דעה: גנרלים, גלו אחריות והפסיקו את המשחק הפוליטי

במקום להיאבק ביחד בהתפשטות נגיף הקורונה, חלק מראשי 'כחול לבן' מעדיפים להמשיך לדחוף אותנו להילחם אחד בשני

ישראל באמת לפני הכל? בני גנץ ומשה יעלון | צילום מסך

שלושה רמטכ״לים לשעבר שלא הצליחו לנצח מלחמות, מנוהלים על ידי שני עיתונאים לשעבר, בתמיכה של שונאי ישראל ומעודדי טרור, מובילים את מדינת ישראל לחרפה ולתבוסה באמצעות אמצעי לחימה דמוקרטיים ובסיוע שופטים ויועצים משפטיים.

האסופה הזו קוראת לעצמה 'כחול לבן', אצלה הכל כשר וכלום לא עומד בדרכה, גם לא מגפת הקורונה ואפילו לא אויבים שמתכננים לבנות מדינה פלסטינית על חורבות מדינת ישראל. לצערי, במקום להילחם באחדות בקורונה, הגנרלים מעדיפים לדחוף אותנו להילחם אחד בשני. גנרלים, אם יש ביכולתכם תקימו ממשלה וקחו אחריות; אם לא, שבו בשקט ותנו לאחרים להוביל. אל תוסיפו שמן למדורת התבוסתנות שלכם. הירח, אתם יודעים, לא מתרשם מכמה זאבים מייללים.

התמונה לא נעימה. הדגל שלנו עם מגן הדוד הורד לחצי התורן. במקומו, תחת הסוואה של דגלים שחורים, מושקע פה מאמץ שנאה חריג ויוצא דופן. אם רמטכ"לים לשעבר ואלופי צה"ל במיל' מחליפים את דגל ישראל בדגל שחור, זה כבר מזמן לא מסע בחירות נגד נתניהו ולא באמת דאגה לגורל הדמוקרטיה. אני מזהה פה שיתוף פעולה מסוכן של הון-תקשורת-שלטון, רק שהפעם, המובילים הם גנרלים והעוזרים הם עוכרי ישראל. הם אולי משתלטים על הכנסת, אבל אנחנו עלולים לאבד את המדינה.

רמטכ"לים לשעבר, תפשטו את החליפות ותלבשו חזרה מדים בלי דרגות ובלי אגו. הצטרפו לראש הממשלה ותגדירו יחד אסטרטגיה משותפת לכל הגורמים במדינה אשר מהותה – איך יוצאים מזה מהר ונכון. הדבר החשוב ביותר כרגע הוא להסתער ולרכוש את אמון הציבור (כולו). אנחנו לא בתקופת בחירות. חלקו את הקרדיט להצלחות עם אחרים ואל תשכחו כי הקשר עם העולם מתוחזק ביומיום על ידי אנשי מסחר ועשייה, אנשי אקדמיה ורפואה, חברות תעופה ותיירות ועוד. ככל שיהיו יותר שותפים להצלחה, כך תתעצם תחושת השותפות והאחריות, ואיתה היכולת לנצח את המגפה. בוגי ולפיד, אם זה לא מתאים לכם, זוזו הצידה, ההיסטוריה לא תזכור אתכם לטובה.

בתקופה מיוחדת זו של תקשורת גלובלית, ניצחון בכל מלחמה מכל סוג חייב להיות מלווה בניצחון תודעתי. אמצעי התקשורת אמורים להפיץ ריח של תקווה וטעם של אופטימיות. עורכי תוכניות, מגישים וכתבים, זו בדיוק העת לייצר גיבורים, דמויות ראויות לחיקוי, להוביל לשיתוף פעולה. לא צריך לשקר או לומר חצאי אמיתות, אבל צריך להפסיק את צהלות השמחה לאיד על כל תקלה, ואת הפחת הרוח במפרשי ההסתה. את ועדות החקירה נשאיר לאחר המגפה, את עריפת הראשים בכיכרות נדחה, כי אני לא בטוח שיהיו ראשים אחרים לשים במקום. תעודדו אחדות, כי אם לא נהיה תלויים אחד בשני נהיה תלויים אחד ליד השני.


תא"ל (מיל') צביקה פוגל הוא מאסטר בהתנהגות ארגונית

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

3 תגובות למאמר

  1. אפשר לומר בסיכון מזערי שאין ביכולתם של במוזכרים לעיל באמת לעצור ולחשוב …. לצערי מחשבה היא מאיתם והלאה … אחינו השמאליים סובלים משינאת חינם תהומית כלפי הימין ואבוי לנו אם חלילה יתגשם חלומם ולהפוך את מדינתנו למדינת כל אזרחיה.

  2. אבחנה מדוייקת של מרכיבי קואליציית רק לא ביבי !

    החבורה הזו עם מאות אלפי החסידים השוטים שלה לא יודעת לעשות משהו אחר חוץ מלהדיח ראש ממשלה בכל מחיר, בכל דרך ובכל מצב, ושהמדינה תלך לעזאזל.

    בינתיים גנץ התעשת וזה לזכותו.

  3. יתכן וקראתך עזרה לשכנוע שנים מהשלושה.
    יישר כח