פניה חשובה לקוראי 'מידה'

אנחנו צריכים אתכם כשותפים לדרך: רכשו עכשיו מנוי ל'מידה' ותהנו מהטבות, מבצעים ואירועים מיוחדים

שלום,

לפני שבע שנים הקמתי את אתר מידה. המימון הגיע מקרן תקוה האמריקנית והיה נדיב מאוד. השתמשנו בכסף היטב. המשכורות היו צנועות, והצוות והכותבים נתנו פייט של ממש. לא היה שום דבר דומה בנוף – ובמידה רבה עדיין אין.

בכלכלת שוק חופשי, בריאליזם מדיני, בהגות פוליטית, בכיסוי מה שמתרחש בעולם המערבי ובמזרח התיכון, בציונות ומסורת, במאבק בארגוני השמאל, בביטחון – אתר מידה עשה לשיח בישראל הרבה יותר ממה שאפשר לשער, וצמח בקצב שהפתיע את כולנו. הבנו שיש צמא ציבורי לתכנים כאלה, וצורך ממשי באתר.

מידה הייתה לא רק קול שונה של ימין לאומי ליברלי מפוכח, מלומד ודעתני. היא הפכה לבית גידול. עברו אצלנו המון כותבים צעירים, שזכו לעבוד, לכתוב וללמוד מעיתונאים ופובליציסטים ותיקים ומנוסים בימין, כמו אמנון לורד, אראל סג"ל, וקצת גם אני. חלק מהם הם היום הקולות המובילים ביותר בשיח בימין.

זה היה באמת פנומנלי, והקוראים הסתערו על האתר. בעיקר מדובר בעשרות אלפי חבר'ה עד גיל 35, שבאו מדי חודש ללמוד ולהחכים, ולדעת איך חושבים בימין ואיך מנמקים מדיניות נכונה, לאומית וליברלית. קהילה מאוד משמעותית.

ואז, ואני אומר זאת בצער ולא מבין עד היום מדוע הם עשו זאת, לפני כשנתיים קרן תקוה משכה את המימון. לדעתי זו כמובן טעות, אבל זה מה שיש וזו החלטה וכסף שלהם.

כדי להתמודד עם המצב החדש, עשינו קמפיין מימון המונים כדי לשרוד, ונאלצנו לקצץ באכזריות, כולל הרבה אנשים טובים (המטלה השנואה עליי ביותר). היה ברור לנו גם שצריך לשנות את המודל התפעולי. כי האמת המצערת היא שגיוס תרומות לדברים אינטלקטואליים בימין זה עניין קשה מאוד.

כל האמריקנים יודעים להגיד ש"פוליטיקה היא במורד הזרם מתרבות", אבל בסוף חלק מהתורמים בימין חוששים מהלינץ' שיעשה להם השמאל, חלק תורמים לדברים חומריים, וחלק מחפשים נישות אחרות מאשר מאבק תרבותי, אידיאולוגי ורעיוני. בלי קרן תקוה, מאגר התורמים הגדולים הפוטנציאלי, לפחות עד כמה שאני הצלחתי לראות, דל למדי.

כן, זה מתסכל. אני מבטיח לכם שאם היינו אתר שמאלני, לפי המדדים הפשוטים של הצלחה והשפעה, מידה הייתה משופעת במשאבים רבים מאוד. כי השמאל מבין היטב שהמאבק הפוליטי והאידיאולוגי מתחיל כאן, ויודע למנף הצלחות.

למרות המשבר, המשכנו. כי אסור לעצור ולוותר, וצריך להתמודד. האתר המשיך לעבוד ולייצר חומרים רבים. נכנסים אלינו אלפי קוראים מדי יום, מעל מאה אלף קוראים ייחודיים בחודש. זה המון, ואלו הרבה קוראים איכותיים בעלי מעגלי השפעה רחבים. מידה המשיכה להשיג הישגים רבים – אבל אנחנו צריכים גם להשיג תמיכה. ייצור של תוכן איכותי ומשמעותי דורש משאבים, והימין הלאומי-ליברלי חייב להשקיע גם בתרבות הפוליטית שלו. אחרת הוא ישקע.

המודל החדש שלנו הוא מנויים, שיש להם אזור אישי באתר. מנוי נכנס עם סיסמא, מקבל גלישה בלי פרסומות, ואת כל האירועים וההטבות שנוכל לייצר ולהשיג. יש לא מעט כאלה, ואנחנו כל הזמן מנסים לחשוב על עוד, כדי שאנשים יהנו מהמנוי.

אנחנו צריכים כמה שיותר מנויים. אין סיבה שנאבק על הישרדות האתר. אנחנו צריכים לפרוח – כי כשמידה פורחת יש לזה אפקט סביבתי בכל הימין. יש יותר תחקירים, יותר מאמרים, יותר הצגה נכונה של המציאות שאנו חיים בה, יותר דרך וכיוון, יותר חבר'ה צעירים שנחשפים ומתרשמים. בלי ציניות, זאת השקעה בעתיד שלנו.

אז זהו, חפרתי מספיק. אנחנו פה כדי להיאבק, הצבנו את עצמנו בחזית מול אליטות השמאל, אנחנו יודעים להסביר ולעמוד על הדרך הלאומית-ליברלית, ועכשיו אנחנו צריכים אתכם שותפים לדרך הזו.

כדי לתמוך בנו ולעשות מנוי, נכנסים ללינק הזה: http://bit.ly/38uPJUo

הבקשה שלי היא שתהיו נדיבים איתנו. שתתמכו בנו. עשו מנוי, קנו מנויים מתנה למשפחה ולחברים, עזרו לשכנע ולהפיץ את זה לכל מי שאתם יכולים, וכל דבר נוסף שתחשבו עליו.

אנחנו צריכים אתכם אתנו.

הלוואי שנצליח. תודה!

ד"ר רן ברץ

***

* אם אתם מעוניינים לתרום יותר ממנוי, או יש לכם רעיונות נוספים בשבילנו, נשמח אם תצרו קשר במייל amir@mida.org.il או בטלפון 053-2241654.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

2 תגובות למאמר

  1. יש הרבה יהודים ימנים שמרנים וליברלים עשירים הן בארה"ב והן בישראל שיכולים לעזור לאתר ההיפר חשוב הזה . וכמובן מנויים זה גם רעיון טוב אבל צריך להגיע לעוד הרבה ( מאוד) אנשים .

  2. אני שילמתי בשבילכם למימון המונים בזמנו, ואני מבקר באתר שלכם לפעמים.

    יש לכם אתר מקסים, אבל אני לא ישלם עבורו מנוי, אם לא אדע יותר עליכם ועל הדרך שלכם – לאן אתם מתכוונים להמשיך ? מה החזון שלכם ? מי אתם ? כמה אתם ?