"אני יהודי": לזכרו של דניאל פרל

מילותיו האחרונות של העיתונאי האמריקני-יהודי שנחטף בפקיסטן ב-2002 צריכות לשמש כהבטחה לכך שבני הבליעל שרצחו אותו לא ינצחו לעולם

דניאל פרל בסרטון שפורסם על ידי חוטפיו | צילום מסך

העיתונאי האמריקני-יהודי דניאל פרל נחטף ונרצח בפקיסטן בשנת 2002 על ידי פעילי ארגון 'אל-קאעידה'. טור זה לזכרו התפרסם באתר 'קומנטרי' בשנת 2012 לציון עשר שנים למותו.

***

ב-23 בינואר 2002, כתב ה'וול-סטריט ג'ורנל' דניאל פרל נחטף בידי פעילי 'אל-קאעידה' בפקיסטן. תשעה ימים לאחר מכן הוא הוצא להורג כאשר ראשו נערף בידי חאליד שייח' מוחמד. עוד בטרם נרצח, פרל אולץ למסור הצהרה מצולמת אותה הטרוריסטים הפיצו בהמשך לעיתונות. למרות שהביע באותה הצהרה כפויה ביקורת על ארה"ב, דניאל פרל מת בגאווה על זהותו כאשר אמר: "אבי יהודי, אמי יהודייה, אני יהודי".

חטיפתו ורציחתו של פרל היו פשע מזוויע שסימל את הברבריות הנטועה עמוק בלב התנועה האסלאמיסטית. אך מילותיו האחרונות של פרל, אף שנאמרו תחת צילו של המוות שריחף מעליו, גם הן סמל לרוח העם, רוח אותה השנאה לא תוכל לחסל.

שנים לאחר מותו של פרל, ישנם רבים בארה"ב שמאמינים כי "המלחמה בטרור" שייכת לדפי ההיסטוריה, ויש להניח אותה על מדף ולשכוח ממנה. ארגון 'אל-קאעידה' ספג מכות קשות; הרוצח מוחמד מתפס ועומד למשפט על חלקו בחטיפה כמו גם על השתתפותו בתכנון פיגועי ה-11 בספטמבר; אך הטרוריסטים עדיין נמצאים שם בחוץ, ובעזרת ידידיהם מהטאליבן עדיין מבוססים באפגניסטן ומקווים להחיות את מאבקם המדמם.

יתרה מכך, תנועות אסאלמיסטיות כמו 'האחים המוסלמים' וארגון הטרור חמאס המזדהים עם רוצחיו של פרל וחולקים עמם אידאולוגיה משותפת, עדיין חיים ובועטים. במצרים 'האחים' אף שלטו לרגע בפרלמנט, והחמאס עושה מאמצים רבים להרחיב את השפעתו בקרב הפלסטינים ביהודה ושומרון.

16 Years since the Death of Daniel Pearl

It's been 16 years since Jewish journalist Daniel Pearl was kidnapped and killed by Pakistani terrorists. May his memory be for a blessing.

Posted by JTA News on Thursday, February 1, 2018

יום השנה לחטיפתו של דניאל פרל צריך להזכיר לנו שאלו המפיצים שנאה ואלימות נגד המערב ונגד יהודים, לרוב אינם מסתפקים רק בלדבר על זה. תנועות אלה מציבות איום ישיר על שלום העולם, ואסור למערב להיתמם ולראות בהן שותפות לעסקים. עבור אותם אסלאמיסטים, הודאתו של פרל בזהותו היהודית ובקשריו עם עמו ועם מדינת ישראל היו סיבה מספקת למותו. עבורנו, זהו ביטוי לגאווה.

דניאל פרל היה עיתונאי הוגן וקפדן שלא חש טינה כלפי עמים ואמונות אחרות. בשילוב עם זהותו האמריקנית והיהודית, ערכים אלו נחשבו בעיני רוצחיו לקללה וסימנו אותו למוות. למרות שיום השנה לזכרו של פרל הוא אירוע עצוב, מילותיו האחרונות צריכות גם לשמש כהבטחה לכך שבני הבליעל שרצחו אותו לא ינצחו לעולם. גם כאשר 'האביב הערבי' במזרח התיכון התחלף בחורף אסלאמיסטי, המילים "אני יהודי" ממשיכות להדהד עוד כיום בקריאה לנחישות העם היהודי. יהי זכרו ברוך.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

4 תגובות למאמר

  1. יש בבני ברק רח' קטן בשם פרל.
    לפי מה שהבנתי, הוא על שם סבא, או סבא רבא של דניאל פרל.

  2. דני פרל לא אמר את מה שאמר כי זה מה שהוא חשב אלא כי זה מה שהכתיבו לו להגיד.

    1. המסר במקרה זה חריף שבעת מונים מהמסר האחר: יהודי לעולם לא יוכל לנוס ממוצאו.