"בני גנץ פשוט לא מסוגל לקבל החלטות, זה לא אדם יוזם ומנצח"

בעקבות פרסום דברי היועץ הבכיר לכחול לבן על כך שגנץ "מסוכן לישראל", תא"ל במיל' צביקה פוגל אומר ל'מידה': "רה"מ צריך לקבל הכרעות קשות, גנץ לא כשיר לזה"

"הציבור צריך להבין במי הוא בוחר". תא"ל פוגל (מימין) וח"כ גנץ | צילום מסך

"לא הופתעתי כאשר שמעתי את ההקלטה בה היועץ של גנץ מגדיר אותו כאדם לא אמיץ", כך אומר תא"ל במיל צביקה פוגל בעקבות הפרסום אמש בחדשות 12 על דבריו של ישראל בכר, היועץ הבכיר ליו"ר 'כחול לבן'. בהקלטה שנחשפה נשמע בכר אומר בין השאר כי גנץ הוא "סכנה גדולה מאוד", ו"אין לו אומץ לתקוף באיראן".

תא"ל פוגל, שהיה בעבר ראש מטה פיקוד הדרום ושירת לצד גנץ במבצעי 'עופרת יצוקה' ו'צוק איתן', אומר בשיחה עם 'מידה' כי חשב כך כבר לפני הבחירות באפריל, כאשר גנץ הציג עצמו לראשונה כמועמד לראשות הממשלה. "אני מוכרח להדגיש שלא ביליתי עם בני גנץ דקה אחת מחוץ למסגרת הצבאית. הכל נעשה כאשר אנחנו במדים, אני כקצין מילואים בפיקוד דרום וגנץ כרמטכ"ל, ולכן אני יכול לשפוט אותו רק מנקודת המבט הזו שבה פגשתי אותו. אני לא מזוהה עם צד פוליטי כזה או אחר, אבל חשתי חובה אזרחית לקום ולספר על ההיכרות שלי עם האיש כלובש מדים. לכן לא הופתעתי מהדברים שהתפרסמו אתמול, כי זה מה שראיתי בעצמי מקרוב".

ראית אדם הססן?

"מנסים להדביק לגנץ את התואר הססן, אבל אני לא חושב שהוא הססן. הוא פשוט לא מסוגל לקבל החלטות ולא יודע לקבל החלטות. במקומות שבהם אני הייתי לידו והגשנו לו את כל הכלים כדי לקבל החלטה, הכיוון שאליו זה תמיד נגרר היה איך להימנע מלטעות".

אולי הוא פשוט שקול וזהיר?

"זה לא בן אדם שיוזם וחושב מה לעשות כדי לנצח. גנץ תמיד חיפש איך לא לטעות כדי שהתיק לא יפול עליו. אני לא חושב שזה בן אדם שהייתי רוצה שיוביל את המדינה. ישבתי איתו באישורים של תוכניות מבצעיות ובמשחקי מלחמה לקראת ביצוע מבצעים, ובכל ההכנות ובביצוע של 'עמוד ענן' ו'צוק איתן'. בכל המפגשים האלה, ללא יוצא מן הכלל, לא ראיתי אותו פעם אחת דופק על השולחן ואומר: זה מה שצריך להשיג, אלה הדברים הנדרשים, אלה התוצאות שאני רוצה".

גנץ לקח לעצמו את הקרדיט על חיסול אחמד ג'עברי למשל

"זה הצחיק אותי מאוד כששמעתי אותו אומר את זה, כי אם זה היה תלוי בגנץ ב'עמוד ענן', אחמד ג'עברי היה יכול למות רק מצחוק או מזקנה. גנץ אמנם חתום על הביצוע כרמטכ"ל, אבל האומץ לעשות את זה לא הגיע ממנו אלא מהאלוף טל רוסו וממי שהיה אז ראש השב"כ".

כדוגמה נוספת לחוסר היכולת של גנץ לקבל החלטות מכריעות, תא"ל פוגל מביא את הטיפול במנהרות הטרור של חמאס במהלך מבצע 'צוק איתן'.  "בראשית הלחימה לא הייתה בכלל התייחסות למנהרות", הוא אומר ומוסיף: "בהמשך כשגנץ כבר כן התייחס למנהרות הוא אמר שתוך שובע גומרים את זה, אבל כולם יודעים שזה לקח הרבה יותר זמן. אחרי זה הוא יצא ואמר שעוד מעט יצמחו הכלניות כי נגמרה המלחמה, אבל היא המשיכה עוד שלושה שבועות. זה לא אירוע חד-פעמי, זה סימפטום. האיש פשוט לא יודע להגיד איפה הוא נמצא בתוך מארג האירועים, וזה האיש שאמור להשפיע ולהחליט. התחושה של פקודיו הייתה שמי שיכנס אליו אחרון למשרד, זו תהיה ההחלטה שתתקבל".

איך בכל זאת גנץ הגיע לתפקידים הכי בכירים בצבא?

"בני גנץ לא היה אמור להיות רמטכ"ל. הוא לא היה הבחירה הראשונה לתפקיד ובצדק, הוא פשוט לא בנוי להיות רמטכ"ל. אם תלך אחורה להיסטוריה ותבדוק איך הוא התמנה להיות מפקד אוגדה ואלוף פיקוד – בכל המקומות זה לא היה מבחירה ראשונה אלא מחוסר ברירה, וגנץ פשוט היה שם בזמן הנכון".

במצבים של הכרעה יהיו סביבו אישים מנוסים אחרים כמו יעלון ואשכנזי

"הייתי עם גבי אשכנזי תחת אש, הוא איש אמיץ ביותר אבל זה עדיין לא עושה אותו מועמד להיות שר ביטחון טוב, בטח לא כמו שניהל את פרשת הרפז וחתר לכאורה תחת שר הביטחון דאז. אם תהיה החלטה גורלית, אני רואה את גבי אשכנזי ובוגי יעלון יושבים אצל גנץ במשרד, מחזיקים לו את היד ומחליטים בשבילו. הקול יהיה קול בני והידיים ידי אחרים. יכול להיות שבני גנץ הוא חייל אמיץ תחת אש ויסתער מול האויב, אבל ראש ממשלה לא מסתער. ראש ממשלה צריך לקבל החלטות ששולחות אנשים אחרים להיהרג. בני גנץ לא כשיר לזה".

מה אתה חושב כשאתה רואה את גנץ מגמגם ומתבלבל בראיונות?

"אני לא פסיכולוג, אבל ממה שאני מבין גנץ  משדר בדיוק את מה שהוא: "אני גבוה, אני נאה, יש לי עיניים כחולות וזהו. אל תצפו ממני ליותר ממה שאני יכול". כולנו מגמגמים או מתבלבלים מדי פעם וזה בסדר, אבל זה לא העניין. השאלה היא האם כשאתה מסתכל על גנץ אתה רואה אדם נחוש ומנצח, והתשובה היא לא. אם מחפשים אדם לתפקיד ייצוגי אז יכול להיות שהוא מתאים, אבל אם מחפשים דמות שתשדר סמכות וביטחון וראש ממשלה שיקרא לסדר את השרים, ברור שגנץ הוא לא האיש. לא נוח לי להגיד דברים כאלה על מועמד לראשות הממשלה, ואם גנץ יבחר באופן דמוקרטי לא תשמע ממני מילה אחת עליו. אבל הציבור צריך להבין במי הוא בוחר".

פנינו ל'כחול לבן' בבקשת תגובה והיא תובא מיד עם קבלתה.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

26 תגובות למאמר

  1. הגיע הזמן להפיל את הדיקטטורה הבולשביקית וכל הבובות שלהם.
    הגיע הזמן להחליט….
    או שאנחנו – העם – נשלוט על המדינה….
    או….ש…
    האנטישמים השמאלנים הפוסט-ציונים שרוצים לחסל את היהדות ולהפוך את המדינה ל-מדינת כל אזרחיה!

  2. מצחיק.
    כאשר על ההכנות לתקיפה באיראן שילמנו 11 מליארד שקל. רגע לפני הביצוע ביבי מנע בכל כוחו את ההתקפה למרות שברק שהיה שר הביטחון לחץ שכן יצאו.
    אז קצת מצחיקה האמירה.

    1. גברת את קצת מבולבלת, זה היה בדיוק הפוך

    2. בתקופת אובמה היה יכול לקרות שהאמריקנים היו מסכלים (צבאית!) תקיפה ישראלית באיראן. השיקול לא היה שגוי.

    3. לראש הממשלה יש יותר משקל מאשר לשר הביטחון.
      דבר נוסף במבצע אנטבה אנחנו הודענו לאמריקאים על המבצעת רק כאשר המטוסים כבר היו בדרכם ליעד.
      דבר נוסף ביבי נהנה לספר שהוא ימוטט את שילטון החמאס ואני עדיין מחכה.
      ליבי עם תושבי העוטף אך לא חושב שיש ראש ממשלה שמסוגל לפתור להם את הבעיה.
      ביבי "ניסה כבר יותר מעשר שנים"
      ואני לא מאמין בנץ אבל צריך להחליף סוס כושל.

    4. עדיף לשמור סוס כושל(וספק כמה כושל הוא) מאשר לרתום סוס ודאי כושל יותר.

    5. ביבי שחקן. אילו ידע שלא היו עוצרים אותו לא היה מציע זאת. הרי מעולם לא עשה כלום. הוא רק מנהל את המצב הקיים מאז ועד היום. הוא לא עושה שינויים רק מעביר את הזמן עד שיסדרו אחכ חולם על נשיאות ומשם ישירות להר הזיתים.אם זה תלוי בביבי הוא לא יעשה כלום אף פעם.

    6. ואם גנץ היה המחליט זה היה מתבצע ?

    7. באמת מצחיק מאוד. בעיקר מפני שביבי היה זה שלחץ כן לתקוף וברק הוא זה שבלם זאת בעזרת תעלולים מלוכלכים, כהרגלו. ומי שלא מאמין, שיקרא את הספר שנכתב על הפרשה, ושמחברו הוא אדם שממש לא אוהד את ביבי.

    8. הנבואה נתנה לשוטים.
      אני לא יודע עם גנץ יעשה או לא יעשה.
      אני יודע שביבי משבר על למוטט את שילטון החמאס ואני עדיין מחכה.
      אני יודע שביבי והחמאס חברים טובים.
      אחד תוקף את השני ושניהם מרוויחים.
      ומי מפסיד תושבי העוטף. שהילדים שלהם משתינים במכנסיים.
      איינשטיין אמר אי שפיות: לעשות אותו דבר שוב ושוב ולצפות לתוצאות שונות.
      שבת שלום.

    9. הפעם את צודקת, ניסינו נסיגות ושיחות שלום וקיבלנו רק טרור.
      לא רוצים עוד

    10. בולשיט. ביבי לא עצר את זה מרצון. חוסיין אובמה איים להפיל את מטוסי חייל אוויר שלנו.

    11. ביבי וברק רצו לתקוף באיראן, דגן ואשכנזי הלשינו לאובמה שאיים להפיל את המטוסים שלנו באוויר. זו הסיבה שלא תקפנו באיראן
      וזה גם חלק מהסיבות שברק שונא את אשכנזי.
      אפשר לבוא לביבי בטענות על חאן אחמאר או על רפיסות מול החמאס, אבל בנושא האיראני הוא עשה מעל ומעבר.

  3. כואב הלב על בני גנץ . נראה לעיתים קרובות שהאיש היה שמח להסיר מעליו את המשקולת שעל כתפיו בדמות מועמדות לראשות הממשלה.
    האזרח נשאל לגבי התאמת שני המועמדים לראשות הממשלה . נתניהו פתח פער של 14% על בני גנץ שטרם הוכיח ולו מעשה אחד . אין ספק שהפער האמיתי גדול הרבה יותר.
    מקוה שהאזרח יבחר נכון ולא יסכן עתיד המדינה ובטחון אזרחיה בידי מי שאינו ראוי לכך ובחירתו עלולה לגרום לנזק בלתי הפיך .

  4. מה לעשות,גם פוגל וגם בכר צודקים, וגם העובדה שהוא הפקיר את חיילי גולני והעדיף לא להתעמת עם מחבלי החמאס,ועוד,האיש "כיבד" בנוכחותו טקס זכרון למחבלים, ואם הוא מגמגם בעברית וזה נשמע רע, על אחת כמה וכמה באנגלית,קבל שועי עולם,אין ספק, הוא לא ראוי,וחוץ מלהמשיך את נתניהו השכם והערב,אין לו ומפלגתו שומדבר להציע, אז עשו לי ועלינו טובה, ואל תבחרו בו

  5. אם כל מה שנכתב על גנץ הוא אמת לאמיתו,אז כולנו כמדינה נכנס לפאניקה. מבין שנכנס לנעליים גדולות מדי.גובה,עיניים כחולות לא עושים אותך כשיר לנהל את מדינת ישראל המורכבת.ביום פקודה למי תקרא לעזרה?יאיר היהיר שכוחו באגרופיו?לאשכנזי העיף,או לבוגי האפור?

    1. אם לסבתא שלי היו גלגלים היא היתה רכבת קלה. אם הירח היה גוש גבינה הוא היה נמס בלילה. אם לזבוב היה ראש של פיל, חדק של פיל, רגליים של פיל וזנב של פיל – הוא היה פיל. אם לבני גנץ היו יכולת דיבור ונאום, הבנה כלכלית, כושר עמידה מול מדינות העולם, שיקול דעת, כריזמה ו-10 ס"מ פחות – הוא היה נתניהו.

  6. אנשים משיגים ומעלה חושבים שגנץ הכי מתאים לראשות ממשלה, מי אתה בכלל שתחלוק על כך?????

    1. באמת מיהו בכלל כותב המאמר הזה? סתם אזרח עלוב וחסר ייחוס, שדמו אדום ולא כחול כמו דמם של אנשי המעלה התומכים בגנץ. הוא חייב לנהוג בדיוק כמו כל שאר הפלבאים העלובים – לשתוק, להצדיע, להצביע לגנץ ולהיחנק עקב תוצאות הצבעתו. חובה לשלול מן האזרחים את זכות הדיבור כנגד הנעלים מהם. ובמהרה ובקרוב תישלל מהם גם זכות ההצבעה. מן הראוי להותיר להם רק את הזכות לנשום, לעת עתה, ורק בתנאי שיתנהגו יפה. ואת כל זה כמובן, צריך לעשות כדי להגן על השוויון, על זכויות האדם ועל הדמוקרטיה.

  7. למה אנחנו מופתעים ממועמד לראשות הממשלה שנראה טוב, אין לו יכולת ביצועית אבל הוא מצוין בהעברת הסמכות לאחרים והישארות נקי בעין הקהל?
    כבר שכחנו שלפי תפיסת כחול-לבן הפוליטיקאים רק אמורים להשיג את אמון העם בזמן שהפקידים והשופטים אמורים לנהל את המדינה?!

  8. עד כמה שזכור לי
    גנץ היה מפקד הגזרה כשהחייל מדחת יוסף הופקר למוות בקבר יוסף. גנץ יכול היה להיכנס ולהוציא את מדחת יוסף אבל במקום זה השאיר אותו בידי הפלסטינאים שנתנו למדחת יוסף למות מאיבוד דם. אפשר היה להיכנס עם כוחות לקבר ולחלץ את מדחת יוסף וזה לא היה עולה לנו דבר אבל זה לא נעשה. אני חושב שזה לבד היה גורם לי לשחרר את גנץ משירות בצה"ל.

  9. אם עד נכון לעכשיו היו לי התלבטויות בנוגע למועמדותו של בני גנץ לתפקיד ראש הממשלה ,עכשיו הכל השתנה .
    עננה מרחפת מעל ראשו של גנץ בנוגע לחברת המימד החמישי ועכשיו היועץ הבחיר שלו אומר בצורה מפורשת שגץ פחדן ולא מתאים לעמוד בראש המדינה,מעבר לכך ישנה עננה לא פחות קטנה שמרחפת מעל שותפיו למפלגה,לכן קיבלתי החלטה עניינית ואני ממשיך עם נתניהו משום שהוא הביא קבלות לאורך תקופתו כראש ממשלה .

  10. חוסר ההחלטיות של גנץ בא לידי ביטוי באין מצע של מפלגתו , לא ימין לא שמאל כן ימין כן שמאל . גם חוסר יושר בהעדר אמירה חד משמעית . בנוסף לשיסוי נגד ראש הממשלה ולמצע היחיד שמתחיל ומסציים באנטי ביבי . בני וחבריו ינהגו כמו ארדואן מדינת משטרה וסתימת פיות. במפלגה הרבה אנשי צבא ומשטרה שהצליחו להפעיל את הפרקליטות ולעכב את חקירת המימד החמישי. פרשת המימד החמישי מציגה מושחת שמשחק אותה פלקט ובכל מקרה מקומו בכלא על כל מעלליו.

  11. הציבור של כחול לבן בוחר ב- רק לא ביבי. ממש לא מעניין אותו כרגע שגנץ או העז של yellow בראש המפלגה. אחרי שביבי ירד מהבמה גנץ יחוסל פוליטית ע"י אלא שרוצים את השלטון(הקרן החדשה לישראל),
    הפרקליטות תדאג להעמיד אותו לדין על השחיתות שלו במהלך חייו הציבוריים. זאת הדרך היחידה של השמאל לעלות לשלטון, שמים בובה שנשלטת ולבסוף כורתים את ראשה. השאלה אם הציבור של כחול לבן שהוא ימני בחלקו יבין את זה עד הבחירות, או שהוא יבין כשיהיה מאוחר מדי.