הפיגוע הרצחני בגרמניה חושף את פניה הרבות של האנטישמיות

יהודי אירופה בכלל והקהילות בגרמניה בפרט מתמודדים מול איום משולש: גזענות ניאו-נאצית מימין, טרור ערבי ואסלאמי ואנרכיסטים אלימים משמאל

הרוצח הניאו-נאצי בהאלה | צילום מסך

הפיגוע שבוצע ביום הכיפורים השבוע בידי ניאו-נאצי בבית הכנסת בעיר הגרמנית הַאלֶה החזיר אותי שני עשורים לאחור, לשנים בהן עבדתי במערך אבטחה של אחת מהקהילות היהודיות במדינה. התחלתי את עבודתי אז כחצי שנה לפני אירועי ספטמבר ופרעות אוקטובר 2000, ועבדתי שם לאורך השנים בהן השתוללה בישראל האינתיפאדה השנייה.

לשמחתי, לאורך תקופת עבודתי בגרמניה לא ספגנו פיגוע הדומה לזה שאירע בהאלה בו נרצחו שני בני אדם, אך כן חווינו אירועים אנטישמיים ואלימים, ניסיונות לפגע ומקרים רבים של איומים הן כנגד מוסדות הקהילה היהודית והן כנגד גורמים בה או יהודים בודדים ברחוב. בכל פעם שבישראל המצב הביטחוני החמיר, כך עלה מפלס המתח בגרמניה, הכוננות אצלנו גברה וההתרעות על פיגועי טרור מגורמים אסלאמיים רבו.

שלושה גורמים עיקריים מהווים איום על היהודים בגרמניה. ראש וראשון הוא הגורם הערבי-אסלאמי המציב איומים מצד ארגוני טרור ערבים כמו החמאס, דאעש וחיזבאללה. איומים אלו דומים למוכר לנו בישראל וכוללים איומי מטעני חבלה ומכונית תופת, ופיגועי התאבדות, ירי וסכינאות. הגורם השני הוא האיום הניאו-נאצי, שבמשך שנים נחשב לאיום בעצימות נמוכה והתאפיין בדרך כלל בריסוס סיסמאות, תקיפות מילוליות ומדי פעם תקיפות פיזיות של יהודים על רקע אנטישמי. היו גם מקרים של ניסיונות חדירה למוסדות הקהילה לצורך פרובוקציה, ולכן הפיגוע בהאלה מהווה תמרור אזהרה משמעותי לשלטונות גרמניה. הגורם השלישי הוא קבוצות אנרכיסטים מן השמאל הקיצוני, המנצלים כל הזדמנות כדי להתפרע ולהשתולל.

החיבור המשולש

כחלק מעבודתי אז וגם מתוך סקרנות אישית, חבריי הישראלים ואני נהגנו לצפות בהפגנות שונות שנערכו בגרמניה. במצעדים ניאו-נאצים שמענו סיסמאות אנטישמיות, קריאות נגד חוקרי שואה בולטים, וכן קריאות נגד ישראל והציונות יחד עם הנפה של דגלי אש"ף.

בהפגנות של פעילים ערבים ואסלאמים נגד ישראל בהן שרפו דגלי ישראל, ראיתי את המוסלמים עטויי כאפיות ובנדנות ירוקות וצהובות צועדים יחד עם ניאו-נאצים במגפיים ומתפרעים אנרכיסטים מהשמאל ששברו חלונות והתעמתו עם המשטרה. כולם הניפו דגלי אש"ף, חמאס וחיזבאללה ונשאו תמונות של מחבלים. אלו שבימים אחרים הפגינו האחד מול השני, שמו להם למטרה משותפת את ישראל והעם היהודי, כל אחד על פי השקפת עולמו בחיבור המשולש של ג'יהאד, ניאו-נאצים ושמאל קיצוני.

החוקים בגרמניה אוסרים על שימוש בסמלים נאציים, אך הניאו-נאצים אימצו סממנים המצביעים על השתייכותם הפוליטית-אידיאולוגית כך שיעמדו במסגרת החוק. הקלים ביותר לזיהוי היו גלוחי הראש הלובשים מעילי טייסים ונועלים מגפיים עם שרוכים לבנים (בשונה מהשרוכים הצהובים של האנרכיסטים), ומניפים דגלים ושלטים של ה-NPD, מפלגת הימין הקיצוני בגרמניה המקדמת מדיניות נאצית ואנטי-ישראלית מובהקת.

מלבדם יש ניאו-נאצים שנראים לצופה מן הצד ככל אדם ברחוב, פרט למאפייני הלבוש המבדילים אותם. גם הם ילבשו לרוב את מעיל הטייסים אך תחתיו ילבשו חולצת טריקו לבנה, ויעדנו על עצמם סמלים עם האות N (ל"נאצי") או האותיות HH המסמלות את הקריאה "הייל היטלר". לבוש פופולארי אחר הן חולצות של חברת הבגדים Lonsdale, שכאשר לובשים אותן עם קפוצ'ון פתוח המסתיר חלק מן האותיות מתקבלת הכתובת NSDA: חלק מראשי התיבות של המפלגה הנאצית.

אלימות וטרור

אין זה סוד שבמוסדות יהודיים בכל רחבי אירופה נמצאים מאבטחים ישראלים, וגם בגרמניה החליטו כי חלק ממערך האבטחה של קהילות יהודיות מסוימות יתבסס על ישראלים. מצד אחד, הדבר נובע מהבנה כי ישראלים מגיעים עם ניסיון ויכולת קרבית להגן על אחיהם היהודים, יחד עם החיבור הטבעי והרגשי שתורם לתחושת השליחות.

מנגד, נוכחות המאבטחים הישראלים מקלה מעט מהאחריות המוטלת על שירותי הביטחון המקומיים. במקרה של פיגוע, האחריות לא נופלת כולה על המדינה, אלא גם על הקהילות והמאבטחים. לכן עליית המדרגה באיום שבאה לידי ביטוי בפיגוע בהאלה מחייבת את שלטונות גרמניה ומערך האבטחה להערכות מחודשת של כל ההיבטים הביטחוניים והמודיעיניים.

התקריות האנטישמיות בגרמניה נמצאות במגמת עלייה וחלק ניכר מהן מגיע ממקורות ערביים ומוסלמים. בשנים האחרונות ראינו מספר דוגמאות בולטות כמו רצח הסטודנטית אושרית חמזה בשנת 2011 שבוצע על ידי אדם סורי; תקיפת ערבי-ישראלי שחבש כיפה באמצע היום ברחוב בברלין בשנה שעברה; תקיפה אלימה של נגן ישראלי בברלין על ידי קבוצת מפגינים פלסטינים בחודש מאי האחרון; תקיפת ראשי הקהילה היהודית בהמבורג על ידי גבר דובר ערבית ביוני, ותקיפה פיזית של רב בשכונת שרלוטנבורג בברלין על ידי שני ערבים באוגוסט. בחודש שעבר הותקף ישראלי מחוץ למועדון בברלין על ידי ערבים משום שדיבר עברית.

כל אלו מצטרפות לתקיפות אנטישמיות רבות מצד גרמנים לא-ערבים מימין ומשמאל, המעידות על כך שלאיומים על היהודים בגרמניה יש פנים רבות. לדידם של האנטישמים, ולא משנה מהו מוצאם או שיוכם הפוליטי, המטרה מקדשת את כל האמצעים. ישראל והיהודים משמשים כתירוץ לאיחוד כוחות של קבוצות אלימות שונות, חלקן אנטישמיות במופגן וחלקת מסתתרות מאחורי שנאת ישראל בכדי לממש את אותה אנטישמיות. את כולן יש לזהות, להכיר ולאפיין, אם רוצים באמת להילחם באלימות ובטרור האנטישמי.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

18 תגובות למאמר

  1. שיתחילו בתפוצות להתחמש במקום להתסמך ברשויות יתר על מידה , המוסר הנוצרי לא יציל אותם אלא להשיב לאלימות ולאנטשימות מנה אחת אפיים!

  2. עוד לא הבנתם שזה היה "מבצע דגל כוזב" בחסות הוד גלובליסטיותה אנגלה מרקל?
    הרי ברור שכל מטרתו של המבצע הזה היא להחליש את האופוזיציה הימנית בגרמניה (שהיא בעיקרה פרו-ישראלית) ולחזק את כוחות השמאל והאיסלם בגרמניה:

    http://www.rikavon.co.il/false-flag/

  3. השאלה המתבקשת, למה יש בכלל קהילה יהודית בגרמניה?????????????

  4. האנטישמיות מעולם לא פסקה באירופה. והחיבור בין מוסלמים לנאצים נמשך ומתעצם מתקופת היטלר וחוסייני שהציע להיטלר את הרעיון של מוות בגז. ושריפה גופות.
    היום החיבור הזה חזק מתמיד עם המסות של מוסלמים באירופה. פתאום הבעיה המוסלמית איננה קיימת כביכול…

  5. לא הבנתי למה משייכים את הניאונאצים לימין?
    אין להם שום חלק בימין הנאצים הם שמאל
    והחלק העיקרי של הסמול
    נאצים =נאציונל סוציאליזם=חברתי לאומי
    יותר קרוב למר"ץ והעבודה
    ממש לא ימין.

    1. יותר בכיוון של כחול-לבן וישראל ביתנו.
      השמאל אינו מתיימר להיות לאומי(נציונל) בניגוד למרכז שמנסה להיות כפי שהגדירה ציפי לבני ״ימין מדיני-ביטחוני ושמאל חברתי-כלכלי״.

    2. גם היטלר רב בו בזמן עם השמאל(סטלין ורוזוולט) ועם הימין(צ׳רצ׳יל).

    3. שים לב שהיאלר נלחם גם נגד מפלגות עם הנהגה שמאלנית(רוזוולט, סטאלין) וגם עם הנהגה ימנית(צ׳רצ׳יל).

    4. רק מזכיר שהיטלר גם נלחם בימין(צ׳רצ׳יל) ובשמאל(סטלין, רוזוולט).

    5. רק מזכיר שגם היטלר נאבק בשני הצדדים: בימין(צ׳רצ׳יל) ובשמאל(סטאלין ורוזוולט).

    6. רק מזכיר שגם היטלר נאבק בשני הצדדים: בימין(צ׳רצ׳יל) ובשמאל(סטאלין ורוזוולט).

    7. רק מזכיר שגם היטלר נלחם הן בימין(צ׳רצ׳יל) והן בשמאל(סטלין ורוזוולט).

    8. בכל מערכת בחירות השמאל מריץ מפלגות "חברתיות" שנועדו לשתות מצביעים ממפלגות הימין – מפלגות שמשמרות את שלטון השמאל ואת שלטון בג"צ. מפלגות שמבוססות על הצבעה של אנשי ימין המאמינים לסיסמאות שלהן כאילו הן "לא שמאל קיצוני ולא ימין קיצוני" אלא מפלגות מרכז. אבל מי שבוחר בהן מחזק את השמאל ומחליש את הימין. אורלי לוי, עמיר פרץ, יאיר לפיד, אלעזר שטרן בקלי קלות יצטרפו לקואליציה עם המחנ"צ ועם מרצ. השמאל יודע שהוא לא מסוגל לקבל מספיק קולות כשהוא מזוהה כשמאל. לכן בכל מערכת בחירות הוא מקים מפלגות שמתייגות את עצמן כ"מרכז": כאלה היו המפלגות "הדרך השלישית", מפלגת הגימלאים, "ישראל אחת", "שינוי" (האמא של "יש עתיד" בהנהגת האבא של יאיר לפיד), "קדימה", "התנועה" ו"יש עתיד". גם במערכת הבחירות הזאת השמאל מפעיל מפלגות "מרכז", בתקווה לשתות קולות של הליכוד ושל איחוד מפלגות הימין, להקים קואליציה צרה בתמיכת המפלגות הערביות – ויאללה, לאוסלו ג'.

    9. א.מצטער שאותה התגובה עלתה שוב ושוב. כפי שרואים מהזמנים ניסיתי הרבה לפני שהיא עלתה.

      ב.ברור שיש דבר כזה. אחרת מה הסיבה של גנץ לא להסתפק ב54 ממליצים שלו+ישראל ביתנו שזה נותן הרבה יותר מה61 הנחותים לו?

    10. א.התכוונתי: ניסיתי הרבה פעמים להעלות את התגובה לפני שהיא סוף-סוף עלתה.

      ב.אמור להיות כתוב: הנחוצים.

  6. על המוסלמים אין מה להכביר במילים – העובדות ידועות.

    על הנאצים שאומרים את האמת בפנים גם אין מה להסביר.

    על הרב הדומם באירופה, האנטישמיות האירופית החליפה צורה. כבר לא מדובר ביהודונים חלשים ומסכנים שנלך לבזוז, לאנוס ולרצוח.

    האנטישמיות החליפה צורה וכעת היא אנטי ישראליות – הם לא מסוגלים כיצד היהודונים בנו מדינה בגודל של אגוז ומתנהגים כבעלי הבית.

    על 10 מיליון עקורים ועוד 500,000 הרוגים ומי יודע כמה פצועים האירופים מגיבים בקול ענות חלושה.
    על פלישת טורקיה לחבל הכורדי והרג במאות בתוך יום ממלמים כמה מילים.

    על ישראל פותחים מבזקים כאשר מחבל שבא לרצוח ומצא את עצמו ממולא בפלדה ועופרת.

    פשוט, בכל פעם שאנחנו שומעים את הביקורת האירופית במתק שפתיים כשל מורה במוסד לעבריינים אין אנו צריכים להקשיב אלא להזכר שמדובר באנטישמיות מודרנית.

    הצרה שהתשקורת הדוברת עברית (שימו לב לא כתבתי ישראלית) משמשת מהוד לאנטישמיות האירופית הצבועה.

    בהבט הזה, הימין בשלטון 40 שנים אבל מועצת העיתונות ומועצת הרשות השניה מאוישת באנשים של הממסד הישן שלא נותנת פתחון פה לימין.

    את ישראל היום, ערוץ 7 וערוץ 20 ניסו לסגור ובשבחי חופש הבטוי.

    1. את ערוץ 7 הם כבר לא צריכים לסגור: מאז שאיילת שקד ונפתלי בנט השתלטו על המפד"ל ערוץ 7 נראה כמו סניף של ידיעות אחרונות, עם תוספות קטנות של מס שפתיים לציבור הדתי לאומי (כיצד בונים סוכה? מתי ייפתח מקווה חדש ביישוב מעלה נפתלי, וכדומה), כדי להמשיך להיחשב אתר "דתי לאומי". ממחזרים שם כתבות מתוך ידיעות אחרונות, הרבה מהכותבים הם אנשי הארגונים הנתמכים על ידי הקרנות להשמדת ישראל והשנאה לליכוד ולנתניהו פורחת שם ממש כמו באתרי השמאל המוכרים. בימים האחרונים גם חוסמים שם תגובות שמתריעות נגד המצב הזה ומיד עם היכתב התגובה היא נמחקת ומתקבלת הודעה אוטומטית בנוסח: התגובה נמחקה בשל מדיניות האתר.

  7. אני קורא ליהודי התפוצות להחליט: או לעלות לישראל, או ללמוד קרב מגע.