גנץ נסיגות בע"מ: כך קידם הרמטכ"ל גנץ תכנית נסיגות אמריקנית

בהיותו רמטכ"ל קידם גנץ את הצעת קרי לנסיגה מהבקעה והעברת אחריות ביטחונית לאמריקנים, בניגוד לעמדת הדרג המדיני. אלוף במיל' הכהן: "גנץ היה מנוף לתכנית הנסיגה"

"רמטכ"ל יכול להיות תחת השפעה שתגבור על האינטרסים של ישראל". גנץ ובקעת הירדן | פלאש90

עשרות אלפי מילים נכתבו בשבועות האחרונים כדי לנסות ולהבין מהם עיקרי המצע של מפלגת 'חוסן לישראל' ומהי התפיסה המדינית והביטחונית של העומד בראשה, בני גנץ. בנאום שנשא לפני כשבועיים ציין גנץ כי בין מטרותיו נמצאת הגעה להסכם שלום עם הפלסטינים תוך חיזוק ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית, אך לא פירט מעבר לכך והעדיף להמשיך במגמת המסרים הכלליים והמעורפלים.

כך נותרנו עם השאלה: אז במה בעצם גנץ מאמין? מה דעתו האמתית על נסיגות ופינויי שטחים? כדי לפזר את מסך הערפל, צריך לחזור כמה שנים לאחור.

בראשית שנת 2013, מספר חודשים לאחר שזכה לכהונה שניה בבית הלבן, מינה הנשיא אובמה את ג'ון קרי לתפקיד מזכיר המדינה. עם מינויו פעל קרי פעל לחדש את השיחות הישירות בין ישראל לפלסטינים שנקטעו שלוש שנים קודם לכן. במסגרת הדרישות האמריקניות לחידוש המשא ומתן, שחררה ישראל עשרות אסירים והרשות הפלסטינית התחייבה להפסקת המהלכים נגד ישראל במוסדות בינלאומיים.

בין היועצים הבכירים שעבדו עם ג'ון קרי היה הגנרל ג'ון אלן, שנאלץ לפרוש מהצבא בעקבות חשדות לרומן שניהל מחוץ לנישואים. קרי ומזכיר ההגנה צ'אק הייגל מינו את אלן כשליחם המיוחד למזרח-התיכון והטילו עליו את הובלת המדיניות האמריקנית בכל הנוגע לסכסוך הישראלי-פלסטיני. בחודש מאי 2013 אלן נפגש בישראל עם ראש הממשלה נתניהו, שר הביטחון בוגי יעלון וקצינים בכירים בצה"ל, מהם שמע על הדרישות הביטחוניות הישראליות בכל הסדר עתידי.

אלן מעולם לא הציג תכנית רשמית, אבל מפרסומים שונים עולה שהוא בהחלט ניסה לקדם אחת כזו. טום פרידמן טען בטורו ב'ניו-יורק טיימס' מראשית 2014 כי תכנית קרי-אלן כוללת נסיגה ישראלית לקווי 67, תוך מתן ערובות ביטחוניות אמריקניות באזור בקעת הירדן. לפי פרידמן, אלן מציע שישראל תשמור על גושי ההתיישבות, ובתמורה תתן שטחים אחרים לפלסטינים, שמצדם יוותרו על זכות השיבה ויקבלו בירה במזרח ירושלים.

מה קרה באותו זמן בצד הישראלי? כתבי 'הארץ' אמיר תיבון ועמוס הראל חשפו מתיחות גדולה בצמרת. הרמטכ"ל דאז בני גנץ, יחד עם ראש אגף תכנון בצה"ל נמרוד שפר, שיתפו פעולה עם  שליחי אובמה וקידמו את עמדתם. הם מצטטים בכיר אמריקני לשעבר שאמר כי שליחי אובמה-קרי, אלן ואנשיו, "העריכו מאוד את התרומה של גנץ, שתמך בהמשך המגעים ועודד אותנו להמשיך לחפש פתרונות, גם כשנתקענו בשל חוסר הסכמה בין שני הצדדים". ג'ון אלן עצמו אמר ל'הארץ' שהרגיש כי "לאורך כל הדרך המנהיגות הצבאית בצה"ל תמכה בעבודה שלנו".

בני הזוג גנץ יחד עם בני הזוג דמפסי בת"א, ינואר 2012 | דובר צה"ל

בינתיים גילתה הצמרת המדינית לתדהמתה שגנץ ואנשיו הגיעו עם האמריקנים ל"דיון הרבה יותר מעמיק מכפי שתוכנן". גנץ ואנשיו קידמו בשטח הסכמות לתכנית מדינית שכללה נסיגות נרחבות ופינויים, תוך מה שמצטייר כהפרת אמונו של הדרג המדיני בסוגיה אסטרטגית ביותר.

אמיר אורן חשף שגנץ, חבר קרוב של הרמטכ"ל האמריקני דאז דמפסי, אף אמר לאמריקנים שהוא "סבור שהמצב במזרח התיכון מעניק לישראל הזדמנות אסטרטגית". האמריקנים עטו על ההתבטאויות הללו והדליפו אותן לתקשורת, במטרה לרכך את ההתנגדות בממשלת ישראל לתכנית הנסיגה מבקעת הירדן.

ממשלת נתניהו, יחד עם שר הביטחון בוגי יעלון, מצאה את עצמה במבוכה מדינית קשה, שהעמידה אותם כסרבנים מול תכנית אמריקנית של נסיגות וויתורים ישראליים. שר הביטחון אסר על צה"ל להמשיך ולגבש עמדה בנוגע לתכנית האמריקנית. לטענת הראל, הדבר נעשה "כדי למנוע את קיומו של מסמך צבאי רשמי המכיר ביכולת הביטחונית לסגת מרוב שטחי הגדה". זהו גם הרקע למשבר המפורסם שנוצר בין יעלון לקרי.

"מנוף לתכנית הנסיגה"

האלוף במיל' גרשון הכהן, מי שהיה מפקד הגיס הצפוני וחבר במטכ"ל באותה תקופה, מאשר את החשיפות של 'הארץ'. הוא מספר ל'מידה' כי להערכתו "בני גנץ תמך בתור רמטכ"ל בתכנית הנסיגה האמריקנית שהייתה על השולחן ב-2014-13".

האלוף הכהן, שפרסם לאחרונה מחקר מקיף במסגרת מרכז בגין-סאדאת המראה את הסכנה הקיומית שבנסיגה משטחי C, אומר כי יתכן שהקשרים הקרובים בין הרמטכ"ל גנץ לצמרת הצבא האמריקני אינם מעודדים. "השיטה האמריקנית תמיד הייתה להזמין קצינים מכל העולם ללמוד במכללות הצבאיות שלהם, ולהפוך אותם בהמשך לסוכני השפעה. ככה נוצרת קליקה גלובלית. גם מי שנוסע כמו גנץ למלא את תפקיד נספח צה"ל בוושינגטון הוא יעד נוח להשפעה אמריקנית. הם צובעים אותך בצבע שלהם ואז אתה הופך למנוף עבורם".

אלוף במיל' הכהן | פלאש90

גם רמטכ"ל יכול להיות נתון להשפעה כזו?

"הרמטכ"ל יכול בהחלט להיות תחת השפעה אמריקנית שתגבור על האינטרסים הביטחוניים של מדינת ישראל. הבעיה היא שהוא עצמו לא רואה את זה ככה, ומבחינתו ההגדרה לאינטרסים של מדינת ישראל היא שונה. ככה בדיוק בני גנץ שימש כמנוף לתכנית הנסיגה של קרי ואובמה".

מה הייתה המשמעות של קבלת תכנית אלן ונסיגה מהבקעה?

"זאת הייתה קטסטרופה. מצב כזה היה משאיר את ישראל ללא יכולת להגן על עצמה וכשהיא תלויה בערבויות קלושות של כוחות זרים".

גורם מדיני בכיר אישר את הדברים כשאמר ל'מידה' כי בשיחות שניהל גנץ עם הגנרל אלן, "הרמטכ"ל הסכים לנסיגה כמעט מוחלטת מיהודה ושומרון כולל נסיגה מבקעת הירדן והצבת כוח בינלאומי. נתניהו הבין שגנץ התמסר לתכתיבי הקצינים האמריקנים והורה לחדול מהמגעים". לדברי הגורם, היה מדובר בשגיאה ביטחונית חמורה: "כוח רב-לאומי הוא לא תוספת כוח אלא החלשה. כוח כזה תמיד פועל לטובת הפלסטינים ולא מאפשר לך לעבוד".

הגורם הוסיף כי "זכותו של גנץ לחשוב כך כאדם פרטי, אבל הצבא לקח פה לעצמו חופש פעולה בצורה לא סבירה ולא נכונה. גם אם האמריקנים שואלים את הרמטכ"ל אם מבחינה מדינית אפשר לסגת, הוא צריך להגיד להם שאת התשובות האלה הוא נותן רק לראש הממשלה ושר הביטחון".

עוד ויתורים

למרות הלחץ הרב שהפעיל ממשל אובמה, אם באופן ישיר באמצעות ג'ון קרי ועוזריו ואם בעקיפין דרך בכירים בצה"ל, תכנית הנסיגה ירדה מן הפרק בשלהי 2014 ונגנזה עם פרוץ מבצע 'צוק איתן' בקיץ של אותה שנה, אך היא ממשיכה לחיות בדרכים אחרות. הבכירים האמריקנים שהיו חלק מהצוות של קרי ואלן ומקביליהם באותה תקופה בישראל כאלוף במיל' גדי שמני, ממשיכים לקדם תכניות נסיגה, שמניחות שישראל תצמצם את זכותה להגן על עצמה ותפקיד את צרכי הביטחון שלה בידי כוחות אמריקניים.

שמו של בני גנץ נקשר לאחרונה גם לתכנית נסיגה נוספת שפורסמה בחודש אוקטובר האחרון על ידי המכון למחקרי ביטחון לאומי (INSS). על פי הדיווח של דנה ויס בחדשות 12, בני גנץ, גבי אשכנזי ומשה יעלון היו שותפים מאחורי הקלעים ליוזמה המדינית לפיה תוקם מדינה פלסטינית על 65 אחוזים משטחי יהודה ושומרון, בנוסף להקפאת הבנייה בהתנחלויות מבודדות במטרה להשאיר פתח למשא ומתן על הסדר קבע עתידי.

אמנם מאז שהודיע על התמודדותו בבחירות הקרובות הקפיד גנץ לשמור על עמימות, אך בעברו יש די עדויות העולות בקנה אחד עם רצונו לסגת מיהודה ושומרון. כך למשל, ב-25 בספטמבר 2015, מספר חודשים לאחר שסיים את תפקידו כרמטכ"ל, השתתף בני גנץ בכנס של מכון וושינגטון למדיניות במזרח-התיכון שהתקיים תחת הכותרת "הביטחון הלאומי הישראלי בסביבה אזורית משתנה".

בין הנושאים עליהם דיבר טען גנץ כי האתגר הביטחוני הגדול ביותר לישראל מגיע דווקא מבפנים והדגיש את החשיבות באחדות העם. כאשר נשאל בהמשך כיצד ניתן לשפר את המצב ענה גנץ כי "החברה הישראלית צריכה לשאול את עצמה לא מה היא רוצה להרוויח אלא על מה היא מוכנה לוותר. רק כאשר אתה מוותר על משהו, אתה משאיר מקום לאחר להתקרב. אם כל אחד יוותר קצת, נוכל להתקרב יותר אחד לשני".

כמה שבועות לאחר מכן, בדברים שנשא בפני תושבי שער הנגב, חזר גנץ על אותה המנטרה כשאמר: "ביחסים עם השכנים צריך להגיד פחות על מה לא נוותר, והרבה יותר על מה כן מוכנים לוותר לטובת עתיד טוב יותר". מי שהזמין את גנץ לדבר באירוע היה ראש המועצה דאז אלון שוסטר, שאמר בעבר בראיון כי הוא "מוכן למסור את שטח המועצה לחמאס תמורת שלום", וכעת מצטרף לרשימת 'חוסן לישראל' של גנץ.

במצב הדברים כיום, לאור מה שידוע לנו על עברו של גנץ וכל עוד הוא לא סיפק הצהרה חד-משמעית שתסתור זאת, נראה כי לגישתו המדינית נסיגות וויתורים לפלסטינים הן דבר חיובי, ושלדעתו ישראל יכולה להעביר אחריות ביטחונית לגורמים אחרים. זוהי גישת אוסלו מובהקת: עוד נסיגות, עוד ויתורים ועוד סכנות ממשיות לביטחון המדינה.

הרוח הזו משתקפת גם בדבריו של גנץ בראיון ל'ידיעות אחרונות', לפיהם "צריך לקחת את הלקחים של ההתנתקות מעזה ולממש אותם במקומות אחרים". תוסיפו לכך את התגובה החיובית לדבריו מצד הרשות הפלסטינית, ותקבלו אולי את הסוגיה הקריטית ביותר אותה יצטרך הציבור הישראלי לשקול בבואו לקלפי בחודש אפריל.

האלוף גרשון הכהן סיכם זאת כך ל'מידה': "הסיסמאות של גנץ על כך שאנחנו צריכים להיות מוכנים לוותר הן שטות מוחלטת. למה אני צריך לתת לאויב שלי מתנות? רבין כבר ויתר על יותר מדי שטחים ואני לא מוכן לוותר יותר על כלום. אנחנו הצד החזק והמנצח ואין שום סיבה שנעשה את זה שוב".

פנינו למטה בני גנץ לקבלת תגובה והיא תפורסם מיד עם קבלתה.

ממפלגת תל״ם בראשות משה יעלון נמסר בתגובה: "׳תכנית אלן׳ לא הושלמה, ולכן לא הוצגה כתכנית שלמה, במהלך כהונת יעלון כשר הביטחון. במסגרת הניסיון של מזכיר המדינה קרי לקדם תהליך מדיני בשנים 2013-2014 הוצגה חלק מהעבודה לדרג המדיני, מבלי שאושרה על ידי הדרג הצבאי, ונדחתה. כפי שהתנגד בעבר, יעלון יתייצב נגד מהלכים מדיניים שמסכנים את ביטחון ישראל גם בעתיד. עמדה זו נמצאת בבסיס ההסכמות עם ״חוסן לישראל״.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

67 תגובות למאמר

  1. משהו ללא ספק השתבש בדעתם של יהודים במדינת ישראל והפלא הגדול הוא בעובדה שדווקא גנרלים, כאלה שמבינים מהי חומרת המצב של מדינה כה קטנה כמדינת ישראל מבחינות רבות לאור האזור בו היא שוכנת שלא לדבר על ממדיה הפיזיים, ושלא להזכיר את הקושי הפנימי בשל כך שנשארו ערבים שגרים בתוככי המדינה היהודית ועדיין חולמים להשמידה למרות התנאים המצויינים בהם הם חיים לעומת אחיהם במדינות ערב – והנה 1 כמו גנץ הברירת מחדל שהפך להיות רמטכ"ל ולא מהטובים – מוכן תמורת מי יודע אילו הבטחות שניתנו לו בזמנו של 1 הנשיאים הכי נוראיים עבור ישראל – למכור את המדינה ואזרחיה ובזול! וזאת לאחר מה שקיבלנו כבר באוסלו! בקיצור בני גנץ = אוסלו 2

    1. לך אחרי הכסף ותבין הכל. כל אותם "קצינים בכירים" בסופו של דבר הם בני אדם. האמריקאים וגורמים אחרים באיחוד האירופאי "קונים" אותם בהטבות ובכספים. קל מאוד לשחד אנשים בכירים ומעולים ככל שיהיו. שים לב שגנץ לא הלך לתרום למדינה אחרי שחרורו מצהל אלא רץ ריצת אמוק לעשות כסף לביתו בכמה וכמה חברות סטראט אפ. האנשים האלה, שחיינו ועתידנו מופקדים בידם, הם בסופו של דבר שאפתנים וחומריים. הם רוצים כבוד וכסף ואת זה הגורמים הזרים מציעים ובשפע. תחשוב רגע אחד, אם מציעים לך מליוני דולרים אולי עשרות מליוני דולרים, תפקידים בכירים, השפעה וכוח – וכל זה בתמורה לכך שתסתכל ותאמץ את השקפת העולם של אובמה והצוות שלו למשל – מה היית עושה? בטוח שהיית מוכן "לבחון" את העניין, כי הרי כל כך הרבה עומד פה על הכף. ככה קונים אנשים. במצב רגיל, בלי הטבות ובלי שוחד – כולם היו אומרים – "לא" ברור ומוחלט. אבל במצב בו מפתים אותך בכסף ובממון ובכבוד ובשררה – רוב האנשים בעולם היו מסכימים.

    2. אובמה היה ידיד אמת של ישראל.
      כידיד אמת, הוא אמר לישראלים את מה שהם צריכים לשמוע אודות מצבם (״אי אפשר יהיה לקיים לאורך זמן מדינה יהודית ודמוקרטית תוך שליטה על מיליוני פלסטינים חסרי זכויות״) ולא את מה שהם רוצים לשמוע.
      במקביל, אובמה העניק לישראל הסכם ביטחוני חסר תקדים לעשר שנים (נתניהו הזדרז לחתום על ההסכם בשלהי תקופת אובמה מתוך ידיעה שאם טראמפ ייבחר, אין סיכוי שהוא יעניק לישראל הסכם ביטחוני דומה).
      אובמה מימן חלק ניכר מהוצאות הפיתוח של מערכות היירוט השונות ומכר לישראל את מטוסי F-35.
      גולת הכותרת של נשיאותו בהקשר הישראלי היתה הסכם הגרעין עם איראן שהציל את ישראל מהרפתקה צבאית כושלת שהיתה מסתיימת באסון.
      לישראל לא היה ועדיין אין את החימוש המתאים ואת המטוסים המתאימים לתקיפה אפקטיבית באיראן.
      אלמלא הסכם הגרעין, איומי הסרק של נתניהו היו נחשפים.
      אובמה הציל את נתניהו ואת ישראל מהאיום הגרעיני האיראני.
      בעוד שטראמפ העניק לישראל מחוות חלולות – שינוי מעמד הקונסוליה בירושלים לשגרירות והכרזה על ירושלים כבירת ישראל (אך לא ירושלים המאוחדת), אובמה העניק לישראל דברים ממשיים שחיזקו את ביטחונה של מדינת ישראל.

    3. אפשר הוכחות משה? הרי עלילות דם חסרות הוכחה הן הדרך הקלה.
      בסוף כולם רוצים שהילדים שלהם,משפחתם וחבריהם יחיו חיים טובים ורוצים שמדינתם תשגשג. לכל אחד יש את השקפתו ולפעמים ההשקפה שגויה

    4. תגובה לקורא
      ההוכחה נמצאת בצרופי מקרים שפשוט לא יכולים לקרות ללא יד מכוונת. קצינים "בעייתיים" שלא משתפים פעולה (כמו בוכריס למשל) פשוט מסוננים החוצה ומי שנשאר הם הנכסים שבסופו של דבר מניבים את התוצאה הרצויה במודע או שלא. כל המידע שצץ לו פתאום על גורמי ימין בחירים שלא מאמינים בהתכופפות מול מחלקת המדינה בארה"ב או האיחוד האירופי, לא מגיע יש מאין ובמקרים רבים לא יוצא מהם כתב אישום אבל בתהליך הם מסוננים החוצה. זה עובד כך כבר שנים והסיבה היחידה שבגינה זה יכול להתקיים היא שעל מערכת האכיפה בארץ השתלטו גורמים שהמטרה מקדשת בעינם את האמצעים וכנראה גם שם יושבים "נכסים" כאלו. אגב הכספים שאהוד ברק קיבל על מחקר שהוא מעולם לא עשה הם דוגמה קלסית לכך והעובדה שהוא לא נחקר על זה מוכיחה את הטיעון שלי לגבי הפרקליטות והמשטרה. כמו שאתה אומר, כולם רוצים שגשוג אבל כסף בדרך כלל עוזר מאוד להשיג את זה.

    5. לאיתנר,
      "אובמה היה ידיד אמת של ישראל." האמנם? עם ידידים כאלה …
      1. בארה"ב מי שמחליט על הסיוע הביטחוני לישראל הוא הקונגרס האמריקני ולא הנשיא.
      אובמה מנגד עשה הכל כדי לסנדל את מסגרת הסיוע הזה בכל מיני סייגים.
      בעוד תקשורת המיינסטרים הישראלית יצאה מגדרה בהתרפסותה מול אובמה והיללה אותו בעניין הסיוע, קרולין גליק חשפה במאמריה את שבעת מדורי הגיהינום שאובמה העביר את ממשלת ישראל לפני החתימה עליו.
      2. במהלך מבצע צוק איתן אובמה דרש מישראל בשיחת טלפון קשה מאוד הפסקת אש מיידית ללא תנאים תוך שהוא נענה לתחנוני חמאס שהעביר את מסריו דרך קטאר האפוטרופסית שלו.
      3. הוא הורה על הפסקת טיסות לנתב"ג מה שגרר תגובה דומה בשורה של מדינות אירופה.
      4. הוא דרש מישראל לקבל את תיווכן של קטאר (שמממנת את חמאס ומנהלת מזה עשורים קמפיין הסתה ודמוניזציה נגד ישראל) ושל תורכיה עוד "ידידת אמת" של ישראל .
      5. הוא הורה שלא לפתוח את מחסני החירום הצבאיים שארה"ב מחזיקה בישראל ובכך מנע סיוע חיוני לצה"ל במהלך הקרבות.
      יש עוד הרבה… להמשיך?

    6. שלוש שנים וקצת אחר, התגובה של אדון איתמר (אפילו בשמו שלו טעה) לא התיישנה טוב במיוחד

    7. מסכים על כל מילה
      אויי לך מדינת ישראל אם לא תפקחי עיניים גנץ לוטש את עיניו לשלטון ואם תרדמו ותאמינו לשטויות שלו פשוט לא תהיה לנו מדינה היה נספח צבאי בארה"ב ושם "אהבו" אותו כי הבינו שהוא החוליה החלשה ושבאמצעותו יהיה אפשר לקפל את ישראל

  2. למה יעלון ונתניהו לא הדיחו את גנץ שחתר תחת מדיניות הממשלה?

    1. כך זה פועל אצלנו המחבלים במדינה ונגד העם אינם נענשים.

    2. אגב מי מינה אותם ?אם לא ביב הביבים אז למה הוא בא בטענות ומה זה אומר עליו אם הוא בחר רמטכ"ל "מפכ"ל ושר בטחון לא ראויים כביכול.? שהוא ראש ממשלה גרוע.

    3. למגיב מס' 2,
      מי שמחליט מי יהיה הרמטכ"ל הוא שר הביטחון באישור הממשלה.
      במקרה של בני גנץ מי ש"המליץ" עליו היה אהוד ברק מי שהיה אז שר הביטחון וזה אומר הכל.
      ואגב, בעניין הזה כמו בהרכבים קואליציוניים בכלל הכול עניין של פוליטיקה של האילוצים ושל האפשרי והבלתי אפשרי.
      ראש הממשלה כשהוא "בוחר" את שותפיו לקואליציה (ובשעה שהוא מאשר את המועמדים לתפקידי רמטכ"ל, מפכ"ל וכו'), לרוב זו תוצאה של אילוצים ושל שוליים צרים מאוד לתמרון.
      אז כשאנחנו יושבים בכורסא וקוראים על מעלליהם של הרמטכ"לים קל מאוד לגדף. אבל נראה אותך עושה תפקיד של ראש הממשלה, תעשה את הבלתי אפשרי להישאר 10 ש' בתפקיד, לשרוד את אובמה ולהמשיך אז נדבר

  3. מעבר לחשש שהוא יקדם נסיגות מהכנסת או יותר גרוע מהממשלה.
    האיום הגדול באמת בסיפור הזה הוא שמתואר כאן פקיד בכיר שפעל מאחורי גבם של הממונים שמעליו ובניגוד להוראותיהם ודעתם ביודעין.
    זה סוג המערכת שהוא יעודד. ראו הוזהרתם.

  4. לגנץ הגנרל היה תאום עמדות מלא במו"מ המופקר עם נציגי אובמקה.
    זה שגנץ לפי הגדרתו הניצחת של משה דיין "בחור טוב במובן הרע של המילה" אין על זה וויכוח.
    השאלה מה עם ביבי. תספרו עליו.

  5. מביך שמחפשים את גנץ, ואת האלוף הכהן אני מעריך אבל עשו לו כזה שיימינג אחרי גירוש קטיף שהוא מתפתה אולי להוכיח שהוא עדיין במחנה הלאומי

    1. הוא במחנה הלאומי.
      האם ציפית ממנו שיתמרד בעודו משרת ולובש מדי צה"ל?
      השאלה מבחינת המחנה הלאומי בשעת גירוש קטיף הייתה בדיוק כמו זו שעמדה מול בגין על סיפון אלטלנה האם להשיב אש מול "התותח הקדוש" ולהיגרר בתגובה לפרובוקציה של השמאל למלחמת אחים עקובה מדם או להבליג ולהיות ממלכתי. גם בגין גם המחנה הלאומי וגם האלוף הכהן הכריעו באופן דומה.
      קרא את נייר העמדה שלו שנכתב בדם ליבו בעניין מדיניות הצמרת הביטחונית של התנתקויות, התכנסויות, ובניית גדרות כמו זו שבנינו בעזה. ואת הסרקזם שלך שמור להזדמנויות אחרות

  6. השאלה החשובה ביותר היא מאיפה הכסף למפלגה? עד עכשיו הושקעו לא פחות מעשרות מליונים בבניית בהמנגנון והקמפיין. מאיפה הכסף הזה? יש מצב שמדובר בכיסים העמוקים של תורמי המפלגה הדמוקרטית בארה"ב.

    1. הקרן להשמדת ישראל…
      ג' סטרייט…
      קרן ווקסנר…
      V15…
      האיחוד האנטישמי.

    2. וגם הכיסים של האירופים ולא מן הנמע שגם תרומות ממדינות המפרץ.

    3. לפי הבנתי, המקור הוא מליונרים ישראלים ולא מחו"ל(אלרוב\אקירוב). מה המקורות הכספיים של הליכוד? מה חלקו של אדלסון האמריקאי?

  7. בלי מדינה יהודית בקו הירוק לא נשרוד לאורך ימים, ובלי טרנספר בקו הירוק לא תהיה מדינה יהודית בקו הירוק

  8. זה על משקל ביבי ספונסר של מחבלי הרשות הפלסטינית.
    עד שלא תתעמתו עם התיעוד והראיות החד משמעיות – כתב האישום של קלמן ליבקינד נגד ממשלת ישראל והעומד בראשה אשר באופן שיטתי מעדיפים לתמוך באופן אקטיבי ומתמשך במחבלים רוצחים ולהימנע מהחובה להגן על האזרחים, אינכם אובייקטיביים, ולא ניתן להתייחס אליכם כאנשי אמת או כאמינים.
    מה שנתניהו עושה לימין בפרט ולעם שיראל בכלל לאורך שנות החידלון שלו בשיבתו על כס הממשלה, הינו נזק עמוק וקריטי שלא יהיה ניתן לתקן מבלי שנאלץ לעבור אסון לאומי בעל מימדים אפוקליפטיים.
    הנבל הזה שמשטה בבוחריו כנראה על פי שיטה סדורה שהוא מקפיד שלא להצהיר עליה, יצר באפסיותו מצב בו אנו חייבים להיכנע ללא תנאים לשונאינו ולשאת במחיר הדמים העומד להתרגש עלינו.

    זה מול הבניה והפרת החוק של האיחוד האירופי ביהודה ושומרון, מימון ממשלות האיחוד של גופי השמאל, מול התקשורת שמסיתה נגד הימין ונגד אזרחים "שווי זכויות" שאינם לטעמה, מול הבג"ץ ועריצותו הטוטלית נגד היהודים.
    כך מול התעצמות החיזבללה, ההפקרות בדרום, החידלון וההפקרות בנגב מול הבדואים, מול משיגי הגבול האפריקאים, וגם מאות האלפים השוהים כאן לא אשרות ובניגוד לחוק, כך מול האיוולת בעימות מול איראן.
    בכל אספקט המטורף הזה מוביל אותנו לחורבן טוטאלי.
    העיקר שהוא מסמם את תומכיו בסיסמאות ריקות מתוכן, שאין אפילו מעשה אחד שיתמוך בהם במציאות. להיפך כל מעשיו לעומתיים ובניגוד גמור להצהרותיו.
    האיש אידיוט מושלם, הביא את השמאל הקיצוני להישיגים המממשים את כל משנתם, וכנגד רוקן את הימין מכל יכולת התנגדות.
    המחיר יהיה עשרות אלפי הרוגים, חורבן שיקח עשרות שנים להתאושש ממנו אם בכלל. תלוי באיזה מידה יצליחו אוייבנו לממש את הכלים שבנו לאורך שנות שילטונו של האפס, ככל שישכילו יותר כך יורע מצבנו.
    בתסריט הקשה ביותר שהוא חמור אף מההערכות של יאיר גולן והאלוף בודיק, האספסוף הערבי יפשוט לבתי האזרחים וישחט מכל הבא ליד.
    אי אפשר במסגרת תגובה, לפרט באופן מוסדר ושיטתי משנה השוטחת את המציאות המרה בה אנו נמצאים.
    אולם מי שנעוניין לעמוד מול האמת לא חסרים מקורת גלויים להיתוודע למציאות הביטחונית הקיומית אליה הגענו. הניתוחים שעולים בדיוני הוועדות לגבי מצב ההתמודדות של האוכלוסיה האזרחית נעים בין עשרות אלפי הרוגים והרס כלכלי ותשתיתי נרחב במקרה הטוב, ולמאות אלפי הרוגים וניצחון מוחלט של הערבים במקרה הקיצוני – סוף לאפיזודה היומרנית של מקלט ליהודים.
    העם בינתיים שטוף בהבלים, זימה, ונהנתנות ולא מריח דבר מהעומד להתרחש. העיקר זה הזב הגדול ועוד תוכניות ביוב אנושי שמטמטם את האנשים.
    הרשויות והגופים הרישמיים, עושים הכל שהציבור ימשיך בתרדמת ולא יתוודע לאסון שעומד לנחות על ראשו. ולצערנו הסיבה העקרית היא מפני שאנו נמצאים במצב אל חזור, ואין שום דרך בקונסטלציה הקיימת למנוע את תרחיש האימים. כך שאין שום תועלת בפניקה המובנת ברגע שאנשים יעכלו את המציאות המרה. אנו שוב מובלים כצאן לטבח, הפעם באישור ובמכירה שיהודים גזרו על עמם. תודה לנתניהו על עוד פרק נורא בהיסטוריה של העם היהודי, מהיותר קשים שבהם.

    1. על ראש המתחזה בוער הכובע, כמה שהטרול הוא יותר שמאל ככה הוא מתעקש שהוא יותר ימין וככה הוא מטנף יותר על ביבי. נתניהו אם היה רוצה להיות שמאלן היה יכול לעשות את זה עם רוח גבית מאובמה, אבל 8 שנים עמד כמו צוק איתן מול האנטישמי מהבית הלבן ופירק כמעט כל מוקש בדרך וכך מנע מאיתנו היום קסאמים מיו"ש על הראש.
      החמאס טוב לישראל. אם החמאס לא היה קיים, ישראל היתה צריכה להמציא אותו. החמאס הוא כמו נגיף מוחלש שמזריקים לגוף בשביל לטפל בבעיה האמיתית. האויב האמיתי שלנו – אש"ף, יושב ברמאללה. השמאל הביא אותו לשם. אם נרסק עכשיו את החמאס בעזה, ניתן את עזה לרוצחים מרמאללה על חשבון דם חיילינו. בפוליטיקה אין חלל ריק: את המקום של חמאס בעזה יתפוס אש"ף וזה הרבה יותר גרוע. את הפיצול בין אש"ף לחמאס שנתניהו הצליח להעמיק – השמאל רוצה להרוס. השמאל רוצה לתת לאש"ף שליטה גם על עזה, ושליטה מוחלטת באיו"ש. המצב שבו הנהגת אש"ף שולטת במובלעת ביו"ש והנהגת חמאס שולטת במובלעת בעזה – תמורת כסף, הוא שלב ביניים שבו הפלסטינים מתרגלים לרעיון שזה המקסימום שיקבלו ושהגיע סוף לחלום המדינה שלהם. מבצע לטיפול שורש בעזה כדאי שיתבצע רק אם יהיה ברור שבסופו העזתים הולכים למקומם המקורי – צפון סיני ומצרים. אבל השמאל דוחף את ממשלת ישראל לנקות את עזה מהחמאס כדי שאש"ף ישתלט שם ואפשר יהיה להמשיך בהסכמי אוסלו. להגיש את עזה לאבו מאזן במחיר דמם של עשרות חיילים שלנו.
      כן, זה ברור: נתניהו שמאלני, לכן כל השמאל בוחר בו כבר 10 שנים ברציפות והתקשורת רק מפרגנת לו ולמשפחתו. דווקא משום שנתניהו הוא ימין שקול, אחראי, אמיץ, אפילו במחיר אישי כבד – השמאל כל כך מתאמץ להפיל אותו. נתניהו הוא כיום היחיד בימין שמצליח להתמודד מול השמאל והמושחת. לכן בשמאל כל כך מתאמצים לשכנע ימנים טיפשים ש"נתניהו זה לא ימין" ושיש בימין מנהיגים שיכולים להחליף אותו. זאת המטרה של השמאל: להעמיד בראש הימין דחליל כמו בני גנץ, יאיר לפיד או איילת שקד שמלכתחילה מבצעים את הנחיות השמאל.

  9. גנץ פשוט בדיחה .
    אני פשוט לא מאמין איך חניך תורן נהייה רמטכל ועכשיו חושב שכל העם מטומטם ויבחרו בו !
    ניכר שהאיש חלש ורפה שכל

  10. זה בני גנץ וזו משנתו . הערפול והשקט שגזר על עצמו הם במאה עדים מה היא האג'נדה שלו והוא יודע היטב כי אוב האזרחים אינו מקבל אותה ולפיכך שומר הוא על עמימות . האיש איש שמאל ברמ"ח אבריו וכל מניפולציה מצידו לא תועיל . מבינים היטב מי האיש ומה משנתו הסדורה .

  11. חברים הצביעו לגנץ. ניסנקורן סידר לי על חשבון הקופה הציבורית משכורת של 60 אלף בחודש. גם לגיסי הוא סידר משהו דומה וגם לאחי. אבל מאוד לא נעים לי מהבן דוד שלי שלא סידרו לו כלום. ניסנקורן בתפקיד של שר בכיר יסדר גם לבן דוד שלי 60 אלף מהקופה הציבורית. בבקשה הצביעו גנץ. תודה

  12. מדובר בעלילת דם שקר וכזב . גנץ התבקש ע"י ביבי השמאלן לבצע את התיאומים הנ"ל . ביבי השמעלן אף הציע גיהודים יחיו תחת שלטון פלסתיני . שיחרר רוצחים והקפיא בניה . ועכדיו הוא עובד אצל הנייה וסינוואר .

    1. כשבולשביק כמוך קורא על אינפורמציה שקר וכזב אתה יודע במאה אחוז שזו אמת. פרס היה חתרן בלתי נלאה והשמאלניים במטכ"ל חתרנים בלתי נלאים ובראשם גנץ,

  13. הרמטכ"ל לא יכול להכריז מלחמה ובגדול הוא כפוף לקבינט ולראש הממשלה ולכן כל הליכלוך שכביכול מתגלה כעת הוא הלבנת פנים לאיש. איני חושב שיש הוכחות לכתוב כי אם היו הן היו מפורסמות. אם וכשיחזירו שטחים רק הימין יוכל לעשות זאת ועשה זאת בעבר.

  14. מי החזיר את סיני ?
    מי חתם על הסכמי Y ?
    מי ביצע את ההתנתקות ? ומי הצביע בעדה?
    מי שיחרר אלפי מחבלי חמאס ?
    תחת מי קיבלנו רק בחודשים האחרונים מאות טילים בדרום?
    מי מעביר אלפי רובים ותחמושת לרושות הפלסטינאית במשך עשרות שנים ?
    מי מעביר מליוני דולרים כול חודש במזוודות לחמאס כפרוטקשן ?
    נגד מי הומלץ ע"י מפכ"ל מתנחל מקרית ארבע ויועץ משפחתי חרדי כתבי אישום ב ש – ו – ח – ד !! והפרת אמונים
    מי מכר אותנו לטיקונים ודואג אך ורק לשלומו ולהצלתו מישיבה ממושכת במעשיהו ?
    מי מפיץ שנאת חינם ושקרים ביננו על מנת לשרת את מטרותיו בלבד?
    מי בגד בכול נשותיו וככל הנראה גם במדינה בצוללולת ?
    זה הוא עמוד האש שלכם ? המוסר הנעלה ?

    1. הבנו אותך, זה הרי לא חדש:
      אם הימין מבצע מדיניות שנראית שמאל – תוקיעו אותו בתור שקרן.
      אם הימין מבצע מדיניות שנראית ימין – תוקיעו אותו בתור פשיסט.
      להיות שמאלן משמעותו לעולם לא להודות שטעית, זה תמיד מישהו אחר שלא בסדר.
      סור מכאן, חזרה אל המחילה עם שאר הבולשביקים המריירים.

    2. השמאל קודם מביא את האסון ואז מצביע עליו ועל מי שמנסה להתמודד איתו ואומר שהוא נכשל. השמאל המרושע והציני הביא עלינו את הסכם אוסלו – אסון לדורות שאנחנו עדיין מתבוססים בדם שנשפך בעקבותיו, ומעז לומר: "למה אתם לא מבטלים אותו"? הכניס עשרות אלפי רוצחים לישראל, חימש אותם, נתן להם לגיטימציה בינלאומית והכרה בשקר שלהם ואחרי הטבח המתמשך שגרם בהסכם הזה הוא עוד מעז לומר: "אז למה אתם לא מבטלים את זה"?
      את גירוש היהודים מגוש קטיף (חבל עזה) השמאל לא ביצע ישירות, אבל דחף לזה וסתם את הפה לכל אנשי הימין שאמרו שזה ייגמר בטילים על כל הארץ ובהחמרת המצב הביטחוני. עכשיו אזור "עוטף עזה" הוא ה"גוש קטיף". ומה אומר השמאל? נתניהו "מתקפל" בפני חמאס בעזה, בואו נכניס לעזה את החיילים שלנו (אלה ש"מוסר" השמאל דורש מהם להקריב את חייהם כדי לא לפגוע בתומכי המחבלים שמתחזים לאזרחים). וכך, בדם חיילינו דוחף השמאל לתת את עזה לאבו-מאזן הרוצח מרמאללה כדי לעזור לו להגשים את חלום המדינה הפלסטינית.

  15. קשקוש.
    תכנית לנסיגה מהבקעה הוצעה עי אולמרט כבר ב-2008 כך שאין פה שום חידוש.
    כוווולם כולל בנט ושקד מדברים על מדינה פלסטינית מפורזת עם בירה באבו טור. הדיון הוא רק על אם זה על 30% מהשטח או 80% מהשטח.
    רק שהימין עסוק בלשקר כאילו לא על זה מדובר ולהאשים את השמאל ב"אי הבנה בטחונית" (למרות שאיכשהו *כל* הרמטכלים, ראשי השבכ והמוסד לדורותיהם, אלה שאשכרה מכירים את הנפשות והיכוחות של שני הצדדים, בעד הפרדות )

    1. קשקוש.
      תכנית לחלוקת ארץ ישראל הוצעה על ידי האו"ם כבר ב-1947 כך שאין פה שום חידוש.
      כווולם כולל ב ן גוריון מדברים על מדינה ערבית עם שטח מפורז בירושלים. הדיון הוא רק על אם זה 40% מהשטח או 55% מהשטח.
      רק שהשמאל עסוק בלשקר כאילו לא על זה מדובר ולהאשים את הימין ב"קיצוניות ופשיזם" (למרות שאיכשהו *כל* המפקדים ואנשי ארץ ישראל השלמה, כולל חלק מהסוציאליסטים שבקרבה, שאשכרה מכירים את הנפשות והיכולות של שני הצדדים, נגד היפרדות).

      קפיש?
      תנועת השמאל מבוססת על שקר, משום שכל האמצעים כשרים בעיניה לצורך השגת מטרותיה של עולם אוטופי מדומיין של שוויון ואחווה וקשת בענן וחדי-קרן חמודים. ובדיוק כמו בתרבות הערבית, שבה השקר מקבל הכשר "במצבים מסוימים" ומוביל לקריסתם אל תוך עצמם, כך בדיוק קורסות תנועות השמאל. והבעיה עם שתי התופעות היא הנזקים האגביים העצומים שנגרמים בדרך. אתם מנסים להכשיר את השרץ ולדחוף לנו אותו בגרון.
      אתם רוצחים ובני רוצחים אם אתם ממשיכים לפמפם את השקר ש"היפרדות" מהערבים על חשבון שטחי מולדת היא עדיין, או אי פעם היתה, מדיניות רלוונטית.

    2. לחזור כמו תוכי בשינוי מילים היא תגובה אינפנטילית. ההשוואה בין תכנית החלוקה שהאום הציע והערבים דחו לתכנית שהיא תוצאה שתתקבל במומ בין שני צדדים, וההשוואה בין חווד של לאומנים משיחיים לבין חווד דעת של כל בכירי מערכת הבטחון לדורותיהם – רק ממחישות את האבסולוטי והבולשיט.
      רק בור ההסטוריה חושב שהסכסוך הישראלי פלסטיני הוא מסובך במיוחד כשלפני 70 שנה נפתרו סכסוכים מורכבים וכואבים כמו ארהב-יפן וצרפת-גרמניה (סכסוך של מאות שנים) שבהם נרצחו עשרות מליוני אנשים.
      רק קוקו אנטי ציוני הורג ילדים ומסכן את הבית הלאומי של העם היהודי בסיפוח דה פקטו של מליוני ערבים בגלל בורות פוליטית, סיסמאות גזעניות ודתיות, וגבעות טרשים מסריחות בתיז אל נבי

    3. הופס, אני רואה שנגעתי בנקודה רגישה מה, בולשביק חמוד?
      מצוין. אני תמיד מרוצה כשבולשביקים רצחניים מתרגזים.
      אז ככה חבוב, לא יעזרו כל הצרחות שלך – תכנית החלוקה נדחתה על ידי הערבים ואין לה מעמד חוקי. אני יודע שזה מעציב אותך, כי אתה רוצה שהערבים יהיו חזקים יותר, כי אתה בולשביק. אין מה לעשות, תמשיך לצווח.
      לקרוא למי שאתה לא מסכים איתו "משיחי" זה עוד תרגיל בולשביקי שגרתי. לתקוף את האדם ולא את טיעוניו. אז עכשיו אני עושה את זה לך, אבל בשנינות רבה יותר. בולשביק.
      רק בולשביק קורא למלחמת השמד של הערבים ביהודים "סכסוך", כאילו מדובר על מריבה על גולות. אין שום הצדקה מוסרית לרצחנות הערבית, או לרצחנות הבולשביקית. תמשיך לצווח עוד טיפה. השוואות נלוזות כמו ארה"ב מול יפן או צרפת מול גרמניה, למה שקורא בכל פעם שהעולם הערבי נפגש בתרבות אחרת – מראה היטב היכן מצויה הבורות ההסטורית. בולשביק.
      "רק קוקו אנטי ציונים הורג ילדים" – אני יודע שאלו הפנטזיות שלכם, הבולשביקים, לראות יהודים מתים, בייחוד ילדים יהודים. וכמה שהם יותר ציונים, וכמה שהם נראים יותר "יהודים" – כן ייטב. אבל הצלחנו, למרות הרצחנות הערבית והבולשביקית ונמשיך להצליח. בולשביק.
      אז תמשיך לקלל את היהודים, ואז להאשים אותם בגזענות. ותמשיך לבגוד בציונות וביהדות, ולקרוא לנו משיחיים. ותמשיך לקלל ולהקציף את הפה אבל לומר שאחרים מפריחים ססמאות. ותמשיך לקרוא למולדת שלנו "גבעות טרשים מסריחות בתיז אל נבי". אתה, חבוב, בולשביק.
      כועס? מחכים לך בברלין, אתה כבר יודע ערבית?

  16. לי זכור משהו אחר, משה יעלון כינה את קארי ואת יוזמות השלום שלו כמשיחי ואובססיבי. לאחר מכן ממשל אובמה סימן את יעלון כמכשול הגדול בממשל הישראלי לתוכנית השלום של קארי.
    לומר שיעלון הסכים ודחף למדינה פלסטינית זאת תעמולה מגוחכת. כל המאמר הזה שפרסמתם הוא תעמולה מגוחכת ושקופה.

    1. ברור. יעלון התחנף לימין כדי להמשיך להיבחר כשהימין היה חזק אבל העלים עין בכוונה כשגנץ קידם את מה שיעלון באמת רצה.
      פוליטיקאי…

  17. ההיסטריה של נתניהו ותומכיו מלמדת שהם קוראים סקרי עומק שבהם מעמדו של גנץ חזק יותר ממה שמלמדים הסקרים הרגילים שמתפרסמים בכלי התקשורת.
    ההיסטריה הזו היא בשורה טובה לגנץ כי היא מבהירה שנתניהו אכן רואה בו יריב משמעותי שעשוי להביא את קץ שלטונו.
    אגב, בניגוד לנתניהו, גנץ לא לחץ את ידיו של ערפאת ולא חתם על הסכם חברון ולא הצביע בעד ההתנתקות.

  18. יש בעיה, השיחות האלה היו באישור הדרג המדיני באותה תקופה ובידיעתו(ביבי). אני חושב שנתניהו אפילו התרברב בשיחות האלה.
    כמו כן, שר ביטחון , בוגי יעלון, התנגד ליוזמות. טני חושב שבאותה תקופה הוא כינה את קרי משיחי.
    חבל שהפכתם לכלי תעמולה

  19. "ממפלגת תל״ם בראשות משה יעלון נמסר בתגובה: “׳תכנית אלן׳ לא הושלמה, ולכן לא הוצגה כתכנית שלמה, במהלך כהונת יעלון כשר הביטחון. במסגרת הניסיון של מזכיר המדינה קרי לקדם תהליך מדיני בשנים 2013-2014 הוצגה חלק מהעבודה לדרג המדיני, מבלי שאושרה על ידי הדרג הצבאי, ונדחתה. כפי שהתנגד בעבר, יעלון יתייצב נגד מהלכים מדיניים שמסכנים את ביטחון ישראל גם בעתיד. עמדה זו נמצאת בבסיס ההסכמות עם ״חוסן לישראל״."

  20. משה יעלון כינה את גון קארי ואת יוזמות השלום שלו כמשיחי ואובססיבי. לאחר מכן ממשל אובמה סימן את יעלון כמכשול הגדול בממשל הישראלי לתוכנית השלום של קארי.
    גנץ,כמו שאר אנשי הצבא, פעל כשליח של הדרג המדיני וממש את הקוים האדומים שלו.
    לומר שיעלון הסכים ודחף למדינה פלסטינית זאת תעמולה מגוחכת. כל המאמר הזה שפרסמתם הוא תעמולה מגוחכת ושקופה.

    1. איפה ראית שכתוב דבר כזה על יעלון? אם אתה מתכוון לתכנית INSS, הרי שאתה צריך להפנות את טענותיך לדנה ויס שדיווחה על העניין בערוץ 2

  21. רוב מנהיגי המפלגות מצהירים על תמיכה בשלום או בפתרון 2 המדינות או בפיתרון שכולל פינוי, אולי פרט לבנט . כך רבים מהביטחוניסטים .הם יודעים את ההשלכות של מדינה דו- לאומית. ב96 ביבי הבטיח שלום בטוח ואז לחץ את ידו של עראפת(והסכם Y). בקדנציה השניה, ביבי תמך ב2 מדינות לשני עמים בנאום בר אילן. גם גנץ דיבר על שני מדינות .

  22. גנץ, הפרת הערב ברית שלוחמים אמיתיים לא מפירים וגם אמרת לא אמת.

    כמפקדו של בנימין נתניהו בסיירת מטכ"ל אני יכול להעיד על שירותו לא רק בחפירות, אלא גם במבצעים מסוכנים מעבר לגבול, לרבות פעולות תחת אש מעבר לתעלת סואץ, בפעולת ההשתלטות במטוס סבנה ובמבצעים עלומים בסוריה ובמקומות אחרים.

    אני קורא לך להתנצל עוד הערב.
    אלוף במיל' עוזי דיין

  23. "מה למדנו מארתור פינקלשטין
    עמ' 105
    השמצות הן עניין מקצועי
    שי בזק בדק

    הם [ביבי ואחיו עידו] יצאו מהיחידה וקיבלו טרמפ מקצין אחר ביחידה, שהיה קיבוצניק שמקורב לפוליטיקאים מהשמאל. כעבור כמה ימים נקרא בנימין נתניהו למלחמה, ביצע משימות מסוכנות מעבר לקווי האויב ושב מהן בריא ושלם. הוא סיכן את חייו במלחמת לבנון ולא ברח ממנה.

    הם [ביבי ואחיו עידו] יצאו מהיחידה וקיבלו טרמפ מקצין אחר ביחידה, שהיה קיבוצניק שמקורב לפוליטיקאים מהשמאל. כעבור כמה ימים נקרא בנימין נתניהו למלחמה, ביצע משימות מסוכנות מעבר לקווי האויב ושב מהן בריא ושלם. הוא סיכן את חייו במלחמת לבנון ולא ברח ממנה.

    כעבור 14 שנה נתניהו שוב נלחם, אבל לא בשדות הקרב של לבנון וסוריה אלא בשדות הקרב של הפוליטיקה הישראלית. הקיבוצניק שהסיע אותו ממפקדת הסיירת בתחילת המלחמה סיפר לחבריו את הסיפור. הסיפור הגיע למטה מפלגת העבודה. פרסומאים אכולי שנאה עיוותו את הסיפור , הציגו אותו לעיתונאים כסקופ כאילו ברח נתניהו מהמלחמה.
    זו הייתה השמצה מרושעת."
    יעקב מאור
    חנן וייס, סא"ל מיל'

  24. המאמר הזה שכנע אותי שגנץ מתאים להיות ראש ממשלה:
    אין לוותר על מנהיג שאומר ומנסה להגיע להסדר קבע.
    גם אם לא אמר שהכיבוש משחית.

  25. לא נכון מה אתם אומרים ונתניהו ששלח את לאודר לסוריה כדי לתת להם את הגולן ומי חתם על הסכם חברון עם ערפאת ומי תמך בהתנתקות בכנסת. כל זה מי עשה כי או נתניהו? על זה לא תכתבו בחיים נכון רק לשקר לשקר לשקר.

    1. איפההמאמר טען שנתניהו ימני? הטיעון הוא שגנץ לא יותר טוב.

  26. אין גבול לשקרים שלכם. בתור רמוכ״ל אם קידם את הצעת קרי או הגיב עליה, הכל היה בהוראות בדרג המדיני! ומי היה הדרג המדיני? בנימין נתניהו- אלוף השקרים.

  27. וביב הצביע בעד פינוי התנחלויות ושיחרר מחבלים עם דם על הידיים ולחץ ידיו של המרצח עראפת והעביר כספים לחמאס ואישר מכירת צוללות גרעניות למצרים אבל את זה מלקקי מושחתיהו המושחתים לא מזכירים.

  28. במילה אחת איש שגדל. בביתו של מזכיר הקומניסטים בישראל מה יכול להיות ?רק כזה שמוכן לתת את השכן למשמורת אצל אויבו רק כדי ליצור לחלקת האדמה הפרטית ומשפחתית בתוך הקו הירוק שלווה שכולם ילכו לקיבנעזה רק אני והבית שלי משנתו של גנץ

  29. רק ימין!
    היום יותר מהכל אנכנו חייבים להמשיך מנהיגות של נתניהו להסכם ברית הגנה עם ארצות הברית ,בעצם ככה לתת זמן לצבא שלנו להתחמש ולהתתרג בחייל (על פי דוח מבקר של יצחק בריק על חוסר מוכן של צה"ל למלחמה ביקורת קשה על הרמטכלים שכיהנו בעשור האחרון בהנחת יסוד שלא תהייה עוד מלחמה גדולה במזרח התיכון הכל כך נפיץ והכנה למערכה מוגבלת רק נגד ארגוני טרור קטנים וגם זה לא 😏..)

    וכן ארנים על הגדר מהצפון ,וכן מדרום מזרח וכן מצריים על גבול סיני ממוחמשת כבד ובאפרת הסכם השלום) !
    נ.ב סיפוח הרי יהודה ושומרון זה גם יתרון עדיר להגנה טבעית במלחמה! ובטח שלא חלילה לתת את הרי יו"ש לרשות פלסטינית ולקבל בתמורה עזה ב' מעל הראש! חושב לדעת!

    🤞🏻🙏🏻הלוואי ממשלת נתניהו עם הרמטכ"ל כוכבי ובנט שר הבטחון..

    היית גם מאכלת לאחדות עם גנץ למען העם, אבל שם משהוא עמום.. לכן כרגע עדיף להצביע ימין למען בטחון לפני הכל!

  30. גנץ בסה"כ ניצל את המגרעת הבולטת ביותר של נתניהו: האיש פשוט איננו מבין כיצד למשול וכנראה גם לא מסוגל ללמוד את המקצוע. אם רק היה לומד מההיסטוריה ומתגבר על הפחד הכרוני שלו מפני השמאל, הוא היה מדיח את גנץ בלי כל גינונים ע"פ הדוגמה של טרומן ומק-ארתור.

    1. מן התגובה הזו שאתה מעתיק ומדביק בגרסאות שונות בפעם האלף, ניתן ללמוד על המגרעה הבולטת ביותר שלך: אתה חלש מאוד באנלוגיות.
      נדמה לך שהשוואות לא-רלוונטיות מחזקות את טיעוני איש הקש החביבים עליך, אבל האמת היא שהן משיגות בדיוק את ההפך.

  31. הטעות הגדולה של ביבי היא שהוא מעצים את גנץ בהצטרפותו למלחמה כאילו שגנץ הוא מבין גדול בבטחון או שהוא עושה מהלכים חשיבתיים לטובת בטחון מדינת ישראל. גנץ לא היה צריך להצטרף לממשלה גם לא צריך אחדות כי אין אחדות גנץ.מוביל את מתנגדי ביבי מאחורי הקלעים וגנץ נתלה בביבי ומגדיל בכך את כוחו . ביבי צריך להתנתק ממנו. ופחות לשמש כתמונת רקע של גנץ.