משטרת ישראל שוב מפקירה את תושבי דרום ת"א

עשרות מסתננים התקיפו באלימות תושבים בגינת לוינסקי, השוטרים עצרו דווקא את אחד מהמותקפים. השופט ששיחרר אותו בהמשך מתח ביקורת חריפה על התנהלות המשטרה

פחד ותיעוב בנווה-שאנן. העימות בגינת לוינסקי | צילום מסך

לצאת לסיבוב בשכונת נווה-שאנן, מטר מהתחנה המרכזית בתל-אביב, זה כמו רולטה רוסית: לעולם אין לדעת איך זה ייגמר. ביום שני בערב יצאנו לסיבוב כנסיות עם עו״ד יעל תותחני ואיתי גרניק, שמנהלים מאבק נגד הריסת בית כנסת 'נחלת יצחק' וביקשו לעשות השוואה בין חופש הפולחן היהודי והנוצרי בעיר העברית הראשונה. כשהתעייפנו קצת מציורי המדונות והצלוב, ביקשו השניים סיור לילה שגרתי וכך התגלגלנו לגינת לוינסקי, האייקון של דרום תל אביב ומרכז ״מרקם החיים התקין של הציבור הנורמטיבי״, להגדרת משטרת ישראל.

גינת לוינסקי, מעבר להיותה מרכז כנסים ואסיפות עם, מכילה בתוכה מוסדות חינוך עירוניים מצד אחד והזיה מסויטת מצד שני; מסוממים רכונים בזוויות משונות בין מתקני שעשועים, מזרקים לצד גדר שעליה ציורי פרפרים, ובדיחה אחת שאליה אחזור בהמשך.

גני הילדים החדשים בנווה-שאנן

אז קודם הראינו לאורחים את מוסדות החינוך שראש העיר רון חולדאי בונה בשיטת הסלאמי על הריאה הירוקה של התחנה המרכזית: תחנת משטרה שהוסבה למבנה של חטיבה צעירה, אשכול של ארבעה גני ילדים שנפתח לפני שנה לטובת ילדי הזרים, והאשכול החדש והמפואר שיכלול שמונה גנים ונוספים וינקר לכולנו את העיניים כשיפתח בחודש ספטמבר הקרוב.

אחר כך לקחנו אותם למתחם הנרקומנים בצד השני של הגינה כדי לצפות בבדיחה משטרתית בדמות מבנה יביל עם שלטי ״משטרה״, שבשעה חמש בדיוק נוטשים אותו השוטרים ומותירים על המשמר רק פנס כחול מהבהב. בכלל, כל שכונת נווה שאנן מלאה בעמודים עם אורות מסתובבים שאמורים להפחיד נורא את הפושעים או החולדות.

מהומה בין רגע

וכאן זה התחיל. לא פרובוקציה ולא חיפוש אחר עימות. פשוט עמדנו שם, ארבעה פעילים ושני אורחים, ושוחחנו ליד המבנה המבדח כאשר לפתע נחת בקבוק בירה והתרסק באמצע המעגל. התגובה האינסטינקטיבית של רובכם במקרה הזה הייתה לברוח. התגובה שלנו הייתה לחפש את מי שזרק את הבקבוק. מכיוון שמדובר בחממה של נרקומנים מכל הצבעים והלאומים, מיד הוקפנו בהמון עצבני בהנהגתו של צעיר בדואי בשם סאבר.

תיעוד התקרית בגינת לוינסקי:

אלה 5 דקות של משטרת שר״ת בשיא עליבותה, פחדנותה וביזיונה. המשטרה לא רק התירה את דמנו, אלא סימנה אותנו כמטרה. הם לא רוצים אותנו בשטח. הם לא רוצים שנתעד את ההתנהלות הכושלת שלהם. נקודה.• משטרת המסתננים בחרה להאמין לתלונת שווא של אחד מדרי גינת לווינסקי ולא לעורכת הדין שהיתה איתנו בסיור ונפגעה מהבקבוק שנזרק עליה.• משטרת הביזיון החזיקה את דורון במעצר והביאה אותו בפני שופט באשמה שהחזיק בכיסו סכין. אך מכיוון שהסכין לא נמצאה בחיפוש, הם התחכמו והוסיפו סעיף של השמדת ראיות.• משטרת החרפה נעלה בפנינו את דלת התחנה במשך שעות וסירבה לאפשר לנו להעיד, להביא ראיות ולהגיש תלונות, כדי שתוכל אחרי כן לטעון שעשינו פרובוקציה.דורון שוחרר בסופו של דבר בערבות עצמית ובלי צו ההרחקה שרצו לאכוף עליו (התודה לעו״ד Itamar Barkai). וזה מה שכתב השופט דניאל בארי בהחלטה:״טענה אחת רצינית בפי הסנגור והיא שלא אפשרו לעדי ראיה להגיש תלונה על האירועים שהתרחשו באותו היום. אם הדברים הם נכונים, מדובר בדברים חמורים ביותר.״אבל הוא פיספס את הדברים החמורים באמת: כי אם אירוע אלים – שבו עשרות מסתננים, נרקומנים וסוחרי סמים מתנפלים על אזרחים, זורקים בקבוקים, יורקים, מאיימים, מגדפים ומכים – מסתיים שוב במעצר של הפעיל שהזמין את המשטרה ובאפס מעצרים בקרב התוקפים, אז סדרי העדיפויות של ״משטרת ישראל״ ברורים מאוד ומפחידים עוד יותר.ואם אתם צריכים עוד סיבה לצאת מהבית ולבוא להפגנה ב-30.8, אז אין לי יותר מילים בשבילכם.https://www.facebook.com/events/579162122485654/

Posted by Sheffi Paz on Tuesday, August 21, 2018

 

כל מי שנקלע למהומה המונית יודע שהיא מתגלגלת במהירות. מילה פה, יריקה שם או קללה עצבנית אחת יותר מידי יכולות להתדרדר תוך רגע להרמת ידיים ורצח בעיניים. בשלב זה התקשרנו למשטרה, מתוך זיכרון עמום שפעם הם היו בצד שלנו. שני שוטרים הגיעו אך במקום להקשיב לתלונות שלנו (אלה שהזעיקו אותם למקום), הם התעלמו מאיתנו לחלוטין והעדיפו דווקא להסודד עם החבר סאבר.

לאחר שהזעיקו תגבורת דרשו השוטרים לערוך חיפוש על גופו של עמיתנו למאבק דורון אברהמי, בטענה שיש עליו סכין. דורון דרש לדעת מה העילה. עורכת הדין שהשתתפה בסיור דרשה גם היא לדעת מה העילה. השוטר סירב לספק אחת כזו אז גם דורון סירב למעצר. מיד הוא מצא את עצמו אזוק, אך השוטרים עדיין סירבו לגלות מה העילה למעצר.

תקרית נוספת בנווה-שאנן לפני שבועיים:

איך מרגיש אדם שארצו בוגדת בו? כמו הקיא שהיה מרוח על רצפת חדר המעצר.ליל אמש. מדרחוב נווה שאנן. שתי פעילות מתעדות עסקים ומוקפות על ידי המון זועם. כולם גברים. המשטרה מוזעקת למקום ואנחנו בעקבותיה. בשטח המסתננים מסתובבים חופשי, אמבולנס מטפל באלישבע, ושוטרים מאוד רגועים לוקחים את הפרטים של שתי הנשים וזורקים את המילה פרובוקציה. האווירה שוב מתחממת כשאורי ואני חוזרות לצלם את המעורבים בתקיפה ואורי דוחפת בובת ראווה.תוך דקה ש׳, אורי ואני עצורים. המסתננים עומדים מסביב, צוחקים ומצלמים.ככה מרגיש אדם שארצו בוגדת בו.שש שעות החזיקו אותנו במשטרה אתמול. שש שעות על כלום. שש שעות על ההתעקשות להילחם על הבית. שש שעות על מאבק לא אלים שהנשק היחיד שלו הוא המצלמה.״תבואו שוב מחר, נחכה לכם,״ סינן לעברי הסודני מעבר לסורגים (היחיד מבין התוקפים שנעצר).ואנחנו באים שוב היום.כל מי שרוצה להצטרף הערב שיפנה אלי בהודעה פרטית.קישור ליו טיוב:https://youtu.be/6xy5LizR–E

Posted by Sheffi Paz on Tuesday, August 7, 2018

 

כל זה התרחש לעיני עשרות מסתננים ונרקומנים צוהלים ומגדפים. בדיוק אותה סצנה שהתרחשה  שבועיים קודם לכן במדרחוב של נווה שאנן, כאשר שלושה פעילים ואני בתוכם נעצרנו ונאזקנו לעיני המסתננים.

כאמור, דורון נעצר בגלל שאותו אדון סאבר טען שהוא מחזיק בכיס. מכיוון שלא נמצאה בכיסו שום סכין, הוא הואשם גם בהחזקת סכין וגם בהשמדת ראיות. על הדרך הוסיפו גם איומים והפרת סדר. זה תמיד נראה יותר טוב כשיש הרבה סעיפים. הוא נלקח לתחנה, אנחנו באנו אחריו, וכאן התחיל פרק ב׳ של הסאגה.

"דברים חמורים ביותר"

כאשר הגענו לתחנת שרת ברחוב המסגר, השוטרים לא אפשרו לעו״ד תותחני לייצג את דורון, מפני שלטענתם היא הייתה בשטח כעדת ראיה, ולמרות שלמעשה היא לא ראתה כלום מפני שברחה הצידה כשהחלה המהומה.

דורון אברהמי אזוק בתחנת המשטרה

עו״ד איתמר ברקאי שהגיע אחריה מחוץ לכתלי התחנה במשך 15 דקות תמימות בחוץ עד שהשוטרים הואילו בטובם לתת לו להיכנס ולהיפגש עם הלקוח שלו שמוחזק בפנים. הפעילים שהיו חלק מן האירוע והחזיקו סרטונים של כל מה שהתרחש שם ביקשו להיכנס גם על מנת להגיש תלונה משלהם נגד התוקפים, אבל סורבו.

במשך ארבע וחצי שעות עמדנו מחוץ לדלת הסגורה של תחנת שרת, ולא נתנו לנו להגיש תלונה או לספק ראיות לטובתו של דורון. באותו זמן נכנסו ויצאו מהתחנה מתלוננים אחרים באופן חופשי. ברור שמישהו נתן הוראה לא לאפשר לנו להיכנס.

דורון סירב לחתום על צו הרחקה. זו החלטה עקרונית שלנו שלא משתפים פעולה עם מעצרי שווא. כיוון שכך, הוא הועלה בפני שופט מעצרים למחרת בבוקר. השופט דניאל בארי ראה מספיק בחייו וזיהה מיד את הקומבינה. הוא ביטל את צו ההרחקה, שיחרר את דורון ודרש ממפקד המחוז לברר מדוע נמנעה מאיתנו האפשרות להגיש תלונות.

"אם אכן המשטרה לא אפשרה לעדי ראיה לאירוע להגיש תלונה הרי שמדובר בדברים חמורים ביותר", כתב הדיין והוסיף כי אין אפשרות כרגע לשקול את מידת מהימנות הראיות שהציגה המשטרה נגד אברהמי.

עוד באותו יום יצאה תגובה מטעם דוברות משטרת ישראל. אם אני הייתי לובשת מדים הייתי מתביישת בה. בהודעה האשימה אותי הדוברת בפרובוקציות ובכתיבת פוסטים נגד המשטרה, והיא מסתיימת במשפט הבא, שמסביר ומסכם הכול: "משטרת ישראל תפעל ביד קשה מול כל אלה המבקשים להפר את הסדר והאיזון במרקם החיים התקין של הציבור הנורמטיבי".

למי שעדיין לא הבין, "הציבור הנורמטיבי" הם המסתננים הבלתי-חוקיים, הנרקומנים, סוחרי הסמים וכל היתר. העבריינים ש"מפרים את הסדר והאיזון במרקם החיים התקין" שלהם הם אנחנו – תושבי ופעילי השכונות.

תושבי דרום תל-אביב יקיימו ביום חמישי, ה-30.8, הפגנה שבה יקראו לראש הממשלה לקיים את הבטחתו לאזרחי המדינה להוצאת המסתננים.

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה:

"שוב אנו עדים לעיוות המציאות ולטענות מופרכות, הגברת שפי פז וחבריה הפעילים למחאות בעד גירוש הזרים פוקדים את אזור התחנה המרכזית ונוהגים לעורר פרובוקציות במקום ולעיתים אף להתעמת עם נתינים זרים תוך שהם מתעדים זאת במכשירים הניידים שברשותם. בנוגע לפנייתכם מאירועי אמש הרי ששפי והפעילים הנוספים שליוו אותה גרמו לעימותים ולהפרות הסדר באזור גינת לוינסקי ובשל כך היה צורך בהתערבות של כוחות המשטרה במקום. במהלך הפעילות אף נעצר חשוד בחשד להחזקת סכין והפרת הסדר הציבורי.

לצערנו בוחרת שוב הגב' שפי להתעמת עם שוטרים לא להישמע להנחיותיהם ,לקרוא בגנותם בפניהם ובפוסטים שונים ברשתות החברתיות. זאת ועוד, הגברת פז וחבריה הטרידו שוטרת בתפקיד לאחר שזו לא אפשרה את כניסתם לתחנה, קרעו את המודעות שהיו תלויות על דלת הכניסה לתחנה ואף גרמו נזק לשילוט הכניסה לתחנה. למותר לציין שמשטרת ישראל לא תנהל את חקירותיה על גבי התקשורת ותפעל ביד קשה מול כל אלה המבקשים להפר את הסדר והאיזון במרקם החיים התקין של הציבור הנורמטיבי".

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

24 תגובות למאמר

  1. משטרת ישראל מציבה כלל חיים פשוט, שלצערי קל לעשות אותו, אבל התוצאות שלו בהמשך הם רעות מאוד:

    אל תטרידו את הבריונים, תשמרו איתם על יחסים תקינים, וככה הכול יסתדר

  2. שפי פז היקרה, מה שתיארת פה עכשיו זה אירוע שבו יש ביריון קלאסי, קורבן קלאסי, ושוטר שמעדיף להסתדר עם הביריון, כי לשוטר אין כוח – מנהלי, פיזי, או כל דבר אחר, או סתם כי לא אכפת לו.

    את יודעת איפה זה עוד קורה ? בבתי ספר, המון.
    הביריון הקלאסי מכה או מטריד או לוקח כריך מהקורבן הקלאסי, והמורה לא עושה דבר, כי אין לו כוח – מנהלי, פיזי, או כל דבר אחר, או סתם כי לא אכפת לו.

    אז נכון שכואב לך ורע לך על הסיטואציה בו את ושאר תושבי דרום תל אביב לבשתם את תפקיד הקורבן, אבל תחשבי על זה שיש מיליון ומעלה תלמידים, שרבים מהם לובשים את תפקיד הקורבן, ואין להם מושיע, כי הם קטנים מכדי להבין איך להגן על עצמם.

    את חושבת בקטן, תחשבי בגדול

    אז שאת צועקת על העוולה שקרתה לך ב

  3. אותו דבר גם עם הטרור החקלאי במדינת ישראל. כל עוד מתנכלים לחייו לפרנסתו ולרכושו של החקלאי המשטרה לא עושה כלום. אם פעם אחת חס וחלילה החקלאי פוצע או הורג את הטרוריסטים שיורדים לחייו אז מיד המשטרה פועלת בשיא הכח והנחרצות נגד החקלאי.

  4. קודם כל אני מבקש לחזק את ידיה של שפי פז, ומאחל לה הצלחה רבה במאבקה לשמירה על ביטחונם ואורח חייהם של תושבי האזור המקוריים.
    עם זאת, הבעיה עם המעצרים והתנהגות השוטרים היא לא בגלל שהם לא בסדר. אלו פיונים קטנים שזקוקים לפרנסה, וממלאים פקודות. כמו החיילים בגירוש יהודי גוש קטיף. הבעיה היא בהוראות מגבוה, מאד גבוה, שמגיעות לשוטרים הזוטרים ואין להם ברירה אלא למלא אותן. בטוחני שביום יום כל אחד מהשוטרים הזוטרים היה שמח להעיף לכל הרוחות את המסתננים ולהתווכח קשות עם הגב' שפי פז על החום והלחות שבקיץ התל אביבי. אבל שוב, אלו שוטרים זוטרים שמתפרנסים בדוחק, ונאלצים לעשות עוול לאותם אזרחים שעל ביטחונם הם מופקדים.
    אם את רוצה לפתור את בעיית המסתננים מהיסוד, אנא גייסי מימון המונים לרכישת דירות בסביבתו של ראש העיריה, ושכני שם (בשכירות) כמה עשרות מסתננים. כשראש העיריה יסלק אותם, תפני לבג"צ בבקשת הגנה מן הצדק.
    אנא בדקי מי הם אלו המשכירים דירות למסתננים, מהיכן יש להם כסף לרכוש את הדירות, מה הם עושים ביום יום עם הכסף המתקבל מהשכירות, האם הם משלמים מסים כראוי, וכו'.

  5. משטרת ישראל הפכה לאויבי העם!
    משטרת ישראל תוקפת אזרחים תמימים!
    הגיע הזמן להתקוממות עממית ומאבק אלים של אזרחי ישראל נגד המערכת(המשטרה, בתי המשפט וכל האירגונים שתומכים במסתננים)!

  6. איפה הממשלה, "חברי הכנסת", נתניהו? איפה הם? האם הם מנותקים מהמציאות? צריך להפגין נגד נתניהו. לזעזע את כסאו, שציבור המחנה הלאומי ייחשף לבטלנותו.

  7. עוד ערב שקט של סדר ציבורי מופתי… ומוצנע מעיני הציבור…
    של שיכרות, אלימות, תקיפות, קטטות, דקירות, סחר בסמים, צריכת סמים והימורים…
    הופר ע"י שפי פז והפעילים…

    1. רק לכתוב בסוף כל מאמר 8 מילים שמסיטות את הדיון להאשמת נתניהו, זה כל מה שאני צריך לעשות כדי להתפרנס בכבוד

    2. איני מאשים את נתניהו.ההיפך אני תולה בו את הפתרון.נתניהו זקוק לעידוד וחיזוק ותמיכה.האוהל לא יהיה נגדו אלא בעדו.
      באוהל ישבו אנשים מדרום תל אביב.שיבקשו ויתחננו לנתניהו לעשות יותר מהמקסימום.כרגע נתניהו עשה את המקסימום.הוא ניסה ככל כוחו.אבל השמאל מכשיל אותו שוב ושוב.לכן צריך לתת לנתניהו עידוד וכח ותמיכה כדי שיהפוך כל אבן להוציא את המסתננים.רק נתניהו יכול להוציא אותם.עכשיו נרגעת?

  8. שפי פז היקרה והאמיצה.

    גם כאן, חפשי את הקרן. אבל הפעם לא הקרן להשמדת ישראל (הקוראת לעצמה במרמה אורווליאנית – הקרן לישראל חדשה). לא, הפעם ראי את קרן ווקסנר. הנה כאן, יש כתבה עליה במידה: https://mida.org.il/2018/06/12/%d7%9b%d7%9e%d7%99%d7%9c%d7%99%d7%95%d7%9f-%d7%a9%d7%a7%d7%9c-%d7%9c%d7%91%d7%95%d7%92%d7%a8-%d7%aa%d7%9b%d7%99%d7%a8%d7%95-%d7%90%d7%aa-%d7%a7%d7%a8%d7%9f-%d7%94%d7%a9%d7%9e%d7%90%d7%9c-%d7%a9%d7%a7/

    אלופים, שופטים, נציבים למיניהם – מוחם (הנוטה גם כך לשמאל) נישטף במשך שנת לימודים דשנה על חשבון ביליונר יהודי-קאפו באונ' הארווארד כדי שיחזרו-יושתלו למערכת הציבורית ובאלפי עבותות קטנים ובד"כ בלתי נראים לנו, האזרחים התמימים, רשת של בודגים-חפשיים אקרא להם, מנסה למשוך את המדינה האהובה שלנו מטה, מטה, לאבדון.

    בוגרי (בוגדי) הקרן כוללים את יאיר גולן, ה"אלוף" הבוגדני שמאמין שישראל היא נאצית, יאיר כוככבי (שניהם מועמדים לרמטכלות, לא יאומן!!!!) והפצ"ר העושה ימים כליילות להחליש את כוח העמידה של צה"ל. אין לי ספק שגם במשטרה, בעיריית לת-אביב, ברשויות שונות הנוגעות בדבר, יושבים בוגרי (בוגדי) הקרן הזאת, קרן ווקסנר – גייס חמישי שאנשיו יודעים זה אל זה (וזו), עוזרים זה לזה להיתקדם, מגינים מיפני התקפות (וכנראה גם מחשיפת המזימה) – אלא האנשים כנראה שמנסים פוטש נגד ביבי ועוצרים את גירוש האפריקאים בכל דרך.

    מפחיד שיש בנדינה רשת שלמה של בוגדים כאלה, ויותר מפחיד, שיש אנשים הקוראים לעצמם "לאומיים" כמו ליברמן, ארדן, בנט, רגב והצעירה – שלא רואים את זה – הרי הרמטכל הבא כנראה יהיה בוגר (בוגד) ווקסנר.

    אז שפי, אל תתפלאי שהמשטרה מגינה על האפריקאים. השוטר הפשוט יודע מאיפה מרוחה החמאה…

    אלוהים, שמור על מדינה יהודית!

  9. נו בטח…זה לא עושה כותרות לשמור על הסדר. את מי זה מעניין. לואי דה אלשיך הולך רק על עניינים שיתפרסמו בעובדה

  10. מתי יוציאו צו הריסה על ביתו של אוכל הכלבים ובולס חולדות שעומד בראש עיריית סדום?

  11. משטרה ח'רה, זבל, אוכלי חינם,

    לימים ומופרעים. שוב ושוב אירועים בהם המשטרה מסכנת אזרחים תמימים

  12. המשטרה חייבת תמיד ובאופן נחרץ לעמוד לצד התושבים, בלי להתייחס כלל לטענות המסתננים.

  13. מאמין לכל מילה שלך כי אני יודע מכמה נסיונות איך משטרת ישראל פועלת וחושבת. מטרת המשטרה היא לא שמירת הסדר ולא שמירה על הנרקומנים והמסתננים אלא שמירה על מה שנראה ביניהם כ"סטטוס קוו". כלומר, גינה שמלאה בנרקומנים , סוחרי סמים ומסתננים אלימים היא בסדר כל עוד היא נחשבת כ"סטטוס קוו", מצב סטטי ורקוב שחוסך למשטרה עבודה ושומר על אשפות האדם רחוק מהשכונות העשירות. ככה המשטרה אוהבת את זה. כל מי שמתערב ומנסה לשנות, נחשב במשטרה כמפריע ל"סדר הציבורי". כלומר הסדר העקום עליו החליטו כמה קציני משטרה בכירים. מחזק אותכם במאבקכם הצודק, מאחל לכם הצלחה ונצחון מוחץ. אין שום סיבה שדרום תל אביב יופקר לסוחרי סמים ופושעים מעצם הסתננותם, רק כי כך נוח לחזירים העשירים שהמשטרה משרתת.