המשטרה מסרבת למסור נתונים על הסגר בדרום ת"א. תושבים: "מפקירים אותנו"

במשטרה סירבו לבקשת 'מידה' לקבל נתונים על מספר הדו"חות שניתנו לזרים. שפי פז: "אין שום אכיפה נגד מסתננים, לאף אחד לא אכפת מהחיים שלנו"

חנות של זרים בדרום ת"א בשבוע שעבר | פייסבוק

משטרת ישראל מסרבת למסור נתונים לגבי מספר הדו"חות שניתנו לזרים בדרום תל-אביב בשל הפרת תקנות החירום האוסרות על התקהלות מחשש להפצת נגיף הקורונה, וכמו כן מסרבת למסור את מספר העסקים בהפעלת זרים שנסגרו בדרום תל-אביב מאז החלת התקנות. בתשובה לשאלות 'מידה' בעניין מסרו במשטרה כי "איננו מוסרים נתונים בפילוח המתבקש". במשטרה לא השיבו לשאלה מהי הסיבה לאי-מסירת הנתונים.

על פי ההנחיות הנוכחיות של משרד הבריאות שעודכנו ביום חמישי האחרון, קיים איסור על יציאה למרחב הציבורי מלבד למטרות הצטיידות במזון, קבלת טיפול רפואי או הגעה למקום עבודה חיוני, ונאסרת התקהלות של יותר משני אנשים. בכל הנוגע לעסקים וחנויות, נאסרה פעילותם של מרבית העסקים מלבד חנויות מכולת ומזון, בתי מרקחת ושירותים חיוניים אחרים. אך משיחות עם תושבי דרום תל-אביב, נראה כי המצב בשטח שונה לחלוטין, לפחות בכל מה שקשור לשגרת החיים של המסתננים.

"ממה שאני רואה יום יום ברחובות כל הזרים באים והולכים באופן חופשי", מספר דורון אברהמי, מפעילי השכונות בדרום העיר. "המסתננים פותחים את העסקים כמעט ללא הפרעה, וגם אם מגיע פקח הוא מבקש מהם בנימוס לסגור. ביום שבת האחרון הכנסיות היו פתוחות ונערכו תפילות כרגיל. יש חשש גדול בקרב האוכלוסייה המבוגרת מסכנה בריאותית רצינית".

איך אתה מסביר את המצב זה?

"לדעתי משטרת ישראל פשוט החליטה לעשות את ההפרדה בין מסתננים לבין תושבים ישראלים בשכונות, וכל אחד זוכה ליחס שונה. בתושבים הוותיקים שחיים כאן עשרות שנים וגידלו פה משפחות המשטרה נוהגת ביד חזקה ומחלקת דו"חות על ימין ועל שמאל, ובמסתננים היא נוהגת באדיבות מופלגת וממש לא על פי החוק. לפעמים זה נראה כאילו יש הסכם בלתי כתוב בין המסתננים למשטרה שמפחדת להרגיז אותם".

https://www.facebook.com/sheffi.paz/videos/vb.1241865650/10222307631819975/

המשטרה נטפלת לפעילים באופן מיוחד?

"בגלל הפעילות שלי במאבק השכונות פתחו לי כבר תשעה תיקים פליליים ונעצרתי עוד כמה פעמים, אבל מהצד השני אתה לא רואה שום אכיפה ושום פעילות. הכל חד-צדדי נגדנו. כל סרטון שאנחנו מפרסמים מרתיח את המשטרה כי אנחנו חושפים את האמת על מה שקורה פה. יש הרבה אנשים שאומרים לי שהם פוחדים ששוטרים יתלבשו עליהם. זה מצב לא הגיוני שאנשים מפחדים להגיד את האמת".

ניסיתם לפנות לרשויות האחראיות?

"השר לביטחון פנים גלעד ארדן כבר חסם אותי מזמן בכל הרשתות, וגם לראש הממשלה אנחנו פונים כבר שנים אבל בינתיים לשווא. אני הייתי אומר לשרים הנכבדים שעכשיו זה הזמן הכי טוב לקדם את החזרת המסתננים לארצם או למדינה שלישית, בכל דרך חוקית אפשרית. אף אחד לא יעשה את זה במקומנו ואנחנו צריכים להפסיק לחכות ולעשות מעשה. מעבר לזה, אנחנו דורשים לאכוף את החוק ולהטיל סגר מוחלט ומיידי על דרום ת"א כדי למנוע כאן אסון בריאותי. אם המשטרה יודעת להתנהג ביד קשה כלפי האחים שלנו בבני-ברק או בירושלים, אז לא למה לא כאן מול המסתננים? למה אנחנו צריכים לחיות בשטח הפקר?".

https://www.facebook.com/sheffi.paz/videos/vb.1241865650/10222311476476089/

כאשר שפי פז, ממובילות מאבק תושבי השכונות, ראתה אמש את הסרטון שצילם אחד הפעילים ובו מודה שוטר כי "הממשלה החליטה שנגד זרים לא אוכפים" בעודו רושם דו"ח דווקא לתושב השכונה, היא כמעט איבדה את ההכרה. "חשבתי שראיתי כבר הכל אבל התיעוד הזה באמת הכניס אותי להלם", היא מספרת בשיחה עם 'מידה'. "זה נראה כאילו מישהו פשוט החליט להרוג אותנו ולאף אחד לא אכפת. אני כבר שנים בתחושה שהמדינה שלי בוגדת בי אבל אתמול זה היה חזק במיוחד. אני האויב שצריך לעצור והעבריינים האמיתיים חוגגים? יש פה אנשים מבוגרים שפוחדים לצאת מהבית בזמן שהמסתננים מסתובבים חופשי בחבורות. הם יודעים שהם יכולים להתנהג כרגיל ולא יעשו להם כלום".

מה מספרים הפעילים מהשטח?

"הרבה תושבים ובמיוחד בנווה-שאנן מדווחים שאין בכלל אכיפה נגד הזרים. היו כמה מבצעי יח"צ של כריזה ברחובות וחלוקת פליירים אבל מעבר לזה שום דבר אמיתי. לא ראיתי אפילו פעם אחת ששוטרים מעכבים מסתנן ורושמים לו דו"ח על הפרת הוראות הבריאות, ובטח לא מעצרים. המסתננים מצידם ממשיכים להתקהל כרגיל כאילו אין בכלל קורונה, וגם העסקים שלהם פתוחים כמעט ברציפות והמשטרה מסרבת לסגור אותם. אומרים לנו ללכת להגיש תלונה אבל כל התלונות נסגרות, וגם התקשורת מתעלמת מהסיפור הזה בנוחות".

מה הסיבה לשתיקה התקשורתית?

"תחשוב על המעצר שהיה אתמול בפארק הירקון וכמה רעש זה עשה בכל מהדורות החדשות, אבל בסיפור של דרום תל-אביב כמעט כל הכתבים מפחדים לגעת. אני שולחת להם סרטונים ודיווחים על מה שקורה כאן אבל רובם פשוט מתעלמים. רק אם מישהו יחלה וחלילה ימות פה אולי יזכרו בנו".

ולמה לדעתך המשטרה נוקטת באכיפה בררנית כזאת?

"אתמול קיבלנו חלק מהתשובה עם השוטר שאמר שיש הנחיות מלמעלה להפקיר את תושבי דרום תל-אביב. אני חושבת שהבכירים במשטרה מפחדים פחד מוות ממצב שיפרצו פה מהומות של מסתננים, והם יעשו הכל כדי להימנע מזה כולל למכור את החיים שלנו. זאת בדיוק הסיבה שהשוטרים רודפים אחרי כל פעיל ומדביקים לו דו"חות כי אנחנו מוכיחים ומתעדים שפשוט לא אוכפים פה את הסגר, ולכן הם גם מסתירים את הנתונים על המחסור באכיפה. האנשים מרגישים נרדפים ופוחדים ממעצרים, ובסוף המשטרה בחוצפתה מציגה את המצב כאילו אנחנו רודפים את המסתננים. המשטרה פשוט לא רוצה שידעו את האמת על מה שמתרחש בדרום תל-אביב".

מה אתם דורשים מהממשלה?

"מעבר לפתרון בסוגיה הרחבה של בעיית המסתננים, כרגע אנחנו קודם כל דורשים שיפסיקו לסכן את החיים שלנו, יפסיקו את האכיפה הבררנית ויתחילו לאכוף את הסגר. אנחנו בני אדם ואמורות להיות לנו זכויות כמו לכל אחד אחר. את הזכות לכבוד וביטחון כבר מזמן לקחו לנו, ועכשיו גם את הזכות לחיים בכלל. 13 שנים כבר מפקירים אותנו, אבל עכשיו זה השיא".

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה:

"המשטרה פועלת בכוחות מתוגברים למען שלומו ובריאותו של הציבור באזור דרום תל אביב כמו בכל מקום אחר בארץ, ומבצעת באזור פעולות אכיפה ופיקוח, לצד מגוון פעולות מניעה והסברה, לרבות לאוכלוסייה הזרה בשפתה. בשבועות האחרונים סגרה המשטרה עשרות חמארות ומבנים באזור ופיזרה התקהלויות אסורות בניגוד לתקנות. בפועל, מרבית הזרים באזור נשמעים להנחיות, וחריגות מהן מטופלות בהתאם. נדגיש כי לאף אדם, ישראלי או זר, אין היתר לעבור על החוק ולפעול בניגוד לתקנות".

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

4 תגובות למאמר

  1. הפתרון היחיד זה לארגן קבוצה שתגיע
    ותקנה דירות בזה אחר זה
    ולהקים קהילה חדשה של זוגות צעירים
    חילונים.דתיים.חרדים.
    טאז השכונה לאט לאט תהפוך לישראלית
    מכיוון והמחירים סבירים בדרום תא
    אז יש כדאיות להקים קהילה חדשה

    1. רעיון נפלא. ואולי אז גם יתגלה הסוד- מי ייבא את המסתננים באוטובוסים ב0200 ופרק אותם בדרום תל אביב ב2007? ולמה? לטובתו של מי?

  2. בושה למדינת ישראל
    משרד הבריאות לא מצליח לבצע יותר מ 10 אלף בדיקות ביום
    וזה ביום שלא חסר להם ציוד
    9 מיליון אזרחים בישראל
    900 ימים
    רק בעוד שנתיים וחצי יבדקו את סבתא שלנו ששילמה כל חייה לממן את משרד הבריאות
    ומסתננים לא חוקיים מקבלים בדיקה כבר היום במקום לסלק אותם ומיד

  3. איפה כל הימנים מהליכוד?
    שתיקת הכבשים.
    איפה אוחנה? מירי רגב? ביטן? מיקי זוהר?
    בושה שהליכוד זאת המפלגה שאמורה לייצג את הימין המתון. מתנהגים יותר כמו שמאל קיצוני.