לא יהיה שלום במזרח התיכון כל עוד האייתוללות בשלטון

מטרת המדיניות האיראנית של התערבות במדינת זרות ותמיכה בארגוני טרור היא ערעור היציבות באזור והגברת הסכסוכים

ידו בכל. מפקד כוח 'אל-קודס' קאסם סולימאני | Tasnim News Agency

אחת התופעות המדהימות בעיניי היא זו במסגרתה הממשלה הקיצונית באיראן ממשיכה להנות מכוח בלתי-מוגבל ולקדם פעולות אלימות כרצונה, בזמן שאלה המגינים עליה עדיין טוענים שניתן להשיג שלום ויציבות במזרח התיכון.

ניתוח אמיתי של פעולות הטרור במזרח התיכון ובעולם כולו חושף כי כמעט בכל מוקד של סכסוך, מלחמה או מתיחות ניתן למצוא עקבות של המשטר בטהרן. למרות האשליה שתומכי מדיניות הפייסנות מנסים ליצור, ברור לכל כי איראן עדיין נמצאת בשיאו של המרוץ לנשק גרעיני, ולמנהיגיה אין שום עניין בשלום.

בתימן, האיראנים תומכים בצורה נרחבת במיליציה החות'ית, מספקים לה חימוש וממשיכים להבריח כלי נשק וטכנולוגיה צבאית. על פי דיווח עדכני של סוכנות הידיעות 'רויטרס', משמרות המהפכה של איראן ממלאים תפקיד מפתח בתמיכה בחות'ים בתימן, ומשתמשים בנתיבים חשאיים חדשים במפרץ הפרסי כדי לספק להם משלוחי נשק.

בעיראק, כוח 'אל-קודס' האיראני מפקח באופן ישיר ועקיף על קונגלומרט של יותר מארבעים ארגוני מיליציה הפועלים תחת דגל ' חאשד אל-שעבי' (PMF). על פי דיווחים שונים, האיראנים מצאו לאחרונה מקורות מימון חדשים כדי לעקוף את הסנקציות האמריקניות החדשות.

כוח 'אל-קודס' הוא הגורם העיקרי האחראי לפעולות מחוץ לאיראן, כולל ארגון, תמיכה, חימוש והכשרה של קבוצות שיעיות במדינות זרות. אותן קבוצות משמשות כשליחיה של איראן בלחימה בשלל אזורים, ומערערות את היציבות במדינות בהן טהרן מנסה לקדם את האינטרסים שלה לשליטה אזורית. בין השאר מקדם כוח 'אל-קודס' התקפות ופלישה לערים, התנקשות במנהיגים פוליטיים ומרדף אחרי מתנגדי משטר ברחבי העולם.

אנשי 'אל-קודס' וסוכניהם חדרו לדרגים הגבוהים ביותר של הממסד הביטחוני והמדיני בעיראק, ולמעשה מקבלים את מרבית ההחלטות שהיו אמורות להתקבל על ידי מנהיגי עיראק עצמה. כבר לפני שמונה שנים, התפאר מפקד הכוח קאסם סולימאני בפני הגנרל האמריקני דיוויד פטראוס:

אתה צריך לדעת שאני שולט במדיניות האיראנית בכל הנוגע לעיראק, לבנון, עזה ואפגניסטן. השגריר בבגדד הוא חבר בכוח 'אל-קודס', כמו גם מי שעומד להחליף אותו בתפקיד"

כוח 'אל-קודס' גם יצר למעשה ארגוני טרור חדשים בתוך עיראק, כמו ' אסאיב אהל אל-חאק' (AHH) ו'גדודי האימאם עלי'. ארגונים אלה משתמשים בין השאר בשיטות לחימה מזוויעות מבית דאע"ש, ומפרסמים סרטונים של כריתת ראשים ושריפת אנשים חיים. על פי עדויות של אנשי AHH, הארגון מקבל מימון חודשי בסך שני מיליון דולר ישירות מאיראן. עיראקים רבים מאמינים כי דמם של אלפים מתושבי המדינה, כולל אנשים חפים מפשע, נמצא על ידיו של כוח 'אל-קודס'.

טביעות אצבע

בלבנון, כמעט כל החלטה של ארגון חיזבאללה נעשית בברכתו או הוראתו של המנהיג העליון של איראן עלי ח'אמנאי והגנרלים הבכירים של משמרות המהפכה. טהרן שולטת במדיניות הפוליטית והצבאית של הארגון הלבנוני, ובמיוחד בהשקעותיו הכספיות.

כאשר ארה"ב שקלה את האפשרות להטלת סנקציות על פעולות העסקים של חיזבאללה, מנהיג הארגון חסן נסראללה הודה במפתיע בתפקיד המרכזי שאיראן משחקת בתחום:

אנחנו פתוחים לגבי העובדה שתקציב חיזבאללה, הכנסותיו והוצאתיו, כל מה שאנחנו אוכלים ושותים, כלי הנשק והרקטות – הכל מגיע מהרפובליקה האסלאמית של איראן"

בסוריה, איראן העבירה מיליארדי דולרים לרודן בשאר אל-אסד כדי לבנות מחדש בסיסים צבאיים, חלקם בסמוך לגבול עם ישראל, להרחיב את השפעתה באזור וליצור איום ממשי על המדינה היהודית.

הרשימה של פעולות ההתערבות התוקפניות של איראן נמשכת עוד ועוד. טביעות האצבע שלה בכל הסכסוכים האלה צריכות לשמש לנו כרמז, הן לטקטיקה קצרת הטווח והן לאסטרטגיה ארוכת הטווח של איראן ושליחיה ברחבי המזרח התיכון. אסטרטגיה זו בנויה על ארבעה יסודות: ערעור היציבות, הגברת הסכסוך, חיסולים ממוקדים ודחייה של כל פתרון שמקורו במערב או בהנהגה סונית.

ההשפעה האיראנית פזורה במזרח התיכון כולו. ככל שהיא תמשיך להתפשט ויגדל מספר ארגוני הטרור בהם היא תומכת, כך השנאה שטהרן מפיצה ומממנת תמשיך לחלחל גם מעבר לגבולות האזור. ארבעת העשורים של שלטון האייתוללות צריכים להבהיר נקודה חשובה: לא יהיה שלום וביטחון במזרח התיכון כל עוד הקיצונים הדתיים אוחזים במושכות הפוליטיות והכלכליות של איראן.


ד”ר מג’יד רפיזאדה הוא חוקר מדעי המדינה באוניברסיטת הרווארד, ונשיא ‘המועצה האמריקנית הבינלאומית למזרח התיכון’. הטור התפרסם לראשונה באתר מכון גייטסטון.

 

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

9 תגובות למאמר

  1. נכון מאוד. לכן, הגישה של טראמפ היא מוטעית כי טראמפ אומר בעצם – אני לא רוצה להחליף את השלטון באירן אלא רק להגיע איתם להסכם חדש וטוב יותר. בדיוק אותה שיטה כמו אצל ביבי בעזה. ביבי אומר בדיוק את אותה טענה – לא נמוטט את שלטון החמאס אלא ננסה להגיע אתו להסדרה. אלה טעויות אסטרטגיות שקופות ובולטות כי כדי להגיע להסדרה של ממש עם הצד השני עליך לוודא שהצד השני הוא פרטנר של ממש ליציבות. וחמאס או האירנים אינם פרטנר. לכן, גם אם תחתום איתם על הסכמים הם יפרו אותם (בדיוק כפי שקורה) וינצלו את הזמן כדי להתחזק ולאיים ולהפחיד עוד יותר אותנו. בשורה התחתונה, בדיוק כמו עם היטלר בעל השאיפות היוקדות לשלוט בעולם כך השאיפה של חמאס היא חיסול ישראל והשאיפה של אירן היא שליטה עולמית. במצב כזה, המטרה אינה צריכה להיות הסדרה או הסכם משופר אלא מיטוט, חילופי שלטון או אם הדבר אינו אפשרי – מלחמה כלכלית וצבאית שמטרתה להחליש את המדינה או האויב ולהביא אותו למצב של כניעה.

    1. אירן מעורבת בשרפות יער בארה"ב,יוון, צכיה, אוסטרליה, ישראל.חלק מהשרפות ניגרמו מערכת השעיית הצתה.חבלות במפעלים כגון מפעלי זיקוקים מחסני נשק (פיצוץ של מחסן נשק שהוחרם מאירן) בקפריסין ע"י עובדים מושתלים של אירן.

    2. משה, בעולם "העקום" שבו אנו חיים, כוח = הצלחה.
      תהיה כוחני ואלים = הצלחת.
      האירופים האידיוטים (וסליחה על הביטוי) הם נבלות ממדרגה ראשונה.
      עיניהם אך ורק בתועלת כלכלית (ראה בבירור את גרמניה שעושה הכל כולל הכל כדי להיות בקשרי מסחר עם איראן בגלל מה שעשה הצורר חוסיין אובאמה שהזרים לאיראנים מליארדים ולא הצליח לקלוט מי הם באמת) ולכן ובראייה מאוד רחבה, איראן היא בסך הכל "השליח" של הקב"ה לטפל בישראל(ים) על כך שהם רואים ניסים גלויים בלי סוף ועדיין אינם מבינים שיש "מישהו" ששומר עליהם בכל זאת !!!

  2. אז מה יהיה בסוף. בתור אלמונית שמיסתכלת מהצד ונורא מיחסת חשיבות לאזורנו בגלל האמונה שלי באלוהים. בעיני הכי חשוב זה הוא אבא שלי אליו שבתי .והוא טרררררראם טררררי טרררררו מה לעשות נימצא פה. ובתור מיזרחית אין גאווה גדולה מיזו. הוא לא כמו שאמרה הגמרא השכלתנית שחושבת שהוא למעלה ואין לו קשר. בנבואה זה אחרת במיוחד היום עם עולם משוגע כזה. במטריקס הנבואה. אם אבא השיב אותנו כולנו לפה יש סיבה. אחרי אלפיים שנה. אף אחד לא חשב לעומק בעיניין . אבל לא בזווית הגלותית, אלא בדרך העיברייה הלאומית. מה הסיבה ששבנו ומה יקרה לאזור פה. ראיתי עכשיו תמונות הכנה למיסדר שיתרחש אני חושבת ביום חמישי שיכשיר בוגרים טייסים והמון גאווה. גם בתור אישה כי אני חושבת יש גם טייסות. אם כי גם תחושות מעורבות כי אנחנו כל כך מדורדרים. זה לא פשוט לחזור על המילחמה בעיראק. זה המון פליטים כמו אז, והעולם כל כך משוגע. החלטות מאוד לא פשוטות אבל נורא מסקרן. ילעגו יצחקו אבל גם הנבואות מעניינות אותי. ויש איזה מישפט בדניאל שאומר, על מלאך שאומר לדניאל שהוא ניכנס להאבק בשר פרס ויוצא ואז שר יוון בא. לא יודעת מה זה אומר אולי קשור אלינו אבל מה המשמעות. האזור נורא מפחיד וגם מדאיג כי יהיו לזה השלכות עלינו. בכל אופן צריך לתפוס קשרים חחח עם אלוהים , ואנחנו בתור עם מחוברים אליו . הוא בסופו הגב שלנו במיוחד מול מציאות כזו.

  3. חובתה וזכותה של ישראל להסיר את ההאיום ההיטלרי של שלטון האייטולות שמצהירות שמטרתן הוא השמדת מדינת ישראל על ששת מליון יהודיה.

    האיום והכוונה להוציא לפועל את מטרתה היא העילה לזכותה של ישראל לצאת לפעולה של מלחמת מנע לחיסול האיום ההיטלרי הזה מעל העם היהודי שהוא גם סכנה לכל שלום האיזור הכולל את העולם הערבי הסוני ועל העולם המערבי כשהוא מכנה את ארצות הברית השטן הגדול.

    על בסיס העובדות והמציאות הזו על ישראל להכריז שהיא יוצאת להשמיד את האיום על קיומה ותשתמש בנשק יום הדין על מטרות המשטר וכוחו הצבאי להשמדת המשטר בלבד כי אין ישראל רואה את העם האירני שותף לכוונות שלטון האייטולות וכוחות משמרות המהפכה.

    כל העולם יודה לעם ישראל על שהסיר את הסכנה של ההיטלר האירני ובכך חסך מיליוני קורבנות במלחמות שנמנעו.

  4. מצטער להודיע לכותב המאמר שבכל זאת הוא טועה כשהוא טוען שכל עוד ההאייתולות שולטים באירן לא יהייה שלום במזרח התיכון
    זה ממש לא נכון כי צריך להוסיף
    שכל עוד יש ערבים במזרח התיכון לא יהייה שלום
    במזרח התיכון יהייה שלום כשהערבים כולל האייתולות ותומכיהם יעברו לחיות על הירח או אז המלחמות שלהם יעברו לירח

    1. זה פחות או יותר נכון ולכן כל "שלום" עם אומה מוסלמית, מתישהו, יתבטל ושוב נהיה אויבים.
      ראה מה כמעט קרה עם מצרים עם עלייתו לשלטון של ימ"ש מוחמד מורסי (האחים המוסלמים תנועת האם של חמאס). אם היה נשאר, בלי כסף שהיה מקבל מהאמריקאים, היה מבטל את הסכם השלום תוך זמן קצר.

    1. תתפלא לקרוא שגם אם השמאל היה בשלטון חו"ח, גם אז המוסלמים הארורים (למרות שרק 25% מהם הם אנטי ישראל מובהקים) ירצו להשמיד (ולא במ"מ אחד פחות) את ישראל.
      הם "הנבלות" התורנים שמביא הקב"ה על עם ישראל. לא יכול להיות דרך צודקת יותר מאיך שישראל מתנהלת ובל זאת שונאים אותנו, למה ? חשבת על זה ? למה שונאים אותנו? כי אנחנו לא "מוותרים" על שטח ל-"חולמים בהקיץ" לפלסטינים? שטויות…שטויות במיץ!!!
      השנאה שלהם עיוורת לכל מה שקשור לישראל. גם אם תוותר על 99% משטח ישראל עדיין ירצו לרצוח אותך ואת כל ישראל (למעט אם תהיה העבד שלהם חו"ח).