שערוריית ההונאה בפלורידה: הדמוקרטים שוב מנסים לגנוב בחירות

החשדות לזיופים בבחירות בפלורידה הם הדוגמא האחרונה בשורה ארוכה של מקרי שחיתות המושרשים עמוק במפלגה הדמוקרטית

היסטוריה עשירה של הונאת בחירות. צילום אילוסטרציה | Element5 Digital

תיאוריות על קונספירציות הן דבר רע לחיים האזרחיים, אך כך גם הקונספירציות עצמן.

אני תוהה האם ישנו אדם בוגר נורמלי אחד בעולם הזה – אפילו יהיה התומך המושבע ביותר של המפלגה הדמוקרטית – שמאמין שמה שקורה במחוז ברווארד בפלורידה הוא לא ניסיון חסר בושה להפוך את הניצחון הרפובליקני בבחירות לסנאט ולמשרת המושל.

אני באמת לא יכול דמיין שאדם כזה קיים, אבל אין ספק שזה משעשע לראות את הדמוקרטים – אותם אנשים בדיוק שבטוחים שבחירות 2016 היו פגומות בגלל שכמה רוסים פרסמו משהו בפייסבוק – צופים בשמחה כיצד המפקחת על הבחירות במחוז (גברת בשם ברנדה סנייפס שנחשדה בעבר במספר מקרים של הונאת בחירות) ושותפיה לקנוניה מנסים שוב לגנוב בחירות.

קופסאות מלאות בפתקי הצבעה מופיעות לפתע בתוך רכבים שכורים בשדה התעופה, רכבים שנשכרו בידי פעילים דמוקרטים? מה זה כאן, סרט של האחים כהן? לסדאם חוסיין לפחות היה עוד קצת חוש הומור כשהוא מילא קלפיות בפתקים שלו.

מסתבר שאותה הונאת בחירות בפלורידה שהדמוקרטים מתעקשים שמעולם לא קרתה, מתרחשת לעתים די קרובות במשמרת של סנייפס, חברת המפלגה הדמוקרטית. היא הרשתה לשוהים בלתי חוקיים ולעבריינים שנשללה מהם זכות ההצבעה להצביע; שלחה פתקי הצבעה בהם ההצעות לשינוי בחוקה עליהן הצביעו בכלל לא הופיעו; ופתחה קלפיות בחשאי כדי להימנע מפיקוח.

גם הצוות של סנייפס מתקשה לרוב לספור קולות במהירות סבירה, חוץ מהמקרים בהם הוא סופר מהר מדי. באחד התעלולים שלה בעבר המתאים יותר לרפובליקת בננות, משרדה של סנייפס פרסם מאזן סופי של הקולות בזמן שההצבעה עדיין נערכה. ריק סקוט, מושל פלורידה ומי שהתמודד בבחירות האחרונות לסנאט מטעם הרפובליקנים הגיש נגד סנייפס תביעה בה מפורטות האשמות אלה ועוד רבות אחרות.

תחשבו על זה לרגע: כאשר רפובליקנים דורשים שמצביעים יזדהו בקלפי באמצעו תעודת זהות עם תמונה, פורצת מהומת אלוהים בתקשורת הליברלית. אבל כשברנדה סנייפס מזלזלת בחוקים בגלוי זו התגלמות הדמוקרטיה?

לראות את המציאות

אנשים פונים לתאוריות קונספירציה משלל סיבות, אבל פקידים דמוקרטים מושחתים מספקים בהחלט סיבה טובה לכך. חשוב להדגיש שזו אינה בעיה שווה בשתי המפלגות מכיוון שהדמוקרטים – בפעולותיהם הפושעות – הפכו את החשדות האלה לסבירים מאוד.

אף אחד לא באמת חושב שלואיס לרנר ועמיתיה הדמוקרטים במס הכנסה רק ניסו לעשות את עבודתם כאשר הם שמו על הכוונת קבוצות וארגונים שהביעו ביקורת על ממשל אובמה. אף אחד לא באמת מאמין שהילארי קלינטון היא קשישה חסרת מושג שלא יודעת איך עובדת מערכת דואר אלקטרוני. אף אחד לא באמת מאמין שקתלין סבליוס, ליסה ג'קסון וכל אותם בכירים אחרים בממשל אובמה השתמשו בחשבונות מייל סודיים רק כדי לא לקבל דואר זבל. קשה מאוד להאמין שהיה זה צירוף מקרים טהור כאשר בנו החורג של ג'ון קרי השקיע באותו עסק בינלאומי עם בנו של ג'ו ביידן, בדיוק כאשר האבות שלהם היו בעמדה לעצב את מדיניות החוץ האמריקנית.

ואלה הן רק כמה דוגמאות ברמה הפדרלית. מישהו יכול להגן למשל על הרדיפה של התובעים המושחתים בטקסס אחרי ריק פרי ורפובליקנים בולטים אחרים? אנחנו אמורים להתעלם מכך שקבוצה של פעילים דמוקרטים באותה מדינה הורשעו לאחרונה כחלק מרשת רחבה של הונאת בחירות? להיות אדם מפלגתי אדוק זה דבר אחד; לנטוש כל כבוד עצמי ולהעמיד פנים שאתה לא רואה את המציאות זה דבר אחר לגמרי.

משחקים באש

לא משנה איזה סיפורים הדמוקרטים מספרים לעצמם כדי שיוכלו לישון טוב בלילה, כל המקרים שהוזכרו לעיל הם אירועים של שחיתות ברורה. לעיר פילדלפיה למשל יש היסטוריה ארוכה של הונאה. החל מתוצאות בחירות שבוטלו בגלל רמאות בוטה ("מצאנו פתקי הצבעה עם שמות אנשים מתים, דמויות מומצאות ואנשים שגרים בלאס וגאס, גרינלנד וכרתים"), ועד לסיפור האזרחות יוצאת הדופן של "ג'וזף צ'יזבורו" שהצביע בלפחות שמונה מערכות בחירות – בחלק מהן פעמיים – בעוד הכתובת הרשומה שלו הייתה חנות מכולת ומגרשים ריקים.

הבעיה הגדולה יותר היא כזו: אפילו אם ברנדה סנייפס היא פשוט אידיוטית רשלנית שאסור לה להתקרב לפרויקט מסובך יותר מהרכבה של דגם לגו (לא הדגמים למבוגרים, אלא אלה המיועדים לילדים קטנים במיוחד), ההיסטוריה העשירה של מעשי שחיתות ברורים ובלתי ניתנים להכחשה מצדה הופכת את החשדות בהונאה לסבירים בהחלט.

שחיתות ציבורית, ולא משנה עד כמה קטנה או שולית, מרסקת את האמון במוסדות השלטון ובתהליך הדמוקרטי. ככל שאנשים פחות בוטחים במוסדות האלה, כך הם יעילים הרבה פחות. ככל שיותר אנשים רואים את מימדי השחיתות ומניחים שזהו המצב הנורמלי, פחות מהם ירצו להשתתף בתהליך. יתרה מכך, הם עלולים לקבל בהבנה או אף לעודד עוד שחיתות כזו בצד שלהם.

לא נותר אלא להסיק שהדמוקרטים מבלים כל כך הרבה זמן בזעקות על "שלילת זכות הבחירה" (כמו שהם מתארים את הנוהל הפשוט של אכיפת החוק), בדיוק מהסיבה הזו. אם אתה אומר לעצמך שאתה רק מנסה להשוות את תנאי המשחק מול הצד השני, אתה מסוגל להצדיק כל סוג של שחיתות.

הדמוקרטים משחקים באש כבר תקופה ארוכה. חוקי ארצות הברית בכלל ומדינת פלורידה בפרט מטילים עונשים פליליים על התנהגות בלתי הולמת הנוגעת לבחירות. הגיע הזמן להשתמש בהם.


הטור התפרסם לראשונה באתר 'נשיונל רוויו'

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

9 תגובות למאמר

  1. סדנא דארעא חד הוא !
    גם בישראל מפלגות הסמול ו״המרכז״ נוקטות בשיטות וטיעונים שקריים דומים.
    הדמיון גם בכלי התקשורת הדיגיטליים והמודפסים כמו הנויורק טיימס והארץ הם מאותה דוקטרינה.

  2. כאשר מאמר מסביר למה הוא בעצמו תאוריית קונספירציה, צריך להאמין לו. יש כאן אויר חם בלבד ותו לא.

    1. "קונספירציה" היא מילת גנאי שבה משתמשים המושחתים כדי לסתום את הפה לחושפי השחיתות.
      טריק ידוע של המושחתים – לתייג כל טענה של חושפי השחיתות שלא הוכחה בבית משפט כ"קונספירציה", ולא משנה כמה ראיות ועדויות יהיו שתומכות ב"קונספירציה" הזו.

  3. טוב, קצת נרגעתי.
    חשבתי שרק כאן בפרטאצ'יה אהובתי זה קורה. מסתבר שאנחנו בחברה טובה…

  4. מי שגר בבית מזכוכית, שלא יזרוק אבנים.

    הרפובליקנים נהנו בשתי הפעמים היחידות בהיסטוריה המודרנית בהם נשיא נבחר למרות שקיבל *פחות* קולות מיריבו (טראמפ מול קלינטון 2016 ובוש מול גור 2000).
    אפשר להבין את התיסכול הדמוקרטי מהשיטה הקיימת.

    1. אפשר קצת להבין את התיסכול שלהם אבל זה רחוק מאוד מלהצדיק את ההתנהלות המכוערת שלהם. לעצם הנושא ובכן בכל וועד בית לכל דירה יש קול אחד ודירה שיש בה 10 נפשות בוגרות ומולה דירה עם נפש אחד לשניהם קול אחד בוועד הבית. באו'ם להודו שיש לה קרוב למיליארד איש יש קול אחד בדיוק כמו למדינה קטנטונת עם 5 מיליון איש. שים לב יש פי 200 בהודו ולשניהם קול אחד. ארצות הברית כשמה היא ברית בין מדינות כמו וועד בית – שיתוף בין דירות. לפעמים זה מתסכל אבל אין כאן שום דבר לא הוגן

    2. אז שיחליפו את השיטה באופן חוקי ודמוקרטי, ולא יעברו על החוק.

    3. התסכול הדמוקרטי נובע מיסוד נפשי עמוק
      אנחנו החכמים אנחנו הנאורים – איך זה יתכן שלא בחרו בנו ?
      אז לטובת כל הבבונים (רד נק באמריקאית) עדיף שאנחנו נשלוט , אפילו אם נעבור על החוק.