עוד חגיגה על חשבונכם: כך נכנעה המדינה לדרישות גמלאי המשטרה

שרשרת של החלטות שערוריתיות, שהחלה בממשלה והמשיכה בבתי הדין, עשויה להוביל לחריגה של מיליארדי שקלים מתקציב המדינה

מי יצחק אחרון? השר לביטחון פנים ארדן ושר האוצר כחלון | פלאש90

ישראל היא מדינה שמתנהלת עקום. צירוף חריג של משפטנים בעלי כוח בלתי מוגבל עם פוליטיקאים נטולי רצון לקדם שינוי מהותי, מוביל לפעמים לתוצאות בלתי נתפסות כמעט. הסיפור של תוספת השכר לשוטרים ולסוהרים הוא אחד מאותם מקרים מוזרים.

בדוגמה האחרונה להתנהלות עקומה שכזו, משרד האוצר רצה שהפרקליטות תעתור לבג"ץ נגד החלטת בית הדין הארצי לעבודה בנוגע לתוספות השכר לגמלאי המשטרה. המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, רז נהרי, דחה את בקשת האוצר.

באופן מדהים, הפרקליטות הודיעה לממשלה שהיא לא מוכנה לייצג אותה. לפי הדיווחים, נהרי דורש שהממשלה תקבל החלטה שמדובר בהטבה המיוחדת רק לחיילי צה"ל, בשביל שיוכל לטעון שלא מדובר בהטבה שצריך להעניק גם ליתר המשרתים בכוחות הביטחון. עד אז, הוא מסרב לעתור לבג"ץ.

זוהי דרישה מוזרה במיוחד בהתחשב בכך שהפרקליטות כבר ייצגה את העמדה הזו בשתי ערכאות שונות של בתי הדין לעבודה. יתכן שהעמדה המשפטית של הממשלה אכן חלשה במקרה הזה, אך לפרקליטות אין זכות לברור תיקים כראות עיניה.

יכול להיות שבמקרים קיצוניים במיוחד, כשהפרקליט הרלוונטי מרגיש שעמדת הממשלה היא לא מוסרית בעליל, הוא רשאי לסרב להגן עליה, אבל לא יכול להיות שהפרקליטות מסרבת להגיש בג"ץ סתם כי התיק גרוע. מה השתנה פתאום מהדיון בבית הדין לעבודה לפני חודש, שעכשיו מדובר בעמדה כל כך מופרכת וכל כך קיצונית שהפרקליטות לא מוכנה אפילו להשמיע אותה בבית משפט?

החלטות תמוהות

הסיפור מתחיל בשנת 2006, אז חתם משרד האוצר על הסכם עם צה"ל, במסגרתו התחייב הצבא להתייעל ולפטר אלפי אנשי קבע, ובתמורה האוצר הסכים לשלם תוספת שכר בגובה 7.3% בגין "היעדר ביטחון תעסוקתי".

ההיגיון המנחה מאחורי ההסכם היה שמכיוון שחיילי צה"ל לא יכולים על פי חוק להתאגד, הם יקבלו תשלום נוסף שיבטא את העובדה שהמדינה יכולה לפטרם בכל עת. העובדה שהמדינה נכשלת כבר שנים ארוכות בניסיון לכפות על צה"ל לייעל את כוח האדם שלו – מה שמעיד די בבירור על ביטחון תעסוקתי יחסית גבוה – לא הרשימה אף אחד כנראה.

אבל נשאיר לרגע בצד את התירוץ הקלוש לתוספת שכר, ונתרכז בתוכן ההסכם שנחתם בין המשרדים הממשלתיים. באותו הסכם, הוחלט שתוספת השכר בגין "היעדר ביטחון תעסוקתי" תינתן גם ביחס לפנסיות של גמלאים שכבר פרשו מצה"ל. לא ממש ברור למה אדם שכבר פרש מצה"ל, כנראה בגיל צעיר מגיל הפרישה המקובל במשק, עם סט כישורים שמבטיח משרה טובה לאחר השירות ועם פנסיה שמנה, צריך לקבל פתאום תשלום נוסף על פגיעה  בביטחון התעסוקתי שלו, אבל זו הייתה ההסכמה שאליה הגיעו הפקידים.

גם כמה שוטרים וסוהרים חשבו שזה מוזר. אם אפילו גמלאים מקבלים את התוספת, זה נראה כמו שכר לכל דבר. ולשוטרים האבחנה הזו בין שכר לבין תוספת כלשהי היא אבחנה חשובה. בשנת 1979 נתקבלה בממשלה החלטה מספר ש/33, בה נקבע ששכר השוטרים והסוהרים יוצמד לשכר בצה"ל, כך שכל עלייה במשכורת בצה"ל תקבל ביטוי בשכר יתר אנשי כוחות הביטחון.

בשנת 1993 קיבלה הממשלה החלטה נוספת המכונה מש/678, בה הובהר כי מדובר בהצמדה בשכר בלבד ולא בהצמדה "בזכויות נלוות או בהטבות אחרות כלשהן". כלומר, אם תוספת היעדר הביטחון התעסוקתי היא "הטבה אחרת כלשהי", היא לא תשפיע על שכר השוטרים.

לדעת השוטרים שלנו, מאחר שהאוצר הסכים לשלם את הסכום הזה גם לגמלאים שכבר פרשו, לא מדובר בהטבה אחרת אלא בשכר ממש. בית הדין האזורי לעבודה הסכים איתם והורה למדינה לשלם רטרואקטיבית את התוספת מאז שנת 2006. לפני כחודש וחצי הערעור של המדינה בבית הדין הארצי לעבודה נדחה גם כן. המדינה נדרשה לשלם את הסכומים, שמוערכים בכ-7 מיליארד ש"ח באופן מיידי, וסכום שנתי של כ-620 מיליון שקלים מעתה ואילך.

המשמעות של התשלום היא שהממשלה תצטרך לפרוץ את גבולות התקציב ולחרוג מכלל ההוצאה ויעד הגרעון – פעולה שצפויה להשפיע באופן שלילי גם על דירוג האשראי החדש של ישראל.

מכבש לחצים

הפגנה של גמלאי המשטרה | פלאש90

אחרי הטעות של הפקידים והסרבנות של הפרקליטים, הייתם חושבים שמצעד האיוולת יסתיים כאן, אבל חכו. אנשי משרד האוצר שמעו את הפרקליטות ולא נואשו. הם ניסו לקדם ישיבת ממשלה שבה תתקבל ההחלטה שהפרקליטות דורשת, אבל כל הניסיונות לכנס ישיבה בנושא כשלו כי ממשלת ישראל פשוט לא רוצה לקבל את ההחלטה הזו. בינתיים פנו באוצר ליועמ"ש כדי שיבחן מחדש את ההנחיה לפתוח במשא ומתן עם השוטרים, אך הוא טרם קיבל החלטה.

השר ארדן, שאחראי על המשרד לביטחון פנים ומבחינתו שאר תקציב המדינה לא רלוונטי, כבר הודיע שהוא תומך בשוטרים, וראש הממשלה נתניהו ושר האוצר כחלון נתונים תחת מכבש לחצים של משפחות שוטרים.

אף פוליטיקאי לא רוצה להצטייר כרגע כנלחם בכוחות הביטחון, בייחוד כשיש בחירות בפתח, אז הממשלה לא מצליחה להתכנס בנושא. בהיעדר פתרון, היועץ המשפטי לממשלה מחייב כעת את הממשלה לפתוח במשא ומתן עם השוטרים והסוהרים על תוספות שכר במיליארדים.

ההחלטה השערורייתית מלכתחילה להעניק תשלום על "היעדר ביטחון תעסוקתי" לאנשים שכבר לא משרתים בצה"ל, תיהפך עוד מעט לאסון כלכלי ממש שידרוש פתיחת התקציב וקיצוץ בכל המשרדים הממשלתיים. זה יקרה בשביל להעניק הטבה שהממשלה מעולם לא התכוונה לתת, והכל על חשבון משלם המיסים. היה כאן פעם שר אוצר שהזהיר מהאיש השמן שחונק את האיש הרזה. היום אפשר רק להתגעגע אליו.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

27 תגובות למאמר

  1. ההסכמים נחתמו ויש הצמדה
    כולל הצמדה של גימלאים
    אפשר להתלונן על ההצמדה הזאת עד מחרתיים
    אבל כל עוד יש הסכם , צריך לכבד אותו

  2. נבחרי ציבור נכנעים לאנטרסים של קבוצות לחץ על חשבון העם והצרכים הלאומיים!

  3. שכחת להזכיר שכבר למעלה מ45 ימים אנחנו שושי נובל שמעון כהן גיל רוטר גימלאי משטרה ואשת שוטר יושבים באוהל מחאה מול הבית של השר כחלון מהם 30 ימים של שביתת רעב .
    הכסף מגיע לנו בזכות ולא בחסד הסכמים צריך לכבד בתי דין צריך לכבד !!!!!!!!!!!!

  4. אני שושי נובל וחבריי למאבק גיל רוטר ושמעון כהן
    שובתים מול הבית של השר כחלון כבר למעלה מ 45
    ימים באוהל המחאה .
    עזבנו משפחה ילדים ונכדים למען הצדק מגיע לנו הכסף בזכות ולא בחסד !!!!!!!!!
    12 שנה מוליכים אותנו שולל גוזלים את כספינו
    בתי דין ומערכת המשפט קבעו חד משמעית שעל המדינה לשלם לאלתר הסכמים צריך לכבד ועל הממשלה והאוצר לכבד את הדין !!!!!!!!!!!

    1. ואוו 45 יום יושבים.. מי שישמע…
      אתם הגזלנים האמיתיים.

  5. אני מציע שבזמן שכולם פה חרדים לכסף ציבורי, מישהו יעשה תחקיר איך מגזר השופטים הכניס את היד לכיס הציבורי עד הכתף – משכורות עתק גם פי 2 מראש ממשלה וזה כולל פנסיה תקציבית שהיא לא פחות משוד הקופה הציבורית. ולא תאמינו, פדיון ימי מחלה! יש שופטים שרק על ימי מחלה לקחו באזור החצי מיליון שקלים. ועוד לא נגענו בשוד של כחלון וניסנקורן: 7 מיליארד שקלים מקופת המדינה לכנופיית חברת החשמל.

  6. איך אני אוהב את אזרחי מדינת ישראל, שיש פיגוע ומחבל רץ עם סכין הדבר הראשון שאתם רוצים לראות זה שוטר, ב40 מעלות שוטרים עומדים בכותל כדי שאתם תרשמו איזה פתק כדי שיהיה לכם יותר,אבל ששוטר יקבל עוד 200 שח יותר זה כבר כואב לכם, אולי הגיע הזמן שתחזרו לארץ ממנה באתם, כרטיס טיסה לצד אחד עלינו, אנשים קטנים שכמוכם…

    1. תגובה פאתטית. ואם יבקשו 2000 ש"ח?
      יש לך בכלל מושג מה זה אומר תקציב?

    2. ועל כל מה שרשמת כאן אותו שוטר או עובד ביטחון מקבל משכורת. לא היה עובד – לא היה מקבל משכורת. מה הפואנטה?

  7. שמי גיל רוטר גמלאי משטרה , הקמתי עם חבריי אוהל מחאה בסמוך לביתו של שר האוצר משה כחלון , שבתנו רעב במשך 30 יום ולא זכינו לסיקור , אין לי ספק שאם היה מדובר באסיר ביטחוני בנושא היה עולה לכותרות . ממשלת ישראל רומסת ברגל גסה את זכויותינו כבר 12 שנה תוך ניצול ניבזי של החוק האוסר עליינו להתאגד . החוק חוקק לאחר ניסיון להקים ועד בשנת 1977/8 ואיסור התאגדות של המפכ״ל דאז ולמרות עתירה שהגשנו לבג״ץ ופסק לטובתנו המדינה חוקקה חוק האוסר עליינו להתאגד ובמקביל החליטה להשוות את השכר שלנו למשרתי הקבע . לצערי במהלך השנים פגעו בזכויות שלנו פעם אחר פעם וקיבלנו הכל הגזירות משמיים . התאחדנו סביב המחאה ואומר בצורה מפורשת אם יגיעו לשלב של ביטול החלטת ממשלה ולנתק אותנו מצה״ל ובכך למנוע את קבלת התוספת זאת מבחינתנו תהייה – הכרזת מלחמה ! אנו לא ניתן את קולנו בבחירות לרשויות המקומיות לשום מועמד ממפלגת כולנו או מהליכוד כשלב ראשון בהמשך הבחירות לכנסת והממשלה נבוא בחשבון עם המפלגות .

  8. שכחת לציין כי גם אנשי הבטחון האחרים משטרה משמר הגבול שירות בתי סוהר שבכ מוסד לא יכולים להתאגד ולשבות , בדיוק כמו צהל , וגם עובדים משמרות של 9וחצי שעות בשגרה ולא כמו שאר עובדי המדינה 8 וחצי שעות ואם במקרה החסרת בטעות אז מורידים ימי חופש על כך ,וגם עובדים לילות שבתות חגים ללא תוספת כלל בניגוד לשאר עובדי המדינה , אז אם אנחנו צמודים לצהל אז צריכים לקבל את השכר שצהל מקבל לפי הסכמים והחלטות שהתקבלו וגם לפי חוק כי שבכ ומוסד צמודים לצהל מתוקף חוק , והשאר משטרה מגב שבס מתוקף החלטת ממשלה , אם צמודים לצהל או שצמודים לעובדי המדינה, אם השוטרים עובדי מדינה ולא צמודים לצבא אז שיקבלו מה כמו שמקבלים משרד הפנים מס הכנסה מעמ משרדים אחרים , כמו שעות נוספות תוספת על לילות ושבתות ,ואחזקת רכב , כמו שאר עובדי המדינה, אז תחליטו או צמודים לצהל או צמודים לעובדי המדינה
    לדעתי עובדי מדינה עדיף , ככה על כל שבת וחג ולילה נקבל לפחות 150 אחוז.

    1. על מה יש לכם לשבות ? על התנאים המפליגים ? שכיר במקום עבודה לא מאוגד גם לא יכול לשבות , אז מה ? מגיע לו פיצוי על כך ?

  9. ממש לא עושים טובה לשוטרים ההסכם הוא בתמורה לאי התאגדות כלומר אי הקמת ועד עובדים ויתר זה הוא בניגוד לחוק יסוד שכול אחד רשאי להצטרף לוועד עובדים מאורגן שייצג את האינטרסים שלו …אין שום בעיה שלא יתנו לשוטרים את שכר הגזל שנגזל מהם ברמייה במהלך שנים רבות…אך יום אחרי יוקם ועד כנהוג בכול המשטרות בעולם ואז סביר להניח שההחלטה הראשונה תהייה הכרזת סכסוך עבודה ושביתה ..מעניין כיצד זה ישפיע על המשק ומקבלי ההחלטות . בנוסף לכך השוטרים לא מקבלים תעריף שעות שונה לשעות נוספות או תוספת סיכון בעבודה…. מאבק שלהם אין צודק ממנו

  10. תחליטו או צמודים לצהל או צמודים לעובד מדינה אי אפשר לשלול את השניים , עובד מדינה מקבל אחזקת רכב שעות נוספות 150 אחוז על שבת חג ולילות ????תחליטו אתם ?? עובד מדינה עדיף כי כך משמרת תהיה 8 שעות ולא 9 וחצי . בשיגרה . שוטר ואיש קבע עובדים גלובלי , זה כולל שוטר מגב שבס שבכ ומוסד .ואסור לשבות אין וועד אז תחליטו אין הצמדה לצהל , אז תנאים צמודים לעובד מדינה .עדיף

  11. הי שמי עופר,גמלאי משטרה.לאחר שירות של כמעט 28 שנים במשטרה .פרשתי בגיל 50 עקב בעיות בריאות ,שחיקה אדירה ולחץ בלתי נתפס בעבודה שוחקת ומסוכנת.בעברי ,מעל 50 זירות פיגוע מהקשות והמורכבות ביותר שעברו על מדינת ישראל.כשהיינו בישרות,היינו אהובים על כל הציבור בישראל!אני וחבריי,הצלנו עשרות ויותר מכך אזרחים ,מנענו בגופו מאות פיגועים,רדפנו אחר מחבלים ,סיכנו את חיינו כל יום במשמרות ארוכות ימים,לילות שבתות וחגים.כל משמרת בממוצע 16 שעות! המדינה התחיבה מתוקף החלטת ממשלה ששכרנו יהיה זהה לשכר הנהוג בצה"ל,למשרתים ולגמלאים.ומאז 1979 ועד היום מדינת ישראל מפלה בין דם לדם.בין דמים של לוחמי מג"ב והיחידות המיוחדות של משטרת ישראל,לבין דמם של לוחמי צה"ל.לקחו לנו בחקיקה את הזכות להתאגד ונתנו לנו בכאילו השוואת שכר.בפועל מדינת ישראל מעדיפה את אנשי הקבע וגמלאי צה"ל! איזה הגיון יש לשלם תוספת אי ביטחון תעסוקתי לקצינים בכירים בצה"ל? איזה הגיון יש לשלם תוספת אי ביטחון תעסוקתית לנגדים בכירים בצה"ל? איזה הגיון יש לשלם תוספת אי ביטחון תעסוקתית לגמלאי צה"ל? אני לא מבין..הדם של השוטרים כחול? אגב,מדובר על השוטרים,הסוהרים,אנשי השב"כ,המוסד,משמר הכנסת וכל הגמלאים של אותם ארגונים.כולנו כוחות הביטחון…בלי משטרה חזקה ואיכותית לא היתה לנו מדינה! די עם הכתבות המגמתיות השקריות והמעוותות האלו.בית המשפט קבע חד משמעית…ובמדינת חוק מתוקנת צריך לקיים החלטת בית משפט.ועוד משהו קטן,משטרת ישראל מכניסה לקופת האוצר כל שנה מילארדים של שקלים..דוחות חילוטים ועוד..זה הגוף הביטחוני שגם מכניס כסף לקופת האוצר! אז לכל המלעיזים…יש לכם עוד הרבה מה ללמוד על אותם אנשים נפלאים שאנו חבים להם את חיינו..נראה את כל אותם חכמים ומלעיזים…שעה בלי שירותי משטרה!!!

  12. …..
    ואני חושבת שהסיפור ההזוי הזה דווקא מתחיל מזה שהמדינה שדדה דור שלם של אנשים. ב 1979 אני עדיין הייתי תלמידה בבית ספר.
    ב 1984 התגייסתי למשטרה ואמרו לי שהתנאים שלי מושווים לצה״ל.
    ב 2006 עוד הייתי כאמור שוטרת
    ב 2013 השתחררתי מהמשטרה …
    כמו הרבה מאוד שוטרים גם אני נאלצתי לפרוש בוועדה רפואית… כמו הרבה מאוד שוטרים גם אני הרגשתי את אי הביטחון התעסוקתי שלי … וכנראה שאם היה וועד לשוטרים וזכות להפגין ולהתאגד לא הייתי במצב הזה!

    אז הנה … מדינה שביד האחת קבעה שאסור לשוטרים להתאגד ולשבות וביד השניה , אותה מדינה גוזלת ורומסת את זכויותיהם כמו גם את החלטותיה.

    שמציגים סכומי כסף אדירים שכביכול ימוטטו את הכלכלה צריך לזכור:
    א. כל השנים משרד האוצר ידע והחליט לצבור עוד ועוד חוב… ובית המשפט אמר את דברו גם על כך… שתום לב לא היה שם!
    ב. חצי מסכום יחזור במיסוי!
    ג. אני הייתי מציגה בכתבה דווקא את הבעיה החברתית הקשה שעולה ממנה ולא מנסה להשניא אוכלוסיה שלמה לחינם – מדינה שמפקיעה את הזכות הבסיסית של אזרחיה צריכה להיות הראשונה ולדאוג לזכויות שלהם!!!!
    הזכות הבסיסית להתאגד ולשבות !!!!!

  13. למגיב מס 10, עופר, שרתת במשטרה? לא ראינו משטרה. היתה משטרה? איפוא המשטרה? נתחיל מהדרום, בנגב יש משטרה? בישובי הבדואים יש משטרה? השתלטות הבדואים על קרועות ובניה בלתי חוקית, יש משטרה? גנבות ופשיעה של הבדואים בכל רחבי הנגב והמדינה, יש משטרה? כלי נשק וירי בכבישי הנגב ובישובי הבדואים, איפוא המשטרה? גנבות תוצרת חקלאית על ידי בדואים משדות מניבים איפוא המשטרה? גנבת צאן מעדרי מגדלים יהודים ראית משטרה? ארגוני פרוטקשין של בדואים ואיומיהם על כל ענפי החקלאות תעשיה ובנין, יש משטרה?
    כעת נעלה צפונה ונתייחס לערבים אזרחי ישראל. כל הנ״ל תכפילו ב 100 אלה עושים ערביי ישראל בנוסף לחלקם בטרור, משטרה?
    מה כן ואיפוא יש משטרה? בתקשורת ! מפכל וניצבים וכל החונטה עסוקים בהטבות לעצמם ועתידם, וכן הדבר הכי חשוב להפיל ממשלה.
    תיקים 1000, 2000, 3000, 4000, והסידרה נמשכת. הדלפות מהחקירות לתקשורת. צילומים של שיירות החוקרים למעון ראש הממשלה. ועוד ועוד.
    אילו רק השקיעו את כל הזמן עם מאמציהם וכל הכספים שהושקעו בחקירות האלה על מגשיות וכתבות אוהדות שמפעילים ניצבים שסרחו והאשימו ראש ממשלה ששלח חוקרים לעקוב אחריהם, פני המדינה עם המשטרה היו נראים אחרת.
    באמור לעיל אין יומרה שכל חטאיהם נכללו ופורסמו לעיל.

    1. הכל סיפורים ובבל"ת. מי שלא התנסה לא יודע עד כמה המשטרה גוף מנוון. רק מי שהתנסה בלהתלונן למשטרה על אלימות נמשכת כלפיו ומשפחתו, רק הוא יודע עד כמה המשטרה גוף מנוון. ישנם פה ושם שוטרים רציניים, אבל ככל שזה עולה יותר למעלה הגוף מושחת. מורחים תלונות. מסמכים נעלמים. גם את המח"ש סירסו. כלום ועוד כלום. היום מי שמציע לי להתלונן במשטרה, אני צוחק לו בפנים. חבל על הזמן ועל הכח.

  14. כותב המאמר חוטא לאמת .ראשית : אנשי הקבע לא פורשים הם מפוטרים באופן שיטתי בגיל 45 .שנית ,לא לכל מפוטרי צה"ל יש סל כישורים תואמים לסקטור האזרחי .מה אמור לעשות מכונאי טנקים או תחמושתן בסקטור האזרחי ובגיל 45 ? שלישית ,אכן ,לאנשי צה"ל אסור להתאגד לכן הם מצביעים ברגליים ,על פי הפרסומים האחרונים יש מצוקה אמתית של כוח אדם בקבע צה"ל כבר אינו ארגון שמבטיח בטחון תעסוקתי .כיום ,ניתן לפטר כל איש קבע כמעט בכל גיל .באם המדינה תפגע בגמלאי צה"ל זה יהיה סופו של הצבא וסופה של המדינה .

    1. מצוקה בכח אדם? כמה שקרי ומושחת. עובדי צה"ל מחצית לפחות מיותרים. אני הייתי שם. רובם לא עושים כלום, מעבירים את הזמן. מי שעובד באמת רומזים לו שהוא מסכן את המערכת. איזה מסכנים! מפוטרים בגיל 45, מתחילים לקבל פנסיה בגיל 45! רק הפרטה תציל את המדינה.

  15. בית המשפט פסק לטובת משטרת ישראל וחייב את האוצר לשלם אולם הפוליטיקאים הם מעל החוק כנראה. האוצר לא פועל לפי פסק הדין ומבזה את המדינה כמדינת חוק.

  16. ההשוואה מגוכחת… אמנם צויין שנתניהו הוא גם ראש ממשלה, אך לא יוחסה לכך חשיבות רבה.
    לכל הפחות, מן הראוי היה לעשות את ההשוואות האלה:
    – האם יש הבדל משמעותי ביחס של "וואלה" לנתניהו לפני ואחרי שהיה שר התקשורת.
    – האם יש הבדל ביחס אותו קיבל נתניהו לראשי ממשלה אחרים שגם היו שרי תקשורת (באם היו כאלה).

    בקיצור, רוב הסיכויים שהיחס התקשורתי שנתניהו מקבל, מושפע יותר מהיותו ראש ממשלה ופחות מהיותו שר תקשורת.

  17. לא מבין את הביקורת. לאחר שהמדינה הבינה שאין לה סיכוי לערער בהצלחה על החלטת בית הדין הארצי לעבודה מכיוון שבאמת מצב הבטחון התעסוקתי של השוטר דומה פחות או יותר למשרת קבע בצהל, היא החליטה לפרוס את חובה לבעלי החוב. נכון שהפוליטיקאים מנסים לגזור קופון, ויש צדק מסוים בכך. במדינה דמוקרטית הממשלה כפופה להחלטת בית המשפט, לא היינו רוצים מצב אחר, וזה מה שהיא עשתה, לא נכנעה ולא בטיח. רק לאחר הרבה זמן של השתהות עומדת בהתחייבות שלה.

  18. על איזה העדר ביטחון כלכלי מדובר לגבי גמלאי המשטרה ? בזמנו דובר על צימצום והתייעלות בצהל שכתוצאה ממנו פוטרו אנשי קבע . ניצלתם פירצה , ומצב של טרום בחירות , וממשלה שלא שולטת , על חשבון כל אזרחי ישראל ובראשם הנכים והקשישים .
    שיבושם לכם …

  19. כמה הסתה ושטויות נגד שוטרים ומשטרה וגמלאי משטרה וסוהרים ? הגיע הזמן להעמיד אנשים על טעותם.
    ואם בית המשפא החליט שהנ'ל צודקים אז מה בכלל הבעייה.?
    הבעייה היא בתקשורת האנטי משטרה ושו'ת ובהסתה נגד הצדק המינימלי לעבודת המשטרה.ושרות בתי הסוהר. ההסתה היא כל כך נוראית שגם אנשים מהישוב כבר מאנמינים לכל הברווזים העיתונאיים.
    אני רוצה לראות את כל הגיבורים הגדולים שחושבים "אחרת" מה יעשו כשהשוטרים ישבתו לשעה אחת לא יותר מזה? גיבורי הפה המקלדת והלשון משוחדי הדעה.והאם זה על חשבונכם כמו שכתוב בכתבה הבלתי מאוזנת. ממש לחלוטין האם זה על לא חשבון כספים קיימים באיזו שהיא מגירה כזו או אחרת? תמשיכומלשמן את גלגלי הפוליטיקאים וכל מה שקשור ואז תמצא האמת הקשה .ולא יהיה טעם לכתוב בכתבה על "חשבונכם" האם זו לא הסתת הציבור נגד השוטרים והסוהרים? אתם אלו שיבדקו בדיקה אובייקטיבית יתנו את התשובה