אפקט הבומרנג: השד העדתי חזר לנשוך את אבי גבאי ומפלגת העבודה

כפי שהוכיחו תוצאות הבחירות וכפי שגבאי יגלה בקרוב עם הדחתו הצפויה, ההחלטה לעורר שוב את טענת ה"גזענות" נגד מזרחים הייתה רעיון גרוע מאוד

מצב עגום. אבי גבאי וחברי העבודה בערב הבחירות | פלאש90

שבוע וקצת אחרי יום הבחירות, נציגי המפלגות מגיעים אל הנשיא כדי למסור את המלצתם על האיש שירכיב את הממשלה, במפלגות המנצחות מתכננים כבר את חלוקת התיקים, ואלה המפסידות מחפשות אשמים ורודפות אחרי פתקי הצבעה אבודים. כמעט כרגיל, בימים שאחרי פרסום התוצאות החל גם הטקס הקבוע במפלגת העבודה בו היו"ר מחשב את קיצו לאחור לאחר עוד תבוסה בקלפי.

התבוסה הפעם הייתה צורבת במיוחד, עם התרסקות מ-24 מנדטים לשישה בלבד, ולכן גם הסכינים נשלפו מעט מוקדם מהרגיל. אבי גבאי יהפוך כנראה להיסטוריה בקרוב מאוד, והתקווה הגדולה הבאה תתפוס את מקומו עד להפסד הבא וחוזר חלילה. כתבתי בעבר בהרחבה על חלק מהסיבות שהובילו את תנועת העבודה המפוארת לשפל הזה, ומכיוון שנראה שבמפלגה המצטמקת לא מסוגלים (או שמא לא מעוניינים) לערוך חשבון נפש גם מול המציאות הקשה, אנסה בכל זאת להצביע על נקודה חשובה מקמפיין הבחירות האחרון.

לפני כחודש, ממש בישורת האחרונה של הבחירות ולאחר תקופה ארוכה של דשדוש בסקרים, החליטו גבאי וחבורת יועציו שחייבים לעשות משהו כדי לשנות המצב ולנסות להפוך את המגמה בה בורחים רבים מהמצביעים הישר לחיקם של לפיד וגנץ. אז מה הייתה ההברקה הגאונית אותה הגו בעבודה? סדרת סרטונים וראיונות בה הטיחו בראש הממשלה נתניהו שהוא "גזען".

נכון שמערכות בחירות הן זירה מלוכלכת בה נשלפים מדי ארבע שנים כל הטריקים הכי נמוכים ושקופים, אבל חשוב להתעכב על הצעד הזה אותו בחר גבאי לקחת במודע. האם גבאי סיפק להאשמה החמורה הזו הוכחה או עדות מלבד כמה קטעי רכילות על אי הכללתה של השרה רגב בתמונה בה צולמו שרי הליכוד? כמובן שלא, אך העבודה המשיכה לדחוף את המסר הזה בקמפיין הבחירות שלה. האם זה לא ברור כי לאיש בליכוד אין באמת בעיה עם יוצאי עדות המזרח? האם מישהו אי פעם אמר שגבאי אינו ראוי בגלל שהוא מזרחי? היחיד שמעלה את הנושא שוב ושוב הוא אבי גבאי עצמו, והוא לא עושה זאת כדי להגן על מזרחים אלא כדי לתקוף את יריביו הפוליטיים.

גבאי כמובן התעלם בנוחות מזוטות כמו ההיסטוריה הבעייתית של מפלגתו שלו בתחום או העובדה שברשימת הליכוד לכנסת היו לא פחות יוצאי מזרח מאשר מכל מפלגה אחרת, אך ההתקפה הצינית הזו לא כוונה רק נגד נתניהו, אלא נגד כל קהל מצביעי הליכוד.

אבי גבאי אף הגדיל ואמר כי הוא "לא מצליח להבין מזרחי שמכבד את עצמו ומצביע לליכוד". במילים אחרות, על פי אבי גבאי אם אתה תומך בנתניהו גם אתה גזען, ואם אתה לא מצביע לעבודה אתה מזרחי חסר כבוד עצמי. יושב ראש של מפלגה מכובדת וותיקה מופיע בשידור חי ומגדיר את חצי מהעם שבחר להצביע לנתניהו כאנשים קיצוניים מלאי שנאה.

מצב עגום

במצב העגום אליו התדרדרה מפלגת העבודה בתקופת גבאי, כנראה שזו הייתה הדרך היחידה שלו ליצור באז כלשהו במערכת הבחירות הזו. לכן הוא היה חייב למחזר שוב סיפורי קיפוח ודיכוי מאובקים ולהדגיש את העובדה שהוא מזרחי, עובדה שלאף אחד לא ממש אכפת ממנה בימינו, חוץ מלאבי גבאי.

איך אני יודע שנתניהו גזען? ככה:

Posted by ‎אבי גבאי‎ on Tuesday, April 2, 2019

הסיפור המוזר הזה הוא הוכחה נוספת לכך שלשמאל הישראלי פשוט נגמרו הרעיונות. לאחר שכל משנתו התנפצה מול המציאות, לא נותר לו עוד מה להציע מלבד ניסיונות פילוג והטחת עלבונות תוך ניסיון לפתוח פצעים ישנים. כאשר אין לך שום טיעון הגיוני או הוכחה, תמיד אפשר לחזור לזעקות ה"גזענות" הנושנות שנותרו הנשק היחיד בארסנל השמאל. לכן כאשר איש שמאל קורא לך "גזען", אתה יכול לדעת שניצחת בוויכוח.

הטענה לפיה אם נולדת להורים ממוצא מסוים עליך להצביע למפלגה כזו או אחרת היא מופרכת מיסודה ובעצמה מהווה סוג של גזענות מרומזת. אין פלא שאף ראש מפלגה שמכבד את עצמו לא חשב להשמיע אותה, עד שהגיעו אבי גבאי ומפלגת העבודה הנואשת. כפי שהוכיחו תוצאות הבחירות וכפי שגבאי יגלה בקרוב כאשר הוא יודח אחר כבוד מראשות המפלגה, זו הייתה החלטה גרועה מאוד.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

27 תגובות למאמר

  1. שלא לדבר על העובדה שהבוחרים שלו ברחו לו שוב ושוב כמו לעמיר פרץ כי הוא מזרחי …
    מה שנקרא מי שגר בבית זכוכית – שלא יזרוק אבנים!

    1. כחלון נצמד לבגין והרמז ברור- בגין עזר למזרחיים להשתלב במוסדות השלטון והגה את תכנית שיקום השכונות. האם לשם כחלון חתר, ודאי שלא, אלא לשררה, לכוח וחיבור לטייקונים. אבי גבאי גם ניסה את מזלו, אולי יתא מזה משהו. הבוחרים המזרחיים שבעי מניפולציות כבר מכירים את השטיקים הרדודים של הפוליטיקה (עיין ערך עמיר פרץ ותרגיל קדימה- השבט הלבן) ולכן העדיפו להישאר בבית- בליכוד. לו היה מנהיג אותנטי שכוונותיו אני רציניות להפוך את המציאות אין לי כל ספק שגדודי הפריפריה היו מתגייסים בהמוניהם לכבודו. הליכוד, העבודה, כחול לבן ואפילו ש"ס אינם שונים מהותית- כולם פוליטיקאים לידה ג'.

  2. העבודה סיימה את דרכה
    אין לה רעיונות מיוחדים
    וצעירים לא מרבים להצטרף אליה כבר הרבה זמן
    כך שאין לה מאגר של מנהיגים
    וכך קמות להם מפלגות מרכז שאומרות – אנחנו רוצים לחיות פה בנוחות
    בלי קיצוניים תנו לנו לנהל את המדינה , אנחנו מוכשרים ,יהיה בסדר.
    אבל גם בליכוד לא צריך לצהול , מצביעים לנתניהו לא בגלל הרעיונות
    שלו אלא בגלל שהוא הכי טוב שנראה בשטח.
    יום אחרי נתניהו – מי ימשוך קהל ? לוין ? אקוניס ? אולי גדעון סער וגם זה בקושי.
    חג שמח לכולם.

    1. שקד תשתלט על הליכוד ביום אחרי נתניהו והצעד הראשון קורה עכשיו.

    2. לוין ואקוניס הם בהחלט יותר ראויים ויצוגיים מגדעון סער, שפעל לחסימת חקיקה לאומית בוועדת השרים לענייני חקיקה; חוקק את החוק לשינוי הרכב הוועדה למינוי שופטים כך שיוגדל כוחם של השופטים בוועדה על חשבון כוחם של נציגי ממשלות ישראל; וכשר החינוך העביר תקציבי חינוך מיו"ש למגזר הערבי, וקידם תוכניות לימודים מסוג תוכנית לימודי הערבית של "קרן יוזמות אברהם" המפארת טרוריסטים בחסות ה"דו קיום".

      https://www.inn.co.il/Articles/Article.aspx/8319

      http://rotter.net/forum/scoops1/31773.shtml

      http://rotter.net/forum/gil/21645.shtml

    1. יש את ניר ברקת , אני צופה לו עתיד מזהיר והוא יוכל בעתיד להחליף את נתניהו

    2. יש את ניר ברקת , אני צופה לו עתיד מזהיר והוא יוכל בעתיד להחליף את נתניהו

  3. מעניין מאד כאשר מזרחי מגיע לצמרת בכל מפלגה שהי חוץ משס התוצאה בכל המקרים התרסקות

    1. ברור כי הם נימצאים במפלגה שרוב המצביעים אשכנזים! והמצביעים מעדיפים שיהיה אשכנזי!!!

    2. צפון אפריקאי לעולם אינו מצביע להנהגה צפון אפריקאית
      ככה זה
      ש"ס הצליחה רק כי הנהגתה הרוחנית הייתה לא צפון אפריקאת במובהק.
      זו הסיבה מדוע המצביעים הצפון אפריקאיים הגודשים לעייפה את הליכוד, אינם מצביעים עבור צפון אפריקאים לפסגת הליכוד.
      זה אסונה של המדמנה המקומית השטעטעל אוף גיוועלד כפרה.
      כיום היא מובלת על ידי ברית בין מזרח אירופים לצפון אפריקאים
      המזרח אירופים שולטים ברגולציה הגבוהה לכל ענפיה ובכללה בתי המשפט
      הצפון אפריקאים שולטים בגופי הביצוע הבכירים לכל ענפיהם ובכללם המשטרה
      התוצאה
      צירוף של עולם שלישי מזרח אירופי עם עולם שלישי צפון אפריקאי
      לתפארת שטעטעל דיאלנא
      איך אומרת הבדיחה
      פ]ולין פגשה את מרוקו במונדיאל,
      אה,
      כן, וזה היה דרבי אמיתי….

  4. מפלגת העבודה – EMPTY GALLON
    ריקה מתוכן. אין בה כלום.
    אין לה מה להציע יותר.
    כל מה שהציעה הוכח בדבר רע לעם ישראל.
    לקח עשרות שנים לעם בישראל לקלוט ולהפנים את זה.

    תראו את רשימת ששת "הזוכים" … חבורת דחלילים ללא שום מסר חיובי לציבור.
    רק לצפות במשלחת שלהם לנשיא … אוסף של כלומניקים…

  5. אמת ממש לא! אמת זה כינוי לקב"ה
    השורש א.ב.ד מתאים כמו כפפה ליד

  6. אמת ממש לא! אמת זה כינוי לקב"ה
    השורש א.ב.ד מתאים כמו כפפה ליד

  7. כתבה עגומה יותר ממצב המפלגה. הטעות שעשה גבאי שחשב שיוכל לשנות משהו. הצעקות של איתן כבל עדיין מהדהדות באזני. בושה למפלגה שאלה עסקניה. חבל לי על אבי גבאי. איש מוכשר שאם היו נותנים לו, בלי ספק היה מצליח.

  8. אדון אמיר הנכבד אני לא יודע בן כמה אתה אבל שכחתה שתנועת הליכוד קמה על מילה אחד גזענית צחצחים ומאז כל המזרחים (הצחצחים) כמו עדר מצבעים.
    האם ביבי דומה למנחם בגין הגדול?. זאת הכוונה של אבי גבאי ולא מה שאתה כותב.

    1. מי אמר על מי צ'חצ'חים? אנחנו זוכרים מצוין
      התגובה שלך היא בדיוק תמצית הגזענות של השמאל

  9. גבאי כמזרחי לא באמת דואג למזרחים ולפריפריות! כל מה שיש למפלגת העבודה בראש זה פלסטין פלסטין ושלום!!!

  10. מאמר מטופש . רוב ההצבעה לביבי באה משני מגזרים דתיים ומזרחיים. ראה אחוזי הצבעה שדרות בית שאן קרית שמונה באר שבע. אם תנסה לשכנע מזרחי להצביע לעבודה הוא יגיד לך העבודה והכוונה האשכנזים דפקו את ההורים שלי . בגין נתן להם כבוד. אבל גבאי רצה לטעון שההאשכנזים שדפקו את המזרחים הם הליכוד היום והוא מזרחי שיעזור להם.

  11. להערכתי מפלגת העבודה הפסידה כמו גם הימין החדש היא עם ישראל גברים ונשים סולדים
    ממפלגות שהאגנדה שלהם היא טרור פמינסטי שונא ופוגע בזכויות גברים באשר הם

  12. פרשן דמיקולו, איסתרא בלגינא קיש קיש קריא.קובע עמדה ואז מסדר לו מציאות כחפצו.מה עם המוני האשכנזים שערקו לגנץ תכול העיניים.לולא גבאי שניהל קמפיין נבון והעמיד נבחרת ראויה המפלגה הזו היתה נמחקת. נזכור את מצביעי העבודה האשכנזים , הוותיקים והגזענים שברחו מלהצביע לפרץ וחצו את הקווים לקדימה לא בדיוק מפלגת שמאל.הכול עדתי והכול אישי.ואם רוצים לקרוא פרשנות מנומקת בטח לא פה.

  13. אין קשר בין העדתיות לבין מצבה של מפלגת המערך או בשמה החדש מפלגת העבודה … גוש השמאל במדינה הולך ומצטמק מבחירות לבחירות כי העם פשוט מאס בדרך הזו העם לא מאמין שבדרך הזו ניתן יהיה לחיות במדינת ישראל ולכן בכל הזדמנות שקמה לה מפלגה חדשה כזו או אחרת רואים נהירה של הבייס השמאלני אליה למרות שהיא אומרת שהיא מפלגת מרכז תוצאות הבחירות האחרונות מעידות על כך שגוש הימין גדל מבחירות לבחירות בעוד שגוש השמאל קטן מבחירות לבחירות חלק מכך נובע מהדמוגרפיה וחלק נובע מהתפכחות העם במהלך כל ה15 שנה האחרונות מפלגות השמאל לא הצליחו להעמיד מנהיג שיוכל לטעון לכתר אין ולו אחד בשמאל שיכול להטיל צל על נתניהו וזאת למרות שהתקשורת מגוייסת למען הצד השמאלי של המפה הפוליטית זאת למרות שמערכות רבות במדינה משתייכות בדעותיהם לצד השמאלי של המפה

  14. גבאי הוא המנצח האמיתי של הבחירות אחרי 70 שנה הוא הצליח לסלק ממפלגת העבודה את האשכנאזים יש כיום בשליטתו מפלגה מזרחית כמשקל נגד למונופול האשכנאזי .יחד עם דרעי הם גוש של 14 מנדטים ויחד עם כחלון 18 מנדטים וכאשר במרכז הליכוד יתפכחו ויבינו שתמיכה בנתניהו היא תמיכה בגזענות גוש מפלגתי מזרחי זה יהיה לו סיכוי להרכיב את הממשלה בבחירות הבאות ויבוא קץ להגמוניה האשכנאזית.

  15. לא ברור לי למה אתה חוזר שוב ושוב על זה שהוא איש שמאל, אנשי שמאל, לא נותר לשמאל מה לומר אז….. המאמר שלך היה מאד מאיר עיניים עד שהבנתי שאתה מתקיף כאיש ימין.

  16. המפלגה הזו סיימה את תפקידה.
    אין לערער על כל הטוב והרע שעשו אבות המפלגה. אבל כמו כל דבר טוב, גם זמנה של המפלגה הזו אזל.
    מפלגת-העבודה על כל תהפוכותיה והשינויים הפרסונליים, לא הצליחה להמשיך את דרך ראשוניה. "קו-החיים" של היה חסר, והיריבות בתוכה כרסמה כמו מחלה ממארת, והתוצאות נגלות לעין וזועקות עד לב שמים.
    מאז ימי רבין 1974 המפלגה מאבדת משמעות, סוטה מדרך מנהיגי העבר.
    לא עוד בניה ויצירה פרט לכמה התנחלויות ואישורי בניה.
    חומה-ומגדל, היאחזויות שהופכות לישובים. כל אלה הפכו לזיכרון מעומעם. המוסר שברח מהמפלגה, דברי הבלע של פרס ומוטה גור (נדפוק אתכם כמו שדפקנו את הערבים). הסכם אוסלו הוא הסכם דמים. אינתיפאדה ראשונה (רבין שר בטחון) ושנייה שתיהן תרשמנה "לזכות" מפלגת העבודה.
    המפלגה איבדה דרך, והאזרח מאבד את המפלגה.
    לסיכום:
    טוב שהייתה. ועוד יותר טוב שתעלם.

  17. מפלגת העבודה סיימה את דרכה. הריטואל הקבוע של עריפת ראש היושב ראש דווקא מעידה אלף עדים כי הם לא למדו כלום. הם חושבים שבטריק של עריפת ראש הכל מסתדר עד שיבוא הגואל הבא. זמר, שחקן או מליונר חדש
    השמאל איבד את דרכו ואת העתיד שלו.

  18. העבודה נפלה בגלל חטיפות התימנים בשנות ה50. והניסויים שעשו בנשים תימניות ובתינוקות ושמכרו כל תינוק ב25 אלף$.הגאולה לא מגחעה בגלל זה.