ח"כ שלמה קרעי: "הגדלת הפנסיה לשי ניצן היא מהלך אישי פסול"

חבר הכנסת מהליכוד ביקש לכנס דיון דחוף בעקבות שינוי הנוהל שקידם ניצן ואמור להכניס לו מאות אלפי ש"ח: "בפרקליטות מרגישים שאין עליהם שום ביקורת, זאת שערורייה"

שי ניצן וח"כ שלמה קרעי | צילום מסך

סערת הפנסיה של שי ניצן ממשיכה להכות גלים. לאחר החשיפה בשבוע שעבר של נתי טוקר ב'דה מרקר' על הנוהל ששונה לבקשת פרקליט המדינה היוצא ואפשר לו קבל מאות אלפי שקלים נוספים למרות שפרש בטרם עודכנו נהלי השכר החדשים, ח"כ ד"ר שלמה קרעי מהליכוד ביקש לקיים דיון מיוחד בעניין בוועדת הכספים. אך גם צעד זה נתקל בקשיים פוליטיים וכרגע לא בטוח בכלל שיתממש. "כמו כולם ראיתי את הידיעה על שי ניצן בעיתון, ואמרתי לעצמי שצריך לברר אם זה באמת נכון לפני שאחליט איך לפעול בעניין", מספר ח"כ קרעי בשיחה עם 'מידה'. "אחרי שאילה חסון פרסמה בחדשות 13 את המכתב של הממונה על השכר באוצר שהסביר שמדובר במהלך אישי פסול, הבנתי שיש כאן משהו חמור מאוד שאסור לשתוק עליו וחייבים להביא אותו לדיון בכנסת".

מה בעצם מטרת הדיון?

"בכל דיון בוועדת הכספים אנחנו נאבקים על תקציבים כמו למשל לחינוך מיוחד או לעוטף עזה, וכאן בא אדם שאמור להיות נקי כפיים יותר מכולם ומקדם בגלוי בקשה אישית שתכניס לו הרבה מאוד כסף מהקופה הציבורית. אני חושב שזאת שערורייה. יכול להיות שבפרקליטות מרגישים שאין עליהם שום ביקורת והם יכולים לעשות כרצונם. זה בדיוק התפקיד של הכנסת ולכן ביקשתי לזמן את האנשים שאחראים על הסיפור כדי לתת לתשובות בעניין ולהבהיר שאין אף אחד מעל החוק".

אבל אתמול מי שחסם את הדיון היה דווקא עמיתך למפלגה ח"כ מיקי זוהר

"עוד לפני ששלחתי את הבקשה לקיים את הדיון שוחחתי עם ח"כ זוהר והוא אמר שהוא מתנגד לזה בגלל הבחירות הקרובות. זה די הפתיע אותי ואני חושב שזאת הייתה טעות".

אז מדוע הוא חזר בו והחליט לבסוף כן לקדם את הדיון?

"מאז שעות הצהריים אתמול שמעתי מהרבה מאוד אנשים שהם תומכים במהלך הזה וחלקם גם הפצירו בח"כ זוהר לשנות את דעתו. אנשים נפגעו מכך שדווקא בתקופה הזו שבה הם יוצאים להפגנות נגד ההתנהלות הבעייתית של הפרקליטות וקוראים לצדק משפטי, הליכוד עצמו חוסם דיון כזה. כנראה שהלחץ הציבורי השפיע יחד עם לחצים אחרים מתוך המפלגה".

https://twitter.com/keslasy/status/1210770261231857664?s=20

כעת למעשה קיום הדיון בעניין הפנסיה של שי ניצן תלוי בהסכמתו של ח"כ אבי ניסנקורן מ'כחול לבן', וח"כ קרעי אומר כי הוא מאמין שהדיון אכן יתקיים בסופו של דבר. "ישבתי עם חלק מחברי הכנסת של 'כחול לבן' בהרבה ישיבות של ועדת הכספים והם תמיד מדברים על טוהר מידות ועל החשיבות של שמירת הקופה הציבורית. אני מאמין שמקרה כזה של בזבוז כספים אמור להפריע להם מאוד ושכולנו ביחד נדע להתעלות מעל לפוליטיקה ולערוך דיון ענייני כדי לטפל בבעיה הזאת עכשיו ולא לדחות אותה לעתיד כאשר יהיה כבר מאוחר מדי".

"טוב שהימין מתעורר"

ח"כ קרעי התייחס בשיחה עם 'מידה' גם לדיון שאמור להתקיים מחר בבית המשפט העליון בעתירה שהוגשה נגד האפשרות שבנימין נתניהו יהיה יכול להקים ממשלה. לדברי ח"כ קרעי, "עצם קיום הדיון בשאלה כזו בבית המשפט צריך לזעזע את אמות הסיפים של הדמוקרטיה הישראלית. לא יתכן שיבואו משפטנים ויגידו לעם במי הוא יכול או לא יכול לבחור. אין להם שום סמכות לעשות את זה. נראה שהם מנסים לנצל את המצב הפוליטי כדי להפוך את ישראל למדינה שנשלטת על ידי שופטים".

ח"כ קרעי התייחס גם לשאלת חסינות ראש הממשלה שעלתה לכותרות בימים האחרונים, ולדבריו נתניהו צריך לקדם בקשת חסינות מהכנסת. "חסינות לנבחרי ציבור לא פוגעת בדמוקרטיה, אלא נועדה להגן עליהם מפני רדיפה", הוא אומר ומסביר: "אחרי שראינו את הניסיונות להדיח עדי מדינה, את השימוע של נערך בנפש חפצה ואת האכיפה הבררנית, ברור שיש פה ניסיון להדיח שלטון באמצעות חקירות פליליות וזה בדיוק המצב שבו דרושה חסינות. אני מאמין שכאשר חברי הכנסת יראו את החומרים ויבינו את הפגים שנפלו בחקירות גם הם יחליטו שכרגע עדיף לדחות את המשפט לאחר סיום הכהונה של ראש הממשלה כדי שיוכל להתרכז בביצוע תפקידו בצורה הטובה ביותר".

היום בערב תערך בתל-אביב הפגנה נוספת של המחנה הלאומי תחת הכותרת "עוצרים את ההפיכה השיפוטית", וח"כ קרעי קורא לציבור הימין להגיע ולהשתתף בה. "אני מגיע בדרך קבע להפגנות ונאמתי בחלק מהן, ואני מעריך מאוד את המארגנים והמשתתפים. פגשתי שם את טובי בניו של העם שחורה להם שמנסים להפיל את הדמוקרטיה באמצעים משפטיים. אני חושב שזה דבר טוב מאוד שהימין מתעורר ואני מקווה שזה יתבטא גם בבחירות הקרובות".


מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

11 תגובות למאמר

  1. לא די בכך שהפרקליטות הינה קיסרות הרשעות אלא שממנה וגם מהתביעה המשטרתית הגרועה אף יותר באים רוב רובם של השופטים. חייבים הפרדה מוחלטת בין התביעה לשפיטה
    במדינת ישראל קיימת תלות הדדית בין בית המשפט לפרקליטות. לכן חוסר ההגינות מצד שופטים שפסיקתם היא ברוב ככל המיקרים הרשעה. אם שופט מסויים מידי פעם מזכה הוא מכונה "שופט סנגורי" השופטים המרשיעים תמיד אינם נקראים "שופטים קטגורים" כיון שזהו המצב הרגיל. הכרחי כמו במדינות המתוקנות לבטל כל זיקה בין פרקליטות לבית המשפט. ולו רק מסיבה זו יש לעבור לשיטה בה מי שבוחר קריירה של תובע לעולם, כן לעולם אסור לו להיות שופט כך זה נהוג בעולם. יחסי התלות ההדדית בין בית המשפט לפרקליטות הם שנותנים לבית המשפט את הכוח לטרור המשפטי שלהם. דוגמאות לעריצות בג"ץ באמצעות הפרקליטות: הפרקליטת פיתחה דרכים לסיכול ממוקד של מינויים שאיננה חפצה בהם מבחינת ההשפקות הפוליטיות. בכך היא לחלוטין משבשת את הליכי המינויים לתפקידים ציבוריים. הפרקליטות מקיימת הליכים אשר במשך שנים היו סודיים והוסתרו אף מהממשלה שמטרתם היא אכיפת יתר כלפי מתישבי יהודה ושומרון ותת אכיפה כלפי גוזלי קרקעות בדואים. כוח כפייה זה מאפשר גם כוח כפייה מדיני מניגוד לחוק – שהרי אין מי שיותר פורע חוקים מבית המשפט העליון.

    שופטי העליון נשענים על כוח הטרור המשפטי. כיון שלא כפי שצריך להיות בדמוקרטיה, בישראל אין הפרדת רשויות. זה אומר שהתביעה שהיא מהרשות המבצעת והשפיטה שהיא מהרשות השופטת מקיימות בינהם יחסי גומלין הדוקים. הרי רוב השופטים באים מהתביעה. במדינה מתוקנת צריכה להיות הפרדה מוחלטת. מי שבחר בקריירה של תובע לעולם אך לעולם לא יוכל להיו-ת שופט. כך לשופטים אין כוח על התביעה וזו לא מפתיעה בתביעות לרצון בתי המשפט. בישראל השופטים פוקדים על התביעה להוציא תביעות נגד מדינאים העושים דבר מה שאינו לרוחם! גם משרד היועץ המשפטי פועל לפי רצון בית המשפט!

    יש להפריד בין משרד היועץ המשפטי לממשלה לבין התביעה. היועץ המשפטי לממשלה צריך להיות חלק מהממשלה וכשמו ליעץ לטובת העניין כיצד לתפקד חוקית. כפי שנהוג במדינות מתוקנות עליו להיות איש אמונה של הממשלה.. אלא שבזה אין די התביעה כולה צריכה להיות מופרדת מהשפיטה. המצב כיום הוא שהיועץ הוא בראש התביעה שאינה נפרדת מהשפטה. כל זמן שאלו אינם נעשים המשפטנים ימשיכו לרדות בנו.

    התנאי אחר הוא הוצאת מינוי שופטים מידי השופטים להם אסור שתהיה דריסת רגל במינוי ממשיכיהם משום שזה מקור הכוח העיקרי של השופטים על התביעה. כך כל מי ששייך לתביעה ושואף להיותר שופט באחד הימים, יעשה הכל לשאת חן בעיני השופטים. יכנע לנורמות שלהם.

  2. והם עוד קוראים לעצמם ברוב חוצפתם "שומרי הסף" בעוד שהם שודדים את הקופה הציבורית..
    תדעו לכם שכל המשפטנים והשופטים יש להם פנסיה חזירית!!! על חשבוננו!
    לכולם מקצצים אבל משום מה בפנסיה שהשופטים סידרו לעצמם לא נוגעים כאילו זה פרה קדושה
    את נתניהו רדפו באכזריות על סגרים ושמפניות
    אבל להם מותר לעשוק את הקופה הציבורית כאילו שזה כסף של אבא שלהם
    עכשיו אתם מבינים מה המשמעות מבחינתם לשמור על האינטרס הציבורי?
    לסדר לעצמם על חשבוננו פנסיה מושחתת

  3. פושעים לכלא

    שי ניצן לא ראוי לפנסיה שמנה המאפיונר צריך להיות בכלא

    1. זה נכון . באמת שומר הסף שיי ניצן פנה לקבל כסף שלא מגיע לו גם כך הוא עם פנסיה טובה.
      אם נתניהו היה עושה את זה אז היו מייד חוקרים ומגישים כתב אישום. שיי ניצן שומר הסף מותר לו הכלללללללללל

    2. ואלה קרעי.קרעת אותי אתה דתי לא
      כבר.בתנך מוזכר שרים סוררים חברי
      גנבים אוהבי שוחד ורודפי שלמונים
      לא אתה אתה צדיק

  4. כחול לבן וראשיה המרובים חייבת המון לשי ניצן ששכב עבורם על הגדר
    לא פעם אחת
    שלוש פעמים רצופות.
    אז מה זה בשבילם לשלם לחייל הטוב שלהם מהקופה הציבורית ולספר לכולם שזה היה מהלך מוסרי?

  5. דר שלמה קרעי הוא הדבר הבא בימין ובליכוד שימשיך כך יעלה ויצליח.

    1. זה לא יקרה מעצמו תוך הסתמכות על ""שומרי הסף"". עלנו על העם לדרוש זאת!