"הקשר בין בני גנץ לרוני אלשיך מטריד, חייבים לחקור את זה"

ח"כ יואב קיש אומר ל'מידה' בעקבות פרסום דו"ח המבקר על ההתקשרות בין המשטרה לחברה של גנץ: "האישי והעסקי התערבבו. אני חושש שיש לזה טביעות אצבע במקומות אחרים"

"יש בעיית עומק במשטרה". ח"כ יואב קיש, בני גנץ והמפכ"ל לשעבר אלשיך | פלאש90

סערה במערכת הפוליטית בעקבות הפרסום אמש (רביעי) של דו"ח מבקר המדינה שחשף התקשרות בעייתית בין משטרת ישראל לבין חברת 'המימד החמישי' בראשה עמד בני גנץ. חבר הכנסת מהליכוד יואב קיש אמר הבוקר ל'מידה' כי תנועתו דורשת לפתוח בחקירה פלילית של החשדות החמורים העולם מן הדו"ח.

על פי דו"ח המבקר, קיבלה החברה של גנץ פטור ממכרז לאספקת מערכת טכנולוגית בשווי 50 מיליון שקלים, כאשר ארבעה מיליון שקלים כבר הועברו לחברה בטרם פשטה את הרגל. קיש התייחס לעניי זה ואמר: "מבקר המדינה חקר וחיבר דו"ח מקיף על התנהלות הרכש של המשטרה וזה תפקידו", אמר קיש והוסיף: "הבעיה היא שהחברה של גנץ שיקרה למשטרה לגבי הנתונים שבזכותה קיבלה פטור ממכרז, ואת זה אנחנו רוצים לחקור. ברגע שגילו שיש פה חברה שרימתה את מדינת ישראל בהסכם של 50 מיליון אני חושב שחובה לפתוח בחקירה פלילית".

https://www.facebook.com/LikudNetanyahu/videos/280683332829384/

דו"ח המבקר מפרט כיצד בדיון שהתכנס באוגוסט 2016 ובו הוחלט על מתן הפטור ועל ההתקשרות בין הצדדים נכחו באופן אישי המפכ"ל דאז רוני אלשיך ובני גנץ, עובדה אותה הגדיר המבקר כ"טעם לפגם". עוד נמצא כי הנתונים אותם העבירה החברה למשטרה על מנת לקבל את הפטור היו כוזבים, וגם בעניין זה היה פעיל גנץ כפי שאישר הבוקר דובר משרד המבקר. לדברי קיש, "אין ספק שהיה קשר אישי בין השניים והכל שם התערבב גם עם הצד העסקי".

עוד טוען ח"כ קיש כי מבחינתו מעבר לסיפור של החברה של גנץ והאירוע הפלילי לכאורה מול המשטרה, הוא "בעיקר מוטרד מאוד גם מהקשר של גנץ ואלשיך. אני חושש שיכולות להיות לזה טביעות אצבע גם במקומות אחרים".

איזה מקומות למשל?

"יש פה עדות לחברות קרובה מאוד בין גנץ ואלשיך וצריך לבדוק את זה מכל האספקטים. אי אפשר להתעלם מזה שמועמד לראשות הממשלה, מלבד העובדה שהחברה שלו כשלה ופשטה את הרגל, קיבלה גם חוזים במרמה בגלל הקשר שלו עם אלשיך. אני משער שאלשיך ידע שגנץ רוצה להתמודד בבחירות ולכן צריך לשאול מה הייתה המוטיבציה של אלשיך בהדלפות לתקשורת מכל מיני חקירות. חייבים לבדוק את זה".

מה תעשו אם יוחלט לא לפתוח בחקירה?

"את נתניהו על כל דבר קטן חוקרים ולכן אני מקווה שגם במקרה הזה, כאשר מדובר על חמישים מיליון שקלים מקופת הציבור שהיו עשויים לעבור במרמה, יחקרו גם".

בעייה במשטרה

דו"ח המבקר עסק כאמור בנושא הרכש במשטרה, וח"כ קיש ששימש כיו"ר ועדת הפנים בכנסת היוצאת סבור שהסוגיה נמצאת במקום בעייתי מאוד. "כל נושא הרכש המשטרתי חייב לעבור שינוי. צריך לקחת את המודל שקיים בפיקוח של הכנסת בפיקוח על הרכש הצבאי גם על הרכש של המשטרה", הוא מסביר.

לדבריו, כיום יש חוסר פיקוח מוחלט של הכנסת על תקציב המשטרה: "כיום התקציב והרכש של המשטרה הם אקס-טריטוריה ויש שם הרבה כשלים. אין פיקוח אפקטיבי ואת זה צריך לשנות. לפי מבקר המדינה זאת בעיה שהחמירה בתקופה של אלשיך כמפכ"ל – לא רק הסיפור הזה אלא גם פרשות אחרות כמו ההתקשרות עם ליאור חורב שהחברה שלו קיבלה 2.4 מיליון ש"ח. לכן חייבים להגביר את הפיקוח של הכנסת על המשטרה".

איך עושים את זה?

"אני הצעתי בעבר להקים ועדה משותפת לוועדת הפנים ולוועדת הכספים של הכנסת, שתאשר את התקציב בנפרד ואז אפשר להעמיק בנושאים ובסעיפים. באופוזיציה מנעו את זה ממני בגלל שבאותה תקופה המשטרה חקרה את נתניהו אז מבחינתם היא הייתה מעל לחוק".

לקריאת הדו"ח המלא לחצו כאן

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

11 תגובות למאמר

  1. כשיש חשש לשחיתות במשטרה, בפרקליטות ואצל היועץ
    חשש שמקבל חיזוק מההדלפות ומהטלת האחריות להן על עורכי הדין, מהעובדה שבצורה שיטתית החקירות סלקטיביות, מטענות עדי המדינה על עדויות שמודרכות ללא תעוד, על מעצרים בטענות כוזבות ….
    אי אפשר להסתפק בפניות ליועץ.
    חובה למנות גורם חוקר חיצוני מבלי להזדקק ליועץ.

  2. רגע, רגע מה שאתה אומר בעצם הוא: אם גנץ יקים ממשלה יתכן ואלשיך יתמנה לשר המשטרה??
    הכל תוכנן מראש, הלא-מכרז והחקירות?

  3. לפי עקרון שלטון החוק כולם שווים בפני החוק. תוצר נגזר מעקרון יסוד זה: אין לנקוט בהליכים פליליים בגין אותה עבירה רק כנגד אדם ספציפי. אם נעשתה עבירה, ומחליטים להעמיד לדין בגינה, חובה להעמיד לדין את כל אלה שביצעו את אותה העבירה. האישום הוא לגוף העבירה ולא לגוף האדם.
    לעקרון יסוד אוניברסלי זה חריג אחד במדינת ישראל –
    נ ת נ י ה ו.
    איך ייתכן שהיועמ"ש לא מורה על חקירת אלשיך, מפכ"ל כושל, מדליף סדרתי וחובב פרסום שגרם למדינה ולמשטרה נזקים במאות מליוני ש"ח? הרי יש ראייה כתובה שהוא ביצע עבירה חמורה ולא בפעם הראשונה

  4. השמאל מביא בעיקר הרוגים ומלחמות ואצל ביבי לא הייתה מלחמה הרבה זמן.
    לא רוצים מלחמות כמו בתקופת אולמרט.
    ביבי מבין שצריך להעביר כסף לחמאס בעזה ואפילו העביר לרשות את חברון.
    אם יעלון היה שר ביטחון בטוח היינו עכשיו במלחמה אחרי הטיל לשרון שאחריה היינו חוזרים לאותו מצב ממילא.
    בסופו של דבר ביבי מקרב אותנו לשלום הרבה יותר מברק "אין פרטנר" וחבריו.

    1. הכסף שמועבר לחמאס הוא המעט שבמעט כדי שבעזה יהיה חשמל כמה שעות ביום. חמאס טוב לישראל. אם החמאס לא היה קיים, ישראל היתה צריכה להמציא אותו. החמאס הוא כמו נגיף מוחלש שמזריקים לגוף בשביל לטפל בבעיה האמיתית. האויב האמיתי שלנו – אש"ף, יושב ברמאללה. השמאל הביא אותו לשם. אם נרסק עכשיו את החמאס בעזה, ניתן את עזה לרוצחים מרמאללה על חשבון דם חיילינו. בפוליטיקה אין חלל ריק: את המקום של חמאס בעזה יתפוס אש"ף וזה הרבה יותר גרוע. את הפיצול בין אש"ף לחמאס שנתניהו הצליח להעמיק – השמאל רוצה להרוס. השמאל רוצה לתת לאש"ף שליטה גם על עזה, ושליטה מוחלטת באיו"ש. המצב שבו הנהגת אש"ף שולטת במובלעת ביו"ש והנהגת חמאס שולטת במובלעת בעזה – תמורת כסף, הוא שלב ביניים שבו הפלסטינים מתרגלים לרעיון שזה המקסימום שיקבלו ושהגיע סוף לחלום המדינה שלהם. מבצע לטיפול שורש בעזה כדאי שיתבצע רק אם יהיה ברור שבסופו העזתים הולכים למקומם המקורי – צפון סיני ומצרים. אבל השמאל דוחף את ממשלת ישראל לנקות את עזה מהחמאס כדי שאש"ף ישתלט שם ואפשר יהיה להמשיך בהסכמי אוסלו. להגיש את עזה לאבו מאזן במחיר דמם של עשרות חיילים שלנו.
      נתניהו לא החזיר את חברון היהודית וכל מה שנעשה על ידו בחברון היה אילוץ: כמנהיג מדינת ישראל הוא לא יכול היה להפר הסכם שחתמו עליו מנהיגים קודמים – רבין ופרס.
      ואתה? תמשיך לפמפם את הינדוס התודעה של חבורת "רק לא ביבי".

    2. זה לגמרי סבבה שנתניהו מעביר כסף לעזה ולא הורג פלסטינאים אפילו שהם יורים עלינו טילים. שום הנדסת תודעה, במבחן המעשים נתניהו אחלה.

    3. מני (נפתלי?), יש התייחסות עניינית? או שהכי חשוב להגיד משהו על ביבי?

    4. בטח, חשוב מאוד לחקור את פרשת 50 המיליון, זה נראה חמור מאוד וחשוב מאוד לחקור את זה.

      בסופו של דבר ועם כל הכבוד ראשי כחול לבן התפרנסו כל חייהם הבוגרים מלהרוג אנשים (למעט הקרטיסט), זה התפקיד של הצבא להרוג את האוייב. אני לא רוצה ראש ממשלה שהיה הורג אנשים מקצועי.

    5. כל מילה שכתב :"למהנדס התודעה של החבורה"

      להערכתי ממש נכון!
      ביבי עושה הכל בחכמה גדולה.

      אני מצטט אותו בקופי פסט … כי חובה לקרוא ולהבין אותו טוב:

      "הכסף שמועבר לחמאס הוא המעט שבמעט כדי שבעזה יהיה חשמל כמה שעות ביום. חמאס טוב לישראל. אם החמאס לא היה קיים, ישראל היתה צריכה להמציא אותו. החמאס הוא כמו נגיף מוחלש שמזריקים לגוף בשביל לטפל בבעיה האמיתית. האויב האמיתי שלנו – אש”ף, יושב ברמאללה. השמאל הביא אותו לשם. אם נרסק עכשיו את החמאס בעזה, ניתן את עזה לרוצחים מרמאללה על חשבון דם חיילינו. בפוליטיקה אין חלל ריק: את המקום של חמאס בעזה יתפוס אש”ף וזה הרבה יותר גרוע. את הפיצול בין אש”ף לחמאס שנתניהו הצליח להעמיק – השמאל רוצה להרוס. השמאל רוצה לתת לאש”ף שליטה גם על עזה, ושליטה מוחלטת באיו”ש. המצב שבו הנהגת אש”ף שולטת במובלעת ביו”ש והנהגת חמאס שולטת במובלעת בעזה – תמורת כסף, הוא שלב ביניים שבו הפלסטינים מתרגלים לרעיון שזה המקסימום שיקבלו ושהגיע סוף לחלום המדינה שלהם. מבצע לטיפול שורש בעזה כדאי שיתבצע רק אם יהיה ברור שבסופו העזתים הולכים למקומם המקורי – צפון סיני ומצרים. אבל השמאל דוחף את ממשלת ישראל לנקות את עזה מהחמאס כדי שאש”ף ישתלט שם ואפשר יהיה להמשיך בהסכמי אוסלו. להגיש את עזה לאבו מאזן במחיר דמם של עשרות חיילים שלנו.
      נתניהו לא החזיר את חברון היהודית וכל מה שנעשה על ידו בחברון היה אילוץ: כמנהיג מדינת ישראל הוא לא יכול היה להפר הסכם שחתמו עליו מנהיגים קודמים – רבין ופרס."

  5. תנוח דעתך. לא תהיה חקירה.
    כי מי שמאמין שתהיה חקירה, שיקום!
    אף אחד לא קם, אף אחד לא קם,
    לא צריך לקום כי לא יקרה כלום