עתירה לבג"ץ נגד היועמ"ש: חקור את ההתקשרות בין גנץ למשטרה

ארגון 'לביא' פנה לביהמ"ש בדרישה שיורה על בדיקת מיליוני השקלים שקיבלה חברת 'המימד החמישי' בראשות גנץ. עו"ד יצחק בם: "המשטרה מסתירה מידע מהציבור"

בני גנץ ורוני אלשיך | לע"מ

ארגון 'לביא' פנה הבוקר (שני) לבג"ץ בדרישה שיורה ליועץ המשפטי לממשלה ולפרקליט המדינה להשיב מדוע לא פתחו בחקירה נגד בכירי חברת 'המימד החמישי' וביניהם יו"ר 'כחול לבן' בני גנץ, בנוגע להתקשרות החברה עם משטרת ישראל.

כפי שעולה מן העתירה שהוגשה בידי עו"ד יצחק בם, מערכת המפשט נוקטת בסחבת ביחס להחלטה האם לפתוח בבדיקה או חקירה של העניין, וזאת למרות דו"ח חמור שפרסם מבקר המדינה בחודש מרץ האחרון וממנו עלה כי החברה של גנץ קיבלה פטור ממכרז לאספקת מערכת טכנולוגית בשווי 50 מיליון שקלים, כאשר ארבעה מיליון שקלים כבר הועברו לחברה בטרם פשטה את הרגל.

היועמ"ש מנדלבליט | לע"מ

עוד קבע המבקר כי הנתונים אותם הציגה החברה בראשות גנץ למשטרה היו כוזבים, אך למרות זאת הוחלט על מתן הפטור בפגישה בה נכחו באופן אישי המפכ”ל דאז רוני אלשיך ובני גנץ, עובדה אותה הגדיר המבקר כ"טעם לפגם". על פי העותרים, העובדות המפורטות בדו"ח המבקר "מעלות חשד לביצוע עבירה של קבלת דבר במרמה".

במקביל, בקשת חופש מידע שהגיש ארגון 'לביא' לקבלת מסמכים הנוגעים להתקשרות בין 'המימד החמישי' למשטרת ישראל נדחתה בטענה כי חשיפת המידע עלולה לשבש חקירה עתידית שתתנהל בעניין, אך כפי שדיווח ג'וש בריינר ב'הארץ' בחודש יוני, חקירה כזו מעולם לא נפתחה.

לדברי העותרים, החלטה עניינית של היועץ המשפטי בשאלה האם לפתוח בחקירה נדרשת כדי לשים קץ למצב בו לא מתנהלת חקירה מחד, אך מסמכים ומידע מהותי ובעל עניין ציבורי רב מוסתרים בתואנה שמא תתנהל חקירה כזו מתישהו בעתיד, אם בכלל. בארגון 'לביא' אומרים כי כל הפניות שנעשו בעניין למשרד המשפטים בחודשים האחרונים לא זכו למענה.

עורך הדין יצחק בם המייצג את ארגון 'לביא' אמר ל'מידה' בעקבות הגשת העתירה כי הסחבת שנוקט היועמ"ש בעניין יוצרת מצב בלתי מתקבל על הדעת. "מצד אחד אין חקירה, אבל מצד שני המשטרה מסרבת לגלות לציבור את המסמכים של ועדת המכרזים ואת המידע הכוזב שחברת "המימד החמישי" העבירה לה, כי אולי תהיה חקירה". לדברי עו"ד בם, מצב זה פוגע הן בחקר האמת והן בדיון הציבורי: "או שתחקרו, או שתחשפו לציבור את המסמכים כדי שהוא יוכל להתרשם מהם באופן בלתי אמצעי".

מילוני שקלים ללא מכרז

כפי שדיווח לראשונה גידי וייץ ב'הארץ' בחודש פברואר השנה, משטרת ישראל העבירה ללא מכרז סכום של 4 מיליון שקלים לחברת 'המימד החמישי' בראשה עמד בני גנץ, מתוך התקשרות שערכה הכולל היה אמור להיות 50 מיליון שקלים.

בהנהלת החברה כיהן לצד גנץ גם רם בן ברק, כיום מועמד לכנסת ברשימת 'כחול לבן', והיא העסיקה כיועצים חיצוניים את מפכ"ל המשטרה לשעבר דודי כהן וממלא מקום המפכ"ל לשעבר בנצי סאו, בטרם נסגרה בשנה שעברה וכל עובדיה פוטרו.

כפי שפירט המבקר בדו"ח שפרסם בעניין, על מנת לזכות בפטור ממכרז ולקבל את הסכום הראשוני של 4 מיליון שקלים, אנשי 'המימד החמישי' הציגו בפני המשטרה מצג שווא ובין השאר טענו כי החברה קיימת במשך ארבע שנים למרות שנוסדה רק שנתיים קודם לכן. עוד טענו גנץ וחבריו להנהלה כי בידי החברה מוצר מוכן בתחום טכנולוגיית המודיעין המסופק למספר לקוחות ביטחוניים, למרות שהמוצר עדיין היה בפיתוח והחברה לא יצרה קשר עם אף לקוח באותה העת.

ממשרד המשפטים נמסר בתגובה: "עמדתנו תימסר לביהמ"ש, כמקובל, ככל שנתבקש לעשות כן".

פנינו למשטרת ישראל בבקשת תגובה והיא תובא מיד עם קבלתה.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

15 תגובות למאמר

  1. אנשי הימין מתחילים ליישם את מה שהסמולנים עשו לימין כל הזמן, שימוש בבתי המשפט כדי להראות מיהם המושחתים האמיתיים, נגמרו הימים שאנשי ה-DEEP STATE, יכלו להעלים את פשעי החברים שלהם מהסמול!

    1. היית מת. בית המשפט גם שייך ל'סמולנים' והוא הדיפ סטייט האמיתי.

    2. בני צודק! החלטת בית המשפט נגד העתירה או בעד המשכת הסחבת בצורה זו או אחרת תהיה מגובה בעמודים רבים של ניסוחים מפותלים. אין סיכוי שהם יפסקו נגד המועמד שלהם ואם הם יעשו זאת זה לא יקרה לפני הבחירות. במקרה הגרוע הם ימשכו את העניין עד אחרי הבחירות ואז החקירה תתמסמס בדיוק כמו חקירת עמותות ברק. כך השמאלנים יוכלו להמשיך לטעון שהזוג נתניהו הם מושחתים בגלל שהם העזו להזמין פתיתים ממסעדה במקום לתת לעוזרת לבשל להם ואילו לגבי המיליונים שהמועמדים שלהם מקבלים בדרכים נסתרות, הם יטענו ש"אין ראיות".

  2. מנדלבליט לא חוקא והמשטרה מגינה על עצמה עם מח"ש שמחש. זה ברור בלי חקירה, אלשייך מושחת עד העצם

    1. אם תפתח חקירה לאלשיך וימצא שעל הממצאים יהיה מקום להגיש נגדו כתב אישום על הפרת אמונים ומרמה וכל יתר האישומים הנכרכים מהתנהלותו וצעדיו, וימצא אשם הוא יקבל את התואר מפכל המשטרה המושחת ביותר.
      ובמקורותינו מצאנו שנאמר: בור כרה ויחפרהו ויפול בשחת יפעל.

  3. לא פשוט לפתח מערכות תוכנה, לפי הפרסומים המוסד לביטוח לאומי הפסיד מיליארד!!! שח על המערכת שפיתח בבית ובינתיים לא שמישה, יחסית אליהם הפסד של 4 מיליון זה סמל היעילות.

  4. לא ביבי, לא חוקרים!!! היועמש, פרקליטות המדינה והמשטרה פועלות בתיאום מלא.

  5. עתירה לבג"צ?
    שכחתם את החוקים?
    בג"צ משמש מכשיר בידי השמאל לתקוף את הימין ולא להיפך!
    זה ברור?

  6. אם בני גנץ ויאיר לפיד יהיו ראשי ממשלה יהיה בידי המערכת המשפטית ״קלף חזק״ נגדם
    והם יהיו בסכנה יום יומית כנגד פתיחת חקירה ולמעשה יהיו הבובות שלה.
    יאיר לפיד: חוק ישראל היום, עמותת איילים
    בני גנץ: המימד החמישי
    בחרתם שמאל = בחרתם דיקטטורת שופטים ופרקליטים

    1. הפרדה מוחלטת בין התביעה לשפיטה
      במדינת ישראל קיימת תלות הדדית בין בית המשפט לפרקליטות. לכן חוסר ההגינות מצד שופטים שפסיקתם היא ברוב ככל המיקרים הרשעה. אם שופט מסויים מידי פעם מזכה הוא מכונה "שופט סנגורי" השופטים המרשיעים תמיד אינם נקראים "שופטים קטגורים" כיון שזהו המצב הרגיל. הכרחי כמו במדינות המתוקנות לבטל כל זיקה בין פרקליטות לבית המשפט. ולו רק מסיבה זו יש לעבור לשיטה בה מי שבוחר קריירה של תובע לעולם, כן לעולם אסור לו להיות שופט כך זה נהוג בעולם. יחסי התלות ההדדית בין בית המשפט לפרקליטות הם שנותנים לבית המשפט את הכוח לטרור המשפטי שלהם. דוגמאות לעריצות בג"ץ באמצעות הפרקליטות: הפרקליטת פיתחה דרכים לסיכול ממוקד של מינויים שאיננה חפצה בהם מבחינת ההשפקות הפוליטיות. בכך היא לחלוטין משבשת את הליכי המינויים לתפקידים ציבוריים. הפרקליטות מקיימת הליכים אשר במשך שנים היו סודיים והוסתרו אף מהממשלה שמטרתם היא אכיפת יתר כלפי מתישבי יהודה ושומרון ותת אכיפה כלפי גוזלי קרקעות בדואים. כוח כפייה זה מאפשר גם כוח כפייה מדיני מניגוד לחוק – שהרי אין מי שיותר פורע חוקים מבית המשפט העליון.

      שופטי העליון נשענים על כוח הטרור המשפטי. כיון שלא כפי שצריך להיות בדמוקרטיה, בישראל אין הפרדת רשויות. זה אומר שהתביעה שהיא מהרשות המבצעת והשפיטה שהיא מהרשות השופטת מקיימות בינהם יחסי גומלין הדוקים. הרי רוב השופטים באים מהתביעה. במדינה מתוקנת צריכה להיות הפרדה מוחלטת. מי שבחר בקריירה של תובע לעולם אך לעולם לא יוכל להיות שופט. כך לשופטים אין כוח על התביעה וזו לא מפתיעה בתביעות לרצון בתי המשפט. בישראל השופטים פוקדים על התביעה להוציא תביעות נגד מדינאים העושים דבר מה שאינו לרוחם! גם משרד היועץ המשפטי פועל לפי רצון בית המשפט!

      יש להפריד בין משרד היועץ המשפטי לממשלה לבין התביעה. היועץ המשפטי לממשלה צריך להיות חלק מהממשלה וכשמו ליעץ לטובת העניין כיצד לתפקד חוקית. כפי שנהוג במדינות מתוקנות עליו להיות איש אמונה של הממשלה.. אלא שבזה אין די התביעה כולה צריכה להיות מופרדת מהשפיטה. המצב כיום הוא שהיועץ הוא בראש התביעה שאינה נפרדת מהשפטה. כל זמן שאלו אינם נעשים המשפטנים ימשיכו לרדות בנו.

      התנאי אחר הוא הוצאת מינוי שופטים מידי השופטים להם אסור שתהיה דריסת רגל במינוי ממשיכיהם משום שזה מקור הכוח העיקרי של השופטים על התביעה. כך כל מי ששייך לתביעה ושואף להיותר שופט באחד הימים, יעשה הכל לשאת חן בעיני השופטים. יכנע לנורמות שלהם.

  7. כמה בכירים, פותחים ביחד חברה ומקבלים כסף בלי מכרז מבכירים אחרים.
    הם כנראה קרסו רק כי הם שכחו את פוטין בחוץ.

  8. גם את היועץ המשפטי צריך לחקור. תחקיר עומק על מנדלבליט עכשיו הגיב:

    מדוע אין אנשי תקשורת ימניים שבודקים את כל ההיסטוריה של מנדלבליט ומגלים מה עומד מאחורי כל כל כל ההחלטות שלו.

    שפטל הסביר שהוא לא נחקר בזמנו יחד עם אשכנזי ושות׳ כי היועץ הקודם חיכה את פסק הזמן הדרוש כדי לטעון שהנושא סגור.

    מה היה שם?

    מוכרחים לבדוק לעומק את כל ההשלשלות איתו.

  9. השבכ צריך לבדוק את זה!!
    אתם מבינים מה עשו??? לקחו סוד כמוס נתוני אזרחי ישראל (data) והעבירו דרך מפכל המשטרה דרך איש סוד משותף שהוא בני גנץ למרגל רוסי שאחראי על כל הריגול הרוסי בנושא סייבר!!! והציגו מצג שיקרי למשטרת ישראל כדי לקבל 4 מליון שח לצורךהפיילוט ולזכות במשרה של 50 מליון שח.!!! העבירו נתונים של אזרחי ישראל למרגל רוסי… הזוי!!!