הניו יורק טיימס שוב נמצא בצד הלא הנכון של ההיסטוריה

המוציאים לאור של העיתון חייבים לעצמם, ובעיקר לקהל הקוראים, בדיקה לעומק של ההטייה האנטי-ישראלית שהשתרשה בו

שגיאות והטיות נגד ישראל. בניין הניו יורק טיימס | Haxorjoe

תארו לעצמכם שהקריקטורה שפורסמה בשבוע שעבר ב'ניו יורק טיימס' ותיארה את ראש ממשלת ישראל ככלב, הייתה במקום זאת מכילה מנהיג של קבוצה אתנית אחרת ומתארת אותו באופן דומה. אם אתם חושבים שקשה לדמיין דבר כזה, הרי שאתם צודקים לחלוטין. זה יהיה בלתי נתפס להעלות על הדעת שעורך ב'טיימס' היה מרשה לצייר מנהיג מוסלמי ככלב, או כל חבר בדת או גזע אחרים בצורה כה בלתי אנושית.

אז מה יש בעם היהודי שמאפשר לפרסם ציור כה משפיל של אחד ממנהיגיו החשובים? ניתן היה לחשוב שלאור ההיסטוריה הכואבת ובמיוחד בשבוע בו מצוין יום השואה, היהודים יהיו הקבוצה האחרונה לגביהם ירשה לעצמו עיתון מרכזי לפרסם קריקטורה שכאילו נלקחה היישר מהתעמולה הנאצית. אבל לא. בקושי 75 שנים חלפו מאז ה'דר שטרימר' נתן רוח גבית לרצח המוני של יהודים על ידי הצגתם כתתי-אדם, והנה אנו חוזים בתחייה מחדש של יצירות קיצוניות כאלה.

ה'ניו יורק טיימס' צריך להיות רגיש במיוחד לנושא, מכיוון שמדובר באותו עיתון שהיה בצד הלא נכון של ההיסטוריה כאשר היה צריך לדווח על השואה. אנשי העיתון קברו בכוונה את הסיפור מכיוון שבעליו היהודיים רצו להרחיק את עצמם מדאגות יהודיות. הם גם היו בצד הלא נכון של ההיסטוריה בזמן הקמת המדינה היהודית לאחר השואה ובכל הנוגע ליהודים וישראל כיום, ה'ניו יורק טיימס' ממשיך לבחור בצד הלא נכון.

אני מאמין אדוק בזכותו של העיתון לחופש ביטוי וגם בזכותו העקרונית להמשיך בדיווחים מוטים ובקו מערכתי אנטי-ישראלי. אך למרות תמיכתי בחופש הביטוי, אני מתכנן להשתתף בהפגנה מול משרד העיתון ולהשתמש בחופש הביטוי שלי נגד הדרך בה ה'טיימס' מנצל אותו.

גם כאשר הגנתי על זכותם של קומוניסטים או נאצים לבטא את משנתם המורעלת, הקפדתי יחד עם זאת לבטא את הבוז שאני חש אליה. עשיתי את אותו הדבר כאשר תמכתי בזכותם של סטודנטים פלסטינים להניף את דגלם ולציין את מותו של יאסר ערפאת, בזמן שגיניתי את אלה המשבחים רוצח המונים. חופש הביטוי שמור לכולם, אך החובה שלנו היא גם לגנות את אלה המתחבאים מאחוריו כדי להפיץ דעות גזעניות ואנטישמיות.

 בדיקה לעומק

פרסום הקריקטורה האנטישמית ב'טיימס' לא היה אירוע חד פעמי. במשך שנים ארוכות, מדור הדעות בעיתון מוטה באופן חד-צדדי נגד ישראל. דיווחיו לגבי המתרחש במזרח התיכון היו במקרים רבים שגויים, וכל השגיאות האלו נטו לטובת אויביה של ישראל. רק לאחרונה, ממש בערב חג הפסח, פרסם ה'ניו יורק טיימס' טור דעה שהכריז כי ישו הצלוב היה כנראה פלסטיני. כמה מגוחך, כמה שערורייתי, כמה צפוי.

בשנים האחרונות, היה קשה יותר ויותר למצוא את ההבדל בין הדיווח החדשותי לבין מדור הדעות. לפעמים העורכים היו מתחבאים מאחורי כותרות כמו "ניתוח חדשות" כדי לאפשר לדיעותיהם האישיות להתפרסם בעמוד הראשי, ולאחרונה הם אפילו לא טורחים להסתתר יותר. הדיווחים עצמם, כפי שנחקרו בהרחבה על ידי ארגונים לביקורת התקשורת כמו CAMERA, היו מלאים בשגיאות והטיות נגד ישראל.

המוציאים לאור של ה'ניו יורק טיימס' חייבים לעצמם ובעיקר לקהל הקוראים בדיקה לעומק של ההטייה הזו. עליהם מוטלת האחריות להרוויח מחדש את מעמדו של העיתון כאחד הנחשבים בעולם. כל השוואה למשל בין דיווחי ה'וול סטריט ג'ורנל' לאלה של ה'טיימס' בנושא המזרח התיכון, תעניק לאחרון ציון נכשל.

חדשות טובות

למרות כל זאת, באופן אישי איני תומך בחרם על ה'ניו יורק טיימס' – תנו לקוראים להחליט בעצמם האם הם מעוניינים לקרוא את דיווחיו המוטים. אני עצמי אמשיך לקרוא את העיתון בעין ביקורתית במיוחד, מכיוון שחשוב לדעת איזה מידע מסולף הקוראים מקבלים וכיצד להתמודד איתו בשוק הרעיונות. לכן אני הולך להפגין מול משרדי העיתון, בזמן שאני מגן על זכותו לטעות. זו היא המהות של התיקון הראשון לחוקה.

לבסוף, ישנן גם חדשות טובות. אחת מעלילות הדם האנטישמיות המסורתיות גורסת כי "יהודים שולטים בתקשורת". אנשים שמפיצים את השטות הזו מצביעים לעתים קרובות על ה'טיימס', שהוא אכן עיתון חשוב שנשלט בידי משפחה יהודית ידועה, משפחת זלצברגר, אך כל מי שממש קורא את העיתון יכול להבין מיד את השקר בטענה.

נכון, ה'ניו יורק טיימס' נשלט במשך שנים על ידי משפחה יהודית, אך אותה משפחה יהודית רחוקה מאוד מהבעת תמיכה בערכים ורגשות יהודיים או במדינת הלאום של העם היהודי. אם כבר, היא משתמשת ביהדות שלה כתירוץ לומר על יהודים מה שכל עיתון מרכזי אחר שאינו בשליטה יהודית לא היה מעז.


אלן דרשוביץ הוא פרופסור אמריטוס בבית הספר למשפטים באוניברסיטת הרווארד. הטור התפרסם לראשונה באתר מכון גייטסטון.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

14 תגובות למאמר

  1. אין שום הבדל בין הניו יורק טיימס לבין שירבוט סתמי על פיסת נייר -למעט מספר העותקים.
    עולם התקשורת מורכב מקומץ בעלי ממון ועניין שמנסים להשפיע על דעת הקהל בחברות דמוקרטיות – חלקם גורמים זרים בעיקר דיקטטורים שמנסים להחליש את הדמוקרטיות וחלקם אוליגרכים שמנסים להטות את לטובתם את פוליטיקת הקצאת המשאבים.

    בארה"ב טראמפ נציג האוליגרכים ואובמה היה נציג הגורמים הזרים.

  2. אין לנו מזל. אחרי ש"הפלסטינים" אומרים כי ישו היה "פלסטיני",אפשר היה לצפות כי מאחר ולא היו יהודים בארץ ישראל בתקופת ישו אלא "פלסטינים",שנאת היהודים "רוצחי ישו" תעלם ותעבור לרוצחים האמתיים,"הפלסטינים",אבל כלום,האנטישמים ממשיכים לשנוא אותנו,היהודים…היכן הצדק ? שיופיע !

    1. לאחר החורבן היו יהודים שבחרו להישאר בארץ והיו יהודים שעזבו.
      היהודים שבחרו להישאר התנצרו ברובם בתקופה הביזנטית ומאוחר יותר התאסלמו.
      בפלסטינים של שדירת ההר שאינם בדואים ושהקשר שלהם לארץ עתיק ויש הרבה כאלה זורם הרבה דם יהודי – יש מצב שהפלסטינים גנטית יותר יהודים מעדות מסוימות.

      העזתים והפליטים ממישור החוף הם בעיקר מצרים ואפריקאים. הבדואים מוצאם מחצי האי ערב. אבל בקרב תושבי יהודה ושומרון וערביי הצפון יש הרבה מאוד שמוצאם מהיהודים ומהשומרונים.

    2. אין עם "פלשתיני"
      ברגע שאין:
      הסטוריה
      ארכיאולוגיה
      מוזיאון של תולדות העם
      שפה
      דיאלקט
      אז אין עם.
      הם ערבים ככל הערבים שמסביבנו.

  3. אני בעד לצאת מהנאיביות וכן לתמוך בחרם כולל על העיתון והמפרסמים הראשיים בו. זה לא כאילו שהאנטישמים (כולל אנטישמים ממוצא יהודי) יפסיקו לתמוך בחרמות נגד ישראל ואינטרסים יהודיים אחרים. אי אפשר לקיים לאורך זמן מצב שבו רק לאויב יש גישה לנשק החרם.

  4. אמר השבוע ד"ר גיא בכור דבר נכון ביותר "היהודים הפרוגרסיבים באמריקה ימיטו אסון כבד על כל יהדות אמריקה"…..

  5. דבר ראשון, מסתבר שהטענה שהיהודים שולטים בתקשורת (לא נאמר לטובת מי? אולי לטובת היהודים ולאו דווקא לטובת ישראל?) היא אכן נכונה. מרבית העיתונאים נשלטים על ידי משפחות יהודיות. דבר שני, לגבי הקריקטורה – זה אכן מקומם ונורא שלא רק שהאנטישמיות באה מימין אלא גם משמאל וגם מהיהודים עצמם. נדמה, שהפעם הגל האנטי יהודי מגיע מכל הקבוצות האתניות ולא רק מקבוצה מסויימת מה שמצביע אולי על עתיד קודר במיוחד לכל אלה שעדיין לא גרים במדינת ישראל.

  6. היהודונים מסביב לעיתון נמצאים תמיד באותו צד העויין את היהדות והיהודים, בטוח שיהודונים מאותו סוג עבדו בחפץ לב גם בדר-שטירמר

  7. נראה שהיהודים באמריקה שוב בחרדות הישרדות, ומקווים שאם יישרו קו עם שונאי העם היהודי לא יתפוצצו בבתי הכנסת בידי אנטישמים. פתטי.

  8. כאשר אלן דרשוביץ מגנה אנטישמיות זאת דוגמה נוספת לצביעות של "אינטלקטואל פרוגרסיבי".

    אני חוזר ומזכיר באתר זה כי אלן דרשוביץ, המתימר להיות תומך של ישראל, פעל במרץ למען הבחירה של האנטישמי המתועב חוסיין אובמה לנשיאות.

    רק אידיוט היה יכול לטעון שלא היה מודע לאנטישמיות של אובמה. דרשוביץ ודאי איננו אידיוט – דרשוביץ הוא אדם שפל שראוי לבוז ולנידוי.

    חבל שאתר מידה נותן במה לאיש הזה.

  9. הבנתי לאחרונה שמשפחת זלצברגר מתבוללת ולכן נותר רק זל משמה

  10. הבנתי לאחרונה שמשפחת זלצברגר מתבוללת ולכן נותר רק זל משמה