"ועד הרכבת שוב מנסה לסחוט הטבות מהממשלה על חשבון הציבור"

בעקבות השבתת קווי הרכבת, ח"כ שרן השכל אומרת ל'מידה' : "רק עם הליכוד במשרד האוצר יהיה אפשר להלחם בכוחנות הוועדים"

"נזק בלתי הפיך". ח"כ שרן השכל | פלאש90

במה שנראה שכבר הפך לרגל, עובדי רכבת ישראל הודיעו שוב בראשית השבוע על שיבושים בתנועת הרכבות והשבתת נסיעות  בחלק מהקווים, בעקבות הכוונה לבצע ארגון מחדש של שעות העבודה של הנהגים. התסריט הזה נשמע מוכר לחברת הכנסת שרן השכל, שאומרת בראיון ל'מידה' כי מדובר במהלך פוליטי מתוכנן. "זה איתות מסוכן למה שעתיד להגיע. ברור שיש כרגע לחץ מצד ועדים בגלל שאנחנו בתקופת בחירות, לאיים בשביתה בניסיון לסחוט הטבות מהממשלה. ראינו את זה בשבוע שעבר עם הנמלים ובשבוע הזה עם הרכבת".

למה זה קורה שוב?

"בכל פעם שמבקשים מעובדי הרכבת להתייעל הם פתאום חולים במחלה מסתורית. המשכורת הממוצעת ברכבת ישראל עומדת על 16 אלף ש"ח בחודש, לדעתי זה סכום יפה מאוד עבור עבודה של שלוש וחצי שעות ביום. עכשיו שביקשו שיעבדו עוד חצי שעה כדי לייעל את מערך הרכבות וכדי שנוסעים יוכלו להגיע בתדירות גבוהה יותר ליעד, פתאום הם שוב חולים. זה מכעיס שדווקא כשמנסים לעצור את הבזבוז וליצור התייעלות, ועד העובדים מתנהל שוב בצורה כוחנית ואגרסיבית".

אבי ניסנקורן | פלאש90

לדברי ח"כ השכל, המחזה של שביתות בשירותים הציבוריים עשוי להפוך אף לנפוץ יותר לאחר הבחירות, במקרה בו תעלה ממשלת שמאל בראשות בני גנץ. "בוא נחשוב על מצב שבו יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן שעכשיו מתמודד ברשימת 'כחול לבן' ממונה לשר האוצר בממשלה הבאה. ניסנקורן כל חייו גיבה ותמך בוועדים ועמד למעשה מאחורי כל השביתות, אז במקום שהממשלה תעמוד על האינטרס של אזרחי ישראל ולא תיכנע לוועדים, הרי האינטרסים של ניסנקורן יהיו בדיוק אותם אינטרסים של הוועדים שינסו לסחוט את האוצר, במקום לשמור על הקופה הציבורית כמו ששר אוצר צריך לעשות".

בהקשר הזה מוסיפה ח"כ השכל כי הנושא הכלכלי צריך להיות אחד החשובים ביותר על סדר היום של המצביע הישראלי: "ראש הממשלה נתניהו מוביל את המאבק של ימין מדיני מול שמאל מדיני שהוא נושא חשוב מאוד, אבל יש גם מאבק על כלכלה ימנית מול כלכלת שמאל. אם יווצר מצב שהליכוד לא יוכל להרכיב את הקואליציה הבאה, אז תעלה ממשלת שמאל גם בתחום הכלכלי. זה מפחיד מאוד כי היא יכולה ליצור מצב של נזק בלתי הפיך".

"לכל דבר יש מחיר"

במהלך כהונת הכנסת האחרונה, ח"כ השכל יזמה הצעת חוק לקיום בוררות חובה במקרים של שביתה בשירותים חיוניים שהייתה מגבילה באופן משמעותי את כוחנות הוועדים, אך לא הבשילה לבסוף לחוק. דברים ברוח דומה הציעו השבוע גם ראשי מפלגת 'הימין החדש' נפתלי בנט ואיילת שקד בעקבות איום השביתה של עובדי הרכבת, והשכל אומרת בתגובה: "אני שמחה שגם ב'ימין החדש' פתאום התעוררו והבינו את החשיבות של העניין. הייתי גם מאוד שמחה אם איילת שקד הייתה מגבה את ההצעה שלי בוועדת השרים לחקיקה בראשה היא עמדה, אבל משום מה היא בחרה אז לא לעשות את זה"

אז מה גרם לה עכשיו להתבטא בעד הגבלת זכות השביתה?

"אני חושבת שגם שקד סוף סוף מבינה שימין כלכלי זה משהו שחשוב לאזרחי ישראל. רוב האזרחים לא רוצים להיות שבויים בידי הוועדים והפקידים, ורוצים חירות כלכלית. אני שמחה לשמוע שהרבה מפלגות אחרות מבינות שמדובר באחד הנושאים החשובים ביותר, ואני מקווה שבכנסת הבאה יהיה לנו יותר שיתוף פעולה לקדם את זה".

נושא נוסף שעלה לכותרות בימים האחרונים הוא חשיפת נתוני הגרעון, אשר צמח בצורה מדאיגה. "הנתונים לא קלים והם רק מוכיחים שאי אפשר להתנהל באוצר בצורה חסרת אחריות", אומרת ח"כ השכל ומוסיפה: "לכל דבר יש מחיר, ומי שבסופו של דבר משלם את המחיר הם משלמי המיסים. כאשר שר האוצר יוצא עם כל מיני תכניות וסיסמאות, זה אולי נשמע נהדר אבל בסוף זה עוד מיסים שנגבים מהאזרח וכסף שהיה יכול להיות מושקע במקום אחר".

האם לדעתך הליכוד צריך להתעקש על משרד האוצר בממשלה הבאה?

"בהחלט. לפני כמה שנים יאיר לפיד נכנס לאוצר על הגל הפופוליסטי של המחאה החברתית ובלי שום ניסיון, ורק גרם לנזקים. אחר כך הגיע משה כחלון שהבטיח להתפטר אם לא יצליח להוריד את מחירי הדיור. הייתה לו הזדמנות והוא נכשל בה, ואני מאוד מקווה שהציבור לא יפול בפח שוב וייתן לנו מספיק מנדטים כדי להיאבק על משרד האוצר. רק אם הליכוד ינהל את משרד האוצר בתור מפלגה גדולה שמייצגת את האינטרס הציבורי הרחב ביותר, אז נצליח לעשות שינוי לטובה בכלכלה".

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

9 תגובות למאמר

  1. כאילו שבליכוד אין אנשים המקושרים לוועדים הגדולים כמו חיים כץ מוועד עובדי התעשייה האווירית ופנחס עידן מוועד עובדי רשות שדות התעופה (לשמחת כולנו הוא פרש). שני אלה הגיעו למקום גבוה יותר בפריימריס מח"כ השכל מה שמעלה את השאלה מי המייצג האמיתי של מפלגת הליכוד.

  2. התשובה פשוטה מדי ולכן אינכם רואים את המציאות. חובה למכור את כל החברה לגוף פרטי ובו ברגע לפטר מיידית את כל עובדי הרכבת כולל פיצויים. למחרת ,מי שירצה לעבוד ברכבת ישראל יצטרך לחתום על חוזה אישי ולא יהיו עוד ועדי עובדים.
    פתאום הרכבת תהפוך להיות מודל לחיקוי כי התנועה תיזרום בכל הכיוונים.
    פתרון קל ובהשג יד בתוך ימים ספורים.

    1. למה בכלל צריך רכבת ? צריך להוריד את הפסים ולסלול אספלט במקומם ולהסיע עליהם אוטובוסים כפולים ו/או דו קומתיים מונעים בגז ובעלי שליטה אוטומטית למניעת התנגשות. כל מאן דבעי שישלם אגרה בכל שעות היממה יוכל לקנות חלון זמן לנסוע עליהם ולהסיע נוסעים, ולהשתמש בתשתית התחנות או לרדת לכביש ולהוריד שם את הנוסעים שלו.

  3. נראה לי שהניהול ברכבת פשוט דפוק
    אפשר לחשוב כמה כסף כבר מוציאים על משכורות ברכבת
    תעלו בקצת ושלום על ישראל
    ממילא רוב העיכובים ברכבת נובעים מסיבות אחרות לגמרי, או בעברית פשוטה – שלומיאליות.

    1. הניהול דפוק כי הממשלה שם ממשלה לא יודעת ולא צריכה ליהיות שם בוסף יש את ניזקי ההיסתדרות.

  4. דברי שטות והבל:שקר כאילו עובדי הרכבת עובדים 3 וחצי שעות…מאיפה היא מביאה נתון זה. כבר נאמר שהליכוד יודע היטב ללכוד את יושבי ראשי הוועדים לצידו(חיים כץ,עידן ואחרים שמה שהם עושים עולה בחריפותו על כל מה שנהג ברכבת עושה).
    ההאחריות היא על ההנהלה שעושה בעובדים שלה משל הם עושי רצונה ואינם עם חריות ורצונות וצרכים ואלה הנהגים נתונים לשרירות רצונם הבלבדי של ההנהלה-בלי מעצור! הלזה ייקרא דמוקרטיה,צדק?! ממש לא. כל ההשגים של הרכבת ושל המוני ממקומות עבודה,הם פועולות של מליוני עובדים שעושים עבודתם נאמנה ואילמלא הם היצירה לא היית נוצרת.וכי מי לדעתה של ח"כ זו חולל כל מה שסביבנו?מנהלים עבדו או שידיים ומוח יוצר ופורה של מליוני עובדים יצרו כל זאת! נגדם היא יוצאת? תצא נגד המנהלים הרודים בעובדיהם בניסיון להשיג שיפורים והשגים בלי להתחשב בצורכי הבריאות של העובדים!

    1. שמעתי ברדיו את אחד המנהלים, מישמרת זה 8 שעות מיתוכם 6 נהיגה בפועל שזה סביר והגיוני, לפי ההסכם הקיבוצי. בפועל הם נוהגים רק 3 שעות (זה כניראה בעיית ניהול) ביקשו בחצי שעה יותר בתוך גבול ההסכם, זהו, ועל זה הם משביתים, וזו חוצפה.

  5. רופא בבית חולים עובד שעות רבות ומרוויח פחות מכך.
    יש לשקול הבאת צוותים חילופים וסילוק העובדים של 3.5 שעות ו 16,000₪