"מצביעי הליכוד חייבים להתעורר כדי שנוכל להקים ממשלת ימין"

ח"כ אריאל קלנר בראיון מיוחד רגע לפני הבחירות: "ליברמן הוא חלק מגוש השמאל. ממשלה בראשות לפיד וגנץ עלולה להרוס את ההישגים המדיניים של תקופת נתניהו"

"מאוחדים מאחורי ראש הממשלה". ח"כ אריאל קלנר | פייסבוק

ימים ספורים לפני מועד ב' של בחירות 2019, ולאחר מה שנראה כקיץ ארוך ומנומנם יחסית, המערכת הפוליטית מגיעה שוב לנקודת רתיחה לקראת ההכרעה בשבוע הבא. רגע לפני, ח"כ אריאל קלנר מהליכוד מספר בראיון מיוחד ל'מידה' על התחושות במחנה הימין ועל המאבקים בזירה הפוליטית, אך כרגיל בישראל קצב האירועים המסחרר גורם לכך שרשימת השאלות נפתחת תמיד בהתרחשויות האחרונות.

בתור מי שנכנס לכנסת בין השאר כפעיל למען ארץ ישראל, קלנר כמובן מברך על הכרזת ראש הממשלה מיום שלישי על הכוונה להחיל ריבונות על בקעת הירדן, ורואה בכך את השלב הראשון מתוכנית מדינית רחבה יותר" "ראש הממשלה בא ומבקש את אמון הציבור כשהוא מתחייב למהלך מדיני ברור של החלת ריבונות, מהלך שנמנע כרגע מטעמים משפטיים אבל אנחנו נקדם אותו בכנסת הבאה אם נקבל את המנדט לכך".

היו טענות רבות על כך שמדובר בספין בחירות

"זה דבר מקובל מאוד שמציבים תוכנית בפני הציבור, וזה מה שנתניהו עשה. אם הוא היה עושה את זה לפני אז היו אומרים 'איך אתה מעז בממשלת מעבר?', וכשהוא עושה את זה עכשיו אז צועקים שזאת הבטחת בחירות. צריך להבין שבמשך שמונה שנות הנשיא אובמה ראש הממשלה היה עסוק בעיקר בקרב בלימה. הוא הצליח להציל את ההתיישבות ביו"ש ולמנוע הקמת מדינה פלסטינית, כאשר בחלק מהזמן שותפיו לממשלה היו יאיר לפיד וציפי לבני שחתרו למשא ומתן מדיני, והרמטכ"ל היה בני גנץ שניסה לסגור מאחורי הגב עם האמריקנים נסיגה מבקעת הירדן. נתניהו עמד כמעט לבדו מול כל הלחצים מבחוץ ומבפנים, ובשנתיים האחרונות תחת שלטון טראמפ רואים את השינוי הגדול: יש הכרה בירושלים וברמת הגולן, והרש"פ מבודדת בעולם. זה חלק ממהלך מדיני מתמשך ועכשיו הגיע השלב של הריבונות. מנענו את הסכנות ועכשיו אנחנו עוברים לפעולה".

למרות ההצהרות ראינו באותו ערב את המציאות כאשר ראש הממשלה נאלץ להתפנות מכנס באשדוד בזמן ירי מעזה

"ישראל מנהלת מלחמה בשלוש חזיתות. בצפון אנחנו רואים פעילות תקיפה נגד האויב, גם מדינית וגם ביטחונית. לא פייסנות או הבלגה אלא ניסיון להכות בו כל העת מכיוון שמדובר באיום קיומי על מדינת ישראל. עם האיום ביהודה ושומרון אנחנו מתמודדים כל הזמן ואת האיום בדרום אנחנו מכילים כרגע ברמה מסוימת, אבל זה לא יימשך לעד".

יכול להיות שנתניהו זהיר מדי בכל מה שקשור לעזה?

"בניגוד לאחרים שרק מצהירים הצהרות, ראש הממשלה מגלה אחריות ופועל על פי מה שטוב לישראל. כרגע זה נוח לחמאס ולאיראן שנכנס לקרבות בדרום, אבל אנחנו לא ניגרר למלחמה רק בגלל שזה נוח לאויב. אני מאמין שחמאס יחטוף את המכה שהוא צריך לחטוף".

אנחנו נפגשים בכנסת זמן קצר לאחר האירוע החריג בו איימן עודה התקרב בצורה מאיימת אל ראש הממשלה והחזיק מולו מכשיר טלפון במהלך הדיון על חוק המצלמות, וקלנר לא חוסך ביקורת מעמיתו לספסל המליאה. "רק בשבוע שעבר איימן עודה הגדיר בריאיון את המטרה הפלסטינית הלאומית שהיא הפלת נתניהו, ורק השבוע קרא לראש הממשלה "פסיכופט". עודה מוביל מפלגה של שונאי ישראל ומתנהג בהתאם, אבל הבעיה הגדולה היא השותפים שלו. לפיד וגנץ וגם ליברמן, שמבחינתם "רק לא ביבי" עומד מעל הכל, רוצים לתפוס את השלטון בכל מחיר ומוכנים בשביל זה לשתף פעולה עם הערבים".

אתה שותף לאמירה של ראש הממשלה לפיה ליברמן חבר לגוש השמאל?

"למי שזה לא היה ברור עם החתימה על הסכם עודפים בין 'ישראל ביתנו' ל'כחול לבן', אז זה צריך להיות ברור עכשיו עם פליק-פלאק נוסף שליברמן עשה כשעבר מתמיכה להתנגדות לחוק המצלמות. מבחינה אידאולוגית הוא כלי ריק כי אין לו ממש רעיונות משלו, אבל מבחינה פרקטית ליברמן הוא חלק מגוש השמאל לכל דבר".

"מאוחדים מאחורי ראש הממשלה"

כמו מרבית הפוליטיקאים בתקופת בחירות, וביתר שאת לאחר ההכרזה על בחירות נוספות, קלנר חורש את הארץ כבר חודשים ארוכים כמעט ללא הפסקה, נפגש עם מצביעים ומנסה לשכנע. כאשר הוא נשאל על התחושה שעולה מן השטח לקראת יום הבחירות בשבוע הבא ולאור הסקרים הלא מחמיאים מבחינת הליכוד, הוא מספר כי הוא חש בסכנה גדולה. "אני חושש מאוד שאם מצביעי הימין לא יתעוררו אנחנו יכולים למצוא את עצמנו בבוקר שאחרי עם יאיר לפיד ובני גנץ שמרכיבים את הממשלה. כל איש ימין צריך לוודא שכל מי שהוא מכיר יבוא להצביע כדי שנוכל להקים ממשלה לאומית", הוא מזהיר.

לדברי ח"כ קלנר, במקרה כזה כל ההישגים המדיניים של תקופת נתניהו עלולים לרדת לטמיון. "לבנות זה קשה מאוד, אבל להרוס זה דווקא קל", הוא אומר. "ממשלת רבין של 92' הרסה בכמה חודשים את כל מה שנבנה לפני כן והובילה למרחץ דמים ששטף את הארץ במשך שנים. באופן דומה, ממשלה עם סתיו שפיר וניצן הורוביץ שתנהל מדיניות שמאלנית מובהקת עלולה להוביל להפקרות מדינית וביטחונית".

לפיד וליברמן | לע"מ

אך נראה כי האיום על שלטון הימין מגיע לא רק משמאל, אלא גם מתוך המחנה עצמו שעבר שורה של פיצולים ואיחודים שעשויים לפגוע בגוש. "יש חשש גדול מאובדן קולות יקרים", אומר קלנר ומוסיף: "אני קורא למפלגות 'עוצמה יהודית' ו'נועם' לגלות אחריות ולהסיר את מועמדותן כדי למנוע מצב שבו המצביעים שלהם יכניסו את סתיו שפיר למשרד החינוך ואת ניצן הורוביץ למשרד המשפטים".

בשבועות האחרונים נשמעו דיווחים שונים על מהלך אפשרי שמתרקם בשורות הליכוד כדי להעמיד אדם אחר בראשות התנועה בניסיון אפשרי ליצור ממשלה עם מפלגות השמאל, אך קלנר דוחה את השמועה הזו על הסף. "אלה לא יותר מספינים חלשים של ליברמן וחבריו, שמספרים כאילו דיברו עם חברים בליכוד. אין מהלך כזה ולא יהיה מהלך כזה. נתניהו הוא מנהיג הליכוד, שבניגוד לרשימות אחרות בוחרת את המנהיג שלה ולא המנהיג בוחר את המפלגה. כולם יודעים שהמטרה בהפלת נתניהו היא הפלת שלטון הימין, ולכן אנחנו מאוחדים מאחורי ראש הממשלה. אני מציע ללפיד וליברמן שידאגו למפלגות שלהם ולא יספרו לנו איך בוחרים מנהיג".

מה דעתך בתור אדם דתי על הסיסמה של גנץ ל"הקמת ממשלת אחדות חילונית"?

"האמירה הזאת בעיקר מצחיקה אותי. הרי אם ממשלת האחדות הדמיונית של גנץ לא כוללת את נתניהו ומצביעיו ולא כוללת את הדתיים והחרדים, מי בדיוק ישב בממשלה הזאת? איימן עודה וסתיו שפיר? זו עוד דוגמה לשיח הציבורי של שנאה ופילוג שמובילים בשמאל. הם עושים את זה במודע ובכוונה, ואחר כך עוד מעיזים לדבר על אחדות בעם".

למרות תקופה ארוכה בשלטון ולמרות הצלחות והישגים, נראה שהליכוד צריך להילחם על חייו בכל מערכת בחירות

"זה קורה בעיקר בגלל שהשיח אליו השמאל גורר אותנו באמצעות התקשורת הוא שיח לא ענייני. הרי במובן הענייני אין להם מה להגיד בשום תחום. אם זה מבחינה כלכלית או מבחינה מדינית – התפיסה של השמאל נכשלה בהכל. לכן הם הולכים לתחום האישי, זורקים בוץ ומעלילים עלילות ומנסים להציג את ראש הממשלה כמי שדואג רק לעצמו למרות שהאמת היא בדיוק הפוכה. אני מאמין שהציבור מספיק חכם כדי לא לקנות את זה, לראות את המציאות ולתת לנו את המנדט להמשיך ולקדם את המדינה".

משילות וחירות

במקביל לעבודתו בתחום ההיי-טק ועוד בטרם נבחר לכנסת במקום ה-34 ברשימת הליכוד כנציג מחוז חיפה, קלנר היה אחד מן הפעילים הצעירים הבולטים בתנועה. אך מעבר לכך עסק גם בפעילות חברתית כאשר הקים בשנת 2013 את ארגון 'חזון לאומי', המקיים מדי שנה הרצאות וקורסים לסטודנטים ברוח לאומית וציונית.

ח"כ קלנר ומפת בקעת הירדן שהציג רה"מ

"בנוסף לפעילות הפוליטית הבנתי לפני כמה שנים שחייבים לפעול גם בזירה האזרחית שהופקרה על ידי הימין", מספר קלנר. "פוליטיקה היא דבר חשוב אך היא רק קצה הקרחון של פעילות אזרחית ענפה שמובילים כל מיני ארגונים שמנסים לקדם את האג'נדה שלהם. לכן הקמנו את 'חזון לאומי' כמרכז למנהיגות ציונית, במטרה להציג לצעירים חלופה אינטלקטואלית ורעיונית שלא מקבלים אותה באקדמיה, ולהצמיח דור של פעילים ומנהיגים שייקחו אחריות וישפיעו על הזירה הציבורית".

כפי שאנו רואים במקרים רבים ובשל שיטת הבחירות הנהוגה בליכוד, חברי כנסת בכהונתם הראשונה שואפים להציג רקורד עמוס של עשייה, חקיקה ונוכחות תקשורתית, שלפעמים עשוי להתפזר לכל הכיוונים. כאשר ח"כ קלנר נשאל לגבי הנושאים העיקריים אותם הוא מתכוון לקדם בקדנציה הקרובה, הוא מצביע על שלושה מוקדים חשובים: "קודם כל אפעל כפי שפעלתי תמיד לקידום הריבונות והאחיזה של ישראל ביהודה ושומרון ותוך המשך הפיתוח של ההתיישבות. נושא חשוב אחר הוא תחום המשילות – להשיב את הדמוקרטיה לידי נבחרי הציבור שקיבלו את אמון המצביעים והם יהיו אלה שבסמכותם לקבוע, לא יועצים משפטיים למיניהם. בנוסף אקדם את חירויות הפרט במיוחד בתחום הכלכלי, לתת לשוק לצמוח בחופשיות ולקצץ בבירוקרטיה וברגולציה".

יהיה קצת קשה לקדם רפורמה כלכלית במפלגה שבה חברים משה כחלון או חיים כץ

"נכון שלא כולנו תמיד תמימי דעים בכל נושא וזה בסדר. בכל זאת, הליכוד היא עדיין המפלגה הליברלית ביותר שחרתה על דגלה את החירות. זו האידאולוגיה שלנו וזו הדרך של ראש הממשלה. אני תומך בו ומחזק אותו ומאמין שנצליח לשכנע את החברים האחרים כדי להמשיך באותה הדרך, ולא לסטות ממנה בגלל כל מיני אילוצים".

אתה מאמין שנראה אותך בכנסת הבאה?

"אני אהיה היכן שהציבור יחליט ובכל מקום ובכל מקרה, תמיד אמשיך לפעול למען עם ישראל. כמובן שאני מקווה לעשות את זה בכנסת אבל אני פחות חשוב, מה שחשוב זה מדינת ישראל".

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

8 תגובות למאמר

  1. המשך:
    |
    נספח סייבר
    מ-ynet 11.05.18 אמירה לם מפי גיורא איילנד, ראש המל"ל לשעבר: "יכול להיות שבמלחמה הבאה יהיו תקיפות של אתרי שליטה וחסימות של מערכות קשר. שתהיה לחימת סייבר ..שתשבש … אני לא בטוח שהתרבות הארגונית בצבא היום מעודדת את העצמאות שעלולה להידרש [בהעדר קשר]".
    מ"ישראל היום" 07.02.19 יואב לימור תחת הכתרת: " תא"ל נועם שער… ראש חטיבת ההגנה בסייבר על… הניסיונות לשבש … אמצעי לחימה מתוחכמים, לחדור לרשתות תקשורת ולהשיג מידע": "מודיעין, ייצור מטרות, פיקוד ושליטה, .. ומידע… תשתיות מבוססות רשת – כמו … חשמל… ואמצעי הלחימה… ממטוסי קרב ועד טילים… אין דבר שאי אפשר לחדור אליו… מטריד מאוד.. המחשבה ..על פעולות שנעשו …לך תדע מה מחזיקים עלינו השחקנים ש.. מולנו"…במלחמה הבאה? "הנחת העבודה היא שיהיו לא מעט הפתעות…. בתרחיש המחמיר, נראה ניסיונות לאתגר את מערכות האמל"ח שלנו, כמו מערך ההגנה האווירית".
    מ"מידה" 15.03.19 פלורית שויחט תחת הכתרת: " ד”ר הראל מנשרי, ממקימי מערך הסייבר של השב”כ, אומר": " איראן חזקה … בסייבר" " יש להם גם ניסיון תקיפה מוצלח מול ישראל" " הטמעת הגנה לוקחת חודשים רבים, ולכן היתרון תמיד אצל התוקף".
    מ"גלובס" אורי ברקוביץ' 29.06.19 : "כריסטופר קרבס, ראש הסוכנות לאבטחת סייבר של ארה"ב: ' סין, רוסיה, איראן וצפון קוריאה. אלו המדינות בעלות היכולת הגבוהה ביותר' "
    מ"וואלה" אמיר בוחבוט 28.06.19 : "הסיוט…של כל ראשי החברות הגדולות .. ומנהלי התשתיות הטכנולוגיות מבוססות רשת .. ש… יצליחו …לשתק פעילות קריטית" [ אמנם, ספק אם הכוונה היא לשתוק ממושך ].

    1. באמת לא אכפת לכם בשמאל אם מישהו אחר יעמוד בראש הליכוד והבעיה שלכם היא רק עם נתניהו? השמאל הולך בכל הכוח על הראש של נתניהו – מרכז הכובד של המחנה הלאומי, כי יודעים שם שאף מנהיג אחר לא יהיה נמרץ ונועז כמו נתניהו ושכל מנהיג ימין אחר השמאל יוכל להפיל או לגרור לצד שמאל בקלי קלות, כמו שהשמאל עשה לציפי לבני, דן מרידור, רוני מילוא ובני בגין. להגיד "נחליף את ביבי בגדעון סער או באיילת שקד והכל ימשיך אותו דבר" או "אנחנו לא נגד הימין ולא נגד ביבי אלא רק נגד כניעה לסחטנות החרדית" – זה היתממות של נחשים ארסיים. בשביל כנופיית 'רק לא ביבי' גם חתולה בחצאית יותר טובה מנתניהו. הם לא יכולים לנצח אותו ולשבור את עוז רוחו ונחישותו ולכן הם ממליצים לאנשי הימין לבחור סער / שקד / יעלון – דחלילים שלהם שמלכתחילה נעמדים דום לפקודת השמאל.

    2. יש צדק בדבריך. ב4 בחירות אחרונות הצעתי ליכוד אבל בבחירות האחרונות הצבעתי זהות משום שהליכוד מוכר אותנו לדתיים חשוכים ופמיניסטיות מרושעות. אחרי שזהות פרשה כנאה הצביע שוב ליכוד אבל לא בלב שלם. מכוון אחד תומך במדיניות ביטחונית כלכלית מצד שני חושש לחופש שלי מפני דתיים חשוכים ופמיניסטיות מרושעות

  2. כלומר, לדעת המרואיין, ההשגים המדיניים של נתניהו הפיכים? הרי לדבריו, אם השמאל ירכיב את הממשלה הבאה, הוא יהרוס את ההשגים המדיניים של נתניהו. בכל הכבוד, את מה שהייתה חובה לעשות, נתניהו לא ניסה אפילו לעשות בכל שנותיו בתפקיד: ביטול הסכמי אוסלו ופרוק הרשות הפלשתינאית העוינת, ומשנה לשנה מתברר, תחת נתניהו, שמה שאינו הפיך, לאסוננו, הוא דווקא הבכיה לדורות של אוסלו.

    1. השמאל קודם מביא את האסון ואז מצביע עליו ועל מי שמנסה להתמודד איתו ואומר שהוא נכשל.
      השמאל הביא עלינו את הסכם אוסלו תוך הבטחה ל"שלום וביטחון" – קיבלנו אלפי נרצחים ואלפי פצועים בגוף ובנפש, ועכשיו הוא מעז לומר: "למה אתם לא מבטלים אותו"?
      הכניס עשרות אלפי רוצחים לישראל, חימש אותם, נתן להם לגיטימציה בינלאומית והכרה בשקר שלהם ואחרי הטבח המתמשך שגרם בהסכם הזה הוא עוד מעז לומר: "ביבי אשם"!
      נתניהו לא יכול לבטל את הסכמי אוסלו, כי אלה הסכמים שמדינת ישראל (ולא ראש ממשלה כזה או אחר) חתומה עליהם. הוא יכול רק למסמס את ההסכמים האלה ולתפעל אותם לטובתנו, ואת זה הוא עושה יותר טוב מכל אחד אחר: אם תהליך אוסלו היה נמשך היינו מתנתקים גם מיו"ש. בכל מהלך כהונתו הוא לא נגרר לשום "תהליך מדיני", למרות לחצים עצומים מצד אובמה ומצד אבו-מאזן, והצליח להרוג את חזון המדינה הפלסטינית מבלי להרוג מאות חיילים ואזרחים ישראלים במלחמות.
      בעוד 15-20 שנה יהיו מיליון מתיישבים יהודים ביו"ש, היישובים יגדלו גידול טבעי (גם בשטח, אי אפשר לעצור גידול טבעי) ואילו הערבים כבר מתחילים להגר החוצה.

  3. לא פרסמתם את תגובתי שנפתחה במלים:
    "פוליטיקאים לא אחראים נהיו כלוחמים שמורדים במפקדם וסוחטים אותו באיומים בקרב כדי שינוהל לפי שקול דעתם (המשוחדת?).
    זה נראה לי דומה לבגידה, ולעניות הבנתי זה גם בגדר "בגידה" שבחק העונשין (ס' 98)"
    |
    אני מוחה על הצנזורה המוגזמת שעשיתם. מן הסתם, בגלל המלים הנ"ל.

  4. חבר הכנסת אריאל קלנר מעורר התפעלול בתשובותיו. מחשבה לאומית בריאה והתבטאות בהירה. על תהליך אוסלו,הוא אומר כי הביא עלינו מרחץ דמים,הגדרה מדויקת ואמיצה. מבטיח,להוסיף,לפעול לחזוק אחיזתנו בארץ ולחזוק המשילות,מול ההפיכה החוקתית של בג"ץ. חושף את השנאה של,השמאל ,אותו השמאל,המאשים,את הימין הבסתה. הלכוד יכול,להתגאות כי קלנר מיצג,אותו בכנסת. נאחל לו הצלחה ונקוה לנצחון הגוש הלאומי בבחירות.