הכוורת של גנץ בבית הלבן: מורשע בסיוע להפרת אמונים ומגדף הנשיא

בני גנץ המריא בתרועה רמה לפגישה המדינית החשובה בחייו, אך את מי הוא בחר שילחשו על אוזנו ברגע הקריטי הזה?

ח"כ גנץ (במרכז) ושני יועציו רונן צור ורונן משה | צילום מסך

ערב הפגישה המדינית של יו"ר 'כחול לבן' עם הנשיא טראמפ בבית הלבן, מתברר כי שניים מיועציו הקרובים של בני גנץ שהתלוו עימו לטיסה לוושינגטון מסובכים בעניינים שונים המטילים צל כבד על הנסיעה החשובה. הסערה הראשונה פרצה סביב יועצו האסטרטגי של גנץ רונן צור, שמספר ציוצים אותם כתב בשנים האחרונות נחשפו הערב (שני). בין השאר כתב צור בשנת 2017: "הלך ברק חוסיין אובמה, הגיע דונלד אדולף טראמפ. מת לדעת מי אחריו", וכמה חודשים קודם לכן כתב: "הספר של המאה ה-21: מיין טראמפף". בציוצים אחרים המשיך את ההתבטאויות הקשות כלפי נשיא ארה"ב וכתב כי טראמפ ופוטין הם "פסיכופתים" וכי "בחירתו של טראמפ מוכיחה שהעולם לא עבר מלחמה כואבת יותר מדי שנים", ועוד עקיצות שונות נגד טראמפ.

בהבהרה שפרסם הערב צור בחשבון הטוויטר שלו כתב: "היו נושאים שאני הקטן חשבתי אחרת מהנשיא (לא שזה חשוב למישהו). בינתיים מסתבר שזה הנשיא הכי אמיץ לארה"ב, והכי משמעותי שהיו לביטחון ישראל בדורות האחרונים ויחד עם מיליוני ישראלים: מצדיע לו". גורם בליכוד מסר בעקבות הפרסום: "בורות מדינית וחוסר אחריות מצד בני גנץ להביא איתו אל הבית הלבן את יועצו האישי רונן צור שכינה את נשיא ארה״ב ״דונלד אדולף טראמפ״ ופרסם שורה ארוכה של ציוצים נגדו ברשתות החברתיות. נקווה שחוסר האחריות הזה של גנץ לא יפגע באינטרסים הלאומיים של ישראל מול הממשל האמריקני".

בהקשר הזה אפשר להזכיר גם את המכתב המפורסם עליו חתמו חברי כנסת נגד דונלד טראמפ עוד בהיותו מועמד לנשיאות לפני כארבע שנים, ובו קראו לראש הממשלה נתניהו שלא להפגש עמו בשל "דבריו הגעזניים". על המכתב היו חתומים גם שלושה מחברי 'כחול לבן' שראש סיעתם נפגש הערב עם טראמפ: מיקי לוי, קארין אלהרר ויעל גרמן.

חלק מציוציו של רונן צור נגד טראמפ

במקביל, על פי דיווח מהערב של רועי ינובסקי ברשת ב', יועץ התקשורת של גנץ הנמצא עימו בוושינגטון רונן משה, היה אמור להתחיל לרצות עבודות שירות בהמשך השבוע בעקבות הרשעתו בפרשת 'ישראל ביתנו', ביקש מבית המשפט לדחות את תחילת ריצוי העונש לחודש מרץ. על פי הדיווח, הנימוק לדחייה היה "נסיעת עבודה אחרת" אך כאמור בינתיים הוא מנצל את הזמן כדי לייעץ בין השאר לבני גנץ.

בחודש ספטמבר האחרון משה הודה במסגרת עסקת טיעון בעברה של סיוע למרמה והפרת אמונים, כאשר על פי כתב האישום העביר כספים ליועצים בכירים במשרד החקלאות "באופן שהשפיעו על הסטת תקציבי פרסום ממשלתיים לחברה לה נתן שירותים. בתמורה לכספים אלו, סייעו יועצי השר עימם הייתה למשה היכרות מוקדמת להעביר תקציבי פרסום ממשלתיים לחברה אליה היה משה קשור. לפי כחודש נגזרו על משה תשעה חודשי עבודות שירות וקנס בסך מיליון שקלים. ספיח אחר של הפרשה היה קשור גם למי שהיה מועמד לתפקיד דובר צה"ל גיל מסינג, שהעיד נגד משה לבקשת המשטרה ונאלץ לפרוש, בזמן שמשה עצמו ממשיך לטייל בעולם ולייעץ למועמד לראשות הממשלה.

עננה כבדה

החלטתו של גנץ לשכור את שני היועצים ואף לקחת אותם עימו למפגש המדיני החשוב מעלה שוב שאלות לא פשוטות על שיקול הדעת של יו"ר 'כחול לבן', אשר על פי הדיווחים מסתמך באופן נרחב על עצות מקורביו בקבלת החלטות חשובות. מעבר לכך, תמוה לראות יועצים בכירים כאלה דווקא לצד ראש מפלגה אשר חרתה על דגלה את סיסמאות ה"מלחמה בשחיתות". כזכור, גנץ עצמו נמצא עדיין תחת עננת חשדות בפרשת 'המימד החמישי', בה החברה שעמד בראשה קיבלה פטור ממכרז לאספקת טכנולוגיות בשווי 50 מיליון שקלים למשטרת ישראל, כאשר ארבעה מיליון שקלים כבר הועברו לחברה בטרם פשטה את הרגל.

על פי דו”ח מבקר המדינה בעניין, החברה של גנץ הציגה מצג שווא לגבי הנתונים שבזכותה קיבלה פטור ממכרז, ולכאורה קיבלה במרמה את הזיכיון לאספקה, מבלי שעמדה בתנאי המכרז שכללו בין השאר ותק מתאים ומספר לקוחות מסוים. כמו כן מצא המבקר טעם לפגם בכך שגנץ עצמו נכח בישיבה של בכירי המשטרה בה הוחלט על ההסכם. פניות ליועמ"ש מנדלבליט לפתיחת חקירה בנושא נענו כולן כי "העניין בבדיקה".

לגבי בכיר אחר ב'כחול לבן', גבי אשכנזי, נקבע לפני כשבועיים כי חברת 'שמן' בראשה עמד תשלם פיצוי של 3.4 מיליון ש"ח למשקיעים אשר תבעו אותו ובכירים אחרים בחברה. התובעים טענו כי החברה פרסמה הודעות כוזבות בדבר המצאות סימני נפט בקידוח ימי אך לבסוף הקידוח נמצא יבש. לטענת התובעים, אשכנזי ובכירים אחרים בחברה “נטעו במשקיעים תקוות שווא” ונתנו למשקיעים לממש את האופציות בהן החזיקו “על אף כי ידעו שמדובר בקידוח יבש”. אם מוסיפים לכך את הפגישות עם נוני מוזס וארנון מילצ’ן שנעלמו באורח פלא מיומנו של יאיר לפיד, ניתן שוב לתהות על הניגוד שבין ההצהרות על מלחמה בשחיתות וקידום השקיפות לבין מעשיהם המאוד לא שקופים של אותם מצהירים. בני גנץ, גבי אשכנזי ויאיר לפיד דורשים מהמתחרים הפוליטיים שלהם טוהר מידות ומטיפים על מנהל תקין, אך מתברר שהם בעצמם לא עומדים באותם סטנדרטים מחמירים.

פנינו ל'כחול לבן' בבקשת תגובה והיא תובא מיד עם קבלתה.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

31 תגובות למאמר

  1. זה מעורר רחמים, ההתנהלות, הבחירה……
    פורסט גנץ, ככה קורה לו גדי טאוב ונדמה שהוא צודק.
    כל כך צודק.

  2. למה לא מיידעים את טראמפ בנושא?
    אלה החפרפרות, אלה הצבועים, אלה השקרנים.
    שידע עם מי יש לו עסק ויבין מי זה יאיר לפיד האיש שהמילה הנרדפת לו היא שקר.

    1. יודע יודע ארה"ב רעשה וגעשה כשהבינו מי היועץ של פורסט גנץ

  3. Forest Ganz in the white House
    נבעך…קאליקאר…הססן פתולוגי…מדבר ססמאות מהלחשנים בקצה האחר של האוזנייה…אנגלית ברמה של דליה איציק, שרצתה להיות שגרירה בלונדון עם אנגלית מבית ספר תיכון בסביבות רמלה…בנימין נתניהו- גוליבר בארץ הגמדים. ענק מול ננסים.

    1. יוסי טובור גנב ובלגנץ גנב מכספי משלם המיסים.
      בלגנץ אדם שאינו ראוי. הוא לא היה ראוי להיות רמטכ”ל ואינו ראוי להיות מועמד לראשות ממשלה ולא רק שאינו ראוי להיות ראש ממשלה בפועל. הדבר היחיד שהוא ראוי לו הוא כתב אישום. בלגנץ הוא שצריך להיות נאשם.
      ממצאי מבקר המדינה: בשנת 2016 חברת המימד החמישי בניהולו של בנימין גנץ הציעה למשטרה לרכוש מערכת ש"פיתחה" תוך הצגת עובדות לא נכונות על מוצר שלמעשה לא קיים. היה צורך לבצע בדיקת יכולות המערכת לכך צריך אישור ועדת פטור במשרד האוצר לפי תקנה 11 לתקנות חובת מכרזים. לוועדת המכרזים שדנה בעניין הפטור הוצגו נתונים בעקבותם אישרה הוועדה את הפטור ממכרז. לוועדת המכרזים הוצגה חוות דעת של מנהל הטכנולוגיות של המשטרה שכללה פרטים כוזבים אודות החברה., על-פי חוות הדעת שהוגשה לוועדת המכרזים ב-2016, החברה הייתה קיימת ארבע שנים, אף שהיא התאגדה רק בשנת 2014 ונאמר שלחברה חמישה לקוחות שהם גופים ביטחוניים וקיים אצלה זה שנה וחצי מוצר מדף – מבדיקת המבקר עלה כי מדובר בפרטים כוזבים, לחברה לא היה מוצר מדף ולא היה לה שום לקוח שהינו ארגון ביטחוני.

      בעקבות הצגת נתונים כוזבת מצד החברה, המשטרה הסכימה ללא מכרז ושילמה מקדמה של 4 ארבעה מליון שקל ואף התכוונה להתחייב מראש במקרה של הצלחה על רכישה בסכום של 50 מליון שקל גם כן ללא מכרז. כאן התנגדה ועדה המכרזים. המשטרה התכוונה להרחיב את ההתקשרות אך באוצר סיכלו זאת.

      בניגוד לחוק מבקר המדינה לא הפנה את ממצאיו המחשידים בפלילים ליועץ המשפטי לממשלה. לכן ליכוד ועמותת לביא דרשו מהיועץ המשפטי לממשלה לחקור את גנץ את נסיון לקחת במרמה 50 מליון שקל. מאחר שהלה לא החל לחקור, עתרה לביא לבג"ץ. הפרקליטות הודיעה שקבלה ממבקר המדינה חומרים בעלי היבטים פליליים ושבודקים. חברת המימד החמישי בראשותו של גנץ גרמה למשטרה הפסד של 4 ארבעה מליון שקל שיכל לגדול לעוד 50 חמישים מליון אילולי נסגרה החברה.

    2. לא יעזור לכם…תמשיכו להשחיר אבל את התשובות הפעם תקבלו בקלפי ..ומאז נקווה שלא נשמע ממכם להרבה זמן עד שתתפקחו

  4. גנץ רץ כאילו על בסיס של אמינות ומלחמה בשחיתות אבל מעבר ל וזכר בכתבה על חוסר שיקול דעת בבחירת היועצים שהם במקרה הטוב טיפשים במקרה הגרוע פושעים, גם גנץ לא חף מפשע. הוא עדיין חשוד ההטעיה מכוונת של משטרת ישראל וקבלת כספים, מיליוני שקלים לא כמה סיגארים, במירמה. בנוסף כאשר מונה לרמטכ״ל כסוג של בלית ברירה לאחר שפרש מצה״ל אך בעקבות ביטול המינוי של גלנט על חריגות בנייה, מיהר גם גנץ להרוס חריגות בנייה שעשה גם הוא בביתו בראש העין. הנה הכתבה. בקיצור נאה דורש נאה מקיים זה לא אצל גנץ. https://www.israelhayom.co.il/article/30946

  5. אני יכול להגיד לכם מה התגובה של כחול לבן:
    "מדובר בטענות שכבר נדונו והועלו מהאוב,
    מה שחשוב זה ראש ממשלה עם 3 כתבי אישום,
    חסינות, בלה בלה, מחליפים, בוחרים דרך חדשה, רק לא ביבי…"

    מה שעצוב זה שיש מספיק "גאונים" שקונים את זה

  6. למה הלך הזרזיר אצל העורב. וואי וואי וואי.

    1. ברור כשמש ביום בהיר שהמפלגה בעל 4 ראשים מעולם לא תוכל לעבור חלק כי אין מי שיעבור מספר נגיעות כמספר המנהיגים
      ואין החלטה כי מספר הבוחרים כמספר המפלגות שאפשר להקים שנית גנץ הוא חסר ניסיון פוליטי גם הוא לא יכול לשלוף רעיונות חופשי הוא איטי במחשבתו ובתגובותיו כשרים אחדות במפלגה
      ואין תמימות דעים אז הבעיה היא יסודית ויש צורך לעשות בדק בית הם היו כל כך עסוקים החסינות של ראש הממשלה וזה למרבה הצער זה מה שאיחד אותם ועכשיו כבר החסינות ירדה מהפרק
      אז הם שוב נוחתים על הקרקע טאבים בניהם

  7. לא אתפלא אם גנץ הביא בכוונה יועץ אנטי-טראמפי כדי להכשיל את העסקה בתקווה למנוע מצב של התקדמות עם העסקה בתקופה שראש הממשלה הוא נתניהו.
    זה בדיוק מה קרה בועידת מדריד.
    בעיני השמאל עדיף להכשיל את העסקה מאשר לתת ליריב הפוליטי לקצור את פירותיה.

  8. מה שמדאיג אותי שהתיקשורת מסתירה את השלומיאליות של גנץ ומבליטה כל מני זוטות וחלק מהציבור קונה את הדברים , למרות שבשורה האחרונה גנץ לא מתאים בודאות להיות ראש ממשלה. ולעומת זאת התיקשורת מתעלמת מכל ההשגים של בנימין נתניהו(יש הרבה) ומבליטה מעצימה ומעוותת כל דבר שליכאורה ניראה שלילי לגבי נתניהו.וזאת תעמולה שמזכירה ימים אפלים שהיו לפני שמונה עשורים.

    1. לא יהיה מנוס מהקבלה בין התעמולה הנאצית השקרית, הארסית והבלתי פוסקת נגד היהודים

      https://www.srugim.co.il/12474-שוליית-השטן-על-התעמולה-שהביא-להשמדת

      https://www.hidabroot.org/article/132493

      לבין התעמולה השמאלנית השקרית, הארסית והבלתי פוסקת נגד נתניהו ואנשי אמונו

      https://www.mako.co.il/news-israel/entertainment-q4_2016/Article-743ba6daa23d851004.htm

      https://www.mako.co.il/culture-articles/Article-ad06dba8e51d461006.htm

      https://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1001010434

      אולי משום כך בימי הזיכרון לשואה בשנים האחרונות כבר אינני מתרשם מכל מיני נאומים נרגשים על "נזכור איך הנאצים עשו ליהודים דמוניזציה ודה-הומניזציה" או "עלינו ללמוד לקח מה קורה כששוללים מבני אדם צלם אנוש ומציגים אותם כעכברושים".

  9. אז השחיתות מתחילה בבית המשפט העליון שמשהה את חקירות בני גנץ וחבורתו איך אפשר להאמין למשפט "צדק כביכול"

  10. התיקשרת התחילה עם כנץ .בעוד 10 שנים הםיגרמו להעמידו לדין .

  11. לא יאומן .אלו האנשים שבחר ? זוואה לטמבל שלקח אותם מול טראמפ שהשמיצו אותו .אין לו יועצים יותר אימינים?

    1. ממתי הוא "בוחר"? ממתי הוא "לוקח"? הרי כולו דחליל מעוצב, מוכתב, מנוהל ומופעל על ידי מעצבי תדמית, כותבי נאומים, מנהלי קמפיינים ומפעילי מופעים!

  12. אם נכון כל מה שכתוב בכתבה הנ"ל (ונראה בבירור שכן) , אזי הבני גנץ הזה אינו מתאים לנהל את מדינת ישראל, ולא ברור איך הגיע להיות רמטכ"ל בכלל.

  13. ביבי משלם על הכתבה הזו מכספו האישי או הלאומי? עדיף מלבוא עם שרה. הגיב:

    מבחינת טראמפ הוא היה פשוט ממנה יועץ מטעמו. אז? זה לא שיקול. מה שנעים לטראמפ זה השיקול האחרון שצריך להשפיע.

  14. ברור כשמש ביום בהיר שהמפלגה בעל 4 ראשים מעולם לא תוכל לעבור חלק כי אין מי שיעבור מספר נגיעות כמספר המנהיגים
    ואין החלטה כי מספר הבוחרים כמספר המפלגות שאפשר להקים שנית גנץ הוא חסר ניסיון פוליטי גם הוא לא יכול לשלוף רעיונות חופשי הוא איטי במחשבתו ובתגובותיו כשרים אחדות במפלגה
    ואין תמימות דעים אז הבעיה היא יסודית ויש צורך לעשות בדק בית הם היו כל כך עסוקים החסינות של ראש הממשלה וזה למרבה הצער זה מה שאיחד אותם ועכשיו כבר החסינות ירדה מהפרק
    אז הם שוב נוחתים על הקרקע טאבים בניהם

  15. אלו הם מנהיגינו ,אין במדינה אדם אחד נקי כפיים ,זו גם הסיבה שלא אשתתף בבחירות הקרובות ,כמו ב- 7 מערכות הבחירות הקודמות,עוד מועמדים כאלו ואבדנו – בושה !!

  16. אם גנץ יהיה חלילה ראש ממשלה ישראל תהיה בבעיה.הוא פשוט לא מבין בכלום.תמים וחסר נסיון.חייבים למנוע את זה בבחירות.הסיפור הזה זה רק קמצוץ ממה שיהיה.

  17. ברור ללא ספק יש איפה ואיפה דברים כל כך שקופים לא נבדקים?? הבחירות של גנץל ליועצים מראה על חוסר איטלגנציה.ומנדלבליט דבק בהגנה על חכים ערביםבאובססיביות?!!

  18. סוף סוף יש מי שנוגע בחסרונות ובמוסר הכפול של המפלגה הבעייתיות הזאת..אנחנו חיים בישראל מדינת היהודים ואין לנו אופציה לקבל על עצמנו הנהגה כושלת שמחבקת את אויבינו הגדולים ודוחה את בני בריתנו.
    יש אופציה לקפיצת מדרגה לאינטרס הישראלי שיעמוד עד סוף הדורות .

    1. היועץ של גנץ .רק מראה אם השמאל יעלה לשלטון מצבנו היה חמור יותר …מאחר והשמאל הצעות שלו דומים יותר למטרות חמאס

  19. אולי כדאי שתדעו שרוב הציבור מסכים עם דבריו.
    מדובר באיש גס רוח, גזען, שוביניסט, לא חכם ובור.
    מקווה שמישהו יאמר לו זאת.