שר החוץ הבריטי: "תנועת החרם על ישראל היא אנטישמית"

ג'רמי האנט הביע את תמיכתו בהחלטת הפרלמנט הגרמני שקבעה כי פעילות ה-BDS היא צורה של אנטישמיות: "מצדיע לגרמניה, היסודות לשלום הם כבוד ודו-קיום"

"צורך דחוף בשלום". שר החוץ הבריטי ג'רמי האנט | Ted Eytan

שר החוץ הבריטי ג'רמי האנט הביע את תמיכתו בהחלטת הפרלמנט הגרמני שהתקבלה לפני כשבוע ובה הוגדרה פעילות או קריאה לחרם נגד ישראל (BDS) כצורה של אנטישמיות. בציוץ שפרסם בסוף השבוע האחרון כתב האנט כי "החרמת ישראל – המדינה היהודית היחידה בעולם – היא אנטישמיות", והוסיף: "אני מצדיע לגרמניה על נקיטת העמדה".

עוד כתב שר החוץ כי "הטלטלות במזרח התיכון מזכירות לנו את הצורך הדחוף בשלום ובפתרון שתי המדינות", והדגיש כי היסודות לשלום הם "כבוד ודו-קיום".

כזכור, הפרלמנט הגרמני אימץ החלטה תקדימית המגדירה את חרם על ישראל (BDS) כצורה של אנטישמיות וקרא לנקוט צעדים בנושא. בכך הייתה גרמניה למדינה הראשונה שמצהירה באופן רשמי שקמפיין ה-BDS הוא אנטישמי, ובנוסף הצהירה שתאסור על מימון ארגונים או פרויקטים המקדמים קמפיינים דומים.

ראש הממשלה בנימין נתניהו בירך על ההחלטה ואמר כי הגדרת תנועת החרם כאנטישמית והפגיעה במימון שלה תוביל מדינות אחרות לאמץ צעדים וחוקים דומים.

מנגד, ברש"פ מיהרו לגנות את ההחלטה הגרמנית וטענו כי היא מהווה "התקפה נגד העם הפלסטיני וזכויותיו הלגיטמיות" ונגד תנועת החרם שהיא "חלק מהמאבק נגד משטר הכיבוש הישראלי". גם ארגון החמאס פרסם הודעת גינוי בה נכתב כי ההחלטה הגרמנית "אינה הוגנת" וכי תנועת החרם על ישראל היא "אמצעי להתנגדות לא-אלימה נגד הכיבוש הישראלי".

תמיכה בטרור והכחשת שואה

כפי שדיווחנו בהרחבה ב'מידה', מפלגת הלייבור הבריטית עמדה בשנים האחרונות בליבן של מספר סערות אנטישמיות בעקבות התבטאויות של ראש המפלגה ג'רמי קורבין וחברים אחרים בה. כך למשל, בשנה שעברה נחשף קטע מתוך ראיון שהעניק קורבין בשנת 2011 לרשת הטלוויזיה האיראנית PressTV . באותו ראיון טען כי רשת ה-BBC  נמצאת “תחת לחץ של ממשלת ישראל” ולכן הדיווחים שלה מוטים בנוגע לאמירות כמו “ישראל היא דמוקרטיה” ו”לישראל יש את הזכות להתקיים”.

בתיעוד אחר של דברים שנשא קורבין לפני שש שנים באירוע של ארגון ‘המרכז לשיבה פלסטינית’ הוא ערך בין השאר השוואה בין השלטון הצבאי הישראלי ביהודה ושומרון לארצות שהיו תחת כיבוש נאצי ואמר: “הכיבוש הישראלי בגדה המערבית מוכר לנו האירופאים, סבלנו מכיבוש דומה במלחמת העולם השנייה, עם מחסומי דרכים, כליאה והתנהגות לא הגיונית של הצבא והמשטרה”.

מספר ימים לאחר מכן, חשף עיתון ה’דיילי מייל’ תמונות מביקור שערך קורבין בטוניסיה בשנת 2014, ובמהלכו הניח זר פרחים על קברו של עטאף בסיסו, בכיר בארגון הטרור ‘ספטמבר השחור’ וממתכנני החטיפה והרצח של 11 הספורטאים הישראלים במינכן בשנת 1972.

שורת החשיפות בשנה שעברה גרה גל של תגובות חריפות מצד הקהילה היהודית במדינה, שערכה מספר הפגנות גדולות במחאה. מרגרט הודג’, חברת פרלמנט יהודייה שכיהנה בעבר כשרה בממשלת הלייבור, אף תקפה את קורבין במהלך דיון  בבית הנבחרים והטיחה בו: “הוכחת שאתה לא רוצה אנשים כמוני במפלגה. הפעולות שלך מראות שאתה אנטישמי וגזען”.

בחודש פברואר האחרון, שבעה חברים בפרלמנט הודיעו על התפטרותם ממפלגת הלייבור והקמת סיעה עצמאית, בעקבות חששות מהתנהלותו של מנהיג המפלגה קורבין. בין המתפטרים הייתה גם לוסיאנה ברגר, שנחשבה לחברת הפרלמנט היהודייה הבולטת ביותר בלייבור, והגדירה את המפלגה כסובלת מ”אנטישמיות ממוסדת”, ומתרבות של בריונות, קיצוניות והפחדה. “אני מתביישת ונבוכה להיות חברה במפלגה כזו”, אמרה. חבר אחר בקבוצה העצמאית החדשה, כריס לסלי, אמר כי מפלגת הלייבור “נחטפה בידי המכונה הפוליטית של השמאל הקיצוני”.

הודעתו של שר החוץ האנט עשויה להיות משמעותית גם במירוץ לראשות הממשלה, שנפתח מחדש לאחר הודעתה של תרזה מיי כי תפסיק לכהן בתפקיד בעקבות הכשלון בהגעה לפתרון מוסכם לסאגת עזיבת האיחוד האירופי.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

1 תגובות למאמר

  1. הכל טוב ויפה , אך הגיע הזמן שגם מדינת ישראל תפעל נגד הארגון.

    ישנם תומכים בארגון מתוך האוניברסיטאות בארץ , אוהד נהרין שכנראה מקבל משכורות נאות ממדינת ישראל בתוקף תפקידו תומך בחרם ובארגון :https://www.msn.com/he-il/entertainment/celebrity/אוהד-נהרין-מזדהה-עם-אגנדת-ה-bds-אתמוך-גם-בחרם-עצמי/ar-AABVWc9?ocid=spartandhp

    ומה עושה מדינת ישראל ? כלום ….
    אין בעיה שכל אחד יביע את דעתו אך מי שניזון מכספי משלם המיסים כדאי לו לא לפעול כנגד מי שמשלם את משכורתו -דבר זה אפשרי רק באוניברסיטאות ובארגוני תרבות שממונים מכספנו וזה לא יתכן….