אני עולה מרוסיה, ומתבייש בקמפיין ההסתה של ליברמן

תאוות השלטון של יו"ר 'ישראל ביתנו' ומתקפתו החריפה נגד היהדות גורמות נזק עצום לציבור העולים מברית המועצות

מיכאל לובוביקוב וח"כ ליברמן | המכללה האקדמית ספיר

אני "רוסי", גר בתל אביב, ומניח תפילין. ואגלה לכם עוד סוד: אני לא חובש כיפה, אבל מאמין במעמד הר סיני. וכשאני לא הולך לבית כנסת בשבת, אני קורא את הפרשה בבית ביחד עם הילדים, כי המצווה "והגדת לבניך" חשובה לי. כי אני לא מתכחש לא לדת, ולא לעולם המודרני. אני לא רואה שום סתירה ביניהם. אבל אני כן מתכחש לסטיגמות, לדעות קדומות ולבורות.

שלוש התופעות הללו – השילוש הקדוש של הרוע החברתי – מקצינות תמיד בתקופת הבחירות, וכשמדובר בבחירות שלישיות ברצף התוצאה יכולה להיות מפחידה. מה שקורה בארץ בחודשים האחרונים באמת מפחיד. קמפיין ההסתה הפרועה של ליברמן נגד הדת העלה מהקרקעית הבוצית של השיח הציבורי גל עכור במיוחד. הגל הזה שטף את המגזר "הרוסי" ועזר למפלגה העדתית האחרונה בישראל לדלג מעל אחוז החסימה. וזה עשה – וממשיך לעשות – נזק עצום לציבור העולים, שנפלו קורבן לתאוותו של ליברמן לשלטון. אבל החברה הישראלית רק מתחילה להבין עכשיו מה קורה בתוך "הגטו הרוסי".

לכל אורך ההיסטוריה הפוליטית של ישראל לא היו כאן מפלגות עדתיות שהצליחו. לא היו כאלה לא למרוקאים, לא לרומנים ולא לאתיופים למשל, ורוב העליות השתלבו בתוך המפלגות הקיימות. לאחר העלייה של שנות החמישים, בכנסת החמישית ב-1961 היו כבר קרוב לעשרים חברי כנסת יוצאי עדות המזרח. גם המפלגה "הרוסית" היחידה, 'ישראל בעלייה', "נקלטה" מהר מאוד בזירה הפוליטית והתמזגה עם הליכוד. כשיש לך ערכים ודרך הם מובילים אותך למסקנות הנכונות, אבל היום רק מפלגתו של ליברמן סוחטת את המיץ האחרון מהלימון העדתי הרקוב.

ההונאה של ליברמן כפולה ומכופלת. זו לא "מפלגה רוסית": חצי מהעשירייה הראשונה שנמצאת אחריו ברשימה בכלל לא עולים אלא ישראלים דוברי עברית (וערבית) בלבד שאין להם קשר לעלייה הרוסית. וזה קרה מתוך חישוב פשוט. ליברמן יודע היטב שרוב העולים דוברי הרוסית לא מצביעים לו, וחלקם הגדול סולד מעצם המחשבה, במיוחד אלה שנקלטו בארץ ומרגישים בה בבית. הם לא צריכים מפלגה עם חזית של בית מזויף.

Что такое хорошо и что такое плохо!

Posted by Авигдор Либерман on Saturday, February 22, 2020

לכן ליברמן מנסה לקושש קולות תחת כל עץ רענן, אבל את "הרוסים" שלו הוא משמר בקפידה באקווריום המגזרי. הוא היה אחראי למשרד הקליטה, ודאג להשאיר את העולים שעברו דרך מערכת "הקליטה" שלו ללא שום ידע בהיסטוריה הלאומית בכלל, ובהיסטוריה של מדינת ישראל בפרט, בלי היכרות עם החברה הישראלית ובלי הבנה בסיסית של אורח החיים בישראל.

כן, הדרך שמציע ליברמן לעולים – זו בורות. והבורות מגדלת דעות קדומות שעליהן צומחות סטיגמות בזויות. אובייקט השנאה מתחלף לפי צרכי הקמפיין (זוכרים, רק לפני עשור ליברמן היה הלוחם הגדול למען "הנאמנות" של הערבים. איפה זה היום?) והתוצר של כל זה – המון תוקפני שקל להסית אותו, לשלוט בו בסיסמאות רדודות ולנווט אותו לאן שנוח, כמו נגד הדת כיום. לא, זה לא רק נגד החרדים. גם הכיפות הסרוגות בפי ליברמן הם "דתיים משיחיים". אבל ההמון המוסת לא צריך לשים לב לדקויות כאלה. הרי הוא לא אמור לשאול שאלות ולא חושב בעצמו. זה מה שמפחיד בתופעה שמייצר הקמפיין של ליברמן. ממש כאן, בתוכנו.

רובם המוחלט של יוצאי בריה"מ לשעבר סובלים מכך שהציבור הישראלי חושב בטעות שליברמן מייצג את המגזר. עייפנו מכל פרשיות השחיתות הרבות של "מפלגתו", מכל הברברת הריקה מתוכן, ובעיקר מהזיגזג האידיאולוגי (אם בכלל אפשר להשתמש שם במילה הזו) ומחוסר אמינותו בפני הציבור. הרי בעשרים שנותיו בפוליטיקה אין לו ולו הישג אחד שזוכרים לו, ורוב העולים מבינים שהמגזר לא ממש מעניין אותו הרי בחודש מאי 2019 הוא זרק לפח את כל מה שהשיג במשא ומתן הקואליציוני עבור העולים, ודרדר את המדינה לבחירות אינסופיות.

לכן ישראלים יוצאי ברה"מ לשעבר – כך רובם רואים את עצמם – לא רוצים להיות "הרוסים" מהגטו האלקטוראלי של מפלגה מפוקפקת. אנחנו רוצים לזכור את המורשת המפוארת של יהדות רוסיה, ואת אבות הציונות שבאו מתוכה – וביחד עם "נדחי עמו ישראל" האחרים הקימו כאן מדינה יהודית. כן, מדינת הלאום של העם היהודי הגאה. מדינה של עם חופשי בארצו, חופשי בראש ובראשונה מעסקנים פוליטיים שאבדה דרכם מזמן.


מיכאל לובוביקוב הוא אדריכל, רס"ן במילואים וחבר מרכז הליכוד. מסורב עלייה ופעיל עלייה לשעבר בברה"מ.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

37 תגובות למאמר

  1. ליברמן זה פיירשמקר לא ימין לא מרכז לא ערבים לא שמאל בסוף כל בוחריו ינטשו אותו כל היהודים עולי ברהמ יבינו בסוף כי הוא מין בלון ניסוי שלא מתאים לתפקיד כניבחר ציבור לכנסתמ

    1. ליברמן לא שונה בסגנונו מהמפלגות בשנות העשרים בגרמניה. ובוחריו לא שונים מהבוחרים באלה באותם ימים. הדבר היחיד ששונה זה שליברמן אדיוט גמור לעומת הצורר עם השפם יש"ו לכן אין השוואה בינהם. אבל האמרות המתורגמות שקראתי ב"סכנה לביתינו" די הבהירו לי שאם ליברמן לא בחל באמרות כאלו הריהו שווה לפחות אידאולוגית לצורר, פשוט לעומת הצורר הוא אפס מאופס מכל בחינה שקיימת. ואדם כושל ברמה קולוסאלית ולא יוצלח בשום בחינה שהיא

    2. לדניאל,
      אין צורך להיסחף.
      לנאמר ברוסית בסרטון המובא כאן אין בו אפילו רמז ולו הקל ביותר לסגנון המפלגות של שנות ה-20 בגרמניה והתעמולה האנטישמית שלהם.
      יש כאן סגנון מובהק מימי ברית המועצות. הכל נאמר בחריזה קלילה קליטה עם טקסט אינפנטילי הממוסגר כהסברי האב לבנו הצעיר שידע להבחין בין הטוב לרע בבחינת נכון ולא נכון.
      לענייננו, ההתייחסות כאן לחרדים קצרה ביותר:
      אם ילד לומד תורה זה טוב ובלבד שילמד גם לימודי ליבה, אבל "אם אין כסף לצורכי הצבא אך יש כסף לישיבות -זה רע". (המסר המסכם והקליט: הבחירה בליברמן היא הבחירה הטובה…)
      אין לפחות בדוגמא שלפננו, כול התייחסות שלילית/אנטישמית לחרדים עצמם אלא לכל היותר לתעדוף לא נכון בענייני מימון מצד המדינה כלומר מצד הממשלה הנוכחית.
      נראה שליברמן, כמי ששיתף פעולה עם החרדים בבחירות המוניציפליות בירושלים די נזהר כאן בכבודם.

  2. המוטו של ישראל ביתנו ואביגדור ליברמן-" מעט עקרונות -הרבה אינטרסים". זה האיש וככה צריך להסתכל עליו בין אם הוא חלק ממשלה לאומית ובין אם לא. מעבר לזה אין הרבה ציפיות לטפח ממנו- לא מפתיע אותנו בכלל!

  3. שכנתם אותי להצביע ליברמן פעם ראשונה.

  4. אני חותם על כל מילה, המאמר חד ברור ואמיתי
    ליברמן מבייש לא רק עולים מחבר המדינות הוא מבייש ישראלים באשר הם שבחרו בו בעבר ואף שקלו לבחור בו בעתיד,האובססיה שלו לשלטון העבירה אותו על דעתו והוא לא בוחל בשום אמצעי העומד לרשותו לרבות אנטישמיות צרופה,ליברמן לא קיבל מאתנו מנדט לבזות את הדתיים ואת הדת
    בכלל כל העניין של רוסים ומגזרים,למה כל ההכללות הללו? הלא כולנו ישראלים בסופו של יום ורובנו יהודים גם אם לא דתיים בכלל

  5. ליברמן = שינאת חינם בושה …
    שינאת אחינו הדתיים מעבירה אותך על דעתך תתביש
    סוף דרכך הפוליטית קרב ובא .

    1. לא נראה לי שהוא שונא את הדתיים. הבת שלו דתית וכך גם רעייתו.
      מה שכן הוא משתמש בדתיים ו/או בחרדים באופן אינסטרומנטלי בדיוק כמו שהוא השתמש בעבר בערבים בססמאות הקליטות שלו "אין אזרחות בלי נאמנות", תוך הבטחה שיחוקק את חוק הנאמנות. שימוש דומה הוא עשה בראשי החמאס בהצהרות הקרביות שלו בבחירות בעבר כשהצהיר שאצלו הנייה או שיתקפל או שיחוסל.
      בפועל כשר הביטחון הוא העניק בשקט בשקט באופן תמוה בשטחי C קרקעות מדינה לבנייה נרחבת ביותר בקלקיליה עבור הפלסטינים בלבד. הדבר סוכל לאחר שנחשף בתקשורת.
      בעבר הרחוק מי שזוכר, הוא אף השמיע איומים שיפציץ את סכר אסואן במצרים. לא פחות. מה שעורר סערה תקשורתית והרבה רעש והתברר כרעשי בחירות ולא יותר.
      הכול נועד ליצירת האשליה שהוא בא לפוליטיקה כמי שנאבק למען משהו, או נגד משהו ו/או מישהו וכול זאת לשם הסתרת העובדה הפשוטה של מי שתאוות השלטון בראש מעייניו…
      יואב יצחק הציג בחודשים האחרונים מניע נוסף ומרתק.
      הוא הצביע על העובדה שבמהלך משפט השחיתות שלה פאינה קירשנבאום טענה שכול מה שעשתה היה בידיעתו המלאה של הבוס שלה, ראש מפלגת "ישראל ביתנו" אך למרות זאת הפרקליטות לא זימנה אותו למתן עדות במהלך כל המשפט ולו פעם אחת יחידה.
      במקביל ליברמן הפסיק לגמרי לתקוף את הפרקליטות ואת המשטרה…
      בהיות מפלגת "ישראל ביתנו" לשון המאזניים ליברמן שווה לפרקליטות הרבה יותר כמי שמסוגל לגרום למפלת גוש הימין עם היכולת שלמנוע ממנו את הרכבת הממשלה מאשר כנאשם על ספסל הנאשמים במשפט השחיתות… מנגד אם הוא לא יעבור את אחוז החסימה הוא עשוי לאבד הרבה מאוד במשבצת הזאת

  6. צודק לחלוטין, ניתוח מדויק על האיש המושחת והריק מתוכן, הזורע שינאה בקרב העם.

  7. כדאי לדעת שהרמב"ם הציע לשנוא את הרבנות וטען שכל מי שתורתו אומנותו אינו אלא מלסטם את הבריות. מול הרמב"ם ליברמן הוא מתון דבמתוניל

    1. יוסלה היקר אם אתה גדול בתורה אז כנראה אתה מלסטם את הבריות , ואם אינך גדול בתורה אז ממתי נעשית מפרש של הרמב"ם . הרמב"ם היה גם רופא , אז אם אתה לומד רמב"ם אני מציע לך לקרוא את כתביו הרפואיים אולי תמצא שם פיתרון לעצמך , רפואה שלימה

    2. הרמבמ לא הציע לשנא בשום תחום והרבנות שאתה מדבר עליה לא הייתה קיימת בתקופתו.

  8. ליברמן ירד במנדטים .ולכן בשביל קיום מפלגתו לא תהיה לו ברירה (אם הוא יעבור את ה 3 מנדטים), והוא יחבור לימין ,כי השמאל לא יוכל לעזור לו ביחד עם הערבים. כדי להראות שהוא לא אפס הוא יצטרך להכנס לקואליציה ולקדם מטרות שלו. אבל יהיה לו קשה עקב זה שהוא ירד במנדטים.לא תהיה לו ברירה והוא יצטרך להתפקח .אם הוא יחבור לשמאל בבחירות הבאות הוא יעלם.

  9. לא חייב להיות רוסי כדי להתבייש בפוליטיקאי מסוגו של ליברמן הייתה צריכה להוקיעו מזמן אדם חסר מעוף תאוות לכולם יש זה לא אומר שהוא חייב להיות חבר כנסת שיחפש לו תחביב אחר שאין בו חבות כלפי חיי אדם

  10. אוואנטה ליברמן אינו רוסי, הוא מולדבי…
    וכמו תמיד "משכיל" כפרי-פריפריאלי זה אסון טבע לחיים עירוניים תרבותיים ומורכבים
    בפריפריה הכפרית רווחות חוץ מבורות יהירה, גם מיסטיקה תיאטרלית פומפוזית טקסית כחלופה לתרבות
    בפריפריה הכפרית השנאה לאחר היא טוטלית ובפריפריה הכפרית הפיאודלית-צמיתית השנאה לכל מי שאינו מכיר בפריץ ובחצרו כמרכז היקום והאספקה של לחם ושעשועים "רוחניים-תרבותיים", היא מבעיתה בעוצמתה המטורפת
    ככה "משכיל" כפרי-מולדבי, חבר ל"משכיל" כפרי-הונגרי\טרנסילבני\יוגוסלבי, ביחד הם הכתירו לראשם "גיבור-חיל" חצי רומני [ככה אוואנטה ליברמן מרגיש טוב כי רומני ומולדבי זה מאותו הכפר] וחצי הונגרי [וככה לפיד ההונגרי\טרנסילבני\יוגוסלבי מרגיש טוב כי החצי הזה מאותו הכפר שלו]
    ולסלט הפרימיטיבי הזה הוסיפו "אביר" כפרי עם גינונים לתפארת וקריצה לבוגי-ווגי
    ואז לקחו להם משרת
    אבל הקפידו שגם הוא יהיה [גבי] "אשכנזי"…
    שלא חס וחלילה יחשוד מישהו שלא הם נזר התפארה האירופי בעל המנטליות של הקונצרטינה הוינאית המהוללת שהצמיחה את אותו "הוגה דעות משכיל ונודע "
    https://www.youtube.com/watch?v=aZzHVyGUGZo&t=49s

  11. לא יאומן איזה יופי איזה מילים כל הכבוד לך
    אני כל כך מזועזעת מהסרטוןולא מאמינה שב 2020 יהודי מסוגל לעשות סרטון כזה ואתה כל כך צודק על הנזק שהוא עושה לרוסים זה נורא ואיום רואים ושומעים את זה בשטח
    כל הכבוד לך כשראיתי מה שכתבת סה עשה לי טוב לדעת שיש רוסים שיוצאים בפומבי נגד השנאה המטורפת הזו שאף אדם לא זקוק לה ובטח לא בדעה הזאת שעם ישראל עומד בפני סכנות
    אשריך תבורך

  12. כל הכבוד על הכתבה, אני מקווה שרבים מבני ברית המועצות לשעבר חושבים כמוך.יישר כוח!!

  13. בבחירות האלו רמת הויכוח והשנאה ירדה מתחת לכל פרופורציה.הליכוד התחיל עם השמצת גנץ,החרידים קבעו שרוב עולי ברה"מ לשעבר כלל אינם יהודים.
    עכשיו ישראל ביתנו יורדת אחי נמוך שאפשר על החרידים.זה לא סוד שרוב העולים בברה"מ לשעבר הם
    חילוניים ,משכילים וימנים בדעותיהם,אבל ברגע שביבי הקים גוש ימני עם החרידים הסיפור השתנה מבחינתם.
    החרידים לא רוצים לשרת בצה"ל,לא רוצים לעשות שרות לאומי וחלקם אפילו לא עומדים בצפירה ביום הזכרון לחללי צה"ל בנוסף לכל הם חיים מקצבאות של הביטוח הלאומי ותרומתם לתל"ג המדינה שואף ל-0.
    אם נוסיף לכך שהחרידים מכריזים שאם יקימו ממשלה
    הם יחוקקו חוק על סגירת התחבורה והמרכולים בשבת וימשיכו לעודד את הצעירים שלהם לא להתגייס וכ"ו.
    כל הדברים האלו יובילו את המגזר הרוסי לדורותיו לשנות דפוסי הצבעה ולהצביע לכחול לבן ,וליברמן.

    1. את הכינוי ההיסטרי "הדתה" המציאו בשמאל כדי להשתמש בו להסתה נגד קואליציית ימין-דתיים. מעניין שבתקופת פושעי מפא"י לא היו שידורי טלוויזיה בשבת, הממשלה נפלה בגלל הגעת מטוסים בשבת, לא ניתן היה לקנות חמץ בפסח ולהקת החיפושיות לא הורשתה להופיע בישראל עקב המסר המתירני שלה. מעניין שמגינו הגדול ביותר של אריה דרעי היה יצחק (היקר) רבין, ומעניין שבתקופת ראש הממשלה אהוד ברק היו 22 חברי כנסת חרדיים. שדווקא מאז שלטון הליכוד, גדל מספר המסעדות שמגישות חזיר ושרימפס, אפשר לקנות חמץ בפסח ותל-אביב נחשבת לעיר ידידותית לשרוטי מין למיניהם.
      החרדים הם אוכלוסיה הרבה יותר מתגייסת והרבה פחות זוללת ביטוח לאומי מאשר החברים הערבים שלכם והגרעין הקשה שלכם בתל אביב ובנותיה שאם הוא טורח בכלל להתגייס לצה"ל זה בעיקר לשירות בגל"ץ ובדובר צה"ל לקראת קריירה בתחום התקשורת.
      כל החרדים שלא עובדים לא מוצצים את כספי משלם המיסים כמו אוכלי החינם ש"עובדים" בתיאטראות מסובסדים או בתחנות רדיו וטלוויזיה מהנדסי תודעה או הפרזיטים מבג"ץ שיושבים על משכורת בסיס של 45 אלף שקל בחודש, עוד עשיריה כבונוסים, פנסיה תקציבית ופדיון ימי מחלה (יש שופטים שרק על ימי מחלה לקחו בסביבות החצי מיליון). אברך לומד 10-9 שעות ביום, לא מזיק לאף אחד והמדינה מתקצבת אותו ב-700 שקל, שדרן אנטי-ציוני מקבל מיקרופון לשעתיים ומתוקצב במשכורת מכובדת כדי להזיק ליהודים הטובים בישראל.
      לפי נתונים משנת 2014 למדו במוסדות חרדיים 77,000 אברכים שקיבלו 369.6 מיליון שקל בשנה – 4800 שקל לאדם, ואילו 90,200 סטודנטים שחלק גדול מהם למדו את "מדעי החירטוט" קיבלו 2,307.1 מיליון שקל בשנה – 25,500 שקל לאדם.

    2. איזו עוד ברירה היתה לנתניהו?
      ישראל ביתנו, הליכוד, הדתיים לאומים וכולנו ביחד מעולם לא הגיעו למספיק מנדטים כדי לאפשר הקמת קואליציה בלי החרדים.
      נתניהו לא רוצה להשלים עם הדרישות שלהם-הוא נאלץ להשלים איתן.

      כך שזו לא סיבה טובה להתנגדות המגזר הרוסי לנתניהו-זה רק תירוץ עלוב.

    3. הצוחק צודק.
      אבל צריך גם להוסיף שהחרדים דווקא מנסים לתרום. לפי כל הסטטיסטיקות אחוז הגיוס אצלם עולה כל שנה ואחוז האבטלה יורד.
      מה מונע מהתהליכים הללו להאיץ? המרכז-שמאל!
      קודם כל, ההסתה נגד מגזרים שדווקא מראים התנהגות טובה(החרדים, הדרוזים והמתנחלים) גורמת ליצירת אנטי באותם מגזרים ופוגעת במוטיבציה לתרום.
      דבר שני, השקפת העולם החרדית מחייבת אותם להגביל את עצמם ולכן כדי לשלבם מריך לעשות התאמות. והמציאות היא שגם בצבא וגם באקדמיה השקיעו ביצירת מסלולים ומוסדות מתאימים אלא ששוב נמצאו נשמות טובות שמתנגדים לזה.

      אירוני שמי שקורא להכיל את הערבים למרות שזה לא עובד מסרב לנסות להשתמש בהכלה לגבי החרדים והימין הקיצוני למרות ששם יש אינדקציות שזה יכול להצליח. ״מי שמרחם על אכזרים, סופו שיתאכזר על רחמנים״.

    4. כמובן, שכחתי לציין שמניעת ההתערבות בצבא ובשוק העבודה נעשית בידיעה שהמגזר החרדי הוא חלק משמעותי של כח האדם העתידי של ישראל ולכם הכנסתו לשוק חיונית לכלכלת הדור הבא.

    5. דוד, אתה צודק, ושנינו שכחנו לציין עוד גורם חשוב: הערך הכלכלי של גידול וחינוך ילדים יהודים. כל אשה חרדית שיולדת 9-4 ילדים יהודים ומגדלת אותם ומחנכת אותם (בדרך כלל למצוות ולמעשים טובים), תורמת לחיזוק המדינה היהודית פי כמה מחיילת לסבית מיליטנטית שתובעת את המדינה כשצה"ל לא מאפשר לה להיות מפקדת פלס"ר שריון, או מזמרת/שחקנית בת גילה שמדקלמת בתקשורת את האג'נדות של הקרן החדשה לישראל כדי להתקדם בקריירה הבימתית.

  14. אז,אולי אתה יכול לסכל את פעילות סופה לנדבר למען ליברמן במעונות העולים מרוסיה ביום הבחירות?

  15. מיכאל לובוביקוב אתה אח, המון מבינים היום את הבלוף של הגזען ליברמן, מעניין מה קיבל כדי להתנהג ככה? יש מצב שאיזה עשיר רקוב עומד מאחורי ליברמן? יאללה בעה יפול חזק, אשמח בנפילתו, אף שאסור, יום מוצלח ובשורות טובות בכיוון.

  16. הקמפיין של ליברמן יכול להיות מכונה בכמה כינויים מטאפוריים: ירייה בנג"מש – גול עצמי – יורק לבאר ממנה הוא שותה – כורת את הענף עליו יושב – יורה לעצמו ברגל – בומרנג ועוד – אבל מה שבטוח שכולם מבינים את המסר – ואין פה עוד מה להוסיף – והמבין יבין!

  17. הבעיה האמיתית חוסר נגישות עולים לא דוברי עברית למידה.
    תקשורת הנפוצה משכרת,מסיתה ומסתירה עובדות.
    ״גלי ישראל״ קיימים רק בעברית.
    תוכניות של שפטל גם כן רק בעברית.
    אני מוכנה לתרגם, אבל איך להפיץ?

  18. מיכאל לובוביקוב. כל מילה שלך נאמרה במדוייק. ואין צורך להוסיף, למעט דבר קטן נוסף. שליברמן ברברן גדול. ואינו עושה או עשה דבר. ומה שהביא אותו עד הלום. השנאה המטורפת לביבי. אני מקווה .שלא נראה ולא נישמע ממנו יותר. והוא בדיוק בכיוון הזה.

  19. כל יהודי ללא הבדל עדתי חש אותו הדבר לגבי איווט ליברמן!

  20. יש מקום לחלק בין עולי רוסיה שתרמו לכלכלכת ישראל ולהייטק לבין ייצוגם על ידי ליברמן מתוך יוהרה בתעדוף ממגזר זזה או אחר. את הסוציאליזם ואהבת הזולת בככל פעם למד מחדש מיהודי רוסיה , לצד פיאודליזם סוציאל- ליברל דמוקרטי קיצוני פוסט ציוני קיבוצים ומושבים שרשמן 86 אחוז מקרקעות המדינה על שמם ועוד יד נטויה.
    .ככישראלים אנו גאים באחינו שלאחר 70 שנה חזרו הביתה אבל לא בייצוגם .
    אביחי
    מתאם קהילות בארה'ב