"אין לי אמון במערכת המשפט, חייבים להקים ועדת חקירה לפרקליטות"

עו"ד כנרת בראשי מבקרת בראיון ל'מידה' את הפרקליטות והעומד בראשה: "שי ניצן סידר לעצמו הגנה מהתקשורת וכולם מפחדים ממנו. שכרון כוח של פקיד אחד יכול להיות מסוכן"

"חשיפת המחדלים של מערכת המשפט לא קשורה לצד פוליטי". עו"ד כנרת בראשי | צילום מסך


כנרת בראשי הייתה עורכת דין צעירה בראשית דרכה כאשר התפרסמה כמי ששימשה פרקליטתה של אורלי רביבו, המתלוננת הראשונה על עבירות מין מצד הנשיא לשעבר משה קצב, ייצגה אותה כחשודה בסחיטה והגישה בשמה תביעת לשון הרע. אותה פרשה מתוקשרת ומסועפת הביאה אותה גם למפגש ראשון וקרוב עם גורמים שונים במערכת המשפט, ובמיוחד עם בכירים בפרקליטות המדינה.

"כאשר עתרנו לבג"ץ כדי להכליל את מרשתי בכתב האישום, אני הייתי העותרת היחידה שהורשתי לעיין בחומר החקירה", היא נזכרת בשיחה עם 'מידה'. "הגעתי לפרקליטות בירושלים כדי לעיין בחומרים והפנו אותי למחסן מעופש שבו הייתי צריכה לבלות כמעט שבועיים. זה נעשה בכוונה כדי להתיש אותי ולגרום לי לוותר. רק אחרי שפניתי לבית המשפט הסכימו להקצות לי חדר נורמלי לקרוא בו את המסמכים, וגם זה תחת השגחה של שומר. בפרקליטות ניסו במפורש להסתיר ממני מידע ועשו את הכל כדי להכשיל אותי בעבודתי". עם התקדמות ההליך המשפטי ומעברו לבית המשפט העליון, החלו להתגבר גם הכותרות בעיתונים ובמהדורות החדשות, שהיו מכוונות לרוב נגד המתלוננות במטרה להציג אותן באור שלילי ולפגוע באמינותן. "היו כל הזמן הדלפות לעיתונאים בשם בכירים שטענו שאין שום ראיות ושהמתלוננות שקרניות. זה מה שהתחיל להדליק אצלי נורות אדומות בכל מה שקשור לפרקליטות", היא מספרת.

פרקליט המדינה שי ניצן | צילום מסך

אותן נורות אזהרה החלו להבהב באור חזק עוד יותר כאשר הדיונים הגיעו לאולמות בג"ץ. "מהרגע שהחלטנו שמגיעים לעליון הגיע גם שי ניצן, שהיה אז המשנה לפרקליט המדינה" מספרת עו"ד בראשי ומוסיפה: "לאורך כל הדיון הוא השתלח במתלוננות בצורה קשה מאוד. הוא טען שהן לא אמינות ושקרניות ופסל את כל העדויות שלהן בזלזול, כאשר הנשיאה דורית בייניש מאפשרת לו להמשיך בלי הפרעה. בכל פעם שניסיתי להתערב ולמחות היא השתיקה אותי, עד שלא יכולתי יותר. התפרצתי לדברים שלו ואמרתי 'עד כאן': לא יכול להיות שיושבות מתלוננות בביתן וקוראות את הדברים הלא-נכונים שפרקליט בכיר מביא פה בבית המשפט. בייניש נתנה לי לדבר אבל בהמשך הוציאה צו איסור פרסום על הדברים שאמרתי".

ניסית לשוחח עם שי ניצן בעצמו?

"באחת ההפסקות בדיון ניגשתי לניצן ואמרתי לו שהוא מטעה את בית המשפט. הוא הסתכל לי בעיניים ובשיא היהירות השיב: "למי הם יאמינו – לי או לך?", ואז פשוט הלך מהמקום. כל ההתנהלות שלו הייתה זחוחה כאילו הוא בעל הבית במשפט ובטוח שהוא הולך לנצח. לימים כולנו זוכרים שאותן ראיות לגביהן הוא טען שהן שקריות, התבררו כאמת".

מאז אותה פרשה נושאת עו"ד בראשי ביקורת קשה נגד מערכת המשפט ובכיריה, ביקורת שהגיע לשיא נוסף בשבוע שעבר עם סערה נוספת סביב נושא הפרקליטות לאחר דבריו של שר המשפטים אוחנה לגבי הצורך בביקורת והתגובות הקשות מצד שי ניצן ואחרים. בפוסט חריף שפרסמה בראשי בדף הפייסבוק שלה הטיחה ביקורת קשה בניצן, ובין השאר כתבה כי פרקליט המדינה "מדליף חומרי חקירה לעיתונאים כתנאי לסקופים" ו"מהלך אימה על פרקליטים". בשיחה עם 'מידה' היא אומרת כי מדובר בדברים אותם היא משמיעה במשך שנים: "כבר 12 שנה שאני מנהלת מסע ומבקשת שיפתחו בחקירות מכיוון שחשוב שכל הציבור במדינה יכיר את ההתנהלות של שי ניצן. אם תבדקו את כל הפרשות החמורות שנקשרו לפרקליטות בשנים האחרונות כמו סיפור רות דוד שהושתק או סגירת התיק לאורי מסר שהיה מעורב בפרשת אולמרט ואשתו הייתה בכירה במשרד המשפטים, הפריצה לטלפון של אפי נוה, תראו שניצן קשור לכולן בדרך כלשהי. כל טיוח, כל הגנה על פרקליט שסרח – תמצאו שם את שי ניצן. לא יכול שזה נמשך שנים ואף אחד לא נותן הסברים".

לדעתך השר אוחנה צודק בביקורת נגד הפרקליטות?

"אוחנה צודק לחלוטין. שמעתי את הדברים שאמר בקשר לחקירות של יועצי ראש הממשלה והסכמתי עם כל מילה. בכל מערכת נורמלית ראיות שהושגו מתוך חיטוט בטלפון היו נזרקות לפח ומי שעשה את זה היה עומד לדין. זה מנהג פסול של רמיסת זכויות ששי ניצן החל בו בפרשת אפי נוה. למרות שאני מצביעה לשמאל הייתי מוכנה להצביע אחרת אם יבטיחו לי שאוחנה ימשיך לכהן כשר משפטים. הוא השר הכי אמיץ שכיהן בתפקיד הזה מאז קום המדינה".

"השופטת גרסטל הייתה עדינה"

הקשר בין ניצן ובראשי לא הסתיים לאחר משפט קצב, כאשר לטענתה גם שנים ארוכות לאחר מכן הוא נטר לה טינה וניסה בדרכים שונות להצר את צעדיה. לפני מספר שנים הוזמנה בראשי להנחות את טקס הפתיחה של כנס לשכת עורכי הדין באילת. הטיסות וחדרי המלון כבר הוזמנו, ואפילו הופצו הזמנות לטקס עם שמה כמנחה, אך אז הדברים החלו להשתבש. "ברגע שבפרקליטות שמעו שאני המנחה, שי ניצן הודיע שהוא מחרים את הכנס יחד עם שאר הפרקליטים הבכירים", היא מספרת. "ברור שלא יכול להיות כנס כזה בלי הפרקליטות, אז הלשכה פשוט ביטלה את ההשתתפות שלי כמנחה". במקרה אחר עליו מספרת בראשי, כאשר ארגנה יום עיון בלשכת עורכי הדין בהשתתפות שר המשפטים לשעבר פרופ' דניאל פרידמן ואנשי הפרקליטות, ניצן ביטל את השתתפותם ממש ברגע האחרון, ובמקומם שלח פרקליטה "שהקריאה מהדף את הסיבות מדוע הפרקליטות מסרבת להשתתף בכנס בגלל הביקורת שהשמעתי עליה". בפעמים אחרות לטענתה מתלוננות שייצגה בתיקים של עברות מין סיפרו לה כי בפרקליטות ייעצו להן "להחליף עורכת דין".

בכל הפרקליטות אין אף אחד שמעז לצאת נגד ניצן?

"אני מדברת עם פרקליטים מכהנים שאומרים לי שהם חשים מאוימים משי ניצן, שמנסה להשתיק כל ביקורת נגדו. היו אפילו כמה תלונות לנציב התלונות רוזן אבל הוא לא עשה איתן כלום. אני מבינה למה אנשים מפחדים לדבר, אבל זה לא דבר שיכול לקרות במדינה מתוקנת".

השופטת הילה גרסטל השמיעה בעבר דברים קשים על ניצן

"היא אמרה בראיון ל'עובדה' שהפרקליטות חולה ואני בהחלט מסכימה איתה, למרות שאני חושבת שהיא הייתה עדינה מאוד כשאמרה על שי ניצן שיש לו קושי עם אמירת האמת ושהוא לא ראוי לתפקיד. אז גם אני הזויה, וגם השופטת גרסטל הזויה – כולם הזויים ורק שי ניצן הוא הצדיק הגדול? לדעתי שכרון הכוח הזה של פקיד בכיר אחד יכול להיות דבר מסוכן".

נראה שניצן מקבל גיבוי מלא מהיועץ המשפטי לממשלה

"לי זה מרגיש שמנדלבליט משמש כ'יס-מן' של פרקליט המדינה ונכנע לכל גחמה שלו. הרי מי שאמור להורות על חקירה של הפרקליטות זה היועמ"ש, אבל רואים בהתנהלות שלו שהוא פשוט מפחד משי ניצן ואין לו שום אמירה עצמאית".

מה צריך להיות התפקיד של התקשורת בסיפור הזה?

"שי ניצן למעשה סידר לעצמו הגנה מלאה מהתקשורת תמורת הדלפה קבועה של חומרים לכתבי משפט שמהווה שיבוש של חקירה. הכתבים שכחו שהם צריכים להציג לציבור את האמת באופן נייטרלי, ובמקום לספר את האמת הם מתגייסים למסע של ניצן לכס השיפוט בעליון. הם הפכו למעשה לכלי משחק שלו".

המקור להדלפות הוא בפרקליטות?

"אני מאמינה שהפרקליטות ומי שעומד בראשה הם המקור למרבית ההדלפות. לכל תיק רגיש יש פרקליט שמלווה את החקירה וכל החומר נמצא אצלו. כאשר אנחנו רואים שדברים מגמתיים מתפרסמים בחדשות עוד לפני שחומרי הראיות הועברו לצוות ההגנה, זה די ברור מי מדליף ולמה".

"בג"ץ הוא סניף של הפרקליטות"

לאורך כל השיחה מקפידה עו"ד בראשי, השותפה כיום במשרד שגב בראשי, לציין כי ביקורתה נגד מערכת המשפט אינה מונעת מדעה פוליטית. "כל מי שמכיר אותי יודע מה עמדתי הפוליטית, והיא רחוקה מאוד מזו של מי שמכהן כיום כראש הממשלה. אבל חשיפת המחדלים של מערכת המשפט לא צריכה להיות קשורה לצד פוליטי, זה צריך להדאיג כל אזרח במדינה ללא קשר לימין או שמאל".

אז איך לדעתך ניתן לתקן את המצב הזה?

"חייבים להקים ועדת חקירה שתבדוק את כל התיקים ותברר לעומק את ההתנהלות השערורייתית של הפרקליטות בכלל ושל שי ניצן בפרט – המכרזים התפורים, התיקים שנסגרו והחקירות שנפתחו. זה נכון שהוא בקרוב מסיים את תפקידו אבל גם אחריו יישארו החברים שלו בעמדות בכירות במערכת. תחשוב על מצב שבו ניצן מתמנה לעליון והחברים שלו בפרקליטות באים לטעון בפניו בתיקים רגישים. זה מוביל לכך שבית המשפט העליון לא מתעסק באמת בדברים החשובים, אלא רק בדברים שירצו את החברים במערכת. בג"ץ לא קיים יותר והפך לסניף של הפרקליטות".

עם כל הניסיון שלך בתחום, האם יש לך היום אמון כלשהו במערכת המשפט?

"התשובה הקצרה היא שלילית באופן חד-משמעי, אבל כן צריך לציין שזה תלוי המון בזהות השופט. לכן אני מקפידה היום לקחת תיק רק אחרי שאני יודעת מי השופט שדן בו. אני בעצמי עשיתי את ההתמחות בבית המשפט ואני יודעת שיש המון שופטים ופרקליטים טובים וישרים, הבעיה היא שאתה אף פעם לא יודע אם תיפול על אחד שאינו כזה. יש אנשים ראויים במערכת אבל מי שעומד בראשה חייב להיחקר על הרבה מאוד דברים שנעשו בפרקליטות בתקופתו".

בראיון לשרון גל ב'גלי ישראל' אמרת שאת פוחדת לרדת בלילה לזרוק את הזבל

"ניהלתי לבד את תיק קצב במשך שבע שנים של מאבק מול מוקדי כוח מאוד חזקים, ובכל הזמן הזה לא חששתי כמו היום. יש ימים שלמים שאני לא רגועה ולילות שאני לא ישנה בהן. הרבה אנשים אומרים לי לרדת מהעניין, כי גם ככה אי אפשר לשנות כלום מול מערכת חזקה כזו שמוגנת על ידי פוליטיקאים ואנשי תקשורת. הייתי בהחלט יכולה להנות מהחיים ולעשות דברים אחרים אבל כנראה שזה חזק ממני".

עד מתי תוכלי להמשיך ככה?

"אין לי תשובה לזה".

ממשרד המשפטים נמסר בתגובה:

"מדובר בהשמצות וטענות מופרכות וחסרות כל יסוד".

רכשו עכשיו מנוי ל'מידה' ותהנו מהנחה מיוחדת על ספרי שיבולת החדשים + כתב העת 'השילוח' לשנה מתנה!

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

46 תגובות למאמר

  1. צריך להיזהר עם מסרים כאלה: היא מתמקדת יותר מדי בשי ניצן ומציגה אותו כשורש הבעיה. אבל זה לא נכון, מדובר על בעיה שורשית שפשטה ברחבי הפרקליטות.
    אם ניתן יעזוב מסיבה כזו או אחרת, המחליפה המסומנת שלו-ליאת בן ארי פשוט תמשיך באותו קו בדיוק כמו שהשופטות ביניש, נאור וחיות המשיכו את ברק ודבר לא השתנה בעקבות פרישתו.
    סימון מטרה שגויה גורם להפניית אנרגיות בכיוון שגוי שזה גם בזבוז וגם מונע טיפול במקום הנכון.

    1. כנרת אני מעריץ את אומץ ליבך אך לצערי זה כמו לשפוך דלי צבע בלב ים …..

    2. צריך להתנסות בהופעה בבית משפט ולחוות בעצמך את מה שהולך שם אצל שופט ואיך העורך דין שלך מוכר אותך לצד השני. ואם אין לך עורך דין בית המשפט רומס אותך. מי שלא התנסה לא מאמין ולא מבין. האוכלוסיה מתחלקת ל2, המאושרים אלה שלא התנסו בבתי המשפט ואלה שהוסיפו ידע והוסיפו מכאוב עמוק

    3. מעניין למה מנדלבליטמ פוחד ולמה הוא מתחבא איפה עמודההשגרה שלו האם גם הוא פוחד משי ניצן ולכן שותק ומרכין ראשו??? ,נורא ואיום בדק בית מייד ,מנדבליט מדוע אתה מובל ולא מוביל ??? למה אתה מגונן על הם
      פרקליטת מאיימים עלייך ????
      ביום כיפור אמרת וידוי ????

    4. מדוע לא מבוצעת פנייה רשמית
      לחקירת השוטרים
      לחקירת הפרקליטות
      ע"י וועדה בלתי תלויה……
      עם סמכויות…..
      למה זה לא מבוצע כל הדיבורים לא ישנו מאומה
      אולי מעשיים ירחיקו אותנו מהנגע הרע הזה בקירבנו.
      מותר לנבור ולחקור פרשיות מספר שנים אחורה
      אפשר גם לבדוק את המושחתת רות דוד שיש מי שמגדיר אותה פרקליטה או למושחת פישר….
      ועוד רבים אחרים
      שר המישפטים מר אוחנה מתבקש לצאת לביצוע
      צורך קיומי שלנו.
      תודה

  2. No freeman shall be taken or [and] imprisoned or disseised or exiled or in any way destroyed, nor will we go upon him nor send upon him, except by the lawful judgment of his peers or [and] by the law of the land.

    אנגליה – 1215

    מאחר ומושבעים לא יהיו בימי חיינו.. לפחות אישור של 24 אזרחים (רגילים) על כל כתב אישום שמוגש. שה פרקליטות תשכנע 24 איש למה צריך בכלל להיות מוגש כתב אישום ועל מה נגד אזרח אחר…
    הבעייה לא שי ניצן – הבעייה איזונים ובלמים של הפרקליטות והמשטרה. עד אז, נהייה תקועים עם שיטת המשפט האנגלית לילידים שהשאיר לנו כיבוש זר לפני 71 שנה..

  3. שורש הבעיה הוא בבית המשפט העליון, השתלטה עליו ועל המדינה חונטה המורכבת ממספר משפחות ושדואגת למנות את המקורבים אליה והחברים בה, לתפקידי מפתח ולממשיכי דרכם, 50,000₪ בחודש ועוד הטבות כהנה וכנה מכספי משלם המסים הם לא דבר של מה בכך, על מנת לנקות את האורוות על הכנסת לפעול ולחוקק כך שהמהפכה השיפוטית שארעה במדינה בשנות התשעים תבוטל ושופטי העליון ישפטו כלשון החוק ולא כפי שהם מתחכמים ובוחרים לפרש אותו כפי שמתאים ומתחשק להם. שני מוסדות נוספים בהם יש לערוך בדק בית הם המשטרה ופרקליטות המדינה ושוב זהו תפקידה של הכנסת ושל לשרים הממונים להקים ועדת בקרה ופיקוח, תפוחים רקובים מקומם בפח האשפה.

    1. אורוות זה ביתם של סוסים, ויש סוסים מדהימים
      מדובר בדיר חזירים/מאורת נחשים
      ואת זה צריך לנקות:
      לפטר את כולם
      לנקות את הדיר היטב היטב
      ולבחור שופטים אמיתיים, עם כוונות טובות ולא חתרנים

    2. צדק צדק תרדוף, צודק בהחלט. בית המשפט העליון פשט את הרגל. בזיון לדמוקרטיה ולמדינת ישראל.

  4. כל הכבוד לא פוחדת להגיד את האמת צדיקה בסדום מי שרואה כיצד מטפלים ברות דוד ורונאל פישר מבין מדוע מתנהגת הפרקליטות כך פוחדים מרות דוד שתוציא את האמת על מה שנעשה בפרקליטות עכשו הם מגינים גם על עורכת הדין שאסור להגיד אפילו את שמה שגרמה להרצחו של עורך הדין יורם חכם במסרים השקריים שהעבירה לאסי אבוטבול מעניין מה הם מסתירים ולמה כל כך מגינים עלייה

    1. דוד הייתה זו שהחליטה לסגור את "תיק העמותות" של יועציו של אהוד ברק במערכת הבחירות לראשות הממשלה ב-1999; ולהעמיד לדין ב-2005 את עומרי שרון, בנו של ראש-הממשלה לשעבר אריאל שרון, בשל עבירות על חוק המפלגות. שרון הבן הורשע בקבלת תרומה אסורה, וריצה תשעה חודשי מאסר.

      דוד עמדה גם בראש צוות התובעים בפרשת המרמה והגניבה מהסתדרות העובדים הלאומית, שבה הורשע שר האוצר לשעבר אברהם הירשזון; וכן מהפרקליטים שבהם נזף מבקר המדינה דאז, מיכה לינדנשטראוס, בפרשת הקלטות הסתר של שר המשפטים לשעבר, חיים רמון. לינדשטראוס מתח ביקורת חריפה על תפקודם של דוד ואחרים, במסגרת טיפול המשטרה והפרקליטות בחומרי האזנות הסתר, שנוהלו במסגרת חקירת פרשת הנשיקה הכפויה של רמון.

      כמו כן, דוד ניהלה בשעתה את התיק נגד בני משפחת אלפרון, הובילה את הליך הסגרתו של זאב רוזנשטיין; ונטלה חלק גם בהליך הסגרתו של מאיר אברג'יל לארה"ב. דוד כיהנה גם כנציגת היועמ"ש דאז ב"ועדת שמגר", שבחנה את רצח ראש-הממשלה יצחק רבין.

      קיראו עוד ב"גלובס"

      "אישור לגדל 20 דונם של קנאביס הוא כמו אשראי בלתי מוגבל"
      מקדונלד'ס מפטרת את המנכ"ל: ניהל מערכת יחסים עם עובדת
      לקראת הפתיחה בתל אביב: האם הבורסה תשבור את השיא
      מחוץ לבורסה: הקרן שמציעה השקעה בהלוואות P2P בארה"ב

      מוקדם יותר בקריירה הציבורית שלה, שימשה דוד כתובעת במשפטו של שר המשפטים יעקב נאמן, שהואשם בעבירות של עדות שקר, שבועת שקר ושיבוש מהלכי משפט. נאמן זוכה מכל האישומים נגדו.

    2. דוד הייתה זו שהחליטה לסגור את "תיק העמותות" של יועציו של אהוד ברק במערכת הבחירות לראשות הממשלה ב-1999; ולהעמיד לדין ב-2005 את עומרי שרון, בנו של ראש-הממשלה לשעבר אריאל שרון, בשל עבירות על חוק המפלגות. שרון הבן הורשע בקבלת תרומה אסורה, וריצה תשעה חודשי מאסר.

      דוד עמדה גם בראש צוות התובעים בפרשת המרמה והגניבה מהסתדרות העובדים הלאומית, שבה הורשע שר האוצר לשעבר אברהם הירשזון; וכן מהפרקליטים שבהם נזף מבקר המדינה דאז, מיכה לינדנשטראוס, בפרשת הקלטות הסתר של שר המשפטים לשעבר, חיים רמון. לינדשטראוס מתח ביקורת חריפה על תפקודם של דוד ואחרים, במסגרת טיפול המשטרה והפרקליטות בחומרי האזנות הסתר, שנוהלו במסגרת חקירת פרשת הנשיקה הכפויה של רמון.

      כמו כן, דוד ניהלה בשעתה את התיק נגד בני משפחת אלפרון, הובילה את הליך הסגרתו של זאב רוזנשטיין; ונטלה חלק גם בהליך הסגרתו של מאיר אברג'יל לארה"ב. דוד כיהנה גם כנציגת היועמ"ש דאז ב"ועדת שמגר", שבחנה את רצח ראש-הממשלה יצחק רבין.

      מוקדם יותר בקריירה הציבורית שלה, שימשה דוד כתובעת במשפטו של שר המשפטים יעקב נאמן, שהואשם בעבירות של עדות שקר, שבועת שקר ושיבוש מהלכי משפט. נאמן זוכה מכל האישומים נגדו.

  5. למהפכה שחוללה הרשות השופטת ושבסופה עבר אליה מוקד הכוח העיקרי במדינה יש הסבר הרבה יותר טריוויאלי מאשר מנסים למכור לנו, בית המשפט העליון כבר מזמן אינו סתם עוד מקום עבודה עבור שופטיו, החל משנות התשעים המוקדמות, כשהשופטים ההגונים והישרים ואנשי הדור הישן פרשו ממנו, המוסד הזה הפך מועדון סגור ועסק משפחתי(ראה דבריו של השופט מישאל חשין שאמר כי העליון הוא בית אבא וכל יד שתורם עליו תגדע) ואשר המחשבה כי אדם שאינו כלבבם יצטרף אליו ויתחלק איתם בשלל מעוררת בהם חלחלה, בדיוק כמו בשנותיה הראשונה של מדינת ישראל שמפא״י ראתה במדינה ואזרחיה את רכושה ועשתה בהם ככל העולה על רוחם של מנהיגיה, כך נוהגיםשופטי העליון כיום, ההסבר לפעולותיו של אהרון ברק ושל ממשיכי דרכו מאז וכיום הוא הרבה יותר פשוט מהפלספנות והמילים הגבוהות בהן הם מתרצים את מעשיהם הנלוזים, הפחד הכי גדול שלהם כמו כל אחד מאיתנו הוא לאבד שליטה גורלם ועל מה שהם רואים כעסק משפחתי, וכתוצאה מכך לאבד את היוקרה, הכבוד והפרנסה היפה לצאצאיהם ומקורביהם בעתיד, וע״מ לשמור על מה שהם הגיעו אליו הם לא יבחלו בשום פעולה, גם אם זה אומר לשסות את הפרקליטות, המשטרה והתקשורת כדי שיעלילו עלילות שוא כנגד מי שהם רואים כמסכן את כל מה ששייך להם אישית לפי ראיית עולמם, ולכן הם אוספים מידע על שופטים כדי לדעת את מי לסננן, ולכן הם פותחים בחקירות נגד אנשי ציבור ומקפיאים תיקים לשעת הצורך, ולכן הם מתעקשים להשאיר את מינויי שופטי העליון בידם, ולכן לא יעזור לרוה״מ גם אם יחזור על המנטרה כי ״לא יתן לפגוע במערכת המשפט״ מאה פעמים ביום ובכל יום, מבחינתם גם אם הוא מתכוון לכך הרי יש בימין מי שזומם להתנכל להם ולנשל אותם מהירושה ולכן רוה״מ מסומן ופסול מראש וכל האמצעים כשרים כדי שיביאו את ראשו על מגש, ולמטרה זאת יש שותפים שונים, חנפנים מלחכי פנכה ומתנדבים רבים שמאמינים כי הם יקודמו בתפקידם, יבואו על שכרם, ואף יגיעו לשבת בעליון וגם סתם ערב רב של אנשים אכולי שנאה תהומית לרוה״מ, מדובר באוסף משפחות פשע ורשע ממש כמו הקוזה נוסטרה הסיציליאנית.
    כדאי שנבחרי הציבור יפנימו כמה שיותר מהר, עדיף שהם ינקו את האורוות לפני שיהיה מאוחר מדי ואז המשפחות הללו יחסלו אותם מבלי להניד עפעף.

    1. כשהיה אהרון ברק נשיא בית המשפט העליון, אשתו אלישבע ברק היתה סגנית נשיא בית הדין הארצי לעבודה וכפופה לסמכותה הערעורית של הערכאה שבעלה עמד בראשה. את ההתמחות שלה עשתה בשנים 78-77 בפרקליטות מחוז ירושלים ואצל נשיא בית המשפט העליון יואל זוסמן, בזמן שבעלה היה יועץ משפטי לממשלה (78-75). בשנים 87-78 היתה עוזרת משפטית של נשיא בית המשפט העליון מאיר שמגר, כשבעלה היה שופט בבית המשפט העליון (יתרה מזאת: מנהל ערוץ החדשות בערוץ 10 הוא רם לנדס – חתנו של אהרון ברק, שהיה בעבר מנהל חברת החדשות בערוץ 2, וחתן אחר של אהרון ברק – עו"ד דן כהן היה דירקטור של חברת החשמל בעודו היועץ המשפטי של חברת הדלק הלאומית של משרד התשתיות. באותו זמן היה הבן של אהרון ברק היועץ המשפטי של חברת "פי גלילות" האחראית על ניפוק כל הדלק לחברות הדלק במדינה).
      מני מזוז היה היועץ המשפטי לממשלה, כשאחותו ימימה מזוז כפופה לו מקצועית כיועצת משפטית של משרד האוצר ואשתו, אלינוער מזוז כפופה לו מקצועית כמשנה ליועץ המשפטי של משטרת ישראל. אותה עו"ד אלינוער מזוז סייעה בעבר לאהרון ברק בעריכת ספרים משפטיים.
      כשהיתה דורית בייניש שופטת בית המשפט העליון, התמחתה בתה דניאלה אצל נאוה בן-אור מפרקליטות המדינה ולאחר מכן היתה בן-אור ממונה על דניאלה ביניש ובאותו זמן גם הופיעה בפני אמה, השופטת דורית בייניש. כשדניאלה בייניש עבדה בפרקליטות המדינה היא הופיעה בפני עמיתים של אמה, שופטי בית המשפט העליון, בהם חברתה הטובה של אמה עדנה ארבל.
      כשהיה תאודור אור שופט בית המשפט העליון כיהנה אשתו מיכאלה שידלובסקי-אור כשופטת בית המשפט המחוזי בירושלים והערעורים על פסיקותיהן נידונו בפני שופטים שהיו עמיתים של בעלה.
      רון סוקול, שנשוי לבתו של השופט אור מנישואיו הראשונים, היה שופט בית המשפט המחוזי בחיפה, שופט בית משפט השלום ולאחר מכן רשם בית המשפט המחוזי בחיפה.
      כשהיה אליקים רובינשטיין שופט בית המשפט העליון כיהנה אשתו, מרים רובינשטיין, כמשנה לפרקליט המדינה.
      כשהיה משה טלגם סגן-נשיא בית המשפט המחוזי בתל-אביב שימשה אשתו, רות טלגם, שופטת וסגנית נשיא בית משפט השלום בבת-ים, כאשר ערעורים על פסיקותיו נשמעו בבית המשפט המחוזי בתל-אביב.

      ולקינוח – פרקי אליקה:

      https://rotter.net/forum/scoops1/527245.shtml#27

  6. הכל טוב ויפה. יש מטה מאבק? יש מי שמוביל את המחאה באופן אקטיביסטי?

  7. חבל שהיו אנשי ימין אדיוטים שלא הצביעו הפעם, וכאלה עוד יותר אדיוטים שהצביעו לשמאל. יכלה היום להיות ממשלה ימנית עם 61 חכים לפחות שתטפל בכל הזוועה הזאת במערכות הארורות הללו.

  8. אלו יהודים בתחפושת ערב רב נחשים בעור של כבש !
    רק מלראות את מיכל בן ארי,אפשר להבין מה היא רוצה ומה יעד תפירת התיקים.

  9. אני יודעת שבית המשפט ברוב המקרים מכור
    פרקליטים תופרים מבצעים חופשי עבירת נגישה
    ושופטים מאשרים
    עד שלא יעמידו לדין מושחתים מהמערכת
    זה ימשך עם כל הבקורת – צריך אכיפה

  10. כל הכבוד לכנרת בראשי.
    נדרש טיפול שורש בפרקליטות .
    מי יכול לדרוש לפטר את שי ניצן והכפיפים החברים שלו ?

    אין אמון במערכת המשפט. בג"ץ ופרקליטות הפכו לחונטה.

  11. למותר לציין שכל תביעה שמוגשת לבית המשפט, נותנת לו עוד לגיטימציה.
    בואו נפסיק להאכיל את המפלצת ונחזור להתנהג כמו בני אדם אנושיים, שיודעים לטעות ויודעים גם לסלוח.
    איום בתביעה הוא כמו "אני אגיד אותך לגננת" מימי הגן הילדותיים.
    שווה לוותר על חלק מהאינטרסים שלנו, גם על כסף או נדל"ן, כדי שעוד כמה שנים לא נמצא את עצמנו עם גננת מתעללת.

  12. מערכת המשפט, מעולם, משרתת רק את השלטון. משפט הכנסייה, משפט המלך, מערכת המשפט הקומוניסטית, היד הארוכה של משטרים טוטליטריים. בזמננו, המערכת משרתת את ״שלטון החוק״.״שלטון החוק״ היינה תפיסת עולם ליברלית שהשתרשה במערב לאחר קריסתו במלחמת העולם. מחיקת גבולות, מחיקת לאום, מחיקת מסורות ואמונות. אידאולוגיה סמי דתית שבמרכזה ״אזרח״ נטול זהות שחי במדינה אוניברסלית תחת מערכת חוקים פרוצדורליים, ״ שלטון החוק״. פריסה כלל מערבית מבית המשפט הבין לאומי בהאג לכל שלוחותיו המקומיות, בתי המשפט העליונים. רעיון השוויון הטוטלי, דתי, לאומי, מגדרי, מיני, גזעי, מאפס כל ייחודיות קבוצתית ומסרס כל רגש מלכד. ״האזרח החדש״ הוא סוג של אדם נטול אדם שכל תפקידו הדמוקרטי, לתחזק, לקיים, להצביע, לפעול ולהפגין למען יישאר לנצח חסר אונים וזהות. ללא אהבת מולדת שייכות ללאום למסורת, כל מבטו מופנה מעלה ״לשלטון החוק״ על כל המערכות שלו, שיגנו עליו, על חירותו, על חיו, על ביתו. השאלה ממי יגנו עליו? הרי שוחר רעתו זהה לו, שווה לו. הוא זה ששוחר רעתו טוען שההפך הם פני הדברים. זוהי תרבות השיויון השקרי של ימנו. פנטיות דתית, לא שונה בכלום מכל פנטיות אנושית. חסידיה לא צריכים לתאם מהלכים כמו שנוצרים לא מצטלבים בתאום. אין מקום בדת השוויון האוניברסלי ללאומיות, למפלגה לאומית לראש ממשלה ימני. אין מקום לחוק לאום, למדינת לאום. אין מקום להגנה עצמית, לצבא לאומי. לבני העם היהודי נשללה היכולת לקבוע את עתידם, גבולות מדינתם, ראש ממשלתם ועצם קיומם. עם זר אבל ״אזרח זהה״ הכריע את הפסד הימין, הכריע בנסיגות אוסלו, הכריע בחיי יהודים. אין קיום לאירופה ללא גבולות סגורים ורב תרבותיות. אין קיום לישראל תחת דת השיוויון.

  13. לכבוד הכתב אמיר לוי, שלום רב לך.
    האמן לי כשאני אומר לך שאני יותר ימני ממך, ועדיין אני לא מבין אנשים כמוך שתומכים באדם כה מושחת כמו ראש ממשלתנו. הלא זהו ביזיון מהלך. יש אנשים כל כך טובים, מוכשרים, אמינים וחשוב ביותר – ישרים!, ואתה תומך דווקא במושחת הזה? רד כבר ממשרד המשפטים ומהפרקליטות ותן להם לעשות את עבודת הקודש בשקט. הרי ברור לכל שנתניהו מושחת ושהוא הולך לשבת בכלא על כך, בדיוק כמו שהיה עם אולמרט, הירשזון וכמובן דרעי. כל אלו אנשי ימין שאני בוש בהם. איפה הם אנשי הימין הראויים? הם מחכים שביבי כבר יעוף וסוף סוף הימין ישלוט, ויהיה פה שלטון ימני שאוכל להיות גא בו.

    1. הם מספרים לנו ש"נתניהו מושחת". אז אחרי שקוראים את כתב החשדות של היועמ"ש נגד נתניהו, וגם אם מניחים שכל מילה בו נכונה, נשארים עם הסיכום הבא:
      נתניהו משמש ראש ממשלת ישראל כבר 10 שנים רצופות. כראש הממשלה הוא מנהל תקציב של יותר מ-500 מיליארד שקל בשנה ושולט על נכסי מדינה וחברות ממשלתיות בשווי כמה טריליונים נוספים. חייו, פעולותיו, בקבוקיו, כספו, ריהוט גינתו, שיחותיו, מתנותיו, קשריו, חשמלאיו, גלידת פיסטוקו, חמגשיותיו, פתיתיו וצבע תחתוניו – כולם נחקרו, פורקו ונבדקו לפרטי פרטים, במיקרוסקופים זעירים ובטלסקופים ענקיים במשך 5 שנים, על ידי 100 חוקרי משטרה, חוקרי לה"ב 433, חוקרי מיסוי וכלכלה, פרקליטי הפרקליטות הראשית והמחוזות, חוקרים ופרקליטים מומחים חיצוניים שהובאו במיוחד לצורך החקירה ואנשי משרד היועץ המשפטי לממשלה.
      בחקירות אלו נאספו "500 קלסרים של מידע והתקנים ניידים עמוסי קבצים"; נגבו 180 עדויות ב-3 יבשות ונבדקו מחשבי העובדים במשרד ראש הממשלה ובמעונו. נבדקו גם כלל חשבונות הבנק ופעולותיו הפיננסיות של ראש הממשלה ושל בני משפחתו, בארץ ובחו"ל. במשך 9 מתוך 10 השנים האחרונות, השתכר ראש הממשלה 17 אלף שקל נטו לחודש ובשנה שעברה שכרו עלה קצת מעל 20 אלף שקל נטו.
      כלומר, אחרי שהוא נחקר מכל כיוון, כל פקק בבקבוק ממוחזר אשר בחצריו תויג, צולם ונבדק, וכל שמועה הפכה לחקירה – אם אחרי כל זה כל מה שמצאו זה שהוא קיבל סיגרים ושמפניות מחבר קרוב ושרעייתו קיבלה כמה כתבות חיוביות באיזה אתר אינטרנט מעפן שלא הפסיק לתקוף אותו – סימן שהוא צדיק ממש.

    2. העניין הוא לא ביבי, בין שכתב כזה או אחר תומך בביבי ובין שאינו תומך בו, עליו לדווח
      על דברים לא מוסריים שנעשים ע"י פרקליטי מדינה , אם הם משקרים ומגישים לשופט
      מסקנות שאינן מבוססות על עובדות וראיות אמינות אנחנו כל האזרחים בצרה קל וחומר
      אם פרקליט כזה ימונה לאחר מכן לשופט לא תראו צדק תמשיכו לראות תפירת תיקים
      ופרקליט אחד יגבה פרקליט אחר ובית המשפט פוסק על פי המסקנות שלהם ולא בודק.
      השיטה הזאת פסולה. הבעיה שקמה צעקה גדולה רק כאשר זה הגיע לראש הממשלה.
      איפה היו חברי הכנסת כאשר לאזרח פשוט תופרים תיק, בין שהוא ערבי, יהודי, נוצרי.?
      לדוגמא ברנס, ואח' שהופיעו בטלויזיה.

      כל הכבוד לעו"ד בראשי, ועו"ד גרסטל ואח' שלא פוחדים לדבר. הם אלה שומרי החוק,

      אם הייתם רואים מה כתב עו"ד שי ניצן ופרקליטים שקדמו לו בתיק שלי הייתם מבינים בכמה שקרים ותחבולות משתמשים פרקליטים או מתוך רצון לקבל תפקיד בכיר או מתוך רצון להתקדם לכס השיפוט או סתם מתוך רצון לסגור תיק כמה שיותר מהר בגלל עומס התיקים שיש בפרקליטות.

      המצב הזה צריך להשתנות אולי ע"י חוק שמי שהציג מסקנה שיקרית לשופט ילקח ממנו רשיון
      עריכת הדין ולא משנה אם הוא עובד בפרקליטות ומייצג את המדינה או אחד שמייצג אזרח
      פשוט.

  14. …ולא מרפה ממני המחשבה על עיר/מדינה אחרת. קראו לה סדום.

    אני קורא את הסיפור על עד המדינה (ניר חפץ), שכל חייו מתפוררים לנגד עיניו: תחילה
    הפשפשים (מישהו שם טרח בכלל לשאול או לבדוק את ההסטוריה הרפואית שלו בטרם מעצר?) אח"כ הסיפור המזעזע (לפי פרסומים זרים), על הידידה החולפת מול פניו לנגד עיניו במסדרון, האיום על נישואיו, אח"כ שוב איום, הפעם על נכסיו, שהוטח בפניו במפורש על ידי חוקריו, ולא מרפה ממני המחשבה על עיר/מדינה אחרת שקראו לה סדום. הרי המערכת המשפטית צריכה להיות לדוגמה ולמופת להתנהגות שקולה, שומרת חוק, מוסרית ואחראית, ולא כפי שמסתבר מזו דנן. להפך. ממנה עולה כי מכל אלה לא נותר דבר (שלא להזכיר כבר את שיטפון ההדלפות). האם תאוות החיסול של רה"מ בישראל, "פתרון" לבעיית הבעיות של השמאל, הבלתי בחיר, גוברת על הכל? וכמובן אי אפשר שלא לשאול: היכן הגבול? האם באמת באמת האמירה של אוחנה היא הבעיה??

    והצעה/המלצה לעו"ד של ניר חפץ: תרגיע. אם תוגש תביעה כל שהיא נגד אוחנה (בגין מה בדיוק? בגין אמירת האמת?), זו רק תהיה סיבה מוצדקת לגולל את כל הרפש, הצבור שם בפרקליטות, בראש כל חוצות. ואם כבר, אז כבר. רות דוד (ויש עוד), כמובן בראש. למה לא? אדרבה. אור השמש כבר יחטא הכל

  15. אין סיכוי שהפרקליטות תוותר מרצונה על הכוח השלטוני העצום שצברה.
    הפרקליטות פועלת בהתאם להנחיות בג"צ, קרי : אהרון ברק וחבורתו. הללו מורידים הנחיות את מי למחוק מהמפה הפוליטית ואת מי להשאיר.
    הפרקליטות תופרת למועמד לחיסול תיק (או כמה תיקים לפי גודל הקורבן). כמובן שגם לאלה שהם מאנשי שלומם – יש תיק מוכן למקרה חרום. לכולם יש תיקים מוכנים להפעלה (גם למנדלבליט וגם לגנץ וגם ללפיד ואשכנזי)

    במקרה של נתניהו, ההנחיה היתה ברורה וחדה : להוריד בכל מחיר ובכל דרך. למה ? – מכיוון שהוא טוב מדי ואם ישאר הוא עלול לחסל את השיטה. גנץ ושותפיו הם סתם מריונטות.

    בקיצור, חזרנו לימי סטאלין: לכל אזרח אפשר לתפור תיק (הטרדה מינית, מס הכנסה, בניה חריגה וכו')
    יש כמובן דרך אחרת: תסתמו את הפה ואל תתעסקו בפוליטיקה. בדיוק כמו בצפון קוריאה.
    אז בבחירות הבאות תזהרו לכם. אם לא תבחרו נכון, אנחנו נחכה לכם בפינה.
    על החתום: פרק לי טו

  16. שופטים ופרקליט מדינה חייבים להיבחר על ידי הציבור או נבחקי ציבור בלבד.
    בשום פנים ואופן לא על ידי פרקליטים אחרים או שופטים או פקידים

  17. שי ניצן גדול תופרי התיקים במדינה …אוי לה לאומה שאדם כזה הינו ראש לפרקליטי המדיה …..הצדק רחוק מאד ממנו ….איש מושחת שמנסה לעשות הפיכה פוליטית בישראל ….חושבני שצריכים להעמיד אותו לדין בעוון ניסיון להפיכה צבאית….

  18. מיד ניכר שדובר מישרד המשפטים הינו מהרעים, או פוחד מהם. להכחיש מה שכל המדינה יודעת, זו חוצפה של הרעים. לו היה בידי – הה מפוטר על אתר.
    תגובה ראויה היתה בערך כך: מזועזעים מההאשמו חמורות כאלו. נישתדל לבדוק ולתקן.

  19. לא יאומן לו רק כדי להסיר ספק , חייבים להקים וועדת חקירה ממלכתית בלתי תלוייה .
    רבותי זה יכול לקרא מחר לכל אחד מאיתנו ולך תוכיח שאין לך אחות.
    עצוב עצוב עצוב

  20. לא יאומן לו רק כדי להסיר ספק , חייבים להקים וועדת חקירה ממלכתית בלתי תלוייה .
    רבותי זה יכול לקרא מחר לכל אחד מאיתנו ולך תוכיח שאין לך אחות.
    עצוב עצוב עצוב

  21. ומח חיקור? שופטי אלאור שקיבלו "קידום" בזמן המשפט כמתנה מהתובע?

  22. לצערי חוויתי על בשרי איך מערכת אכיפה, המשפט "והצדק" רומסת כל חוק, תקנה וזכויות אדם ועושה בתהליך המשפט ככל העולה על רוחה. משטרת ישראל, פרקליטות, מערכת בתי המשפט ושופטים דורסות כל חוק וכל זכות שעומדת לחשוד/נאשם ואם אתה מיוצג עו"ד שרלטן, שפן ושקרן (כמו אבי חימי לדוגמא) נשאר ממך רק אבק .

    1. חשוב לציין שיש חמישה פסקי דין חלוטים שאומרים על מחדליה של העיירה הועדה התיק התנהל אצל כבוד השופט יצחק ענבר לבוררות אף למרות זאת מפרים את החלטתה של בית המשפט העליון.

  23. תלונה הוגשה נגד עורכת הדין דורית ארבל בלשכת עורכי הדין בגין הגשת תצהירים שקריים לבית המשפט והולכת שולל בניגוד לתקנות סדר הדין האזרחי

  24. ממש לא בראשי צודקת בכל מילה האזרחים יודעים זאת ממשפטי עברות תנועה מהלבשת תיקים לכל מי שאנו בחונטה שלהם ראה אביגדור קהלני רפול רמון שהיה שר המשפטיםועוד הרבה חקירה דחופה ושנוי החוקה כל זה לא סתם כל מינו שהיה אמור לפגוע בהם ישר הלבישו עליו תיק בפוקס יצאו זכאים כי יש כמה שופטים שלא שיכים לחונתה המישפטית בקיצור כל מי שלא בה להם טוב מלבישים עליו תיק

  25. גברתי הנכבדה את צודקת במאה אחוז.
    אני נכה עם 20אחוז ריאות פועלות מועמד להשתלה.כל היום בבית עם חמצן.בתהליך גירושים עם האישה.פסק דין הזוי היה לשופט והשאיר אותי חסר כל.בנוסףשילמתי לאישתי את החלק שלה ובחשבון נאמנות עיכבו את התשלום.
    השופט החליט שאני צריך לשלם כנס 37000 שח
    ויש הוצאה לפועל נגד יאני נעזרתי עם כסף מביטוח לאומי מקבלטיפל נפשי.ערבתי את משרד המשפטים ואת השרה כהן.ממש אהבלים השופט גם איים עלי.כנראה לא רצא שאגיע לחקר האמת

  26. נהדרת רהוטה אמיצה וצודקת בכל מה שאת אומרת.