שקרים כחול-לבן

לאחר שכחול לבן הוליכה שולל את המצביעים הציוניים, החלה מתקפת הלגיטימציה בשמאל לממשלת מיעוט בחסות הרשימה המשותפת

בני גנץ, איימן עודה ומשה יעלון | צילום מסך, קובי גדעון (לע"מ)

במהלך קמפיין הבחירות המסר העיקרי של הליכוד היה שלכחול-לבן אין ממשלה ללא תמיכת הרשימה הערבית המשותפת. הנהגת כחול-לבן הוטרדה מאוד מהאשמה זו, וטרחה להדוף ולדחות אותה בתוקף שוב ושוב, בטענה שהם מפלגה ציונית ולא יקימו ממשלה בחסות חברי הרשימה המשותפת, האנטי-ציונית.

בני גנץ למשל קבע כי "ביני לבין הרשימה המשותפת ישנן מחלוקות עמוקות … ישראל היא מדינה יהודית ודמוקרטית … היא לא יכולה לסבול תמיכה בטרור או הימנעות מגינויו". לשאלה המפורשת, כמו למשל של עמית סגל, שדרש להבין בראיון אם גנץ יקים ממשלת מיעוט בהימנעות הרשימה המשותפת, השיב: "לא נשב, ולא ניתמך, אלא נחבור למפלגות אחרות". סגל המשיך ללחוץ, וגנץ קבע: "זה לא מה שנעשה. אתה יכול לשאול אותי עוד 20 פעם את השאלה הזאת, לא נעשה את זה".

גם יאיר לפיד הבטיח לפני הבחירות שכחול-לבן מתמקדת ב"רוב יהודי", ביטוי שתיקן אותו אחר-כך ל"רוב ציוני", שבהגדרתו אומר, "רוב של מפלגות שמאמינות ברעיון או בעקרון של מדינה יהודית ודמוקרטית". בראיון לערוץ הכנסת נשאל: "לא תהיה ממשלת מיעוט בתמיכת המשותפת מבחוץ?", וענה בבהירות: "לא. לא עושים עסקים עם המשותפת, הודענו את זה אלף פעם, כי אנחנו יש לנו את השלטים של נתניהו שתלויים בחוץ שאומרים ההפך. שקר גס שלו".

ולא נשכח את הצלע השלישית של כחול-לבן, "הימין המוסרי", בוגי יעלון. כאשר נשאל יעלון בכנס 'בשבע': "ממשלת מיעוט, עם הרשימה המשותפת נמנעת, זה תסריט?" ענה בנחרצות: "די עם השקרים. אנחנו תחת מתקפה של שקרים … אתה חושב שאני כרמטכ"ל לשעבר או עוד שני רמטכ"לים איתי בכחול-לבן, שהרשימה המשותפת דורשת להעמיד אותנו לדין כפושעי מלחמה, אז אנחנו נשתף איתם פעולה? לא נכניס אותם לקואליציה ולא נשתף פעולה". ושוב נשאל יעלון: "האם אתם תהיו מוכנים לשמור על ממשלת מיעוט עם הימנעות של הרשימה המשותפת, ואח"כ אחרי שנתניהו, שרה ויאיר יצאו מבלפור, אלוהים גדול"? ושוב ענה בתוקף: "השאלות שלך משקפות בדיוק את התעמולה של נתניהו".

אז כחול-לבן הבהירו, והבטיחו, ונשבעו, והטיחו – ושיקרו. ההבטחות הללו, שהיו בלב קמפיין הבחירות, לא שרדו אפילו יום. מיד אחרי הבחירות החל ה"קוקפיט" לתכנן הקמת ממשלת מיעוט בחסות המשותפת, והפלא ופלא, אפילו "מצפן היושר" יעלון פרש חסותו על התכנית. גם בתכנית של "אופירה וברקו" ביום שישי אישר "הימין המוסרי" שהתכנית היא בדיוק זו שהכחיש בנחרצות כמה ימים קודם לכן: "אם אנחנו נצליח להקים ממשלה", בישר, "שמי שיתמוך בה מבחוץ למשל זה ליברמן, המשותפת יכולים להחליט מה שהם רוצים, הם לא נכנסים לממשלה, הם המליצו על בני גנץ בפעם הקודמת, אנחנו לא משלמים להם שום מחיר, לערבים אנחנו נדאג בלי קשר אליהם. ואז אני אומר לך, דקה אחרי בלוק החסינות מתמוטט".

כלומר, יעלון מתאר בדיוק את מה ששלל ימים ספורים לפני כן. המשותפת תימנע, וכחול-לבן יקימו ממשלת מיעוט. כמובן, הוא מבין עד כמה זה בעייתי, ולכן מוסיף לכך הטעיות וסילופים. למשל, המשותפת המליצה בעבר על בני גנץ בפני הנשיא, אבל ההמלצה הזו היא רק נקודת ההתחלה של משא ומתן קואליציוני, שבו גנץ יאלץ לשלם למשותפת כדי שתתמוך או תימנע ברגע הקובע: ההצבעה בכנסת. לכן קביעתו של יעלון שלא "ישלמו להם" כוזבת לחלוטין. לא צריך להאמין לי, אפשר בהחלט להאמין לצד השני של המשא-ומתן הזה: הח"כים הערבים, שהבהירו היטב שיש להם כבר רשימת דרישות מפורטת.

הניסיון של יעלון לגייס את התמיכה השקטה של המשותפת בהבטחה ש"לערבים אנחנו נדאג בלי קשר אליהם" פתטי במיוחד. אף ח"כ של הרשימה המשותפת לא ייתן ליעלון לפרוש חסות על הציבור הערבי על חשבונם. בכלל, התסריט של יעלון מופרך עד כדי זלזול רשלני. כי מה הוא אומר? שהמשותפת תימנע, כחול-לבן תקים בזכותם ממשלה, ואז כחול-לבן תצרף את המפלגות הציוניות שיסירו את הצורך שלהם להישען על המשותפת. או שיעלון חושב שהח"כים הערבים טיפשים, או שהוא חושב שהבוחרים של כחול-לבן טיפשים מספיק להאמין לתעמולה הזו.

מכשירים את המהלך

השמאל יוצא למהלך דרמטי של הישענות על גורמים אנטי-ציוניים, שאותו שלל במשך כל הקמפיין, ולכן הוא חייב להכשיר אותו במהלך תודעתי מקדים. ואמנם, את הצעדים הפוליטיים של השמאל מקדימה מתקפת מסרים שתכליתם לרכך את ההתנגדות לממשלת מיעוט בתמיכת המשותפת. לצורך זה משגר השמאל ביומיים האחרונים שלושה מסרים מרכזיים.

המסר הראשון: השוואת הרשימה המשותפת למפלגות החרדיות, בטענה שאם המפלגות החרדיות ה"אנטי-ציוניות" יושבות בקואליציית הימין, אז אין בעיה להישען על גורמים אנטי-ציוניים אחרים, כמו הרשימה המשותפת. כך למשל צייץ ברוך קרא: "אני דווקא כן חושב שעודה הוא אנטי ציוני, כמו שגם ליצמן בבסיס האידאולוגיה שלו הוא אנטי ציוני. שניהם, כל אחד בדרכו, מחפשים את מקומם המורכב בחברה הישראלית".

אם אין זו הטעיה מכוונת, הרי שלפנינו רדידות אינטלקטואלית מביכה.

החרדים היו אנטי-ציונים בעבר, במובן זה שהתנגדו לתנועה הציונית (בעיקר מאז 1897, אחרי הקונגרס הציוני הראשון). אמונתם הייתה שבהחלט צריכה לקום מדינה יהודית, אבל בדרך של גאולה שמיימית. הציונים, לעומת זאת, כיוונו להקמת מדינה בדרך הטבע. היה זה פולמוס פנים-יהודי סוער, וההתנגדות הייתה חריפה, אבל בוודאי שלא גלשה לטרור, רצח ומלחמה. למרות שהתנגדו לתנועה הציונית, החרדים מעולם לא ייחלו ולא תמכו בשום צורה ברצח יהודים ובהתקפות הערביות על מדינת ישראל, שבאו במטרה להשמידה. הם תמיד ראו בציונים יהודים אחים, חלק מאותו עם. יתר-על-כן, מאז קום המדינה גם עמדה זו התגוונה והשתנתה, וכיום הרוב המוחלט והגדול של החרדים בארץ מקבל את מדינת ישראל כמדינה דמוקרטית ויהודית, ואפילו מנסה לחזק עוד יותר את זהותה היהודית.

המובן ההיסטורי הזה של "אנטי-ציונים" קשור לרשימה המשותפת כמו שהתקשורת הישראלית קשורה לאובייקטיביות. עוד לפני שנגיע לענייני הטרור, נטרח לקרוא את מצעה של הרשימה המשותפת, שנפתחת בעיקרים הבאים: "לשים קץ לכיבוש כל השטחים הפלסטיניים, הסוריים והלבנוניים שנכבשו בשנת 1967, לפרק את כל ההתנחלויות ואת גדר ההפרדה הגזענית, לשחרר את כל האסירים הפוליטיים, להקים מדינה פלסטינית עצמאית שבירתה ירושלים המזרחית, להשיג פתרון צודק לבעיית הפליטים אשר יבטיח את זכות השיבה בהתאם להחלטה 194".

המצע הזה הוא כולו פלסטיני, ומעל הכל, הביטוי "פתרון צודק לבעיית הפליטים" הוא כידוע לשון מכובסת ל"זכות השיבה", ושקול לגמרי לתביעה להחריב את מדינת ישראל. הרשימה המשותפת לא רואה את עצמה חלק ממדינת הלאום היהודית, וכותבת במצעה במפורש: "הפלסטינים בישראל הם תושבי הארץ הילידיים … הרשימה המשותפת דורשת להכיר בהם כמיעוט לאומי … בהיותם חלק בלתי נפרד מן העם הפלסטיני והאומה הערבית". במקום היחיד במצע שבו מוזכרת "מדינה יהודית" זה נעשה במסגרת "דחיית הדרישה הישראלית מהפלסטינים להכיר בישראל כמדינה יהודית". ציונות, מישהו?

המצע האנטי-ציוני של הרשימה המשותפת לא מסתיר כמעט את העובדה שהוא מבטא תנועה לאומית ערבית שמתנגדת לציונות ושוללת את ההכרה בישראל כמדינה יהודית, כלומר, דוחה את זכות ההגדרה העצמית היהודית. ההגשמה המעשית של האנטי-ציונות הזו קיבלה, כידוע, ביטוי היסטורי אלים ורצחני נגד יהודים, שחלק מחברי הכנסת של הרשימה גילה כלפיו יחס מכבד, שלא לומר מעריץ. ספר לנו, ברוך קרא, על חבר הכנסת החסידי שתומך בחסן נסראללה, על חבר הכנסת הליטאי שייעץ ליאסר ערפאת ומתחכם בשירי הלל ל"שאהידים", על ח"כ בש"ס שמעריץ את הרוצח סמיר קונטאר? ספר לנו על חרדי כלשהו שברח מישראל בעקבות בגידה בטחונית, הערצה לקדאפי או אסאד, או שהבליט קשרי ידידות וחיבה לרוצחי יהודים חפים מפשע?

ההשוואה בין חברי הכנסת החרדים לרשימה המשותפת מפגינה לא רק שנאת חרדים, אלא מבחינה ציונית מדובר בחרפה פוליטית, בביזיון אינטלקטואלי ובשפל מוסרי. לא, הרשימה המשותפת לא "מחפשת את מקומה המורכב בחברה הישראלית". היא מחפשת את הדרך להחליש ולמוטט את המדינה היהודית בשם הלאומיות הערבית.

המסר השני של השמאל הוא שהערבים אזרחים שווי זכויות, לכן לגיטימי לשתף פעולה פוליטית עם נציגיהם בכנסת. גנץ רמז לכך כשכתב אחרי הבחירות: "כשם שאני מצפה ממדינות העולם לכבד את האזרחים היהודים בארצם, כך לעולם לא נעז להגיד שקולותיהם של 20% מאזרחי ישראל הערבים שווים פחות". ברשתות החברתיות מריץ השמאל קליפ של ארץ נהדרת, שבו לכאורה מתייחסים במדינות העולם לקולות היהודים כבלתי-לגיטימיים – השמאל מעמיד בפנינו "מראה".

למעשה המראה הזו מעידה על גזענותו של השמאל דווקא. השוואת המיעוטים היהודיים במדינות העולם, שהם אזרחים נאמנים ומחויבים כליל למדינות הלאום שלהם ולערכיהן, למיעוט הערבי האירידנטי אצלנו, שלהצהרתו שלו, כפי שהראיתי, רואה בעצמו חלק מאומה אחרת ועוינת, מעידה על כך שהשמאל, בהתנשאות ועיוורון, מסרב להקשיב לאותם ערבים "ילידיים" כהגדרתם. כנראה שהוא אפילו לא טרח לקרוא את המצע שלהם.

זה המקום להעיר שערבים רבים בישראל הם אזרחים נאמנים ומקבלים את היותה מדינת הלאום היהודי. אבל אסור להתעלם מכך שחלק הארי של הציבור הערבי מוצף בנטיות לאומניות ושנאת יהודים וציונות – שהולכות וגוברות לא מעט בחסות ובמימון השמאל ועמותותיו, ובחסות הייצוג הפוליטי המקצין שלו.

השמאל רוצה להעמיד בפנינו מראה? שימצא קודם מפלגה יהודית עם מצע דומה לזה של הרשימה המשותפת בכל מדינה אחרת בעולם ועם חברי-כנסת שמבטאים אהדה לרוצחי הלאום שבמדינתו הם אזרחים. המראה של השמאל אטומה לגמרי. הוא בא ללעוג, ונמצא נלעג.

ועוד הבחנה פשוטה, לעזרת השמאל. הערבים הם אזרחים שווי זכויות במדינת ישראל. למעשה, האוכלוסייה הערבית התקדמה והתפתחה תחת ממשלות נתניהו יותר מאי-פעם בעבר. אבל מהעובדה שהם שווי זכויות, לא נובע שכל נציג פוליטי שלהם הוא לגיטימי בקואליציה ציונית. מערכת המשפט החליטה שמותר לחברי הרשימה המשותפת שהביעו תמיכה בטרור לרוץ לכנסת. היבחרותם לפיכך חוקית, והיא חלק משוויון הזכויות שמגיע לערבים, בדיוק כמו לכל אחד אחר. אבל לא נובע מכאן שקואליציה ציונית יכולה להיתמך בהם להקמת ממשלה, תוך הוצאתם החוצה של רוב המפלגות הציוניות בכנסת. זה חוקי, אבל לא לגיטימי מבחינה ציבורית, ובוודאי שלא ציוני. כחול-לבן יודעים זאת היטב, ולכן שיקרו לפני הבחירות שלעולם לא ינהגו כך.

האופן השלישי שבו מנסה השמאל לרכך את שיתוף הפעולה עם הרשימה המשותפת הוא הטקטיקה השמאלנית הידועה: השתק את המתנגדים. כך, מבחינת השמאל להזכיר את מה שאמרו ועשו הח"כים הערבים זו "הסתה" נגד כחול-לבן. למשל, הח"כ לשעבר מהליכוד אריאל קלנר פרסם פוסט שבו אמר ששיתוף הפעולה של כחול-לבן עם הח"כים הערבים שהביעו תמיכה בטרור הוא לדראון עולם. בן כספית צייץ אותו וכתב: "המסית והמדיח הזה כמעט נבחר לכנסת. מקום 37 בליכוד".

הדברים הללו מתחברים לנסיון לדכא את מחאת הימין נגד המהלך של כחול-לבן, כמו למשל בדברים שכתב בני גנץ: "ההסתה לאלימות עוברת כל גבול. אם לא נתעורר, הרצח הפוליטי הבא מעבר לפינה". יועצו רונן צור צייץ: "כל השיח המוגזם הזה על שנאה, הסתה פרועה ותחושה של רצח פוליטי באויר הוא שיח סרק. סרק. סרק". מדובר אם כן בקמפיין השתקה מובהק, שמטרתו לסתום את פיות הימין תוך השחרת מחאתם הלגיטימית.

ככה זה בשמאל: קודם משקרים לבוחרים, אחר כך משתיקים את הימין ומסיתים נגדו, ואז משתפים פעולה עם הרשימה הערבית המשותפת – וכל הזמן הזה בוכים בדמעות תנין שהם בכלל הקורבנות. רחמים עליהם, המסכנים שנאלצו לשקר לבוחריהם ולהשליך ככלי אין חפץ בו כל היבט ציוני ויהודי של ישראל.

רדיקליזציה מהירה ונסתרת

האמת שמתבררת לנגד עינינו היא שכחול-לבן עברה בזמן קצר מאוד את התהליך שעברו קדימה ומפלגת העבודה. גורמי שמאל קיצוני, פוסט-ציוני, השתלטו עליהן, ודחקו אותן לשוליים של הציבוריות הישראלית. הבעיה היא שבכחול-לבן זה קרה כל כך מהר, מאחורי הקלעים של חלון ראווה עם שלושה רמטכ"לים, תוך שימוש בתעמולה צינית במיוחד, ובמפלגה שאין בה אפילו רמז לשקיפות שהייתה יכולה להעיד על האמת שעכשיו מבצבצת החוצה – ולכן המפלגה הצליחה לשאוב הרבה קולות ציוניים.

עם כל הכבוד להצלחה הפוליטית הזו, אם בכחול-לבן ימשיכו בתכניותיהם, הם יגלו ששולי השמאל שמריעים להם כעת ירחיקו מהם את כל המצביעים הציוניים. זו לא נבואה ריקה, זו תחזית ריאלית שמתבססת על התהליך הזהה שעברו קדימה ומפלגת העבודה לפניהם. הפוסט-ציונות יכולה להטעות את הציבור ולנצח לטווח קצר באופן חד-פעמי, אבל אם יש דבר שהישראלים לא יהיו מוכנים לעשות, זה לוותר על הציונות שלהם.


מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

86 תגובות למאמר

  1. מאמר מהלף. עכשיו הגיע הזמן ללחוץ על הפרקליטות ובג"ץ ולצאת להפגנות נגד המהלך המסוכן של השמאל הקיצוני

    1. אכן חבל שגנץ שיקר כנראה (כנראה, כי עדיין לא הקים ממשלה עם המשותפת). אבל הרי אנחנו מזמן לא מצפים מהפוליטיקאים שלנו לאמת, ובטח לא לפני בחירות.

      יש אינספור דוגמאות, כמה מהן שאני שולף מהזיכרון: שרון שהבטיח שלא יצא מעזה, ניצח את מצנע שאמר שצריך לצאת מעזה, ויצא מעזה. נתניהו שהבטיח להחליף את שלטון החמס, נבחר, ואז רק מתחזק אותו.

    2. בשום אופן אין להשתמש בפרקליטות ובג"ץ לשם כך. כל מעורבות של מערכת המשפט בבחירות החופשיות ובמהלכים המתבססים עליהן מסוכן לדמוקרטיה ולכל עם ישראל. זה גם יפעל נגד הימין כבומרנג. לאחר שנכשיר את השרץ בתביעה מבג"ץ למעורבות כזו תהיה לבג"ץ לגיטימציה לכאורה להשתמש בכוח הזה נגד הימין והם לא יהססו לעשות זאת ולא נוכל להגיד כלום.

      "גוש" השמאל-לאומנים ערבים-איסלמיסטים ניצח בבחירות. בואו ניתן להם להקים ממשלה. נראה כמה זמן היא תחזיק מעמד ומי ינצח אחרי שתיפול. רבים ממצביעי כחל"ב האמינו שהם מצביעים למפלגת מרכז ציונית ולא ידעו שהם בעצם מצביעים לגוש שכולל את המשותפת. רבים ממצביעי ליברמן בכלל האמינו שהם מצביעים למפלגה ימנית מאחר שעד לא מזמן "ישראל ביתנו" באמת היתה מפלגת ימין. גם הם לא שיערו בנפשם שהם בעצם מצביעים לגוש השמאל והמשותפת. נראה אם הם יצביעו לאותן מפלגות אחרי שתתברר להם האמת. האמת תתברר רק אם ניתן לגוש המנצח, גוש השמאל והאנטי-ציונים, להרכיב ממשלה. אז הם כבר לא יוכלו להכחיש ולטעון שמדובר בתעמולה של הליכוד.

      אם כי התרחיש היותר סביר הוא שכל אלה יתאחדו רק כדי להעביר את חוק אנטי-נתניהו בכנסת ולאחר שיעיפו את נתניהו הליכוד יבגוד בבוחריו ויחבור לממשלת אחדות עם כחל"ב. ואם לא יהיו פריימריז לאחר הפוטש נגד נתניהו, אז יולי אדלשטיין יהיה ראש הליכוד. אם זה יקרה, אז בבחירות הבאות אני אצביע לעוצמה למרות שאני מתנגדת להם, אבל אילו ברירות ישארו לי?

    3. בשום אופן אין להשתמש בפרקליטות ובג"ץ לשם כך. כל מעורבות של מערכת המשפט בבחירות החופשיות ובמהלכים המתבססים עליהן מסוכן לדמוקרטיה ולכל עם ישראל. זה גם יפעל נגד הימין כבומרנג. לאחר שנכשיר את השרץ בתביעה מבג"ץ למעורבות כזו תהיה לבג"ץ לגיטימציה לכאורה להשתמש בכוח הזה נגד הימין והם לא יהססו לעשות זאת ולא נוכל להגיד כלום.

      "גוש" השמאל-לאומנים ערבים-איסלמיסטים ניצח בבחירות. בואו ניתן להם להקים ממשלה. נראה כמה זמן היא תחזיק מעמד ומי ינצח אחרי שתיפול.

    4. מיכאל היקר , אתה בוודאי מתכוון לכך ש"עכשיו הגיע הזמן ללחוץ על הפרקליטות ובג”ץ ולצאת להפגנות נגד המהלך המסוכן של הפרקליטות ובג"ץ (השמאל הקיצוני)" ולצאת להפגנות שלא יקבלו שניה אחת באמצעי התקשורת שלהם
      ישר כח על אמונתך ביושרם של אנשים

    5. למגיב בעל הכינוי "שי":
      נתניהו, שלדבריך "הבטיח להחליף את שלטון החמס" כבר הראה לנו שכשהוא מבטיח משהו – הוא מקיים גם אם זה לוקח זמן. כאדם חושב, פועל ומבצע המון צעדים עצומים למען בטחון המדינה ושגשוגה, נתניהו לא יכול לקיים מיד כל הבטחה שלו: יש אסטרטגיה, יש טקטיקה, ויש גיאופוליטיקה ולפעמים צריך להמתין להבשלת התנאים כדי להגשים הבטחה. לעומתו, גנץ-לפיד-אשכנזי-יעלון, עוד לפני שהחלו להגשים איזושהי מדיניות (שלא לדבר על כזאת שתביא לבטחון המדינה ולשגשוגה) כבר רוקמים מזימה לפגוע ברוב היהודי של המדינה היהודית. יחי ההבדל הקטן!
      ולמגיבה בשם "מישהי":
      כמו שהשמאל מנסה לשכנע אותנו "לטובתנו" להעמיד בראש המחנה הלאומי את הסוסים הטרויאנים גדעון סער או איילת שקד (כי איתם השמאל מוכן "ללכת יחד"), ככה אנחנו מוותרים על עצותיהם של שליחי השמאל המתחזים לאנשי ימין ומציעים לנו לאפשר למריונטה העילגת ולשליח של נוני מוזס לזייף את תוצאות הבחירות ולגנוב את בחירת העם כדי להנהיג את המדינה "רק לכמה שבועות". אנחנו יודעים בדיוק מה הם יעשו בכמה שבועות כאלה: כשנתניהו לא "בשטח", הם כבר ידאגו לסתום את כל האפשרויות לצמיחתו של תחליף ראוי להנהגת המחנה הלאומי וישלימו את מלאכת הבולשביקים שלנו בפרשות רצח ארלוזורוב ורצח רבין. עכשיו זה יהיה סופי: אדם מהמחנה הלאומי כי ירים ראש – ראשו יקופד.
      ח"כ איתן כבל: "צריך לירות לכל הכיוונים. אני מסכים לדברי אושעיה, שאמר כי יש לקפד את ראשו של נתניהו" ('ידיעות אחרונות', 6/8/97).

    6. למד מביבי לשקר כל הכבוד כל הפולטיקאים הם שקרנים

    7. הימין ניצח גדול יותר מ2016. אז העבודה מרץ ויש עתיש קבלו 40 והליכוד 30. הפעם נדרשו 6 מפלגות עבודה מרץ גשר יש עתיד תלם עוצמה לישראל לקבל בדיוק את אותם 40 מנדטים בעוד הליכוד עלה ל36. הליכוד התחזק ב20% והגוש השני ב0% עם 50% יותר מפלגות! מה השתנה? ליברמו שהלך ב2016 עם הליכוד ויצר גוש של 65 בדיוק אותו גוש שיוווצר עם יחזור היום לליכוד נכון 65. בקיצור כל תופעת כחול לבן וגנץ היא תופעת בלוף אחת גדולה- פאטה מורגנה!

    8. הפרקליטות ובג"ץ הם הגורמים העיקריים למשבר בבחירות על ידי הכשרת תומכי טרור , תפירת תיקים לביבי , וחוסר רצון לחקור את פושעי כחול לבן גנץ , אשכנזי , סגלוביץ , לפיד …

  2. כדי להבין עד כמה חמורה הכוונה להישען על הרשימה הערבית, יש להסתכל לאחור על התהליך של הסכמי אוסלו. הסכמים אלה לא היו עוברים בכנסת אלמלא תמיכתם של 10 ח"כים של המפלגות הערביות. כעת, אילו היו ההסכמים עולים יפה והיה מגיע שלום – מקובל. לערבים יש זכות להשתתף בהכרעות לאומיות כמו לכל אחד אחר. הבעיה אינה בעובדה שהסכמי אוסלו נכשלו; הבעיה היא שמבחינת ערפאת וחבר מרעיו כל ההסכמים הללו היו *מלכתחילה* הונאה ותרמית. ערפאת ניצל את תמימותו/טיפשותו של השמאל הישראלי כדי להציב רגל ביו"ש, להקים בסיס טרור ולהמשיך את המלחמה מעמדה משופרת.

    וכעת נשאלת השאלה: האם הח"כים הערבים, כשהצביעו להסכמי אוסלו, לא ידעו שההסכמים האלה הם תרמית של ערפאת? בוודאי שידעו. בהצבעתם בעד ההסכם הם שימשו במודע כגייס חמישי של הפלשתינים בפרלמנט הישראלי כדי לקדם את השמדת ישראל.

    שאלה שניה: האם אותם ח"כים ערבים טרחו ליידע את שאר חברי הכנסת על ההונאה הפלשתינית? כמובן שלא. הם העמידו פנים כאילו הצבעתם ההיא בתום לב ומתוך כוונות טובות.

    ושאלה שלישית: האם גנץ, יעלון ואשכנזי העלו פעם על דעתם ששותפיהם הפוטנציאלים, שכבר ביצעו תרמית קריטית פעם אחת, עלולים לבצע תרמית כזו שוב בכל מקרה של הכרעה בעניינים מדיניים חשובים תוך העמדת פנים של הצבעה בתום לב, ושהפעם הקורבן הטיפש התורן שלהם יהיו שלושת הגנרלים לוחמי השלום הדגולים?

    1. כפי ששמעתי לפני כמה שבועות שטיבי אמר שהם הבעלים של הארץ הזאות אז אולי נעשה אותו ראש ממשלה ונגיד טיבי ולא ביב

  3. הנסיון להחליף "יהדות" ב"ציונות" הוביל ומוביל לבוקה ולמבולקה בשורות המאמר של ברץ, ובכלל בחברה החילונית המקומית.
    "הציונות" הייתה אמורה להיות שלב מקדים ליהדות מלאה ועצמאית במולדתה. אולם בפועל היא הפכה להיות הכרה ב"יהדות מלאה" מוקדמת אותה באה ה"ציונות" לממש.
    ברור שזה אבסורד, וברור שאבסורד אין לו סיכויי תחזוקה ושרידות ממושכים.
    השיא הגיע היום בהכרזת גנץ יכי "בשלושה סבבי בחירות הראה העם לנתניהו את הדלת. נתניהו הפסיד, רוב העם לא רוצה את המשך שלטון נתניהו, את זה העם יקבל".
    והנה כך באבחה אחת ה"עם" הפך להיות מקבץ אזרחי הכולל 15 מנדטים ערביים למהדרין המיחסים עצמם בכלל ל"עם פלסטיני" !!!
    נו, ומישהו שם לב לזה ?
    אף אחד.
    הנה כי-כן, בפועל "הציונות" פשטה את הרגל. מכורח סרובה להכיר בכך שהייתה רק שלב מקדים בדרך ליהדות מלאה ועצמאית במולדתה ההיסטורית. נסיונה לראות בעצמה שלב סופי ומאוחר ליהדות מלאה הובילה לדרך "אין מוצא" ואת פעיליה ונושאיה ודבריה להיות בעצמם חמורים רכובים על משיח.

    1. גנץ בהכרזתו הערב : “בשלושה סבבי בחירות הראה העם לנתניהו את הדלת. נתניהו הפסיד, רוב העם לא רוצה את המשך שלטון נתניהו, את זה העם יקבל”

      רוב העם – כוונתו של גנץ ברורה שרוב זה כולל 15 מנדטים של הרשימה המשותפת [הרואים בעצמם בכלל חלק מ"עם פלסטיני"…]

      עַם
      אומה, לאום, ישות לאומית המורכבת מקיבוץ גדול של בני־אדם בעלי מוצא אחד ותרבות אחת, הכוללת היסטוריה משותפת, לשון, ודת.
      https://he.wiktionary.org/wiki/%D7%A2%D7%9D

      אז איך זה שאף אחד לא שם לב לטירוף המבעית שבהכרזתו זו ???
      איך זה שאף אחד מ"המחנה הלאומי" או "הציוני" לא יצא מיד להוקיע את הטירוף הנורא הזה ???

    2. מה הכוונה ביהדות מלאה ועצמאית? נא לפרט.

    3. "יהדות מלאה ועצמאית" = בחו"ל בגלל חוסר העצמאות והריבונות היהודית, נאלצה היהדות להפוך מ"מעצבת סביבה" ל"מכילה סביבה מאולצת". חלומה ותקוותה היו עצמאות וריבונות מלאים במולדת הישנה-ארץ הקודש, עצמאות וריבונות מלאים שיאפשרו לה לחזור ולהיות "מעצבת סביבה" ולא "מכילת סביבה".
      כל זה לא קרה
      כי "הציונות" החילונית ביקשה לראות בעצמה שלב סופי אותו הטרימה "יהדות מלאה" וכך להעצים עוד ועוד את אילוצה של היהדות להכלה סביבתית. הציונות החילונית הפכה בפועל לא ליהדות מלאה ועצמאית, אלא לסביבה חילונית מאלצת להכלתה עצמה, בדיוק כמו שהייתה הסביבה הגויית בחו"ל.
      כלומר : הציונות החילונית לא הזדהתה עם היהדות והיהודים המושפלים והמקווים לעצמאות יהודית מלאה במולדת ההיסטורית, אלא הזדהתה עם החזק והשולט הסביבתי באשר הוא אותו ביקשה לחקות אחת לאחת אבל מתוך עצמאות וריבונות בטריטוריה בלעדית שתהיה שלה.

      השאלה הגדולה : מי משתי התנועות הללו, לאור התובנה הזו, היא הגלותית עד כעת ?
      האם זו הממשיכה לקוות ליהדות עצמאית מלאה וריבונית במולדתה הקדושה וההיסטורית שתאפשר לה להיות שוב מעצבת סביבתית תרבותית בעלת קולו מקורי ויחודי שהושתק אלפי שנים
      או
      זו המאמינה שהיא היא תקוותה של היהדות המדוכאת שמומשה לעצמאות מלאה וריבונית המאפשרת לה לחקות את סביבתה התרבותית אבל זו הפעם מתוך תחושה שוויונית "עצמאית וריבונית"

    4. צר לי.מכל שורה וחצי שורה מבצבצת גזענות ממאירה וחסרת מידתיות תחת כיסוי של דיון מנומק.
      גזענות פלוס משיחיות הן המתכונת לחורבן בית שלישי.

  4. נו הטהרנים.פסלו ראש ממשלה יהודי ציוני.אבל עם תומכי הטרור אין להם בעייה אות קיין על ראשיכם.הפכתם למפלגה אנטי ציונית.קיבלתם זואת ביושר.כמה חוכמה ואמת שנתניהו צדק לפחות תיתנצלו רמאים גנבים ארורים.מבטיח לכם שתיעלמו מהמפה.היום חציתם קווים.לא יודעים להפסיד.תמכרו את המדינה.שימו את טיבי שר הבטחון ועודה שר החוץ.

  5. בושה וחרפה חסרי אחריות למסור למשןתפת את העתיד העם היהודי מי נתן להם רשות עם 30 מנדטים

  6. האמת,
    קשה לי להאמין שליברמן יתמוך ובלעדיו גם הערבים לא יעזרו.
    אולי זו בדיוק הקריסה שהימין מחכה לה ותדחוף קולות מכחול-לבן לליכוד.
    נתראה בבחירות הרביעיות והסופיות!

  7. אני סומך רק על אדם אחד. חבר הכנסת צביקה האוזר.
    הכי ציוני. הכי אידאולוג. הכי ישר.אם גם הוא מצטרף להצגה המתוכננת של שיתוף עם המשותפת, כי אז ראוי שנמתין לסיום משבר הקורונה ונעבור לאוגנדה, על פי תכניתו המקורית של הרצל. כמו בפרסומת: בלי לריב , בלי להתווכח, פשוט יוצאים לדרך חדשה. ובא לציון גואל. רצון
    ..

  8. מפלגה ריקה וקריצות למאוחדת המזדהה כ-Falastinit. ממתי זכות ההצבעה לכנסת של פלסטינים מוצהרים מזחאלקה ועד בכלל. ואני בתומי סברתי, שזכות/חובת הבחירות היא רק לאזרחי המדינה ובפירוש לא לתושביה הערביים המזדהים כפלסטיניים.

  9. "מערכת המשפט החליטה שמותר לחברי הרשימה המשותפת שהביעו תמיכה בטרור לרוץ לכנסת". מערכת המשפט החליטה נגד החוק.
    לכן אשנה את המשך משפט: היבחרותם לפיכך היא בלתי חוקית, ואיננה חלק משוויון הזכויות שמגיע לערבים, בדיוק כמו לכל אחד אחר". במקום חוקית בלתי חוקית ובמקום והיא חלק היא איננה חלק.
    אשנה גם את המשפט הבא: ולכן אין "קואליציה ציונית יכולה להיתמך בהם להקמת ממשלה, תוך הוצאתם החוצה של רוב המפלגות הציוניות בכנסת". אין הקואליציה יכולה להתמך.
    אשנה במעט אך משמעותית את התחלת המשפט: זה גם אינו חוקי, וגם "לא לגיטימי מבחינה ציבורית, ובוודאי שלא ציוני. כחול-לבן יודעים זאת היטב, ולכן שיקרו לפני הבחירות שלעולם לא ינהגו כך". זה גם אינו חוקי וגם לא לגיטימי.

    המקור במאמר היה:
    היא חלק משוויון הזכויות שמגיע לערבים, בדיוק כמו לכל אחד אחר. אבל לא נובע מכאן שקואליציה ציונית יכולה להיתמך בהם להקמת ממשלה, תוך הוצאתם החוצה של רוב המפלגות הציוניות בכנסת. זה חוקי, אבל לא לגיטימי מבחינה ציבורית, ובוודאי שלא ציוני. כחול-לבן יודעים זאת היטב, ולכן שיקרו לפני הבחירות שלעולם לא ינהגו כך.

  10. תנו למצביעי כחול לבן לומר אם מפריע להם מה שקורה היום, או אולי קורה ההיפך.
    תדאגו אתם להבטחות שהמנהיגים שלכם נותנים לכם.

    1. אתה שוכח שיש סיכוי שזה יהיה ראש הממשלה של כולנו ולא רק של מצביעי כחול-לבן.
      אז כדאי שנדע לקראת איזו ממשלה אנו אולי הולכים: ממשלה מבוססת הטעיות והכלת אנטי-ציונות.

      חוץ מזה, יש סיכוי שנלך לבחירות רביעיות וזה בהחלט נותן חומר מצוין לויכוחים.

  11. אני לא מאמין שכל אנשי השמאל ,יתמכו בממשלה עם המשותפת. חלק יעברו לימין. ולא צריך ללחוץ עליהם. מצפונית הם צריכים לפרוש מהשמאל ויכולים ללכת לאחדות . אחרת הממשלה הזאת תיפול מהר ,אם לא בדרך טבעית אז ע"י העם שיעשה הפגנות בכל המדינה ויהיו בחירות חדשות .

  12. אחרי הכל: 58<62.

    והבחירות מאחורינו – למי שלא שם לב.
    תפנימו: ניצחתם כמה מערכות בחירות וכעת הפסדתם.
    תודו לקהל שלכם ותרדו מהמגרש בכבוד.

    1. א.58-בעד ביבי, 7(ישראל ביתנו, וכנראה גם חלק מכחול-לבן)-רוצים את ביבי אבל לא לבד. 4(בל"ד)-לא רוצים אף ראש ממשלה. נשארנו עם פחות מ50 נגד ביבי. אז מי ניצח?
      ב.אנחנו מכבדים את ההכרעה. אך התהליך הדמוקרטי, לפי חוק, לא נגמר כאן אלא דורש גם הקמת קואליציה ובינתיים משאיר את הממשלה הזמנית במקומה-אז מה אתה רוצה?
      ג.ביקורת אינה דה-לגיטימציה.

    2. אתה חושב שליברמן עד כדי שונא את נתניהו והחרדים שיסכים לכל רשימת הדרישות של המשותפת? עכשיו הם מדברים אפילו על ביטול חוק השבות.

      https://bit.ly/2TxhczN

    3. זאב צפונבוני,לא הםסדנו בבחירות זו טעות שלך, הסמאלנים הא טי יהודים גנ. לפיד, אשכנזיוחבריהם הן אלה שהפסיגו ואח"כ גנבו קולות מהליכוד ועלזהלא ייסלח להם הם גנגסטרים פושעים שבכי רוציל לגרול להרס טחורבח בית שלישי ע"י התחברות לליברמן השקרן והצבוכ מאפיונר ברשיון מהקרן החדשה וקרן ווקסנר וקרן ריץ , התחברו למפלג מחבלים בחליפות ,שחא ישבעו אמונים לכנסת ולכ יעמדו דום בימי הזכרון, הם יצחרו כת הדרץ לבנד , בחלומו הערביו היו משתכרו משכורת כמו שיקבלו בכנסת המביכות שת גנץ ליסרמן לפיס וחבריהם שקופה וזועקת.. בושה לגנ. ולחבריו.

    4. מצחיק.
      בוא תכתוב לי דבר אחד משותף שמאחד אידיאולוגית 62 ח"כים חוץ מזה שהם רוצים להוריד את ביבי.
      על זה תקימו ממשלה? ומה יקרה כשהטיל הראשון מעזה ינחת בגוש דן? מה יקרה כשתהיה תקרית דיפלומטית על הר הבית?
      הממשלה הזו תתפרק לא רק מהסיבות הנ"ל, אלא בפעם הראשונה שיצטרכו להחליט מה יוגש במזנון הכנסת בימי רביעי בצהריים, כבר יילכו מכות שם מכל הכיוונים. בדיחה.

      62 > 58 אה. מה שתגיד.

      על עצמכם אתם מצליחים לעבוד שם בשמאל…?

    5. אתה מזכיר לי ש-"28 זה יותר מ-27".
      איך זה נגמר כולם יודעים……

  13. חילונים רבים, ואני בתוכם, חשים מאויימים מצורת הפוליטיקה והביצוע של הבית היהודי והמפלגות החרדיות. אנשי מרכז רבים, נצר ל"ישראל הראשונה" הינם מתונים בעמדותיהם ואינם מזדהים עם השמאל, אך חשים שתחת נפטלי בנט, ליצמן ודרעי, זהותם היהודית חילונית נמצאת תחת לחץ. זה הזמן גם לומר שבוחרי הליכוד מחזיקים בתפיסה יהודית מתונה ומכילה, וזיקתם ואהבתם ליהדותם אך מבלי לכפות אותה הינה מבורכת ומקרבת את החילונים למסורת. בוחרי הליכוד תמיד היו בעיני פרגמטיים בכל הנוגע ליהדות המדינה, ויסכימו לעדכון הסטטוס קוו באופן שמשרת את האוכלוסיה החילונית, כמו תחבורה ציבורית בשבת, שינויים ברבנות הראשית ובמערך הכשרות, ואפילו נישואים אזרחיים. הכאב הגדול הוא על כך שבוחרי הליכוד, שהינם ציבור מאורגן ורב השפעה, אינו דורש מהמפלגות החרדיות ומנפתלי בנט להתפשר ולעדכן את הסטטוס קוו, משום שישנה ברית חזקה בין הליכוד לבין כל אלו. בעיניי ממשלת אחדות של כחול לבן עם הליכוד יכולה להיות מצויינת לישראל ולציבור החילוני שאני נמנה עליו. הייתי שמח לראות בפנים גם את שס למשל, אך עליהם להתפשר וללכת אל עבר המיינסטרים החילוני. אני מאלו שדוגלים בתמורה לפתור את החרדים מהצבא באופן מלא. לו יהי

    1. ישראלים רבים חשים שהחיים שלהם מאוימים , וגם חילונים מעדיפים לחיות אפילו עם ליצמן , מאשר תחת אבו מאזן

    2. מצאו דרך להפוך את הרוב למיעוט: נבטל את לשון המאזניים החרדית על ידי קמפיין "הדתה" והשנאת היהדות על העולים ועל החילונים (הג'וב של ארגונים כמו 61, מולד, ישראל חופשית ושלל הגרורות של הקרנות להשמדת ישראל), נסכסך את ישראל השנייה עם מנהיגיה בעלילת דם כאילו המנהיגים האלה מושחתים, ועד שיגדלו שם מנהיגי דרבוקות חדשים כבר נעשה לדמוקרטיה את הדבר הזה שגנץ הסביר: השופטים הם הריבון, לא הרוב הדרבוקיסטי. זו תנועת המלקחיים: מצד אחד "הדתה" מצד שני "רק לא ביבי".
      זה הפרויקט של הקרנות להשמדת ישראל באמצעות כחול לבן. זה לא על שחיתות – הם מושחתים הרבה יותר, זה על שימור שלטון שומרי הסף שהתפשט במחשכים לפני 25 שנה אחרי רצח רבין, זה על שימור מפעל השליטה בילידים שהקימו אלישבע ואהרון ברק. זה כל הסיפור. ליברמן ושקר לבן הן תוצאות קמפיין של הקרנות להשמדת ישראל והאמצעים לחיסול הבית הלאומי היהודי והמלכת "שומרי הסף" המושחתים.

      הנה העצומה שמפיץ עכשיו אדם קלר, דובר תנועת "גוש שלום"

      https://www.standing-together.org/gantz

  14. ישנם 3 הבדלים קריטיים בין החרדים למפלגות הערביות.
    א.ההתנגדות החרדית לציונות כיום נותרה תיאורטית ברובה. המשמעות המעשית שלה מסתכמת באי הזדהות עם סמלים (כמו הדגל, יום העצמאות). אף חרדי לא ייתן יד לפעולה נגד המדינה, מה שאי אפשר לומר על המפלגות הערביות.
    ב. הויכוח החרדי-ציוני הוא ויכוח פנים יהודי בלבד. חרדי הוא בעד עם ישראל באשר הוא, נקודה. גם אם לדעתו מדינה היא לא הדבר הנכון לכן ישראל בעת הזו, התנגדותו לא תצא החוצה, מה שלא ניתן לומר על המפלגות הערביות וחלקים גדלים הולכים בשמאל הישראלי (על פי עדויות שונות, הרב שך שרכש הערכה חרמון לשמעון פרס, איבד את אמונו לאחר שפרסם בעולם כולו את אירועי סברה ודלילה, למרות שהזדהה עם עצם הביקורת של פרס).
    ג.חרדי אינו מכחיש את שייכותה של ארץ ישראל לעם ישראל, גם אם הוא תופס את הזיקה הזו באופן שונה. הביטוי המובהק והבסיסי ביותר של הציונות הוא חוק השבות, שבו תומכים החרדים באופן מלא (גם אם יש להם השגות על הגדרת היהודי המופיעה בו), מה דריננ מקובל בשום אופן על המפלגות הערביות וקיצוני השמאל.

  15. בשום אופן אין להשתמש בפרקליטות ובג"ץ לשם כך. כל מעורבות של מערכת המשפט בבחירות החופשיות ובמהלכים המתבססים עליהן מסוכן לדמוקרטיה ולכל עם ישראל. זה גם יפעל נגד הימין כבומרנג. לאחר שנכשיר את השרץ בתביעה מבג"ץ למעורבות כזו תהיה לבג"ץ לגיטימציה לכאורה להשתמש בכוח הזה נגד הימין והם לא יהססו לעשות זאת ולא נוכל להגיד כלום.

    "גוש" השמאל-לאומנים ערבים-איסלמיסטים ניצח בבחירות. בואו ניתן להם להקים ממשלה. נראה כמה זמן היא תחזיק מעמד ומי ינצח אחרי שתיפול.

  16. לפי חישוב אמיתי ספירת המעטפות לגוש הימין מגיע 2 מנדטים נוספים בדיוק כמו שהראו המדגמים. אין דרך אחרת להגיד זאת , אך גזלו את רצון העם.

    אם זה הצורה שמחשבים קולות של אזרחים מן המניין במדינה, דיי בטוח שבעתיד הרחוק שמי שמצביע שווה ערך לא משפיע כמו ה20 אחוז שנשארו בבית.

    1. צריך לתת לכחול לבן להקים ממשלה עם הערבים וליברמן בשביל שמצביעי ליברמן שרובם ימין ירסקו את מפלגת ישראל ביתנו וליברמן יעלם מחיינו

  17. בואו נפסיק עם הגישה הלוזרית הזאת
    ניתן לכחול לבן לנהל מדינה עם רוב קטן
    ותמיכה ערבית.
    גם אנחנו לא עמדנו בכל הבטחות הבחירות שלנו.
    רחוק הם לא יגיעו.

    1. להזכירך,- הסכם אוסלו עבר על חודם של שני חברי כנסת עריקים וגרם נזק בלתי הפיך. מספיק וויתור קטן-כדוגמת אזרחות אוטומטית לזוגות מעורבים-כדי לאזרח כאן עוד מאות אלפי ערבים.

    2. מישהוא אמר שלא נותנים לו?
      אנחנו לא אשמים שלמרות שמצביעיו טוענים בנחרצות שכל מי שלא הצביע לגוש הימין הצביע נגד ביבי-גנץ עדיין נכשל כבר פעמים בהקמת קואליציה.
      זה לא אומר שאין עניין לחשוף את השקרים ולדאוג שהציבור יהיה מעודכן בזהות מנהיגיו.
      אך לא משנה כמה מסוכן הוא-אנחנו מכבדים את רצון העם ואיש פה לא מחה מעולם על כך שהוא קיבל מהנשיא את המנדט להקים קואליציה ולא ימחה אם הפעם הוא יצליח.

    3. ודאי שאפשר להתריע על הסכנה שבממשלה שכזאת
      אבל לקטר שגנץ משחק משחק מלוכלך ?
      בחייאת, הוא לא הראשון ולא האחרון.
      בואו לא נראה חמוצים.

    4. ל- 19,
      זו הייתה השיטה הסובייטית לסתימת פיות :
      לשלול מבעל הביקורת כל לגיטימציה ולאשפז אותו בבית חולים פסיכיאטרי בטענה שהוא לא שפוי.
      ממש כמו שג'ורג' אורוול צפה מראש
      מסתבר שלא השתנה הרבה מאז
      והשינוי רק ניואנסים

  18. יש בימין קלות ראש בהגדרת ציבור מצביעי הרשימה המשותפת. שוב ושוב חוזרים על המנטרה שהרשימה פסולה אבל הציבור הערבי לגיטימי. לא היא. הערבים מצביעים לרשימה המשותפת כי הם מיעוט לאומי במדינה בה לא יכול להיות מיעוט לאומי. יהיה מיעוט דתי, תרבותי, מגדרי. אין בעיה. אין דבר כזה מיעוט לאומי. והמיעוט הלאומי הזה הוא חלק ממערך איסלאמי שכבר שנות דור מנסה להגשים את משימתו להחיל את הוואקף על כל פלסטין הגדולה, זו שרקומה על מלי הלאום הפלסטיניים. וחולם בהקיץ מי שרצונם מימים ימימה, נגוז.

    1. אחת התגובות הצלולות והחדות שקראתי, או שמעתי מפי האינטליגנציה הימנית. אוסיף קצת משלי שלא תשאר קול קורא באפלה. – – הנשק הנכון הוא להגיד אמת בעידן של תקינות פוליטית. שילוב, זו מילה מכובסת לכיבוש. דירה של פלסטיני ועוד דירה ושכונה פלסטינית ומסגד. ועיר מעורבת ועיר לא מעורבת. ופלישה לקרקעות נגב וגליל. ואיחוד משפחות. וחצי שר וזכויות ותקציבים. זו ״ציונות״ לתפארת של לאום אחר על אותו חבל ארץ. אפילו בלי גרם טרור – שעל אחר שעל אנחנו מאבדים את המדינה. היום ננעצה, נקודת ציון – בוחרים לנו ראש ממשלה. וזה באמת לא משנה אם קוראים להם סינים או ערבים או הודים. לונדון קיימת אבל בלי בריטים ראש העיר פקיסטני. זה לא כיבוש? מה ההגדרה לזה, שאין יותר בריטים ושלטון בריטי בלונדון? האמת? זה לא כיבוש. זה טמטום. התאבדות פרוגרסיבית. שילוב ערבי בסיירת מט״כל זה יופי, 10 ערבים זה טופי, 100 הם כבר יסרבו לפעול בעזה, בסוריה, בלבנון. 1000? מוטב לא לחשוב על זה.

    2. להסיר את כבלי התקינות הפוליטית.
      הציבור עובר שטיפת מוח במשך עשורים.
      הנוער לא מקבל מידע של עובדות אמת בשיעורי ההיסטוריה כי לא נעים, כי מה יגידו..אלה ואחרים והתוצאה היא התפשרות על פני עובדות האמת
      בסוף בוגרי החינוך הממלכתי בישראל יוצאים בורים ופגיעים מול מסע התעמולה הבלתי פוסק שממומן מכספי הקרנות הזרות..

  19. שני הערות
    א- היו שמועות על מהפכה צבאית בישראל.אם לא נתעורר הינה זה בא.
    ב-ישנה כתבה בה נאמר שמר גנץ לקח מאבטחים לשמור על שלומו. שאלתי היא כמה צרכים מאבטחים לשמור על שלום מדינת ישראל נגד הפגיעותיו של גנץ?
    לבסוף נסיים בחידה.
    מה זה כחול לבן?
    תשובה: מקום חניה בתשלום לזמן מוגבל.
    (בחינם למוגבלי תנועה)

  20. שנאתם לנתניהו העבירה אותם לדעתם.
    והם גם מבינים שלעולם כבר לא יזכו לרוב בבחירות.
    השמאל הישראלי לא יכול לעולם לנצח בבחירות בישראל. זה הופך את הדמוקרטיה התקינה למעמסה.
    את השקר וסתימת הפיות ללגיטימיות. ואת טיבי לשותף ראוי.
    בקיצור, הם אבודים והם עושים הכל כדי לקחת את כולנו איתם לאבדון

  21. ל"יחי ההבדל הקטן",

    אתה טוען שהיו זיופים בבחירות. זה משהו אחר. אני הגבתי למיכאל בבר שאמר שצריך לפנות לפרקליטות ובג"ץ כדי למנוע את המהלך של השמאל עם המשותפת. (זה, כמובן, בהנחה שתוצאות הבחירות הן כפי שהן ללא זיופים). דיקטטורת הרשות השופטת היא סכנה יותר מיידית בעיני מכל דבר שכחל"ב יכולים לעשות כי היא כבר מתרחשת מול עינינו בתהליך איטי, אך גובר והולך, שנמשך כבר עשורים.

    אחת הסיבות שצריך ממשלת ימין היא כדי להחזיר את הרשות השופטת למקום המקובל בדמוקרטיה, כאחת משלוש הרשויות ולא כרשות העליונה שעל פיה יישק דבר, מה שמוציא את הכוח מידי העם ושם אותו בידי שכבה קטנה של משפטנים שבוחרים אלו את אלו ללא כל יכולת השפעה של העם. אם לדעתך זה הופך אותי לשמאלנית, אז גם אמיר אוחנה שמאלני כי גם בעיניו עצירת תהליך הפיכת הדמוקרטיה למשפטוקרטיה נמצאת בעדיפות עליונה.

    הבעיה שלנו פה היא אנשים שהצביעו לכחל"ב וליברמן מתוך אמונה שהם מצביעים למפלגת מרכז או ימין בהתאמה ולא לגוש שכולל גם את הסניף הישראלי של אש"ף ואת השמאל הקיצוני. אם הם לא יבינו לאן ההצבעה שלהם מובילה אנחנו פשוט נשאר בפלונטר פרמננטי עם שנאה הדדית הולכת וגוברת. אם הם יכפו עלינו באמצעות בג"ץ נשנא אותם. אם נכפה עליהם באמצעות בג"ץ הם ישנאו אותנו. בדמוקרטיה צריך לשכנע, לא לכפות. לא הצלחנו לשכנע אותם, אז הם צריכים להווכח בעצמם.

    אבל מדאיג אותי שהליכוד עלול לבגוד, שגוש השמאל-אש"ף יצליחו להעיף את נתניהו עם 62 המנדטים שלהם ואחרי זה הליכוד יצטרף לממשלת אחדות, כביכול כדי להציל את המדינה מידי המשותפת, אבל בפועל בשביל כסאות. כניעה של הליכוד לתרגיל הזה תבטיח עוד הרבה תרגילים כאלה והליכוד יהפוך לבובה שלהם. אי אפשר לסלוח על דבר כזה. אם הליכוד יכנע זה יגרום לפילוג בימין כי הרבה ליכודניקים לא יצביעו ליכוד אחרי זה.

  22. מתנצלת שאותה תגובה שלי מופיעה פה פעמיים. זו פעם ראשונה שאני מגיבה כאן ולא ראיתי את ההודעה שהתגובה ממתינה לאישור. חשבתי שהיתה תקלה, אז שלחתי שוב.

    1. זה די שקוף שכל התגובות שלך כאן בנויות מכמה פסקאות שנועדו תחילה – ליצור לך דימוי של מי שדורשת את טובת המחנה הלאומי, ואז מגיעה פסקת המחץ שמטילה רפש בליכוד ואמורה להיות ה"פואנטה". יש כאן עוד כמה אנשים חוץ ממך שמכירים טריקים רטוריים ותעמולתיים.

  23. אם כחל יקים ממשלה עם הערבים
    אשר ילחצו לבטל חוקים ולקבל כל מיני הטבות
    שיפגעו ברוב הציוני היהודי
    אזי אותם מצביעים ימנים ואולי מרכז
    שהצביעו לכחל וליברמן בבחירות הבאות לא יצביעו
    למפלגות כחל וליברמן.והימין יהיה חזק הרבה יותר.
    אבל בזמן הזה שהם יקימו ממשלה הם יעשו נזק כה חמור למדינה שחלילה לא תהיה אפשרות לתקן.לכן כיוון שהמצב לא בידיים שלי איני יודע מה הפתרון כי לצערי חבירת השמאל לערבים תביא להם קואליציה.

    1. המצב האופטימלי בשבילנו הוא שכחל"ב וליברמן ינסו לגייס את תמיכתם במידה מספקת כדי שבוחריהם יבינו לאן פניהם, אך יכשלו כי למשותפת יש דרישות מופרזות שאפילו הם לא יוכלו להרשות לעצמם. בפוקר המזרח תיכוני הערבים תמיד מפריזים בערך הקלפים שלהם ופה אנחנו רואים את התופעה הזו שוב – הם מתבטאים כאילו 15 המנדטים שלהם הם בפני עצמם רוב פרלמנטרי שהפך אותם לאדוני המדינה, הם דורשים לא רק את ביטול חוק הלאום, הם התחילו לדבר גם על ביטול חוק השבות, דורשים את "זכות השיבה" ועוד כהנה וכהנה. על מה מדרישותיהם הם יהיו מוכנים להתפשר כבר נראה.

  24. הגיע הזמן
    להתייצב נחרצות ולצאת למתקפה רעיונית ואידאולוגית נגד המשותפת שהיא מזכירה את הנאצים ועוזריהם בשלילת זכויות העם היהודי.
    אנו מולם במגננה והם מסיתים ומשקרים
    די איתם ועם שולחיהם

  25. שקרים, רמאות והונאה הם דפוס פעולה אצל גנץ.
    הוא היה מעורב בשקרים הגסים שה"מימד החמישי" מכרו למשטרה – הכל כדי לזכות במכרז.
    עכשיו הוא שיקר בבוטות – יותר מ-25(!) פעם הוא אמר בקולו שכחול לבן לא תשב ולא תסתמך על המשותפת – הכל כדי לזכות בבחירות.
    זה אותו דפוס פעולה של שקרים, רמאות והונאה. איך הם הצליחו לשווק אותו כ"ישר, הגון וערכי" – זה נשגב מבינתי.

  26. הרי ליברמן מגיש חוק שרק המשותפת יכולה לתמוך בו כל מה שביקש ימחק כבר שהימין שוב יקים קואליציה גנץ יקים ממשלה עם רוצחים ומחבלים לבגיע לשלטון בושה של מגמגם סחיט

  27. הצבא בארץ זה מקצוע , בין הנאמנים והחללים צמחו גם , שיודעים להסתדר להתחמק ולשרוד, ויותר לפתח קרירה , גם כושלים לא מוצלחים נזרקים מעלה מתוך חבר דואג לחבר , בישראל צה"ל הוא פרה קדושה קחו למשל סגן הרמטכ"ל כמו יאיר גולן , מומחה לשלטון הנאצי המנסה להדביק לחברה הישראלית סממנים מבית היטלר אייכן וגבלס , איך ממוחה לתרבות הנאצית המנסה להדביק לחברה הישראלית הסתיר וצמח לתוך המטכ"ל , אם האיש היה הגון ומוסרי היה צריך לתקוע לגרונו אקדח ולרסק את המוח החולני שצמח בגוגלתו , כנופיית ראשי ההפיכה הצבאית גנץ יעלון ואשכנזי אחרי הריגה או רצח אלפי ערבים מתכוונים לקדש ולאמץ לשלטונם הנרכש בשקר ורמייה את נציגי הכנופיה הערבית הישראלית תומכי טרור מובהקים , בניגוד לרוב ערבי חפץ חיים , עצם המחשבה שהגנרלים הפכו עורם לצורכי שליטה בפאן האזרחי כשהיו כושלים ועלובים במשימה הצבאית, חבירה לאנטישמי אנטי יהודי מפולחן החזיר של כנופיית המסתננים הנוצרים , בבחינת כל האמצעים כשרים להביא לחורבן שלישי , מוכשרים ביחד מהצורר הנאצי מי היה מאמין לתסריט שכזה !!!…………………………………

  28. אתם צרחתם בכל דרך שגנץ הולך להקים ממשלה עם המשותפת עד הרגע האחרון, מי שלא רצה את זה בחר בכם. וידע היטב לאן זה הולך. אם גנץ היה אומר את זה במפורש, לא רק שהוא לא היה מפסיד מנדטים הוא היה מקבל מנדטים נוספים מהמגזר.
    הבטחות בחירות? מי כמו ביבי יודע שהם כקליפת השום.

  29. לדעתי השמפניה החדש אכן עובד על הרצח הפוליטי הבא. כמו שזה נראה, גנץ הוא בעיקר נטל על השמאל והכי פשוט עבורם יהיה להרחיק אותו בלי להודות בכך ובנוסף, הם יוכלו להשתיק את הימין לעוד עשרים שנה. שתי ציפורים במכה אחת.

  30. בושה שהעגלון. יהיר לפיד וש"ות לא יודעים חשבון אם המשותפת שמנסים לשקר תימנע אין להם ממשלה יש להם רק 47 ללא המשותפת ולימין 58 אז איך תסבירו שאתם תרכיבו ללא תמיכת המשותפת

  31. כולם אמרו , הצהירו וברברו. אם ברצוננו מדינה אזרחית שפויה לכל אזרחיה, זו ההזדמנות.עלינו להפנים אחרי 70 שנה כי, מדינה דמוקרטית יהודית חייבת להכיר באזרחיה הערבים כבעלי מעמד שווה. הגיע הזמן שההצהרת שנשמעו על ידי ראשי המפלגות יוסרו מהשולחן. חוסנה של המדינה תיבחן באומץ לשנות ולא באומץ להפחיד ולשסות

  32. תעודת עניות לבוחרי חול שחורשני חמוריל שהוליכי את הבוחרים שלהם באף בושה וחרפה ציפול ממשלת הזדון עוד לפני קינונה, כן יאבדו יאבדו כל אויבך ישראל .

  33. המאמר מאד נכון ומייצג את הצביעות של השמאל, בד בבד צריך להודות שלגנוב מנדטים מהשמאל ולהקים איתם קואליציה זה גם לא התגלמות היושר… וכשרבין הקים ממשלה עם קולות של שס ואח"כ בשל שגב וגודפרב (מיציבושי) צעקנו שזו רמייה של ציבור המצביעים, ובצדק, מה שאינו מובן לי זה כיצד כעת זה נהיה לגיטימי שביבי יעשה זאת עם אורלי לוי ודומיה שברור שכל מי שהצביע עבודה גשר מרץ נמנה על קבוצת "רק לא ביבי"

    מה הפיתרון? לא יודע… או ממשלת אחדות עם יעלון וחבריו (אמנם שייכים לקבוצת רק לא ביבי אבל מצביעיהם הימניים מעדיפים אותו על "המשותפת") או בחירות חדשות, לדעתי אם גנץ יקים ממשלה עם ליברמן ובתמיכת המשותפת, זה הדבר הכי טוב שיקרה לימין הישראלי, זה יחיר לו את השלטון ל20 שנה! ולא חשוב מי יעמוד בראש, נכון לביבי זה לא טוב, אבל לכולם יש תחליף… ואם יבוא משוגע זה יכול להיות פנטסטי, לא פחות מטראמפ! לעמים האדם "הפשוט" הלא נאור… ניחן בחוש ריח בריא יותר מכל מיני

  34. 58 נגד תומכי טרור ורצח
    33 בחרו לפי ההבטחה ש-בלי המשותפת
    7 של ליברמן שקרא להם גיס-5
    15 נגד מדינה יהודית ולא אוהבי-גנץ
    —-רק 7 פרץ/מרצ בעד ממשלה אנטי-ציונית עם כחלבן…

  35. כעם , אנחנו במצב אנוש. מי יכל לתאר לעצמו שיהודים נותנים ובגאווה וללא בושה, את קולותיהם לגוף שמורכב מאנשים שבבוא העת והזדמנות, יעשו זוועות בנו היהודים ובמו ידיהם, בדרגות יותר מחרידות ממה שראינו אצל הדעש.כל מי שמכיר את החברה הערבית יודע זאת וההוכחה לכל שכמעט כל ה-100% קולות הבחירות של המגזר, הלכו למשותפת.שמאל הישראלי נהיה אנטי יהודי ואני ציוני, גם אם הם עדיין מתבישים להודות על כך אך הדרך להודאה זו קצרה.

  36. עצוב מאוד 3 רמטכלים שיקרו לציבור במצח נחושה
    אם חשבתי שהמפלגה הזאת תשרוד יותר מקדימה. היום החלה הספירה לאחור.

    1. באמת? עכשיו נזכרת להתלונן על שקרים. ביבי כבר החיל את החוק בשטחים? מוטט את החנאס?

  37. רן ברץ הוא ברמה של כירורג מעולה…הוא נתון לנו חומר מצויין להתגונן

  38. נו, גנץ למד מביבי לשקר… נו, אוי ואי וואי. יש סכנה שיעלה על המורה… חוץ מזה גם החרדים לא ציונים מי יודע…מאמינים במשיח ולא במדינת ישראל

  39. הדיון שלפנינו חייב להתעלות מעל הדיון של ביבי ורק לא ביבי ולזכות למענה יהודי הולם במונחים אפיים של גלות ותקומה, אבל תחילה שני דגשים – לא לגזענות ולא לאלימות. מעבר לעניין המהותי והמוסרי בשלילתם, שני האחרונים משמשים מזה עשורים להוקעת ציבור שלם. אחת ההצלחות הגדולות של מעצבי דעת הקהל משמאל, או מהנדסי התודעה, היא הדימוי הכללי של ציבור גדול בימין כרדוד ומתלהם. אינני מסכים עם כך כמובן, אולם לצערי, יש מי שדואג תמיד שהצבעה לימין לא תיראה אטרקטיבית, ובחוגים מסוימים המחסום התודעתי כה גדול שהוא מונע כל שיח תרבותי ושוויוני.
    לא לגזענות: הכללת אזרחי ישראל הערבים כאויבים היא גזענית ויש לשלול אותה מכל וכל. אני גר בגליל היום ומקיים דו קיום נפלא עם כל התושבים שמסביבי. מעריך תרומת כל אזרחיה הנאמנים של מדינת ישראל שידם מושטת לדו קיום אמתי מתוך שותפות גורל (גם נגד אויבים מבית ומחוץ), כולל הרופא הערבי שניתח את אמא שלי וזה שמקבל את פניי בסופר. יש לי בעיה אמתית עם ההנהגה הערבית האנטי יהודית שעושה יד עם אויבנו ויש לי ביקורת קשה על אלו שמצביעים לה. ערביי ישראל צריכים לעשות כברת דרך ולהצמיח הנהגה המושיטה ידה לדו קיום ושמה את טובת המדינה לפני הכל ולהכיר בחשיבות מדינת הלאום היהודי (כן, ממש כך). צריך להסתכל על מצבן של המדינות השכנות לנו כיום ועל מצבה של הרשות הפלסטינאית אל מול התנאים פה בישראל. ערביי ישראל צריכים היו מזמן להכיר ביושר, לו היינו ניגפים בפני מדינות ערב ב48 הם אינם היו זוכים במדינה עצמאית. במקרה הטוב ארץ ישראל הייתה מחולקת בין המדינות השכנות שמן הסתם היו ממשיכות להילחם על השלל. שארית הפליטה הערבית הייתה מתגוררת בשוליהן של מדינות ערב וסביר שלאחר האביב הערבי היו רבים מהם פליטים באירופה. גאולת ישראל הייתה גאולתם (לא נכבה!!!) וגורלם כרוך בגורלנו. נכון, עדיין יש פערים מול החברה היהודית, אך שיפור מצבם נתון בעיקר בידם או בשינוי תפיסתם. אני מציע לכם ולערביי ישראל ללכת ולהקדיש זמן ולקרוא ברשת את המצע של הרשימה המשותפת בכדי להבין כי הפער האידיאולוגי בין יהודי השב לארצו ובין אלו ביננו השואפים על פי מצעם למוטט את ישראל כמדינה יהודית ובכלל (פירוז ישראל מהגרעין) אינו בר גישור ואין כאן עניין של גזענות כל עיקר. עד כמה שאני כיהודי אשמח לשתף פעולה עם ערביי ישראל בבניינה של המדינה (כן, גם בממשלה), אנו רחוקים שנות אור מחזון אחרית הימים ו"גר זאב עם כבש" או מהיום בו ערבי ישמש כשר ביטחון. לצערי, כיום שיתוף ההנהגה הערבית בנושאי ליבה של מלחמה ושלום ומשילות לנוכח אויבנו מבחוץ, כשעודה המזדהה עם חיזבאללה כארגון לגיטימי ויזבק המהללת מחבל שרוצץ גולגולות של תינוקות יהודיים וטיבי היועץ של ערפאת הנה סכנה ברורה לעם ישראל. כאמור, ציבור גדול בחברה הערבית בחר במצע ובאנשים אלו וזו זכותו, אך לא חושב שיש לתת לכך הכשר. הניסיון להבדיל בין בלד ואחרים עקר משום שההצבעה הנה לפתק אחד. לא הייתי מצביע למי שמעודד רצח יהודים או רואה בהם שהידים וכך מצופה מכל אזרח ערבי הרוצה בדו קיום (ובעניין זה הרף המוסרי שלי מחמיר יותר מזה של בגץ). תארו בנפשכם מה היו אומרים משמאל אם במקום ה37 בליכוד היה נכלל מישהו שתומך ברוצח ברוך גולדשטיין?
    לא לאלימות, לא להסטה: "אלימות היא כרסום יסוד הדמוקרטיה הישראלית. יש לגנות אותה, להוקיע אותה, לבודד אותה. זו לא דרכה של מדינת ישראל. בדמוקרטיה יכולות להיות מחלוקות, אך ההכרעה תהיה בבחירות דמוקרטיות" (מנאומו האחרון של רבין ז"ל). אכן, על אף המחלוקות הקשות עם רבין, בנוגע לאלימות אני מסכים עם כל מילה, על הרצח הנתעב של יצחק רבין להיות מוקע לעד. למצער, במקום להוביל לפיוס הרצח הנורא הזה משמש עד היום להשתקה ולמסע דה-לגיטימציה של ציבור גדול בישראל ודעותיו הפוליטיות. מעבר לאמות מידה לקויות וסרות טעם, הצגת ראשי כחול לבן ואחרים חובשים כפייה משרתת בעיקר את נרטיב השמאל של רדיפה והסטה. העברת מסרים בדרך מתורבתת שתכוון באופן ממוקד לקהלים שונים ממצביעי כחול לבן תוביל לשינוי המיוחל. הסטה הנה חרב פיפיות, כך למשל השנאה לביבי ולמצביעיו שלובתה לאורך השנים (הסטה בעניבה) הייתה רק כלי שרת וכוונה בדיוק לרגע זה בו יצליח השמאל הקיצוני לפורר סולידריות יהודית ולהנחיל בליבותם של רבים רעיון מדינת כל אזרחיה וממילא שטחים תמורת שלום. מחאות שקטות ולא אלימות חודרות טוב יותר לתודעת הציבור (מהטמה גנדי…). יש לחזור לאתוס יהודי ולדבר במונחים של קירוב לבבות ואהבת חינם. הפגנה עם רמקולים מול ח"כים אלו ואחרים לא תניב תוצאות מרובות, אך לקונן מול ביתם בלבישת שק ועפר על הראש אולי תזכיר לנבחרינו מדוע אבדה מלכות ישראל וגלינו מארצנו ותפרוט היטב על מיתרי לב שהתרופפו מעט בקרב הציבור.
    תקשורת: מזה שנים איני צופה בחדשות הערב בערוצי הטלוויזיה כלל. בערב הבחירות חרגתי ממנהגי, הצצתי ונפגעתי. נגע ללבי עמית סגל שניהל קרב מאסף אל מול עדת מנחים מונחיי מטרה ומתוזמרים היטב. מהנדסי התודעה עושים לילות כימים, כמו עמוד ענן, מקהלה מתוזמרת זו אינה משה מהציבור – יום, וכמו עמוד האש – לילה, להכשיר כל מהלך של השמאל הישראלי. לשריון זה של השמאל בקיעים (ישראל היום ועיתונאים חשובים), אך הגיע הזמן שהציבור הלאומי בישראל יפנה את גבו לעדה זו ולמרכולתה ולהשאירה מול אולם ריק. יש לתעל כוחות במרץ להקמת חלופות ראויות לאיזון השיח ובינתיים לשמור על תקשורת חיה ברשתות החברתיות. דבר נוסף, מימין ומשמאל שמעתי רבות על בנימין נתניהו הקמפיינר, הקוסם, המאחז, הפונה לבייס, המסיט… לאמור – הכל אחיזת עיניים, אין אידיאולוגיה, אין כלום כי לא היה כלום. אני מציע לכם לבחון סרטי תעודה וראיונות עם בנימין נתניהו בתקשורת (למשל BIBI AT WAR), לבושתנו, אלו מגיעים בעיקר משמאל המפה הפוליטית העולמית, שאינה מאוהביו, אך לפחות דנה מעט במקורות אישיותו ובמניעיו האידיאולוגיים. איני טוען שהוא מושלם, אבל יש בו הרבה מעבר למה שמציגים (דיון אחר).
    מדינה יהודית ודמוקרטית: "זוהי זכותו הטבעית של העם היהודי להיות ככל עם ועם עומד ברשות עצמו במדינתו הריבונית", למי שמחפש הצדקה לצורך במדינה יהודית ריבונית שיחזור ויקרא את מגילת העצמאות ממנה לקוח הציטוט. מתוך אתוס של גלות ותקומה, מדינת ישראל היא מעוזו האחרון של העם יהודי לאחר אלפיים שנות רדיפה, ששיאה שואת העם היהודי, ומהווה הערובה הטובה ביותר להמשך שרידותו ושגשוגו. מניעת משילות מרובו של העם היהודי היושב בציון, חוטאת לדורות של נדכאים ונרדפים ששרו בכמיהה "ותחזינה עינינו בשובך לציון" ולאלו שנתנו את דמם לתקומתה, מבטלת כל סולידריות יהודית, ואסור שתהיה קלף פוליטי לגיטימי. לנוכח החתירה של מיעוט יהודי לכפות ריבונות בתמיכת אלו הרוצים לערער את יסוד קיומנו כמדינה יהודית, כדאי שנזכור כיום חסד אחרון ליצחק רבין שחתר לרוב יהודי לאישור הסכמי אוסלו. טענות הסרק שממעיטות בחשיבות המהלך כשלב ביניים עולבות בציבור הבוחרים. אם המהלך יצלח, כבר כיום ניתן לומר כי נמנעו הזדמנויות היסטוריות מעם ישראל המבטיחות את גבולותיו לדורות ואם זו לא ריבונות מלאה אז מה כן? העיסוק האובססיבי בבנימין נתניהו ובתיקיו המשפטיים המוצג כמשענת ריקה בכל דיון הינו מסך עשן. טשטוש השיח בבחירות האחרונות סביב נושאי ריבונות, מדיניות חוץ ופנים, מלחמה ושלום, לנוכח עסקת המאה, רק העצים עובדה זו. אלו שהעלו את נס הממלכתיות וטוהר המידות על ראש שמחתם, הובילו בכחש למעלה ממיליון בוחרי כחול לבן תחת הסיסמאות הריקות של "רק לא ביבי" ושל "רוב יהודי". ובכן, הפרגוד נפל, מטרתם של בכירי כחול לבן נועדו למנוע את מימוש עסקת המאה בכל מחיר ובטווח הארוך לממש המשך הסכמי אוסלו. איני מוצא דרך אחרת להסביר את המהלך ההתאבדותי האלקטורלי כאילו לא יהיו בחירות נוספות, ולא רוצה להאמין שכל זה מונע מתאוות שלטון גרידא. אני מאמין לאלו ביננו הרואים בראש ממשלה מכהן נשפט פגיעה ערכית, אולם האם יוכלו לשאת בחרפתם של שלושה רמטכ"לים שנגד כל הבטחה שניתנה לבוחר מרימים ידם למול אלו השוללים את חזון מדינת היהודים, ומובילים כיום לפגיעה בקודש הקודשים של משילות העם היהודי בארצו? היכן המידתיות?
    אין לחשוד במניעיהם של חברי כחול לבן, הרוצים בטובתה של המדינה. אז, כמו היום המחלוקות סביב פתרון הסכסוך ודמותה של המדינה לגיטימיים, ואלו ואלו אינם "עוכרי ישראל". אך השגת שלטון תוך דריסת כל קו אדום אינה הדרך. שמעו את התבטאויותיו של חיים רמון לאחרונה על מנת להבין איזו הקצנה עבר השמאל בישראל במהלך שני העשורים האחרונים. מי מכם המבטל את השימוש הציני ברשימה המשותפת כמהלך נקודתי משלה את עצמו. חברי כחול לבן הנוקטים בגישה זו עלולים לשלם מחירים הולכים וגוברים לרשימה המשותפת לצורך גיבוש רוב בבחינת "פתחו לי פתח כחודו של מחט ואני אפתח לכם פתח כפתחו של אולם" על מנת לממש את חזונם האידיאולוגי. לאן הלאה יובילנו מר גנץ בתמיכת המשותפת לקול הדהוד תופי התקשורת המגמתית, לאחר שנפרץ הסכר והוכשר השרץ? פינוי ישובים ביו"ש? שרטוט גבולות ישראל עם טיבי ואבו מאזן? יציאה למלחמה בחמאס? באיראן? או אולי יעביר את זכות השיבה, יהיה רוב גדול יותר… מהאטד הזה שבמשל יותם תצא לבסוף אש שתאכל את כולנו. תסריט בלהות? לא בדיוק. די לבחון את הסיקור האוהד והמצדיק של פינוי התושבים מגוש קטיף ומנגד היד הקשה של מערכת בתי המשפט לנוכח מחאה מוצדקת בכדי להבין את כוחה של התקשורת בהכשרת דעת הקהל (ובל נשכח את אתרוגו של שרון). לבסוף ישחק עד דק חזון העם היהודי בארצו והמהלכים שלנגד עינינו הם תקיעת יתד ראשון בחורבנו של הבית השלישי, לא פחות.
    מעולם לא עמדה שאלת המדינה היהודית אל מול זו הדמוקרטית למבחן כמו עתה. אם יצלח המהלך יעמוד גנץ כראש הממשלה במדינה הדמוקרטית ואילו מנהיגו של העם היהודי היושב בציון, מר בנימין נתניהו מולו באופוזיציה. ההתפרקות האידיאולוגית, שלא לומר הפיכת עורם של חברי כחול לבן בנוגע לנושאים כה מהותיים, המעידה על תאוות שלטון חסרת מעצורים תוך זלזול בהליך הדמוקרטי, מדאיגה. הצנחת ראשי כחול לבן הביטחוניסטים, בהם שלושה רמטכ"לים לשעבר לראש הפירמידה השלטונית האזרחית, ללא כל ניסיון אזרחי מהותי ותאוות השלטון שבידם יובילו לבסוף אולי לא רק לקריסתה של המדינה היהודית אלא גם לזו הדמוקרטית. רבות דובר על משפטים כגון "יש צורך להחליף את העם", ו"העם מטומטם" או "לא מבין את גודל השעה", לנוכח הפסדי הבחירות משמאל. לאמירות שכאלו יש שוליים רחבים ברשות השופטת ובחוגים נרחבים אחרים. החלפת "העם" החלה ואילו יתר המשפטים מעידים על מגמה להרחבת כוחה של הפקידות או גרוע מכך. יותר מכל מעידים משפטים אלו על כך שהשמאל נואש מהשגת השלטון בבחירות במדינה היהודית והדמוקרטית.
    בנימה פורימית: בפניה אישית לחברינו בכחול לבן המתנועעים באי נוחות על כיסאם, לנוכח מציאות בלתי אפשרית זו. גם אם אינכם מסוגלים לראות בראש ממשלה מכהן נשפט, אנא מנעו מאתנו את חרפתם של שלושה רמטכלים לשעבר המרימים ידם למול אלו השוללים את חזון מדינת היהודים ולפחות החזירו את המנדט לבוחר. מעוזו האחרון של העם היהודי לאחר אלפיים שנות גלות ורדיפות אינו קלף פוליטי. אל נא תובילו בכחש לפגיעה בקודש הקודשים של משילות העם היהודי בארצו. אל נא תתקעו יתד ראשון בחורבנו של הבית השלישי בעוד אחרוני ניצולי השואה ביננו. רוב רובו של העם היהודי היושב בציון החוגג פורים בימים אלו אבל ומבכה "כי נמכרו עמי ומולדתי" ומבקש "כי אם החרש תחרישון בעת הזאת רוח והצלה יעמוד ליהודים ממקום אחר…ומי יודע אם לעת כזאת הגעתם למלכות". ליתר אחינו מכחול לבן וישראל ביתנו אני אומר, נכשלתם בהנהגת העם היהודי, נקרעה מלכות ישראל מידכם, רדו לנו מהבמה ומודה ועוזב ירוחם.

  40. לכל מהללי הרב תרבותיות, המצב היום הוא בדיוק הדוגמה הקלאסית למבוי הסתום שחברה מפולגת ומפוצלת נגררת אליו. הפתרון יכול להיות רק בכפיה וזה בדיוק המסלול שאליו מוביל השמאל בארץ ובעולם. המשמעות היא שלטון מרכזי שהדמוקרטיה בו היא רק קישוט חיצוני וחסר כל ערך כלומר דיקטטורה הלכה ולמעשה. הם רואים את עצמם כשליטים נאורים, כמובן, אבל בפועל הם משליכים לכלא את מי שעומד בדרכם! (עם משפטים והוכחות וכל הטקסים המתבקשים ממש כמו בימי שמש העמים)

  41. הפתרון בחירות פעם רביעית. ליברמן עם שנאה תאומית לנתניהו לא מסוגל לחבור לליכוד.
    גנץ – בובה של עופר שלח ולפיד לא רוצה את נתניהו. שאר אנשי השמאל אותו הדבר. השנאה העבירה אותם על דתם. פסיכוזת "רק לא ביבי" התערבבה "רק עם טיבי" וביחד מתכון טוב לבחירות נוספות. גניבת הבחיות על ידי מלצר-פוליטקיאי בינוני של מפלגת העבודה שנכשל בפריימריס והצליח כמעט להפיל את הימין פעמיים. (קלמן ליבסקינד כתב על כך בהרחבה-מלצר לא רק פעל בזדון נגד הליכוד עוד דיבר על כך בגאווה בציבור) השופט הבא לא היה טוב יותר. מאחר וליברמן עם שנאתו האישית לנתניהו מוכן לטרלל מדינה שלמה, מקוה מאד שהפעם בבחירות הבאות ליברמן יעלם מהמפה הפוליטית ואולי יהיה סוף סוף מצב ברור.

  42. לשאלה אם יש בעולם נטייה פוליטית תומכת טרור ומזדהה עם אויב הדומה לרשימה המשותפת, התשובה היא כן. בצרפת, אנגליה ובלגיה קיימת נטייה פוליטית כזו. היא באה לביטוי בעיקר בדור הצעיר שהתגייס לדאע"ש, מקיים קבוצות עוינות בכמות גגלה ומפחידה של מסגדים, מזלזל בערכים החברתיים של המדינה בהם הם אזרחים ומשפיעים פוליטית, תרבותית ודמוגרפית בכיוון אנטי לאומי. כמו ערביי ישארל, ברובם הגדול אלה צאצאי מהגרים מבקשי עבודה. הקווים המשותפים דומים ועוברים בציר האיסלם הנוטע עצמו במדינות שאינן מוסלמיות ואינו מתערה אלא שואף להשתלט.

  43. יש. בעיה רצינית במפלגת כחול לבן אני חביתי המון בחירות במהלך חיי אני רוצה לציין שאם כחול לבן היה מפנים לעצמו את כל הלחימה הבישת אותו הוא בעצמו בונה בדרך הזות את קריסתו ועוד מלחיץ אפילו את בוחרב שלא אוהבים את. יתנהגותו בעת שהעם צמה לשלומו ביגלל הקרונה הכל מוכן לעשות העיקר לתפוס את השילטון וכל הכבוד לאולי לוי שהיא היבנה מהר מאוד שתעתה אני מאמין שהיא מאוד חחמה בכך שהיא נתנה את המנדת שלה מתוך כוונהלדאוג לכלל הציבור ופשות התאחזבה מהדרך שבה כחול לבןנמנסה בכל הכוחלהסיג את השילטון ואם נסקיר ביבי נתניהו שאוהב את העם שלו וגם את הבוחרים שלא בחרו בו תחזרו אחורה ותיבדקו את כל הטוב שהוא הביא למדינה שלנו ולעם שלנו אני מבקש בתור אזרח ואני מאמין תישעים אחוז מין הציבור היו רוצים שיפסיקו מכל הליכלוך שהם מפיצים ברבים מבלי להבין שהם תומנים לעצמם בור שאני מתקשה להמין שהם יצליחו לצאת ממנו. קי הם ממש הגזימו עם הליכלוך שקבר צף מעל פניי. המים הטהורים. השם ישמור אתנו

  44. אלף תודות ויותר לך רן ברץ…אתה מציל אותי מריב חסר טעם עם חברי ילדותי,שהשנאה הבולשביקית של מאיר יערי,השכן ממרחביה היא עדיין חלק אינטגראלי מנפשם.
    אני מדבר על קבוצתי, מהקיבוץ השכן,שרובנו הגענו לשנתנו ה שיבעים.
    פירסמתי את הכתבה,והשתרר שקט מהשירשור הכי שיקרי,והמוגלתי בעולם.
    שקט.עושים חושבים החברים שלי,כנראה,תפילתי,שהזזת משהו בנפשם המקוללת,המשעבדת לעשות את הרע בעיני יהוה ודבקיו…אז,שוב תודות מקרב לב.
    שאול

  45. מאמר מצוין. אבל הפריע לי:
    החרדים היו אנטיציוניים? זו שטחיות מר ברץ
    כמובן שההתנגדות שלהם לציונות היתה מתוך דרישה שהציונות תהיה כפי שהיא צריכה להיות, מלאה בתרבות המקורית של רוח ישראל.

    לעומת התנגדות מבחוץ, שהיתה מתוך שנאה כבושה פנימית עתיקה של עמי הנצרות והאיסלם, שהיהדות היא להם חתיכת צרה.