הורים שכולים לליברמן: "ממשלה צרה בתמיכת הערבים זה קו אדום"

מירב, אימה של סגן שיר חג'אג' ז"ל: "דורשים מליברמן לגלות אחריות". ולדימיר, אביו של סמ"ר רונן לוברסקי ז"ל: "יריקה בפרצוף של עם ישראל, לא נשתוק"

"דבר שאסור שיקרה". אביגדור ליברמן ואחמד טיבי | ויקיפדיה

"מבחינתי זו חציה של קו אדום", כך אומרת מירב חג'אג', פעילה בפורום 'בוחרים לחיים' של המשפחות השכולות ואימה של סגן שיר חג'אג' ז"ל שנרצחה בפיגוע הדריסה בארמון הנציב לפני כשלוש שנים, בנוגע לאפשרות של הקמת ממשלה צרה בתמיכת המפלגות הערביות.

מירב חג'אג' | צילום מסך

בשיחה עם 'מידה' חג'אג' מספרת כי "הפחד שלנו מאוסלו ב' הוא דבר מאוד מוחשי, מכיוון שאת התוצאות של אוסלו א' אנחנו חווים עד היום על בשרנו". לדבריה, ממשלה שתסתמך על המפלגות הערביות שיתמכו בעוד ויתורים ונסיגות היא "דבר שמאוד מטריד אותי ולכן אנחנו קשובים למצב הפוליטי ודרוכים כל הזמן. לצערי, אף אחד מהגנרלים בשמאל לא למד את הלקחים מאוסלו, להפך – הם מנסים להמשיך בדרך הזאת ולכן אני חוששת מאוד".

כאשר היא נשאלת לגבי מי שנראה כיום כלשון המאזניים בכל הקשור להרכבת ממשלה, אביגדור ליברמן, חג'אג' אומרת כי היא מאמינה שגם הוא מודע להשלכות ולסכנה של מצב כזה. "בעבר ליברמן עצמו יזם פגישות עם פורום המשפחות השכולות ונתנו לו גיבוי בנושא של עונש מוות למחבלים ודברים אחרים שניסינו לקדם בנושא של מלחמה בטרור. לצערי כל הדברים האלה נעצרו ונראה שעם ממשלת שמאל הם בכלל לא יעמדו על הפרק".

מה הדרישות שלכם מליברמן?

"אני רוצה שהוא יסתכל למשפחות השכולות בעיניים ויסביר להן אך הוא מתכוון לקדם עונש מוות או גירוש מחבלים, יחד עם חברי כנסת ערביים שהפגינו רק בשבוע שעבר נגד חיסול של מחבל רוצח בעזה. כשליברמן היה צריך אותנו הוא ידע לקרוא לנו, אז עכשיו הוא צריך גם לבוא ולתת תשובות על הדברים האלה. אנחנו דורשים ממנו לקחת אחריות ולהצטרף לממשלת ימין".

אך תרגישי אם תקום בסוף ממשלת מיעוט בתמיכת המפלגות הערביות?

"זאת תהיה תחושה של תבוסה, ומבחינתי זה יהיה סוג של סיוט. נכון שגם בזמן ממשלת הימין לא הכל הלך חלק וגם אז היינו צריכים להיאבק על כל צעד, אבל ממשלת מיעוט של שמאל תסגור בפנינו לגמרי את הדלתות. הכל ייעצר ונצטרך לחשב מסלול מחדש מבחינת הפעילות שלנו. חשוב להדגיש שהמסרים שלנו של מלחמה בטרור הם דברים שאמורים להיות בקונצנזוס ללא קשר לשמאל או ימין, אבל קשה לראות את זה מקודם תחת ממשלה של 'כחול לבן' יחד עם הערבים".

מה היית אומרת לחברי הכנסת שנחשבים לימניים ב'כחול לבן', כמו הנדל והאוזר?

"אני מקווה מאוד שהם יגלו אומץ ערכי ולקום ולעצור את הדבר הזה. יש רגעים בחיים שאנשים צריכים להגיד 'עד כאן' ולפעול לפי המצפון שלהם גם אם זה אומר לא להיות חלק מהממשלה. אני מקווה שהם יבינו שזה קו אדום שלא חוצים בשם פוליטיקה אישית וקטנונית".

"לא נשתוק"

גם ולדימיר לוברסקי, אביו של לוחם דובדבן סמ"ר רונן לוברסקי ז"ל שנפל לפני כשנה וחצי במהלך פעילות מבצעית באיזור רמאללה, הביע בשיחה עם 'מידה' דאגה מן המצב הפוליטי ומן האפשרות של הקמת ממשלה צרה. "לדעתי זו בכלל שערורייה שחלק מנציגי המפלגות הערביות לא נפסלו מלרוץ לכנסת, אז עצם הדיבור על כך שיהיו חלק מקואליציה או ממשלה זה דבר בלתי-מתקבל על הדעת", הוא אומר ומוסיף: "אני מבין שבפוליטיקה יש לפעמים משחקים ולא תמיד מספרים לנו הכל, אבל אם מתייחסים למהות העניין זה דבר שפשוט אסור שיקרה. אני מאוד מקווה שכל מי שמתעסק במשחק הפוליטי של הרכבת הממשלה מבין את האחריות שמוטלת על כתפיו זה כולל את כולם – גם 'כחול לבן', גם ליברמן וגם הליכוד".

איך אתה מסביר את המהפך של אביגדור ליברמן בנוגע לאפשרות ישיבה עם טיבי ועודה?

ולדימיר לוברסקי | צילום מסך

"באופן אישי מעולם לא התלהבתי מהקמפיינים שלו ומחלק מהעמדות שהציג, ואני חושב שחסרה לנו פיסת מידע שתוכל להסביר מה קרה לו. אני מכיר חלק מהחברים ברשימה שלו שהיום שותקים כחלק מהמשחק, ואני יודע שהם לא אנשים שהיו מוכנים להשלים עם מהלך כזה וגם להם יש קווים אדומים. אני חושב שגם מבחינה פוליטית זאת תהיה טעות. אם אדם שכל החיים הפוליטיים שלו ניסה להצטייר כאיש ימין חריף והרבה יותר ימינה מהליכוד פתאום ילך לצעד כזה של ממשלה עם שונאי ישראל – זאת התאבדות פוליטית".

לדברי לוברסקי, אם מהלך כזה אכן יתממש בסופו של דבר, תהיה זו "יריקה בפרצוף" לא רק עבור המשפחות השכולות, אלא עבור רוב עם ישראל. "אנחנו כמובן לא נשתוק על כך, אבל אני משוכנע שגם רוב הבוחרים של 'כחול לבן' לא רוצים ממשלה כזו, אפילו עם ההתנגדות שלהם לנתניהו, ואני מאוד מקווה שזה לא יקרה".

מה תהיה המשמעות של הקמת ממשלה צרה מבחינת הצעדים שפורום 'בוחרים בחיים' מנסה לקדם בנושא המאבק בטרור?

"המדינה כרגע משותקת בכל הנושאים ולא רק בסוגייה הזו. אין עם מי לדבר ואף אחד לא חושב להתעסק במשהו שלא קשור להרכבת ממשלה. גם בכנסת הקודמת לא היה לנו תמיד קל לקדם דברים, אבל לפחות היו אנשים שעזרו ותמכו. ברור שתחת ממשלה עם שונאי ישראל זה יהיה הרבה יותר קשה. לכן אני מאוד מקווה שכל הסאגה הזאת תיגמר ותקום ממשלה שהיא לא ממשלת שמאל צרה, כדי שנוכל להמשיך לקדם את נושא המלחמה בטרור. זאת המטרה ששמנו לעצמנו ונעשה הכל כדי לעמוד בה".


רכשו עכשיו מנוי ל'מידה' ותהנו מהנחה מיוחדת על ספרי שיבולת החדשים + כתב העת 'השילוח' לשנה מתנה!

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

7 תגובות למאמר

  1. ליברמן לא ילך לממשלה עם הערבים, זה ספין של נתניהו, כמו שהוא לא ילך לממשלה עם חרדים כי הוא יודע שבשני המקרים זה יהיה הסוף הפוליטי שלו.

    1. עצוב לקרוא את בקשת ההורים. משום שליברמן אינו חושב עליהם אלא רק על האינטרס האישי שלו.

    2. גם כחול לבן כנראה יפסידו מזה מנדטים בטווח הארוך.

      ברור שזה איום סרק שנועד ללחוץ על חלקים בליכוד לפרוש ולהצטרף אליהם.

  2. אם בגץ היה פוסל את בלד גנץ היה היום רוה"מ. כי לגץ היה יותר קל לעשות קואלציה עם טיבי. רק תראו איך הקב"ה מנהל את העולם. מה שהיה נראה כרוע ורשע מתברר שזה ההצלה של עם ישראל! וואלה איך שאני אוהב את בגץ?!

    1. וואלה, איך שאני אוהב חשיבה כזאת! רק אל תעשה דיאטה!

  3. השאלה היא האם אותם הורים שכולים הצביעו לליברמן בבחירות.
    אם כן, אז לכאורה, הם יכולים לבוא אליו בטענות כמו כל מצביע אחר של ישראל ביתינו, אבל בעצם בישראל ביתנו יש שני עקרונות: א. רק ליברמן קובע ב. לליברמן מותר לשנות את דעתו בכל זמן. כל מי שהצביע לישראל ביתנו ידע את זה, ולכן אין לאף מצביע של ישראל ביתינו יכולת לבוא בטענות לליברמן.

    אם ההורים הללו לא הצביעו לליברמן אז לבוא אליו בטנות זה כמו לבוא בטענות לעבודה או למרצ שמוכנות לשבת עם הערבים. גם אם ליברמן מפר את הבטחתו לבוחרים- אתם לא הבוחרים שלו.

    חוץ מזה יש לתקן את הכותרת: מדובר על הורים שכולים מהימין. יש גם בשמאל הורים שכולים ולחלקם לא אכפת לשבת עם הערבים כמו אלה שעושים "יום זיכרון אלטרנטיבי" עם משפחות מחבלים. זה שהם לא מבדילים בין חללי צה"ל ונפגעי פעולות איבה לבין מחבלים שרצחו או ניסו לרצוח ישראלים לא הופך אותם לפחות שכולים.