תלונה לנציב הביקורת נגד שי ניצן: "התנהלות בלתי-חוקית ופגם אתי חמור"

בעקבות חשיפת המכתב ששלח ניצן לשופטים, התנועה למשילות דורשת לפתוח בבדיקת הקשרים בין אנשי הפרקליטות למערכת המשפט: "חציית קו אדום"

"אין מנוס מלפתוח בבדיקה מערכתית". פרקליט המדינה שי ניצן |צילום מסך


התנועה למשילות ודמוקרטיה שלחה הבוקר (ראשון) מכתב לנציב התלונות על נציגי המדינה בערכאות, השופט דוד רוזן, בבקשה לבחון את התנהלותו של פרקליט המדינה שי ניצן, ובעקבות פרסום המכתב ששלח לשופטים מכהנים ובכירים בפרקליטות לשעבר ובו ביקש מהם להתגייס להגנת מערכת המשפט.

על פי מכתב התלונה, פנייתו של ניצן לשופטים מהווה פגיעה באמון הציבור ההולך ופוחת בימים אלה, וכמו כן מדובר ב"עבירה חמורה על החוק" ה"פוגעת בתדמיתו של שירות המדינה". בנוסף נטען במכתב כי מעבר ל"התנהלות הבלתי-חוקית הברורה" שבעצם הפניה לשופטים מכהנים בנוגע להליכים משפטיים מתנהלים, יש לבחון גם "האם לא נפל פגם אתי חמור" בעובדה שפרקליט המדינה נמצא בקשר ישיר עם שופטים מכהנים לצורך העברת מסרים ועדכונים, וכנראה שלא בפעם הראשונה.

פניות דומות נשלחו גם לנציב שירות המדינה פרופ' דניאל הרשקוביץ, למנכ"לית משרד המשפטים סיגל יעקבי וליועמ"ש מנדלבליט, אשר במכתב הממוען אליו נכתב כי: "אין מנוס מלפתוח בבדיקה מערכתית של קשרי הפרקליטות עם שופטים מכהנים וסנגורים", וזאת באמצעות "צוות בדיקה חיצוני למערכת שיוכל לבחון באופן בלתי משוחד את מהות מערכת היחסים והשלכותיה על תיקים שונים" וימליץ על "דרכי ההתנהלות עתידיות".

בתנועה למשילות ודמוקרטיה אמרו הערב בשיחה עם 'מידה' כי "כאשר פרקליט המדינה מערב שופטים בתיקים שהם עשויים לדון בהם ומבקש לגייס אותם לשיח הציבורי שהוא יוזם, זו חציית קו אדום. עושה רושם כי מה שהגדיר שי ניצן כ"תקלה" נעשה בצורה עקבית בלי שאף אחד מהגורמים הצביע על הבעייתיות שבדבר. ולכן נכון ששר המשפטים והיועץ המשפטי לממשלה יבחנו לעומק את הקשרים הללו שהתקיימו בעבר ויבהירו את המובן מאליו ביחס לעתיד".

מכתב לשופטים מכהנים

כזכור, ביום שישי האחרון חשף קלמן ליבסקינד ב'מעריב'   הודעת דואר אלקטרוני ששלח פרקליט המדינה שי ניצן לבכירים במערכת המשפט, ובה עדכן אותם על סוגיות בהן נמצאת הפרקליטות תחת ביקורת בתקופה האחרונה, בעיקר בהקשר של תיקי ראש הממשלה, וביקש מהם להתגייס לטובת הפרקליטות ואנשיה בראיונות בתקשורת. ניצן אף צירף מסמכים וקישורים לחומרים משפטיים שעשויים לדעתו סייע להם בכך.

בין המכותבים היו שופט בית המשפט העליון עוזי פוגלמן וכן כמה שופטים בבית המשפט המחוזי, בהם גם מי שעשויים לעסוק בהמשך בתיקי ראש הממשלה אם יוגש נגדו כתב אישום. מכותבת נוספת הייתה נשיאת העליון לשעבר דורית בייניש, שיום לאחר קבלת המכתב תקפה במילים קשות את שר המשפטים אמיר אוחנה בעקבות ביקורתו על התנהלות הפרקליטות.

במסמך המדובר כתב שי ניצן על פגישה שקיים ביום ראשון קיימתי פגישה "עם כמה מנהלים לשעבר", ובה התייעץ עימם "בנושא המתקפות התקשורתיות על הפרקליטות, שרבו לצערנו לאחרונה, תוך שביקשתי מכל מי שמוכן להסכים לכך להופיע בתקשורת כאשר עולה הנושא". עוד הוסיף ניצן כי "בהמשך להצעות שעלו בישיבה, בכוונתנו להעביר אליכם מידע רלוונטי בזמן אמת, הרלוונטי לדיון הציבורי על הפרקליטות. עשינו זאת בעבר מעת לעת, אך בכוונתנו לעשות זאת בתדירות גבוהה יותר". למכתב צורפו כמה מסמכים, בהם החלטת היועמ"ש בעניין רות דוד ומכתב מאת היועמ"ש הדוחה את בקשת פרקליטי נתניהו לפתוח בחקירת ההדלפות מתיקי החקירה.

בעקבות הסערה שהתעוררה, פנתה נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות לניצן וביקשה ממנו ש"לא לפנות לשופטים מכהנים בנוגע למאבק במתקפות על הפרקליטות". בהודעה שפרסמה דוברות הרשות השופטת נכתב כי ניצן טען כי "מדובר בתקלה והשופטים המכהנים יוסרו מרשימת התפוצה".

פנינו למשרד המשפטים בבקשת תגובה והיא תובא מיד עם קבלתה.

רכשו עכשיו מנוי ל'מידה' ותהנו מהנחה מיוחדת על ספרי שיבולת החדשים + כתב העת 'השילוח' לשנה מתנה!

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

36 תגובות למאמר

  1. שי ניצן חוצפן !!! עושה הכל ללא מורא כי אף אחד לא מעיר לי ולא מונע ממנו חהתנהל כמו שייח !!
    מנדלבליט בבקשה תתעשת במשמרת שלך נעשים מעדים חמורים תפירת תיקים תפירת מכרזים וחוצפה שאין לה גבול ולכן אמון הציבור נמוך מאי פעם
    בדק בית מיידי זה צו השעה ויפה שעה אחת קודם !!
    מנגבחיע תתחיל להוביל ולא חהיות מוהל על ידי שני פרקליטים שמכתמיים שעודים לך נסר עצום
    כל תיקי נתניהו הם בדיחה עלובה והציבור נוצץתן אמון הנצניהי ולא בפרקליטים

    1. אם תמיכה דרך נאום, מכתב, אתר זהו סוג של שוחד הנכלל בחוק הקיים, אז מה שעשה ניצן הוא בקשת שוחד. נניח שפרקליט מסוים תומך בו פומבית הרי קיימת אפשרות, שלמחרת לקוח של אותו פרקליט יהיה תלוי בהחלטה של ניצן באשר להגשת כתב אישום או לא. אז יש לפנינו גם מתן שוחד וגם תמורה.

    2. מנדלבליט מפחד מניצן!!! הוא יגיש כתבי אישום נגד ביבי לפני פרישת שי ניצן,

    3. צודקת בהחלט.
      הגיע הזמן לבדוק מה קורה שם "למעלה" וטובה שעה אחת קודמת.

  2. לשי ניצן יש את החסינות הכי טובה – חברים במקומות הכי נכונים. לא כמו הבקושי חסינות שנתניהו אולי יקבל.

  3. הציבור מזמן כבר מבין שאיין צדק במידע שמפורסם בתקשורת, מאבד אמון בפרקליטות ובמערכת המשפט בארץ עצוב מאוד

    1. מה שעשה ניצן זה על גדר פלילי.והשופטים בדימוס ולא בדימוס.שעזרו לו.או שרק קיבלו את המיכתב גם הם אשמים אשר שתקו ולא קמו נגדו.בהיותם שופטים שיודעים מה מותר ומה אסור.לכן ברור למה העם אין לו אימון בכול המערכת המקולקלת שבראשה עומד ניצן.הוא מנהיג הכנופייה שמדברת על צדק ושיון וכל מיני מילים מפוצצות.מיזמן אנחנו העם לא מאמינים להם.היסוד שלהם רקוב והריקבון התפתח להם עים השנים..

    1. בהמלצת לשכת עורכי הדין פניתי לפרקליט המדינה על מנת לחקור את השחיתות בשיטת מצליח של קרן פנסיה

      בהתאם לחוות דעת של מבקר המדינה בתיק שלי ניתן להבין
      הקרן הפרה הוראות פסק ומחקה נתונים וזכויות פנסיה במערכת

      לא ברור מדוע הפרקליטות לא מקדמת את החקירה במטה הארצי במשטרה על מנת למצות את הדין ויציאת תקדים חשוב עבור מבוטחים נכים

      לא ברור מדוע לא מזרזים את מיצוי הדין וחוסכים למערכת מיליוני שקלים
      ותשלומי הלנת שכר

  4. שיי ניצן בעצמו הוא תקלה. תקלה שהוסמך לעו״ד, תקלה שהתקבל לפרקליטות, תקלה שהוא בתפקידו, ותקלה שעדיין לא פוטר. יש לפטרו באופן מיידי ולאלתר, ואז לחקור אותו (רצוי בתא עם פשפשים) על הקשרים האסורים שח הפרקליטות, עיתונות, שופטים וכן על טיפולו במספר תיקים חשובים ומובילים.

    1. הוא שולח לשופטים בקשה לסיקור חויובי כאשר כל תלמיד באזרחות יודע שאסור לפרקליט להיות בקשר עם שופט.
      מה שעוד יותר מסריח כאן, שהוא עצמו טוען שקשר בין נתניהו לאלוביץ זה ניגוד ענינים ובקשת סיקור חיובי זה שוחד.
      מזכיר לי את התוכנית טלויזיה של המשטרה ששם בשביל סיקור חיובי מותר להם להעיר ילדים באמצע הלילה. רק תדיימנו שנכנס לכם שוטר באמצע הלילה ומבקש להעיר את ילדכם וכל זה סתם בשביל סיקור חיובי. הילדים שלכם רואים את אבא מושפל. עכשיו תדיימנו שהשוטר הוא ירדני (או פלשתיני). בושה וצביעות

  5. שי ניצן חייב להתפטר.
    מחליפו חייב לבטל את תיקי נתניהו.

    גם בלי העלילות הללו, אין אמון במערכת המשפח

  6. הגולם קם על יוצרו, אם הכנופיה הזאת שחברים בה אנשי הפרקליטות, קציני משטרה מושחתים וחברי מועדון העליון(בג״צ) לא תחוסל לאלתר, יכול להיות חו״ח שבקרוב לא יהיה יותר אפשרות להשיב את המצב לקדמותו, אין כאן יותר דמוקרטיה ואין במדינה אזרחים, הם השתלטו עליה והפכו אותנו לנתינים שלהם.

  7. ניוון שנובע מדורות של מינויי מקורבים. בדיוק כמו נישואים בתוך המשפחה.

  8. במכתבו של שי ניצן לשופטים מכהנים! ולפרקליטים בדימוס, מצוינת חוות הדעת המשפטית של היועמ"ש לממשלה מיום 1 מרץ 2016, על פי שנמסר ע"י מחלקת בג"צ לבית המשפט העליון, שי ניצן היה מעורב פעיל בהחלטה לגנוז חקירות נגד פרקליטת המחוז המושחתת. בחוות דעת זו מצוין בכזב כי רות דוד הצטרפה למשרדו של רונאל פישר מיד לאחר פרישתה מהפרקליטות. באופן מכוון ומשבש המעורבים בכתיבת חוות הדעת פסחו על שנתיים בחיי העברינית רות דוד, שנתיים בהן רות דוד שימשה כדירקטורית בחברת ב. יאיר. במהלך כהונת רות דוד כדיר'קטורית נחשדה חברה זו בהלבנת הון עבור ארגון פשע!

    עולה כי ידיעת כותבי חוות הדעת המשפטית בדבר מעורבותה העבריינית של רות דוד, היא שהכתיבה את העלמת כהונתה כדירקטורית מהציבור.

    באחריות הנדרשת יצוין כי שי ניצן הינו שקרן מדיח ומטייח.

    1. זאת התוצאה של השירות של עו"ד נבזה בשם אופיר קליין לרות דוד .

  9. עו"ד שי ניצן מדבר ומגיב (בעצמו וגם דרך דובר המשרד) על "רשימת תפוצה", ביחיד, בעוד שהנשיאה אסתר חיות מדברת וכותבת (ופעמיים!!) במכתבה על "רשימות תפוצה". רשימות תפוצה ברבים, היא הרי יודעת היטב את ההבדל בין יחיד לרבים. כלומר: יש לא רק רשימה אחת שנחשפה – יש כמה רשימות תפוצה לצרכים שונים, שבהם יש שופטים מכהנים. כלומר: עו"ד שי ניצן "מאחז עיניים" (ולא בפעם הראשונה) לציבור. אסור לתת לטייח את זה ולמצוא את כל רשימות התפוצה של הקליקה ומה נעשה עם כל רשימות התפוצה הללו. תזכורת: זו ממש לא פעם ראשונה שהאמת הצרופה היא לא נר לרגליו: http://bit.ly/Tik4000No33.
    מזעזע ברמות על.

  10. לכל מבקרי הפרקליטות ושי ניצן : אתם צודקים וכל הביקורת שלכם נכונה, אבל,מי נמצא בשלטון למעלה מעשור ? מי נמצא כאמור למעלה מעשור בשלטון ואינו עושה דבר על מנת לתקן את הפרקליטות הרקובה? מי מינה את שי ניצן ( והצהיר ש " הוא האדם הנכון במקום הנכון" ) ? מי הצהיר שלא ייתן ידו לפגיעה בבג"צ וממערכת המשפט?
    נכון, זה אותו אחד שמפגין רפיסות,פחדנות,חוסר משילות בכל תחום ! קוראים לו נתניהו.
    וכל עוד אותו נתניהו ימשיך לכהן – דבר לא ישתנה !
    הגיע הזמן לשינוי אמתי ! יש אנשים טובים ומוכשרים אחרים בליכוד , הגיע הזמן שנתניהו ישים את המפתחות על השולחן ויפנה את הדרך לטובים ממנו !
    ויפה שנה אחת קודם !

    1. באירופה האנטישמית היה כלל בדוק: "הכה ביהודים והצל את המדינה". פוליטיקאים אירופים השתמשו בשנאת היהודים להשגת הישגים פוליטיים: לא משנה מה היה נושא הדיון – תמיד תקפו את היהודים והאשימו אותם בכל הרע. השמאל בישראל נוקט בגרסה מקומית של הכלל הזה: "הכה בנתניהו והצל את השמאל"; לא משנה מהו נושא הדיון – תמיד תוקפים את נתניהו ומאשימים אותו בכל הרע. השמאל הישראלי גם אימץ את הכללים שניסח הקומוניסט סול אלינסקי ("כללים לרדיקלים") לשמאל האמריקאי: "בחר את המטרה למתקפה שלך, הקפא אותה, הפוך אותה לאישית… רדוף אנשים ולא מוסדות". ובתרגום לדף ההנחיות לטוקבקיסטים מטעם כנופיית רק-לא-ביבי: תקוף את נתניהו ללא הרף, האשם אותו בכל הרעות, וכשאתה מתחזה לאיש המחנה הלאומי תקוף את נתניהו בדיוק באותן רעות שנתניהו, כמנהיג המחנה הלאומי, מנסה להתמודד איתן.

  11. לבקש מהיועמ״ש לחקור את הפרקליטות זה כמו לבקש מהחתול לשמור על השמנת.

  12. שי ניצן לעו"ד כנרת בראשי:
    “למי הם יאמינו – לי או לך?”,

    … … … אני מאמין לכנרת !
    עו"ד כנרת בראשי – יישר כוחך!

    כנרת בראשי באתר מידה:
    “אין לי אמון במערכת המשפט, חייבים להקים ועדת חקירה לפרקליטות”

    https://mida.org.il/2019/11/03/%d7%90%d7%99%d7%9f-%d7%9c%d7%99-%d7%90%d7%9e%d7%95%d7%9f-%d7%91%d7%9e%d7%a2%d7%a8%d7%9b%d7%aa-%d7%94%d7%9e%d7%a9%d7%a4%d7%98/

    1. כל הכבוד לך.כן ירבו כמוך

  13. ביזיון פושעות עברינות איך הוא מעז
    והמכותבים חיילים ממושמעים מיד
    הנשיאה לשעבר בייניש יצאה להגנתו
    מין הדין להעמידו לדין

  14. לפני חמש שנים תבעתי קרן פנסיה שמתחמקת מתשלום פנסית נכות .למרות הביקורת של מבקר המדינה בתיק שלי נגד קרן הפנסיה שכוללת הפרת הוראות פסק דין מינוי ועדה רפואית לא חוקית ושיבוש נתונים במערכת
    ולמרות שלשכת עורכי הדין המליצה לי לפנות למשרד היועמ"ש ופרקליט המדינה
    ניתן להבין שהפרקליטות לא מקדמת את החקירה במטה ארצי 'של המשטרה ומתעלמת מהביקורת של מבקר המדינה על מחדל קרנות הפנסיה והתעללות במבוטחים הנכים

  15. ניצן
    ניצני מושחת תסתכל בעניים של עו"ד בראשי ותענה

    ב"ה בעיטה בטוסיק גם לחקירה ולכלא ליום אחד

  16. תקלה ????? בעניין הזה במיוחד אין שום אפשרות לתקלה, אסור בתכלית האיסור אפילו לחשוב לשלוח מכתב, מעשה חמור מאוד שהמדינה על רשויתיה חייבת לנקוט בהליך מידי והוא : הקמת צוות חקירה מקצועי ניטראלי לחקור ההשלכות לפני ועכשיו מהקשר ״ העסקי ״ מאז החל ועד השפעתו על יוזמת החקירה נגד ראש ממשלה מכהן ועל המערכת הפוליטית, לדעתי חקירה מידית מקצועית תגלה אם הקשר הביא או לא להפללת ראש ממשלה מכהן לתפיסת שלטון אם כן תוצאות החקירה תביא ממש לרעידת אדמה בדרגה 9 בשחיתות משפטית.

    1. שי ניצן צריך להחקר בדיוק במה שהוא מאשים את ראש הממשלה הסיקור אוהד גם הוא ביקש שיכתבו עליו ועל בתי המשפט סיקור אוהד לידיעת מנדלבליט אל תתחמק

  17. לעצור מיד את שי ניצן, ולהציב לו שמירה 24/7. והשומרים יהיו סוהרים.
    עד כמה רקובה מערכת המשפט, אי אפשר להבין. רק לתאר.
    זה כמו לקפוץ לבור שופכין מלא.
    בית משפט אחד שווה לגדוד חיזבאללה. כמה בתי משפט יש בישראל ?

  18. שי ניצן הפך להיות ראש אירגון הפשע האלים והמסוכן במדינה . צריך לעצור אותו כמו שעוצרים כל עבריין כמו דומרני כמו משפחת אבוטבול הוא חייב לתת את הדין מאחורי סורג ובריח לכל החיים. העבריין זה לא צריך להסתובב יותר חופשי

  19. מה יעשו לו? נו נו נו – יגידו שזה נעשה "בתום-לב" או שמדובר ב"תקלה מזכירותית" –

  20. שאין צדק זה כבר מיותר להגיד ,חוסר הצדק והישר זה הנורמה. לכן החוצפה של העבריינים הולכת וגדלה,
    על מנת להרחיק מהם חשד הם בחוצפתם הולכים ומגזימים ועל כל גילוי מפוברק מגישים מיד עוד כתב תביעה כדי להמחיש שהם לא חוששים.