"מחבלים הורגים ולא מנטרלים. צריך להוציא את המילה הזאת מהלקסיקון"

האלוף במיל' עוזי דיין אומר ל'מידה': "הערך העליון של צבא חייב להיות ניצחון. מי שחושב שאי אפשר לנצח את הטרור, שיחזיר את המפתחות"

"לתת גיבוי ללוחמים". האלוף במיל' דיין ופינת הנצחה לאורי אנסבכר ז"ל | פלאש90

"צריך לרדוף טרוריסטים כאלה עד שמחסלים אותם. יש לפעמים מצבים מסוימים שעוצרים או לוכדים חשודים, אבל ככלל מחבלים הורגים ולא מנטרלים. צריך להוציא את המילה הזאת מהלקסיקון". כך אומר האלוף במיל' עוזי דיין, לשעבר סגן הרמטכל וראש המועצה לביטחון לאומי, בראיון מיוחד ל'מידה' בעקבות הרצח המזעזע של הנערה אורי אנסבכר ז"ל.

אמנם מדינת ישראל שקועה עמוק בתקופת בחירות ורוב המוקד החדשותי מוקדש לענייני הפוליטיקה והמפלגות השונות, אך למרבה הצער אנחנו מקבלים מדי פעם תזכורת כואבת למציאות שאנו חיים בה. הפיגוע בו נרצחה אורי ז"ל על ידי מחבל תושב חברון העלה שוב לסדר היום את נושאי המאבק בטרור והדרך הרצויה לנהל אותו, ההרתעה מול מחבלים, ומיצוי הדין עימם.

המחבל ערפאת ארפאעיה הודה בחקירתו כי "רצה להיות שהיד", מה שלא הפריע לחברת הכנסת עאידה תומא-סלימאן לטעון אתמול כי לא מדובר באירוע טרור אלא ב"פשע מגדרי", אך לאלוף דיין לא היה ספק. "מדובר פה ברצח טרוריסטי. ערבי מוסלמי, חמאסניק במקרה הזה, שהורג בחורה צעירה פשוט בגלל שהיא יהודייה", הוא אומר. לדברי דיין, במקרה הזה הייתה חשיבות לחסל או ללכוד את המחבל ולעשות את זה כמה שיותר מהר. "אסור להשאיר תיק פתוח. יש כאן חשיבות גדולה להרתעה. מצד אחד לחקור ולהעמיד לדין במהירות האפשרית, ובמקביל צריך להרוס את הבית של המחבל ומשפחתו וגם את בתי הסייענים".

יש כאלה שטוענים שזה צעד לא יעיל

"כשהייתי ראש המל"ל עשינו מחקר ובדקנו את השאלה מה מרתיע מחבלים. ראיינו עשרות מחבלים, גם כאלה שעמדו לבצע פיגועי התאבדות, ומצאנו שמה שמעודד אותם זו התמיכה של הסביבה – מה יגידו עליו בבית הספר, האם יתלו את התמונות שלו כגיבור. לכן ההסתה היא של הרשות הפלסטינית היא חלק מהפשע הזה".

ומה מרתיע אותם?

"מה שמרתיע מחבלים זה מה שיקרה למשפחה שלהם לאחר הפיגוע. לכן החמאס נהג להפריד מחבלים מתאבדים מבני המשפחה בשבועות לפני ביצוע הפיגוע. אם הם היו בבית, ההורים או האחים היו מבינים שמשהו קורה והיו מנסים למנוע את זה".

האם צריך להיות שינוי בחקיקה?

"לא צריך לשנות שום חוק. מה שצריך לעשות במצב הנוכחי זה לכונן מיידית ועדה משותפת של גורמי הביטחון ומשרד המשפטים שתקבע נוהל של הריסת בתי מחבלים וסייענים תוך זמן קצר – ימים ולא חודשים. ככל שעובר הזמן ההרתעה פחות אפקטיבית. היום יש יותר ממאה בתים שמדדו אבל לא הרסו אותם אז ההרתעה נשחקת מאוד. אחרי שהורסים את הבית צריך לחלט את המגרש ואז אי אפשר לבנות עליו בלי היתר מהמפקד הצבאי. הנוהל הזה צריך לחול גם על בתי הסייענים ולא רק על המשפחה".

המחבל ארפאעיה בהארכת מעצרו | פלאש90

מה לגבי המענקים שמתקבלים מהרש"פ?

"מבחינה חוקית מי שמקבל כסף כזה עובר על החוק וניתן להעמיד לדין גם את הנותן וגם את המקבל. לגבי מי שיש לו אזרחות ישראלית או תושבות, החוק מאפשר לשלול אותן יחד עם כל הקצבאות של ביטוח לאומי. בנוסף יש ליישם את החלטות הממשלה שהתקבלו כבר בעבר לגבי שלילה מחולטת של ההטבות שניתנות למחבלים בבתי הכלא, וכמובן שאסור לשחרר מחבלים רוצחים. כל הדברים האלה גורמים להרתעה".

בימים האחרונים נשמעו ציטוטים של גורמי ביטחון שטענו כי צעדים כמו קיזוז משכורות מחבלים עלולים להוביל להסלמה

"אני לא מכיר את ההתבטאויות האלה, אבל מי שטוען שהפסקת תשלומים למחבלים תביא להסלמה הוא חצוף. אנחנו כבר נמצאים בהסלמה".

גורמים משפטיים התנגדו לאחרונה גם לגירוש משפחות מחבלים

"גירוש דורש חקיקה והיא צפויה להיתקל במאבק משפטי, אבל במאבק על זכויות הפרט צריך לזכור שהזכות הראשונה של הפרט היא לחיות וזכותם של אזרחי ישראל לחיים גוברת. בנוסף, גירוש בתוך יהודה ושומרון אפשר לעשות כבר היום. זה אפקטיבי בגלל שהפלסטינים מורכבים משבטים שונים וגירוש של משפחה לעיר או כפר אחרים יצור הרתעה".

חיסול הטרור

מהפרטים הנוספים שנחשפו על עברו של המחבל ארפאעיה בימים לאחר הפיגוע למדנו שהוא נעצר פעמיים בעבר כאשר ברשותו סכין, ואף הוא הודה כי הוא מתכוון לבצע פיגוע. על כך אומר דיין כי " גם הכוונה לבצע פשע היא פשע בפני עצמה. בדיוק בשביל זה יש כלים כמו מעצר מנהלי או גירוש, וזה היה המקום להפעיל אותם". על פי האלוף דיין, מלחמה בטרור היא שילוב של מספר מאמצים שונים: "יש מאמץ מדיני-דיפלומטי, יש את התחום הביטחוני-צבאי, המימד כלכלי, התחום המשפטי והתודעתי. רק כשמשלבים את האגרוף הזה ביחד ולאורך זמן ניתן לנצח את הטרור".

האם אפשר בכלל לנצח ארגון טרור?

"בוודאי שאפשר. מי שחושב שאי אפשר לנצח, שיחזיר את המפתחות וייתן לאחרים לעשות את המלאכה".

אז איך עושים את זה?

"מנצחים בשתי דרכים. ראשית, אם הארגון יושב בטריטוריה מסוימת צריך לדחוק את רגליו משם. זה כמובן דורש את כל המאמצים של מלחמה עם המחירים שלה ותכנית רב-שנתית לחיסול תשתיות הטרור. שנית, גם חיסול ההנהגה פוגע קשות בארגון, אבל לא כשפעם בחודשיים הורגים מישהו אלא כאשר מחסלים את כל הצמרת. במקביל לזה צריך לחזק את ההתיישבות. זאת מלחמה לא פשוטה ובאופן כללי צריך לדבר פחות ולעשות יותר".

בינתיים אנחנו חיים מסבב לסבב ברצועת עזה מול החמאס

"יש כמובן עוד זירות שקשורות אחת בשנייה, אבל כל סבב כזה שמסתיים בלי הכרעה נתפס בידי החמאס כניצחון. בשבילו מספיק לשרוד כדי שזה יחשב ניצחון. מצד שני, ניצחון ישראלי יהיה כרוך במחיר דמים ואנחנו מתלבטים בצדק בעניין הזה. אני לא חושב שאנחנו צריכים ליצור מלחמה בעזה, אבל כשכבר מגיעים למצב של לחימה אסור להסתפק במכה מוגבלת אלא ללכת עד הסוף".

ליברמן, נתניהו ואייזנקוט | פלאש90

בימים אלה מתמודד דיין כחלק מרשימת הליכוד לכנסת, ולדבריו הנושא הביטחוני צריך לשחק תפקיד מכריע בבחירות הקרובות. "במהלך קמפיין הפריימריז שלי אמרתי ששר הביטחון חייב להיות מהליכוד. בשביל זה חשוב שהמפלגה תקבל כמה שיותר מנדטים כדי שאת המשרדים החשובים נוכל לשמור אצלנו והם לא יהיו מוחזקות בידי מפלגות אחרות".

דיין מביא כדוגמה את כהונת הממשלה האחרונה, שהייתה רצופה במתיחות בין בכיריה והובילה לבסוף להתפטרות שר הביטחון. "ראש הממשלה ושר הביטחון חייבים להיות מתואמים מבחינת מדיניות וחזון. אחרת נוצרים מתחים וניגודי אינטרסים כמו שראינו במקרה של ליברמן", הוא אומר.

ערך הניצחון

במהלך יותר משלושה עשורים של שירות צבאי, מילא דיין תפקידים קרביים רבים כולל פיקוד על סיירת מטכ"ל וכאלוף פיקוד מרכז. בנוסף הוא שימש כראש המועצה לביטחון לאומי תחת שתי ממשלות ועמד בראש המשלחת הביטחונית למשא ומתן על הסכם השלום עם ירדן, תפקידים בהם צבר ניסיון רב בצומת קבלת ההחלטות בין הצבא והממשלה.

לדברי דיין, הצבא כמובן כפוף לדרג המדיני אבל אם אנשי הביטחון לא באים עם חלופות והצעות לצעדים תוקפניים אז למדינאים תמיד תהיה רתיעה מלעשות את זה. "בסופו של דבר תפקידו של הצבא הוא לתת ביטחון והמבחן שלו הוא בניצחון על הטרור. לכן הערך הצבאי הגבוה ביותר צריך להיות ערך הניצחון".

איך למשל?

"למשל כשמדברים על עזה, הרמטכ"ל צריך להציג תכנית שבהבנתו היא מנצחת. אם הצבא בעצמו לא מציג את זה אז לדרג המדיני תמיד יהיו היסוסים. לכן יש פה אחריות משותפת כשהצבא יודע שיש לו משימות ומטרות מוגדרות ואת הגיבוי לבצע אותן. אם זה לא מתקיים הדרג הצבאי יטען שלא הגדירו את מטרת המלחמה, והפוליטיקאים תמיד יגידו שהגנרלים לא סיפקו את הסחורה. לכן חשוב שיהיה שר ביטחון עם אוטוריטה".

דיין מדגיש את הנקודה לפיה באופן כללי הצבא צריך להיות יותר תוקפני ולתת גיבוי ללוחמים ולמפקדים בשטח באירועים מבצעיים של לחימה בטרור. "זה מתחיל עם הוראות פתיחה באש וכל הסיפור עם ה"ניטרולים", כאשר במקביל חייבים לתת גיבוי ללוחמים. יכול להיות שהם טועים או נכשלים  וצריך להעניש אותם, אבל אסור לגלגל אותם מתחת לאוטובוס המשפטיזיציה. אני לא מוכן שמי שמתנדב ליחידה קרבית, נלחם בטרור והורג מחבלים, יהיה לו רישום פלילי לכל החיים", הוא אומר.

לדבריו, בכל שנות שירותו בצבא מעולם לא נחקר תחת פיקודו אירוע מבצעי בידי מצ"ח. "בפעילות מבצעית אסור להעמיד מישהו לדין פלילי ומצ"ח לא צריך לחקור סוגיות מבצעיות. הוא יכול לחקור גניבה או ביזה או הטרדה מינית, אבל עניינים מבצעיים? אין לו את הכלים לחקור את זה. אני מצפה ממפקדים שיתנו דוגמה אישית בעניין הזה".

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

22 תגובות למאמר

    1. יש עוד שופטים בישראל…מנחם בגין התכוון שאין שופטים בירושלים
      חנן וייס
      שופט
      בן סנדקאות למנחם בגין ומבאי ביתו

  1. משפטנים בעד חיסולה של ישראל1
    הממסד המשפטי בישראל – בית המשפט והפרקליטות סנגוריה ציבורית ומרצים למשפטים הוא זרוע מרכזית לביצוע מטרות 'הקרן לישראל חדשה' – זהו שמה האמיתי שכן זהו התרגום מ: The new Israel fund על פי כללי התחביר של השם והתואר, ולא כפי שהיא מציגה את עצמה בשם 'הקרן החדשה לישראל. תרגום שגוי זה איננו מיקרי, הוא נועד להטעות ולהסתיר את הכונה האמיתית של האירגון והיא לשנות את אופיה של מדינת ישראל, לבטל את אופיה היהודי ולהפכה למדינת כל אזרחיה ומסתנניה. משפטנים אלו שייכים למשפחה הסודית כפי שהם מכנים את עצמם. כאשר מדובר בהם עצמם אין חובת מנהל תקין ושקיפות. הממסד המשפטי הפך לכוח פוליטי מוסווה החותר תחת אוישות הדמוקרטיה (אהרון ברק נהג לצעוק תוך הקשת אצבעו בשולחן שפוגעים באושיות הדמוקרטיה) מבלי להיבחר על ידי הציבור מבלי לתת לו דין וחשבון או אף לשאת באחריות. כל זאת תוך גניבת דעת על ידי הסתרת כוונותיו האמיתיות.

    מאז אהרון ברק, בית המשפט העליון הביא את "הדמוקרטיה המהותית" – שהיא מערכת הערכים של היושבים בו ולשיטתם הם המחייבים בלא להתחשב בבחירת רוב העם. כלומר לשיטתם דמוקרטיה אין פירושה שלטון העם לפי הכרעתו וכפי שמתגלה אף לא למענו. לפי שופטי בית המשפט העליון יש להפעיל "דמוקרטיה מהותית" לפי אותם ערכים "נכונים". הקובעים במדינת ישראל הם אותם חברי עלית הבוחרים את עצמם ולהם זכות לכפות את רצונם על העם. שופטי בית המשפט העליון קובעים על פי השקפת עולם פרוגרסיבית השוללת כל גישה יחודית של נאמנות ללאום לתרבות. גישתם הינה אוניברסליסטית מנוגדת אף אם בדרך זו מקדמת את הגישה היחודית של המתחרה האויב. כל זה ללא כל קשר לעובדות או לצדק. את החלטות בית המשפט לפי תורתם זו, על הציבור לקבל כדבר מקודש! גישה זו בישראל נתקבעה בימיו של אהרון ברק וממשיכיו, לפי נאוה ברק ארז:

    לגבי ביקורת על בתי המשפט לפי הטענה: "ביקורת על בתי המשפט צריכה להטריד את כל מי שחרד לחוסן הלאומי והדמוקרטי… ביקורת על היושרה הבסיסית והשיקולים של השופטים או הפרקליטות, פוגעת באמון הבסיסי במערכות השלטון"… לשיטתה ממש מסוכן לבקר את בית המשפט או הפרקליטות. עוד לשיטתה צריך לתת אמון ללא סייג באגפים שלטוניים אלו. הדוצ'ה תמיד צודק… לדבריה ביקורת על שופטים "פשוט הורסת את התשתית הדמוקרטית של המדינה". זוהי בורות מוחלטת וחמורה בענין יחסי אזרח ורשויות בדמוקרטיה. עוד טוענת "הדבר הזה פוגע במתדיינים, ביכולת לשמר מערכת משפט שהיא עצמאית, וביכולת של אנשים להרגיש טוב כשהם נכנסים לאולמו של שופט ולהרגיש שהם יקבלו שירות שהם ראויים לו". השופטת מרים נאור אף טוענת שהמבקרים צריכים להענש (מגיע לי עונש). תפיסה פאשיסטית סותמת פיות זו לגופים ציבוריים בכלל וכלפי מערכת המשפט בפרט דורשת חסינות מפני ביקורת עניינית. לידיעתה של השופטת נאוה ברק ארז כמו גם מרים נאור הזכות לבקר ולבחון את מוסדות השלטון היא מיסודות המשטר הדמוקרטי. התיקון הראשון לחוקה האמריקנית, אוסר על שלוש הרשויות לפגוע בחופש הביטוי ולהגביל את הזכות לבקר את השלטון. בישראל ישנו חוק זילות בית המשפט האוסר להעליב שופט ומה זה להעליב? גם לבקרו קשות! עליה להפנים שמי שפוגע באלו הם שופטים עצמם ובאי יכולתם לקבל ביקורת ובחוסר קיומו של פיקוח חי צו ני! על בית המשפט.

    1. שפרירית – אין יותר נכון מזה.
      החולדות מנסות למנוע מהעם את סתימת החורים והמחילות.
      אנשים שפלים.

  2. משפטנים בעד חיסולה של ישראל3
    באשר לפגיעה ביכולת להרגיש טוב כאשר נכנסים לאולמו של שופט כי יקבלו שירות ראוי, הפוך ברק ארז הפוך, מי שפוגע הם לא אחרים משופטים עצמם כשאינם מאפשרים לבעלי דין לקבל את יומם בבית המשפט. התנהלותם המחפירה הזו היא שהורסת כל אמון בבית המשפט.

    לגבי המדינאים לפי הטענה: מקבלי ההחלטות צריכים להפנים שהביקורת של בית המשפט נועדה לשפר את החלטותיהם ואם ימתחו ביקורת על כך הם יכרו בור לעצמם, בדמות אובדן האמון גם בהם. השופטת דפנה ברק ארז כמו רוב שופטי בית המשפט העליון רואה עצמה כבעלת עליונות מוסרית ובעלת זכות מובנית לשפוט מוסרית את המדינאים. את "העליונות המוסרית" הזו רואים למשל בדרך השפיטה. חשודים נעצרים לשנים עוד לפני שמתחיל המשפט ובמשך כל מהלכו, באם גם השופטים הודו שאין אשמה הרי שזו ההתנהלות ועל אומללים אלו לקבל זאת ללא כל פיצוי. אלא שרוב החשודים מורשעים ובינהם חפים רבים האומללים אף יותר. אחוז ההרשעות בארץ אינו דומה לשום מדינה אחרת דמוקרטית וגם בין המדינות הבלתי דמוקרטיות! לדוגמא באירן שיעור ההרשעות נמוך יותר. בג"ץ נוצר באנגליה במאה 17 כדי למנוע מעצרים שרירותיים של אזרחים. על השלטונות היה לנמק חוקית את צו המעצר. בג"ץ הישראלי עושה את ההפך המוחלט, הוא מחזיר לכלא את מי ששלטונות הכלא החליטו לשחרר.

    את המוסר של בית המשפט רואים גם במדיניות שהוא כופה על הדרג המדיני על האסונות שבית המשפט מביא. ב -1992 בית המשפט עצר גירושם של 415 מחבלי חמאס ללבנון. ב-2004 נסעה משפחת חטואל בגוש קטיף. מתוך בניין שבג"ץ אסר להרוס ירה עלייה המחבל ורצח את משפחת חטואל. בג"ץ אסר על הרס הבניין בשם כל מיני ערכים לא ברורים וכך התבצע נרצחה משפחת חטואל. דמה של משפחת חטואל על הידיים של בג"ץ. בג"ץ כפה שינוי תוואי של גדר בטחון נגד כל שיקול בטחוני למען נוחות הגישה של פלאחים ערביים לשדות על חשבון חייהם של ישראלים. בג"ץ נענה לאירגונים עוכרי ישראל בהגישם עתירות נגד פעולות צה"ל המונעות רציחתם של ישראלים. למשל איסור על נוהל שכן – שליחת שכן להאיץ פנוי בניין בטרם הריסתו וכך לחסוך בחיי אדם, גם נענה לעתירות שהפריעו לצה"ל בפעילות לחימה. בג"ץ מתעלם מחוק איסור הסתננות ודואג להשאיר את המסתננים מאפריקה בישראל ומתעלם מזכויות תושבי דרום תל אביב. בג"ץ ממהר לפסוק הריסת בתים ליהודים ומתנגד להריסת בתים למחבלים. ישובים לערבים בלבד כן, ישובים ליהודים בלבד לא.

    למותר לציין כי איש לא הסמיך את בית המשפט לפקח על המדינאים, את זאת עושה העם הבוחר לפחות כל ארבע שנים במיצגיו. בית המשפט במדינה דמוקרטית צריך להתבסס על עקרון החוקיות ולא על ערכיהם הפרטיים של השופטים. בית המשפט צבר כוח מוחלט במסווה משפטי, דוקא את זאת יש לרסן. דוגמא התערבות בעניין הבניה ביהודה ושומרון. הערכאה היחידה הדנה בעתירות בנוגע לבנייה בלתי חוקית הינה בג"ץ – בית הדין הגבוה לצדק המורכב משופטי בית המשפט העליון. בית המשפט העלין אינו דן ואינו עוסק בראיות, כך מתקבלות החלטות שיפוטיות בלי עדויות או בחינת ראיות או חקירות נגדיות. מה שקובע שם בלעדית הם תצהירים וסיכומים. בתור הערכאה היחידה פסק הדין סופי ולא ניתן לערער עליו, זאת בניגוד מוחלט לעקרון היסוד של שתי ערכאות . אלו הם תנאים שלא רק שאינם דמוקרטים אלא הם פאשיסטים גם אם אינם מכוונים להעצים את כוח המדינה והעם אלא להחלישם.

  3. משפטנים בעד חיסולה של ישראל3
    מערכת המשפט הינה ערלת לב לכאב האזרחים בישראל אשר עבורם חוק יסוד כבוד האדם וחירותו אינו קיים בין כותלי בית המשפט כיון שרוב השופטים הם חסרי מצפון ואנושיות וכמובן הגינות . את כל מידת החסד והרחמים שלהם הם מפנים כלפי מחבלים ,כלומר בית המשפט העליון לקח לעצמו כוח פאשיסטי אך לא לטובת המדינה והעם אלא לרעתו ולטובת אויביו. מה שלא עושה את אופן פעולתו פחות טוטליטרי פאשיסטי. שופטים בהבחרם נשבעים אמונים למדינה ולציונות והם כמעשה של יום יום מפריהם את שבועתם. בדמוקרטיה "שלטון על העם על ידי העם ולמען העם לא ימוגר מעל פני האדמה" כפי שאמר נשיא ארצות הברית אברהם לינקולן. בית המשפט העליון הסמיך את עצמו להתערב בכל תחום "לפקח" על מדינאים ואילו עליו אין שום פיקוח על אופן עבודתו. בתלונות על שופטים מטפל הנציב מטעם בית המשפט העליון. את שלטון עלית למען עצמה לפי רצון האויבים יש למגר לפזר לאלתר!

    זוהי מערכת משפט שהשתלטה על המדינה ומקיימת שלטון רודני חסר מעצורים. מאפייני הרודנות: הרודן נוטל לעצמו סמכויות בכוח או בערמה. בכוח כפי שבית המשפט בישראל עושה בעזרת הפרקליטות וזו בעזרת המשטרה מטילה חיתתה על כל מי שאינו נושא פוליטית חן, או בערמה כמו אהרון ברק אשר הציג עצמו כדואג לדמוקרטיה ובקש לחוקק חוקים להם החליט לקרא חוקה ובעטיה החליט שהיא מאפשרת ל.התערב במדיניות. בייניש באדיקות רבה הראתה חוק זה בכל התערבות בנושאים לא לה.

    בתור רודן, בית המשפט אינו רואה עצמו ואינו מתנהג כמי שכפוף לחוק ועל אחת כמה וכמה לא נתון לבקורת ציבורית או כל סמכות אחרת זולת הוא עצמו. כרודן, בית המשפט פוסק בכל עניין משעמעותי ועל פי הערכים שלו בלבד ותכופות בניגוד לערכי החברה או רובה. כרודן שופטיו משכפלים עצמם מעבירים את סמכותיותיהם לבני דמותם. כרודן בית המשפט הופך ליותר ויותר כוחני כדי להבטיח את המשך כוחם וזכויות היתר החוקיות המשפטיות והכלכליות של היושבים בו ושל יורשיהם. המערכת המשפטית הפכה לממשלת על באמצעות ההפיכה החוקתית השיקרית ללא כל סמכות או רשות מהכנסת. במדינות דמוקרטיות נורמליות אין לשופטים דריסת רגל בכל הקשור לבחירת שופטים. אצלנו הם הקובעים. שופטים בהבחרם נשבעים אמונים למדינה ולציונות והם כמעשה של יום יום מפרים את שבועתם.

    1. שפרירית – הכל נכון.
      ועכשיו צריך לנתח איך יכול להיות שנתניהו הוא ראש ממשלה ברציפות מ 2009 (!) ואנחנו נמצאים במצב המחפיר הזה.

      זה אולי מה שנתניהו רוצה? לא יכול להיות.
      אבל לא יכול להיות הסבר אחר.

      ועכשיו לפי הנוהל התכוננו למתקפת בוטים שיתקפו את המגיב ולא יספקו תשובה עניינית

    2. אש"ף, חיזבאללה, דאעש, הג'יהאד האיסלאמי, חמאס – כל אלה ואחרים פועלים ללא הרף לפגוע, להרוג, להרוס ולהשמיד את מדינת היהודים.
      ועכשיו צריך לנתח איך יכול להיות שנתניהו הוא ראש ממשלה ברציפות מ 2009 (!) ואנחנו נמצאים במצב המחפיר הזה.
      זה אולי מה שנתניהו רוצה? לא יכול להיות.
      אבל לא יכול להיות הסבר אחר.
      זה ברור שנתניהו הוא המרוויח העיקרי מכל הפגיעות, ההרג וההרס שלהם. זה הרי ברור כשמש. מה, לא ככה? מה, מי שכותב ככה הוא לא סמל השפיות?

  4. אני זוכר שבימי אוסלו העליזים, אז היה עוזי דיין אלוף פיקוד המרכז הוא הורה להוריד דגלי ישראל במחנות צה"ל בשטחים כדי לא ליצור פרובוקציה.

    1. גם אני חושד שהוא מסתיר את הפרופיל הפוליטי האמיתי שלו הגיב:

      והייתי נזהר מלפתוח את שערי הליכוד לכבודו.

  5. המכשול העיקרי זה בגץ.והפקידים המושתלים מקידמת דנא בכל פינה.
    בנוסף למערך ההיתקפי.
    צריך למגן ולאבטח את חיי היהודים.
    יש לסגור את הפירצה בגדר המפרידה.
    להגביה את הגדר.להגביר את השמירה לאורכה.ובמעברים להוסיף מאבטחים.
    לבטל תושבות ערביי מזרח ים.לחבר את הרשות לירדן.לצמצם פועלים מיוש.לחזק את האבטחה סביב הישובים היהודים.להפריד בין ערבים ליהודים.למגן שמשות הרכב.להוסיף סיורים בכבישים.ועל היהודים להתקין סורגים.להתקין גדר סביב הבית ושער.מצלמות.וכפתור מצוקה.דלת פלדלת.וכלב שמירה בחצר משוחרר.ונשק קר וחם.אקדח.גז פלפל.שוקר אלה.סכין.חרב.וכדומה.

    1. ואולי להכנס לתוך קופסה, לאטום חזק ולנצח לא לצאת.

    2. לאנונימי
      המדינה לא יכולה להגן עליך.
      תסתכל ותראה כמה נרצחים יהודים
      אז האזרח הקטן צריך לשמור על עצמו
      אחרת הוא עלול להרצח בעצמו.
      אבנים ביוש הורגות מי שגר שם שימגן שמשות.כי אבנים הורגים.סורגים ופלדלת וכלב וחצר עם גדר ושער יסייעו.תמשיך לישון בעמידה ולחכות שהמדינה תשמור עליך ולצערי זה לא יקרה המדינה רופסת.

  6. יפה!
    יחד עם זאת כל מה שמציעים זה סבב לחימה עד הפעם הבאה שוב ושוב וחובה לחתור לסבב לחימה שיהיה האחרון והוא גירושם המוחלט של חמולות טרור! ההוכחה הכי טובה היא – איפה שבן גוריון גירש ומחק כפרים שלמים של ערבים עד היום אין משם טרור!
    הרי נאמר בתורה לפני אלפי שנים – והוא פרא אדם!
    הם הערבים לעולם לא ישתנו לכן חובה וצו השעה לגרש אותם,ואם יקפצו כל היפה נפש אשאל אותם – מדוע גירשו את כל תושבי גוש קטיף שמעולם לא יצא מהם טרור???

  7. בישראל בוצעה מהפכה בלתי חוקית על ידי המשפטוקרטיה ושותפיה. בוצעה השתלטות העוינת למדינת הלאום היהודי ולכל האינטרסים הביטחוניים, האזרחיים, הלאומיים של האזרחים שומרי החוק והנאמנים, שבוצעה על ידי המשפטוקרטיה ושות – בגץ, היועץ המשפטי לממשלה, מערכת המשפט, הפרקליטות, צמרת המשטרה, צמרת שירותי הביטחון, התיקשורת הממוסדת, האקדמיה, מערכת החינוך, כמוה כסרטן השולח גרורותיו לכל מוסדות השלטון והמדינה החיוניים, ומאיים להכרית את מדינת הלאום היהודי ולהקים כאן מדינת כל אזרחיה שמשמעה מדינת כל נרצחיה היהודים. אשר על כן המהפכה הלאומית היא עצמה מהפכת נגד למהפכה הבלתי חוקית שמחוללה הראשונה הוא הפיראט המשפטי אהרון ברק. הצורך והחיוניות של המהפכה הלאומית משולה לצורך של חולה סרטן להתרפא ממחלתו, פן זאת תביא למותו. ואלה המהלכים המקדימים למהפכת נגד להפיכה הבלתי חוקית שבוצעה:
    א. אימוץ דו"ח אדמונד לוי, ביטול המינהל האזרחי ביו"ש, החלת ריבונות למצער על כל שטחי C
    ב. חוק יסוד החקיקה שיקבע שהכנסת היא הריבון, היא המחוקק הבלעדי, ושביכולתה של הכנסת ברוב מיוחד או רגיל לבטל כל החלטה הנוגעת לביטול או שינוי חוקים של בג"ץ או ערכאה שיפוטית אחרת. החוק גם צריך להכיל סעיף שיאסור על השופטים לשפוט בניגוד לחוקי הכנסת. ולצידה עונש מאסר של עד 12 שנה על פסיקה הנוגדת לכך בכוונת מכוון.
    ג. חוק יסוד השפיטה: החוק יסדיר את תחומי האחריות של בית המשפט וסמכויותיו של בגץ. ביטול זכות העמידה אלא לנפגעי עברה בלבד. איסור חמור של שיפוט בניגוד לחוקים מפורשים של הכנסת. זכותו של בג"ץ להתערב בחוקי הכנסת, רק אם הכנסת תחוקק חוק הנוגד במפורש חוק חוקתי – בינתיים יש חוק חוקתי אחד והוא חוק הלאום שנחקק ברוב אבסולוטי. חוק כבוד האדם וחירותו אינו חוק חוקתי ועל פיו אין סמכות לבית המשפט להתערב בהחלטות המחוקק.
    ד. חוק היועצים המשפטיים לממשלה שיגדיר את תפקיד היועץ כיועץ משפטי בלבד כשמו. הממשלה וכן כל שר יוכלו לבחור את היועץ המתאים להם ובמגבלות מקצועיותו בלבד. משרת התובע הכללי תוגדר כמישרה נפרדת ותופרד לחלוטין ממשרת היועץ המשפטי.
    ה. חוק חוקתי אזרחות כפופה לנאמנות. שמשמעו שהפרה בוטה של האזרח לנאמנות למדינת הלאום היהודי, הימנונה, דיגלה, או סמליה וכמובן ביטחונה, תיענש בחומרה ועד כדי שלילת האזרחות. חברי הכנסת ישבעו בעת השבעתם, לנאמנות למדינת ישראל כמדינת הלאום היהודי. המסרבים לכך, לא יוכלו לכהן כחברי כנסת.
    ו. שינויים בחוק הלאום: א. העברית תוגדר כשפה הרשמית היחידה של המדינה. ב. חובת הנפת דגל ישראל בכל מוסדות הציבור הזוכים למימון ציבורי ג. ההימנון ינוגן כחובה בסיום טקסים ממלכתיים.
    ז. מערכת החינוך תחויב להקנות לימודי ליבה כנגזר מהיות ישראל מדינת הלאום היהודי, על כל המשתמע מכך.
    ח. החלת גזר דין מוות על מרצחים ממניעים לאומניים שלא קיים כל ספק ביחס לפשעם. החמרה ברורה המעוגנת בחוקים של תנאי הכליאה של המחבלים הערבים לרבות מאסר עולם עם עבודת פרך.
    ט. מדיניות המקל והגזר ביחס לאוכלוסייה הערבית. מדיניות ברורה ומעוגנת בחוק של עידוד ותמורה לאוכלוסיה הערבית המשתלבת במדינה ומדיניות של הרתעה וענישה, לרבות עידוד הגירה לאוכלוסיה החתרנית תומכת הטרור המתנגדת להשתלב במדינת הלאום היהודי.
    י. גירוש המסתננים, נשותיהם וילדיהם עד האחרון שבהם.

  8. במצבי חירום צריכים תגובות חירום
    יתכן והכנסת צריכה לחוקק חוקי חירום מוגבלי זמן ,כגון חצי שנה
    ובהם כל סנגורי הטירור ,בין אם בנימוקים טכניים,ובין אם מנימוקי אינטרסים, ידחו על הסף.
    חוקי החירום צריכים לצאת מתוך ההנחה מה מרתיע את המחבלים
    תחושות של אינטואיציה אומרות שגירוש המשפחה לסוריה או לעזה, יכולה לתרום לפחד והטירור הנגדי ,שיפעיל הרתעה. חליטה והחרמה של רכוש המשפחה ,כולל שטחי אדמה, למטרות פיצוי לנפגעים,יכולים להוסיף פרמטר נוסף. כרגע נראה שאף גורם בטחוני לא מבין את העניין, או לא נוקט צעד לדחוף לפתרון.

  9. לשיטה הדמוקרטית יש חסרון חמור. היינו היא בנויה על הצהרות מנהיגים שלאיש אין אפשרות לבודקן למעשה. המילים המופרחות משמשות קריטריון לציבור. יש אפשרות לבדוק זאת באמצעות תקשורת בקורתית (במידה מועטת) אבל זו חלק ממערכת סמיות העיניים. בסופו של דבר ההצעה של יתרו למשה רבנו הרבה יותר טובה. שרי עשרות מאות אלפים וכו' היינו בכל דרג משתתפים אנשי הדרג הנמוך יותר, לעשרה אנשים שיושבים יחד יש הרבה יותר סיכוי להעריך מי מביניהם מתאים להיות שר ממונה עליהם. לא זו אף זו. ניתן תמיד לפטר שר על ידי בוחריו ולהחליפו ללא דיחוי עד לבחירות (4 שנים…). היינו לשר הממונה אין חופש לפעול בניגוד לדעת ממניו. אם יעשה זאת יפוטר. מלבד זאת נחוץ גם דבר נוסף שקוראים לו מצפון. מה הוא הדבר הצפון בליבו של אדם?! או האלוהות של עצמו היינו המצפון הוא אליל קטן השוכן כבוד בקורקבנו או יראת אלקים.

  10. כל אירוע פיגוע צריך להסתיים במחבל שכוב עם כדור בראש לאחר וידוי הריגה.
    לאחר מכן תוך 24 שעות ביתו של המחבל גל הריסות.
    אם הספיקו להוציא דברים ניחה. אם לא שיחפסו בין ההריסות.

  11. מי שלא רוצה להיות חוטב עצים ושואב מים כמו ששליטי המדינה דורשים, מי שרוצה להיות בן חורין ונאבק לחרותו הוא מחבל או לוחם חירות?

  12. זה בדיוק מה שהחמאס והרשות הפלסטינאית רוצים. שנחשוש מהסלמה. ואז נוותר יותר ויותר. מדינה החוששת מהסלמה שתחזיר את המפתחות ותסגור את השלטר.

  13. מחבלים מחסלים ולא מנטרלים. את הטרור אפשר וצריך לנצח>>
    מוקדש לכל אחי הלוחמים בטרור המאפשרים לנו לחיות בביטחון ואפילו לומר בשידור טלוויזיוני דברי בלע.
    אלוף במיל' עוזי דיין