"ארגונים אנטי-ישראלים מנסים להשתיק אותנו אבל נמשיך לומר את האמת"

אירוע משותף של תנועת 'רגבים' וארגון UKLFI הפרו-ישראלי הופרע על ידי כמה עשרות מפגינים שקראו סיסמאות נאצה וניסו להתפרץ למקום.

פעילי BDS בלונדון מפגינים מול האירוע | תנועת רגבים

אירוע מטריד נוסף במאבק של ארגוני שמאל קיצוני נגד ישראל התרחש אמש (ראשון) בלונדון, כאשר כמה עשרות פעילים אנטי-ישראלים ניסו לשבש את הרצאתה של נעמי קאהן, מנהלת המחלקה הבינלאומית בתנועת 'רגבים' שהוזמנה לשאת דברים בכנס של ארגון UKLFI – עורכי דין למען ישראל. "מדובר בקבוצה של משפטנים שפועלים למען ישראל בפורומים בינלאומיים ומנסים לקדם נושאים שקשורים בהגנה על יהודים", מספרת קאהן בשחיה עם 'מידה' מלונדון. "בין השאר הם מנסים למנוע הזרמת כספים לארגוני טרור ועוקבים אחרי ארגוני BDS, ועובדים בעיקר מאחורי הקלעים כדי לאכוף חוקים שקשורים למימון פעילות כזו. הם הזמינו אותי כדי שאציג את הפעילות של תנועת 'רגבים' שקשורה למסגרת החוקית בה ישראל פועלת, מול הפעילות הבלתי-חוקית של האיחוד האירופי והרשות הפלסטינית ברחבי יהודה ושומרון".

למעשה, אותו אירוע בדיוק היה אמור להתקיים כבר לפני שלושה חודשים, אך בוטל ברגע האחרון בשל איומים שספגו בעלי האולם מצד קבוצות BDS וארגוני שמאל אחרים "פרו-פלסטיניים", כולל ארגון יהודי בשם 'נעמוד' שנודע לשמצה בשנה שעברה לאחר שפעיליו ערכו אמירת קדיש המונית לזכר מחבלי החמאס שחוסלו בהתפרעויות בעזה. לאחר הדחייה הראשונית, ניסו הפעם המארגנים לשמור על המיקום בסוד אך הוא התגלה לבסוף וגם קיום האירוע המחודש עמד בסכנה.

"המארגנים יצרו קשר עם ארגון שמספק אבטחה למוסדות יהודיים והם סברו שאין צורך בהערכות מיוחדת, ופנו גם למשטרה ששלחה שישה שוטרים", מספרת קאהן, שכאשר הגיעה למקום כשעה וחצי לפני מועד האירוע השוטרים כבר החלו להתאסף כשלושים מפגינים, חלקם מהארגון היהודי 'נעמוד', שהחלו בשירה בציבור ובאמירת קדיש. "בהתחלה הכל התנהל על מי מנוחות, אך כאשר הגיעו כמה מפגינים נוספים הטונים עלו עם קריאות נאצה לישראל ואפילו הקראת השמות של מארגני האירוע והמארחים שלו, בסוג של איום מרומז", היא מספרת. "הם התחילו להתקרב לדלת, אני לא יודעת אם ניסו להיכנס בעצמם או למנוע מאחרים להיכנס, אבל הם בהחלט ניסו להפריע לקיום ההרצאה. בסוף האירוע המשטרה ליוותה החוצה את האנשים ואני שמחה מאוד שהשוטרים היו שם ושהאירוע לא התדרדר לאלימות פיזית, בניגוד למקרים אחרים שראינו לאחרונה".

ניסית לדבר איתם?

"אני אישית לא דיברתי איתם אבל אורחים אחרים ניסו לשוחח איתם. הם הזמינו אותם לשמוע את ההרצאה בצורה מתורבתת ולשאול שאלות, אבל הם לא מעוניינים ורק המשיכו לצעוק ולנסות להפריע. הם לא היו מסוגלים לנהל שיחה לעניין ורק הפריחו סיסמאות נאצה ללא שום ביסוס".

נתקלת בעבר במקרה כזה?

"הופעתי ודיברתי בהרבה מאוד מקומות ואף פעם לא נתקלתי בכזו אטימות ובורות. רק לפני שבועיים הוזמנתי לדבר עם פעילים אמריקניים של 'שלום עכשיו', וניהלנו דיון תרבותי בנושאים חשובים. מה שקרה אתמול היה דבר שונה: הם פשוט באו להשתיק אותנו. אני בסך הכל הצגתי עובדות מן השטח בהרצאה שלי, וכנראה שזה מה שהכי מפחיד אותם ולכן ניסו להשתיק אותי בדרכים פסולות".

מדוע דווקא ארגונים יהודיים הפכו להיות חלק עיקרי בפעילות נגד ישראל?

"הם מגדירים את עצמם כפרו-ישראלים וחושבים שה'כיבוש' הורס את התדמית שלנו בעולם, אבל חלקם הגדול חבר לארגוני BDS שלא פעילים רק בנושאים שקשורים ליהודה ושומרון אלא מצהירים בגלוי שמטרתם היא לפגוע בישראל. הפעילים היהודיים שבויים בתוך קונספציה ומאמינים לשקרים, מתוך חוסר הבנה מוחלט של מה שמתרחש בישראל. הם מאמצים כל שקר על ישראל ולא מבינים שמשתמשים בהם לרעה, זה באמת עצוב".

מה חשבו על כל זה מארגני האירוע?

"הארגון שהזמין אותי לדבר הוא גוף ניטרלי שלא מזוהה עם מפגלה כזו או אחרת. הם עורכי דין שעושים את העבודה במסגרת החוק ומאמינים בחופש הדיבור והמחשבה. מטרת ההרצאה הייתה לאפשר לאנשים לשמוע ולשפוט בעצמם, ואני מקווה שההפגנה וההטרדה לא יפגעו ברצון שלהם לארגן אירועים דומים בעתיד. לפי מה שהתרשמתי הם לא נרתעים כי האמת חשובה להם".

את עצמך תחששי להגיע לאירועים דומים בבריטניה?

"אנחנו נמשיך ללכת לכל מקום שיזימנו אותנו, להציג את העובדות ולפעול במסגרת החוק והאמת. אני מוכנה לדבר בכל במה שיתנו לי".

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

3 תגובות למאמר

  1. יש לברר את זהותם של פעילי אירגונים אלו התומכים בטרור נגדנו, ולעולם לא לאפשר להם כניסה לארץ לא כל שכן עליה לארץ.

  2. כול עוד תשתיקו את ההיסטוריה של יהודי מזרח התיכון וצפון אפריקה אנחנו נפסיד. הערבים רצחו יהודים ושדדו את אדמתם

  3. מה מעניין אותנו זהותם של ארגונים.
    האם יש יהודי שיודע מאיזה שבט הוא בא?
    ראובן שמעון או יתכן יהודה?
    רובנו לא וזה לא בגלל הגויים. זה בגלל הרע-בנים.
    נולדו בבל ולא בסיני. הרבו את העם דרך האם ולא דרך האב.
    צאצאי פרעה הם להחכים לישראל פן ירבה.
    אוייבי אלוהים הם צדיקים במסווה