רז נזרי נגד דינה זילבר: "נאומה לא השיג את מטרתו"

המשנה ליועמ"ש מתח ביקורת על דבריה החריפים של עמיתתו: "הטון שיוצא מאיתנו רומז שאנחנו תמיד צודקים"; שופט העליון סולברג: "מערכת המשפט לא פטורה מבדק בית"

"גם לנו יש חלק ביצירת מיתוס שלטון המשפטנים". דינה זילבר ורז נזרי | צילום מסך

חילוקי דעות במערכת המשפט באשר להתנהלות בכירים במערכת מול התקשורת והציבור. לאחר נאמה החריף אתמול של המשנה ליועמ"ש דינה זילבר בכנס העמותה למשפט ציבורי בחיפה בו יצאה נגד הביקורת הנשמעת נגדה ונגד אחרים במערכת, השיב לה היום עמיתה רז נזרי ואמר כי דבריה "לא השיגו את מטרתם". המשנה ליועמ"ש נזרי שיבח את סגנון הכתיבה של זילבר אך הוסיף כי "הבעיה שלי היא הטון שיוצא מאיתנו בנושאים הללו, שממנו משתמע שאנחנו תמיד צודקים ו'הם' המסיתים בני החושך".

נזרי המשיך ואמר כי למרות שנאומה של זילבר "זכה בצדק למחיאות כפיים כאן", הוא למעשה "לא השיג את מטרתו ואולי להפך", דווקא בקרב ציבורים בהם לדעתו יש למערכת המשפט "בעיית אמון קשה". בנוגע לביקורת נגד היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, נזרי רמז כי ההתקפות עליו החלו כבר לפני מספר שנים והגיעו בעיקר מצד שמאל, "מצד אלה שטענו שהוא מורח את התיקים, שהוא "משת"פ" או "קונסיליירי", וגם נגד זה ראוי לצאת". בנוגע לטענות שנשמעות בקרב הציבור ובקרב חלק מהפוליטיקאים לגבי "שלטון המשפטנים" הודה נזרי כי "גם לנו יש חלק מסוים במיתוס הזה", ובהתייחסו לקריאתה של זילבר לציבור להגן על מערכת החוק אמר: "אני חושב שהנזק הכי חשוב שיש לשלטון חוק הוא שיזהו את מערכת המשפט כמזוהה עם צד אחד".

כזכור, רז נזרי היה אחד המועמדים אשר בשם נקב שר המשפטים אמיר אוחנה כמי שימלאו את מקום פרקליט המדינה היוצא שי ניצן, אם כי השבוע דווח כי נזרי אמר לשר כי הוא אינו מעוניין בתפקיד. משנה אחר ליועמ"ש שהוזכר גם הוא כמועמד לתפקיד הוא שלמה למברגר, שאמר היום בתגובה לדבריו של נזרי כי במערכת המשפט צריכים "לבדוק איפה אנחנו צריכים לעשות יותר טוב". לדבריו, "ברור לנו שאנחנו בצד הטוב של המתרס כי אנחנו עושים מה שחומר הראיות מספר לנו, אבל ברור שכשאתה מפנה אצבע מאשימה, עליך להפנות גם שלוש אצבעות לעצמך ולבדוק את עצמך".

דבריו הנוקבים של נזרי הגיעו כאמור לאחר נאום שנשאה אתמול זילבר באותו כנס ובו אמרה בין השאר כי "מזה זמן מתנהל מסע דה-לגיטימציה נגד מערכת אכיפת החוק. זהו קמפיין מוצלח, ולא מדובר רק בנחלתם של פקידים זוטרים כאשר מנטרות כמו פרקליטות רקובה הולכות ותוספות מקום אצל הציבור הרחב". לדבריה, "אי אפשר להתעלם מכך שבתקופה האחרונה אמון הציבור במוסד הזה פוחת", אך "יש לכך סיבות מגוונות". עוד ציינה זילבר כי הפרקליטות ומוסד היועץ המשפטי לממשלה "לא חפים מטעויות" ו"אפשר ונכון לבקרם", אך לדבריה "אי אפשר לעוות את התמונה ובגלל החלטות ספציפיות שיש אינטרס כזה או אחר לקעקע, להכתים את יושרתה, ענייניותה ומקצועיותה של המערכת בכללה".

מאוחר יותר אתמול התייחס גם שופט בית המשפט העליון נועם סולברג לדברים, כאשר אמר בכנס בחיפה כי הוא "מוקיר את המקצועיות ואת המסירות של עובדי משרד המשפטים", אך לדבריו "אין בכך כדי לפטור את הגורמים השונים במערכת מעשיית בדק בית". לדברי השופט סולברג, "הציבור צריך להשתכנע שהמערכת פתוחה לביקורת ושלא מדובר בדיבור בלבד". הוא הוסיף וסיפר כי "בחיל האוויר, בצעירותי, תִחקרנו כל אירוע. הודֵינו בשגיאות, למדנו מתקלות. ממשבר אפשר לצמוח – אומרת לנו המסורת, אומרים לנו המומחים – אבל הצמיחה לא תבוא מאליה; צריך להיפתח, להכיר בטעויות, להיות נכונים לשינוי ולתיקון".

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

7 תגובות למאמר

  1. הסוסים כבר ברחו מהאורווה. האמת כבר יצאה החוצה.
    מערכת המשפט לוקחת צד פוליטי, ועכשיו זה ברור לכל.

  2. כל מנויי הניוזלטר של הגנגסטר שי ניצן נחלצו לצו הבוס ומצופפים שורות להגן על המאפיה.
    טוב…..
    כבר לא יעזור להם.
    המכשפה דינה זילבר מייצגת את כל מה שרקוב ומעופש במערכת מילציית שי ניצן.

    1. המצב הפוך, אתם חלק משיגעון הדיקטטורה,
      העם מבקש מהשלטון להגן עליו מהשררה המשפטנית.

  3. הוא בסך הכל אמר לה
    יש דרך יותר טובה להביס את כל המתנגדים
    הוא לרגע לא חושב שזילברמן פעלה לא נכון
    כאשר ביקרה את הממשלה בכנסת ותחת כל עץ רענן
    או הפרה בפומבי הוראה של שרת המשפטים והלכה לכנסת
    יום טוב לכולם.

  4. איך זה שהיא לא בכלא זה לא מובן
    ולא רק היא
    ואין לי כוח לפרט הכל כבר פורסם

  5. חוצפה מדהימה! דינה זילבר מטיפה לנו מוסר! מקומה בכלא! ■
    ובאותה פרשה שי ניצן ומנדלבליט המציאו דיבר חדש: "ענה ברעך עד שקר – מותר אם העד הוא עובד מדינה" (דר' חן קוגל הוא עובד מדינה).
    והסייענים בבג"ץ, כרגיל, אישרו את אי העמדתה לדין של דינה זילבר העבריינית!

  6. נמאס משלטון המשפטנים
    רוצים דמוקרטיה ומדינת חוק. חוקים שנחקקים בכנסת.