נאיל זועבי, מנהל בית הספר בטמרה, אומר ל'מידה' כי ההפגנה נגד חוק הלאום הייתה פרובוקציה: "אם המפגינים באמת רוצים שוויון, ראוי שיניפו את דגל המדינה שהם חיים בה"
"אני מתנגד להנפת דגל פלסטין. זה לא משרת את העובדה שאנחנו אזרחים במדינת ישראל. אני ערבי ישראלי גאה ואין לי דגל אחר". כך אומר ל'מידה' נאיל זועבי, מנהל בית הספר בטמרה ופעיל חברתי במגזר הערב, לאחר ההפגנה נגד חוק הלאום שערכה אמש בתל-אביב ועדת המעקב של ערביי ישראל, במהלכה הונפו דגלי אש"ף ואף נשמע קריאות להסתה לטרור.
עוד מספר זועבי כי הוא באופן אישי לא הוזמן להפגנה, אך היה שמח ללכת אם היו נותנים להניף את דגל ישראל. "הייתי מרים דגל כחול לבן, כי אני מאמין שחברים מהמגזר היהודי היו מצטרפים אלי בהפגנות שאני עושה. אפשר למחות אבל לא בדרך הזאת של איומים קיצוניים. להרים דגל של מדינה אחרת בתוך מדינת ישראל זה אבסורד".
"ברוח ובדם נפדה את פלסטין": צפו בתיעוד מתוך הפגנת ערביי ישראל נגד חוק הלאום@arikbender pic.twitter.com/y8FGMQnJWS
— מעריב אונליין (@MaarivOnline) August 11, 2018
על פי זועבי, הנפת דגלי אש"ף בהפגנה הייתה טעות חמורה של אנשים שכל מטרתם היא לייצר פרובוקציות. "אם המפגינים באמת היו רוצים לחיות בשוויון מלא במדינת ישראל, אז ראוי היה שיניפו את דגל המדינה שהם חיים בה. אני אזרח במדינת ישראל, אני חלק מהנוף פה. אין לי מדינה אחרת ואין לי דגל אחר, וההתרסה הזאת רק גורמת לריחוק", הוא מספר.
לדבריו, לאותם אנשים יש אינטרס ליצור אווירה עכורה בחברה הערבית, שכן הם משיגים מכך רווח פוליטי. "האווירה הזאת מתאימה לכמה אנשים שזה כל מה שהם יודעים. אנשים שרוצים להתסיס את האווירה, יש להם אינטרס פוליטי רק לשרוד. ההמון רק נגרר אחריהם ומבחינתם הוא לא זכאי לחיבור לחברה הישראלית. לפי התפיסה שלהם, ככל שיהיה לחברה הערבית יותר רע, ככה יהיה למנהיגים שלה יותר טוב".
"אני הרוב הדומם"
זועבי הוא כאמור פעיל ותיק למען חיבור בין המגזר הערבי ליהודי, ותומך בהתנדבות של צעירים ערביים לשירות לאומי כדרך לשילובם בחברה הישראלית. "אני פועל למען זה יום-יום במפגשים ובקורסים שונים. פתיחת ערוצי תקשורת וקירוב למגזר היהודי זה דבר מתבקש וחשוב מאוד מבחינתי, ומשהו שאנחנו חייבים להמשיך לעשות", הוא אומר.
בעבר אירח זועבי בבית הספר בטמרה את ראש הממשלה נתניהו, שהגיע לביקור מיוחד לרגל פתיחת שנת הלימודים. "קיבלנו אותו עם 120 דגלי ישראל", מספר זועבי ומוסיף: "גם יושב ראש הכנסת ביקר פה, והשר לביטחון פנים עם בכירי המשטרה. עם כולם נפגשנו תחת הדגל הכחול לבן. זה שנפגשו איתם לא אומר שאנחנו לא יכולים לדרוש דברים כמו כביש או תכנית מתאר ליישוב, אבל נעשה את בתור אזרחים. אין לנו בעיה עם המגזר היהודי".
אתה מרגיש שאתה קול בודד בחברה הערבית?
"להפך. אני מרגיש שאני חלק מהקול הגדול והשפוי אבל הוא דומם. הרוב בחברה הערבית חושב כמוני וזה מתבטא בכל הסקרים, אבל אין לי את האמצעים לבלוט ולהתבטא, כמו הרבה אנשים אחרים שנגררים כי הם עסוקים או שקטים ובסוף הכל נעשה על חשבונם".
לדברי זועבי, הוא מקפיד להתרחק מעיסוק בכל הקשור לפוליטיקה ומעדיף להתמקד בחינוך הדורות הבאים. "אני לא קשור לשום מפלגה. אני אומר שכולנו מחויבים לחבר, להקשיב ולהבין כדי לחיות אחד ליד השני. צריך לחנך לאהבת האחר ובזה אני עוסק – לקרב ולהוריד את הלהבות ולא לחמם אותן כמו שעושים המנהיגים. מה הפתרון האחר? לריב ולחמם את הארץ הזאת שגם ככה קשה?".
איזה תגובות אתה מקבל?
"אני מקבל כל מיני תגובות, רובן חיוביות אבל חלק גם פחות. אנשים מתחילים להבין שמדינת ישראל היא עובדה קיימת, ושאנחנו צריכים לדעת לבנות קשר אמיתי איתה כמו שהיא צריכה לבנות איתנו. רק ככה נוכל להתקדם ביחד ולמנף את החברה והמדינה כולה. אנחנו אזרחים במדינת ישראל ואין לנו דגל אחר".
1. רוב מכריע בציבור הערבי הצביע לרשימה המשותפת (וזה אומר מה הם חושבים)
2. כאשר הערבים הרגישו מושפלים ומובסים אחרי 48 והיו תחת ממשל צבאי , ומצבם הכלכלי היה גרוע בהרבה, הם הצביעו למפלגות ערביות לוויניות של מפא"י שעשו מה שהשלטון אמר להם.
3. מאז שהתייחסו אליהם בשוייוניות, רמת ההשכלה והרמה הכלכלית עלתה, במקום לומר תודה האנטי לישראל והלאומיות הערבית התגברה אצלם.
4. הם צריכים לומר תודה שבכלל נשאר וקיבלו אשרחות לאחר שנלחמו בנו ב 48. למשל אחרי מלחמת העולם ה 20 משהו כמו 10 מיליון גרמנים גורשו ממדינות מזרח ריקופיות אחרי שישבו שם מאות שנים (צ'כוסלובקיה, חלקים מפרוסימה המזרחית ואיזרושים כמו שלזיה שעברו למדינות אחרות והיום זה חלק מפולין, ליטא, אוקראינה, רומניה ועוד)
הלוואי שהיו עוד אנשים כמוהו אבל נראה לי שהם מיעוט
ולגבי התיאוריה האומרת שאם יהיה להם טוב כלכלית הכל יהיה בסדר לא ממש עומדת במחן של ההיסטוריה (הערבים במדינת ישראל)
רונן צודק במאה אחוז. התיאבון גובר עם האכילה. והמבין יבין…
תגלו שהוא בסה"פ פן אחר של אותה מערכת.
יש מבני חמולת זועבי שהם ציונים ממש, כלומר מודים בפה ובלב שמדינת היהדוים היא הדבר הכי טוב והכי נכון בארץ ישראל, ושהם מעדיפים להישאר מוסלמים ולא שווי זכויות (אך עם זכויות ענק ביחס לערבים במדינות ערב) במדינת היהודים. יש ביניהם שנוהגים ליהנות מרמת ואיכות החיים שמתאפשרות רק מדינת היהודים מבלי שיידרש מהם תשלום, ויש ביניהם מי שעושה רק טוב לעם היהודי (חנין זועבי למשל) בכך שגורם ליהודים להתרחק מהמוסלמים.
את הראשונים אפשר לספור על יד אחת. השניים רבים מאד, אולם לכשיגיעו ימים קשים, אתם תיראו כיצד הם "מתהפכים עליכם". השלישיים גם רבים, אולם לא כמו השניים, ובכל קנה מידה הם רבים העשרות מונים מהראשונים.
אנשים מסוגו של זועבי הם מיעוט במגזר הערבי.אחרי ההפגנה בכיכר על חוק הלאום,בה קראו "בדם ואש נפדה את פלסטין"מתבקש לדעתי חוק נוסף.זו העת לחוקק את " חוק יסוד:הנאמנות".
ללא נאמנות למדינה ,לדגל ולהמנון,אין זכויות.מי שלא נשבע לנאמנות למדינה, יהיה תושב והאזרחות תישלל ממנו, זה יתבטא באי הכרה במוסד של הביטוח הלאומי, לא יקבל עדיפות בקבלה למוסדות להשכלה גבוהה בגין אפליה מתקנת,ולא יהיה זכאי לבחור ולהיבחר למוסדות השלטון.
גם בגרמניה הנאצית היו כאלה שלא קיבלו בברכה את חוקי הגזע , אך 90% מהעם הגרמני יישם בהתלהבות את התכנית השטנית להשמדת העם היהודי , לכן גם היום , לא משנה שכמה בודדים מהמגזר חושבים אחרת , הזרם המרכזי והקובע הוא בעד גירוש היהודים מארץ ישראל. עכשיו השאלה- מי צדק?
"היה שמח ללכת אם היו נותנים להניף את דגל ישראל". דווקא נתנו.
יש ערבים הגונים וטובים בארץ.
הרוב בארץ הוא ציוני ומאמין בזכותו ההיסטורית של עם ישראל על ארץ ישראל. כל מי שהוא ציוני בלי קשר למוצאו ולרקע האתני הוא אזרח מכובד וראוי שצריך לקבל את הכל הזכויות במדינה.
ומי שלא, הוא מוקצה מחמת מיאוס, למרות שזכויות יקבל בגלל שאנחנו דמוקרטיה.
אינני יודע מה דעת הרוב הערבי וזה גם לא משנה מאחר שבחברה שבטית לא הרוב רובע אלא כל דאלים גבר.
אז באמת צריך לקרב את האינדיבידואלים שרוצים רק זכויות אזרחיות אך אלו שמכנים את עצמם פלשתינים יגמרו כמו הגרמנים יושבי חבל הסודטים בצכוסלובקיה
שכחתם לציין שמדובר על הישוב הכפרי תמרה בעמק (זועביה),ולא העיר טייבה בקרבת שפרעם.
עובדות הן אויב מר של האמת.
הישוב תמרה שבעמק יזרעאל שנחשב למתון ולפרו ישראלי מבין הישובים המוסלמים ערביים בצפון הוא ישוב זעיר עם 719 מצביעים. אפילו בתמרה הצביעו 87% בבחירות האחרונות לרשימה המשותפת האננטי ציונית.
כ30 הצביעו בצורה מפוקפקת לש"ס.
כ55 הצביעו למרצ הפוסט ציונית.
וכ43 ערבים הצביעו למפלגות ציוניות.
בתמרה שליד שפרעם שהיא עיר ערבית טיפוסית הצביעו 15,911 אנשים (פי 20 מבתמרה שבעמק) וכ95% מהם הצביעו לרשימה המשותפת –
(ועוד אחוז הצביע לרשימות ערביות זעירות שלא עברה את אחוז החסימה, עוד אחוז הצביעו בקומבינה לש"ס, ועוד כמה הצבעות של ליצנים למפלגות איזוטריות – עלה ירוק, ברסלב…).
מה שאני רוצה להגיד זה שהתאוריה על המוני הערבים שמעוניינים להשתלב במדינה הציונית מבוססת על 43 איש בישוב נידח (או 98 איש אם מחשיבים את מרצ כמפלגה ציונית).
כל הכבוד.חבל שלא שומעים יותר קולות כמו שלך.
לצערי מי שנותן את הטון אצלכם במגזר אלו הקיצונים שמצליחים לא פעם לסחוף רבים אחריהם.
רק רוב יהודי מובהק ישמר את המדינה ליהודים ולכן יש להגביר את העליה ולפזרם בפריפריה
כש"הם" יתחלו להיות "ישראלים מוסלמים" יגיע הרצון של הציונים לקבל אותם כשוים –
מגילת העצמאות –
אָנוּ קוֹרְאִים – גַּם בְּתוֹךְ הַתְקָפַת-הַדָּמִים הַנֶּעֱרֶכֶת עָלֵינוּ זֶה חֳדָשִׁים – לִבְנֵי הָעָם הָעַרְבִי תּוֹשָׁבֵי מְדִינַת יִשְׂרָאֵל לִשְׁמֹר עַל שָׁלוֹם וְלִטֹּל חֶלְקָם בְּבִנְיַן הַמְּדִינָה עַל יְסוֹד אֶזְרָחוּת מְלֵאָה וְשָׁוָה וְעַל יְסוֹד נְצִיגוּת מַתְאִימָה בְּכָל מוֹסְדוֹתֶיהָ, הַזְּמַנִּיִּים וְהַקְּבוּעִים.
אני מצדיע לו לא רק על דעותיו החיוביות אלה על גודל ביציי הפלדה שלו לומר זאת בריש גליי . ישר כח ידידי!!!