תלונה לפרקליטות: "גבי אשכנזי הדליף מידע מסווג וניסה להפליל עיתונאי"

המתלוננים דורשים לבדוק את דבריו של רונן ברגמן לפיהם לשכת הרמטכ"ל חשפה בפניו חומר סודי כדי למנוע ממנו לעסוק בפרשת הרפז, ובהמשך הגישה נגדו תלונה על ריגול

"ניצל את כוח השררה". גבי אשכנזי | פלאש90

פעיל הליכוד משה איפרגן שלח אמש (שלישי) תלונה לפרקליטות המדינה בה דרש לפתוח בחקירה נגד הרמטכ"ל לשעבר ומתמודד 'כחול לבן' בהווה גבי אשכנזי, בחשד שהדליף מידע ביטחוני רגיש ופעל כדי להפליל את העיתונאי רונן ברגמן. התלונה מבוססת על שיחה טלוויזיונית בין ברגמן לאיילה חסון לפני כארבע שנים, בה סיפר על שורת עבירות לכאורה אותן ביצע או הורה לבצע אשכנזי בזמן כהונתו כרמטכ"ל ובהקשר של פרשת הרפז.

על פי דבריו של ברגמן, בחודש נובמבר 2010 ולאחר שנחשף כי בועז הרפז זייף את 'מסמך גלנט' ובכירים בצה"ל ידעו על קיומו במשך תקופה ארוכה, זומן ברגמן לפגישה עם ראש לשכת הרמטכ"ל בניסיון לשכנע אותו שלא לכתוב ספר על הפרשה, בה היה לאשכנזי תפקיד מרכזי.

לטענת ברגמן, באותה פגישה בה נכח גם דובר צה"ל אבי בניהו הוצגו בפניו לכאורה מסמכים ומידע מסווג על יחידות צבאיות סודיות. עוד אמר העיתונאי והפרשן הביטחוני כי לאחר שנוכח אשכנזי כי הוא מתכוון להמשיך לעסוק בפרשה, פנה לראש השב"כ וליועמ"ש בתלונה לפיה בידי ברגמן מידע סודי, ודרש שיחקרו אותו בחשד לריגול.

על פי מכתב התלונה שנשלח אתמול לפרקליטות, מתוך טענותיו של ברגמן עולה כי אשכנזי ואנשיו פעלו לכאורה על מנת להדליף חומרים מסווגים לגורם בלתי מוסמך כדי למנוע פרסום שלילי נגד אשכנזי, ולאחר מכן פעלו לכאורה כדי להפליל אותו בהאשמות שווא.

איפרגן חותם את המכתב לפרקליטות בדרישה לפתוח בחקירת הפרשה, אשר לדבריו היא "אחת הפרשות החמורות ביותר מאז קום המדינה", ובה ניסה לכאורה רמטכ"ל "לנצל את כוח השררה כדי להפליל עיתונאי".

כזכור, דו"ח חמור של מבקר המדינה שהתפרסם ב-2013 חשף מערכת יחסים עכורה בתוך צמרת צה"ל ובינה לבין משרד הביטחון, והצביע על כשלים אתיים ופיקודיים של הרמטכ"ל לשעבר בפרשה. גבי אשכנזי ואשתו רונית נחקרו מספר פעמים בחשד לביצוע עברות של הפרת אמונים ושיבוש מהלכי חקירה.

התמלילים, הטיוח והתביעה הייצוגית

התלונה מאתמול מצטרפת לחשיפות אחרות שנקשרו בשמו של אשכנזי לאחרונה, כמו למשל התמלילים מחקירות אשכנזי בפרשת הרפז שנחשפו על ידי עמית סגל בחדשות 12, בהן נשמע בין השאר הרמטכ"ל לשעבר מתפאר בקשריו עם מו"ל 'ידיעות אחרונות' נוני מוזס, שולח מסרים מאיימים לעיתונאים, ומעיד על עצמו בהקשר של העימות מול שר הביטחון ברק כי "יש לי צדדים אפלים".

בתגובה לפרסומים אלה טען רונן ברגמן בשיחה עם איילה חסון ב-103FM לפני כשלושה שבועות, כי חשיפת המידע לציבור היא חשובה מפני שלטענתו מערכת אכיפת החוק התגייסה כדי למנוע את חקירת פרשת הרפז לעומק. "המערכת כולה קמה כדי לטייח את הפרשה הזו", אמר והוסיף: "נתנו למשטרה הוראות שלא לחקור, שלא לגלות ושלא לחשוף. אחד מחוקרי המשטרה סיפר לי סיפורים מזעזעים על מה ראשי המשטרה באותה תקופה הורו לו שלא לעשות".

במקרה אחר, בעת השקת מפלגת 'כחול לבן', הזכירה חסון את הטענה מספרו של ברגמן לפיה בהיותו של אשכנזי אלוף פיקוד הצפון, הוא "הפיץ שהחיילים שנחטפו בהר דב בשנת 2000 עסקו בסחר סמים" וזאת "כדי לנקות את שמו". בראיון לשרון גל ב'גלי ישראל' טענה עוד חסון כי אשכנזי בתקופתו כרמטכ"ל אסף חומרים על קצינים בכירים וניסה לבלום פרסומים אודותיו באמצעות קשריו בתקשורת ובממשלה ועל ידי האזנות לשיחות של עיתונאים.

בנוסף, עיתון 'כלכליסט' דיווח בשבוע שעבר כי הליכי הגישור בתביעה הייצוגית נגד חברת 'שמן' וגבי אשכנזי שעמד בראשה הסתיימו ללא הצלחה. התביעה על סך 165 מיליון שקלים הוגשה לפני כשנתיים, ובה טענו התובעים כי החברה פרסמה הודעות כוזבות בדבר המצאות סימני נפט בקידוח ימי אך לבסוף הקידוח נמצא יבש. לטענת התובעים, אשכנזי ובכירים אחרים בחברה "נטעו במשקיעים תקוות שווא" ונתנו למשקיעים לממש את האופציות בהן החזיקו "על אף כי ידעו שמדובר בקידוח יבש".

פנינו למטה 'כחול לבן' בבקשת תגובה והיא תפורסם מיד עם קבלתה.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

15 תגובות למאמר

  1. לצערנו, זה כבר הפך להיות מנהג קבוע במדינת ישראל.
    רצים לשלטון להמנע מהפללה…

    1. לא רצים לשלטון כדי למנוע הפללה אלא מריצים לשלטון גורמים פליליים ע״מ לשלוט בהם ע״י איומי הפללה

  2. האיש הזה אשכנזי הוא (לכאורה) לא פחות מקופת שרצים.
    תמהני למה הצטרף לאור הזרקורים של הפוליטיקה?

    1. הוא סמך יותר מדי על התקשורת שתכה בתופים "ביבי מושחת, ביבי מושחת" וכך תפלס את דרכו לעמדה שבה הוא יוכל לקנות צוללת פרטית לשוט בבריכה הפרטית שתהיה לו ברחוב בלפור. אלא שבינתיים צמח כאן ענף תקשורת מבורך שאתר "מידה" הוא אחד מעלעליו ועלים אחרים הם דפי פייסבוק וטוויטר של כותבים מוכשרים מן המחנה הלאומי.

    2. כל רמטכ"ל אלוף,ראש מוסד,שב"כ,מפכ"ל או אישיות בכירה שאינו תומך בעלילות ושחיתויותיו של ביבי,הוא משוגע,הזוי ,מגמגם.ברגע שיצטרף לעדת החנפנים (ויקבל טיפול מטורלל לכשעצמו אצל Ba -Ma) יהיה,גאון,נאמן למדינה ולמשפחה הקיסרית.

  3. התביעה נגד אשכנזי היא על סך 165 מיליון ש"ח ולא 65 מיליון כפי שמופיע בכתבה

    1. התביעות נגד ביבי צריכות להיות בשווי מיליארדי אירו ו22 שנה בכלא+ 5 שנים לגב. נתניהו

    2. לאזרח שהגיב – על סמך מה אתה זורק האשמות על נתניהו ? לגבי אשכנזי יש תביעה שאושרה כתביעה ייצוגית.
      אתה כנראה שייך לאותם אזרחים שחיים בנוחות גדולה הודות לנתניהו, אבל אין להם שום בעיה לטפול עליו האשמות מהאשמות שונות ללא שום בסיס. העונש שלך ושכמותך יהיה שתצטרכו לסבול עוד קדנציה אחת של נתניהו.

  4. כמו שאמרתי, חונטת השמאל מקדמת רק מושחתים שקל לסחוט ולתמרן.

    1. גם אותי הונאה גבי אשכנזי במניות שמן, שמסרבתקשורת שלושה ימים לפני שהמניה קרסה בלמעלה 90% "יש סמנים למציאת נפט "ואז המניה קרסה וגרמה הפסדים עצומים למשקיעים! היום יש תביעה יצוגית על ס"ך 165 מליוןמזה שנתיים.

  5. העניין המרכזי:
    עקרונות הדמוקרטיה הליברלית ובהם קודם כל עיקרון השוויון בפני החוק נמחקו מזמן
    בכירי צה"ל ובכירי הממסדים שקמו עוד בימי מפא"י המשתייכים כולם איכשהו לאותה רשת חברתית ופוליטית ולאותה קליקה מפעילים שיטות מאפיוזי, שקועים בשחיתות עמוקה ומתקיימים כמדינה בתוך מדינה. תוך הונאת הציבור הרחב. הם מעל החוק וכל מעשי עבריינות שלהם זוכים להסתרה שיטתית ולטיוח ע"י המוסדות האחראים על אכיפת החוק.
    מנגד, עם מי שלא שייך לקליקה מוכנים ללכת רחוק מאוד עד כדי הפללת חפים מפשע תוך הרס חייהם שכן כל האמצעים כשרים במטרה לסלק מדרכם כל מכשול.
    המצב כבר עכשיו דומה למדי למצב הקיים במדינות הנשלטות בידי האוליגרכיות.
    במקביל מרמים את הציבור ומוכרים לו בדיה שהם אלה הדואגים לגורל הדמוקרטיה ומגלגלים עיניים .
    גם בבריה"מ התקיימה לכאורה דמוקרטיה אך השלטון היה מרוכז בידי אוליגרכיה ביורוקרטית.
    דינה זילבר המשנה ליועמ"ש לא התביישה לכתוב בספרה "ביורוקרטיה כפוליטיקה" שזו בדיוק מטרת הקליקה שלה בישראל.

  6. חקי חיון , גבי אשכנזי עבריין כבד , גנץ לפיד יעלון עבריינים כבדים כל הארבעה הללו ועמם כל חברי כחול לבן ועמם כל חברי הפרלמנט הישראלי מהעבר הרחוק והקרוב ומהווה כולם וכולן ללא יוצא מן הכלל ישבו בכלא בשל עובדת היותם עבריינים כבדים מושחתים ומסואבים

    1. כשיאיר לפיד היה שר האוצר העניק משרד האוצר סיוע חריג בסכום של 1.5 מיליון שקל למבשלות הבירה הקטנות, כשאחד מהבעלים של המבשלה הגדולה ביניהן (מבשלת אלכסנדר) הוא יועצו הבכיר של לפיד הלל קוברינסקי (מנהל המטה של "יש עתיד" לפני הבחירות וראש צוות המו"מ הקואליציוני לאחריהן) ועוד אחד מהבעלים הוא הפרסומאי יורם באומן, שניהל את קמפיין הבחירות של "יש עתיד". קוברינסקי גם היה מעורב בפרשת העמותות של אהוד ברק בבחירות 1999, וב-2008 שימש ראש המטה של הזוכה בבחירות לראשות מועצת סביון – מושיק ליפץ, שבעבר הורשע בהעלמת מע"מ.

      https://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1000864443

      https://conspil.com/2017/12/yair-lapid-brookings/

  7. ביבי. רתה מציף אותנו בפייק ניוז. מספיק עייפת אותנו.מכל הפייק ניוז הדבר היחיד שנבדק והוכח זה שאתה מואשם בשחיתות גורםת עד כדי פגיעה במדינה לטובתך האישית ונסיונותיך למסח זאת עם רעשי רקע שיקריים לא יצלחו. אתה הולך הביתה בדרך לכלא…

  8. עכשיו רואים למה אין על נתניהו
    הוא לוקח את המתמודדים עם יד קשורה אל הגב.
    הוא קשוח
    לא רואה ממטר

    יש לו כנראה תיק שלם של נתונים על כך מתמודד עתידי מנגגו
    ככה הוא משחרר חומר שמביך ושוב מביך את המתמודדים נגדו.
    לא רואה ממטר אף אחד אלא רק את האינטרסים של עצמו בקטן ודל מדינת ישראל בגדול.
    מזכיר לי את פוטין
    לכן פוטין מעריך אותו.
    אם גנץ מראה סימני שבירה ובלבול ממה שנתניהו מעביר אותו, איך הוא יעבור התמודדות מול פוטין ודאר מנהיגי עולם.
    חומר למחשבה