שלי יחימוביץ': "בג"ץ לא אקטיבי מספיק, רוצה להיות שרת המשפטים"

חברת הכנסת ממפלגת העבודה: "שמחה שהשופטים פסלו את בן-ארי, זה קרב על הדמוקרטיה"

"דרוש תיקון עמוק". שלי יחימוביץ' במפגש באשדוד | פלורית שויחט

חברת הכנסת ממפלגת העבודה שלי יחימוביץ' ויאיר פינק המתמודד ברשימת המפלגה ערכו אמש (ראשון) מפגש באשדוד לקראת הבחירות. כאשר נשאלה על תיקים פוטנציאליים אותם תרצה לקבל במקרה של הצטרפות לקואליציה, הפתיעה יחימוביץ' ואמרה כי היא לוטשת עיניים דווקא למשרד שלא נחשב לכלכלי או חברתי.

"אני רוצה להיות שרת המשפטים. אני מודה שבעבר רציתי תיקים כלכליים כי זה הדבר הכי מעניין, אבל ההתפרעות שמתרחשת בכל תחום שלטון החוק והנזקים שנעשו דורשים תיקון מאוד עמוק. מה גם ששר המשפטים עומד בראש ועדת השרים לחקיקה ויכול לבלום ולקדם חקיקה בטווח גדול של נושאים", סיפרה.

עוד טענה יחימוביץ' כי בנוסף ל"מלחמה באי-השוויון" אותה חרטה בעבר על דגלה, נוסף קרב חשוב אחר – "הקרב על הדמוקרטיה עצמה", אך נראה שהיא מעט מתקשה בהגדרת המושג. לדבריה, "לשמחתנו יש שופטים בישראל, ובית המשפט פסל את מיכאל בן-ארי. כך וניצלנו מגזענות חשוכה, רצחנית וימנית קיצונית".

חברת הכנסת אמרה בנוסף כי לדעתה "בג"ץ לא מספיק אקטיבי". "אחרי שבחרו בי כחברת כנסת לא קיבלתי אור ירוק להיות מושחתת, לעשות דברים מטורפים ולהחליט שרק בגלל שאני רוב אז למיעוט אין זכויות, שהוא פחות ממני ואזרח סוג ב'. דמוקרטיה מורכבת מבחירת נציגים אבל גם משומרי סף, ממוסדות מדינה חזקים שלא מפלים בין אדם לאדם. לכן המשטרה והפרקליטות יכולים לטפל גם בפוליטיקאים", אמרה.

רק לא גנץ

למרות שמטרת המפגש הייתה לשכנע את המשתתפים להצביע למפלגת העבודה, חלקו הארי הוקדש  בעיקר כדי לשכנע אותם למה לא להצביע למפלגת 'כחול לבן' בראשות לפיד וגנץ.

העיסוק הרב של שני מועמדי העבודה במפלגה היריבה והיחס הלא עקבי ולעתים אף ההיסטרי כלפיה, חשף את היחסים האמביוולנטיים בין המפלגות. מצד אחד העבודה חוששת לשרידותה ביום שלאחר הבחירות לאור הצלילה בסקרים, ומנגד היא נאחזת בתקווה שתצליח לדלג חזרה לקואליציה ואף לקבל תיקים באמצעות אותה המפלגה בה היא נאבקת על מנדטים.

כך למשל טען פינק כי "מפלגת כחול-לבן זה הסלט הכי גדול שהומצא אי פעם בפוליטיקה הישראלית". לדבריו, "יש שם אנשים שרוצים להחזיר את הנגב המערבי, שזה יותר שמאלה מחד"ש וממרצ, ומנגד יש שם אנשי ימין של ארץ ישראל השלמה כמו יעלון, האוזר והנדל אני כל הזמן מנסה להבין מאנשי 'כחול לבן' מה הם, ואפילו על הלגליזציה אין להם תשובה. אין בהם שום אמירה".

לפיד ויחימוביץ' | פלאש90

גם יחימוביץ' הודתה כי מפלגת העבודה נמצאת בבעיה מול מפלגות חדשות שצצות בכל מערכת בחירות. "קמות מפלגות מטושטשות כמו 'קדימה', והן מושכות את הציבור כי יש בהן משהו לא מחייב ושלא דורש הבעת עמדה".

לטענת חברת הכנסת, מצב זה הוביל לכך ש"אנחנו חייבים להיאבק מולן כי הן שותות לנו את המנדטים. צריך להסביר לאנשים שלתת קול למפלגה שלא ברור מיהי ומהי, זה לא יוסיף כהוא זה לסיכוי להפיל את בנימין נתניהו כי בסופו של דבר זה קרב בין הגושים". לדבריה, מפלגת 'כחול לבן' "קמה כדי לשתות מאתנו מנדטים. מישהו יודע מי נמצא במקום ה-27 וה-13 בכחול לבן? אנחנו צריכים להיות חזקים כי אחרת 'כחול-לבן' ילכו לנתניהו והם לא מכחישים את זה".

בהמשך אמר פינק כי ברשימת 'כחול לבן' נמצאים "אנשים ימניים יותר מהליכוד", אך למרות זאת הוסיף כי "מפלגת העבודה בכל מקרה הולכת להמליץ על גנץ לראשות הממשלה". לדבריו, "דווקא מול הטשטוש האידיאולוגי של המפלגה שמובילה בסקרים, אנחנו חייבים לצאת החוצה ולשכנע אנשים לחזור הביתה – הפתק שלנו הוא גם להחלפת השלטון, כי נתמוך בגנץ, אבל גם לאידיאולוגיה שלנו. לא ניתן שימחקו את מפלגת ותנועת העבודה".

הוא הוסיף כי "מפלגת העבודה היא היחידה ששמה את נושא מתווה הגז השולחן. אני לא יודע אם פתחתם את המצע של כחול-לבן, אבל אין שם פסיק על כך. אפילו את עניין הרחקת אסדות הגז שכן היה במצע הם הורידו בסוף. כנראה שהתקשר טייקון בלילה, יכול להיות שהוא מספר 4 ברשימה, יו"ר 'שמן' לשעבר (גבי אשכנזי)".

השאלה הרוסית

נציגי העבודה התייחסו בכל זאת גם לסוגיות כלכליות, כאשר יחימוביץ' אמרה כי היא "בזה לקפיטליזם חזירי". לדבריה, תפיסת העולם של מפלגתה "לא רוצה חברה של כמה בעלי הון ושל אנשים שעובדים מהבוקר עד הערב ונשארים עניים, או מעמד ביניים שכורע תחת הנטל כי כבר אין מדינה. מפריטים הכל ויש שוק חופשי אז צריך לשלם מהכיס על חינוך ובריאות. זאת לא דמוקרטיה. לעולם לא אשלים עם כך שאין הזדמנויות שוות".

בנוגע לנושא המדיני הוסיפה כי מפלגת העבודה "דוגלת בהסדר מדיני מול הפלסטינים. אנחנו לא בטוחים שהוא מונח לפתחנו עכשיו, אבל הקווים שלנו מאוד דומים לעסקת המאה של דונלד טראמפ. אנחנו רוצים הסדרי ביטחון מפליגים ולשמור על גושי ההתיישבות".

יאיר פינק | פלורית שויחט

כאשר עלתה בקהל שאלה על ייצוג הקיבוצים וההתיישבות וכן ייצוג המגזר הערבי והנשים, פינק ויחימוביץ' השיבו כי לתפיסתם הם זוכים לייצוג הולם במפלגה ופירטו רבות על כך גם בשאלת החקיקה. עם זאת, כאשר נשאלו  לגבי ייצוג מגזר יוצאי ברית המועצות, שרבים ממנו מתגוררים בעיר אשדוד בה נערך המפגש, יחימוביץ' השיבה: "אנחנו לא מפלגה של מגזרים, אנחנו מפלגה ממלכתית".

לדבריה, לציבור יוצאי ברית המועצות בישראל "יש רתיעה מהרטוריקה שלנו ומהשם, בטח שמהסוציאל-דמוקרטיה. יש כאן משהו שצריך להיפתר ברמה מאוד עמוקה. אבל כן הייתי רוצה לחשוב על הדור השני, ששירתו עם הילדים שלי בצבא, שפתוח יותר למושגים אחרים ולחברה הישראלית, וכן מכיל על עצמו את כללי החברה הישראלית. עדיין, גם בדור השני רבים מצביעים ימין".

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

18 תגובות למאמר

  1. האמירה של שלי יחימוביץ שבג"ץ לא מספיק אקטיביסטי עוררה בי את הדמיון הפרוע, במה כבר יכול בג"ץ להיות אקטיביסטי יותר אחרי המהפכה השיפוטית של אהרן ברק. חוץ מתמונה של סטלין, מאו, קים איל סונג וסדאם חוסיין יושבים בירושלים עם גלימות שופטים תחת ניצוחה של אסתר חיות, לא הצלחתי לחשוב על כלום.

    ומכיון שיחימוביץ דיברה על "הסדרי ביטחון מפליגים" בהסדר מדיני עם הפלסטינים (במילים לא מכובסות – נסיגה לקווי 67), וזה נשמע מה זה מבטיח, אולי היא תואיל גם לספר לנו מהם אותם "סידורי ביטחון מפליגים". היא כמובן לא תעשה את זה משום שברור לגמרי שאין לה – כמו שאין לאף אדם בעולם – מושג ירוק ביותר אפילו על שמץ מסידורי הביטחון המדומיינים הללו שלעולם לא יתקיימו, והיא, כמו כל האחרים שמנסים למכור לנו את הסחורה העבשה הזו, פשוט משלמת מס שפתיים למאזיניה הפתאים כדי שיוכלו להמשיך ולרמות את עצמם.

    אולי אם היא תהיה שרת המשפטים כפי שהיא מקווה, היא תעביר חוק שאומר שכל מי שמדבר על הסדרי ביטחון עם הפלסטינים חייב לפרט בדיוק למה הוא מתכוון, ואם לא יעשה כן הוא עובר עבירה פלילית. ככה נחסוך הרבה שטויות שפולטים אנשים כמוה.

  2. מישהו צריך להסביר לה ש אקטיביזם זה טוב אם אתה באופוזיציה. לא אם אתה שר המשפטים.

    1. ישר כח לשלי יחימוביץ. ראויה ביותר להיות שרת המשפטים או האוצר.

    2. נתניהו היה מוכן בעבר לתת לה את משרד האוצר והוא יהיה מוכן לתת לה גם את משרד המשפטים, אם זה יעזור לו להישאר בשלטון.

  3. היא צודקת. זה באמת קרב על הדמוקרטיה. הדמוקרטיה נגד "שלטון החוק".
    למזלנו הרב היא לא תגיע למשרד הזה.

  4. קיצוניות וצביעות
    זה מפלגת העבודה
    אני חושב שהפרלמנט של דני הסביר את מצבה הכי טוב

  5. אדרבא גברת יחימוביץ שיהיה אקטיביזם עד הסוף, ואם כך אין צורך לא בכנסת ולא בממשלה, ואם כך נאה דורש נאה מקיים, במטותא תתפטרי ושבג״ץ יקבל שליטה מלאה בלי המטרד היקר של ממשלה כנסת ובחירות, החוכמה נשפכת לה מהאזניים, רוצה להיות הסמרטוט של בג״ץ.

  6. "בג"ץ לא אקטיבי מספיק".. היא מתכוונת לומר שבג"ץ לא מספיק מיישם את מדיניות השמאל.. היא הייתה רוצה שהוא יעשה יותר.
    רק שכחה הגברת שבשביל ליישם מדיניות – הדרך היא בכנסת, ולא בבג"ץ.. מעניין איך היא התבלבלה כך….

  7. בסוף 2010 התגלה שדה הגז לוויתן. בגלל התנגדויות של אנשים טיפשים בראשות חלי ישימוביץ ובעידוד הדיקטטורה של בג"ץ, במקרה הטוב בסוף 2019 יתחיל השדה לספק גז. שדה תמר מספק גז כ 4 שנים אחרי שהתגלה. העיכוב ההזוי בהוצאת מיליארדי דולר מהשדה ואולי איבוד הכנסות של מיליארדים ממסים ומהורדת מחירים צפויה,מונח גם על הידיים של שלי יחימוביץ. התנהלותה של הבולשביקית בנושאים כלכליים מזכירה לי דיון מקצועי בעבודה,שבו מהנדס קיבל את רשות הדיבור והתחיל במשפט: בנושא הנידון אני לא מבין כלום אבל לדעתי,מה שצריך לעשות…ויותר לא שמעו אותו בגלל גלי הצחוק מסביב לשולחן…

  8. קומוניסטית דוחה
    אסור להגיע למצב, אפילו תיאורטי שהיא וחבר מריעיה יחבלו במדינה
    היא לא צריכה תחפושת לפורים.

  9. כנראה שלדעת יחימוביץ בג"ץ היה צריך להורות על העמדת בן ארי בפני כיתת יורים ברוח הקומוניסטית או לחילופין לשלוח אותו לחינוך מחדש באיזה גולאג נידח

  10. יחימוביצ'ים באוצר = העלאת מיסים לשחבות החלשות.
    יחימוביצי'ים בממשלה = יותר בצ'יות במדינה ואז יותר נשים עניות בגיל זיקנה = יותר העלאת מיסים לשכבות החלשות.
    יחימובצ'ים במערכת המשפט = ירידת הכנסות של המדינה = מיתון כלכלי = העלאת מיסים לשכבות החלשות.
    יחימוביצ'ים לא עושים ילדים = ירידת הכוח האלקטורלי של המפלגה = חתימת קבע לישיבה ממושכת באופוזיציה.
    יחמוביצ'ים לא מכבדים את האחר = מדינה יותר דתית = מירמור בספסלי האופוזיציה.
    יחמובצ'ים מעבירים חוקים = הכנסות המגזר הנשי יורדות = המין היפה פחות מטופח = יבוא נשים מארצות אחרות לנישואין.

  11. פסילת מיכאל בן ארי = חוסר דמוקרטיה.
    פסילת אדם כמו מיכאל בן ארי מראה על פניקה ואי יכולת להתמודד מולו. נראה שתומכי האקטיביזם השיפוטי אינם יכולים לייצר פיזית (על ידי סקס) יותר בוחרים ממתנגדי האקטיביזם השיפוטי ומנסים על ידי הוראות לגורמי האכיפה (משטרה) לבצעה את האג'נדה שלהם. תומכי האקטיביזם השיפוטי ושימוש בדרכים לא דמוקרטיות (המהפכה החוקתית ב- 1992) ליצור מצב בו הם מכוונים את גובה "הדמוקרטיה" להעביר רק חוקים שנראה שמתאימים להמשך שילטונם (שלטון מיעוט = לבן אליטיסטי = אפרדהייד) מעיד על כך שאינם יכולים להתמודד עם הרעיון של דמוקרטי שצריך "רוב" של אנשים לתמיכה בדעתם.

    1. מיכאל בן ארי, משה פייגלין, יהודה גליק, ברוך מרזל, איתמר בן גביר, בנצי גופשטיין – מריונטות של השמאל כמו אבישי רביב. טיפוסים שמתפרנסים מהפקת אירועים תשקורתיים שאין בהם שום תרומה לחיזוק ישראל, רק ליצירת דימוי שלילי לאנשי ארץ ישראל ותורת ישראל, ולכן התשקורת אוהבת לסקר בהרחבה את ה"הפקות" שלהם כמו שהיא סיקרה את הפרובוקציות של אבישי רביב. לכן גם מכל כתבי האישום נגדם הם תמיד משוחררים מחייכים, כמו שחייך אבישי רביב בזמנו. בשמאל חושבים שבימין לא זוכרים איך פועלת שיטת אבישי רביב.

  12. שופט אקטיביסט זה אחד שלא נותן למשטרה\ פרקליטות להיתפרע עם מעצרים ושואל שאלות, שלא נותן לתאגידים גדולים לעבוד בשיטת מצליח על האזרח הקטן, שלא מאפשר שביתות על שטויות של ההיסתדרות, האם לזה הכוונה?