הדלאי לאמה: "פליטים צריכים לחיות בארצם, השאירו את אירופה לאירופאים"

המנהיג הרוחני של טיבט התייחס בראיון ל-BBC למשבר ההגירה ביבשת ואמר: "אפשר לקבל מספר מוגבל, אבל שאירופה כולה תהפוך למוסלמית? זה בלתי אפשרי"

"לכל מדינה יש את התרבות שלה". הדלאי לאמה בראיון | צילום מסך

"תשמרו את אירופה לאירופאים", כך הצהיר הדלאי לאמה, מנהיגה הרוחני הגולה של טיבט, בראיון שהעניק בשבוע שעבר לרשת הטלוויזיה הבריטית BBC. בראיון נשאל על שלל נושאים בינלאומיים, וכאשר התייחס לנושא משבר ההגירה באירופה אמר כי "המדינות האירופאיות צריכות לקחת את הפליטים לתת להם חינוך והכשרה", אך הוסיף כי "המטרה היא להחזיר אותם לארצם".

שליחת הרשת לדרום־מזרח אסיה, רג'יני ואידנטאן, ניסתה להקשות ושאלה מה עושים במקרה בו אותם אנשים רוצים להישאר באירופה והאם צריך לאפשר להם לעשות זאת, ועל כך השיב הלאמה: "מספר מוגבל זה בסדר, אבל שאירופה כולה תהפוך למדינה מוסלמית? בלתי אפשרי; מדינה אפריקנית? גם בלתי אפשרי".

הכתבת ביקשה לחדד את הנקודה ושאלה: "אבל אין שום דבר רע בכך, נכון? אתה פליט בעצמך", והלאמה ענה: "להם עצמם עדיף לחיות בארצם. תשמרו את אירופה לאירופאים".

כזכור, זו אינה הפעם הראשונה בה הדלאי לאמה מתבטא בנחרצות בנושא. בכנס שנערך בעיר השבדית מאלמו בחודש ספטמבר בשנה שעברה, אמר כי מדינות אירופה צריכות "לקבל ולסייע" לפליטים, אך מטרתם הסופית צריכה להיות "להתפתח בארצותיהם ולעזור לבנות אותן".

לאחר שדבריו בשבדיה עוררו סערה, פרסם הלאמה הודעה בה הבהיר כי הוא חושב ש"מרבית הפליטים שהגיעו לאירופה חושבים על המדינה שלהם כבית…בטווח הקצר אירופה צריכה לספק להם מקלט, במיוחד לילדים, אך המטרה היא שבסוף יחזרו לארצם לבנות אותה מחדש. זו הייתה עמדתי מתמיד. גם אנחנו הטיבטים קיבלנו מקלט בהודו אבל רובנו רוצים לחזור למצב הקודם. לכל מדינה יש את התרבות, השפה ודרך החיים שלה. עדיף לאנשים לחיות במדינה שלהם".

על טראמפ, הברקזיט וסין

נושאים נוספים אליהם התייחס הדלאי לאמה בראיון היו הנשיא טראמפ, עליו אמר כי "הרגשות שלו מורכבים" והוא "חסר עקרונות מוסריים", והדגיש כי "אמריקה חייבת לקחת אחריות גלובלית". לגבי תהליך העזיבה של בריטניה את האיחוד האירופי העיד על עצמו הלאמה כי הוא "מעריץ של רוח האיחוד" והוסיף שלדעתו עדיף לבריטניה להישאר באיחוד.

כאשר נשאל האם ויתר על התקווה לחזור למולדתו השיב: "העם הטיבטי הראה את האמון שלו בי והם מאוד נלהבים. הם מבקשים ממני לחזור לטיבט". לגבי מערכת היחסים מול סין אמר כי "סין משתנה והגישה שלה משתנה. הייתי בקשר באופן פרטי עם גורמים סיניים בשנים האחרונות, אבל הנשיא שי לא ביקש עדיין להפגש איתי".

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

3 תגובות למאמר

  1. השמאל טוען שלאדם לבן לא מגיע מדינה
    אז אף מדינה לא תיקח את הלבנים לארצם.
    וכל המדינות המערביות יאוכלסו במוסלמים ושחורים והלבן יהפוך למיעוט נרדף שחי בגטאות עם חומות ושערים.יחשוש לצאת מהגטו.
    יאלץ להתאסלם.ויעבור את כל מה שהיהודים עברו בידי אבותיהם של הלבנים.צדק פואטי.אז יהודים יקרים תברחו מהר כי זה עומד לקרות.

    1. רואים את זה בדרום אפריקה. יש דמיון רב בין המצב של היהודים באירופה בשנות ה 20 וה 30 למעמדם המתדרדר של הלבנים בדר' אפריקה.

      המסקנה: להתרחק מקללת הרב תרבותיות

  2. כל כך צודק.
    הלוואי שמנהיגים דוגמת טראמפ היו מתאחדים כדי להקים סוכנות פליטים שתפעל מתוך תפיסה שבה המטרה היא להחזיר מהגרים ופליטים הביתה ולמנוע מהם להישאר וליצור אמנות שימנעו את אפשרות ההשתקעות.