"יעלון חצה קו אדום בישיבה עם המשותפת, זה כשל מוסרי וערכי"

אורן אור ביטון פרש מ'כחול לבן' ותוקף בחריפות את מי ששכנע אותו להצטרף לרשימה: "בוגי היה מאלה שלימדו אותי שבמחבלים נלחמים, לא מדברים איתם"

אורן אור ביטון (מימין) וח"כ יעלון | צילום: רן כליף

"הרגשתי שפשוט מאוד הונו אותי", כך אומר אורן אור ביטון, חבר מפלגת תל"ם ומועמד ברשימת 'כחול לבן' לכנסת שהודיע אמש על פרישתו מהמפלגה עקב כוונת ראשיה להקים ממשלת מיעוט בתמיכת המפלגות הערביות. בשיחה עם 'מידה' ביטון מסביר כי "נאלץ בצער רב להגיע למסקנה המתבקשת", שהייתה לדבריו "הצעד הערכי המתבקש".

"אני מכיר את בוגי יעלון שנים ארוכות הכרות אישית מאוד, לא מהעיתונים ולא מהטלוויזיה", הוא מספר. "ההכרות שלנו התחילה בתקופת האינתיפאדה הראשונה, כאשר יעלון היה מפקד האוגדה באיו"ש ואני הייתי לוחם ביחידת המסתערבים במשמר הגבול. נלחמנו אז ביחד מול הטרור, והוא נתן לנו גיבוי מלא לכל הפעולות. יעלון היה מגיע לשטח אחרי כל אירוע ובודק וחוקר. ראיתי מפקד עקשן וערכי וממש הערצתי אותו בנושא הזה, ובהמשך גם תמכתי בו כשהצטרף לליכוד. הלכתי אחרי בוגי באופן טוטאלי".

כאשר יעלון הקים את עמותת תל"ם הוא הזמין את ביטון ללשכתו בתל-אביב והציע לו הצטרף למה שהפך בהמשך למפלגה. "בוגי אמר לי שהוא רוצה לחזיר את המדינה לתלם, ושאני בתור יו"ר עמותת Trauma 4 Good של הלומי קרב אוכל לייצג במפלגה את נכי צה"ל", הוא אומר ומוסיף: "חשבתי שזה מהלך נכון למרות שהדגשתי בפניו שאני איש ימין ותמיד הייתי. הבאתי יחד איתי הרבה אנשים מהליכוד שהסכימו להגיע בגלל שהאמינו בדעות של יעלון".

מה הייתה עמדתו אז בנושא הישיבה עם המשותפת?

"בכל הזדמנות ובכל ישיבה של המפלגה העליתי את נושא המגעים עם הרשימה המשותפת ואמרתי שאני לא רואה איך אנחנו יכולים לשבת עם המפלגות הערביות שראשיהן הם אנשים שתומכים למעשה בטרור: איימן עודה שסירב לגנות פיגועים נגד חיילים, אחמד טיבי מהלל השהידים ועוד רבים אחרים. שלושה רמטכ"לים יכולים לשבת ולשוחח עם אנשים כאלו? הרי בוגי היה מאלה שלימדו אותי שבמחבלים נלחמים , לא מדברים איתם. יש פה חציית קו אדום וכשל מוסרי וערכי, ויריקה בפנים של נכי צה"ל וחברי המשפחות השכולות".

איך אתה מסביר את המהפך הזה?

"יעלון פשוט התעוור בגלל שנאתו לנתניהו עד שהוא מעדיף ללכת עם אחמד טיבי. הרי בהתחלה הוא ואחרים טענו כל הזמן שלא ישבו לעולם עם המפלגות הערביות בשום מצב, ועכשיו הם אומרים שהם לא מוכנים להקים ממשלה בלעדיהן. זה כמו שמפקד יוביל אותנו לקרב, ובאמצע הדרך למטרה יעצור פתאום ויגיד לנו שצריכים להסתובב עכשיו ולתקוף דווקא את הבסיס שממנו יצאנו".

במכתב ששלח אתמול ביטון לחברי תל"ם, הוא כתב בין השאר כי "תל"ם הוקמה כתנועה לאומית ממלכתית, אולם התנהלותה מאז הבחירות רחוקה מאוד לצערי גם מלאומיות וגם מממלכתיות". לדבריו, המפלגה הפרה את הבטחת הבחירות בעניין המפלגות הערביות, וההעדפה לשבת עם גורמים אנטי-ציוניים על פני ממשלת אחדות היא "אובדן דרך מוחלט". בשיחה עם 'מידה' הוא מסביר כי "חשוב להבין ש'כחול לבן' מורכבת למעשה מכמה מפלגות שונות. יאיר לפיד ו'יש עתיד' עם אנשי שמאל שמושכים לכיוון מסוים, בני גנץ לא יודע בכלל לאיזה כיוון הוא מושך וגבי אשכנזי יושב על הגדר. אי אפשר ככה לנהל מפלגה. גם הבכירים ב'כחול לבן' יודעים שלהגיד שנזקק לערבים רק בהצבעה אחת על הקמת הממשלה זה שקר. מה יהיה עם התקציב או בוועדות הכנסת? ממשלת מיעוט כזאת תיצור פלונטר עוד יותר גדול".

דיברת עם יעלון על הנושא?

"בישיבה האחרונה של תל"ם אמרתי שאני חושש ממלחמת אחים ואני לא מוכן שנשב עם הרשימה המשותפת. עצם הזיהוי והשיח איתם יצר נזק עצום. כשראיתי את התמונה של עפר שלח ואבי ניסנקורן יושבים ומחייכים עם אחמד טיבי פשוט ירדו לי דמעות. איך הדבר הזה יכול להיות? איך אני יכול להסתכל בעיניים לחבריי נכי צה"ל ולהורים השכולים ולהגיד להם שנלחמנו והקזנו דם כדי לשבת בסופו של דבר עם תומכי טרור? מה נגיד לעולים שחלמו לעלות למדינה יהודית? אני לא מצליח להבין את ההיגיון כאן".

מה בעצם הבעיה בממשלה בתמיכת הערבים?

"יש לי לא מעט חברים ערבים. השכן שלי בדלת ממול הוא רופא שיניים ערבי ואנחנו חוגגים ביחד ושמחים ביחד. יש לי הרבה חברים מוסלמים שנלחמתי איתם כתף אל כתף והם אנשים ראויים. אני מכבד כל אדם כל עוד שהוא מבין שהוא חי במדינה יהודית. יש לנו מדינה אחת ואי אפשר לשחק כאן משחקים".

אפשר לטעון שזה חלק מקובל מהמשחק הפוליטי

"גם אם זה משחק פוליטי וגם אם מדובר בספין כזה או אחר, מהלך בוגדני כזה של סכין בגב לא ראוי בעיניי. אני כועס כי אני מדבר מדם ליבי. תרמתי המון מזמני לתל"ם ו'כחול לבן' ואני לא מוכן שזה יעבור בשקט. לא ניתן לזה לקרות, ולכן אני משמיע את קולי בכל הזדמנות אפשרית: כן להדברות עם ערבים, לא לישיבה עם תומכי טרור".

קיבלת תגובות מחברים אחרים ב'כחול לבן'?

"אני יודע שעוד כמה אנשים ב'כחול לבן' שמתנדנדים בנושא, גם חלק מהבכירים. יש הרבה מאוד אנשים שלא מרוצים מהמהלכים שקורים כאן ומרגישים שלקחו אותם כבני ערובה לתוך מקום שהם לא רוצים להשתייך אליו. כבר הבוקר חברי אורי הייטנר הודיע על פרישתו מתל"ם ואני מאמין שיהיו עוד שיעזבו בקרוב".

איזה ממשלה כן היית רוצה לראות?

"הייתי מאוד רוצה לראות משא ומתן להרכבת ממשלת אחדות של 'כחול לבן' והליכוד, והיה ניתן להערכתי לעשות זאת מזמן במקום ללכת עם המשותפת. פשוט לשבת ולהגיע לאחדות בשיתוף פעולה מלא, ואז יש לך ממשלה שאי אפשר לסחוט אותה, לא מימין ולא משמאל. זה מה שהעם דורש וזה מה שהוא רוצה, ובמיוחד עכשיו מול משבר הקורונה".

ביטון מסכם ואומר כי "בתור בעל עסק עצמאי משבר הקורונה מאיים מאוד על הפרנסה שלי, ולכן אני מאמין שטוב שההגה בידיים של ראש הממשלה נתניהו שיש לו ניסיון ואחריות. אני גם לא מודאג מסיפור המשפט. ראש הממשלה יעמוד למשפט כמו בכל מדינה דמוקרטית ואם יהיה צורך ייתן את הדין, אבל בשלב הזה חייבים לחזק אותו כדי לעבור את המשבר".

פנינו לח"כ משה יעלון בבקשת תגובה והיא תובא מיד עם קבלתה.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

90 תגובות למאמר

  1. יעלון איש מטורף , חסר אחריות ובעיקר נקמן קטן .
    החברים שלך מהמשותפת שמחים שאתה לפיד גנץ וליברמן כאלה טיפשית

    1. כחול לבן חצו קו א ד ו ם !!! מוסרי וערכי !!! בעוורונם ושנאתם לצד השני אבדו כל שיקול דעת בסיסי. גם אם יבואו פרשנים מטעם…. וסבירו שזה רק "תרגיל" איזון מול הבלוק, זה לא מקובל. תרגיל…. לא שווה לערכיות ומוסר. בוודאי לא בתקופה כל כך קשה. אסור היה לדרוך כך על המשפחות השכולות ובוודאי לא להצית מאגר של נפט ולהגדיל את הפילוג בעם. ואני עוד חשבתי שקמה אלטרנטיבה שקולה . טעיתי . טעיתי בגדול.

    2. אם לא נתעורר, רצח המוני של יהודים מחכה מעבר לפינה.
      שוב השמאל, שוב גנרלים שמאלנים, בשיתוף ח"כ ערבים תומכי ג'יהאד ומהללי טרור, ימסרו חבלי ארץ ישראל לארגוני טרור ערבים וצבא מחבלים ערבי שמיד יפתחו ברצח המוני של יהודים. כמו באוסלו. כמו בהתנתקות המטורפת שכל הגנרלים דחפו ודרשו.
      אם לא נתעורר, נקבל שוב רצח המוני של יהודים בכל עיר, מסעדה, קניון או רחוב

    3. ממשלה בלי ערבים זה כמו ממשלה בלי יהודים. תתפטר כי אתה גזען, אפילו שיש לך שכן רופא שיניים ערבי.

    4. הם עושים את מה שהאייטולות מהעליון מצפים מהם לעשות. בסופו של דבר מעל לראשו של כל אחד ואחד מהם מרחפת חקירה פוטנציאלית על מעשים חמורים בהרבה מאלו שמיוחסים לנתניהו. כל עוד הם מצייתים שום דבר לא יאונה להם. לגבי יעלון, מדובר על עניין אחר לגמרי. הוא טעה בנושא עזריה והעובדה שהוא לא קיבל גיבוי מנתניהו שבחר לא להקריב את החייל למען ״הצודקים תמיד״, השאירה אותו ממורמר ונקמני. אלו אנשים שחוץ מדיבורים שמנסחים להם יועצי התקשורת ההיפר אקטיביים שלהם אין להם שום דבר להציע לחברה הישראלית. כלום!

    5. היום מבינים מדוע אריאל שרון העיף אותו לכל הרוחות. משום שהוא אינו אידאולוג אלא פוליטיקאי קטן עלוב נפש עם מגפיים גבוהות מאוד מאוד

    6. כן ירבו כמוך אורן. יישר כח גדול…ככה צריך ללכת עם האמת

    7. כואב לי על החברה הצעירים שהיו נאיבים והאמינו לגנץ ויעלון ! אני מהתחלה ראיתי שהם משקרים את הציבור ! קלטתי מהר מאוד שהם עושים שימוש ציני בדגל הערכים כקרדום לחפור בו ! היה לי ברור שהם מטעים את הציבור כאשר הם מציגים את עצמם מרכז ! אין דבר כזה מרכז ! מפלגת הטרולים כחול לבן היא מפלגת שמאל ראשית בגוש השמאל !!!צר לי מאוד עליהם כי ההרגשה היא איומה ! חיילים שנתנו את דמם כדי להגן על מדינתם מוצאים עצמם שמנהיגיהם עושים דילים עם אלו שמהללים את הרוצחים שלנו ! לא מקנא בהם ! נשאר לי רק לתת להם טיפ אל תצביעו להם יותר ! במדינה כמו שלנו עם כל המורכבות שלה חייבת להיות מונהגת על ידי שלטון הימין והשמאל שיעשה את עבודתו מהאופוזציה ושיראה סוף כל סוף איזה שהם תוצאות בנתיים במקום לקדם את זכויות הפרט הם מתעסקים בפוליטיקה לטובת הפלסטינאים בושה ובוז להם !!!

    8. תמשיכו ככה בבחירות הבאות
      המשותפת תגרד את השלושים
      מנדטים.ואז שום כח פוליטי לא יוכל להרכיב בלעדם.לידיעתכם
      עשרות אלפי אזרחים יהודים הצביעו למשותפת(אני לא חלילה)אבל אם הימנים לא יתחילו להירגע בבחירות הבאות
      מאות אלפים יצביעו להם.בקיצור תסתמו ותנו להם ליפול לבד.

    1. אם היה השכן הרופא שלך אחד מנציגי המשותפת האם היתה עמדתך אחרת???? תפסיקו עם ההסתה והגזענות !!!אם הייתה תמיכה לביבי הדבר הייה אחרת …

  2. חבל שאתה לא מספר 2-3 ברשימה אולי היית נוהג כמו אורלי לוי
    ואז הדברים היו נראים אחרת
    הנדל והאוזר דיברו אבל בפועל לא עשו כלום התוצאה אם לא תהיה ממשלת אחדות תהיה ממשלת מיעוט עם הערבים
    מה אז הם יתפטרו ? מה זה יועיל יכנסו אחרים במקומם.
    בוגי ובמידה מרובה גם ליברמן שליכאורה הם בצד הימני
    אבל הם כמו סוסים שמעברים בגשר עם עניים מכוסות בצדדים ורואים רק מה שלפנים וזה הדחת נתניהו.
    הם מכרו את נשמתם לשטן

  3. הכללת אזרחי ישראל הערבים כאויבים היא גזענית ויש לשלול אותה מכל וכל. אני גר בגליל היום ומקיים דו קיום נפלא עם כל התושבים שמסביבי. מעריך תרומת כל אזרחיה הנאמנים של מדינת ישראל שידם מושטת לדו קיום אמתי מתוך שותפות גורל (גם נגד אויבים מבית ומחוץ), כולל הרופא הערבי שניתח את אמא שלי וזה שמקבל את פניי בסופר. יש לי בעיה אמתית עם ההנהגה הערבית האנטי יהודית שעושה יד עם אויבנו ויש לי ביקורת קשה על אלו שמצביעים לה. ערביי ישראל צריכים לעשות כברת דרך ולהצמיח הנהגה המושיטה ידה לדו קיום ושמה את טובת המדינה לפני הכל ולהכיר בחשיבות מדינת הלאום היהודי, ממש כך. צריך להסתכל על מצבן של המדינות השכנות לנו כיום ועל מצבה של הרשות הפלסטינאית אל מול התנאים פה בישראל. ערביי ישראל צריכים היו מזמן להכיר ביושר, לו היינו ניגפים בפני מדינות ערב ב48 הם אינם היו זוכים במדינה עצמאית. במקרה הטוב ארץ ישראל הייתה מחולקת בין המדינות השכנות שמן הסתם היו ממשיכות להילחם על השלל. שארית הפליטה הערבית הייתה מתגוררת בשוליהן של מדינות ערב השכנות וסביר שלאחר האביב הערבי היו רבים מהם פליטים באירופה. גאולת ישראל הייתה גאולתם (לא נכבה!!!) וגורלם כרוך בגורלנו. נכון, עדיין יש פערים מול החברה היהודית, אך שיפור מצבם נתון בעיקר בידם או בשינוי תפיסתם. אני מציע לכם ולערביי ישראל ללכת ולהקדיש זמן ולקרוא ברשת את המצע של הרשימה המשותפת בכדי להבין כי הפער האידיאולוגי בין יהודי השב לארצו, ובין אלו ביננו השואפים על פי מצעם למוטט את ישראל כמדינה יהודית ובכלל (פירוז ישראל מהגרעין), אינו בר גישור ואין כאן עניין של גזענות כל עיקר. עד כמה שאני כיהודי אשמח לשתף פעולה עם ערביי ישראל בבניינה של המדינה (כן, גם בממשלה), אנו רחוקים שנות אור מחזון אחרית הימים ו"גר זאב עם כבש" או מהיום בו ערבי ישמש כשר ביטחון. לצערי, כיום שיתוף ההנהגה הערבית בנושאי ליבה של מלחמה ושלום ומשילות לנוכח אויבנו מבחוץ, כשעודה המזדהה עם חיזבאללה כארגון לגיטימי ויזבק המהללת מחבל שרוצץ גולגולות של תינוקות יהודיים וטיבי היועץ של ערפאת הנה סכנה ברורה לעם ישראל. כאמור, ציבור גדול בחברה הערבית בחר במצע ובאנשים אלו וזו זכותו (לפי בגץ), אך לא חושב שיש לתת לכך הכשר. הניסיון להבדיל בין בלד ואחרים עקר משום שההצבעה הנה לפתק אחד. לא הייתי מצביע למי שמעודד רצח יהודים או רואה בהם שהידים וכך מצופה מכל אזרח ערבי הרוצה בדו קיום (ובעניין זה הרף המוסרי שלי מחמיר יותר מזה של בגץ). תארו בנפשכם מה היו אומרים משמאל אם במקום ה37 בליכוד היה נכלל מישהו שתומך ברוצח ברוך גולדשטיין? בכל אופן מפלגות הימין עמדו במבחן המוסרי במערכת הבחירות האחרונה.

    "זוהי זכותו הטבעית של העם היהודי להיות ככל עם ועם עומד ברשות עצמו במדינתו הריבונית", למי שמחפש הצדקה לצורך במדינה יהודית ריבונית שיחזור ויקרא את מגילת העצמאות ממנה לקוח הציטוט. מתוך אתוס של גלות ותקומה, מדינת ישראל היא מעוזו האחרון של העם יהודי לאחר אלפיים שנות רדיפה, ששיאה שואת העם היהודי, ומהווה הערובה הטובה ביותר להמשך שרידותו ושגשוגו. מניעת משילות מרובו של העם היהודי היושב בציון, חוטאת לדורות של נדכאים ונרדפים ששרו בכמיהה "ותחזינה עינינו בשובך לציון" ולאלו שנתנו את דמם לתקומתה, מבטלת כל סולידריות יהודית, ואסור שתהיה קלף פוליטי לגיטימי. לנוכח החתירה של מיעוט יהודי לכפות ריבונות בתמיכת אלו הרוצים לערער את יסוד קיומנו כמדינה יהודית, כדאי שנזכור כיום חסד אחרון ליצחק רבין שחתר לרוב יהודי לאישור הסכמי אוסלו. טענות הסרק שממעיטות בחשיבות המהלך כשלב ביניים עולבות בציבור הבוחרים. אם המהלך יצלח, כבר כיום ניתן לומר כי נמנעו הזדמנויות היסטוריות מעם ישראל המבטיחות את גבולותיו לדורות ואם זו לא ריבונות מלאה אז מה כן? העיסוק האובססיבי בבנימין נתניהו ובתיקיו המשפטיים המוצג כמשענת ריקה בכל דיון הינו מסך עשן. טשטוש השיח בבחירות האחרונות סביב נושאי ריבונות, מדיניות חוץ ופנים, מלחמה ושלום, לנוכח עסקת המאה, רק העצים עובדה זו. אלו שהעלו את נס הממלכתיות וטוהר המידות על ראש שמחתם, הובילו בכחש למעלה ממיליון בוחרי כחול לבן תחת הסיסמאות הריקות של "רק לא ביבי" ושל "רוב יהודי". ובכן, הפרגוד נפל, מטרתם של בכירי כחול לבן נועדו למנוע את מימוש עסקת המאה בכל מחיר ובטווח הארוך לממש המשך הסכמי אוסלו. איני מוצא דרך אחרת להסביר את המהלך ההתאבדותי האלקטורלי כאילו לא יהיו בחירות נוספות, ולא רוצה להאמין שכל זה מונע מתאוות שלטון גרידא או משנאות אישיות. אני מאמין לאלו ביננו הרואים בראש ממשלה מכהן עומד למשפט, כפי שמאפשר החוק, פגיעה ערכית, אולם האם יוכלו לשאת בחרפתם של שלושה רמטכ"לים שנגד כל הבטחה שניתנה לבוחר מרימים ידם למול אלו השוללים את חזון מדינת היהודים, ומובילים כיום לפגיעה בקודש הקודשים של משילות העם היהודי בארצו? היכן המידתיות?

    אין לחשוד במניעיהם של חברי כחול לבן, הרוצים בטובתה של המדינה. אז, כמו היום המחלוקות סביב פתרון הסכסוך ודמותה של המדינה לגיטימיים, ואלו ואלו אינם "עוכרי ישראל". אך השגת שלטון תוך דריסת כל קו אדום אינה הדרך. שמעו את התבטאויותיו של חיים רמון לאחרונה על מנת להבין איזו הקצנה עבר השמאל בישראל במהלך שני העשורים האחרונים. מי מכם המבטל את השימוש הציני ברשימה המשותפת כמהלך נקודתי משלה את עצמו. חברי כחול לבן הנוקטים בגישה זו עלולים לשלם מחירים הולכים וגוברים לרשימה המשותפת לצורך גיבוש רוב בבחינת "פתחו לי פתח כחודו של מחט ואני אפתח לכם פתח כפתחו של אולם" על מנת לממש את חזונם האידיאולוגי. לאן הלאה יובילנו מר גנץ בתמיכת המשותפת לקול הדהוד תופי התקשורת המגמתית, לאחר שנפרץ הסכר והוכשר השרץ? פינוי ישובים ביו"ש? שרטוט גבולות ישראל עם טיבי ואבו מאזן? יציאה למלחמה בחמאס? באיראן? או אולי יעביר את זכות השיבה, יהיה רוב גדול יותר… מהאטד הזה שבמשל יותם תצא לבסוף אש שתאכל את כולנו. תסריט בלהות? לא בדיוק. די לבחון את הסיקור האוהד והמצדיק של פינוי התושבים מגוש קטיף ומנגד היד הקשה של מערכת בתי המשפט לנוכח מחאה מוצדקת בכדי להבין את כוחה של התקשורת בהכשרת דעת הקהל (ובל נשכח את אתרוגו של שרון). לבסוף ישחק עד דק חזון העם היהודי בארצו והמהלכים שלנגד עינינו הם תקיעת יתד ראשון בחורבנו של הבית השלישי, לא פחות.

    מעולם לא עמדה שאלת המדינה היהודית אל מול זו הדמוקרטית למבחן כמו עתה. אם יצלח המהלך, יעמוד גנץ כראש הממשלה במדינה הדמוקרטית ואילו מנהיגו של העם היהודי היושב בציון, מר בנימין נתניהו, מולו באופוזיציה. ההתפרקות האידיאולוגית, שלא לומר הפיכת עורם של חברי כחול לבן בנוגע לנושאים כה מהותיים, המעידה על תאוות שלטון חסרת מעצורים תוך זלזול בהליך הדמוקרטי, מדאיגה. הצנחת ראשי כחול לבן הביטחוניסטים, בהם שלושה רמטכ"לים לשעבר לראש הפירמידה השלטונית האזרחית, ללא כל ניסיון אזרחי מהותי ותאוות השלטון שבידם יובילו לבסוף אולי לא רק לקריסתה של המדינה היהודית אלא גם לזו הדמוקרטית. רבות דובר על משפטים כגון "יש צורך להחליף את העם", ו"העם מטומטם" או "לא מבין את גודל השעה", לנוכח הפסדי הבחירות משמאל. לאמירות שכאלו יש שוליים רחבים ברשות השופטת ובחוגים נרחבים אחרים. החלפת "העם" החלה ואילו יתר המשפטים מעידים על מגמה להרחבת כוחה של הפקידות או גרוע מכך. יותר מכל מעידים משפטים אלו על כך שהשמאל נואש מהשגת השלטון בבחירות במדינה היהודית והדמוקרטית.

    1. אולי תפנה את עצמך מכאן בבקשה, עם הדמגוגיה הזולה בקופי-פייסט שאתה משפריץ בכל כתבה? זה מתאים יותר לפוסטים היסטריים בפייסבוק, אבל באמת שלא לכאן.
      ההתנגדות לרשימה המשותפת נובעת מהתנגדותם למדינת ישראל, ולא מהיותם ערבים. כהמשך לכך, ההתנגדות לכחול לבן היא, בין היתר, משום שהם מוכנים לקבל תמיכה מרשימה כזו.
      תודה אבל לא תודה, הספיקו לנו הסוסים הטרויאניים.

    2. הרשימה המשותפת קיבלה 15 חמישה עשר מנדטים מערבים ומעט יהודים הזויים. אז אותם ערבים שהם כאילו נחמדים הם למעשה רוצים לשחוט אותך!

    3. למגיבים 1 ו2. אולי לא קראת אבל אנו כנראה נמצאים באותו המחנה (ממש לא סוס טרויאני). לא מבין על מה הקצף. ברור מדבריי שאני יוצא בחריפות נגד המהלך של כחול לבן, בו אני רואה צעד ראשון במיטוט מדינת ישראל. בשעה זו כל אחד עושה כפי יכולתו, ועל המחנה הלאומי לצופף שורות ולחזק את החומה. קרא בבקשה שוב את דבריי לפני שאתה משמיע דברי ביקורת. אני אכן מעתיק ומדפיס חלקים כאלו ואחרים בכדי שאוכל להשפיע.

    4. בדיוק לא הבעיה שלנו ערבים טלה ההנהגה שלהם שתומכת הרצח יהודים ולא מגנים אותם.

  4. צר לי שגם בעת הזאת כחול לבן חצתה רו מוסרי וערכי א ד ו ם !!!! לא חוברים לתומכי טרור . חבל שבעוורונם ובשנאתם אבדו את שיקול הדעת. גם אם יבואו פרשנים מטעמם…. ויסבירו שזה רק "תרגיל" מול הבלוק של הצד השני, לא עושים דבר כזה. לא דורכים על מדפחות שכולות ובוודאי לא שופכים ומציתים עוד מאגר נפט על פילוג העם ועוד בתקופה כזאת. ואני עוד חשבתי לתומי שהנה כמה אלטרנטיבה ….. טעיתי, טעיתי בגדול .

    1. בלגנץ אינו ראוי
      בלגנץ שילם סיכום של 2,455,499 על מסע בחירות ברשתות החברתיות מכספי הציבור. ארבעת ראשי המפלגה הוציאו יחדיו על מסע הבחירות סכום של 6,139,907 . זה אמור לגבי הרשתות פייסבוק ואינסטגרם, אך אינו כולל את הטוויטר ורשתות נוספות. בנוסף לראשי המפלגה גם , כמעט כל חברי המפלגה העלו פרסומים בתשלום בעמודי הפייסבוק הפרטיים שלהם באלפי שקלים. עבור ראשי המפלגה שלמה המפלגה מכספי הציבור כנראה שכך נראה אצלם "ישראל לפני הכל".

      בלגנץ אדם שאינו ראוי. הוא לא היה ראוי להיות רמטכ”ל אלא מונה לרמטכ"ל במקום יואב גלנט שהפרקליטות מצאה אצל האחרון חריגות בניה. משכך גנץ מיהר להרוס את חריגות הבניה אצלו שם הפרקליטות לא חיפשה. בתור רמטכ"ל התנגד לבניית הגדר החוסמת הצפתנו באפריקאים. בתור רמטכ"ל השאיר את המינהרות על כנן כי לטעמו הן לא היו מספיק איום. בתור מפקד על מבצעים גרם למות מיותר. נזכיר גם את מדחת יוסף שדימם למות בעוד גנץ מביט בו דרך המשקפת. גנץ אינו ראוי להיות מועמד לראשות ממשלה ולא רק שאינו ראוי להיות ראש ממשלה בפועל. במשך שנה תמימה לא הציג שום תכנית, זולת מה שהממשלה כבר החליטה עליו: לקים בתי חולים חדשים אחד בבאר שבע ושני בקרית אתא. את זה הבלנץ מציג כאילו זו תכניתו. אינו מבהיר את עמדתו המדינית מלבד מזה הוא צורח בקול רווי שנאה שהוא לא יקדם שנאה! הדבר היחיד שהוא ראוי לו הוא כתב אישום. בלגנץ הוא שצריך להיות נאשם.

      בלגנץ השתתף בטקס האלטרנטיבי לזכרון הנופלים. זהו הטקס שביכה גם את "הנופלים" (המסכנים לשיטתם) בקרב הרוצחים או הבאים לרצוח. אשתו של בלגנץ גם פעילה באירגון הווטש המפריע לצה"ל לבדוק את הנכנסים מיהודה ושומרון. היא עשתה זאת בעוד בעלה בלגנץ היה בצה"ל גם בהיותו רמטכ"ל. הוא כנראה מעולם לא ראה בזה טעם לפגם. גם ההתבטאויות שלו היו שהוא מוכן לוותר כדי לחיות "בשלום" – להיות נחמד. הבלגנץ גם הקריב את חיילי צה"ל כדי שחס ושלום אוכלוסית האויב לא תפגע, וגם התגאה בזה. אז למה אתם מצפים?? למי שמתפלא נא לפקוח עיניים ואוזניים ולגבי משפחות שכולות שהצביעו עבורו — צר לי על הנופלים לא על אדיוטים כאלה.

  5. כחול לבן חצו קו א ד ו ם !!! מוסרי וערכי !!! בעוורונם ושנאתם לצד השני אבדו כל שיקול דעת בסיסי. גם אם יבואו פרשנים מטעם…. וסבירו שזה רק "תרגיל" איזון מול הבלוק, זה לא מקובל. תרגיל…. לא שווה לערכיות ומוסר. בוודאי לא בתקופה כל כך קשה. אסור היה לדרוך כך על המשפחות השכולות ובוודאי לא להצית מאגר של נפט ולהגדיל את הפילוג בעם. ואני עוד חשבתי שקמה אלטרנטיבה שקולה . טעיתי . טעיתי בגדול.

  6. בשעה שיוצאת הודעה שבדואים שכל כך סומכים עליהם מוכרים נשקים לאויב זה רק מחזק את העובדה שמפלגת שחור לבן ירוק אדום תנהיג את המדינה לא יודע אם הם צריכים להתבייש אלא קברניטי המדינה שבחרו בהם וכנראה ביבי בינהם נותנים את הדין שראו לנגד עיניהם את ההתקדמות של אנשי הצבא האלה במיוחד שגרמו נזק בל יתואר וישוער לצבא שלנו ולרוח הלוחמה של החיילים שברגע אחד הופכים לתבוסתנים עם רמטכלים כאלה ומי יודע עוד מה מחכה עם הרמטכל הבא רק שזה לא מדבק רחמנא ליצלן

  7. יעלון אתה מייצג שנאה ופילוג כך לא מגיעים לשלטון היכן הערכים והיכן דורות שחינכת בצה"ל? דרככם לא תצלח. רוצים דרך חדשה בבקשה לא בכל מחיר.

  8. י.כ בשם קבוצת אזרחים שהמדינה יקרה להם מאד, כי אין לנו ארץ אחרת. הגיב:

    בוגי, תתעשת וחזור לליכוד כי זהו מקומך הטבעי ויפה שעת אחת קודם , כדי שתמיכתך בשמאל וברשימה המשותפת לא תופיע ככתם בכתבי ההסטוריה של עמנו ותמחק את עברך המפואר כרמטכל וכאיש שפעל רבות למען בטחון המדינה.תתעלה על עצמך והצל את מדינתנו . המדינה זקוקה לך.

  9. בוגי יעלון סיים את דרכו הפוליטית, אם גנץ יהיה ראש הממשלה אז בעוד שנה (אני לארג') בבחירות הבאות גם גנץ יסיים את דרכו הפוליטית, כך שכחול/לבן ישארו רק עם רב-אלוף אחד – אשכנזי, שיהיה להם בהצלחה…

  10. לאורן אור ביטון:
    לפרוש אתה רוצה? בכלל מהכנסת כונתך? כלומר שיעלון יוכל לבחור במקומך מישהו שיעשה כדבריו ויתמוך בכחול לבן להשען על תומכי הטרור? אולי אתה מתכוון להשאר בכנסת אך לפרוש מכחול לבן ולתמוך בליכוד. כן כך עליך לעשות ולהשפיע גם על אחרים שיעשה כמוך. אם כך תעשה תבורך.

  11. אל תהיו דבילים, הם לא מתכננים באמת לשבת עם המשותפת.
    התכנית היא להקים קואליציה בתמיכתם ואז לעצבן אותם מספיק כדי שיפילו את הקואליציה ומכאן נמשיך ללכת מבחירות לבחירות אך בינתיים הממשלה הזמנית תהיה של כחולבן, ישראל ביתנו והעבודה-מרץ ולא של גוש הימין.

    1. וזה אומר שבמקום שנתניהו יחזיק בקלף המעקוח של ״עדיף ממשלה חלשה שמקדמת את ערכיך מממשלה חזקה שלא״-גנץ יחזיק בקלף הזה.
      בינתיים גנץ גם יראה שהוא לא באמת זורם עם הערבים וגם יקח קרדיט על הטיפול במשבר הקורונה.

  12. שינאת השמאל בתחילה – רצח 16 יהודים חסרי אונים, רצח בפיקוד רבין. 3 שנים אחרי אושוויץ.
    שינאת השמאל המשיכה באוסלו – רבין מילא את ארץ ישראל באירגוני טרור, וחימש צבא מחבלים רוצחים. 2,000 קברים.
    היום שינאת השמאל מביאה 3 רמטכל"ים מנוולים לחבור לערבים תומכי טרור וג'יהאד נאצי.
    אם לא נתעורר, רצח המוני של יהודים מחכה מעבר לפינה.
    שוב השמאל, שוב גנרלים שמאלנים, בשיתוף ח"כ ערבים תומכי ג'יהאד ומהללי טרור, ימסרו חבלי ארץ ישראל לארגוני טרור ערבים וצבא מחבלים ערבי שמיד יפתחו ברצח המוני של יהודים. כמו באוסלו. כמו בהתנתקות המטורפת שכל הגנרלים דחפו ודרשו.
    אם לא נתעורר, נקבל שוב רצח המוני של יהודים בכל עיר, מסעדה, קניון או רחוב

  13. בדיוק כפי שבאוסלו, רבין הטיפש הלאומי, נתן ניצחון והישג וייתרון מטורף לג'יהאד הנאצי כשהכניס לארץ צבא מבלים ורוצחים וחימש אותם.
    השקר שיאוש מביא טרור התגלה.
    מיד כשהג'יהאד ניצח באוסלו – התעוררה התקוה של הג'יהאד הערבי להשמיד את היהודים. מיד 2,000 קברים של יהודים, מחבלים מתפוצצים, מחבלים מתאבדים באוטובוסים, מחבלים מתאבדים ככל מקום.
    כי רבין נתן תקוה לג'יהאד הערבי.
    כך עכשיו.
    גנץ הטיפש הלאומי ועוד 3 רמטכל"ים מנוולים נתנו הישג ותקוה עצומה לג'יהאד הערבי.
    מיד הערבי הברברי המנוול טיבי רץ בהנאה סאדיסטית ניאונאצית לאומללים מהמשפחות השכולות ונופף לעם באצבעות V.
    למה?
    כי הערבי הג'יהאדיסית הברברי הזה קיבל זריקת עידוד ותקווה מ3 רמטכ"לים מנוולים. וכשהג'יהאד הערבי מקבל תקוה ועידוד הוא מיד מתפרץ בברבריות ערבית פראית, בהמית, סאדיסטית, חולנית, שטנית, רעילה, לא אנושית.
    גיהנום ממש.
    לא פלא שבסוריה, הערבים רצחו כמיליון ערבים.
    השמאל לא מבין את תרבות ערב. כי השמאל גזעני.

    1. ״גנץ הטיפש הלאומי ועוד 3 רמטכ״לים מנוולים״-
      ממתי לפיד רמטכ״ל?

      חוץ מזה, אתה צודק.

  14. הכשל המוסרי והערכי היה בלמנות את יעלון לתפקיד פיקודי כלשהו
    השאר היסטריה…

  15. מיד לבדוק אם יעלון קוהורנטי. התנהגות בלתי מובנת, אין לסמוך עליו. יועז וצביקה האחריות במגרש שלכם, אנשים ערכיים בעלי יושרה לא יתנו ידם להוליך אותנו שולל

    1. עזוב את הזקן של ביטון. תסתכל על המבט הנוקב והשרמנטי של בוגי בצילום שלידו! איזה גבר! ממש נסיך החלומות של גרטה תונברג.

    2. כל הכבוד לך. סוף כל סוף, תגובה שפויה, הגיונית, נאורה ומכובדת. והכי חשוב שאתה גם כותב ישר לעניין, ולא עוסק בזוטות מגוחכות. אכן, אתה ללא ספק נציג ראוי של המחנה הפרוגרסיבי. פרוגרס ישר למעמקי הגיהינום.

  16. אנחנו לא מחבלים ..אנחנו אזרחי מדינת ישראל מגיע לנו גם להשתתף בממשלה ולהשפיע למען החברה
    אנחנו משלמי מסים ושומרים על החוק ולא מקבלים את הזכויות שלנו כאזרחים שווים …מספיק עם ההסתה והגזענות …
    כאשר אירופה גירשה את היהודים מדינות ערב קיבלו אותם ושמרו עליהם ..די להסתה די

    1. בטח, קיבלתם את היהודים ושמרתם עליהם. אבל גם סחטתם להם את הנשמה על ידי מיסים שנוצרו במיוחד עבורם. (בכל זאת, בני חסות או לא בני חסות?) ומובן שמפעם לפעם, כשפשוט לא יכולתם לשאת את הדגדוג בקצה האצבעות, גם ערכתם בהם כמה מעשי טבח קטנים וחביבים. אכן, אתם ממש חסידי אומות העולם.

    2. כשאירופה גירשה יהודים, הערבים קיבלו אותם? הצחקת את אמין אל חוסייני. השואה הייתה יכולה להיות רק גירוש של 6 מיליון יהודים לארץ ישראל, ולא רצח שלהם במחנות באירופה. אבל החלאה שאתה נושא את שמו הפרטי פעל בנמרצות אצל אהובי ליבו הנאצים, והצליח למנוע זאת.

    3. לא נקמו קטן נקמו ענק מלא שנאה וארס, והוא דיבר על נחשים בקריה

    4. מגיע לכם להשתתף בממשלה? קודם מגיע לנו שתפסיקו לחגוג כשהרוצחים שלנו משתחררים מהכלא. ושהנציגים המתועבים שלכם לא יחוו תנועות ניצחון לעגניות ישר לתוך פרצופיהם של הורים שכולים. ושתפסיקו לתמוך בחמאס וברוצחי ההמונים מאיראן. ושתתחילו סוף כל סוף לשלם ארנונה, כדי שלא נאלץ לממן את יישוביכם הכושלים. ושתפסיקו להשתולל ללא כל רסן בכבישים. ושחוקי הבנייה יחולו גם עליכם לשם שינוי. ושתפסיקו לקבל העדפה מתקנת שערורייתית בפקולטות לרפואה, למשפטים ולרוקחות. וש… עוד המון דברים. ואחר כך נראה.

    5. אתם משלמים מיסים? חחחח, ממתי? ושומרים על החוק? על איזה חוק בדיוק? (חוקי השריעה לא נחשבים.)

    6. זה נכון שקיבלו את היהודים, אבל היהודים לא הרגו ורצחו, ולכל גם לאחר מכן לא היה לאף אחד סיבה להתפשר ולהיתרפס על דלתם , האם לשבת איתם באותו ממשל וכו', וודאי שגם לא היה צורך לגנות אותם על כלום, לעומת זה אצלנו לצערנו המצב הוא הפוך, ולכן אי אפשר לתת לאלו שלא מוקיעים את הטרור יד בשום פנים אופן.

    7. אמין, אם הייתטורח לקרוא אתהראיון היית רואה שהוא מבהיר שהכוונה לרשימה המשותפת ותומכיה אבל ממש לא לכל המגזר.
      אבל כנראה שאתה גזען שמניח שכל הערבים הם אותו הדבר ולכן דה-לגיטימציה לאחמד טיבי(לדוגמה) היא דה-לגיטימציה לכל המגזר.

    8. אנחנו בעידן האינטרנט והדימיון המזרחי נתקל בחומה של עובדות:

      לגבי שמירת מדינות ערב על היהודים – הספר הלבן שמנע מיהודים להיכנס לארץ בזמן השואה היה כדי להרגיע את ההנהגה הערבית.
      הערבים בכללי תמכו בגרמניה הנאצית (כדי לגרש את הבריטים והצרפתים) – אין חסידי אומות עולם ערבים ואין עם ערבי שנלחם כנגד גרמניה הנאצית.
      המופתי הפלסטיני היגר לגרמניה ופיקד על כוחות מוסלמים פרו נאצים.
      אנואר סאדאת היה קצין בצבא הנאצי.
      בעיראק פרץ מרד לתמיכה בנאצים שלווה בפוגרומים כנגד היהודים.
      בלוב היהודים רוכזו במחנות לקראת שילוחם להשמדה (מאות מתו).
      בתוניס ואלג'יר היהודים פוטרו וסומנו בטלאי צהוב.
      סוריה ולבנון עברו אוטומטית לתמיכה במשטר וישי הפרו נאצי והיה צורך בפלישה בריטית כדי לסלק משטר זה.
      מרוקו שהיתה אוטונומיה והיתה מעשית מנותקת אכן לא נקטה פעולות נגד היהודים ושוחררה ע"י בעלות הברית טרם החלה ההשמדה המסיבית.
      לגבי סעודיה – ליהודים אסורה הכניסה לסעודיה אז זה לא רלבנטי.

      לגבי תשלומי מיסים ושמירה על החוק- נו זה לא מצחיק.

      אתם אזרחי ישראל כי אבותיכם נכנעו במלחמת העצמאות ובתהליך קבלת האזרחות הם הצהירו אמונים למדינת ישראל.
      כאשר איימן עודה טוען שהפעילות הפוליטית שלו לא מעידה על תמיכתו בישראל אלא היא במסגרת המאבק הפלסטיני אז הוא ומי שמצביע לו אינם ישראלים אלא פלסטינאים שמסיבות היסטוריות לא ברורות קיבלו אזרחות ישראלית.

      כשטיבי תובע את גנץ על פשעים נגד האנושות בהאג ואז ממליץ עליו לראשות ממשלה… זה טרוף מערכות.

      הלוואי שיקום במגזר הערבי מוסלמי מנהיג כמו אמין טריף שהנהיג את הדרוזים להשתלבות במדינת ישראל אבל זה לא יקרה כי הנאמנות המוסלמית היא לפליטים הפלסטינים והפליטים הפלסטינים עדיין תובעים את זכות השיבה כשבעצם הם תובעים כבוד ע"י נקמה.

  17. האיש חסר עמוד שידרה מאותו זן של ליברמן הכבוד העצמי של " הגנרלים"

  18. יעלון זוהה ככישלון עוד כשהיה רמטכ"ל.לכן לא האריכו לו כהונה.

  19. חבל שהצבעתי לגנץ
    מצטערת מאד שיתביישו להם.
    הם ממש הונו אותנו.
    בוגי יעלון ועופר שלח מחייכים עם רוצחים
    שמקומם בעזה ולא כאן.

  20. חבל שהצבעתי לגנץ
    מצטערת מאד שיתביישו להם.
    הם ממש הונו אותנו.
    בוגי יעלון ועופר שלח מחייכים עם רוצחים
    שמקומם בעזה ולא כאן.

  21. סוף סוף בן אדם שפוי , הלוואי שה3 האלה היה להם קצת שכל, תחזור לליכוד ותצליח בגדול

  22. כגולניק אני מתבייש שגבי אשכנזי היה מחט גולני קל וחומר רמטכל.
    יעלון; התגלת כשקרן ונוכל שודד קולות .

  23. טעויות כאלה כמו של אורן וחבריו שבחרו לתת כח לכחור כחול לבן, גנץ לפיד ובוגי ואשכנזי יגרמו נזק גדול לכל עם ישראל .
    עכשיו מתפטר ?!
    עשה גם היום עוד טעות. היה נשאר ולא נותן המלצה על גנץ זה מה היה צריך לעשות. אורן!! בחרת גנרלים הזויים מלאים בשנאת אחים . אני ועוד הרבה כמוני מרחמים עלייך אורן ביטון וחסרי מח שחשבו כמוך!!
    הכל היה רק לא ביבי. לא סתם נחרם בית המקדש על שינאת חינם .. אתם עם כפוי טובה

    1. הוא לא ח״כ. הוא נמצא במקום נמוך יותר ברשימה. זה אומר שהוא ממילא לא ממליץ.

  24. ביטון אני מתחיל להעריץ אותך .כל הכבוד לך זהו המהלך הנכון .חזק ואמץ

  25. אני לא איש תלם, אבל אני מזמן הרגשתי שיעלון ירד מהפסים לצערי. פעם החזקתי ממנו – לא עוד

  26. אני מתפלא על אלה שמתפלאים…כל מי שקצת מכיר היסטוריה יודע עד כמה חבורת הדגנראלים בכל העולם, ברובה המכריע מורכבת מאנשים קטנים, שפלים, אידיוטים לא שימושיים, שחצנים ללא בסיס,מושחתים, חסרי כל כישורים ( למעט דפיקת הפקידה ),שקרנים מנוולים ועוד ועוד…
    לכל מי שחולק עלי – אני מזמין אותו להביא דוגמה אחת מההיסטוריה המודרנית של דגנראל מוצלח !
    גם הדגנראלים כאן אצלנו לא שונים והגיע הזמן שהבוחר הישראלי יתנער מחבורת האפסים העלובה והמסוכנת הזו .

    ויפה שנה אחת קודם !

  27. אותי מעניין דבר אחד: מה עמדתו של ליברמן בנושא?
    לפני שנה הוא ידע להמליץ על נתניהו אבל להציב תנאים שלא יתקבלו אצל החרדים- האם הוא יעשה אותו דבר לגנץ אבל עם הערבים? או שגם אצלו המסיכה תרד?

  28. אורן אתה מתעורר טוב מאוד ועוד רבים כמוך.המטרה של טיבי היא מלחמת אחים. אבי אנשי צהל האחראים לעולם העם לא יסלח להם ועוד מדובר תתעורר.ותעיר

  29. כואב לי על החברה הצעירים שהיו נאיבים והאמינו לגנץ ויעלון ! אני מהתחלה ראיתי שהם משקרים את הציבור ! קלטתי מהר מאוד שהם עושים שימוש ציני בדגל הערכים כקרדום לחפור בו ! היה לי ברור שהם מטעים את הציבור כאשר הם מציגים את עצמם מרכז ! אין דבר כזה מרכז ! מפלגת הטרולים כחול לבן היא מפלגת שמאל ראשית בגוש השמאל !!!צר לי מאוד עליהם כי ההרגשה היא איומה ! חיילים שנתנו את דמם כדי להגן על מדינתם מוצאים עצמם שמנהיגיהם עושים דילים עם אלו שמהללים את הרוצחים שלנו ! לא מקנא בהם ! נשאר לי רק לתת להם טיפ אל תצביעו להם יותר ! במדינה כמו שלנו עם כל המורכבות שלה חייבת להיות מונהגת על ידי שלטון הימין והשמאל שיעשה את עבודתו מהאופוזציה ושיראה סוף כל סוף איזה שהם תוצאות בנתיים במקום לקדם את זכויות הפרט הם מתעסקים בפוליטיקה לטובת הפלסטינאים בושה ובוז להם !!!

  30. מעניין עים טיבי והמשותפת עים היה הפוך שהמדינה היתה פלסטינית היו נותנים לנו לשבת איתם. או עים אבו מאזן היו נותנים ליהודים לשבת איתם בושה. אך הם צוחקים עלינו כרעם מפולג וכתוב בתורה רק כך הם יכולים עלינו .העם מצליח רק כשהוא. מלוכד. זה אסון לא היה כדבר הזה במדינת ישראל של היהודים.חלילה להסתמך על הגויים

  31. אורן אתה החכמת על תיתן את הקול שלך. תעברו כמו ממגפע. אלה עים זה סוף עולם

  32. זה כשל מוסרי של מדינה שחלק מאזרחיה,
    רוצים משטר אפרטהיד ,נגד 20% מארחיה

  33. יעלון רמטכל כושל ושר ביטחון גרוע
    אני לא מבין מי לימדאותו ציונות
    יעלון למעשה גמר את הסוס הפוליטי הוא מוקצא מחמת המיעוס
    גם כפוליטיקאי וגם כיהודי שאמור להיות ציוני אתה לא מתאים לשום תפקיד אני לא מבין איך הגעת בצבא
    לאן שהגעת גועל ממך

  34. חברי הכנסת הערבים מרגישים שהם בדרך לניצחון
    לכן כשהם רואים השמאל הולך איתם
    הם מבינים שהם לא צריכים להלחם נגד כל העם
    אלא נגד חלק מהעם.כי השמאל לא ילחם בהם.
    השמאל כבר לא חלק מהעם אלא חבר לאוייב.
    בסופו של דבר ערביי ישראל יום אחד יקומו
    ויערכו אינתיפאדה מאילת ועד הגולן
    הם חמושים בנשק עד השיניים
    השמאל יתמוך בהם.והחמאס יצטרף.וערביי עוד עם הרשות יצטרפו.וחיזבאללה ימטיר אש בלי הפסקה.
    ערביי ישראל יחסמו כבישים יזרקו אבנים ויפתחו באש
    ימנעו מצהל לנסוע בכבישים וכמובן ממשלת השמאל
    לא תעשה להם דבר.לכן טיבי מרגיש שהוא ניצח.
    כי העימות הינו בלתי נמנע.ערביי ישראל מתרבים
    וכשיגיעו ל3 מליון הם יבקשו את הפיכת המדינה לדו לאומית.יבקשו שני ראשי ממשלה.שני נשיאים.ביטול צהל.אוטונומיה.עקירת ההתנחלויות.ביטול חוק השבות.שיוויון בין יהודים לערבים.רמטכל ערבי.הכרה בזכות השיבה.ושמאלנים רבים יתמכו בהם ויצטרפו אליהם להילחם בחיסול המדינה.וחבאי הכנסת הערבים יודעים שהיום הזה קרב לכן הם כל כך גאים וזחוחים.והיום הזה יגיע.אני רק מקווה שכן ננצח ולא נובס עקב הבוגדים היהודים.

  35. אני לא מבין את אור למה אתה צריך להתפטר אתה ממקימי המיפלגה מי שתפס טרמפ זה המנובל יעלון היית צריך להישאר ולטרפד כל ישיבה או
    מגע עים הרשימה המשותפת בגלל
    מצבים כאלו אתה צריך להיות שם
    ולעמוד בפרץ כמו הנדל והאווזר
    שמגיע להם כל הכבוד על עמידה בעקרונות ושמירה על הציונות ולא בגידה בה

    1. פשוט-כי יש הבדל בין עזיבה של אנשים שיש מאחוריהם הרבה קולות לבין אמירה מחאתית שלא נתמכת במעשים.
      קשה לי להבין איך אתה משבח את הנדל והאוזר שנותנים יד לקואליציה כזו למרות מחאותיהם, הם רק מוכיחים שהמילה שלהם לא שווה כלום.
      אם זה באמת היה מפריע להם הםהיו פורשים מכחול לבן בלי לפרוש מהכנסת וכך מונעים הקמת קואליציה כזו בלי לבגוד בעקרונותיהם(לא להמליץ על גנץ זה לא כמו להמליץ על ביבי).

  36. זהו סוף למדינת היהודים החלום הרטוב של הערבים מתחיל לתת את התקווה לערבים לזרוק
    אותנו לים אבל לפני כל זה לשחוט נשים וטף אין להם בעיה עם זה והם אספו כלי נשק מכל הסוגים

  37. הערבים לא הולכים לרצוח מעבר לפינה. הם האנשים שאיתם אנחנו חיים בפיסת אדמה קטנה. אפשר לפחד ולעורר פחד ואפשר לגלות דרכים רבות לחיות יחד ובשלום. עדיף עקב החרדות משני הצדדים בשתי מדינות לשני עמים.

    1. מה שנכון נכון. הערבים בהחלט לא הולכים לרצוח מעבר לפינה. הם רוצחים כבר עכשיו ובמשך עשרות שנים. ולא בפינה אלא היישר בפרצופנו. מי שמכיר בכך, אינו "מעורר פחד". ומי שמתכחש לכך אינו אמיץ, אלא אוויל ועיוור למציאות.

  38. לשון הרע! יעלון נשמה גבוהה. רדו ממנו. כל חייו נלחם למען מדינת ישראל. רדו ממנו! אהובה שעשוע עתידנית
    צופה נסתרות! 039040076

    1. כמובן. בוגי והחייזרים ורוחות הרפאים יצילו אותנו וישנו את העולם. אבל כל זה יקרה רק אם ניקח את התרופות במינון המדויק כל יום. או לפחות, אם את תיקחי את התרופות שלך, הן יצילו אותך.

  39. מפלגת בלגנץ כבר תחטוף מהבוחר האינטיליגנטי , יעלון חוץ מאשר שיקולים אישיים , לא רואה כלום , לפיד ( בחטאי בחרתי בו פעם אחת ) פועל גם הוא משיקולים אישיים לאחר שפוטר מהאוצר , גנץ , אין לו מושג מה רוצים ולאן הולכים … ואשכנזי ???? לא יודדעעע …. אנחנו מחפשים שוליה לשיפוצניק …. אולי הוא יתאים ???

  40. מר ביטון היקר. כאשר אתה מדבר על ערכים אתה יודע מה זה ערך?
    להסית נגד רבע מאזרחי המדינה זהו ערך בעינך? כדאי שתדע שכאשר באו בטענות לאפליה של היהודים בגרמניה אלו טענו כמוך בדיוק החברים הכי טובים שלי יהודים.
    ןאם קשה לך לראות צעד מורכב ומבורך שכזה אתה מוזמן לקנות כרטיס טיסה לכוון אחד בתנאי שתמצא מדינה שתקלוט אדם חשוך כמוך. תהיה בריא שמן וחזק

  41. לבוגרי עדיין כואב הלב שאזריה ירה במחבל . בוגי אני מתביישש היה רמטכל . השינאה שלך לביבי עיוותה לך את המוח .

  42. כל הכבוד. יישר כח על הכנות. כל אדיוט רואה שמר יעלון מונע משנאה אישית לנתניהו.

  43. שלום עושים עם כולם, מה שעושים היום נתניהו תומכיו הוא ההפך מכך, ערביי ישראל הם אזרחים במדינה וצריכים לשלב אותם בכל מוסדות המדינה ואת הרגשת הפחד יש לשמור כשירות אחר ואולי נצליח ליצור כאן חברה טובה יותר,

    1. כולנו בעד שילוב מלא של ערבים. הבעיה איננה ערבים. הבעיה היא מי שמייצג אותם בכנסת.
      לו קמה מפלגה ערבית שתחרוט על דיגלה עזרה לערביי ישראל ולא ערביי פלסטין. אז היינו רואים מה באמת ערביי ישראל חושבים. כל עוד הם מצביעים נגד המדינה יקבלו את המגיע להם.

  44. טוראי יעלון וטוראי אשכנזי זה מה שמגיע לכם,
    התחלתם מאפס את שירותיכם בצהל,ותראו לאן
    אתם מדרדרים את העם,בושו והכלמו על מעשיכם.
    כך אתם חוזרים מהר מאד להיות 0 אחד גדול.

  45. אי-אפשר בו-זמנית לטפח מיליוני ערבים בארץ ולשמור ישראל לעם היהודי.
    יהודים וערבים לא מסוגלים ולא מוכרחים לחיות במדינה משותפת .

    מדינה ערבית , ללא יהודים , מזמן נוסדה ליד ישראל.
    מיתוס שמאלני מתפורר.
    ערבים אינם זכאים לאזרחות (או תושבות) של מדינה יהודית.
    לערבים אין זכות לבחור לעצמם את אזרחות הנוחה.

    פתרון העשור – טבעי, הוגן ומהיר :
    כל ערבים בין הים לירדן מקבלים תעודות זהות אשר מונפקות ברמאללה ומשלמים מיסים לרשות הערבית.

    אין מקרה בהיסטוריה כאשר המנצח העביר חלקי ארצו לאויב המובס.
    הפרדת עמים על בסיס אזרחות היא הכי משתלמת .
    נבדק בעבר על-ידי :
    יוונים – טורקים, הונגרים – אוסטרים, פולנים – גרמנים, ליטאים – רוסים, צ'כים – סלובקים, אירים – בריטים, סרבים – קרואטים וכו' .

    דחוף ! ערבים מירושלים, הגליל, גוש דן והנגב חייבים להשתתף בבחירות ברמאללה.
    הגיע הזמן לשחרר את ה"נכבשים" ולהשוות זכויות ערבים בחיפה ויפו
    לזכויות יהודים ברמאללה ועזה .
    לאחר ש-2 מיליון ערבים יהפכו לאזרחים של מדינה שלהם, ללא צבא , הם ישלמו מס הכנסה ומס בריאות ברמאללה
    ובהדרגה כל ערבים יוקלטו ברמאללה, שכם, ג'נין, חברון, יריחו, טולכרם, קלקיליה, אבו-דיס, בית-לחם, עזה וכו'.

    אזרחות פלסטינית-ירדנית ☪️ , אבו-דיס ושועפאט – לערבים ,
    אזרחות ישראלית ✡️ וירושלים – ליהודים !

  46. לו רק ביבי היה באמת חושב על העם מזמן היתה לנו ממשלה טובה.

  47. יש יער מלה בחיים ויש מידבר יבש חום בילתי ניסבל שלא ניתן לגדל בו דבר.משל היער היפה שגדלים בו עופות למינהם עצים מסגסגים אל למרומים ופירות יער תעימים זהו משל ראש הממשלה.והמידבר החם שלא ניתן לגדל בו דבר משל כחול לבן.אין מיים אין חיים אין עצים משמע לא גדל בו דבר. חברים איפה היתם מבקשים לחיות ברור שביער יער עם מנהיג שהוא גאון ושמו נתניהו ראש הממשלה.ולעומת זאת כחול לבן שחברו למהללי מחבלים כדוגמת איבה יזבק מבלד טיבי יועצו של רב המרצחים עראפת אליהם חברתם וגם שקרתם את הבוחרים כאשר תחת כל מיקרופון רענן אמרתם שלא תשבו עם הרשימה המשותפת ביכלל.ואת ליברמן הנוכל הפוליטי וכול שאר מיפלגתו האנשים הקטנים השקרנים והרמאים שלא פסקו מלומר לא נשתף פעולה עם המשותפת.ומה עכשיו תגידו אנחנו יודעים מה גם נתניהו שיתף פעולה איתם נכון אנשים בזויים שפלים ופוסט ציונים. ליברמן מה נעשה מימך איפה מילה זה מילה חתיכת שקרן.זה יזכר לכם לדיראון עולם עד סוף הימים קיץ הימים כהפוליטיקאים שחירבו את עם ישראל.

  48. שנאתו של יעלון לביבי הוציאה אותו מדעתו. יעלון שגה בענין אלאור עזריה. ובמקום שינהג בממלכתיות מחד. ושמירה על האינטרסים הבסיסיים והיא שמירה על חיי צהל תוך הבנה שהם נשלחים למשימות בגיל צעיר. וכל האחריות בסופו של יום חלה על המשלח. ובמקום לנהוג על הבסיס הזה הולך האדיוט ונופיע מעל בימת הכנסת כנציג בצלם. ועל כך לא יסולח לו. וכאן החלה ההדרדרות שלו. יעלון בשנים האחרונות הפך לפרסונה נון גרטה. וחבל. חבל שאיבד הילה והערצה שהיו מנת חלקו וזכה בהן בצדק.

  49. חיים רמון אמר: יש 2 מחלות קשות בישראל. האחת הקורונה השניה פסיכוזת "רק לא ביבי" מהקורונה אפשר להחלים. לראות כאן התקפים פסיכוטיים של טיפוסים נאורים, מתסכל וכואב. אצל אותם פסיכוטים הכל כלול. כל אשם שפוי המתדבר על הטרור ותומכי הטרור הערבים, מכונה בשפה הפשיסטית – גזען. אילו, שהקלצ'ניקוב תוצר סובייטי קומוניסטי קטלני המשמש דגל הטרור הבינלאומי, הוא עמוד האש שלהם. אילו שטרור אצלם זו מטרה ותגובה נעלה. לצערי, הם מושלים במערך הפלת ראש ממשלה ציוני, אוהב ישראל ואיכפתי. שלוש תכונות שמדליקות אצלם את הפסיכוזה. מערך הפלת נתניהו – קרנות זרות, כולל קרנות סורוס וכסנר ושות' להכנת והשתלת דור המוסווים. אנשי צבא ומשטרה בכירים, אנשי פרקליטות ותקשורת. מערכת משפט בחסות המשטרה עם גבוי תקשורת מגויסת. בנית אנשים בעמדות ניהול והשפעה המתאימות לאג'נדה. בכירי פרקליטות, בכירי משטרה, עיתונאים פוליטיקאים שופטים (פוגלמן בבג"ץ לדוגמא). אותם אנשים מתמנים והתמנון שולח זרועות והחלטות המעכבות ובולמת כל דרך להלחם נגדם. ראו החלטה שערורייתית של מנדלבליט לגבי 3 הקלטות המרשיעות אותו, אסר פרסום (למרות שהרבה יודעים בדיוק מה יש שם). בקצור המשחק מכור, אם קוראים לכם גזען, שימו פס, הגזענים האמיתיים הם אותם בולשביקים ששולטים לנו בחיים.

  50. אורן אור ביטון . האור שבקצה המנהרה . אחד מיני רבים שמודה בפה מלא כי הוליכו אותו שולל ושיקרו אותו ביודעין . הייתי מצפה שרבים יותר מבין בוחרי כחולבן ותלם ינקטו באותו צעד ראוי שנקט אורן אור ביטון .
    שינאתו של משה בוגי יעלון הפכה לאובססיה של ממש עד כדי בגידה בערכי המוסר והערבות ההדדית . רמטכ"ל ושר בטחון ושני רבי אלופים נוספים מנפצים כל מה שחונכנו עליו כקצינים בצה"ל ומציבים לנגד עינינו מראה בה משתקפת מתיאות עגומה ובלתי נתפסת . שלשה רבי אלופים שהובילו פקודיהם בשדות הקרב מול אויב רצחני חוברים למנהיגי טרור שאינם מסתירים כוונותיהם ורצונם לראות בחיסול המדינה היהודית . מקוה שרבים אחרים ינהגו כפי שנהג אורן אור ביטון ויפנימו שראשות ממשלה בתמיכת מנהיגי טרור חייבת לעבור מן העולם .

  51. מי שמאמין שחברי כנסת פועלים מתוך אידיאולוגיה או אחריות לעם ישראל. הוא שוטה.
    ההתנהלות היא ראשית דאגה לכסא. ושנית, במיקרים רבים שנאה או קנאה או נקמה באחר.
    יעלון הפך את עורו את "האידיאולוגיה הימנית" כביכול לשנאה עיוורת לנתניהו. ואין אני יודע את הסיבה (זה יתגלה עם הזמן). שנאה כל כך עמוקה ששיבשה את דעתו עד כדי תמיכה באוייבי ישראל בבחינת "תמות נפשי עם פלישתים". האיש זקוק לאישפוז….