הצדיק היחיד בסדום: גיא ניר הוא שומר הסף האמיתי

המשטרה ומערכת המשפט התגייסו באופן מוחלט למלחמה לא בפושע מסוכן או עבריין צמרת, אלא בקצין מצטיין שחשף את עומק השחיתות בשורותיהן

פרשה סבוכה של ניגודי עניינים, איומים וסכינים בגב. תנ"צ גיא ניר | צילום מסך

תארו לכם מצב בו אתם עובדים במקום עבודה במשך כמעט שלושה עשורים. במשך כל השנים זכיתם להערכה רבה מהממונים עליכם בזכות העבודה המצוינת שביצעתם, ואף התקדמתם בסולם הדרגות לתפקידים בכירים. באחד הימים אתם נתקלים במקרה של שחיתות שביצע אחד מעמיתיכם. אתם כמובן מדווחים עליו ומתריעים בפי הדרגים הגבוהים בחברה. אלא שבמקום שתקבלו הכרת תודה וטיפול בעבריין, המנהלים מפנים לכם עורף.

כל האווירה במשרד משתנה. השומר כבר לא מברך אתכם בבוקר, המבטים מוסטים במבוכה, ואפילו חברים כבר לא מקשקשים אתכם בפינת הקפה. מעובדים מצליחים ומוערכים הפכתם באחת למוקצים, והכל בגלל שהצבעתם על עוול. אתם צופים בעיניים כלות איך העבריין זוכה להגנה וממשיך להתקדם בחברה בזמן שאתם נדחקים לשוליים, עד שיום אחד אתם מקבלים הודעה שמוציאים אתכם לחופשה ללא הגבלת זמן.

זה פחות או יותר המצב של גיא ניר, שיתחיל בקרוב את השנה הרביעית של החופשה הכפויה אליה נאלץ לצאת ועדיין ממתין לסיום ההליך המשמעתי שנפתח נגדו. ההבדל היחיד הוא שגיא ניר הוא לא עובד במשרד אלמוני אי שם אלא תת-ניצב ותיק במשטרת ישראל, והכשלים עליהם הצביע נוגעים לדרגים הגבוהים ביותר של הגוף שאמור לכאורה לאכוף את החוק אך במקום זאת מפר אותו ברגל גסה. במשך כמעט שלושה עשורים נחשב ניר לקצין מצטיין ומקצועי בכל תפקיד שמילא, אך כל אלה לא עמדו לו כאשר בכירי המשטרה החליטו להפנות לו עורף.

לאורך שלוש שנים תמימות מנהל ניר מערכה עיקשת נגד מערכת שהתגייסה כמעט לחלוטין כדי לרדוף אותו, והכל בגלל שהעז לחשוף את השחיתות הפושה בשורותיה. לאחר תקופה של מאבק סיזיפי מתסכל ויקר מבחינה אישית וכספית, החליטו ניר ומקרוביו להעלות הילוך משפטי בעזרת עורכי הדין מיכאל דבורין ויצחק בם. שורת תחקירים שהתפרסמו בשנה האחרונה, כמו של קלמן ליבסקינד ב'מעריב' או של עקיבא ביגמן ב'ישראל היום', חשפו פרשה סבוכה של ניגודי עניינים, איומים וסכינים בגב, שרק מעט ממנה נגלה עד היום לעיני הציבור.

כך פועלת השיטה

אך לציבור הישראלי הייתה בכל זאת הזדמנות נדירה לשמוע עדות ממקור ראשון על המתרחש במשטרה. ביום ה-12 בחודש נובמבר האחרון הגיע תנ"צ ניר לוועדת הפנים של הכנסת. זה לא היה עוד דיון רגיל בכנסת בו נשמעים דוברים שונים בשלל נושאים, אלא דיון מיוחד שיזם יו"ר הוועדה ח"כ יואב קיש תחת הכותרת "חשש משימוש בחקירות רדומות לטובת סיכול פוליטי".

אמנם לדיון הזה התייצבו מספר גדול מהרגיל של חברי כנסת וכתבים אך הדברים שנאמרו בו,  דברים שהיו אמורים לזעזע כל אדם בישראל, לא קיבלו את ההד המספיק. לאחר שסיפר כי בשל אזהרות שקיבל מגורמים במשטרה (“קצין בכיר שהוא שליח של מישהו”) הוא מנוע מלהתייחס לנושאים אישיים הנמצאים במהלך חקירה, פרס ניר לאורך שעתיים שלמות מסכת רחבה של התנהלות חמורה בשורות המשטרה, אשר חורגת בהרבה עבר למקרה האישי שלו.

תנ"צ ניר טען כי הוא נפל קורבן למה שהוא מכנה “השיטה” – המצב בו משטרת ישראל מחזיקה מידע רגיש על אנשים מסוימים, במטרה ליצור מולם מאזן אימה או להשתמש בו בבוא היום כדי לסכל מינויים. על פי ניר, מכתבים בעילום שם יכולים להיות חשובים במקרים בהם הקורבנות חוששים להיחשף, אך קציני משטרה הפכו את השימוש במידע רדום להרגל:

הולכים ומייצרים מכתבים אנונימיים תוך שימוש בחומר ששכב שנים במשטרה, ופתאום אנשים שמועמדים לתפקיד כלשהו מוצאים את עצמם בכותרות כעבריינים. אם זה לא עובד אז משתמשים גם בניירות שנראים כאילו הגיעו ממשרד עורכי דין. זאת מניפולציה שמתאימה אולי לעולמות הריגול, אבל לא למשטרה"

ניר תיאר גם פגישה שנערכה במשרדי להב 433 לפני למעלה משלוש שנים, כאשר כהונת המפכ”ל הקודם עמדה לפני סיום. "זאת הייתה פגישה של קצינים בכירים, ביניהם ראש להב היוצא, ובה נאמר בלי שום חשש שיורם הלוי לא יהיה מפכ”ל. הם פשוט החליטו שמישהו לא יהיה אז הוא לא יהיה. זאת השיטה שחיה ובועטת וגובה קורבנות, אלה דברים שראיתי וחוויתי במו עיניי". כזכור, ביום ראשון השבוע הודיע הלוי על פרישתו מהמשטרה, לאחר שככל הנראה הבין כי לא ימונה למפכ"ל בעקבות שורה של הדלפות מכוונות נגדו.

סיכול מכוון ומתוכנן

המקרה המוכר ביותר של סיכול ממוקד כזה התרחש בפרשת גל הירש, אשר בנוגע אליה קבע תנ”צ ניר באופן חד משמעי כי נעשה למינויו כמפכ”ל סיכול מכוון ומתוכנן. “באותו ערב שהודיעו על מועמדות הירש בירכתי על כך. למחרת, לאחר סדרת השיחות עם ניצב מני יצחקי, (הכוונה להקלטות שפורסמו בחדשות 2 ובהן נשמע יצחקי מנסה לכאורה להשיג מידע מפליל על הירש) הבנתי שנפל דבר – סוכל מפכ”ל בישראל”.

לדבריו, הוא פנה עם המידע הזה למחלקה לחקירות שוטרים והגיש תלונה מסודרת, אך במח”ש התעלמו ולא עשו דבר. גם מבקר המדינה (“אמר שהוא מוגבל בטיפול במשטרה”) והיועץ המשפטי לממשלה קיבלו פניות מפורטות וממוסמכות מניר בנושא, אך לא יצא מהן דבר.

לטענת ניר, בכל תהליך הבדיקה שנעשה להירש אף אחד לא פנה אליו כמי שמחזיק בנתונים וראיות. “לא התבקשתי לתת את גרסתי ואת ההסברים שלי, ולו כדי לשלול אותם. תיארו אותי כטרבל מייקר עם עברות משמעת, אבל על כל גרסה לא נכונה שתוצג אני מוכן לשים ראייה על השולחן”.

במקום זאת החליטו במשטרה לפתוח בבדיקה פנימית נגד העוזרת של ניר (הקצינה צ’ שהוטרדה מינית על ידי ניצב ריטמן). “חקרו אותה במשך שעות, את מי שהייתה הקורבן בכל הסיפור, חקירה אלטרנטיבית בנוסף לזו של מח”ש, עד שהביאו אותה להתמוטטות ולבית חולים. זאת השיטה שקיימת ומונהגת. היא עובדת ומצליחה ובמשך השנים הם רק השתכללו בה", אמר.

הטיוח וההסתרה

תנ"צ ניר כאמור לא התייחס לעומק למקרה האישי שלו בדיון בכנסת, אך האנשים שציין הם אותם אנשים שפעלו גם נגדו, והשיטה היא אותה שיטה. "מכתבים אנונימיים" שלפתע נשלפים מחדש למרות שנבדקו בעבר ולא נמצא בהם דבר; הכפשות אישיות ותלונות חסרות בסיס; מינוי קצינים בודקים כדי לכסות על השחיתות, ובאופן כללי קנוניה שמתארגנת במהירות נגד כל מי שלא מוצא חן בעיני הקליקה השולטת. חלק מאותם קצינים שהתגייסו נגד ניר כבר לא נמצאים בשורות המשטרה (ריטמן, יצחקי, אלשיך), אך אחרים עדיין משרתים בה ושמם הוזכר בפרשות שונות ומשונות (למשל הניצבים דוד ביתן וגילה גזיאל).

במקביל לכל אלה, תהליך הטיוח וההסתרה זוכה לשיתוף פעולה גם מצד רשויות האכיפה האחרות כמו משרד המשפטים ומבקר המדינה, שהתעלמו מכל התלונות והבקשות שהעבירו ניר ופרקליטיו בדרישה לחקור את העניין.

כך למשל כתבו עורכי הדין מיכאל דבורין וחי בר-אל, המייצגים את ניר וצ’, במכתבם ליועמ”ש מחודש אוגוסט כי התנהלותו “אינה עולה בקנה אחד עם החוק ופוגעת במספר רב של זכויות יסוד המוקנות למרשנו". לטענתם, "הרדיפה וההתנכלות שעוברים מרשינו מצד המפכ”ל וגורמים מטעמו במשטרת ישראל היא מחפירה, מזעזעת וחסרת תקדים במשכה".

כל ההתגייסות המדהימה הזו של מערכת שלמה מול אדם אחד לא נעשית נגד עבריין מבוקש או פושע שביצע עבירות קשות. היא נעשית נגד קצין שלאורך כל הקריירה שלו במשטרה זכה לשבחים ואותות הצטיינות. אדם שלמרות העוול המתמשך שנעשה לו ממשיך להילחם למען משטרה נקייה יותר. באותו דיון בכנסת סיכם ניר את דבריו ואמר:

יצאתי למסע הזה בגלל שאני אוהב את המשטרה. יש לי חברים אמיצים שלמדו על בשרם איך כל מי שמדווח מיד מוקע כמצורע. יכולתי לפרוש ולעסוק בדברים אחרים, אבל במשך שלוש שנים אני משותק: אני לא יכול לעשות שום דבר בלי אישור, הרכב שלי תחת מעקב 24 שעות ביממה. אני עושה את זה לטובת המשטרה ולטובת אזרחי מדינת ישראל שראויים למשטרה טובה. יש פה שיטה, ומי שחושב שאם אנחנו נעלים עין ממנה ומהתוצאות ההרסניות שלה אז היא תעלם, טועה. מי שחושב שאירוע גל הירש לא יכול לחזור על עצמו – טועה"

שאלות מטרידות

כרגע כאמור תנ"צ ניר נמצא עדיין בחופשה כפויה כאשר עתידו לא ברור בכלל. השר לביטחון פנים אמור לזמן אותו לשימוע בכפוף להמלצות המשטרה, אבל כידוע אין בימים אלה מפכ"ל קבוע וגם הממשלה עומדת לסיים את תפקידה בקרוב. לפחות בחודשים הבאים, נראה שגיא ניר ימשיך לחיות בחוסר ודאות.

בחודשים האחרונים חזינו בתופעה מטרידה נוספת בה מערכת המשפט על שופטיה ויועציה מנהלת מאבק גלוי מול נבחרי הציבור על הדרכים הרצויות לביצוע מדיניות ובכלל על דרכי הפעולה של הכנסת והממשלה. מנגד קמה תנועה הקוראת להילחם ב"שחיתות" של אותם נבחרי ציבור ולחזק את "שומרי הסף" – היועצים, השופטים והשוטרים שמעולם לא נבחרו.

מול כל אלה בולט המקרה של גיא ניר כדוגמה מושלמת לצביעות: דווקא האדם היחיד שקם ונלחם באומץ נגד שחיתות אמיתית ושילם על כך מחיר אישי ומקצועי כבד, הוא זה שנרדף על ידי "שומרי הסף" שנזעקים להגן על החברים לגילדה. משום מה לא נראו הפגנות למען משטרה נקייה יותר או דיונים באולפנים בעד קצינים כמו ניר.

אך גיא ניר הוא שומר הסף האמיתי – וכאלה אנשים אנחנו חייבים לחזק. למרות כל הסערות והשערוריות סביבה, במשטרת ישראל יש עוד אנשים טובים ושומרי חוק. מה הם אמורים לחשוב ולעשות כאשר הם רואים את היחס לו זכה ניר? האם ככה מתייחסים לחושפי שחיתויות בישראל? התשובות לשאלות האלה אמורות להטריד כל אזרח.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

20 תגובות למאמר

  1. פוחד מהם פחד מוות. הם מסוכנים יותר מראשי ארגון פשע. הגיב:

    ק.ג.ב.? שטאזי? סיקוריטאטה? צ׳אושסקו? הקצינות הבכירה במשטרת ישראל!

    אין דין ואין דיין. סדום ועמורה.

  2. הריקבון גדול ממה שחשבנו, והגיע רחוק לתוך המשטרה, פקרקליטות ובתי המשפט.
    חייבים להצביע לימין, בכדי שאפשר יהיה לנקז את המוגלה.

  3. משטרה פושעת נגד האוכלוסיה
    חונכנו להאמין שהמשטרה אחראית נגד פשיעה ויש למשטרה ענין בהפחתת עברינות ופשיעה. אכן תפקידה הרשמי של המשטרה הוא לדאוג לבטחון הציבור, לטפל בפשיעה ולעשות הכל כדי למנוע אותה ולהציל אנשים מפני פושעים ולמצא את החשודים בפשעים שנעשו להפחתת הפשיעה. אלא שהמשטרה איננה ישות כי אם אירגון המורכב מפרטים ועניינם שונה מהמטרות שהוצבו למשטרה כאירגון. ענינם העיקרי הוא להראות כמתפקדים כדי להחזיק במשרות בפרנסה, בטובות ההנאה ובתנאים הסוציאליים. ארגון המשטרה גם אינו מפוקח. כאשר התוצאות האמיתיות אינן מעניינות, יש לכך השלכות על אופן התנהלותם. כאשר שלום הציבור אינו מענין ואילו קיומו של האירגון והמשרות הוא הענין, המשטרה מציגה מראית עין שהיא עושה את תפקידה. היעד הקל ביותר להצגה הוא כמות ההרשעות בתחומים שונים. לראשי המשטרה החשוב מכל הוא הסטטיסטיקות כדי להראות תפקוד. במשטרה מלכתחילה נקבעים יעדים סטטיסטים ובהתאם לכך הפעילות. אוי למי שיצא נגד שגרה זו של ראשי המשטרה מלעסוק כמעט בלעדית בסטטיסטיקות. חבר הכנסת והרמט"ל לשעבר רפאל איתן המנוח עמד להיות שר המשטרה. הוא התכון להנהיג רפורמות מרחיקות לכת במשטרה. אלא שראשיה לא אהבו זאת כלל, בשליטתם שאינה יודעת גבולות תוך שיתוף פעולה עם הפרקליטות אשר גם היא עובדת לפי תוצאות רצויות שנקבעות מראש "סידרו" כתב אישום נגדו. לא נותר לו אלא לותר על משרה זו.

    כאשר הפעילות איננה מכונת מטרות אלא רק מראית עין של תפקוד יש לכך השלכות על כל הבט של התפקידים. על כן פעולות אחרות נדחקות הצידה למשל מניעת עברינות ופשיעה וגם הצלה. לדוגמא ברוב המדינות הדמוקרטיות, כאשר שוטר רואה אדם שיכור שהולך אל רכבו, הוא מזהירו ועושה כדי למנוע ממנו לנהוג. בישראל שוטר רואה אדם שתוי, הוא ממתין שיתחיל לנהוג ואחר כך דולק אחריו, כך הוא תופס אותו בשעת מעשה. לגבי עברות ופשעים שכבר נעשו, המשטרה טופלת חשדות על מי שנוח לה. כל שקר וכל זיוף כשרים כדי להביא לכך שיוגש כתב אישום וכדי שתיהיה הרשעה. לגבי תלונות במיוחד עם המוסר בדה מספיק אודות אנשים מסוימים, המשטרה נוהגת באותה הדרך. בכל המקרים הללו הנחקר יכול להסביר בכל דרך שלא קימת אפשרות שעשה את המיוחס לו. דבריו יכולים להיות הגיונים ואמיתיים אך את המשטרה זה אינו מעניין כלל. הוא יכול להמשיך להסביר כדי שיאמינו לו, אך מצד המשטרה זה איננו הענין. "חוקרים" עושים הכל כדי לטפול אשמה ולא משום שאינם מאמינים לנחקר אלא משום שמפקדיהם רוצים תוצאות של אשמה והם גם למדו שיטות להשיג זאת. כל אזרח הינו בכח מי שבהזדמנות יטפלו עליו אשמה כלשהי עלפי הנסיבות.

    תלונות מעלילים יכולות להיות מופרכות ביותר, "חוקרים" כלל אינם מתיחסים לחוסר ההגיון, וגם אינם טורחים לאמתן כדי שלא יצטרכו להפריכן. במקום זאת טורחים לבנות תרחיש לא הגיוני ולהדביקו לנחקר. כך המשטרה מעודדת עברינות באמצעותה. לדוגמא ביום תאונות דרכים שלא קרו הפכו מזמן למכת מדינה. העברינים הכבדים יותר נעזרים באלימות או באיום באלימות כלפי קורבנם. לקורבנות אלו אין כל סיכוי שהמשטרה תחוש לעזרתם. לפעמים אותם עברינים אף ממשיכים להתנכל והם מחבלים ברכבי הקורבנות. עברינים אף הורסים כלי רכב מבלי שהמשטרה תנקוט כל פעולה. בכל מקרה וודאי שלא עוזרים למואשמים בגרימת תאונה גם כשזו לא היתה כלל. זו רק דוגמא אחת מני רבות לאי העזרה מצד המשטרה לפונים אליה במצוקתם. אם כפי שהמשטרה מתימרת לתת שרות לאזרח שומר החוק, היא אינה טורחת כלל לברר מיהו שומר החוק ומיהו העבריין. ————–

    מה עוד שאין זה מתפקידה של המשטרה להעניש. המשטרה אחראית לשלומם ושלמותם של שומרי חוק ופוראי חוק או החשודים בכך כאחד. אלא שבמשטרה החליטו לעסוק בענישה.אפילו של חשודים בלבד. כך למשל עוצרים במפתיע אדם "לצורך חקירה" כי במשטרת ישראל מעט מאוד יודעים על חקירות ללא מעצר, מסיעים את החשוד למקום מרוחק עשרות או יותר קילומטרים ממקום מגוריו, ושם משאירים אותו. הוא יכול להיות ללא כסף לחזור, ללא אדם שיבא להחזירו וגם אם, יש לא מאפשרים להתקשר אם אין למשתחרר טלפון עובד משלו. אך את המשטרה אין זה מענין. גם במעצר רגיל המשטרה לעולם אינה דואגת להחזיר אדם לסביבתו. בתי מעצר נמצאים במקומות שכוחים מחוץ לכל ישוב על כן ראוי לצפות שבאותה מידה שלוקחים לשם שיחזירו.

    לא רק לעצורים משוחררים המשטרה אינה עושה שרות זה. גם למותקפים שסובלים מחבלות ואינם יכולים בכוחות עצמם להגיע לביתם. על אלו להסתמך על טוב לבם של העוברים ושבים כי המשטרה כ"כח הצלה" אינה מצילה. כאשר סיירי המשטרה פוגשים נפגעי עברינות וחבולי גוף הם אינם מסוגלים לקחת בו במקום תלונה. במקום זאת פוקדים להגיש בדחיפות תלונה בתחנת המשטרה. כמה הכשרה נדרשת כדי לדעת לרשום עדות נפגע? אם אינם יודעים לשאול שאלות הבהרה כיצד יכולים הם להענות לנזקקים לעזרה? אין זה מספיק להחליט שהמשטרה הינה חלק מ"כוחות ההצלה" על השוטרים להיות קשובים וערנים ומעל הכל בעלי הכשרה מתאימה כזו שבשעת פקודה יוציאו לפועל את סיבת קיומם. המאישים את מוקד המשטרה המיועד להענות לקריאות מצוקה של הציבור נשארים אדישים וחסרי מעש. אדם הפונה אל המוקד, ככל שמצוקתו והדחיפות גדולים יותר, ככל שקשה יותר לפונה לדבר כך ההענות פחותה. המתקשרום בקריאת מצוקה נענים בהסטת תשומת הלב מהשיחה ודיבור עם אחרים גם אם מוקדנים חוזרים אל הפונים, גם אז בחוסר ריכוז תוך המשך בדיבור עם אחרים, הם אינם מקפידים לרשום את המיקום ואחר כך השוטרים "אינם מוצאים" אין זו תופעה חד פעמית.

    באשר למניעת פשעים לכך צריך הרבה שיטור וזהו תפקידה העקרי של המשטרה. אלא שלא רואים כמעט שוטרים ברחובות. רוב השוטרים מרוכזים בתחנות ואם רואים שוטרים בשטח, הרי הם בתוך ניידות החולפות ביעף. בדרך זו הם יכולים לראות מעט מאוד מהנעשה וגם אינם מכירים את השטח היטב. נוכח הטפלותם לאנשים בחוסר כל גישה והכרה בתפקידים, ובאין כוח אדם מתאים כיון שלא מכשירים אותם כנדרש, מוטב כך מאשר שהאוכלוסיה תהיה מאוימת מהקלגסים כל עוד אינם יודעים שרות לאזרח מהו. כבר היה במרשתת שוטר אשר הגיב בכעס למגיבים וטען שאם המשטרה תהיה יעילה יותר, אנשים יפחדו לצאת לרחוב. על כל אלו כמובן שמהמשטרה יכולים לטעון שאין מספיק כח אדם עי אין מספיק תקציב, אך לתביעה המשטרתית הענקית הגדלה ללא הרף יש ויש. כמו כן גם לאנשי יחסי ציבור ולצביעה מחודשת של כלי הרכב המשטרתיים כל כמה חודשים שכך מקוים לשיפור התדמית.

    השרדות הארגון וכוחנות הפכו למרכיבים המרכזיים. הציבור חדל להיות מי שיש להעניק לו שרות אלא להפך, הצבור הינו נתין של המשטרה מי שהמשטרה כארגון משתמשת בו כדי להפעיל עליו את כוחה ואלימותה. לאזרחים אין כל בטחון, לא מפני העבריינות הקיימת ומהמשטרה שאינה מושיטה עזרה, ולא מפני המשטרה התופרת תיקים והאלימה. לעיתים אלו משולבים יחד באותם המקרים. הנפגע מעבריינות הופך לקורבן של המשטרה ובעקבותיה של שאר "רשויות החוק".

  4. המשטרה שלנו כל כך רקובה שלך תדע למי להאמין.
    גאי ניר מוצג כצדיק מצד שני הוא שירת המון שנים במשטרה
    הגיע לדרגה גבוהה וזאת השחיתות הראשונה שהוא נתקל בה ?
    יאוש

    1. אולי אם יתחיל בהפללת זדו-רוב ברצח הנורא של תאיר רא-דה זל נדע לגבי טוהר מידותיו אני בספק …

    2. המשטרה הכי טובה שאפשר לקנות.

  5. קשה לומר את זה, אבל אנחנו זקוקים לטיהורים נרחבים בסגנון ארדואן בכל מוסדות המדינה כדי לחסל את מדינת העומק המושחתת ("שלטון הפקידים") שהתפתחה כאן ומאיימת לחסל את המדינה מבפנים. לעיתים כדי לשמור על הדמוקרטיה יש לנקוט צעדים מאוד לא דמוקרטיים.

  6. מיזרחי הוא כמו הובר של ישראל, לדעתי צריך לבדוק את ארון הבגדים שלו אולי נמצא אותו שם!!

  7. בואו וניקח תסריט דמיוני שבו תקשורת, משטרה ופרקליטות מבקשים לבצע הפיכה באמצעות הפללה.
    איך הציבור יזהה שקורה ארוע שכזה?
    אולי אם יתגלה דמיון לסיכולים ממוקדים מהעבר?
    אולי אם יראה שהמערכת מתעלמת מעבירות בוטות של פוליטיקאים מהאופוזיציה?
    אולי אם ישמע, בניגוד לחוק, הדלפות מסולפות מחדר החקירות?
    אולי אם יראה שהחוקרים "שכחו" לחקור את אלה שגירסתם פוגעת בההפללה?
    אולי אם יראה שכדי להפליל המשטרה מבצעת מעצרי פישפשים ומאריכה אותם בטענות כוזבות?
    אולי אם החוקרים ידליפו את המלצותיהם מיד בתחילת החקירה?
    אולי אם בכל סוף שבוע יפורסמו "פנינים" נוספות מחדר החקירה ולתקשורת "לא יהיה זמן" להשמיע את התגובות ל"פנינים"?
    אולי אם כל מי שיעז להביע ספקות או ימתח ביקורת על ההליך יזכה למתקפה תקשורתית?
    אולי אם התקשורת תפעיל לחץ על היועמ"ש ומושחתים יפגינו בפתח ביתו וימררו את חייו?
    אולי אם יתברר שלמשטרה ולפרקליטות יש תיקים בלתי פעילים נגד שרים, חברי כנסת ואף נגד היועמ"ש?
    אולי לשעברים מושחתים יסבירו השכם וערב כמה חמורים הממצאים ומדוע לא קיימת אכיפה סלקטיבית?
    האם זה נשמע לכם מוכר מאיזה מקום ?

  8. צריך לסלק את כולם הם כולם בבוץ המסואב כל הפירמידה הישראלית. מהביון המדורדר עד מערכת הלא מישפט המדייה שכולה מפוברקת עד סוחרי הסמים וארגוני הפשע במה שניקרא בשם המוזר הפרלמנט עד אליטות הגמרא והרבנות וכמובן השחיתות במישטרה מאז דנינו ואהרונוביץ שנימשכת עד היום הבגץ הקרימינלי ששחרר לאחרונה סוחרי סמים ומשתיל להם שבבים כדי שיהיו עבדים רצחנים ויזרימו להם מאות מיליוני כספים מהזוועות ולכל האליטות. אין פינה שלא הישחיתה כולם בשרות זרים והרייך השלישי ששולט עלינו מארצות הברית. מה שניקרא הסדר העולמי החדש. חייבים להיטהר לחזור הבייתה לאלוהים הטוב הסובלני המטיב. חסיד הוא ומטיב עם האמיתי שניצמד אליו איך אמר דוד המלך עד אשובה לבית השם ואדע אחרית הרע. זה חומה תלולה והעם צריך לקום עליה. אנחנו העם של אדמה זו לא אלה שהם מכניסים כדי שירשו אותנו את נכסינו. זה הרבה קשור סליחה אני אוהבת נורא את העם האמריקאי אבל קשור בהיצמדות לאליטות שם לכספם. אמריקה אהובתינו כל כך מדורדרת עצוב לראות חלום נישבר ולא סתם . משהו נורא קורה שם הוא מוסתר על ידי המדייה האמריקאית. במיוחד במכוני המחקר האמריקאים בביון שהפכו למכונות הרס אדירים הרסו את כל השכבות והמעמדות בארצות הברית ופונים החוצה. מי יחלוף אותה אלוהים. כך שאל לאהובים האמריקאים ליכעוס חחחחח. אבל לא הגמרתי הכהונתי שהידרדר לאופל אלא העיברי התנכי זה מהנבואה.

  9. אני לא מאמין למה שכתוב בכתבה הזאת
    פשוט זה נשמע לי הזוי – ואם זה היה נכון, אז מה הבעיה פשוט לתת את הראיות לבית משפט או לכנסת ולתבוע את המשטרה או משהו כזה ?

    1. נכון מאוד הגיע הזמן להציג את מה שצריך ואמיתי

    2. לאיזה בית משפט? זה שהחליט שצריך לפסול את חוק המסתננים ותמך בחוק ההתנתקות?

  10. ממש נמאס מהשיטות האלה. הלוואי ויצא טוב מכל המצב הזה למישהו חיצוני יבדוק מקרים כאלה .כנ"ל לגבי נתניהו שזה כל כך שקוף תפירת התיקים. ממש חיפשו איך להדביק לו את האישומים המבוצעים. זה לא צחוק זה חיים של אדם משפחה ובמקרה של ביבי ייתכן גורל המדינה.

    1. ממש נמאס מהשיטות האלה. הלוואי ויצא טוב מכל המצב הזה ומישהו חיצוני יבדוק מקרים כאלה .כנ”ל לגבי נתניהו שזה כל כך שקוף תפירת התיקים. ממש חיפשו איך להדביק לו את האישומים המגוחכים. זה לא צחוק זה חיים של אדם משפחה ובמקרה של ביבי ייתכן גורל המדינה.

      הגב

  11. כותרת מאמר מוטית והזויה…

    הוא סה"כ סיפק גרסה!

    היא עוד לא מאומתת,
    עדיין לא הצליבו עדויות
    עדיין לא קיימות עובדות שנבדקו חיצונית
    והתזמון לא מקרי בוודאי.

    ניר שירת המון שנים במשטרה והגיע לדרגה גבוהה
    זה מחשיד בפני עצמו אם הוא מדבר על שחיתות בדרגות גבוהות…

    איך אתם מפרסמים כותרת ותוכן מאמר
    שהוא הרבה יותר מדעה אלה ממש מכוונת להצדקה שלו?