"מארגוני הפשע האכזריים בעולם": המאפיה הניגרית מתפשטת באירופה

כנופיות מהגרים שמוצאם מהמדינה האפריקנית פרסו רשת עבריינית ברחבי היבשת, ומשתמשות בה כדי להבריח אלפי נשים ולכפות עליהן עיסוק בזנות

נשים אפריקניות באיטליה | UN Migration Ageny IOM

המאפיה הניגרית היא אחת מרשתות הפשע הצומחות במהירות הגבוהה ביותר באירופה, ופעילותה העבריינית במסגרת קבוצות שונות מתפשטת בכל רחבי היבשת. לאחרונה, רשויות החוק באיטליה, צרפת, גרמניה, הולנד ומלטה ערכו מבצע בינלאומי נגד שתיים מהכנופיות הניגריות העיקריות, המואשמות בסחר בסמים, הברחת בני אדם, שוד, סחיטה, אלימות מינית וזנות.

על פי דיווח ב'וושינגטון פוסט' מחודש יוני 2019, אנשי המאפיה הניגרית באיטליה "מחזיקים בשטחים מטורינו שבצפון ועד פאלרמו בדרום. הם מבריחים סמים ונשים, ומציבים אותן כיצאניות ברחובות איטליה. הם מגייסים חברים חדשים מקרב המהגרים, במיוחד דרך מרכזי המקלט שמפעילה הממשלה". על פי אותו דיווח, שירותי המודיעין האיטלקיים הגדירו את הכנופייה כ"ארגון הפשע הזר הדינמי והמורכב ביותר" שפועל כיום במדינה. מומחים מעריכים כי "לפחות 20 אלף נשים ניגריות, חלקן קטינות, הגיעו לסיציליה בין השנים 2016 ו-2018, במסגרת הברחות ושיתוף פעולה בין ניגרים באיטליה לאנשי קשר במולדתם".

בהיותה של איטליה הדלת הקדמית למהגרים המגיעים לאירופה, אין פלא שכנופיות זרות הפכו למשמעותיות כל כך במדינה. אך מה שמבדיל את המאפיה הניגרית מארגוני פשע אחרים היא האכזריות שלה. משטרת איטליה תיארה את המאפיה כמשתמשת ב"לוחמת גרילה עירונית" על מנת להשיג שליטה בשטח. על פי דו"ח של ארגון ההגירה הבינלאומי של האו"ם (IOM) מיולי 2017, קורבנות הסחר בנשים "נשבעות בטקסי וודו" למבריחים, וחוששות מכך שאם לא ישתפו פעולה הם עלולים להתנקם בבני משפחתן בארץ המוצא. על פי הדו"ח:

במהלך השנים האחרונות, אנשי הארגון באיטליה תיעדו עלייה של יותר מ-600 אחוזים במספר קורבנות סחר המין בנשים שהגיעו לאיטליה בדרך הים. מגמת עלייה זו נמשכה בחודשים הראשונים של 2017, כאשר רוב הקורבנות מגיעות מניגריה"

עוד מעריך הדו"ח כי שמונים אחוזים מהנשים (לרוב קטינות) המגיעות מניגריה הן "קורבנות אפשריות של סחר בבני אדם ושל תעשיית המין". מספרן עלה בצורה דרמטית מ-1,454 בשנת 2014 ל-11,009 בשנת 2016.

טקסי וודו

אך כאמור, המאפיה הניגרית אינה מגבילה את פעולתה לאיטליה בלבד, והיא התרחבה צפונה עד למדינות כמו גרמניה ושבדיה. בלונדון, שלושה מחברי כנופיית 'Black Axe' נמצאו אשמים בהלבנה של יותר ממיליון ליש"ט, רובם נגנבו דרך הונאות טלפון ודואר אלקטרוני. המאפיה הניגרית, במיוחד דרך קבוצת 'Black Axe', פועלת גם בקנדה, שם דווח כבר ב-2015 על כנופיה ששורשיה באפריקה וחבריה אשר "נשבעו לנקמת דם" אחראים ל"מקרים רבים של רצח ואונס". בארה"ב, ה-FBI קישר לאחרונה בין סדרה של הונאות כספיות לחברי אותה כנופיה. על פי דיווחים בתקשורת, הכנופיה הניגרית אחראית ל"אובדן של מיליוני דולרים בסדרה של הונאות מתוחכמות".

בשבדיה, המשטרה תיארה את 'Black Axe' כ"אחד מארגוני הפשע היעילים ביותר בעולם", לאחרונה דיווחה התקשרות במדינה על מקרה המדגים זאת. נערה ניגרית בת 16 הגיעה לשבדיה לאחר שהובטחה לה עבודה כספרית, אך עם הגעתה חברי הכנופיה אילצו אותה לעבוד בזנות לאחר שביצעו בה את טקס הוודו. "הדם שלך ברשותנו עכשיו", נאמר לה על ידי הפושעים שאיימו: "אם תברחי תמיד נמצא אותך".

בשנת 2018, שלושה ניגרים הואשמו בעיר מאלמו בכך שפיתו נשים ניגריות להגיע לשבדיה בהבטחה לעבודה, ולאחר מכן כפו עליהם לעסוק בזנות לאחר שביצעו טקסי וודו דומים. על פי רשויות החוק השבדיות, הטקס שכלל אכילת אברי בעלי חיים נועד לשלוט על הקורבנות ולנצל את אמונתן הדתית. טקסים דומים תועדו באותה שנה גם בבריטניה, כאשר מבריח ניגרי ניסה להבריח נשים מארצו, ובספרד שם נחשפה רשת הברחה ניגרית שהכריחה נשים לעסוק בזנות וביצעה את טקסי הוודו. בגרמניה, על פי תחקיר ששודר לאחרונה בערוץ 'דויטשה ולה', מספר הולך וגדל של נשים ניגריות מגיעות לעסוק בזנות בעיר דואיסבורג בצפון-מערב המדינה. פעילה בארגון נשים גרמני שרואיינה לתחקיר אמרה כי מבריחים ניגריים "אחראים למרבית המקרים".

דו"ח של המרכז למידע על הגירה הראה כי בשנים האחרונות קיימת עלייה מתמדת של מספר הנשים הניגריות בתעשיית המין בגרמניה. אם בשנת 2013 הן היוו רק 2.8 אחוזים מהנשים שנאלצות לעסוק בזנות, שיעור זה עלה ל-5% ב-2106 ו-8% ב-2017. על פי הדו"ח המצוטט פעילה בארגוני נשים, חלק מן המבריחים מנצלים את מערכת המקלט עבור פעילות עבריינית: "שמעתי דיווחים באיטליה על כך שמבריחים אומרים לקורבנות להגיש בקשות למקלט כך שיוכלו להישאר במדינה, אך הן ממשיכות לעסוק בזנות".

קוקטייל מסוכן

פעילות המאפיה הניגרית היא רק חלק אחד מטריד מהתמונה הכוללת של הפשע הזר והמאורגן באירופה, המציב איום הולך וגובר על תושבי היבשת. בנובמבר 2018, חבר הפרלמנט הדני ומייסד התנועה לרפורמה מוסלמית נאסר חאדר כתב: "בנוסף לחיבה נפוצה לפשע, תרבות כנופיות המהגרים היא קוקטייל של דת, כת, כבוד ואחווה…ככל שאתה יותר אכזרי וקשוח, כך אתה חזק יותר ומושך אליך יותר אנשים".

בשבדיה, תופעת כנופיות הפשע של מהגרים הפכה לבעיה כמעט בלתי-פתירה, וחלק מהפרשנים תיארו את המצב כ"מלחמה". גם בדנמרק נרשמת עליה בפשע המאורגן בידי זרים, ובגרמניה הודו הרשויות כי הטיפול בבעיה עלול לקחת "עשורים". כאשר אנו דנים במדיניות הגירה ובהשפעתה על עתיד אירופה, לעתים קרובות סוגיית הפשע אינה זוכה לתשומת הלב הראויה לה. הגיע הזמן שנתחיל לדבר על כך ברצינות.


ג’ודית ברגמן היא עורכת דין ופרשנית פוליטית. הטור התפרסם לראשונה באתר מכון גייטסטון.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

11 תגובות למאמר

    1. והרי תגובת הפמיניסטיות –
      מקרה? איזה מקרה? משהו קרה? זה קשור לביבי? זה קשור "לכיבוש המשחית" ? לא? אז למה אתה מבלבל לנו את המוח?

  1. ארגון אכזר ?
    כמה טקסי וודו ושליחת נערות לזנות ?
    פושעים וחלאות ? אכן כן.
    אכזרי ?

    1. אני מבין שבשבילך טקסי וודו ושליחת נערות לזנות זה בקטנה

    2. מילא נודניק אבל גם טיפש? הכותבת אומנם לא פירטה לכבודו הנודניק אבל כשכותבים אכזרית אז בדיוק כמו אחינו המוסלמים בפזורה הם נוקמים באשה/ נערה ברצח תוך ביתור גופתה ושריפתה, או בכלל שריפתה בחיים למען יראו ויראו. תאר לך שבאכזריותם הם מפחידים אפילו את המאפיה הותיקה באיטליה שהסוגה מהם

  2. מי שמרחם על פליטים מסכנים ימצא עצמו נזקק לחסדיהם. גם בתל אביב יש חלק מהם אך מזל שהגבול נסגר.

  3. איזה קטע, הפמיניסטיות המטורללות סותמות את הג׳ורה.
    מדהים!!

  4. מאה שנה של אונס והם לא יספיקו לעשות מה שהארופאים עשו להם. מאחל בהצלחה לשני הצדדים.
    אגב אם לא הייתה דרישה, לא…. סתם אירופאים צבועים ומסריחים.