הפנים האמתיות של "מחאת חוק הלאום": הקרן החדשה, האיחוד האירופי והאו"ם

ארגון 'אנו' העומד מאחורי המחאה קיבל מעל ל-2 מיליון שקלים מהקרן החדשה. בכירה במאבק: "הציונות מדירה מיעוטים, אנחנו מחכים ששלטון הימין ייפול"

כיכר רבין צפויה לארח מחר (מוצ"ש) את ה"עצרת נגד חוק הלאום", בה ינאמו ראשי ההנהגה הדרוזית ואישי ציבור בכירים יהודים. כדרכן בקודש של מחאות השמאל, גם מארגני ההפגנה נגד חוק הלאום מנסים לייצר מצג שווא של אירוע א-פוליטי, על מנת למשוך את "החברה האזרחית כולה".

המציאות כמובן שונה בתכלית, וכשבוחנים לעומק את הארגונים והאישים העומדים מאחורי העצרת מגלים כי מדובר באירוע פוליטי לכל דבר ועניין המהווה חלק בלתי נפרד מהניסיון המתמשך של השמאל להפיל את שלטון הימין.

בשבוע החולף מפמפמים המארגנים את ההפגנה בהודעות תדירות לתקשורת. הגוף שחתום על ההודעות קרוי 'מטה המאבק בחוק הלאום', אך בפועל מי שעומד מאחורי ההתארגנות הוא 'אנו – עושים שינוי' – ארגון שמאל הנתמך על ידי הקרן לישראל חדשה, האיחוד האירופי, האו"ם (אונסק"ו), 'קרן שוקן' וקרנות נוספות. ב'אנו' אף פתחו קמפיין מימון המונים כדי לגייס כסף לארגון ההסעות להפגנה, והוא מפורסם גם בעמודי הפייסבוק של 'המטה למאבק בחוק הלאום' ושל 'אנו'.

לירון שהם, מנהלת התקשורת של 'אנו', משמשת כדוברת של 'מטה המאבק בחוק הלאום', ובמקביל אתר הקמפיין של הארגון מהווה פלטפורמה אינטרנטית של המאבק. ביקשנו לשוחח עם שהם, אך היא בחרה שלא להשיב לשאלותינו – בין אם בשיחה טלפונית או בכתב. במקביל פנינו לבכירה במטה המאבק, ד"ר ריקי טסלר, אך גם היא סירבה להתראיין (עדכון: לאחר פרסום הכתבה העביר ארגון 'אנו' את תגובתו והיא מובאת במלואה בסיום הכתבה).

גם ראש השב"כ לשעבר יובל דיסקין, שצפוי להשתתף בעצרת מחר ואף הפציר במנהיג הרוחני של העדה הדרוזית לדחות את הצעות הפשרה של ראש הממשלה, בחר שלא להגיב לפנייתנו. ההתחמקות ממתן דין וחשבון לציבור תמוהה ביותר בייחוד כאשר מדובר בארגון המתיימר להתקשט בנוצות של מגן "אופייה הדמוקרטי" של המדינה.

פוסט-ציונות

ב'אנו' מתארים את חוק הלאום באופן מסולף ומעוות. מה שמדאיג במיוחד הוא העמדות הפוסט-ציונות השזורות בין המסרים. במטה המאבק לא עושים הבחנה בין מיעוטים המחויבים בשירות צבאי לבין אלו שלא ומציגים את המחאה כמשותפת ל"דרוזים, יהודים וערבים" – על אף שפעורה תהום בין הדרישות של חלק נכבד מערביי ישראל, המזהים עצמם כפלסטינים ומייחלים לחורבנה של ישראל, לבין רוב מוחץ מהדרוזים המתגאים במדינה ונלחמים עבורה.

הטקסט שמבקש לגייס את הציבור למחאה נפתח בהשוואה דמגוגית בין שני לוחמי מג"ב – אחד יהודי ואחד דרוזי – ולפיה "חוק הלאום קובע באופן מפורש: הם אינם אחים! הם אינם שווים"!. כאמור, חוק הלאום אינו פוגע כהוא זה בזכויותיהם של האזרחים הדרוזים במדינה, וכפועל יוצא לא מפר את השוויון האזרחי בין האזרחים היהודים לאלו הדרוזים.

במטה המאבק זורים חול בעיני הציבור בטענה כי החוק "מבטל באופן רשמי את עיקרון השוויון האזרחי" ו"מצדיק אי שוויון בחלוקת המשאבים הלאומיים" – טענות משוללות יסוד. עוד מוסיפים כי החוק "מבטל את הזכות הקיימת להכרה בשפה הערבית כשפה רשמית" – אך בפועל בחוק הלאום נכלל סעיף הקובע במפורש כי המעמד שניתן לשפה הערבית לא ייפגע.

לצד הסילופים, מסמך היסוד של מובילי המחאה נגוע גם בפוסט-ציונות: "הממשלה, במכוון, פוגעת בזכות הבינלאומית של מיעוטים להגדרה עצמית לאומית כקבוצות מיעוט", טוענים במטה המאבק אך לא מסבירים על מה מתבססת אותה "זכות בינלאומית" סתומה. לטענת מובילי המאבק נגד חוק הלאום, ישראל צריכה ללכת צעד קדימה ולהעניק "הגדרה עצמית לאומית" לערביי ישראל, שחלק גדול מהם מזהים עצמם כפלסטינים. מדובר בתפיסה המקדמת את ישראל לעבר מדינת כל-אזרחיה בדמות ביטול הייחודיות של הזהות הלאומית-יהודית של מדינת ישראל.

תפיסת עולם פוסט-ציונית זו מצטרפת לאמירות דומות שהשמיע אמל אסעד, מראשי המאבק נגד החוק ולפיהם ליהודים אין זכות ייחודית על ארץ ישראל: "מהיכן שאבתם את החוצפה לקבוע שייכות של הארץ ליהודים? על מה מבוססת טענת הזכות והבעלות של היהודים על הארץ?", כתב אסעד בפוסט בפייסבוק. אמש פוצצה הפגישה בין ראש הממשלה לראשי העדה הדרוזית על רקע דבריו של אסעד כי ישראל בדרך להפוך ל"מדינת אפרטהייד".

בשירות הפוטש והמסתננים

ארגון 'אנו' הוא איחוד של שלושה ארגונים שונים, ביניהם 'אג'נדה' שהיה קשור בעבותות לקרן לישראל חדשה. 'אג'נדה' הוקמה בין היתר על ידי 'שתי"ל' – הזרוע הביצועית של הקרן החדשה ו'קרן פורד' המממנת שלל ארגונים אנטי-ישראלים. בשנת 2013, השנה האחרונה שבה פעלה 'אג'נדה' באופן עצמאי, 80% מתקציבה התקבל מהקרן החדשה.

בהנהלת אג'נדה כיהנו בין היתר נשיאת הקרן באותה תקופה, רחל ליאל, חבר הכנסת דניאל בן-סימון (עבודה) ואיש התקשורת רפיק חלבי, המהווה כעת אחד מעמודי התווך של המחאה נגד חוק הלאום. מנכ"לית הארגון בשנותיו האחרונות הייתה ענת סרגוסטי, שלאחר מכן ניהלה את 'בצלם ארצות הברית'.
בשנת 2013 התאחדה 'אג'נדה' עם שני ארגונים נוספים – 'עורו' ו'השדרה' – והשלושה הקימו במשותף את 'אנו'. בשנים 20142017 זכתה 'אנו' למענקים של למעלה משני מיליון שקלים מהקרן החדשה. כאמור הארגון מקבל מענקים גם מאיחוד האירופי והאו"ם, ללא פירוט של הסכומים.

ב'אנו' מגדירים עצמם כארגון שמטרתו "לחזק את הדמוקרטיה הישראלית ולקדם שוויון וצדק חברתי" – אך בפועל מדובר בגוף הפועל בשירות האג'נדה של השמאל. כפי שדיווחנו בעבר ב'מידה', חלקים נכבדים מהאתר הרשמי ודף הפייסבוק של התנועה מוקדשים לקידום הפגנות השמאל ברוטשילד ובמוקדים נוספים ברחבי הארץ, תחת הכותרת "העם נלחם בשחיתות".

ב'אנו' לא הסתפקו בקריאה כללית לצאת ולהפגין נגד הממשלה, אלא מספקים תשתית ידע ארגונית להרחבת מעגל המשתתפים בהפגנות. באתר הארגון מופיעה למשל “מפת הפגנות” המציגה את מיקומי ההפגנות ברחבי הארץ. בארגון מציעים גם להירשם לאתר התנועה על מנת לקבל עדכונים למייל על ההפגנות השבועיות. שירות דומה ניתן גם לעוקבי דף הפייסבוק של התנועה.

לצד ההשקעה הרבה בארגון ההפגנות, הפעילו ב'אנו' גם קמפיין נרחב למניעת גירוש המסתננים, במסגרתו הפיצו שקרים בוטים כמו ההצהרה כי "מדינת ישראל מגרשת עשרות אלפים לסכנת מוות"; הפגנות נגד מתווה הגז ונגד הריסה של בנייה בלתי-חוקית של הבדואים בנגב; תמיכה בגלריית ברבור שאירחה ארגוני שמאל קיצוני בנכס ציבורי השייך לעיריית ירושלים.

בין הקמפיינים המוזרים המופיעים באתר הארגון ניתן למצוא את "המאבק בפשעי שליטה מוחית", לגביו טענו ב'אנו' כי "גמלאי האוניברסיטה וההנהלה ועובדי קבלן מארגוני ביון יורים על אזרחים קרינה אלקטרומגנטית לשליטה מוחית מרחוק, ומנהלים את האזרחים על ידי קרינת מיקרוגל". למרות השתייכותה המובהקת לשמאל במשרד המשפטים בחרו לשתף פעולה עם 'אנו', ובכך מעניקים לארגון לגיטימציה.

ב'אנו' פורשים את אסטרטגיית הפעולה של הארגון: "כדי להצליח לעשות שינוי, לא פעם מול גורמים חזקים ואינטרסים שמנוגדים לאינטרס הציבורי, צריך לגייס את כל הכוחות ולפעול יחד – זה אחד מעקרונות הבסיס של אנו", מדגישים בארגון, ומיישמים את האסטרטגיה במחאה הנוכחית נגד חוק הלאום: "בכל קמפיין שלנו אנחנו מחפשים את כל הארגונים והשחקנים בזירה, ויוצרים יחד מעגל רחב, שבו כל אחד נותן מהיכולות הייחודיות שלו. העבודה המשותפת מחזקת את העבודה וגם את כל אחד מהגופים, ומסמנת למקבלי ההחלטות שהחברה האזרחית מאוחדת ומצפה מהם לפעול יחד בכיוון הנכון".

הקאמבק של 15V

לצד 'אנו' יתייצבו בהפגנה מחר גם פעילי תנועת ‘דרכנו’, המהדהדת את הטענה משוללת היסוד כי חוק הלאום מפקיע את "הישראליות" מהמיעוטים. ‘דרכנו’ מהווה גלגול ישיר של V15, הארגון שניסה להפיל את שלטון הימין בבחירות האחרונות, בין היתר בעזרת כספים מממשל אובמה.

תנועת דרכנו – הפרצוף האמיתי

הפרצוף האמיתי של 'תנועת דרכנו'תנועת דרכנו המנסה להדיח את נתניהו מציגה את עצמה כתנועה ציונית ופטריוטית, הסרטון הזה יחשוף בפניכם את הפרצוף האמיתי של תנועת דרכנומוזמנים לשתףמסמכים בתגובה הראשונה

Posted by ‎ארגון לביא – זכויות האזרח ומנהל תקין‎ on Tuesday, August 22, 2017

תנועת האם של 'דרכנו', 'קול אחד', הוקמה על ידי מוחמד דראושה, ערבי-ישראלי שבעיצומו של מבצע 'צוק איתן' הביע תמיכה בחמאס: "זכותם, ואף חובתם להתנגד לכיבוש ולהילחם למען הגשמת חלומם", כתב מייסד התנועה. לדבריו "הפלסטינים עושים כמעשה כל העמים: מקריבים את היקר מכול למען הזכות המקודשת להגדרה עצמית; מקריבים את כספם, את איכות חייהם ואת נשמתם". לפני כשנתיים הפכה '15V' ל'דרכנו'.

דראושה עצמו מככב באתר A-List, שהוא יוזמה של ארגון 'אנו' ל"גיוון השיח התקשורתי על ידי הקמת מאגרי מומחים מקבוצות שונות בחברה הישראלית". איש השמאל הקיצוני שמתפרנס היטב מן הסכסוך מתואר על ידי 'אנו' כ"מומחה ליישוב סכסוכים ופרשן פוליטי".

שת"פ עם הפורום החילוני

אחת הדמויות הבולטות ב'מטה המאבק בחוק הלאום' היא ד"ר ריקי טסלר, חברת סגל בבית הספר לחינוך באוניברסיטה העברית ויושבת ראש 'הפורום האקדמי להוראת האזרחות'. טסלר, שכאמור סירבה לשוחח עמנו, מהווה את חוד החנית בדחיקת ערכים הלאומיים-ציוניים בהוראת האזרחות, לטובת ערכים 'אוניברסליים' המתכתבים עם ערכי מדינת כל-אזרחיה.

בראיון לערוץ הכנסת הביעה טסלר זעם על כך שבספרי האזרחות כיום מלמדים כי "הממשלה יכולה לקבל החלטות כי היא הרוב – לאן זה יכול להוביל אותנו?". כלומר טסלר נדהמת מהעיקרון הבסיסי ביותר של דמוקרטיה, כביטוי לשלטון הרוב.

לפי טסלר, "הקטבים 'יהדות' ו'ציונות' מדירים את המיעוטים ופוגעים בזכותם לאזרחות שווה". לשיטתה, "הגישה האתנוקרטית" – קרי הלאומית – "אינה נותנת לגיטימציה לאיתגור הקונצנזוס הציוני … לניצחון של הגישה האתנוקרטית יהיה תג מחיר גבוה", בדמות "ערעור האחדות החברתית והתססת המיעוט והרחקת ישראל מקהילת המדינות המתוקנות".

בכנס שדרות בסוף 2012 טענה טסלר כי הכנסת המרכיב הציוני ללימודי האזרחות "מדיר חלק ניכר מן הציבור", וקבלה נגד מי שטוען כי "מדינת לאום יכולה להתקיים ללא פגיעה בזכויות אדם של מיעוט". דרור אידר ציטט ב'ישראל היום' טענות של טסלר לפיהן ד"ר מוחמד ותד, מומחה למשפט ציבורי שכתב מאמר על "חזון האזרחות – ערבים במדינה יהודית ודמוקרטית", אינו ראוי לוועדת המקצוע לאזרחות מאחר שאינו מייצג את ערביי ישראל.

לפני כשנתיים עתרה טסלר לבג"צ נגד ספר האזרחות החדש, בטענה כי הוא שם דגש על הגישה ה"אתנו-לאומית". שותפה למאבק בספר החדש היה פרופ' דן אבנון המשמש כבכיר ב'הפורום החילוני', הנאבק בזהותה היהודית של המדינה. במילים אחרות, טסלר תומכת בכך שלימודי האזרחות יהוו כר פורה להטלת ספק בזהות הציונית של ישראל, ומנגד טוענת כי ניסיון לחזק את הזהות הלאומית-יהודית שולל למעשה את אופייה הדמוקרטי של המדינה.

"בונים אלטרנטיבה לימין"

אחת הטענות של טסלר נגד ספר האזרחות הייתה כי הוא קובע את אופייה של המדינה כ"מדינת לאום אתנית", זאת "למרות שהצעת חוק הלאום לא עברה בכנסת". כעת כאמור עברה הצעת חוק הלאום בכנסת – אך טסלר מסרבת לקבל את הכרעת הריבון ומובילה את המאבק נגד החוק. בינואר האחרון נשאה טסלר דברים בכנס של אחד מארגוני השמאל, ובו הבהירה את מטרות פעילותה: להציב "אלטרנטיבה" לשלטון הימין. לדבריה, "אנחנו יכולים לבנות אלטרנטיבות, לבנות חלופות. אם וכאשר השלטון יתחלף – החלופות כבר מוכנות".

בהמשך המשילה טסלר את ממשלת הימין הנוכחית למשטר הקומוניסטי בברית המועצות ותיארה את השמאל הישראלי כגחלת של נאורות, תרבות וחוכמה הפועל בינתיים מאחורי הקלעים עד שישוב לאחוז בהגה השלטון. "70 שנים של קומוניזם לא הכניעו את האינטליגנציה הרוסית", אמרה. "מתחילת הדרך הם פשוט ירדו מתחת למסך, בנו אלטרנטיבה אקדמית, אמנותית ואחרת וישבו בשקט וחיכו שהשלטון יתחלף. האלטרנטיבה מוכנה ויכולה להשפיע. אנחנו נמצאים במקום הזה – שמצד אחד אנחנו נאבקים, מצד שני מתגוננים מצד שלישי בונים אלטרנטיבות אבל כשיהיו לנו אלטרנטיבות והשלטון יתחלף או כשהשלטון הבא שיתקיים יפתח (בפנינו) דלת חדשה יש לנו מה להציע".

ההצעות של 'אנו' וטסלר נשמעות מדאיגות, ומאששות את חששותיהם של רבים כי מטרתם של מובילי המחאה נגד חוק הלאום אינה "שוויון אזרחי", אלא מתן גושפנקא לשלילת זהותה הציונית של מדינת ישראל, כל הדרך לעבר מדינת כל אזרחיה.

מ'אנו' נמסר בתגובה: "בתחילת השבוע פנה אלינו אמל אסעד בבקשה לסיוע בהכנות לעצרת ונרתמנו, אך 'אנו' לא מארגנת או מפיקה את העצרת. 'אנו' הוא ארגון המסייע לישראלים וישראליות ביוזמות ומאבקים חברתיים העולים מהשטח בתחומי דמוקרטיה, סביבה, כלכלה וחברה. בשנים האחרונות פעלו איתנו יותר מ-170,000 פעילים ופעילות ומאות ארגונים וקבוצות בהגנה על החופים, קידום פיקוח על הפעוטונים והגנים, יצירת תחרות בתחום הבנקאות, יצירת שקיפות ברשויות המקומיות, קידום נשים בתקשורת ועוד.

אנו התברכה ברשימה מכובדת של תורמים מהארץ ומרחבי העולם – קרנות יהודיות רבות ואנשי עסקים ישראלים התורמים לנו בפרויקטים שונים, וכן בתרומות קטנות ממקורות רבים. הקרן החדשה לישראל, תורמת אחת מיני רבים, לא תרמה לפעילות לטובת העצרת. הקרן שותפה איתנו בפרויקט לקידום העסקה ישירה, אותו הממשלה וההסתדרות קידמו ואימצו כאג'נדה בשנתיים האחרונות".

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

59 תגובות למאמר

  1. מאמר חשוב.
    כדאי לנסות לתמצת את עיקרי המאמר ולהפיץ בכל אמצעי התקשורת (אינטרנט)

  2. תודה על הפרסום אני מתכוון להגיע, הפגנה חשובה ביותר.
    יש להביע התנגדות למדיניות הסכסך ומשול של הממשלה.
    אזרחים במדינה דמוקרטית אמורים להיות שווי זכויות.
    מה זה המדינה תעודד התיישבות יהודית ? לא יהודים ישלמו אותם מיסים ויקבלו פחות ?
    מה זה אומר יישוב יהודי ? אם גר שם לא יהודי אחד אז כבר היישוב טמא או שדרוש אחוז מסויים של לא יהודים כדי להיכנס לרשימת היישובים הפחות מועדפים ? ומי זה יהודי ? אם אני לא שומר מצוות ושמאלני רחמנא ליצלן האם אני עדיין שייך למעמד העליון ? ומי קובע מי שייך למעמד העליון ? בעיני לא מעט יהודים, חילוניים הם גויים דוברי עברית… שלא לדבר על הרפורמים והקונסרבטיבים…

    1. למשה ה"תמים",
      "בארץ-ישראל קם העם היהודי, בה עוצבה דמותו הרוחנית, הדתית והמדינית, בה חי חיי קוממיות ממלכתית, בה יצר נכסי תרבות לאומיים וכלל-אנושיים והוריש לעולם כולו את ספר הספרים הנצחי…ובתוקף זכותנו הטבעית וההיסטורית ועל יסוד החלטת עצרת האומות המאוחדות אנו מכריזים בזאת על הקמת מדינה יהודית בארץ ישראל, היא מדינת ישראל".
      הציטוט הנ"ל הוא ממגילת העצמאות – הכרזת העצמאות של מדינת ישראל!!!
      רצוי שתעיין בה שוב ושוב ואח"כ תחליט על דרכך.
      מדינת ישראל היא קודם כל מדינה יהודית! ואם זה לא מוצא חן בעיניך, חפש מקום אחר…
      משה. – שמך לא נאה לך ואתה לא נאה לשמך…

    2. למשה, קראתי את תגובתך וצער גדול עלה בלבי עליך ושכמותך, בן העם היהודי שמגיע לדעה כבן חורין להיות שותף שונא ואוייב ליהודים.
      בהיסטוריה של עמנו גם אם נבחר מהעבר הלא רחוק יהודים שימשו כקאפואים במחנות ריכוז ועזרו בהפעלת מנגנון השמדה לאחיהם היהודים במשטר הנאצי בגרמניה (וגם ישראל קסטנר סייע לנאצים לשלוח 700,000 יהודי הונגריה לאושוויץ) . אין כפרה על מעשיהם ששלחו את אחיהם לתאי גזים ולמשרפות רק ככדי למלט את נפשם.
      אבל אתה, משה, תומך מסייע ומעודד את ששונאי ואויבי ישראל האיסלמונאצים הדוגלים והשואפים להמשיך את השמדת היהודים, המשך לשליחותו של המוסלמי הנאצי חאג׳ אמין אל חוסייני, בן בריתו של היטלר, שתווה את תוכנית השמדת יהודי ארץ ישראל עם היטלר, בהקמת מחנות השמדה בעמק דותן,לחשמיד את היהודים וקיומה של הישות היהודית הציונית בארץ ישראל על פי אמונתם שזו אדמת ווקף מוסלמית שלא תיתכן עליה שלטון לא מוסלמי.
      ואתה שותף לתביעותיהם שהן אינן סופיות. מיסודות דת האיסלאם ראוי ורצוי להפר הסכם עם האוייב ולתקוף ולהשמיד אותו. דוגמת הסכם מוחמד עם בני כורייש. מחוך אי ידיעה ומאי הבנה של המציאות מול אוייב זה אתה מעודד אותם להחריף את הטרור והלחימה ושפיכות הדמים וירבו בהם החללים ותגבר השנאה. למרבה הצער אינך חס על הקורבנות שיפלו גם בין היהודים שיעמו למגן מול אוייב אכזר צמא דם זה.
      אתה מודע לכך שאתה שותף וחבר לרשימת האירגונים האיסלמונאצים והאנטישמים שונאי ישראל שברשימה בכתבה לעיל?

      .

    3. נחשון היקר, אני מתנגד לחוק הלאום. הוא מעודד אי שיוויון בין האזרחים ולכן אנטי דמוקרטי. עכשיו, כל מילה שמישהו אומר יכולה לתת תחמושת לאוייבי ישראל, אז אני אמור לשתוק ולתת לממשלה לחוקק חוקים גרועים ?

      ומרדכי היהודי, את הקטע של השיוויון ממגילת העצמאות השמטת בטעות או מה ?

      ודרך אגב זוכרים את גלעד שליט ? שנים ישב בשבי ומדינת ישראל לא עשתה הרבה בשבילו. עד שיא המחאה החברתית ש 400000 איש יצאו לרחובות והכסא של נתניהו התנדנד. אז פתאום זה היה בסדר לשחרר מעל 1000 מחבלים תמורתו כולל עם דם על הידיים. העסקה הזו הסיטה את תשומת הלב התקשורתית מהמחאה החברתית ותרמה לחיסולה. ויש גם שר פנים אסיר משוחרר ומילארדים שהוצאו על צוללות באופן לא ברור ויועץ משפטי נוח לדרעי שהיו מוכנים לפנות את חברון בשביל למנות ועוד כהנה וכהנה עניינים. בקיצור, יש הרבה דברים לא תקינים לדעתי שהממשלה עושה ואזרח אחראי אמור להביע את מחאתו במקרה כזה. ואתם אולי תארגנו הפגנת נגד ותסבירו למה חוק הלאום כל כך נפלא ולמי ולמה הוא יעזור בדיוק. אני באמת אשמח לדעת איך חוק הלאום ישפר את החיים שלכם…

    4. אתה יהודי כמו אבו עאמר יהודי אין בינך לעהדות ולא כלום אחמד

    5. המדינה, באיחור של כמעט 100 שנה, מציינת בחוק את התחייבות חבר הלאומים כולו משנת 1922: "לעודד התיישבות צפופה של יהודים על אדמות מדינה ואדמות בור שאינן דרושות לצרכי ציבור". במדינת ישראל ישנם יישובים לערבים בלבד, לדרוזים בלבד, ליהודים בלבד, ואפילו לצמחונים בלבד (מושב אמירים), וגם ערים רבות לכלל האוכלוסיה, כגון ירושלים, תל-אביב, חיפה, וכיו"ב.

      מיהו יהודי? מה זה כיסא?
      מה זה כיסא – כולם יודעים. כמובן, ישנם מקרי קצה שבהם לא ברור האם רהיט מסוים הוא "כיסא" או "דרגש" ואולי ספק כורסא. בקיצור, השימוש במקרי קצה בשוליים של קטגוריה מסוימת לצורך מחיקת הקטגוריה כולה – לא יכול לעמוד.

    6. תגיד אריה, כיסאות מתחלקים לקבוצות שנאבקות ביניהן מיהו הכסא האמיתי ולפי תפישת עולם של איזו קבוצה המדינה צריכה להיראות ולהתנהל ? יש כאן מאבק לדחוק קבוצות של אזרחים למעמד סוג ב' – ערבים, להטב"בים, רפורמים, קונסרבטיבים, חילוניים שמאלניים. החוק הזה הוא כלי בידי מי שרוצים לדחוק את הקבוצות האילו לשוליים ולכן צריך להאבק בו. ורוב יהדות ארה"ב והשמאלנים זה שוליים בעינך ?

      ומה התועלת בציון ההתחייבות של חבר הלאומים בחוק טרם הבנתי…

      אה ויש לי גם בדיחה. שאלו פעם גבר אחד מי מחליט את ההחלטות החשובות בבית. כמובן שאני אמר הגבר והוסיף: אני מחליט את ההחלטות הגדולות כמו מה עמדת המשפחה בנושא השלום העולמי והחימוש הגרעיני ואשתי מחליטה על הנושאים הקטנים כמו איפה נגור ואיפה נעבוד. וגם כאן, אתה מקבל את הדברים הגדולים כמו ציון בחוק של התחייבות חבר הלאומים ומר נתניהו מקבל את הדברים הקטנים כמו 35 מיליון שהולכים לבן דוד שלו עבור עסקת צוללות מעניינת שעכשיו הודות לחוק הלאום התקשורת לא מתעסקת בה. ואחר כך עוד אומרים שהשמאלנים נאיביים.

    7. אני איתך משה.
      חייבים להתנגד לחוק הלאום אם רוצים לשמור על אחדות פנימית, שותפות גורל ומשטר דמוקרטי.

  3. כתבה חשובה. עשרות ארגונים קיקיונים של שונאי ישראל מנסים להרוס את המדינה בצורה לא דמוקרטית רוויית הסתה, הפרות סדר והפגנות…
    אירן מחמשת ונותנת כסף לכנופיית חמאס בעזה ולזבלים החזבאללה בלבנון…
    לתושבי חוטף עזה היקרים, זה מה שקורה כשמצביעים למר"צ, הרשימה המשותפת הערבית, כולנו, יש עתיד, עבודה מחנה ציוני, ושאר מפלגות שמאלניות… אין לכם ייצוג בכנסת כי השמאלנים אומרים שהם דואגים יותר לערבים מאשר לכם !
    #חוקהלאוםלאפוגעבשיוויוןהזכויותללאיהודיםבישראל
    #שמאלניםמסיתיםנמאסתםאיןלכםמנדטהעםאמראתדברובבחירותלכנסת
    #הגיעהזמןלמחוקאתעזה
    לא לסכן את חייהם של חיילי צה"ל ואזרחי ישראל.
    לתת לערבים בעזה לברוח למצרים, ולמחוק את הרצועה מצפון לדרום ע"י תותחים וD10 לא מאוישים.
    נראה לי שהרמטכ"ל והפצ"ר החליטו לפנצ'ר את שלטון הימין… איזה ראש ממשלה ושר בטחון היה משאיר רמטכ"ל שמעל 100 ימים לא מספק בטחון לאזרחי המדינה, כאשר אפשר לטרנספר את אוכלוסיית עזה למצרים ולשלם על כל ראש כסף לקליטתם…
    אם ב1948 היו את הפוליטיקאים והקצינים הבכירים שיש כיום אז מישהו מאמין שהייתה קמה מדינת ישראל..? עד שהתושבים בחוטף עזה לא ידרשו טרנספר לעזה זה לא יגמר… כל מדינה אחרת בעולם הייתה מזמן מוחקת את רצועת עזה ומגרשת את האוכלוסייה למצרים ומספחת את השטח נקי… מחדל של ממשלות ביבי שמהשריפה בכרמל ב12/2010 לא קנו מטוסי כיבוי אש ימיים מסוג Be200.

  4. מזה אלפיים שנה ששונאי ישראל עובדים בכל שיטה אפשרית
    החל בתעמולה וכלה בשואה מאורגנת ומסודרת.
    חבר'ה לא הבנתם , אתם נלחמים בכוח עליון .לעולם לא תנצחו אותנו . לא משנה כמה כסף, השפעה , שקרים , חכמה ועוצמה תשקיעו.
    תמשיכו ככה עם הנצח לא מפחד מכם!

  5. מנסים להאכיל את האזרח בכל מיני לוקשים שנוסו בעבר ללא הצלחה . יכולים אתם להפגין עד כלות הנשמה אך צמיד תהיו מיעוט מאוס ואנטי ישראלי . הדאגה שלכם לערבים , לפלסטינאים , לדרוזים , למסתננים ממש נוגעת ללב . אתם ממש הכל מלבד להיות ציוניים. וזה עקב האכילס שלכם שלא מאפשר מזה שנים לא מעטות לדשדש בביצה הטובענית ל שינאה כלפי המדינה . לעיתים אני תמה מה אתם עושים בישראל ? הרי שום תועלת לא צמחה ולא תצמח מכם . עד סוף חייכם תהיו מוכי אכזבה וכשלון כי רוב העם מאס בכם ולא רואה בכם ישראלים אלא משת"פים עכורי נפש.

  6. כתבה חשובה מאד.

    יש להדגיש שמחאת הדרוזים משרתת את הערב רב מהשמאל. למינים ולמלשינים אל תהי תקוה.

    זו הזדמנות יוצאת דופן לברר את היחסים עם המיעוטים שבתוכנו ללא הריטואל הגלותי הקבוע של חנופה ונכונות לוותר על עקרונות מראש

  7. אויבים לכו לכל הרוחות 100 שמות לאויב אחד ,
    זה לא קידום אגנדה
    זה שיתוף פעולה מוחלט עם האויב הערבי

    1. אחרי קריאת הדברים שנקראו למעלה ,מבין אני חשיבות ההפגנה במוצאי השבת מחר,לא נפגין עלול הימין להמשיך בחסול המדינה היהודית לאחר השואה הנוראית,שיזם האיש הכי אנטישמי במאה ועשרים. היום נטלו היהודים של הכפות הסרוגות על עצמם להפוך את המדינה שנבנתה כאן , למדינה גזענית שאין לה זכות קיום במשפ' העמים ,ואל לנו לאפשר זאת.

    2. המאמר הכאילו מנומק מסוכן בעיקר בגלל התומכים בו שרובם מתלהמים מהסוג הדתי. אסור ומסוכן לעם ישראל לחוקק חוק כל כך יסודי ללא קוסנזוס ובהתנגדות כל כך גורפת. הלאום יהודי ויש לכך השלכות נראות לעין כמו למשל חוק השבות ואילו והמדינה דמוקרטית שאחד ממרכיביה הבסיסיים הוא שיוויון לכלל אזרחיה שמתגוררים בה. כך אומרת בדיוק מגילת העצמאות וחוסר הטעם בחקיקה הנוכחית שכל כולה התנגחות כוחנית של גוש פוליטי זועקת לשמים. פה עיקר הבעיה. מערבים את השמים, יודעים במדויק את רצון הקב"ה והכי לא שלום על ישראל.

  8. תוכן המאמר חייב להפוך לחלק משיעורי האזרחות בכל בתי הספר !!! הגיב:

    להפוך את תוכן המאמר לחלק מתוכנית הלימוד בשיעורי אזרחות בבתי הספר !!!
    תוכן המאמר משקף את המציאות המסוכנת שעימה מתמודדים אזרחיה היהודים של ישראל החווים פיגועי טרור תודעתיים יומיומיים של השמאל הישראלי !!!
    אין הבדל היום בין השמאל הקיצוני הישראלי לבין השמאל הקיצוני באירופה, לבין החמאס וחיזבאללה, ויש לנהוג בהם באותו אופן ובאותן שיטות = הצלת חיי יהודים !!!

    1. ההשוואה בין השמאל (הקיצוני? מה זה?) לחמאס ולחיזבאללה מסוכנת. הקריאה לנהוג בהם באותו אופן ובאותם שיטות היא הסתה מסוכנת לרצח. מותר לא להסכים אבל ישראלים ציוניים שחושבים אחרת ומאמינים כמו מרבית העם שלטובתנו כדאי לסיים את הסכסוך ולחלק את הארץ, הם לא אויבים ואסור להתיר את דמם. אתה לא מסכים, תציג נימוקים עניניים. ולעניין חוק הלאום, כל מה שחסר בו זאת קביעה של שוויון זכויות אזרחי מוחלט. כרגע יש בלבול בין לאום, דת ואזרחות ותראה מה זה עושה לדרוזים ולערבים שרובם הגדול אזרחים נאמנים.

  9. מותר לעמותות שמאל פעול להחלפת שלטון בקלפי. זה לגיטימי עדין במדינה דמוקרטית.
    לא להציג את זה כדבר שלילי?
    בעיקר ממשלה שמקימה איש על אחיו ועל שכנו רק כדי להבטיח את שלטונה המושחת.

    1. אני מקווה שאתה עושה מילואים. אם כן תכין את המדים.

    2. מותר לעמותות לפעול במימון זר לפעמים במימון של האויב ?
      מותר לעמותת שוברים שתיקה לנהל את חשבון הבנק שלה ברמאללה ? (מעניין מה יש להם להסתיר).
      תפיסת הדמוקרטיה שלך כל כך מעוותת. נו טוב, השמאל אף פעם לא קיבל ציון טוב בדמוקרטיה, לא בישראל ולא במדינות אחרות בעולם.

    3. יש עם זה בעיה כשהמימון מגיע מממשלות זרות

    4. התרומות של שוברים שתיקה שקופות לגמרי, ורובם מגיעות מישראלים. אתה מוזמן להיכנס לאתר שלהם ולראות בעצמך.

  10. הקרן החדשה מממנת מעל 900 גופים בישראל והיא מעוניינת לא רק בהפיכה שלטונית, אלא בהשמדת מדינת ישראל כמקלט לעם היהודי.

    מטרתם אינה רק הפיכה פוליטית; מטרותיהם נאציות לחלוטין. מחיקת העם היהודי באמצעים 'אלגנטיים' (הם לא ילכלכו את שמם הטוב ב'תאי גאזים' וכד'. הם יצקצקו מילים 'דמוקרטיות' ופלורליסטיות' כדי להכשיר את המגמה האמיתית שלהם. מחיקת העם היהודי בישראל. נאציזם טהור! והגיע הזמן לקרוא לילד בשמו.

    אמרתם 'קרן פורד' – אמרתם הכל!
    אמרתם ה'איחוד האירופי' – אמרתם הכל!

    השאלה כיצד אנו פועלים כדי למגר את 'נגע הצרעת' של הגופים הזרים שהצליחו לשלוט על כל כך הרבה ארגונים בישראל ולהעסיק מאות ואלפי עובדים (משלנו!) וביום פקודה יצטרפו אליהם.

    מדאיג ביותר

    1. אבחנה מדויקת – מטרת השמאל היא השגת "פתרון סופי לבעיה היהודית במזרח-התיכון"

  11. מפחיד.דת חדשה ,לבסוף מתכנסת לשינאת ישראל פשוטה.
    והכל כסף רב.
    המשתפי"ם וה"אידיוטים השימושיים" לא מבינים כי זו אובדנות?!

  12. המאמר הוא ביטוי חלקי וספציפי לשסע שהולך ונפער בין השמאל כמעט בכללותו לימין והמרכז בישראל. כתושב תל אביבי, שמרבית חבריו ועמיתיו הם אנשי שמאל, אני ער לרגרסיה של רבים מהם בשנים האחרונות ברעיון הציוני וברעיון המדינה היהודית. כמעט איש מבין חבריי אינו מייחס חשיבות לשני הרעיונות הללו כיום, ורבים מהם רואים בהם מכשול של ממש למדינה מתוקנת.
    המאבק נגד חוק הלאום הוא משל וביטוי חלקי לתחושה של רובו ככולו של מחנה השמאל, כי "הציונות על תפישותיה הגזעניות" והמדינה היהודית ("המפלה מי שאינו יהודי מעצם הגדרתה ככזו) חייבות לעבור מהעולם, ויפה שעה אחת קודם. שמאל ציוני – שרואה ערך במדינת הלאום היהודי, בסמליה, בעלייה יהודית ובהתיישבות יהודית – הולך ונעלם מהמפה, בתהליך שהואץ עד מאוד בשנים האחרונות..

  13. דומני שלא הודגש, שבין התורמים – ארגונים רפורמייים וארגונים שנשלטים על ידי רפורמים [היום, קונסרבטיבים הם כמעט רפורמים]. : קרן נשים – תיקון עולם; קרן נשים יהודיות של ניו יורק; הפדרציות היהודיות של צפון אמריקה. ועוד.

  14. הקרן הזו ותורמיה נפול יפלו לא צריך להתרגש. חבל רק שבמלחמה הבא נמצא אותם בחול, ומאפשרים לדתיים להלחם.

  15. וזה עוד כלום!
    חכו לחשיפה על איך אנשי הקרן החדשה הצליחו בתיחכום להסתנן לראשו של ראש הממשלה, ולשכנע אותו להעביר חוק מפלג ומסכסך שגרם לרוב המוחלט של הדרוזים בארץ להרגיש שנתנו להם סטירת לחי מצלצלת, וככה לשלוח אותם לזרועותיהם הפתוחות!

    איך הם הצליחו אפילו לגרום לו לסרב לקבל הצעה של איש מפלגתו, לכלול בחוק נוסח על שיוויון כמו שיש במגילת העצמאות. הכל בשביל לוודא שהדרוזים אכן ייפגעו.

    1. שנאת היהודים וכל מה שיש לו נגיעה לעם היהודי נודפת מכל מילה שלך. כל ההפגנה בתל אביב נגועה בשנאת יהודים, טוב שזה יצא החוצה

  16. הפאשיזם של השמאל ובתוכו בית המשפט4
    המטרה המוצהרת של שלטון פאשיסטי היא טובת וחיזוק המדינה, אם כי בדרכי פשע שאחריתם החלשת המדינה. בניגוד למדינה הפאשיסטית שחרתה על דגלה את חיזוק קיומה ופריחתה, אם כי ברמיסת הפרט לא השיגה מטרה זו, בית המשפט בחתירתו המתמדת תחת אושיות קיומה של המדינה מנסה להראות עד כמה אינו פאשיסטי. אלא שכל דרכיו הן פאשיסטיות ובכך חוטא מכל כיון נגד קיום המדינה. גם בהתערבותו בעניינים מדיניים ואף צבאיים לרעת המדינה. בית המשפט בישראל עושה ככל שהוא יכול לפגוע בבטחון המדינה ובחזון הציוני. בית משפט זה מצטין גם בעריצות שחיתותו כלפי האזרחים ההורסת את החברה.

    במדינה פאשיסטית יכולים חלק ניכר מאזרחיה לחיות חיים טובים יחסית כל עוד הם כנועים לשלטון, מבלי שידעו רע מהמדינה. אלא שאוי לו לאזרח שרשויות החוק שמות עליו יד. במקרה זה רשויות החוק עושות בו כל שהן חפצות. הם השלטון ועל כן הרשויות מתפקדות על פי כללי המשחק הנוחים להן בכל עת. האזרח אינו יכול לעשות דבר. כאלו הן רשויות החוק במדינת ישראל ובית המשפט בראשן נותן את הגיבוי המוחלט. בשונה ממדינות פאשיסטיות יחס זה אינו נובע מהשלטון המרכזי כי אם מהרשויות עצמן, בינהן בית המשפט הבלתי מפוקח המגבה סדר זה. יחס הוגן לא קיים, כללי המשחק אינם מובהרים לאזרח והם יכולים להשתנות ככל שהרשויות חפצות. מבחינת המאפין העקרי של מדינה פאשיסטית בית המשפט בישראל עונה להגדרה זו. בחינת עיקר העיקרים של עבודת בית המשפט – קיום יחס הוגן וניהול משפט הוגן, הרי שזהו ההבט הפאשיסטי של מערכת המשפט בישראל. המערכת המשפטית כמובן אינה עונה להגדרה של רצון בטובת המדינה אם כי זה אינו מאפין שהוא יחודי לפאשיזם ולא המאפין השלילי. המערכת המשפטית ועמה שאר השמאלנים כמובן אינם מודעים לפאשיסטיותם כי כי כך למדו שכל שמאל הוא לא פאשיסטי וכל אוהב מולדתו הוא פאשיסט… המשפטנים השמאלנים יכולים בלי שום ריסון עצמי לכפות את דעתם הפוליטית על אחרים אך עם מישהו אחר רק מביע ספק מייד מתנפלים עליו שהוא כופה את דעותיו הפוליטיות. אלה הפאשיסטים, לא מי שמחזיר לעצמו את הגזילה.

    1. את קטע 4 קיראו בסוף זה החלק הרביעי לתגובתי

  17. למרדכי היהודי הגאה.
    וגם זה כתוב במגילת העצמאות ואין לו זכר בחוק הלאום החדש באופן הכי מתריס ומכוון:
    "מדינת ישראל תהא פתוחה לעליה יהודית ולקיבוץ גלויות; תשקוד על פיתוח הארץ לטובת כל תושביה; תהא מושתתה על יסודות החירות, הצדק והשלום לאור חזונם של נביאי ישראל; תקיים שויון זכויות חברתי ומדיני גמור לכל אזרחיה בלי הבדל דת, גזע ומין; תבטיח חופש דת, מצפון, לשון, חינוך ותרבות; תשמור על המקומות הקדושים של כל הדתות; ותהיה נאמנה לעקרונותיה של מגילת האומות המאוחדות".

  18. חבל אחרי הרבה שנים של עשיה ובניה והקרבה זה מסתיים בחוק גזעני
    למה האזרחים במדינת ישראל לא יכולים להיות ישראלים בדיוק כמו האזרחים בקנדה שהם כולם שם קנדים, ובהולנד כולם הם הולנדים וכו… מוזרררר.
    האם היהודים שהיו מיעוט באירופה אשר נרדפו ונרצחו ע"י הנאצים הם אלה שמחוקקים חוק כל כך פסול לא מוסרי ולא שוויוני!!! שוב מוזרררר.
    לכל אלה שכותבים ואומרים שהמדינה הזאת הינה של היהודים כאילו שהיא שלהם ולא של אף אחד אחר דרך אגב שהם לא פחות ישראלים ממכם שנולדו במדינה לקחו חלק בבנייתה אפילו נהרגו למענה…
    בשנת 1948 הוכרז על הקמת מדינת ישראל בזכות כמעט כל מדינות העולם ובזכות האנשים שחיו אז כאן שהם צ'רקסיים, בדואים נוצרים ובמיוחד דרוזים.
    אינני חושב שיש מישהו שהינו ישראלי שלא מזדהה עם הסמלים, הערכים והחוקים של המדינה לכן אינני חושב שהחוק הוא טוב אלא מיותר לחלוטין.
    יש לפעול לשנות את החוק למען מדינת ישראל ולמען אזרחיה

    1. כמעט כל מדינות העולם ב1948 הכירו במדינת ישראל כ"מדינה יהודית". המדינה נועדה להוות ההגדרה העצמית של העם היהודי. ההתנגדות שלך למדינה יהודית היא אם כך גם בניגוד לחוק הבינלאומי וגם דוגמא של גזענות, בגלל שאינך מכיר בזכות היהודים להגדרה עצמית.

      לבסוף, כל האחרים שמתו בשביל המדינה, ידעו טוב מאוד בשביל מה הם מתים. וכשאתה כותב שאין ישראלים שאינם מזדהים עם סמלי המדינה אתה משקר ביודעין. מילא שאתה מתעלם מכל הערבים במדינה – כל סמלי המדינה נועדו להראות המדינה כמדינה יהודית, ואינך תומך בכך.

      אל תדאג, אין שום קונסטלציה פוליטית שתוכל לשנות החוק בלי הימין, והימין לא יתמוך בגזענות נגד היהודים.

  19. מדינה ללא ערכים הינה מדינה גזענית שנאת אחים סופה הירס בואו נקדים תרופה למכה ע"מ לשמור על חוסן המדינה.לא יתכן ראש ממשלה יעשה חוקים לפי המידה שלו וכל זאות על מנת לשמור על הכסא שלו…המנוח בגן אמר שלטון ממשיך ומתמשך מסוכן ופתח לשחיתות..כל הכבוד למארגני העצרת העיקר שהמדינה תעלה על הפסים הישרים והחזקים .חובה עלינו להשתתף בעצרת כי חשובה לנו המדינה יותר מביבי…עם חזק מדינה חזקה….יחיו השפוים במדינה.

  20. נראה שגם משה נפל בפח של השמאלנים מהארץ ומהעולם, בנוסף יש לבדוק האם גם הוא נמנה על אותם אירגונים שנשבעו להרוס את מדינת ישראל ולהעבירה לשלטון אירופאי שונא ישראל. באמצעות השמאל החולני בארצנו בניצוחה של התקשורת הבזוייה והשנואה על מרבית הציבור בישראל.

  21. • "היש עם בעמים אשר מבניו הגיעו לידי סילוף כזה, שכלי ונפשי, שכל מה שעושה עמם, כל יצירתו וכל יסוריו הם בזויים ושנואים, וכל מה שעושה אוייב עמם, כל שוד וכל רצח וכל אונס ממלא את לבם רגש הערצה והתמכרות? אכן, ברוסיה ב-1881, בעצם ימי הפרעות, ישבו בנים ובנות לעם ישראל והדפיסו בחשאי מתוך מסירות נפש, פרוקלמציות, הקוראות לפוגרומים, מתוך תקווה שהדם היהודי שישפך יעזור להתקוממותו של המוז'יק הרוסי. אכן יודעת ההיסטוריה העברית כל מני רנגטים ודגנרטים. צורות של שמד. כל עוד אפשרי הדבר שיבוא ילד יהודי לארץ ישראל, ילד שטופח על-ידי יסורי הדורות ומשא הנפש של דורות, וכאן ידבקו בו חיידקים של שנאה לעצמו, של 'עבדות בתוך המהפכה', ויטרפו עליו את דעתו עד כדי כך שיראה את הגאולה הסוציאלית בנאצים הפלשתינים שהצליחו לרכז כאן בארץ את האנטישמיות הזואולוגית של אירופה עם תאוות הפיגיון שבמזרח – אל ידע מצפוננו שקט." ~ נאום 1 במאי 1936; פורסם בדבר 4 במאי 1936

    "לפני שנים היו לי כמה שיחות עם חבר הכנסת עזמי בשארה. ממנו למדתי ש”אין עם פלסטיני”, יש רק עם ערבי מהאוקיינוס האטלנטי ועד ל”מפרץ הערבי” [הפרסי]. כל הגבולות החוצים בין הערבים, הסביר לי עזמי בשארה, הם מלאכותיים, זמניים ושורטטו על-ידי הקולוניאליסטים. דבריו היו בעקבות המורה והמנהיג גמאל עבד אל-נאצר, שתמונתו הייתה תלויה על הקיר בחדרו של בשארה בכנסת".

  22. לאומן
    הפגנה הזיה של השמאל הרדיקלי במימון הקרן להשמדת ישראל .מסיתים את הדרוזים ומשתמשים בהם כפלטפורמה נגד המדינה היהודית. שאותה היו מאוד שמחים לחלק עם הערבים ואולי אף למסור אותה כולה

  23. מעניין מה יהיה החוק הבא.
    רק השייכים ללאום היהודי יזכו לאזרחות?

  24. הפאשיזם של השמאל ובתוכו בית המשפט1
    שופט בבית המשפט המחוזי בירושלים רפאל יעקובי קבע שלתנועת 'אם תרצו' ישנם מאפינים או הבטים פאשיסטים" קבע, קבע. מאימתי בית המשפט מומחה למחשבה פוליטית? מאחר והחליט כך לקבוע, מוטב היה אילו התעמק יותר בהגדרת המונח הפאשיזם. פאשיזם הוא מהמילה האיטלקית פאסיו –Fascio. אגד או צרור. אגד זרדים – שכן כל הזרדים ביחד – אנחנו חזקים, וכל אחד לחוד חלש. זה היה הסמל של הלגיון הרומי. לכן בפשיזם המדינה בשל ערכה המוסף מסכום חלקיה, היא ערך עליון. המדינה היא בלבד הדואגת לפרטים, ומותר לה לעשות הכל בשם ולמען העם לכן הפרטים מרצונם מותרים על חרותם. את הפאשיזם מאפינת האמונה שהשלטון שבידי השולטים חייב להיות נצחי אלו מורמים מעם ובשל יכולות מיוחדות הגיעו לתפקיד. הסמכות מוחלטת – חייבים לציית לה. כל צורות השלטון אחר פסול, הם הסמכות האחרונה. המדינה או מוסדותיה הם מעל הכל, היחיד בטל לחלוטין. הייצוג אינו אישי ובא לידי ביטוי באיגודים. בפשיזם מותרת מפלגה אחת בלבד השאר אינן לגיטימיות.המונח פאשיזם יכול להיות מימין וגם משמאל. בישראל לגבי מרכזי הכוח רק השמאל לגיטימי. מערכת המשפט הישראלית המקבלת לשורותיה רק בעלי השקפה פוליטית מתאימה לה. בישראל משפטנים בשרות המדינה לקחו לעצמם סמכות מוחלטת תוך שלילת כל בקרה חיצונית.

    השיטות המועדפות
    התאגידים הם אחד מאמצעי הפיקוח לכן להם חופש פעולה יחסי. השליטים מחלקים מתנות כדי לשמר את האינטרסים ההדדיים של העלית. אנשי עסקים או מקורבים לשלטון מנצלים זאת לזכיה בעמד ולהתעשרות, לדוגמא אצל שמעון פרס ההפרטה נעשתה בהענקת חברות ממשלתיות כמתנות לבעלי הון על חשבון שאר האזרחים. שני הכיוונים לשחיתות: השליטים זוכים לטובין מהעלית הכלכלית, וזו נהנית בתמורה מהעדפת השליטים הצוברים עושר גם ממקורות אחרים למשל, גניבת משאבים לאומיים. מנגנוני הביטחון הם בשליטת אותה עלית כפי שאהוד ברק דאג לקדם שמאלנים בצבא גם המשטרה בעיקרה שמאלנית. התקשורת מסתירה שהרי היא חלק מאותו שלטון, לכן אין כמעט מי שמסוגל לפעול נגד השחיתות כי הציבור אינו מודע למתרחש.

    תעמולה בלתי פוסקת – הפצת מידע מוטעה: קורה שרשות השידור מודה ב"דיסאינפורמציה" כלשונה! בחלק מהמדינות התקשורת בשליטת המועדפים פוליטית ולעולם אינה חורגת מהקו. במדינות אחרות די בשליטה מעודנת יותר כדי להבטיח את צייתנותה, בין האמצעים: שלילת רישיונות ומימון, לחץ כלכלי, פנייה להתאמה אידאולוגית ואיומים מרומזים. בישראל ישנה יועצת משפטית המתאימה לרצונו של בית המשפט השולט פוליטית. בתקשורת הישראלית הקו השמאלני שלה אינו מותיר לאחרים להתבטא. ברשות השידור רשימה שחורה של אישים שאסור להזמנים. באמצעות שימוש תעמולה מתוחכמת האוכלוסייה משלימה עם הפרות זכויות אדם באמצעות דחיקה לשוליים ואף דמוניזציה של אלה שזכויותיהם נפגעות. כאשר ההפרות גסות במיוחד, נעשה שימוש בסודיות, הכחשה והפצת מידע מוטעה כפי שעושים במשטרה בפרקליטות ובבית המשפט. שימוש בשעירים לעזאזל כאמצעי להסיח את דעתם של אנשים מבעיות אחרות, ובאופן מבוקר ניתוב התסכול הציבורי לכיוון הרצוי. בישראל אלו נעשים כנגד חרדים ומתנחלים לשיטתם המבזבזים את משאבי הציבור ולא שחיתות השלטונית.

  25. הפאשיזם של השמאל ובתוכו ביתהמשפט2
    הסתרת המידע – הפשיסטים מתעבים את חופש המחשבה והביטוי של דעות אחרות. בישראל ההסגל האקדמי נמצא תחת פיקוח הדוק של ראשי האקדמיה ; חברי סגל שאינם מישרים קו עם הנורמה הפוליטית השמאלנית סובלים מהטרדות או מסולקים. ביטויי רעיונות אחרים נתונים להתקפות קשות. מבחינתם רק לביטוי דעתם יש ערך כלשהו. גם אומנים מקבלים חשיפה ומעורכים רק אם הם בשמאל. כמה מעצבנים אותם המגיבים אותם "טוקבקיסטים" ארורים ! משאלי/סקרי דעת קהל בדרך כלל מזויפים. בבחירות, האליטה השולטת דואגת להטות את התוצאות לכיוון הרצוי, מזכיר את ימי מפ"אי העליזים. בין השיטות לעשות זאת: שליטה במנגנון הבחירות עצמו, איומים על מצביעי אופוזיציה או שלילת זכויותיהם, פסילת קולות חוקיים, וכמוצא אחרון – פנייה אל מערכת המשפט, הנאמנה או שהיא חלק מהשליטים – בישראל השמאל שולט באמצעות משפטנים הפרקליטות ובית המשפט שחטפו את השלטון.

    רשויות חוק מעולות ואכזריות
    המאפין העקרי הוא מערכות צדק פלילי אכזריות עם מספר עצום של אסירים בבתי הכלא – בישראל כל שנה רבבות רבות נעצרמם ומושלכים לכלא על ידי המשטרה הפרקליטות ובית המשפט השמאלנים. המשטרה זוכה להאדרה ונהנית מכוח כמעט בלתי מוגבל, שמביא תכופות לניצול לרעה של כוחה. פשע רגיל ושונות פוליטיית נכרכים יחד לאישומים פליליים חסרי בסיס לשימוש נגד יריבים לדעה – במשטרה ובפרקליטות הרבה מאוד תיקים באפלה במיוחד נגד מדינאים מימין. ישנו טיפוח פחד ושנאה כלפי פושעים או יריבים כתירוץ להגדלת סמכויותיה וכוחנותה של המשטרה – המשטרה אינה מונעת פשעים וגם אינה מנסה במיוחד לתפוס פושעים כדי למנוע השנות פשיעה, לעומת זאת מרבה לתפור תיקים למי שנוח לה. ביטול האזרחים בפני המדינה, המוסדות שמרכיבים אותה ישראל בפני מוסדות אכיפת החוק שבידיהם חיים ומוות, זהו פאשיזם.

    בעקרון כאשר מוסדות אכיפת החוק יוצאים נגד אזרח, בית המשפט מניח תקינות, ללא כל כונה לבדוק את התנהלות אותם אירגונים. בית המשפט מניח תקינות חקירות המשטרה בין השאר על פי הוראתו של "הדמוקרט הגדול" -אהרון ברק. אף קודם לכן דאגו לקדם זאת בחוק – סעיף 10ב' לפקודת הראיות. כל מה שחוקר משטרה כותב ומביא את החשוד לחתום, בין אם בתחבולות בהפחדה לחץ ועינויים, נחשב כתקין ואמיתי ללא תקנה. לכך השלכות חמורות על כל מה שהמשטרה מרשה לעצמה לעשות בלא שמישהו יתן את הדין. התעללות ועינויים נוראיים בעצורים/נחקרים גם הטפלות לאנשים ברוחוב ומעצרים ללא סיבה. שופטים לא רק שאדישים לגמרי לקורות את העצורים הנחקרים במשטרה, אלא שמגיבים בבוז ובשטנה. לא נדיר שפורצים בצחוק לועג רועם למשמע תאורי זועות וסיוטים שעברו על הנאשמים. שופטים כלל אינם מוצאים לנכון להעביר לגורמים מוסמכים כלשהם את הטיפול בפשעי המשטרה, כפי שהם יודעים לעשות לגבי מדינאים שאינם "מתנהגים יפה" בהתאם לרצונם.

    התביעה מסתירה חומרי חקירה מהנאשמים, אך שופטים נותנים לה גיבוי ישנם גם שופטים הטוענים – בניגוד לחוק כי זו זכותה של ה תביעה הטענה היא שתובעים עובדים בנאמנות ועל נאשמים לסמוך על שיקול דעתם של התובעים. התביעה גם בזמן המשפט מביעה התנגדויות שונות להצגת חומר עדות כמו חומר חקירה, מוצגים ואף מתנגדת לזימון עדים. על פי חוק סדר הדין הפלילי אסור לתביעה להתערב באופן הגנת הנאשם ובכל זאת שופטים תומכים בתובעים בכל מעשיהם.

  26. הימין כהרגלו מסית נגד כל מי שמתנגד לדרכו. הרבה ציונים טובים מתנגדים לחוק הלאום – הימין יציג אותם כעוכרי ישראל . ישראל כבר מדינה יהודית. זה מעוגן דרך חוק השבות והחגים הלאומיים. מגילת הצמאות מנסחת את זה היטב. אף אחד לא יתנגד לאמצה כלשונה כחוק יסוד. החוק הנכחי בא להצהיר שהמיעוטים הם סוג ב. בכך החוק הוא מקומם ובנוסף גם מסכן את מדינת ישראל. הימין הרס את מדינת ישראל לפני 2000 שנה ויעשה זאת שוב בגלל לאומנותו והפנדמנטליזים הדתי שלו. הפעם כנראה שיחד עם מדינת ישראל הימין גם יפגע קשות בעם היהודי. מי ירצה להיות יהודי אם המדינה היהודית תהפוך למדינה פשיסטית?

  27. חוק חשוב. מארגן את הכוחות מי בעדנו ומי נגדנו. מאפשר לימין להגדיר את האויבים, את הרעים. הרבה יותר קל להלחם כאשר האויבים מוגדרים

  28. הפאשיזם של השמאל ובתוכו בית המשפט3
    התיחסות בית המשפט כלפי התביעה הוא באהדה וכבוד וקבלת כל הדרישות, ואילו כלפי הסנגוריה יחס של זלזול עוינות וגם השפלה. לפני שנים לא רבות החליטו השופטים שעורכי דין המיצגים לקוחות בשעה שהם עוזבים את אולם הדיונים, עליהם להפנות את חזיתם אל השופט ולהתקדם אל הדלת רק בהליכה לאחור. נוהג זה היה מקובל כלפי בני מלוכה ואצולה. אולי יש להיות אסירי תודה על ששופטים אינם דורשים שישתחו אליהם אפיים ארצה. לאור תאות השררה והכבוד שלהם אולי גם זה יגיע. לא יקל הדבר כי עורך דין העוזב את האולם באופן טבעי, כלומר פונה אל הדלת ואפילו בעמידתו בדלת פונה אל השופט וקד קידה, זוכה למבט נזעם ולהטיית ראש לאמר לו שנהג בחוצפה. ככל ששופט פחות הוגן והתנהגותו מעוררת יותר בוז, כך הוא מקפיד יותר על גינוני הכבוד כלפיו.

    שופטים אינם דורשים כל גינוני כבוד מצד נציגי המדינה התובעת, מצד הפרקליטות או התביעה המשטרתית. נהפוך הוא כלפיהם הם המגלים יחס של יראת כבוד. עורכי הדין המופיעים בבית המשפט, הן הקטגור והן הסנגור נחשבים לקציני בית המשפט במובן זה שעליהם לעזור לבית המשפט לעשות משפט. מעשית רק התובע נחשב על ידי בית המשפט לקצין בית המשפט. שופטים אינם מתחשבים כל כך בבקשותיהם של הסנגורים ואילו משאלות התובעים הינן בגדר הוראות. הכל בשם ניהול תקין של משפט. התיחסות זו תקפה גם כאשר תובעים עוברים על כל חוק וכל תקנה. תובעים הם המיצגים את המדינה על כן תובעים על פי תפישתם המעוותת של שופטים הם המיצגים את הציבור, את האינטרס הציבורי. תובעים אמורים ליצג את האינטרס הציבורי אלא שברוב המקרים מיצגים רק את רצונם "בנצחון"- השגת הרשעה בכל מחיר. הסנגורים לפי גישה זו מיצגים "רק" אנשים פרטיים. גם כאשר כל יום העבודה הם שופםטים דנים לא באדם בודד אלא ברבים הנפגעים מגישה זו, אין הם רואים את הנאשמים כפרטים מתוך כלל הציבור הרחב, שכל אחד מעונין ביחס ובמשפט הוגן. זאת על שום שרק מוסדות המדינה לשיטתם מיצגים את האינטרס הציבורי, ואילו אנשים פרטיים אינם הציבוריות – גישה פאשיסטית טהורה.

    גישת השופטים כלפי עצמם – בית המשפט גופו כלומר הם מוסד חשוב ביותר במדינה, על כן הם כמובן מאליו ראויים לכוח מוחלט. לא העם יבחר בהם או ידיח אותם, לא העם יבקר אותם. עליו לחלוק להם כבוד וזה מעוגן בחוק בסעיף זילות בית המשפט לחוק העונשין. כל מה שבית המשפט דן בו אסור בבחינה מחודשת כלשהי. למשל חוק מבקר המדינה אוסר בקרה של כל דבר הנמצא בהליכים משפטיים וגם כשעבורו המשפט הסתיים. על כל השגה או תלונה לגבי בית המשפט להיות מופנית אל גורמי בית המשפט בלבד והם לבדם המבררים וקובעים על פי הדרך שהחליטו עליה שהיא קביעה בעצמם לגבי עצמם. שופטים מצפים שכולם ישבחו יהללו וירוממו אותם, את הצדק והקידמה היוצאת מתחת ידם. כל מי שאינו עושה כך, חוטא לשיטתם בעזות מצח ויוצא נגד שלטון החוק שהוא כמובן חופף לשלטונם המוחלט כי את קביעותיהם יש לקבל כאמת מוחלטת – הדוצ'ה תמיד צודק.

  29. לדרוזים שמשתפים פעולה עם דמגוגים שמאלנים יש להגיד ברור. אם אתם רוצים להרוס את המדינה היהודית שטובה לכם פי כמה מכל מדינה ערבית שדרוזים חיים שם, הדרך מפה סלולה לכם לגיהנום.
    צריך להפסיק להתייחס לדרוזים כדעה מגובשת עד אחדות דעות. הדרוזים נאמנים שמבינים כמה עדיפה להם מדינה ישראל ראוים לכבוד. אלה ומזדהים עם אויב ו/או מבצעים פשעים ראוים לעונש. יש בעיה שהם מתחמקים מהעונש כי יש לנו יחס מיוחד לדעתם.

  30. איזה פער פסיכי בין המסקנות של המאמר (אנטי-ציוני! אנטי-יהודי!) ובין המובאות והסימוכין שהוא מביא.
    מה יש לנו בפועל? ארגון שמאל שמנסה להיות אלטרנטיבה לימין, וגם מסייע לארגן הפגנות שתואמות לערכים שלו, וערבי שטוען שיש לפלסטינים זכות להתקומם נגד הכיבוש הציוני (גם ז'בוטינסקי אמר את זה). אם זה הפנים האמיתיות של המאבק אז מה הפנים הלא אמיתיות? מה אנחנו יודעים עכשיו שלא ידענו קודם?

  31. חוק 'הלאום' במרכאות כפולות נועד למעשה לבטל את מגילת העצמאות שעליה חתמו בן גוריון, יהודים יראי שמיים וחילונים, מנהיגים מכל גווני הקשת הפטליטית. זהו חוק אנטי ציוני שנועד לפלג ולסכסך בין יהודים ללא יהודים והוא פוגע בכבודו של עם ישראל. הוא מבטל למעשה ולהלכה את השיוויון בין אזרחי המדינה, ונועד לשרת את נסיונם של נתניהו ובנט להצית אש זרה של שנאה ביןמאזרחי המינה מתוך מחשבה שהדבר יסייע להם להשיג קולות רבים יותר בבחירות. אבל הם שבאו לקלל סופם שהביאומברכה גדולה: מחנה השיוויון בישראל הולך ומתעצם וסופו להעביר ממשת זדון מן הארץ. שבוע טוב.

  32. הייתי בבית העלמין הצבאי באוספיה… אחים לדם, נקודה!!!, ומה שקורה עכשיו במדינה זה טמטום, יש במדינה איזון עדין שמופר על חודה של מילה בהצעת חוק ויש כוחות על שפועלים לנצל את זה, (אם היו מוסיפים סעיף על זכויות מיעוטים כבר לא היה הבדל מהותי בין החוק למה שהיה לפניו).. אין שום עניין להסיט אנשים נגדנו… לכל מי שרוצה להביא אסון ולנצל מצב רגיש להשמיץ את הדרוזים שימצא דרך אחרת לחנך אנשים מאשר לעשות הכללות.

  33. כתבה מיותרת ומטופשת.
    הכותרת עוד יותר יצירתית מהכותרות בעיתון 'הארץ'.

    ספויילר: לא קרן חדשה, ולא נעליים.
    פשוט תקראו את התגובה של 'אנו'.

    מצער, ונשמע כמו תעמולת הדלגיטימציה הקונספירטיבית של תנועת אם תרצו.

  34. יש לדייק:
    "הקרן לישראל חדשה", ולא "הקרן החדשה לישראל".
    השוני הוא עמוק:
    הקרן מכונת לישראל "חדשה", "חידוש" שמהותו מתוארת במידה מסוימת במאמר זה.

  35. הגיע הזמן שתשתמשו בשם הנכון:
    הקרן לישראל חדשה ולא הקרן החדשה לישראל.
    הבדל המשמעות מתברר ומסביר את המטרה האמיתית של הקרן

  36. בסוף הם יגיעו לפתח ביתנו…. אנחנו היהודים שברחנו לכאן נהייה באת7 מצב כמו העלאווים בסוריה…האנשים הלא מכובדים הנל משנים את הגדרת המדינה והציונות ומוכרים את המדינה לערבים הסונים.
    מה הויכוח? הרי הרצל כתב יודן שטאט… דהיינו מדינה יהודית… אז מה הויכוח?

  37. מעניין מה אמרו אותם "תומכי" הדרוזים כאשר ברחנו מלבנון והשארנו לכלבי הצייד מחזבאללה את שותפינו צד"ל. אז בוודאי עשו פליקלק מטורף בשביל להסביר לנו כמה זה טוב לבגוד בצד"לניקים ואנו אפילו עושים להם טובה…

    תכלס לדרוזים מעולם לא היה רצון להגדרה עצמית בארץ ישראל ויש להם מעמד מיוחד והם משתלבים יפה במדינה הישראלית מתוך ידיעה והסכמה ברורה שמדינת ישראל היא מדינת הלאום היהודית!

    לו רק היו מביטים על היחס ה"מדהים" שהדרוזים מקבלים אצל שכיננו (רק לפני שבוע שחטו בסוריה 225 דרוזים ומי יודע כמה פצועים) הם היו הראשונים ליזום את חוק הלאום כי רק תחת מדינה יהודית חזקה השרידות שלהם מובטחת בסיכויים הכי גבוהים (לעומת כמעט 0% במדינות אחרות בשכונה).

    אבל כל זה אינו מעניין את השמאל כמובן ולכן הם עושים שימוש ציני בדרוזים וכדאי שהם יתעוררו כי בגמר השימוש הם יזרקו אותם ואז הדרוזים יישארו עם כלום ביד, מסוכסכים בינם לבין עצמם ובינם לבין המדינה….