גיא ניר נגד מנדלבליט: מתעלם מחשדות נגד המפכ"ל

פרקליטיו של קצין המשטרה במכתב ליועמ"ש: "התנהלותך פוגעת באופן אנוש בהגנה על חושפי שחיתויות"

"לא עשו דבר בנוגע לתלונות". היועמ"ש מנדלבליט והמפכ"ל אלשיך | פלאש90

קציני המשטרה גיא ניר וצ' מאשימים את היועץ המשפטי לממשלה בהתנהלות המנוגדת לכאורה לחוק: במכתב שנשלח הערב (שני) לאביחי מנדלבליט מטעם פרקליטיהם, מוטחת ביקורת חריפה על החלטתו של היועמ"ש שלא להעניק חסינות מנהלית לניר בתמורה להעברת חומרים והקלטות המצביעים לטענתו על מעשים פליליים נגד קציני משטרה בכירים, בדגש על פרשת סיכול מינויו של גל הירש למפכ"ל.

עורכי הדין מיכאל דבורין וחי בר-אל, המייצגים את ניר וצ', טוענים במכתבם כי התנהלותו של היועמ"ש "אינה עולה בקנה אחד עם החוק ופוגעת במספר רב של זכויות יסוד המוקנות למרשנו". לדבריהם, בדרישתו של היועמ"ש יש כדי "לפגוע פגיעה אנושה בהגנתם של הקצינים והיא עלולה להביא לפגיעה קשה ובלתי הפיכה בזכויותיהם ואף לאי-עשיית צדק ואף לאי הבאת האשמים לדין".

גיא ניר | פלאש90

עורכי הדין דבורין ובר-אל קוראים ליועמ"ש לפעול ל"הפסקת הרדיפה של תנ"צ על ידי מפכ"ל המשטרה", ומוסיפים בפנייתם למנדלבליט: "הרדיפה וההתנכלות שעוברים מרשינו מצד המפכ"ל וגורמים מטעמו במשטרת ישראל היא מחפירה, מזעזעת וחסרת תקדים במשכה".

לטענתם, רדיפה זו מתנהלת באישור ובגיבוי הפרקליטות והיועמ"ש ה"מלמדים סנגוריה" על המשטרה: "היינו מצפים שחובתך המקצועית והציבורית תביא אותך להתערב במחדל העצום של גיבוי ותמיכת המפכ"ל בניצב שביצע עבירות מין", כתבו והוסיפו: "היינו מצפים כי התלונות המונחות על שולחנך ובהן חשדות חמורים נגד מפכ"ל המשטרה, ניצב ביתן, ניצב יצחקי וקצינים נוספים יחקרו במלוא הרצינות וכובד הראש הראוי… אולם קולך לא נשמע".

"גורלם האכזר של חושפי שחיתויות"

צ' היתה עוזרתו האישית של ניר בזמן שהאחרון כיהן כראש חטיבת המודיעין. השניים עומדים לדין בבית הדין המשמעתי של המשטרה בגין "נורמת התנהגות בלתי מקובלת ופסולה מעיקרה". לטענת השניים, העמדתם לדין מהווה "רדיפה" מצד המפכ"ל אלשיך וניסיון לתפירת תיק: צ' היא הקצינה אשר התלוננה כי ניצב רוני ריטמן תקף אותה מינית, ואף הגישה תביעת דיבה נגד המפכ"ל על כך שכינה אותה לכאורה "עבריינית"; גיא ניר, שהסתכסך גם הוא עם ריטמן, טוען כי היה עד לכך שראש אגף חקירות ומודיעין, ניצב מני יצחקי, פעל לסיכול מינויו של גל הירש למפכ"ל – באופן הגובל בקשירת קשר פלילי.

הניצבים ריטמן (מימין) ויצחקי | פלאש90

ניר מבקש מהיועמ"ש שיעניק לו חסינות מנהלית על מנת שהחומרים שיחשוף בפני מנדלבליט לא יזיקו לו במסגרת הדין המשמעתי המתנהל נגדו. "מדובר בחסינות הזהה במעמדה ובמשקלה לחסינות המוענקת לחושפי שחיתויות על ידי מבקר המדינה", כותבים פרקליטיהם של צ' וניר. לדבריהם, הקצינים "דיווחו בזמן אמת לרשויות המוסמכות על עבירות וחשד לעבירות", בעוד בקרב הדרגים הבכירים במשטרה "לא עשו דבר וחצי דבר בנוגע לתלונות שנמסרו להם".

מנדלבליט מסרב בשלב זה להיענות לבקשתם של צ' וניר, ודורש מניר להעביר לידיו חומרים נוספים בטרם יחליט האם להעניק לקצין חסינות. לפי פרקליטיהם של צ' וניר, התנהלות זו מהווה "תמרור אזהרה בפני כל קצין משטרה ישר דרך אשר רואה את שנעשה לתנ"צ ניר ורפ"ק צ', ומבין כי זהו גורלם האכזרי של חושפי שחיתויות וקורבנות עבירות מין. זהו מסר ארגוני וציבורי חמור מאין כמוהו".

צ' וניר שוקלים לפנות לבג"ץ במידה והיועמ"ש יסרב להעניק לניר את החסינות. בנוסף הם דורשים הקמתה של וועדת חקירה לבדיקת טענותיו של ניר. לאחרונה קראה ועדת הפנים של הכנסת לשרת המשפטים ולשר לבטחון פנים לפתוח בוועדת בדיקה ממשלתית בנוגע לפרשת סיכול מינויו של גל הירש למפכ"ל.

ממשרד המשפטים נמסר בתגובה: "המכתב התקבל".

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

12 תגובות למאמר

  1. שֹׁמֵר פְּתָאיִם יְהֹוָה דַּלּוֹתִי וְלִי יְהוֹשִׁיעַ.
    הֶאֱמַנְתִּי, כִּי אֲדַבֵּר; אֲנִי, עָנִיתִי מְאֹד.
    אֲנִי, אָמַרְתִּי בְחָפְזִי: כָּל-הָאָדָם כֹּזֵב.

  2. היכן חברי הכנסת? אין גם צדיק אחד בסדום שיתמוך בצ' ובניר?

  3. איפוא גלעד ארדן ואילת שקד?
    ארדן השמועות אומרות שהוא מאויים בפתיחה בחקירה נגדו. אבל שקד היא סתם משתפת פעולה ומקבלת ליטופים מנוני מוזס אז אני לא מתפלא.

  4. איזו תגובה לקונית ומזלזלת של משרד המשפטים!!
    הלו, השרה שקד, מה קורה? יש מישהו בבית??
    הצחנה כבר מגיעה עד השמיים.

  5. הייה חזק תנ"צ גאי ניר, רוב הציבור ניצב מאחוריך ותומך בך בעיניים עצומות – כי רוב הציבור מאס בשחיתות המשטרתית ואיבד את האמון בכנופיית שלטון החוק המנהלת בגלוי מערכת אכיפה חוק סלקטיבית – במסווה של 'שומרי סף' באספמיה!

    רוב הציבור דורש שלטון חוק נקי-כפיים ובר-לבב וזה מגיע לנו בזכות ולא בחסד!

    ולא לשכוח לרגע שהיועמ"ש מנדלבליט נסחט באמצעות קלטות מביכות מפרשת אשכנזי-הרפז המצמררת ושמורת בכספות של המשטרה ושי ניצן.
    ב-ה-צ-ל-ח-ה.

    1. בשפת השוק, במילים פשוטות אפשר לומר: המפכל וגופים רבי עוצמה בצמרת המשטרה מחזיקים בביצים של מנדלבליט בתיק עם תוכן מפרשת אשכנזי הרפז בו מנדלבליט יאבד את את סיכויו ותקוותו להתמנות כשופט בעליון. וזה המקור והבסיס של כוח הסחיטה שיש למשטרה בתיקים שנאספו על בכירים שינסו לפרק את המאפה הזאת.
      תיק גל הירש נחשף לאחרונה.

  6. הדרך היחידה להתמודד עם הבעייה הזאת היא להעביר חוק שמחייב את המשטרה לחשוף כל חומר נגד נבחר ציבור או עובד מדינה שקיים ברשותה אלא אם מדובר בריגול לטובת מדינה זרה. יש להפוך עבירה על החוק הזה לעבירה פלילית עם מינימום מאסר לשלוש שנים! זאת הדרך היחידה לעצור את השחיתות של המשטרה והפרקליטות. עדיף שכמה פושעים יסתובבו חפשיים ממשטרה שמשתמשת בחומרים נגד אישים ע"מ להפעיל עליהם לחצים פוליטיים.
    אם המשטרה מסתירה חומר על מנדלבליט מפרשת הרפז כדאי מאוד שהציבור ידע את זה.

  7. שמי חנניה בן שטרית אני גר באופקים לצערי ראש העיר מר דנינו יצחק מתנכל לחברה של אשתי ובי באופן אישי עקב כך שגרמתי למר דנינו יצחק שיוגש כנגדו תביעה פלילית על חריגות בנייה חמורות בבניין שהוא בנה ואכן הורשע בדין .כאשר הגשתי כנגדו תלונה הייתי בתוקף תפקדי חבר בועדת ביקורת בעירייה וגם מר דנינו היה באותה עת חבר מועצת העיר .
    כיום הגשתי 2 תלונות למשטרת ישראל על עבירות בניה וחשד לשחיתות ולצערי לא נעשה כלום .
    וכמובן שראש העיר ממשיך להתנכל בשקרים דרך העובד שלו בחברה הכלכלית מר אהרון אלקבץ והכול בראיות בכתב כך לצערי מתנהגת ועדת הקצאות שגם שם זה מנוי פוליטי [יור הועדה הקצאות ללא מכרז] על ידי ביבי ראש הממשלה יור הועדה אינו בודק מאשר את מה שנאמר לו על ידי נציג הרשות .
    כך שבמדינת ישראל לא צריך להעיר על שחיתות פשוט לשתוק כי אף אחד לא יעזור לך ואם אתה תובע מי מגן עליהם הפרקליטות .