כשרוצים אפשר להעלים לגמרי עובדות שנאמרו במרומי הרייטינג של אולפן שישי, ולאנוס את סדר היום לעיסוק במונולוג הרגשני קורע הלב והמקושקש של ריאד עלי מתחתיות שברירי האחוזים של התאגיד בליל שבת.

אז הקלף הנוכחי של השמאל הוא שחוק הלאום אינו כולל בתוכו התייחסות לדרוזים, ובכך הופך את הדרוזים לאזרחים סוג ב'. הטענה הזו מעוררת כמה שאלות: למה דרוזים אמורים להכלל בחוק הלאום והצ'רקסים לא? ומה עם הבהאים? או עם הבדואים? גם הם הרי משרתים, לפחות בחלקם. ומה עם הכושים העבריים? שלא לדבר על קרוב לשני מיליון ערבים ישראלים שהספינולוגים השמאלנים זרקו מתחת לגלגלי האוטובוס במטרה לעבוד על כמה אנשי מרכז-ימין שלא נעים להם מאחיהם הדרוזים לנשק.

התשובה פשוטה: חוק הלאום לא עוסק בדרוזים, בבדואים, בצ'רקסים, בערביי ישראל, בבהאים או במיעוטים בכלל. הוא יוצק תוכן למושג מדינת הלאום של העם היהודי ומעגן זאת בחוק יסוד שבמטריקס האהרון-ברקי זוכה למעמד של חוקה. מטרתו המרכזית של החוק היא לקבוע כי לזהותה הלאומית של ישראל יש משקל חוקתי לא פחות ממשקלן החשוב של זכויות הפרט.

מתקן עיוות ישן

הטענה כי מדובר בחוק לאומני, גזעני או מפלה מכיוון שאינו כולל את המילה 'שוויון', היא טענת הבל במקרה הטוב והונאה פוסט-ציונית במקרה הסביר. הסיבה לכך פשוטה: חוק הלאום איננו החוק היחיד בספר החוקים, והוא גם לא חוק היסוד היחיד במה שאמורים להיות הבסיס לחוקה העתידית. לצדו קיים חוק יסוד כבוד האדם וחרותו. גם בחוק הזה לא נזכר השוויון, וזה לא בטעות. הוא נשמט מהחוק אחרי עשרות שעות של דיונים בנושא, בדיוק מהחשש שהתממש לבסוף: אם היה נכלל השוויון בחוק, בית המשפט היה מפרש אותו נגד כוונת המחוקק ומשתמש בו כדי לחבל באופיה היהודי של המדינה. השמטת השוויון מחוק יסוד כבוד האדם וחרותו לא עזרה. בית המשפט קרא את החוק כאילו מופיע בו השוויון, והשתמש בערך המומצא הזה כדי להעביר פסקי דין הרסניים כמו בג"צ קעדן שתקע את ההתיישבות היהודית.

אבירי וחסידי השוויון מחוללים סערה ציבורית ומנסים לתקוע טריז בין הציבור הדרוזי למדינה מכיוון שבחוק העוסק בהגדרת הזהות הלאומית אין התייחסות לשוויון. הם לא פצו את פיהם מזה 26 שנים בהן לא היה איזון במבנה החוקתי של ישראל, כאשר זכויות הפרט זכו לעליונות חוקתית וזהותה היהודית של המדינה נרמסה על ידי מערכת המשפט שוב ושוב.

התשובה ליללות הללו ברורה: חוק הלאום לא יוצר עיוות חוקתי אלא מתקן עיוות חוקתי. הוא לא מוציא מערכת חוקתית מושלמת מאיזון, אלא מנסה לכונן איזון במערכת חוקתית מעוותת שבה זכויות הפרט הפכו לקרדום המאפשר לאליטה פוסט-ציונית למחוק את זהותה הלאומית של המדינה.

במצב הישן היה חוק יסוד אחד שזכה למעמד על, חוק יסוד כבוד האדם וחירותו שאיפשר למערכת המשפט לקדם הכרעות מבלי לייחס ולו משקל שולי להבטחת זהותה היהודית של מדינת ישראל. במצב החדש יש לצד חוק יסוד כבוד האדם וחירותו חוק יסוד נוסף שאמור לחייב את בתי המשפט ואת רשויות המדינה לפעול על מנת להבטיח שמירה על מדינת ישראל כמדינת הלאום של העם היהודי.

אם מדינת ישראל היא מדינה יהודית ודמוקרטית, המצב הישן היה מצב מעוות ולא מאוזן ואילו המצב החדש הוא מצב מאוזן. כל השאר זה ספינים, דמגוגיה ורגשנות סנטימנטלית שמיועדת לאידיוטים שימושיים.

הבור הפוסט-אירופי

התופעה הדרמטית ביותר בזירה הבינלאומית והגיאופוליטית במאה ה-21 היא הגירה המתבטאת בנדידת עמים ותרבויות במימדים חסרי תקדים. עשרות מיליוני פליטים ומהגרים כבר עשו בעשורים האחרונים את דרכם מאפריקה ומהמזרח התיכון למדינות המערב. כל מי שיבקר בערים המרכזיות באירופה יתקשה לזהות אותן ביחס לאופיין לפני 20 או 30 שנה. שיעור המוסלמים באירופה נמצא בעליה דרמטית וכשלוקחים בחשבון את המשך ההגירה ואת שיעורי הילודה הגבוהים בהרבה של המהגרים לעומת האירופים, מבינים שהאירופים בבעיה גדולה.

מתנגדי חוק הלאום דוחפים אותנו בכל כוחם לבור שכרו לעצמם חבריהם הנאורים בברלין, לונדון ופריז.

בישראל כבר ישנו מיעוט ערבי של כ-20%. בשנים 2006 עד 2012 הסתננו לישראל כ-65 אלף איש ממדינות אפריקה, בעיקר סודאן ואריתריאה. מדיניות נחושה של הממשלה הצליחה לבלום לחלוטין את ההגירה ואפילו להוציא מהארץ כשליש מהמסתננים, אך קרוב ל-40 אלף עדיין כאן. הרכב האוכלוסיה מאופיין בגברים צעירים ובכמה אלפי נשים שהבינו שהולדת ילדים בישראל היא הדרך הטובה ביותר למנוע את גירושן.

בשנים האחרונות ביטל ביהמ"ש העליון את נוהל ההחזרה החמה, פסל שלוש פעמים את חוק המסתננים שאפשר להחזיק מסתננים במשמורת, הטיל מגבלות שמשמעותן פסילה של הסדר הוצאת המסתננים למדינה שלישית, הטיל מגבלות על חוק הפיקדון ולמעשה סירס ועיקר את מדיניות הממשלה למאבק בהסתננות הבלתי חוקית.

שופטי העליון יכלו לעשות זאת בלי להניד עפעף, ובכך חשפו לכל מי שלא ידע שהמהפכה השיפוטית היא מגדל משפטי-פוליטי לולייני המאפשר להם לפסוק בשרירותיות מוחלטת בהתאם לאג'נדה השמאלנית שהביאו מהבית, בתנאי אחד: עליהם לנמק את פסיקתם בחוק יסוד כבוד האדם וחירותו.

שורש הבעיה הוא לא חוק יסוד כבוד האדם וחרותו, אלא שילוב של שני דברים: הרכבו המוטה של בית המשפט, הנובע מיכולתם של השופטים לשבט את עצמם בוועדה לבחירת שופטים, ויכולתם של השופטים השמאלנים לפרש את חוק יסוד כבוד האדם וחירותו כרצונם ולרמוס את זהותה היהודית של המדינה.

המסכה שמאפשרת לשופטים לעשות זאת מבלי לשלם על כך מחיר הולם בדעת הקהל, ומבלי שפסיקותיהם יובילו את הציבור לתבוע מהפוליטיקאים לרסן את המגלומנים עם הגלימה, היא המצב החוקתי הלא מאוזן שתואר בפסקה הקודמת. "מה אתם רוצים?" שואלים השופטים, "אנחנו בסך הכל פוסקים בהתאם לחוק יסוד כבוד האדם וחירותו".

המהדרין שבין תומכי האקטיביזם אפילו מוספים בעזות מצח "מה הבעיה? אם יש לכם בעיה אל תבואו בטענות לשופטים, אלא לפוליטיקאים. הם אלה שיצרו את חוסר האיזון המאפשר לשופטים להתעלם מחשיבות הרוב היהודי בבואם לפסוק ביחס להגירה בלתי חוקית של עשרות או מאות אלפי מסתננים".

כעת דמיינו מה הולך לקרות בעוד 20 או 30 שנה. האירופים יתעוררו ויבינו שהם מאבדים את אופיים וזהותם. הם יתחילו להטיל מגבלות משמעותיות על כניסה לשטחן. גל הגירה של עשרות מיליוני אנשים יחפש אז יעד חדש, מדינה מערבית משגשגת. זהותה היהודית של ישראל תלויה בפרשנות שיעניקו שופטי העליון לחוקים שלפניהם. התוצאה עם חוק הלאום, נראית אחרת לגמרי מאשר בלעדיו.

צריך לחוקק את המובן מאליו

אחד הטיעונים המרכזיים של השמאל נגד חוק הלאום הוא שאין בו צורך מכיוון שמגילת העצמאות כבר מעגנת את זהותה של מדינת ישראל כמדינת הלאום של העם היהודי. אם שופטי העליון של היום נראים לכם שמאלניים, דמיינו כיצד יראו שופטי העליון בעוד 30 שנים, כשהם חניכים של הפקולטות הנוכחיות למשפטים, קוראים של מדור הדעות של 'הארץ' הנוכחי ובוגריו של השמאל של היום הרואה בחוק לאום פרווה ביטוי ללאומנות, גזענות וימים אפלים. מה לדעתכם יפסקו שופטי העליון ביחס לעתירה נגד מדיניות הממשלה שתבקש למנוע כניסת מאות אלפי מסתננים מאפריקה אלמלא יחוקק חוק הלאום?

ובכן הם יקשרו את ידי הממשלה לחלוטין ויקבעו שבמבנה החוקתי הקיים הם מחוייבים לפסוק בהתאם לחוק יסוד כבוד האדם וחירותו מבלי לייחס שום חשיבות להבטחת הרוב היהודי. "מגילת העצמאות הינה מסמך ארכאי ולא רלוונטי לישראל של 2048 מבחינה חוקתית" יקבעו השופטים ויוסיפו: "למחוקק הישראלי ניתן די זמן לעגן את שאלת זהותה הלאומית של המדינה בחקיקת יסוד ולהעניק לסוגיה מעמד חוקתי דומה לכבוד האדם וחירותו, אך בחר ביודעין ומזה עשורים שלא לעשות זאת. מכיוון שכך אין בידינו אלא לפסוק כי מדיניות הממשלה אינה חוקתית", ולפתוח בכך את שערי המדינה לרווחה למאות אלפי גנבי גבול.

זו הבעיה האמיתית עם שמאלנים נאיבים. אפשר להאמין להם שהם אכן ציונים אבל מתנגדים לחוק הלאום: השמאל נוטה שלא להסתכל צעד ורבע קדימה. היום יש רוב יהודי? היום אין הסתננות לישראל? היום יש חוק שבות? והיום אין חוק לאום? אז כנראה שאין צורך בחוק לאום. איומים ואתגרים עתידיים אינם רלוונטים מבחינתם. העיקר שהם יוכלו להרגיש מוסריים, נאורים ומתקדמים.

אין איך להפוך את זה. מי שמתנגד לחוק הלאום, מתנגד לזהותה היהודית של מדינת ישראל. לכל הפחות הוא מתנגד לכל צעד, ולו המינימלי ביותר, שנועד להבטיח ולהגן על זהותה היהודית של ישראל. אם התמיכה התיאורטית של אנשי שמאל בזהותה של ישראל כמדינת הלאום של העם היהודי מתורגמת להתנגדות לכל צעד שנועד להבטיח את קיומה ככזו, אזי מה שווה התמיכה התיאורטית הזו? כמוה כהתנגדות.

15 מריונטות

השמאל הצליח לקפל, להכניע, לאלף ולנגב את הרצפה עם 15 ח"כים מהקואליציה. רק לפני שמונה ימים הם הצביעו בעד חוק הלאום, ואתמול כבר הספיקו לככב בכתבה ב'הארץ' כמי שתומכים בהכנסת שינויים בחוק. זה שיעור מאלף שאמור ללמד את הימין מספר לקחים קריטיים.

הלקח החשוב ביותר הוא ש-41 שנים אחרי המהפך ישנם עדיין בעלי בית שהם אדוני הארץ האמיתיים, ומולם ניצבות מריונטות שנושאות תארי אצולה חלולים, מקרקרות באולפנים, נודדות בין בר-מצוות וחתונות ברכבי שרד. מריונטות בעלות מאה טון אגו מנופח ואפס מנהיגות, חוט שדרה והשפעה אמיתית על אופיה של מדינת ישראל. אלו לא מנהיגים ולא שליחי ציבור, אלא פחדנים שלא ראויים לייצג את בוחרי הימין.

וכאן אחזור על מסר שהרחבתי לגביו בספר 'מדוע אתה מצביע ימין ומקבל שמאל?': הבעיה היסודית של הימין היא לא פרסונלית אלא ארגונית. כל עוד השמאל מחזיק במערך מקלות וגזרים יעיל וכוחני בהרבה מזה של הימין, הוא יצליח לבלום כל מהלך ימני משמעותי ולשמר את שליטתו במוקדי הכוח הבלתי נבחרים.

אין קיצורי דרך, אין קוסמים, אין טעם במשיחי שקר שטוענים שאם רק נצביע להם הם כבר יתקנו את המערכת הפליטית החולה והאימפוטנטית שלנו. אין מקום ואין פנאי לפטנטים שיכשלו ברגע האמת. יש לימין דרך אחת ארוכה, מפרכת וחיונית: בניית מערך של מוסדות, ארגונים וכלי תקשורת שיטפחו מנהיגות מוכשרת, אסרטיבית ונחושה ויפעילו לחץ אפקטיבי על נבחרי הציבור בעוצמה מספקת לניטרול הלחץ שמפעילות אליטות השמאל ולקידום מדיניות ימנית וציונית נחושה.

יש מקום למצעד בושה. יש מקום לפרוט כאן את שמותיהם של 15 חברי הקואליציה החלשלושים והבלתי ראויים, שעצומה וחצי וקמפיין שנמשכו יומיים הספיקו לקפל אותם ולגרום להם להביע תמיכה בשינוי חוק הלאום:

  • צחי הנגבי
  • מירי רגב
  • גילה גמליאל
  • נאווה בוקר
  • נורית קורן
  • אברהם נגוסה
  • שולי מועלם רפאלי
  • מוטי יוגב
  • יעקב מרגי
  • רועי פולקמן
  • טלי פלוסקוב
  • מירב בן ארי
  • אלי כהן
  • רחל עזריה
  • יפעת שאשא ביטון

מצעד הבושה הזה נועד בראש ובראשונה להזכיר לנבחרי הציבור שהבוחרים שלהם קיימים. להזכיר להם שמי ששופט אותם ביום הבוחר הם לא מהנדסי התודעה בשמאל, אלא הרוב המושתק.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

52 תגובות למאמר

  1. חוק הלאום הוא אכן חוק יסוד בעל חשיבות לשמירת העם היהודי בארץ ישראל, אך עדיין אני הייתי מעדיף לשפר את הניסוח לכך שהגדרה תהיה "מדינת ישראל מדינת העם היהודי" במקום להכניס יותר מדיי מלל.

    הארגונים החותרים נגד עם ישראל ,תורת ישראל, וארץ ישראל מהקרן החדשה כמו הרפורמים והקונסרבטיבים יכלו לעתור לבג"צ כדי לדרוש הכרה כ"זרמים יהודים לגטימים" ותקציבים. האבסורד הגדול שגורג סורוס יוכל לדרוש הגנה ממדינת ישראל במידה ממשל רפובליקני כמו טארמפ יתקוף אותו, ומשרד החוץ יטען שמדובר באנטישמיות.

    1. קיים עוד גורם אשר בהשראת אביר המוסר אהרן ברק (ראה הפרק בויקיפדיה בערך אהרן ברק הנוגע לאשתו אלישבע ברק ומה שכתוב שם הוא מעט שבמעט) הפך לכלי המאפשר לרוקן את חוקי המדינה עצמה, והוא הנקרא "תום לב" הדוקטרינה של "תום לב" חולשת אליבא דברק ועבדיו על כל התחומים. עקרונית באמצעות הדוקטרינה הזו ניתן לנשל את האדם מכל רכושו. כוחו הגדול של הגורם הזה, נובע מכך שהמדובר בדבר חמקמק וגמיש שהשופט יכול לשחק בו כבפלסטלינה. רוצה אתה חסר תום לב, לא רוצה אין תם לב יותר ממך. יש לחוקק חוק ההופך את הדוקטרינה הזו לבלתי לגיטימית.

    2. הצגת רשימת חברי הכנסת בסוף מעידה על הכותב ולא עליהם, תדמוא לא עובר %חסימה ומתוסכל, איזה מסכן

    3. המשתמש האנונימי צודק במידת מה. המגרעת העיקרית והעקרונית בחוק הלאום, שהוציאו מתוכו את שם אלקי השמים והארץ שרק מכוחו ומן הזכות שניתנה ממנו שבנו לארץ אבותינו. בכך היינו כגרועים שבאומות . אין אומה תרבותית אחת שאינה מזכירה ובוודאי בחוק יסוד המזכיר את זכותנו לארץ אבותינו, את שם האלוקים. מתפלא על בנט וחבריו איך לא השכילו להזכיר את שם האלקים. את שם האלקים גם הבג"צ אינו מסוגל לעוות. יכול להיות שקינן בהם החשש, שגורל החוק יהיה כגורלו של עופר וינטר שהעז להזכיר את שם האלוקים בפקודת היום שלו בצוק איתן, ומאז כמעט הודח מצה"ל.

  2. צריך לשנות את נסח החק כך שבמקום ענן ההבל (חסר משמעות מחיבת מחד, ומדאיג דרוזים מאידך) הנסח יחיב השתדלות לשמירת הרוב היהודי במדינה (כולה, ואולי גם בכל אזור שלה), כממוש של החלטת חבר הלאומים.

  3. את אבן הדומינו הראשונה במפולת של הימין הפיל הסמרטוט בנט. המהירות שבירכיו של ה"גיבור" הזה כושלות מעוררת חלחלה. פשוט לא מתאים להנהגה.

    1. בנט הוא לא סמרטוט, כי מלכתחילה הוא לא ימין. מי שלא הבין כבר בפרשת "האח יאיר לפיד" ובפרשת החוק לסגירת "ישראל היום" שבנט הוא סוס טרויאני במחנה הלאומי – המשיך לחשוב שהוא איש ימין שמתנהג בסמרטוטיות. מי שחיבר אחד לאחד הבין את התמונה בכללותה.

      http://rotter.net/forum/scoops1/287503.shtml

      https://tinyurl.com/y7eejbh5

      http://rotter.net/forum/scoops1/389753.shtml
      ‎‎
      https://tinyurl.com/y9m59xtp

    2. לאזרח סוג ז. הזהות היהודית לא באמת מעניינת אותך. אתה מעונין בכניעה לדרישות הערבים ובנתינת חלק מארצנו לרבונות ערבית. לשם כך אתה מגייס את הזהות היהודית בדרך הרגילה של הצבוע והמגלגל עינים. אין ערך שנקרא "שוויון" . ערך כזה קיים רק במחשבה הקומוניסטית, ובשמה שלחו את העשירים לסיביר ולמוות. זה חלק מהאתוס של העם היהודי האומר שארץ ישראל שייכת ליהודים. והערך הזה ימשיך להתקיים למרות כל תשפוכת ההסתה

  4. מברוק…רציתם יהודית דמוקרטית, כשאתם עם יהודית לא דמוקרטית, בקיצר ברוכים הבאים למדינת האפרטהייד של העם היהודי העצמאי, השולט, הכובש, המפלה ומדכא את חמישית מאזרחיו. מי אמר אנטישמיות?

    1. יש לך בעיה עם משפט האומר "ארץ ישראל שייכת לעם היהודי"?

    2. לא אתם הערבים תלמדו אותנו על דמוקרטיה .
      אין מצחיק יותר מלראות ערבים מנפנפים בססמאות הליברל פרוגרסיבי .
      אפרטהייד ?- לכו ל22 מדינות אחיכם ותלמדו מה זה .

    3. הסערה סביב חוק הלאום: ראש "המועצה הציונית הדרוזית למען ארץ ישראל", עטא פרחאת, הביע תמיכה בחוק, אשר רבים מבני העדה הדרוזית התנגדו לו. בסרטון שפרסם בפייסבוק אמר פרחאת כי "אנחנו עדים לניסיון מרושע של ארגוני השמאל והקרן לישראל חדשה, שמנסים לתקוע טריז בברית החשובה שבין הדרוזים אזרחי מדינת ישראל ובין היהודים.
      "אין דרוזי בעולם שיכול לטעון לחיים טובים וחופשיים יותר מאשר הדרוזים אזרחי המדינה הזו", המשיך פרחאת. "אני מבקש מכל אחיי הדרוזים שלא ליפול למלכודת הפתאים הזו של השמאל, ולתמוך בחוק הלאום כפי שהוא".

      לדברי פרחאת, "החוק אינו מקפח אותנו כהוא זה, ושומר על ישראל כמדינת האום של העם היהודי. זה אינטרס שלנו. השמאל תאב השלטון שואף להרס המדינה היהודית והפיכתה למדינת כל אזרחיה ומסתנניה. הוא לא סופר אותנו היום ולא יספור אותנו בעתיד. הוא ישתמש בנו ויזרוק. אני דרוזי ישראלי וציוני גאה ותומך בחוק. עשו כמוני".

      http://www.israelhayom.co.il/article/575115

    4. מהעיתונות היום:

      קריאה בקרב הדרוזים: "לתמוך בחוק הלאום"
      ראש המועצה הציונית הדרוזית פנה לבני עדתו: "מבקש מאחיי שלא ליפול למלכודת הפתאים של השמאל ולתמוך בחוק כפי שהוא" • הוא הוסיף כי "אין דרוזי בעולם שיכול לטעון לחיים טובים וחופשיים יותר מאשר הדרוזים אזרחי המדינה הזו"

    5. אין מה לעשות, ככה בני עמך לימדו אותנו להגן על עצמינו. תשתנו (מסופקני) ? אולי גם זה ישתנה. עד אז – טייק איט אור ליב איט.

  5. את אבן הדומינו הראשונה במפולת חוק הלאום הפיל "הגיבור" בנט. אי-אפשר שלא להתחלחל מהמהירות בה כושלות בירכיו לנוכח השתוללות השמאל האנטי-ציוני.

  6. למה לא לקחת את מגילת העצמאות כמו שהיא – ולשים אותה בחוק?!

    1. במגילת העצמאות כתוב על שוויון חברתי ומדיני גמור לכל האזרחים. חברתי- סבבה. מה זה שוויון מדיני?

    2. לפי החלטת האו"ם משנת 1947 – כל ערבים שחיים מערבה לירדן , חייבים לקבל אזרחות של מדינה ערבית , אך לא אזרחות ישראלית .
      לערבים יש פה מדינה "מינוס", ללא יהודים, כבר 20 שנה .
      די לכפות אזרחות ישראלית על לאום עוין !
      אזרחות של מדינה יהודית – ליהודים אזרחות של מדינה ערבית – לערבים .

  7. לצערי באתר מידה שכחו שימין זה ליברליזם, ופאשיזם זה בסה"כ עוד ביטוי של שמאל. לפעמים זה שוויון, לפעמים זה "יצירת חברה", והפעם זה לאומיות – ציטוט מהמאמר – "מטרתו המרכזית של החוק היא לקבוע כי לזהותה הלאומית של ישראל יש משקל חוקתי לא פחות ממשקלן החשוב של זכויות הפרט".
    מי שחושב שלזהותה הלאומית של ישראל משקל חשוב יותר מלזכויות הפרט לא יכול לקרוא לעצמו ימין. מי שחושב כך לא מבין מה זה חירות, והוא בסה"כ עוד סוג של שמאל.

    1. אתה מצפה מהאתר הזה להיות ליברלי הוא ליברלי רק כאשר זה מגיע לכלכלה .

    2. שטות גמורה.

      יש סולם ערכים.
      הערך העליון של הימין הוא קיום העם היהודי בארצו. קוראים לזה לאומיות, פטריוטיות, יצר הישרדות.

      ערך החירות האישית, או הזכויות האישיות של האינדיבידואל – לא דורסות את הערך הלאומי. הם מקום שני בסולם הערכים.

      קודם כל קיום לאומי של מדינה יהודית, ואחר כך זכויות הפרט. זה הסדר בר הקיימא היחידי והאמיתי. אחרת, לך לגור באיטליה וקבל זכויות פרט.

    3. פשוט מאמר גרוע זה הכל, על מגילת העצמאות חתם כל העם, על חוק הלאום היתה מלחמת יהודים ועלבון לדרוזים, מאמר חפפני שלא משיב ולו לשאלה קשה אחת, וגם אני בעד הצורך בחוק לאום

    4. מאמר מצויין שמסביר בבהירות רבה את הטקטיקה הנדרשת מהימין היום, ואת הזהות השאולה של המגיב שמעלי

  8. הבעיה של חוק הלאום הוא שהוא בא כ"פיצוי" על חוק ההתגברות. עם כל החשיבות של חוק הלאום, הוא לא מהווה תחליף לחוק ההתגברות.

  9. "עקרון שיווי הזכויות בשביל כל האזרחים מכל הגזעים, האמונות, הלשונות או המעמדות יונהג בלי כל הגבלה, בכל המגזרים של חיי הציבור במדינה, בתנאי שלא ייעשה דבר העלול להפריע לכל יהודי מארץ זרה לשוב למולדתו"

    אמר איזה אחד, ז'בוטינסקי….

  10. החוק החשוב ביותר של המדינה. ארץ ישראל לעם היהודי ובלבד. אין לנו ארץ אחרת. כל העמים יזכו לזכויות שוות עד לפגיעה ברוב ובאינטרסים היהודים.
    רצון השמאל זה התבוללות וככל הגויים עם ישראל בגוף ובנפש,בנישואין ובתרבות.דהיינו סוף ח"ו לעם ישראל.
    זוהי מלחמה של דורות בין הרע לטוב,בין העבר ל"נאורות".בין המסורת ל"חופש" דהיינו להפקרות. בין מוסד משפחה לטירוף. בין החיים למוות!

  11. אתה כתב גזען.
    הדרוזים תומכים בחוק הלאום בתנאי שתופיע בו המילה שוויון.
    אם אין שוויון בין אזרחי המדינה הדרוזים אוטומטית הופכים לזן נחות, דרג נמוך. ונראה שלך ולקיצוניים מסביבך לא מזיז.
    תזכור דבר אחת גזען: הדרוזים דורשים שוויון בזכות ולא בחסד.
    כנראה מרוב שהגזענות מחלחלת בתוכך נהיית כהה חושים עד לרמה של ללעוג לרגשות של ריאד עלי שהם מבטאים רגשות של עידה שלמה.
    כל מה שכתבת הוא קשקוש, הרי אתה דוגל בסיפוח הפלסטינים מהנהר עד לים ואז אתה אוטומטית הופך למיעוט, והמדינה חלילה מאבדת את צביונה היהודית.
    אלא אם יש לך מחשבות שפלות כמו טרנספיר, או הכחדה!!!
    השאלה שעומדת על הפרק היא: האם המדינה רוצה עדיין את שירותם של הדרוזים או שהיא מספיק חזקה וניתן לזרוק אותם לים? בנתיים התשובה הגלוייה לעין היא שהגיע הזמן לזרוק אותם לים, כי הם עול או פגי תוקף.

    1. אזרח סוג ז, די עם הדמגוגיה.

      הדרוזים משמשים פה כפרונט של מהלך גדול יותר להשוואת הזכויות *הלאומיות* היהודיות לאלו של הערבים. במילים אחרות: משתמשים בדרוזים כדי לקדם את מדינת ישראל כמדינה ערבית.
      כאמור, חוק הלאום עוסק בזכויות לאומיות, בדגל, בהמנון, ביום העצמאות, ביום הזיכרון וכיו"ב.

      כיוון שלדרוזים אין במוצהר תביעות לאומיות בארץ, אין להם שום בעיה עם חוק הלאום.

      כל טענה אחרת, היא דרוזים שמשמשים בובת כפפה לארגוני שמאל רדיקאליים וגורמים זרים עויינים.

      אציין שהשבוע נהרגו בפיצוץ אחד 225 אזרחים דרוזים בסוריה בידיעת בשאר, ונחטפו 14 נשים ונערות דרוזיות על-ידי דאע"ש. יש להזכיר שחיילים יהודים רבים מאד מתו *גם* כדי שהדרוזים בארץ יוכלו לחיות בחופשיות, בבטחה ובשגשוג כלכלי, הרבה מעבר למצבם בסוריה או בלבנון.

      אכן, מי שמתנגד לציונות (כמו חברי הכנסת מ"המחנה הציוני", לרבות יצחק הרצוג, בנו של שגריר ישראל באו"ם לשעבר, חיים הרצוג) רואים בחוק הזה גזעני, בניגוד גמור לעמדותיו של דוד בן גוריון, מנהיג וממקימי התנועה שלהם עצמם.

      אני מקווה שהדרוזים לא גלשו למקומות האלו של אנטי-ציונות, כי זה יהיה מדאיג מאד.

    2. צריך לומר לך הדרוזי את האמת פעם אחת ולתמיד. הדרוזים נלחמו נגד היהודים בתחילת מלחמת העצמאות. הם לחמו כתף אל כתף עם צבאות פאוזי אל קוקג'י. הם הרגו הרבה מחיילנו.
      רק כאשר ראו הדרוזים כי הגלגל מתהפך ונראה שהיהודים ידם על העליונה רק אז עברו צד.
      ההתחלה היתה בכיבוש שפרעם דרך השכונה הדרוזית שהבטיחה יום לפני לא לירות על כוחותינו וכך היה. הדרוזים הולכים תמיד עם החזק. כך בסוריה. הם נאמנים לאסד ושונאים את היהודים.
      זו האמת וכל האמת.

    3. אזרח סוג ז',

      אם תקרא את חוק הלאום ככתבו וכלשונו, לא תמצא מילה אחת נגד דרוזים או ערבים. החוק הוא ההתגלמות של החזון הציוני. הקמת מדינה יהודית ריבונית עם קיבוץ גלויות. מי שלא רוצה את חוק הלאום, לא רוצה גם מדינת לאום לעם היהודי.

      המדינה היהודית לא תוכל להיות מדינה דרוזית, מדינה ערבית, מדינה דו לאומית, מדינה רב לאומית, או מדינת כל אזרחיה.

      כל ניסיון להפוך את המדינה היהודית לאחת האופציות שכתבתי תסתיים אך ורק בדבר אחד – מדינה מוסלמית.

      המתנה הכי גדולה לדרוזים החיים בארץ ישראל, היא מדינה יהודית. הדרוזים חיים פה טוב בזכות הברית בינם לבין היהודים, ובזכות העובדה שהמדינה היא יהודית, ולא בזכות שהיא דמוקרטית.

      חוק הלאום כשמו כן הוא – מדבר על זכויות לאומיות. רק לעם היהודי במדינת ישראל יש זכות מימוש הגדרה עצמית לאומית.

      זכויות הפרט – נמצאות בחוקים אחרים ולא בחוק הלאום. לדרוזים יש זכויות פרט, כמו כל אזרח אחר במדינה.

      כל מיעוט – דרוזי, ערבי, נוצרי שירצה לממש את הזכויות הלאומיות שלו – יכול ללכת לאחת מ-22 מדינות ערב, או לאחת מ-57 מדינות מוסלמיות, או למדינה דמוקרטית באירופה. כאן זו המדינה היהודית האחת והיחידה בעולם. והכי קטנה בעולם. המאבק הציוני בן מאות בשנים, של דם יזע ודמעות לא התכוון לשוב למולדת ולהקים מדינה דרוזית, אלא מדינה יהודית, כדי להציל את העם היהודי מכליה.

      כל אחד יכול להיעלב. זה לא אומר שזה מוצדק. אם נעלבתי זה לא אומר שאני צודקת.

      אין מצב שמדינה יהודית תפסיק להיות יהודית, כי הדרוזים החליטו להיעלב.

      הדרוזים הם עדה החיה ברחבי המזרח התיכון, ואין לה מדינה. בכל מדינה בה היא חיה, היא מייצרת ברית עם השלטון או עם מיעוטים נוספים על מנת לחיות בשקט ובשלווה. וכך זה גם יימשך. אף אחד לא הולך לפגוע בברית הזאת, וגם חוק הלאום לא פוגע בה.

    4. צבי
      הסיפור עד כמה שאני מכיר אותו קצת יותר מורכב:
      ב 1948 (וגם לפני כן) הדרוזים אכן לא היו בעלי ברית של היהודים, כפי שציינת. רוב הזמן יחסם ליהודים נע בין אדישות לעוינות.
      ב 1948, אחרי שהם נוכחו כי הכף נוטה לצד היהודים הם הגיעו להבנה שכדאי לחבור ליהודים, כולל ההבנה לגבי "כיבוש" השכונה הדרוזית בשפרעם, שאמור היה להותיר אותם עם גאותם וללא ירי על כוחות צה"ל. לפי מה שאני יודע ההבנה הופרה, והכוחות שנכנסו לכפר במבנה לא מאורגן ובתנועה לא מאובטחת נתקלו באש יעילה שממנה היה הרוג אחד. עד כמה שזכור לי היה זה מישהו ממשפחת אברמסון (יונתן אברמסון?) מיבנאל, "ערביסט" בעצמו ואחד מחבורת ה"ערביסטים" שצמחו ביבנאל, ביחד עם חיימק'ה לבקוב ואחרים.

  12. חבל ככל הנראה אתה בחיים לא ידעת מה זה מיעוט, ממה סובלים היישובים הדרוזיים ואחרים של המעוט חבל על כל המלים והזמן שהקןרא מקדיש בכדי לקרוא את המלים והמשפטים שנוטפים אי שיוויון .מי שהתעשת והבין את הכאוס שיצור החוק הזה מותר לו להתחרט, וטוב שבעתיים ככל שימהר ל.

  13. איזה מין חוקים אלו שנחקקים כקונטרה לבית המשפט העליון שנתפס היסטורית בידי השמאל.
    חוקים צריכים להיחקק מתוך כוונה אוניברסלית ישראלית נטו. אחרת לא יעמדו במבחן הזמן.
    מדינה מודרנית אינה צריכה לתת העדפה לדת כזו או אחרת.

  14. הבעיה העיקרית, לדעתי:

    העובדה שאני נאלץ לשמור את דעותי הימניות בשקט, בזמן שכל שמאלני מצוי מתגאה לכתוב את האידיאולוגיות ההזויות והשיקריות שלו בפייסבוק, בשמו ועם תמונתו.

    אני מוקף באנשי שמאל (משפחה, חברים). הם מרגישים חופשי להביע את דעותיהם, בפייסבוק, וכולל בקבוצות ווטסאפ לא פוליטיות. רוב הימנים שסביבי שומרים על זכות השתיקה, או אף מהדהדים קולות של השמאל כדי למצוא חן. בקיצור, לחץ חברתי, ומשטרת מחשבות רכה, אך דורסנית.

    אם אני אעז לענות להם, ואפילו בצורה עניינית (או במיוחד אם זה עניינית), זו תהייה מלחמת עולם, כולל הצפת רגשות, וניתוק יחסים. אומר זאת מניסיון. הם מאד מלוכדים, הם שונאים עובדות, ויש להם הרבה כוח.
    מעולם לא ניתקתי קשר עם מישהו בגלל דעותיו הפוליטיות, הפוך זה קרה לי לפחות 3 פעמים.

    זה לא נעצר רק עם חברים ומשפחה:
    פעם אחת, לאחר שכבר לא יכולתי יותר, והגבתי בפייסבוק על השמאל הצדקני וכיצד הוא בעצמו פועל להטרדת נשים באופן בוטה, קיבלתי מייל מנומס ממישהי במקום העבודה שלי, בצורה כאילו עקיפה. נתנו לי לבצע הדרכת רענון בנושא הטרדה מינית. אני תמיד המוטרד ולעולם אינני מטריד, כך שהמסר היה ברור. עובדים במשרד יכולים לשים דגל הגאווה בתמונת הפרופיל שלהם כדי לתמוך בפונדקאות נצלנית, והכל יהיה סבבה, אבל רק תביע חלילה דעות ימניות, מי יודע מה יהיה.

    עד שהמצב הזה לא ישתנה כנראה שכלום לא יזוז.
    אנחנו נמשיך לקרוא מאמרים של ארז תדמור, ולענות אנונימית במחשכים. נמנע מלסמן לייק לפוסטים ימניים. לא נצא לרחובות להפגין. ונשאיר את הזירה הציבורית רק ל"צל" ולתומכיו ולציבור הדתי לאומי, שעם כל הכבוד, הם לא הציבורים שבאמת יכולים להביא שינוי במדינה.

    לדעתי בזה טמונה הבעיה.

    1. שכחת להוסיף שלחברים שלך(וגם ל"חבריהם" של החברים שלך) יש הרבה פריבלגיה ביחס לכל אזרח או לכל קבוצה אחרת , לרבות בהיבטים פוליטים!

    2. אג,

      אתה צודק.

      חשבון אנונימי בפייסבוק יכול לפתור לך את הבעיה.

      תפתח חשבון בלי פנים. עם שם בדוי ותתחיל להרגיש חופשי לכתוב את דעותיך.

      בנוסף – יש פורום קפה שפירא. פורום סגור שבו תוכל להתבטא עניינית והגיונית בלי התלהמות. יש שם אחלה אנשים.

    3. אתה מצפה מהשמאלנים לדיון עניני כאילו מדובר בשותפים שנתקלו בבעיה משותפת וחלוקים בדעותיהם איך עדיף לפתור אותה, אבל מדובר במשהו אחר:
      מדובר במלחמת אחים קרה (כמו שהתעוררה לאחרונה גם בארה"ב וגם בפולין ומי יודע איפה עוד, כנראה עקב שפור טכנולוגי של התקשורת). זאת מלחמה על הבכורה בדרוג המוסריות.
      במלחמה התחושה של כל לוחם היא שאסור להביע אהדה כלפי מי שחשוד על גישה חיובית לצד השני, להפך, צריך "לצופף שורות" ולדחות אותו כדי להרגיש "גבוש / אמון הדדי" . הנה דוגמה: רק לאחרונה ח"כיות שמאלניות תקפו בפומבי את חק הפונדקאות, אחרי שנעשה לגזרת לחימה בין הימין לשמאל, למרות שלפני כן, הן הסכימו עם המלצות הועדה המקצועית (לגמרי) שהמליצה, מסבות עניניות, להפלות לרעה הומואים (הוסבר במאמר קלמן ליבסקינד ב"מעריב").
      |
      לכאורה מדובר במלחמה אינסופית (אם לא תתלקח בהרג הדדי שיביא לחולשה אסטרטגית ולהשמדת כל הלוחמים כולם), אבל נראה לי שאפשר לפרוץ את קוי האויב ע"י כתיבת פוסטים שמביעים חבה ללוחמי האויב, הסכמה עם דעותיהם והזדהות עם נקודת מבטם, בכל מה שאפשר, ועם זאת מעירים את תשומת לבם לצד המגוחך שבעמדתם או לחסר המציאותיות ולהליכתם שבי אחרי שקרים דמגוגיים.

  15. הגזענות דולפת…
    אומרים יהודים עבריים,

    כושים זה אם אתה גזען

    ןאנחנו לא אזרחים, בינתיים אף אחד בממשלה לא סופר אותנו ולא ייתן לנו קול

  16. לא התעמקתע בחוק הלאום עדיין וכנראה, מהיכרותי עם הנפשות הפועלות, אסכים עם מרבית הדברים שכתובים בכתבה. הבעיה היא שחיפוש בגוגל של "שיבל כרמי מנסור חוק הלאום", לא נותן את התוצאות ה"רצויות". חבל על חוסר הדיוק

    1. הקטע הקצר שחתכו באתר מאקו הוא רק חלק מהדברים של מנסור. תצפה בדיון המלא בנושא הזה, לא יותר מ-6-7 דקות באולפן שישי, בייחוד בחלק שבו מנסור מגיב לדברי גלנט ולמעשה תומך בדבריו.

  17. ריאד עלי תובע שוויון בזכויות דבר שלא חסר לו ולא נפגם ממנו בחוק הלאום היהודי. זה מצד החוק. מאידך בעיני נאמנותו לישראל מוטלת בספק וזאת בצביעותו על דבריו עם השבחים לארכי מחבל יאסר עראפת ועל מניעת דרוזים מלהתגייס לצהל שנאמרו מפיו לאחר שחרורו מידי אשף בעזה מיום 29/09/2004. ושפורסמו בכתבה בווי נט באותו יום.
    לינק לכתבה בעניין לעיונכם ( וגם לריאד עלי לרענון זכרונו).

    https://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-2982946,00.html

  18. כמה מפחיד לחיות בזמנים שהמילה "שיוויון" היא בעיניהם "קיצונות". בנט הסביר מפורשות למה יש את חוק הלאום – בג"ץ. איזו החלטה? בג"ץ קאעדן.

    איפה אפשר להתנגד לבג"ץ קעאדן ועדיין לחשוב שאתה בן אדם ערכי ולו במקצת?

    1. נו באמת…
      כמה מנותק אתה יכול להיות ?

      לפני כמה ימים נכנס ערבי לבית ורצח יהודי בסכין. דקר אותו בצוואר, דקר אותו בלב, ולא הפסיק לדקור עד שהאיש מת. ואתה מדבר איתי על גזענות כי אנחנו לא רוצים ערבים בשכונה שלנו?

      איך ערבים מתייחסים אחד לשני בשכונה שלהם בינם לבין עצמם? אלימות , פשע, יריות, סמים, טרור. כן זו החברה הערבית. ואנחנו לא רוצים לגור ליד זה. תמשיך להתנתק מהמציאות. זה לא יעזור. הג'יהאד ימשיך כל עוד אתה תפחד לפעול מולם בנחישות.

      אז כן. באנו לבנות פה מדינה יהודית בשביל היהודים, לא בשביל הערבים. התיישבות יהודית זה הערך הראשון בציונות.

      כמה מפחיד לחיות בזמנים שדוחפים לנו שיוויון בכח – גם על חשבון הביטחון שלנו. גם על חשבון החיים שלנו.

    2. מה לא ברור כאן? הפסק של בג'ץ בבג'ץ קעדן הוא פסק דין גזעני. בארץ ערבים יכולים להקים יישוב לערבים שתתאים לקבוצה שלהם (גם חרדים יכולים להקים יישוב לחרדים שתתאים לקבוצה שלהם) אבל פסק דין קעדן מפלה לרעה קבוצה של יהודים בורגנים לא יכולים להקים יישוב שיתאים לקבוצה שלהם. זה פסק דין גזעני וחוסר שיויון. התירוץ האידיוטי של בג'ץ שערבים לא הגישו בקשה רשמית להקים יישוב רק לערבים לכן זה חוסר שיויון שינתן דבר כזה ליהודים – זה כל כך אידיוטי שלא יאמן יש בפועל המון יישובים שהם רק ערביים וגם אילולי היה זה תירוץ מטופש. שום אדם מוסרי ושפוי לא יכול לקבל את בג'ץ הגזעני הזה. המטרה של החוק ברוכה אצל כל אדם מוסרי ושנגעל מגזענות הבג'ץ.

  19. למגיב מס' 4 – ג'אבר,
    במדינה הזו דיכאו אותך כל כך שאתה יכול לכתוב את הנאצות שלך ללא חשש.
    לעומת זאת, במדינה שאחיך רוצים להקים אסור שיהיה יהודי אחד ובשטח שאתה רוצה להקים מדינה לאחיך – רוצחים כל יהודי שעובר שם. ברור,אם כן שהאפרטהייד אצלנו ולא אצלכם…
    תודה לאללה שאתה חי במדינה יהודית. לו היית סוני בסוריה או קופטי במצרים כנראה שלא היית חי היום

  20. אין דבר מושג "לאום" אצל יהודים !
    אצל יהודים יש דת יהודית שמסגרתה מוגדרת היטב ע"י השולחן ערוך היהודי כאשר כללי המסגרת הם: שמירת קדושת הבית היהודי ושמירת שבת ! מי שפורץ את כללי המסגרת הפשוטים האלה הוא פורץ את גדרי היהדות. מציאתנו בארץ ישראל היא רק מכח הדת היהודית וכל ניסיון להמציא כללים אחרים בניסיון מלהתחמק מההגדרה הבסיסית הוא ניסיון סרק שיעורר גיחוך והתנגדות עזה אצל עמי העולם. הם כן יהיו מוכנים להבין את הכלל "כל וואחד עלא דינהו" כלומר שכל אחד יתנהג ע"פ דתו אבל לעולם הם לא יקבלו את ההגדרות "הלאומיות" שכל זה המצאה של אנשים שמבקשים לברוח מזהותם ! ניתן לחיות במדינה שכל אחד באמת שומר על דתו גם אם במדינה יש יותר מדת אחת. החזקה שלנו בא"י תהיה אך ורק מכח שמירת המסגרת היהודית הבסיסית. ברגע שפורצים אותה… אלף חוקים ערטילאיים לא יספיקו !…

  21. מתי עובר חוק יסוד "אדוני אלוקינו אדוני אחד", לפני או אחרי ביטול חוקי ניוטון?

  22. מבריק.

    אשמח לתשובה איך אפשר להוציא מכאן את המסתננים. איך זה עובד?
    בנוסף, איך אפשר להוציא מכאן את הפליטים המוסלמים?