"ירון לונדון אמר דברים שיש בהם הרבה מאוד אמת"

המזרחן ד"ר מרדכי קידר אומר בעקבות סערת לונדון והערבים: "יש אלימות במזה"ת ומותר וצריך לדבר עליה. יש אנשים שתמיד יצרחו נגד גם אם מדברים על האמת"

ירון לונדון והריסות העיר חומס בסוריה | צילום מסך, Tasnim News

"ירון לונדון אמר דברים שיש בהם הרבה מאוד אמת", כך אומר ל'מידה' ד"ר מרדכי קידר, מרצה במחלקה לערבית באוניברסיטת בר אילן, בעקבות הסערה שהתעוררה השבוע סביב דבריו של המגיש בתוכנית הטלוויזיה 'גאולה ולונדון' לפיהם "הערבים הם פראי אדם…הם רוצחים את עצמם בראש ובראשונה…ערבים טובחים ערבים, זה קורה כל הזמן".

לונדון אמנם מיהר להתנצל והבהיר כי לא התכוון לפרט הערבי אלא "להתנהגות החברות הערביות במדינות השכנות", אך לדברי ד"ר קידר "אלה דברים שבאמת קורים בעולם הערבי ובמזרח התיכון ומותר וצריך לדבר עליהם. אני מדבר המון על הדברים האלה בהרצאות ואף אחד לא עושה עניין כי זו האמת. הסגנון אולי היה בעייתי אבל לונדון לא בדה ממוחו את המלחמות במזרח התיכון. כנראה שיש אנשים שתמיד יצרחו נגד גם אם מדברים על האמת".

בבדיקה של נתוני הפשיעה בקרב החברה הערבית בישראל, עולה כי מספר הערבים הישראלים הקשורים בפלילים גדול באופן ניכר מחלקים היחסי באוכלוסייה שעומד כיום על 20.9 אחוזים. כך למשל, נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה לשנת 2018 מראים כי 43.47 אחוזים מהנאשמים בפלילים היו ערבים, לעומת 50.55% יהודים. על פי נתוני שירות בתי הסוהר, כלואים ביום בבתי הכלא בישראל בשל עברות פליליות 4143 ערבים (לא כולל אסירים ביטחוניים) לעומת 4416 יהודים, ודו"ח המשטרה ל-2018 מראה כי מתוך כלל התיקים שנפתחו בשנה שעברה, ב-%41.5 היו חשודים לא יהודים.

כאשר הוא נשאל על מקורות האלימות הזו וההבדלים בין המגזרים, ד"ר קידר מצביע על מספר גורמים. "קודם כל צריך להבין שבמגזר היהודי לוקחים ברצינות רבה יותר את החוק מכיוון שהם רואים חשיבות גבוהה יותר למוסדות המדינה. רוב הערבים חשים פחות שייכות למדינה ולכן מחויבים פחות לחוק, שנתפס בעיניהם כאתוס מערבי מיובא ושונה מאוד ממערכות החוק שפועלות במזרח התיכון", הוא מסביר.

בנוסף אומר קידר כי בציבורים הערביים במזרח התיכון בכלל ובארץ בפרט קיימים עדיין מרכיבים שבטיים חזקים מאוד לעומת הציבור היהודי שהוא אינדיבידואליסט הרבה יותר. "אצל היהודים הפרט עומד לבדו מול המדינה ואין רמה מתווכת. לעומת זאת, במגזר הערבי קיימת החמולה שהיא קולקטיב בעל חוקים וכללים משלו, ובעל מאפיינים תרבותיים מזרח-תיכוניים שלא מכילים את המדינה".

מה היחס במגזר הערבי למשטרה ולאכיפת החוק בכלל?

"זאת מערכת יחסים מאוד מורכבת מכיוון שהמשטרה מייצגת את המדינה ומטבע הדברים נתפסת כגורם זר ופולש. האכיפה במגזר מסובכת כי רבים בו לא ששים לשתף פעולה עם המשטרה וללא שיתוף פעולה כזה קשה לפעמים למצוא את האחראים לפשע".

האם בכל זאת יש תהליך כלשהוא של פיתוח זהות ישראלית?

"רואים במגזר הערבי חלק מהמאפיינים של זהות ישראלית, בעיקר בסגנון החיים, ברמת ההכנסה ובמספר הילדים. זה אורח חיים ישראלי אבל לרוב הוא אינו ציוני. מצד אחד המגזר מתרחק מהמסורת אבל מנגד הוא עדיין איטי מאוד באימוץ נורמות מודרניות".

מה צריך לקרות כדי לזרז את השינוי החברתי?

"זו חברה במעבר, והמעבר הזה יכול להמשך גם כמה דורות. גם המסורת האסלאמית הדתית מוסיפה בעיה כי לפיה למדינה יהודית אין בכלל זכות קיום והיהדות היא דת בטלה לעומת האסלאם שהוא דת האמת. שינוי חברתי יסודי לוקח הרבה זמן, מכיוון שכדי לבטל את תרבות השבט יש גורמי מודרניזציה שצריכים להיכנס ולעמעם את המחויבות להוראות האסלאם. אני אגב לא בטוח שזה דבר טוב כי ברגע שאתה שובר מערכת נורמטיבית ופורק את העול הדתי בלי לסגל תחליף אתה יכול לקבל באמת פראי אדם".

אזור נפיץ

יגם ד"ר יוחאי סלע, עורך אתר 'חדשות המזרח התיכון', אומר בשיחה עם 'מידה' כי היא סבור שירון לונדון צדק. במשך שמונה השנים האחרונות סלע מפרסם באתרו מעקב יומי אחר מספרי ההרוגים מפעולות טרור אסלאמי או קרבות הקשורים לארגונים ומדינות מוסלמיות,  ולדבריו הנתונים מראים באופן חד-משמעי על השפעתו הקטלנית של הטרור הערבי והאסלאמי לא רק במזרח התיכון, אלא גם באזורים כמו אפריקה ואסיה. על פי הנתונים שאסף, מתחילת השנה נהרגו בפעולות אלימות אסלאמית 34,590 בני אדם, כאשר שלושת החודשים האחרונים היו מדממים במיוחד עם יותר מ-4,500 הרוגים בחודש. לשם השוואה, בשנת 2018 נהרגו 44,255 בני אדם, ממוצע של 3,688 הרוגים מדי חודש.

"באופן היסטורי ישנה תופעה נרחבת של יהירות גזענית בקרב השבטים הסונים שמקורם בחצי האי ערב, הנובעת מהתפיסה שאצלם נוסד והתפתח האסלאם המקורי והטהור ולכן הם עליונים מבחינה דתית על שאר המוסלמים, גם כאלו שאינם ערבים", הוא מסביר ומוסיף: "האווירה הזו יוצרת גם תחושה של עליונות גזענית כלפי עמים אחרים כמו הכורדים או מוסלמים שחורים באפריקה למשל, ומתוך זה מגיעה האלימות".

יחד עם זאת, ד"ר סלע מציין כי קיים ניכור גם בין מה שמוגדר "ערביי העיר" החיים לרוב במדינות מודרניות יותר באופן יחסי כמו מצרים, לבנון וסוריה, לבין אותם "ערביי המדבר" החיים לרוב באזור המפרץ הפרסי וחצי האי ערב. "הערבי המודרני יותר בעיר מסתכל על הערבי מהמדבר בזלזול, רואה בו נווד חסר תרבות ומאשים אותו כמי שהחדיר את האלימות לתוך החברה העירונית המתונה. ניתן היה לראות דוגמה לכך בוויכוח בסוריה לגבי התפקיד של סעודיה במלחמת האזרחים ותמיכתה במורדים. כלומר, אפילו בינם לבין עצמם הם מסוכסכים ואלימים, ובטח ביחס לעמים אחרים".

ניתן לומר שהעולם המוסלמי הוא האזור הנפיץ בעולם כיום?

"אין ספק שהתרבות השבטית הזו, של נאמנות לחמולה ולמשפחה ולא למדינה, משפיעה על כל האזור. הכבוד של השבט מחייב כל אדם ששייך אליו והתרבות הזו חדרה גם למבנים החברתיים והפוליטיים כמעט בכל מדינה מוסלמית במזרח התיכון, ולכן הן מתקשות לקיים מנהל תקין או לדאוג לאזרחים. הכל מחולק לשבטים ומשפחות, ולמעשה אין שום אחדות ערבית אמיתית שיכולה להפוך לגוף לאומי מגובש. כל מדינה כזו, כמו לוב או עיראק שנקרעות במלחמת שבטים, תתפרק בסוף".

אתה יכול להציע איזשהו מבט אופטימי לעתיד?

"לצערי אני לא רואה את המצב משתנה טובה, לפחות לא בעשר השנים הקרובות. כמו שראינו במלחמת האזרחים בסוריה, הניצוץ הכי קטן יכול לפוצץ את הכל ולהביא לתוצאות קשות שבלתי אפשרי לחזות אותן. אנחנו רואים היום מלחמות דומות בפקיסטן ואפגניסטן, באינדונזיה וגם התעוררות של הטרור האסלאמי באפריקה. היכן שיש אפילו מיעוט מוסלמי קטן יחסית, משהו קורה".

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

28 תגובות למאמר

  1. הוא מחושב היטב ויודע להגיד דברים מסוימים רק כשהפנסיה המכובדת שלו כבר מוסדרת. כל שנותיו כאיש תקשורת הוקדשו להינדוס תודעה "פרוגרסיבית" ולסתימת פיות של מתנגדי אסכולת מרצ.

    https://www.themarker.com/advertising/1.1706500

    https://www.inn.co.il/News/News.aspx/326930

    https://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4766792,00.html

  2. עם כל חוסר האהדה הטבעי כלפי לונדון שהוא איש שמאל אופייני ודי מעצבן, אני רוצה דוקא לצאת לזכותו:
    נראה לי שמה שעומד בבסיס התבטאויותיו הוא בעיקר ענין גילאי. מדובר על יהודי בן 80, שגדל והתחנך בתקופה אחרת. תקופה בה הפוליטיקלי קורקט המאוס עוד לא נולד. תקופה בה אמירת אמת – לפחות האמת שלך – עדין לא נחשבה למידה מגונה.
    לדעתי זה מאיר את התבטאויותיו של לונדון, לכל הכוונים, דוקא באור חיובי.

  3. מה שהוא אמר נכון, אבל העובדה שהוא אמר את זה מוזרה – ירון לונדון אומר דברי טעם ? תמהני

  4. הערבים כולם בלי יוצא מן הכלל הם פראי אדם, ידו בכל ויד כל בו.

    1. פרק קכ בתהילים כאילו נכתב היום
      "………אויה לי כי גרתי משך שכנתי עם אהלי קידר.
      רבה שכנה לה נפשי עם שונא שלום.
      אני שלום וכי אדבר, המה למלחמה"

    2. למלכה תודה רבה על ההפנייה לתהילים קכ. זו פעם ראשונה שאני רואה את הדברים הברורים בתנ״ך על הערבים מלבד בבראשית על ישמעאל הגיב:

      א שִׁיר, הַמַּעֲלוֹת:
      אֶל-יְהוָה, בַּצָּרָתָה לִּי– קָרָאתִי, וַיַּעֲנֵנִי.
      ב יְהוָה–הַצִּילָה נַפְשִׁי, מִשְּׂפַת-שֶׁקֶר: מִלָּשׁוֹן רְמִיָּה.
      ג מַה-יִּתֵּן לְךָ, וּמַה-יֹּסִיף לָךְ– לָשׁוֹן רְמִיָּה.
      ד חִצֵּי גִבּוֹר שְׁנוּנִים; עִם, גַּחֲלֵי רְתָמִים.

      ה אוֹיָה-לִי, כִּי-גַרְתִּי מֶשֶׁךְ; שָׁכַנְתִּי, עִם-אָהֳלֵי קֵדָר.
      ו רַבַּת, שָׁכְנָה-לָּהּ נַפְשִׁי– עִם, שׂוֹנֵא שָׁלוֹם.
      ז אֲנִי-שָׁלוֹם, וְכִי אֲדַבֵּר; הֵמָּה, לַמִּלְחָמָה.

  5. עכשיו … תדמיינו שמי מהימין היה אומר את אותם הדברים ????

    1. כל תגובה חסרת ערך של ימני זוכה לזעקות שבר בתקשורת השמאלנית. מצחיק שאלה הם שאומרים שחופש הביטוי הוא מעלה ראשונה..אבל לא כשזה מגיע לימני,דוס,מתנחל,או שמאל לייט..ליבי כלל לא עם לונדון.האמירות מלאי השינאה והיהירות השמאלנית שלו כלפי מתיישבים וימנים ודתיים היו חיצים מורעלים ומבישים.היותי צופה מהצד בקרקס המוטרפים של תנועת טהרנות פוליטית(?) אני נזכרת בלימודי על ההתקוממות הצרפתית.לקראת הסוף המרד רחובות מרסי ופריז היו נהרות דם..מדוע?כי לקראת הדעיכה של המרד היתזו ראשים לא רק של אריסטוקרטים אלא של אנשים מתוך תוכם.אלה שהביעו התנגדות רפה לגבי עוצמת חדוות הוצאות להורג של אצילים עם דרגות נמוכות מאוד,או אלה שכימטב מסורת האדם הלשינו עליהם בהתחברות לאוייב (מה שכמובן לא היה נכון אך המלישנים חמדו את מה שהיה ברשות המולשן).רובספייר המנהיג של המרד איבד את ראשו…תוך כדי חיבור רשימה חדשה של מיועדים להתזות ראשים.סוף של תנועות כאלה ידועות.מותחים את החבל עד שזה נקרע ואז עוצמת הזעם חלקו שקרי ומלא שינאה וחלקו אמת והיגיון מורידה מהבמה טהרני לשון עד לתנועה חדשה שהרעיון שלה מבורך אך העשייתו מקוללת.

  6. אני חושב שהאינטילגנציה השמאלנית קיבלה מכה חזקה בכנף..איך יתכן שאיש לא חשב על זה שמותר להגיד אמת מוכחת.לא מספיק שנירצחו למעלה ממיליון ערבים על ידי אחיהם רק ב5 שנים האחרונות..

  7. השמאל בישראל מגן כביכול על הערבים מפני "גזענות", אך לא גזענות היא עניינם אלא החשש שהציבור בישראל יחשוש לעשות שלום עם חיות אדם כפי שהם בצדק מצטיירים.
    לכן הם מסתירים את נתוני האמת על פשעי ערבים פלילים כבטחוניים.

  8. ירון לונדון אמר את האמת לאמיתה שכל יהודי נורמלי חושב אותה ויודע אותה בליבו הגיב:

    אז אם כך מדוע הוא מצביע לאותם ערבים פראי אדם ורוצחים במקום למפלגה יהודית?

  9. הערבים רוצחים כי כך נגזר עליהם ומכך לא יוכלו לעולם להשתחרר.

    פרא אדם ישמעאל – ידו בכל ויד כל בו.

    אין לאפשר לישמעאל לגור עם יצחק בארץ ישראל. אברהם אבינו נתן לו מתנות ושילח אותו אל ארץ קדם שם מקומו.

    אסור לו לגור פה ובטח לא עם עם ישראל. על פי הכתוב מקומו לא פה בארץ.

    כל הערבים הגיעו במאה השביעית לס' עם מוחמד מערב הסעודית ויש לשולחם לשם.

    יש להוציא בכל ארצות המערב את הקוראן אל מחוץ לחוק כמו שהוציאו את ספרו של היטלר המטיף לרצח.

    כשהקוראן יוצא אל מחוץ לחוק – יופנו מאמיניו אל 67 מדינות הקוראן והאיסלם שם יוכלו לעסוק בעיסוקם העיקרי – רצח של זה את זה עד אינסוף.

  10. ערבים רוצחים פי 10 מישראלים, אונסים פי 13 והורגים פי 5 בתאונות דרכים קטלניות הגיב:

    האשכול יאסוף מידע על התנהגות הערבים בכל תחום.
    על-פי נתונים לשנת 2012 שחשפה המשטרה, עולה כי 45% מההרוגים בתאונות דרכים מתחילת השנה הם בני החברה הערבית. חמור מכך, מחצית מהנהגים המעורבים בתאונות דרכים קטלניות, מגיעים מהמגזר הערבי (אך רק 15% מהנהגים הם ערבים, כלומר הערבים הורגים בתאונות דרכים פי 5.5 מישראלים).

    בחמש השנים האחרונות נרשמו יותר מ- 500 נהגים כמעורבים בתאונות דרכים מסיבות שכרות. מ- 2010 ועד היום נפגעו בתאונות דרכים יותר מ-3,200 ילדים מתחת לגיל 7, וב- 71% מהתאונות המתרחשות בשעות הערב ובחודש רמדאן, מעורבים נהגים מהחברה הערבית.

    מיקוד המחקר בנהגים מגלה כי האוחזים בהגה בני המגזר הערבי מסוכנים מאוד לעצמם ולסביבה.

    למרות שחלקם הינו 14 אחוזים בלבד מכלל המורשים לנהוג, בשנים האחרונות הם מהווים כ- 42 אחוזים מכלל ההרוגים, פי 2.5! בני המגזר הערבי מעורבים בעיקר בתאונות עצמיות ותאונות חזיתיות וכן בתאונות בהן מעורבות משאיות.

    http://www.kr8.co.il/BRPortal/br/P102.jsp?arc=744141

    https://rotter.net/forum/gil/27293.shtml

  11. טיבי לאייל ברקוביץ: אתה גזען ונחות והנעל שלי שווה 10 כמוך הגיב:

    http://www.youtube.com/watch?v=AH3B1OxYO8Q

    ח"כ אחמד טיבי בעימות עם אייל ברקוביץ על רקע הרמת הדגל הפלסטיני ע"י אוהדי בני סכנין במשחק הקבוצה מול בית"ר ירושלים.

    ראיון ברדיו תל-אביב 18.12.2013

  12. ראש המחלקה המדינית באש''ף ויו''ר פת''ח מודה: תמכנו בנאצים במלחמת העולם השנייה הגיב:

    פארוק קדומי, ראש המחלקה המדינית באש"ף ויו"ר פת"ח, מודה בראיון לרשת RT הרוסית, כי "הפלסטינים" תמכו בהיטלר במלחמת העולם השנייה ואומר: "הציונות היתה אויב של גרמניה והיא גם כיום אויב של הערבים".

    תזכורת

    מבצע "אטלס" (בגרמנית: Operation ATLAS‏) היה מבצע כושל של כוח מיחידת הקומנדו המיוחדת של הוואפן אס אס הנאצי, שנערך באוקטובר 1944 ואשר מטרתו העיקרית היתה הרעלת מקורות מי השתייה של תושבי תל אביב – מתקן השאיבה ממעיינות ראש העין. יוזם המבצע היה אמין אל-חוסייני.

    המופתי של ירושלים, אמין אל-חוסייני, המוכר כמנהיג ערביי ארץ ישראל, ברח בזמן המרד הערבי הגדול מארץ ישראל. ב-28 בנובמבר 1941 הוא נפגש עם אדולף היטלר וקיבל ממנו הבטחה כי גרמניה תחסל את הקהילה היהודית בארץ ישראל לאחר שהגרמנים ינצחו במלחמה.

    Palestinian Leader Farouk Qaddumi: We Supported the Nazis in WWII

    http://www.youtube.com/watch?v=glDDyJkQoFU

  13. ציוץ של רופא (מהדסה?) העלה תופעה חמורה: פלסטינים מתאשפזים בישראל בזהות בדויה הגיב:

    הערבים הלא ישראלים מתאשפזים תחת שמות ערבים ישראלים וגורמים נזקים של מיליארדי ש"ח בשנה.
    קשר שתיקה מכעיס של חלק מרופאי בתי חולים מסייע לעשרות אם לא מאות אלפי ערבים מעזה ומהגדה לקבל שירותי רפואה בישראל על חשבון משלם המיסים הישראלי.

    דרישת תעודת זהות בבתי החולים ובקופות החולים לא נאכפת וכך נוצרה פירצה אותה מנצלים הפלשתינים בשיתוף ערביי ישראל.

    הנזקים המוערכים – מליארדי ש"ח בשנה!!!

    בפזורה הבדואית הדבר כל כך ידוע, שבסורוקה כבר מחייכים כאשר אשה מהפזורה יולדת 3 חודשים לאחר שילדה…

    תחת זהות אחת יש לפעמים חמש יולדות ויותר…

    התופעה מתרחשת לאחר שתושבי הפזורה נושאים נשים מעזה ומהגדה ולהן אין ביטוח רפואי.

    הממשלה מודה – : אין כלים להתמודד עם המצב ויש נזקים במיליארדים למשלם המסים הישראלי…

    https://rotter.net/forum/scoops1/80171.shtml

    http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4486954,00.html

  14. הברירה היחידה עם האיסלם , או שנחיה על חרבינו ! או שנמות על חרבם….

    1. בן גביר זה קול לשמאל. לא לזרוק פתקים לפח. הציע לו שפטל להסכים למקום 8 בימינה והוא סירב הגיב:

      בן גביר יהיר וטיפש מטופש. כל הערכתי לו נמוגה לאור מעשהו האידיוטי. הוא וליברמן יעלו לנו ממשלת זדון והרס היהדות והמדינה.

      כמה עיוור אפשר להיות? ואצל ליברמן השאלה: כמה רע, מושחת וודף כבוד וכוח אפשר להיות?

      אלה הם מי שחורבן ישראל יהיה על ראשם.

  15. המצב לעולם לא ישתנה כי האלימות מוטמעת מהקוראן הישר למוחם של מאמיניו. הגיב:

    ולא פלא שהקוראן ספר המעודד לאלימות ורצח שכן מי שהמציא אותו היה לא יותר מאשר אחד מאותם פראי אדם ורוצחים משבטי ערב הסעודית אליהם.

    מי שמטיף לרצוח כל יהודי המתחבא מאחורי הסלע הוא לא יותר מאשר רוצח.

    מי שהספר של אמונתו אומר:

    דין מוחמד בסייף – כלומר את אמונת מוחמד יש לכפות באמצעות הסכין מהו?

  16. כולם יודעים שבמגזר הערבי יש מסורת ארוכת-שנים של הדלפות של בחינות-בגרות הגיב:

    מאת: ד"ר יוחאי סלע / מגזין המזרח-התיכון
    21.05.2015

    כדי להבין את היפוך התפקידים המתחולל בימים אלה בישראל, להלן כמה עובדות מעוררות-מחשבה:

    א) כולם יודעים שבמגזר הערבי יש מסורת ארוכת-שנים של הדלפות של בחינות-בגרות. אולם, כדי לשמור על "האיזון הקדוש" מענישים את כלל התלמידים היהודים כדי לא להיתפס לכאורה באיזה אקט העלול להיחשב ל"גזעני".

    לקהילה הערבית בישראל דרושה תוכנית לאומית מיוחדת כדי למצוא פתרונות הולמים בתחומים רבים כמו חינוך, תאונות דרכים, עבריינות, דיור ותעסוקה.

    כדי לגבש תוכנית לאומית שכזו, דרושה הבנה בסיסית שיש כאן בעיה שאין לה שום קשר לטענות על אפליה וגזענות. לעיתים, האמת פשוטה יותר ממה שנוטים לחשוב בתחום הזה.

    http://www.mideast.co.il/p-2_a-654/

  17. ח"כ שרון גל תקף במליאת הכנסת את ח"כ אחמד טיבי ואת יו"ר הרשימה הערבית,איימן עודה, "המעשה הראשון שעשה הוא להיפגש עם ברגותי".
    הח"כ הטרי שרון גל (ישראל ביתנו) נאם היום (שני) לראשונה במליאת הכנסת במסגרת נאומים בני דקה.

    בפתח דבריו דחה גל את דבריו של ח"כ אחמד טיבי שמוקדם יותר אמר במליאת הכנסת כי המשטרה מתנהגת באלימות נגד המפגינים הערבים. דברי טיבי נאמרו על רקע ההפגנה האלימה אמש בתל אביב, של יוצאי אתיופיה.

    "הכנסת חדשה אבל הצביעות אותה צביעות. אני מתכוון לדברים של ח"כ טיבי", אמר גל, "הייתי בצומת אום אל פחם כשערבים זרקו אבנים וירו לעבר שוטרים כדי להרוג אותם. אל תטיף לנו מוסר".

    בהמשך תקף גל את יו"ר הרשימה הערבית, ח"כ איימן עודה, "המעשה הראשון של יו"ר הרשימה הערבית לאחר כינון הכנסת הוא ללכת לבקר – לא אחר מאשר האסיר הרוצח מרוואן ברגותי. זה המסר החדש.

    מדובר ברוצח שהורשע ברצח של חמישה ישראלים ובפייסבוק הוא כתב שהיה 'מפגש מרגש עם המנהיג השותף לי בעמדותיו הפוליטיות'. זה ח"כ איימן עודה למי שהתבלבל".

    http://www.inn.co.il/News/News.aspx/297778

  18. המשטרה ממליצה להעמיד לדין את ראש מועצת סאג'ור בחשד שאיים על עובדי חברת החשמל הגיב:

    המשטרה סיימה בימים האחרונים חקירה שעניינה חשד לכך שראש מועצת סאג'ור, ג'אבר חמוד, איים על עובדי חברת חשמל על רקע ויכוח שהתפתח בניהם בהקשר לביצוע עבודת תשתית בכפר.

    במסגרת החקירה נחקר ראש המועצה באזהרה וכן נגבו עדויות ובוצעו פעולות חקירה נוספות.

    עמדת גורמי החקירה במשטרה היא כי החקירה הניחה תשתית ראייתית לביצוע עבירת איומים על ידי ראש מועצת סאג'ור. תיק החקירה יועבר לחטיבת התביעות במשטרת ישראל לעיון והחלטה.

    http://www.inn.co.il/News/Flash.aspx/513695

  19. עשרות חשודים נעצרו לפנות בוקר באיזור המשולש במבצע רחב היקף של משטרת ישראל הגיב:

    דוברות המשטרה מחוז מרכז :

    עשרות חשודים נעצרו לפנות בוקר באיזור המשולש במבצע רחב היקף של משטרת ישראל נגד תופעת הסחר והשימוש בנשק בלתי חוקי

    מאות שוטרים ולוחמי משמר הגבול , בסיוע כלבים לאיתור אמל"ח, פשטו הבוקר על בתי עשרות חשודים בטייבה ובטירה במסגרת מבצע רחב היקף של משטרת ישראל נגד תופעת הסחר והשימוש בנשק בלתי חוקי.

    במסגרת המבצע שהחל בחקירה סמוייה ממושכת של חודשים רבים, נעצרו הבוקר 27 חשודים המעורבים, על פי החשד, בפרשיית סחר באמל"ח לרבות רובי סער קלצ'ניקוב, ו-M-16, תתי מקלע מאולתרים מסוג "קרלו", אקדחים ותחמושת. על פי החשד, חלק מכלי הנשק הוברחו מהשטחים לשטח ישראל ונמכרו באיזור המשולש לשימוש פלילי.

    מפקד מחוז מרכז ניצב מוטי כהן אמר הבוקר בתדרוך לכוחות לפני היציאה לגל המעצרים "בחלק מהמקומות זיהינו שכלי הנשק הפכו למוצר מדף, לאמצעי מקובל לפתרון סכסוכי שכנים, סכסוכי נהגים על רקע שימוש בדרך, המבצע הזה הוא לא סוף פסוק ויהיו מבצעים נוספים לטיפול בנגע".

    במהלך החקירה נחשפו ראיות לכאורה לביצוע למעלה מ-200 עסקאות נשק ותחמושת, כאשר בחלק מהמקרים נעשה שימוש בקודים מוצפנים לתיאור כלי הנשק.

    החשודים יובאו לדיון בהארכת מעצרם סמוך 12:00 בבימ"ש השלום בראשל"צ וצפויים מעצרים נוספים.

  20. ללא רישיון ובמהירות מופרזת: תמונה מדאיגה בנוער הערבי הגיב:

    מתוך 355 הרוגים בתאונות דרכים בשנת 2015 נהרגו 98 בני אדם מהמגזר הערבי.

    מחקר של עמותת "אור ירוק" חושף תמונה מדאיגה על מאפייני נהיגת בני הנוער ועל תפיסת סכנות הכביש

    בשנת 2015, מתוך 355 הרוגים בתאונות דרכים נהרגו 98 בני אדם מהמגזר הערבי. מחקר של עמותת "אור ירוק" חושף תמונה עגומה ומדאיגה על מאפייני נהיגת בני הנוער בחברה הערבית ועל תפיסת סכנות הכביש. המחקר כלל ראיונות אישיים, קבוצות מיקוד ושאלונים והיו שותפים לו כמעט 2,000 בני נוער מהמגזר. הנערים הודו בנהיגה ללא רישיון, במהירות מופרזת תוך חציית קו קו הפרדה לבן.

    89% חושבים שחגורות בטיחות הן מצילות חיים אבל אחד מכל שלושה לא חוגר חגורת בטיחות באופן קבוע או בכלל; 66% אומרים שעקיפה בקו לבן תמיד מסוכנת, אבל 37% מדווחים כי כשהם נוסעים עם החבר'ה הם עוקפים בקו לבן לפעמים או בתדירויות גבוהות יותר ו-41% לא יעירו לנהג על עקיפה כזו; יותר ממחצית מהנערים נסעו סמוך למועד הריאיון עם נהג שנסע במהירות מופרזת, 40% מתוכם לא העירו לו.

    נראה שהמחקר מאשש את החשדות שהבעיה נטועה בצעירים. המבוגרים בחברה הערבית רואים נהג טוב כנהג המציית לחוקי התעבורה, מכבד את חיי האדם, ולא עושה תאונות. הצעירים ברובם, ובעיקר הבנים, תופסים נהג טוב כנהג שמסתכן ולא מציית לחוק.

    ונהיגה בלי רישיון נהיגה: 74% ענו כי גם בתחומי הכפר אסור לנהוג ללא רישיון. 58% טענו כי אף פעם לא נהגו ללא רישיון, כלומר כ-40% מהם כן נהגו ללא רישיון נהיגה. 58% נהגו ללא ליווי בשעות היום ושני שליש גם בשעות הלילה.

    http://glz.co.il/1064-80190-HE/Galatz.aspx

  21. רוצחים מכל הבא ליד, חיות, אנשים, משפחה, עמים אחרים, הכל הולך. לא עושים צבא ואין להם שום חובות רק זכויות. הם חיים הכי טוב במזרח התיכון. הגיב:

    https://e.walla.co.il/item/3309232

    תגוביות:

    1.לקרוא ולשמוע מה קורה בכפרים הערביים, שם רוצחים כל יום בתוך המשפחה ומחוצה לה ומי שאלה הכללים שלו הוא פרא אדם ומרצח.

    2.ירון לונדון אמר דברים נכונים ואמיתיים. בגלל הפוליטיקלי קורקט והפחד מהסכין הערבית…לא מקובל להגיד את זה.

    3.הם חיות אדם, ברברים ושונאי ישראל.

    4.טוב שיש אחד שאומר את האמת.

    5.ערבים מטילים אימה בלוד ורמלה ולוקחים פרוטקשיין מבעלי עסקים.

    6.התרבות הערבית מקדשת פראות שבטית, נקמת דם השמדת תרבויות בשם האסלאם ועוד…

    7.כל הכבוד לך ירון על האומץ להגיד את האמת. כולם חושבים כך אך מפחדים להגיד זאת. לכל אותם צבועים שמחכים להתנצלות תמשיכו לחכות. אין שום סיבה שזה יקרה. ירון אמר את האמת חיות אדם, ברברים, חסרי תרבות וכבוד.

    8.חוקי השריעה מנחים את המוסלמי המצוי באמצעות הגיהאד אל דרך הטרור, הג'יהאד, האלימות, האונס ומילת הנשים.

    9.רוצחים מכל הבא ליד, חיות, אנשים, משפחה, עמים אחרים, הכל הולך. לא עושים צבא ואין להם שום חובות רק זכויות. הם חיים הכי טוב במזרח התיכון. נוסעים כמו מטורפים וגורמים סטטיסטית לרוב התאונות בארץ (חלק מתוך רשלנות וחלק בכוונה), המשטרה מפחדת להתעסק איתם, הורסים את אתרי התיירות בהתנהגות הפראית שלהם (שמעתי מתיירים באופן אישי – הם הורסים לכם את הארץ)… אבל לא, הם לא פראי אדם, מה פתאום.

    10.וַיֹּאמֶר לָהּ מַלְאַךְ ה' הַרְבָּה אַרְבֶּה אֶת זַרְעֵךְ וְלֹא יִסָּפֵר מֵרֹב. וַיֹּאמֶר לָהּ מַלְאַךְ ה' הִנָּךְ הָרָה וְיֹלַדְתְּ בֵּן וְקָרָאת שְׁמוֹ יִשְׁמָעֵאל כִּי שָׁמַע ה אֶל עָנְיֵךְ. וְהוּא יִהְיֶה פֶּרֶא אָדָם יָדוֹ בַכֹּל וְיַד כֹּל בּוֹ…