מסיתים ובוכים: בשמאל תוקפים ללא הרף את מנדלבליט, אך מאשימים את הימין

אותם פוליטקאים שנתנו רוח גבית להפגנות של אלדד יניב ושות' ("אנחנו במלחמה, הפסקנו להיות נחמדים") נגד היועמ"ש, הם אלה שמגנים כעת את השחתת קברו של אביו

מסע הסתה אלים ואישי. ההפגנות מול בית מנדלבליט בפ"ת | פלאש90

סערה במערכת הפוליטית בעקבות הפרסום על השחתת קברו של אביו של היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט. כפי שנחשף בערב יום חמישי האחרון בחדשות 2, מנדלבליט הגיש תלונה במשטרה לפני כשבועיים בעקבות סימני השחתה שהתגלו על מצבת אביו. דבר התלונה לא התפרסם במשך כעשרה ימים, ונחשף רק לאחר הפרסום ב'ישראל היום' בבוקר יום חמישי לפיו גורמים בכירים בליכוד טענו כי "אם היועמ"ש יגיש כתב אישום תוך כדי מערכת הבחירות – המתקפה נגדו תהיה חסרת רחמים והקמפיין כולו יתמקד בו". ציטוטים אלה הוכחשו בהמשך על ידי לשכת ראש הממשלה.

בכירים בשמאל מיהרו לקפוץ על המציאה ולאורך כל אותו היום פצחו במתקפת ציוצים המאשימה את הימין בכלל ואת הליכוד בפרט ב"הסתה" נגד מנדלבליט, על אף שהתלונה על החבלה בקשר הוגשה כאמור עשרה ימים תמימים בטרם פורסם הציטוט השגוי ב'ישראל היום'.

כך למשל צייץ יו"ר 'המחנה הציוני' אבי גבאי: "כשמעודדים אלימות נגד השמאל ומאיימים על יועץ משפטי בבריונות אין פלא שאנשים לוקחים את החוק לידיים שלהם". יו"ר מרצ תמר זנדברג כתבה כי "אחרי המלצות הפרקליטות המשפטנים הפכו לאויבי העם; עכשיו היועמ״ש על הכוונת ובשלב הבא כמו בהונגריה – יחליפו את בתי המשפט". יו"ר מרצ לשעבר זהבה גלאון כתבה: " אין לנתניהו בעיה עם לחץ על גורמי אכיפת החוק", וח"כ מיכל רוזין צייצה: "ממשלת מאפיה שתוקפת כל שומר סף שמאיים על שלטונה".

אבי גבאי ואנשי מרצ בהפגנות בפ"ת | פלאש90

מה המשותף לכל אלה? כולם היו אורחים בשלב כלשהו בהפגנות שנערכו מדי שבוע במשך כמעט שנתיים מול ביתו של היועמ"ש בפתח-תקווה, הפגנות בהן נשמעו לעתים התקפות אישיות קשות נגד מנדלבליט והונפו שלטים כמו "מנדלבליט סמרטוט", "פרקליטו של השטן", "בוגד" ו"לכל יועמ"ש יש מוצ"ש". אותם פוליטיקאים מהשמאל שהעניקו בנוכחותם רוח גבית להתקפות נגד מנדלבליט, כעת מאשימים את הימין בבריונות.

"אנחנו במלחמה"

הרוח החיה מאחורי ההפגנות בפתח-תקווה ובשדרות רוטשילד בתל-אביב הוא אלדד יניב, שבמהלך השנתיים האחרונות הוכיח כי אינו בוחל באמצעים כדי להלך אימים על היועמ"ש. החל מהשתלחות אישיות במנדלבליט אותו כינה "היועץ המשפחתי", "המשבש הראשי", "פייק מנדלבליט", "מפר האמונים הראשי", "פחדן", הבטיח "להפוך עליו את השולחן" והצהיר: "יש לנו עוד הפתעות בשבילך, לא תמשיך לגנוב את המדינה".

יניב גם סיפק עידוד למפגינים שהטרידו את היועמ"ש בפתח בית הכנסת בו הוא מתפלל, אז נאלץ לעזוב את המקום בליווי משטרה. כך למשל, בחודש ינואר, מספר ימים לפני ההפגנה מחוץ לבית הכנסת בו אמר מנדלבליט קדיש על אמו שנפטרה, פרסם יניב סרטון בו אמר: "מנדלבליט חושב שעזבנו אותו, הוא לא מבין שאנחנו חוזרים אליו גם. אנחנו הולכים להפתיע אותו שהוא לא יודע מאיפה זה יגיע אליו".

אלדד יניב בקטע מטריד ומפחיד.אמיר אבגי העלה את הסרטון, מישהו עשה שילוב טוב.

Posted by ‎משה איפרגן‎ on Saturday, January 20, 2018

בחודש ספטמבר האחרון פרסם יניב בגאווה סרטון מן האירוע בו מפגינים הטרידו את מנדלבליט בסופרמרקט בו הוא עורך קניות. "מנדלבליט עובד אצלנו. הוא משרת ציבור. שלא יתבכיין. וכן, אנחנו במלחמה", כתב אז יניב.

בסרטון אחר שפרסם בספטמבר, פתח יניב במתקפה ארוכה על שרים ופקידים בכירים במשרד המשפטים והצדיק את החדירה לפרטיותו של היועמ"ש כשאמר בין השאר: "הפסקנו להיות נחמדים. אנחנו מפגינים אבל זה לא מספיק. אנחנו נמצאים במלחמה, זו מלחמת אזרחים…אפשר באמצעות הרשתות החברתיות לנהל פה מלחמת אזרחים ולהעלות באש את ישראל". על מנדלבליט אמר: "הוא עומד מהצד בזמן שאיילת שקד מחריבה את בית המשפט העליון וראש הממשלה מדיח את המפכ"ל. נתניהו הורס הכל ומנדלבליט שותק". לגבי המחאה נגד היועמ"ש אמר יניב: "השתנו כללי המשחק…אנחנו לא יכולים להיות יותר נחמדים".

איש ציבור אחר שהעלה את רמת המתקפות האישיות נגד מנדלבליט בחודשים האחרונים הוא ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק. כך למשל, כינה ברק את היועמ"ש "רכיכה", כתב על "חרפת מנדלבליט", טען כי הוא אחראי ל"שיבושים", "עיכובים" ו"מריחה מסריחה" בחקירות נתניהו, האשים אותו ב"אחריות למותו של שלטון החוק" וב"השחתה נמשכת".

האם אלדד יניב ואהוד ברק יכו כעת על חטא, כאשר מתברר שלמסע ההטרדה האלים שהם מובילים יש השלכות מפחידות? כנראה שלא. מבחינת אנשי השמאל הישראלי, כפי שהם עצמם אומרים כל העת – מדובר במלחמה; ובמלחמה כל האמצעים כשרים. המטרה היא אחת: להטיל אימה על היועמ"ש ולהפעיל עליו לחץ כדי להשפיע על שיקול דעתו.

לכן אסור להתבלבל ממקהלת הגינויים המזוייפת על השחתת הקבר של אביו של מנדלבליט. מדובר באותם אנשים בדיוק שהסיתו נגדו ללא הרף במשך שנתיים, אך כעת מגלגלים עיניים בצדקנות. אל תצפו גם לחשבון נפש שייערך בשמאל, אלא להפך: הם ימשיכו ביתר שאת במתקפה האישית והפוליטית נגד שומרי הסף בתירוץ של "מחאה נגד שחיתות", אך יחד עם זאת יפנו בחוצפה ובעזות מצח מדהימה אצבע מאשימה בהסתה דווקא כלפי הימין.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

5 תגובות למאמר

  1. השמאל המציג את עצמו כנאור, ליברלי ושומר חוק אינו אלא קובץ פושעים אלימים ופורעי חוק, שפועלים בכל דרך אפשרית להחזיר לעצמם את השלטון שנלקח מהם באופן דמוקרטי. אמרו על שמעון פרס שהוא היה מוכן אפילו להחריב את המדינה, ובלבד שהוא ישב בראש גל החורבות, ודבר זה נכון גם לגבי השמאל הישראלי בכללותו.

  2. השמאל המציג את עצמו כנאור, ליברלי ושומר חוק אינו אלא קובץ פושעים אלימים ופורעי חוק, שפועלים בכל דרך אפשרית להחזיר לעצמם את השלטון שנלקח מהם באופן דמוקרטי. אמרו על שמעון פרס שהוא היה מוכן אפילו להחריב את המדינה, ובלבד שהוא ישב בראש גל החורבות, ודבר זה נכון גם לגבי השמאל הישראלי בכללותו.

  3. למה השחתת הקבר מיוחסת לאנשי ימין??
    לא יותר טבעי ליחס את ההשחתה לביריוני הסמול?
    תראה מה הם היו יכולים לעשות ל בג״צ אחרי החלטתו לאשר את הריסת חאן אל אחמר.
    במחי החלטה אחת הם העבירו אותו מאיגרא רמא לבירא עמיקטא.
    הביריונות והשנאה בסמול תמיד לא ידעה גבולות

  4. נגמר להיות נחמדים???
    מתי האיש הדוחה והאלים הזה היה נחמד???

  5. אני מתגורר בבית דיור מוגן. מטבע הדברים נמצאים בו אנשים מבוגרים בעלי דעות שונות. כאשר מתקבלים עיתוני הבוקר, אנשי השמאל ה"נאורים" בעיני עצמם מתנפלים על אלה שבוחרים בעיתון "ישראל היום". במהלך השנים לא ראיתי שמישהו שבוחר בעיתון ישראל היום ירים קול ויפגע במי שלוקח את עיתון "הארץ" או את "ידיעות".