אביחי מנדלבליט חייב להתפטר

לאור היסטוריית הכשלים והשערוריות, לאחר המתקפה האישית נגד מ"מ פרקליט המדינה ולמען שיקום מערכת המשפט – טוב יעשה היועמ"ש אם יניח את המפתחות

יוהרה אין קץ על גבול המגלומניה. היועמ"ש מנדלבליט | צילום מסך

מרום מעמדו, הוא חייב להתפטר. אם הדמוקרטיה חשובה לו, אם המדינה חשובה לו, כפי שהוא טוען, הוא חייב להתפטר. אולי הוא חושב שהוא זכאי מכל אשמה, יתכן שהוא אפילו באמת זכאי, אבל בשביל להחזיר את אמון הציבור במוסדות השלטון ולפני הכל ברשות המבצעת שהוא אחד מראשיה, הוא חייב להתפטר.

הוא צריך לעמוד בסטנדרטים שהציב לאחרים, ואחרי שתקף את היועמ"ש כאילו הוא תופר לו תיקים, אחרי שתקף את המשטרה על התנהלות פסולה מול התקשורת וטען כי היא אחראית לפרסומים מגמתיים והדלפות מתוך החקירה וחוקריה פעלו בניגוד לחוק ותוך הפרת זכויות יסוד של נחקרים, אחרי שבעצמו קבע כי אסור לאף אחד לתקוף כך את הפרקליטות והתביעה הכללית, אחרי כל אלה – חייב היועץ המשפטי לממשלה עו"ד ד"ר אביחי מנדלבליט להניח את המפתחות על השולחן ולהתפטר, לטובת המערכת כולה.

עד לאחרונה, מנדלבליט הקפיד לגנות באופן עקבי כל מי שמנסה לתקוף את הפרקליטות או את העומד בראשה. למעשה, לפני חודשיים בדיוק ובהתאם לגישתו העקבית, גיבה מנדלבליט את מ"מ פרקליט המדינה וקבע בבירור כי דן אלדד "איננו פועל מתוך שיקולים פוליטיים. זוהי טענת כזב שנועדה לפגוע באמון הציבור בפרקליטות". כאשר בשנה האחרונה נשמעה ביקורת רבה על פרקליט המדינה הקודם שי ניצן, מנדלבליט התגייס מיד להגנתו, טען כי מדובר ב"מתקפות אישיות חסרות בסיס" והפציר בו "ולדבוק בעבודה לטובת המדינה".

פרקליט המדינה דן אלדד | משרד המשפטים

אלא שמסתבר כי ישנם מקרים בהם מותר לתקוף ולהשתלח בפרקליט המדינה. הראשון התרחש בעת מינויו של אלדד, אז שלח מנדלבליט מכתב חריף להנהלת הפרקליטות בו כתב כי "שר המשפטים החליט מטעמיו למנות דווקא מועמד שהברתי לו בפירוט כי אינו מתאים לתפקיד". היועמ"ש אף הוסיף כי "פרקליט המדינה החדש הסכים לקבל על עצמו את המינוי אף על פי כן" ולכן הוא סבור שאלדד “שגה בכך". גם המכתב שפרסם אמש מנדלבליט נגד אלדד וממנו עולה נימה ברורה של היסטריה, ממשיך את המתקפה חסרת התקדים נגד מי שאמור לחקור את התנהלותו עצמו.

פעמיים במכתב מייחס מנדלבליט לעו"ד אלדד כשלים וליקויים "ערכיים, מקצועיים וניהוליים". ומהם הכשלים הניהוליים? מנדלבליט קובע במכתבו כי אלדד לא הצליח לעבוד עם שכבת בכירי הפרקליטות, אך היועמ"ש עצמו היה זה שגיבה בחוסר מעש את הניתוק המרדני, כאשר לא טרח אפילו להגיב לעזיבה החצופה והילדותית של חלק מהם את קבוצת ההודעות של בכירי הפרקליטות, וכשאלה מנעו מאלדד גישה למחלקות שלהם. כפקיד הממונה הבכיר, אכן מדובר בכשל ניהולי של מנדלבליט ועליו להתפטר. כשלים ערכיים ומקצועיים? אלה משום מה לא התקיימו אפילו לפני חודשיים, אז גיבה מנדלבליט את החלטותיו המקצועיות של מ"מ פרקליט המדינה. ה"כשלים" הערכיים נולדו לפתע, רק כשנודע למנדלבליט כי נפתחה בדיקה בעניינו שלו.

אבל אם אנחנו עוסקים בכשלים מקצועיים, כדאי להמשיך ולבדוק דווקא את התנהלותו של היועץ המשפטי לממשלה. הוא לא אמר דבר כשזכויות יסוד נמנעו, במשמרת שלו, מנחקרים ומנאשמים. הוא מסרב לחקור הדלפות מגמתיות בפרקליטות – הדלפות כמו אלו שהוא עצמו דרש לחקור כשהוא היה מושא החקירה. הוא מגלה יעילות מרשימה בחקירות נגד נתניהו, ומולה נוקט סחבת בפרשת 'המימד החמישי'. זו רשימה של כשלים מקצועיים שמצדיקה לבדה את הדרישה כי היועמ"ש יניח את המפתחות על השולחן, ויפנה את כסאו.

אבל זה לא הכל. במכתב החריף ששלח היועמ"ש לנציב שירות המדינה ובו תקף באופן חסר תקדים את מי שהתחיל בביצוע בדיקה בעניינו מסתתר אות אזהרה, אולי אפילו דגל שחור. מנדלבליט כותב כי ממילא אין לפרקליט המדינה "סמכויות משל עצמו", וכי אלה מגיעות מהיועמ"ש בלבד. הוא אף מוסיף ומציע כי הוא מוכן למלא את תפקידו של פרקליט המדינה בעצמו. כלומר, היועמ"ש, בזמן הסערה שעורר לאחר שגילה כי מתבצעת בדיקה בעניינו, מציע לקחת בחזרה את הסמכויות האלה, וכנראה לחקור בעצמו את החשדות נגדו.

אני לא יודע אם מנדלבליט אשם בפרשה בה הוא נבדק כרגע או לא. יש לחקור ולרדת לעומק הדברים, וכמובן עומדת לו חזקת החפות והזכות להליך הוגן גם אם הוא לא דואג למימושן למען נחקרים אחרים. אבל בהתחשב בכל הכשלים המקצועיים, בעובדה שביקש אתמול למלא את תפקיד החוקר של עצמו, ולמען התחלת שיקום מעמדה של הפרקליטות ואמון הציבור בה, חייב היועץ המשפטי לממשלה עו"ד ד"ר אביחי מנדלבליט להתפטר.


ארז קוֹרְן הוא משפטן ועובד בחברת היי-טק. עקבו אחריו בטוויטר.

מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

71 תגובות למאמר

  1. אין ספק שליועץ המשפטי לממשלה עמיחי מנדלבליט יש קופת שרצים לא קטנה על גבו . החל מפרשת הרפז ומסירובו לאפשר השמעת הקלטות , דרך ההדלפות המגמתיות מחקירות נתניהו לעיתונאי החצר , הבחנה מגמתית בין חקירת נתניהו לחקירת אנשי שלומו וכעת נסיון להכשיל את מ"מ פרקליט המדינה תוך התקפה אישית שלוחת רסן המוכיחה כאלף עדים שהאיש מאבד עשתונותיו בהרגישו כי החבל מעיק על צוארו . התפטרות לאלתר היא המוצא היחיד שנותר לו .

    1. # רק לא מנדלבליט
      זה לא מפריע לך שכל העמדה שלך בנויה על טיעוני "לכאורה"? ברצינות – אם היה מדובר בעוד ליצן חצר של ביבי, לא הייתי טוען שהכל זה המצאות של התקשורת והשמאל ושעומדת לו חזקת החפות?

    2. הכתבה וגם אתה מזכירים רק חלק מהשרצים של מנדלבליט ואם כבר מרכזים את העבירות והשרתים אז כדאי להיות יותר מדויק (רק דוגמא: האיש לא מצא שום פגם בקרן וקסנר ואהוד הלא אהוד ברק).
      נפלא לראות את כרוכיות הסמול שמצווחות על חזקת החפות לפקיד ממונה ולא יכולים להכיל את חזקת החפות לנבחר ציבור.

  2. אני מעריך שמנדלבליט יודע שיש אשמה בהתנהגותו בפרשיה אותה הוא מנע מלחקור ועליה השיג בעליון צו איסור פרסום וצו איסור השמעת קלטות אשכנזי-מנגדלבליט, ולכן הוא בהיסטריה. אם הוא היה מאמין שהוא חף מפשע, הוא כלל לא היה דורש אישור פרסום.

    אני רוצה לציין שמנדבליט הוא התגלמות הרישעות והחרפה. בעוד הוא החשוב בפשע מונע מתוקף כוחו הזמני פתיחת חקירה בפרשייה בה הוא מככב, הרי שאת נתניהו הוא חיפש לתבוע בכל דרך, גם כשלא ניראו ניצני אופציית תביעה של ממש. אז הלך וחפר, הלך וגייס עדי מדינה והעבירם לציו באיומים, אלימות והשפלות לא-חוקיות, כדי לבנות תיק אישום מופרך נגד נתניהו. העבריין לכאורה תובע את החף מפשע לכאורה. זהו מהותה של מערכת המשפט בישראל, שחותרת באישומי שווא נגד הממסד שאינו בוטח בה ומתנגד לדרכה. באין כוח פוליטי, מערכת אכיפת החוק מפעילה את המנגנון בו היא שולטת, מנגנון שאינו חייב לתת דין וחשבון לציבור ואינו פתוח לביקורת ציבורית. החונטה השלטת כיום על אכיפת החוק משתמשת בחוק כדי לקדם את מטרותיה הפוליטיות. ולכן היא נלחמת עכשיו בשיניה כנגד ניסיונות לכרסם בכוחה המופרז והלא מאוזן.

    נקווה שמנדלבליט ייכשל בתכסיסו להגן על על עצמו, כאחד מסימלי אותה אליטה רקובה ומסוכנת לקיומה של המדינה.

  3. אבל מה עם חזקת החפות? מה עם פס״ד חלוט? נראה כמו ניסיון להדיח יועמש מכהן

    1. להפך חמוד,
      הבה נחקור ונבדוק את כל החשדות הכבדים נגד מנדלבליט, ואם אכן יהיה צורך גם הוא יתן את הדין.

    2. אז מדוע הכותרת זועקת שמנדלבליט חייב להתפטר? האם זה כי לא ראוי שאדם בדרג בכיר כל-כך עם חשדות כבדים כאלו ימשיך בתפקידו?
      או שזלא״ד??

    3. אולי כי זה המינימום הנדרש משומר סף נעלה המטיף כל היום על טוהר מידות ושקיפות

    4. אז משומר סף כן וראש ממשלה לא? אני מקווה שיום אחד היושרה תחזור למיינסטרים של הימין בישראל.
      עצוב שאחרי יותר מארבעים שנה בשלטון נתתם לריקלינים והטאובים להכתיב את הטון הבכייני והקורבני. זה פשוט מעורר רחמים.

    5. די פשוט: ראש ממשלה נותן דין וחשבון וציבור וניתן להחליף אותו בבחירות, פקיד ממונה ומעולם לא נבחר ולא מספק דין וחשבון לאף אחד.
      עצוב שלא הקשבת בשיעורי אזרחות, מעורר רחמים

    6. ומי בדיוק מינה את היועץ הזה
      ולפני כן מינה אותו למזכיר הממשלה

    7. איך טיפוסים כמוך נוהגים להגיד : "שיוכיח את חפותו בבית המשפט…."

    8. נראה שמנדלבליט בניגוד עניינים חמור והוא חייב לא להתערב .
      ואם ימשיך להתערב הוא חייב להשעות את עצמו .

    9. מר עלוב, ראש הממשלה לא ממנה יועמ״ש. יש ועדה מתקופת שמגר והיא בנויה כך:
      כוללת חמישה חברים: שופט בדימוס של בית המשפט העליון שימונה על ידי נשיא בית המשפט העליון, שר משפטים או יועמ"ש לשעבר שימונה על ידי הממשלה, חבר הכנסת שייבחר על ידי ועדת חוקה, חוק ומשפט של הכנסת, עורך דין שייבחר על ידי המועצה הארצית של לשכת עורכי הדין, ואיש אקדמיה המיומן בתחום המשפט הציבורי ובדיני עונשין שייבחר על ידי פורום ראשי הפקולטות למשפטים באוניברסיטאות ובמכללות בישראל.

    10. יש 3 הבדלים משמעותיים בין מנדלבליט לנתניהו-
      א.בתיקים נגד נתניהו יש כל-כך הרבה סימני שאלה שקשה להתייחס לזה כהאשמות חזקות ואילו בהאשמות נגד מנדלבליט קשה לראות חולשה.
      ג.מנדלבליט חמה קו אדום. הוא העדיף לנסות לפטר את המאשים(בידיעה שזה ישאיר את משרד פרקליט המדינה ריק לחצי שנה!) מאשר לענות בעוד נתניהו ותומכיו מסתפקים בלענות ולדרוש חקירה למערכת המשפט. זה כבר לא בעיה אתית אלא מקצועית.
      ב.לנתניהו יש תמיכה של 58(!) מנדטים שאומרים שהם בוחרים בו למרות ההאשמות. מי נתן למנדלבליט אישור להתעלם מההאשמות?

    11. היועץ המשפטי אחראי על התביעה. אם לא יתפטר יהיה נגוד ענינים, מי יחקור אותו, מישהו מתחתיו?

    1. את האמון שלי, ושל כמחצית מהעם לפחות, דווקא יש לו.
      סופסוף שומר סף שעושה לפחות חלק מתפקידו בצורה ישרה

    2. בישראל יש עם יהודי, הוא עם ישראל. יותר ממחצית העם היהודי הצביעה עבור ביבי והדעת נותנת שאמון החלק הזה ביועץ, הוא זעום עד אפסי.
      ישראל אינה מדינת כל אזרחיה ולכן האמירה שמחצית העם לפחות תומכת בו – לא נכונה.

    3. מחצית מהעם ? ראית את סקרי הבעת האמון במערכת המשפט בשנים האחרונות ?
      הרבה מאד אנשי שמאל איבדו את אמונם במערכת המשפט

  4. מדוע מנדלבליט נתת לו כאלו הוראות מגבילות ? האם זה בסמכות ? האם זו אינה השפלה שאתה מבקש ממנו להיות תחת הסינור שלך ובכל דבר לבוא ולהגיד לך כך עשיתי וכך אני הולך לעשות ולבקש את הסכמתך ? זאת אומרת שבעצם לא הסכמת למינויו גם בדיעבד, האם שי ניצן באת להתייעץ עמך או לקבל ממך רשות לכל פגישה שהוא עשה, האם שי ניצן היה צריך לתאם אתך או את רשותך כאשר הוא נפגש עם שר המשפטים ? אתה מוכן להסביר לי הא ותו לא, מה פירוש המילות היועץ המשפטי לממשלה ומה תפקידו ? ומה הן פירוש המילות פרקליט המדינה (או ממלא מקום) ומה תפקידו ?.
    אתה יודע שההנחה שלי ושל הרבה אחרים היא שהמכתב ששלחת לנציב שירות המדינה כבר מוכן מיום אחד למחרת כניסתו של מר אלדד לתפקיד מ"מ פרקליט המדינה, וכמו שאנחנו גם מאמינים והרי גם יודעים כי מכתב שופטי הבג"ץ בעניין יורי איידלשטיין יו"ר הכנסת היה מוכן עוד לפני ההגשות האחרונות שמר איידלשטיין היה צריך להגיש.
    לאלדד: האם היה לו שיתוף פעולה מצד הפרקליטים האחרים. הם הרי לא הסכימו לשתף פעולה או שכך הרגיש מהתגובות שלהם.
    אלדד נהג נכון גם אם הטענה היא אמיתית שלא כינס את הצוות ביום יום, כי לצורך מה זה ? האם הפרקליטות 3 חדשים אינה מתפקדת ? האם לא נפתחו תיקים האם לא התנהלו דיונים ?. אמור נא בבקשה מנדלבליט, איך הוא היה אלדד לפני שהוצע לו ולפני שהוא מונה למ"מ פרקליט המדינה ? הוא היה בסדר ? הוא היה למטה מהרגיל ? זה לא היה הוא שהיה ממונה על המחלקה הכלכלית הגדולה בפרקליטות ? תסביר לנו בבקשה מתי זה קורה שהוא לא יודע יותר בניהול פרקליטות ? אם במחלקה הכלכלית הוא היה לבד ולא היה על צוות מתחתיו ?.
    מנדלבליט, אמור נא מתי הוא החמיץ אלדד, האם הסכמתו למינויו למ"מ פרקליט המדינה זו החמצה.
    אני לא מאמין במנדלבליט שהוא אדם ישר כשם שאני לא מאמין את זה על שי ניצן, ואמנם דווקא בגלל זה שבכל כוחם הם מנסים להטות את נתניהו מראשות הממשלה על עניינים שבעיני הציבור אלו דמי כיס פעוטים, ושי ניצן מבקש לקבוע כאן אצל נתניהו שהפעוטים אלו הם קשים כמו ואף יותר ממקרי רצח ואונס, ואיך אמר האדם הרע הזה שי ניצן, בכל דבר יש התחלה וזה יהיה מבחינתו אצל נתניהו, מה שקרה שעל פעוטות אלו (שבעיניי הם לגיטימיים מלכתחילה) על החקירות והמסקנות בעלות לא נורמלית של לפחות כ-10 מיליארד שקלים (3 מערכות בחירות בינתיים, ואם בג"ץ יקבע שנתניהו אינו יכול להרכיב ממשלה (בניגוד לחוק) יתווספו עוד הוצאות של כ-2 מיליארד שקלים למערכת בחירות רביעית, ואת כל זה יש לזקוף כהוצאות ועלויות של חקירת פרשות נתניהו.

    מנדלבליט תרד מזה לפני שיתחילו החתמות של יותר ממחצית העם שיבקש שיבדקו לעומק מה קורה בפרקליטות.
    עוד משהו קטן בבקשה, אנחנו (אני ואחרים) גם מאמינים שהחלטת בג"ץ כבר מוכנה בעניין העתירות שהוגשו בשבוע האחרון לעניין הרכבת הממשלה ע"י נתניהו, ולדעתי נתניהו אם כן לא צריך לטרוח בעניין מסירת תשובתו עד יום א' בבוקר, ייתכן ויגיש כדי לכבד את בית המשפט העליון היום כדי שיכבדו את בית המשפט העליון כאשר הימין והליכוד יבחרו וימנו את שופטי העליון.

  5. היועץ המשפטי לא יתפטר לעולם כי הוא נהנה, יחד עם כל המערכת המושחתת, מחסותו המוחלטת של בנימין נתניהו. את הקריאות להתפטרות יש להפנות לראש הממשלה – איש שהפך את מערכת המשפט למפלצת דורסנית ואך ורק אליו!

    1. תזכיר לי באיזו ממשלה היה לנתניהו 61 מנדטים שתמכו ברפורמות נחוצות באיזושהוא מערכת(משפט, משטרה, תקשורת, אקדמיה וכו׳)?

  6. אני מסכים עקרונית, אבל לאור הנורמות הנוכחיות שנתקבעו עי ראש הממשלה, זה קצת מצחיק.
    יוצא שכל מי שמאמין במנהל תקין, נורמות ציבורית וכו… יתפטר, ונשאר רק עם אלה שלא ממש איכפת להם. זה קצת בעייתי לא?
    נורמות ציבוריות צריכות לכול על כולם, ובטח על אלו שבראש הפירמידה, אחרת אי אפשר באמת לדרוש מאף אחד אחר לנהוג לפיהם. עוד דרך שבה נתניהו הורס את המדינה ….

    1. רק תיקון אחד: אלו אנשי כחול-לבן שקבעו את הנורמות בהן כל בכיר שיש נגדו האשמות נדרש להתפטר.

  7. על כל אדם אפשר לימצוא משהו – אם מחפסים חזק. או לפחות אפשר להמציא.

    1. ברור שאפשר להמציא. אפשר גם ליצור "עבירות" יש מאין, בעזרת תקדימים משפטיים מופרכים. זה בדיוק מה שעשו שי ניצן ומנדלבליט עצמו לביבי. ועכשיו זה חוזר למנדלבוש החמודוש כבומרנג, והוא לא יודע את נפשו מצער. ממש בכיו וזעקתו של הקוזק הנגזל.

  8. לדעתי דן אלדד מתואם עם אוחנה על מנת להסיט את האש מהנאשם מבלפור

    1. או שכל האש מכוונת כלפי נתניהו והשמאל כרגיל מצופף שורות.

  9. בחוק, בגידה היא אי נאמנות פלילית, בדרך כלל למדינה. זהו פשע המכסה כמה מהמעשים הקיצוניים יותר נגד האומה או הריבון של האדם. זה כולל בדרך כלל דברים כמו השתתפות במלחמה נגד מדינת מולדתו, ניסיון להפיל את ממשלתה, ריגול אחר הצבא שלה, הדיפלומטים שלה, או שירותי החשאיות שלה למען עוינות זרה ועזה, או ניסיון להרוג את ראש המדינה. אדם המבצע בגידה ידוע בחוק כבוגד.

    המניעים לבגידה מגוונים: החל מהזדהות אידאולוגית עם השקפת עולמו של האויב (הערבי), דרך בצע כסף (הקרן לישראל חדשה) וכלה ברגשות נקם (רק לא ביבי) על עוול אמיתי או מדומה וכן בתסביכי נפש(שמאלנים = חולי נפש).

    התקוממות עממית ומהפכה אזרחית יהודית נגד האויב הפנימי של עם ישראל = הדיקטטורה הבולשביקית האנטישמית השמאלנית שחיסל את הדמוקרטיה….בדרך!

    1. ושנאה תהומית כלפי חצי מהעם שלך וטובי בנינו – זו אינה בגידה.

      הבנו שאתה חושב שכולנו חולי נפש. ברשותך אנחנו בכל זאת נמשיך להילחם על המדינה שלנו ועל ערכי העם שלנו

  10. אביחי מנדלבליט מקומך בכלא אתה איש מושחת רמאי וסמרטוט רצפה באיזה מדינה בעולם היועמש מסתתר תחת צו איסור פירסום יכול מאוד להיות שאתה מסתיר שהיתה יבואן של סמים קשים מקולומביה זו השמוע שרצה ברחוב בבקשה ממך תסיר את הצו סמרטוט שקרן ונוכל אני גם מפרסם את הפרטים שלי בגלוי בגלל שאני רוצה להיתמודד מולך סמרטוט רמאי

  11. 1. כל מי שמעז לפעול כנגד נתניהו בין שהוא שר חבר כנסת מפכל מישטרה נשיא מדינה חייב להתפטר אחרת כלבים צמי דם משוחררים לטרוף אותו. 2. דן אלדד חיב לעבור בדיקת יושרה ובמסגרתה שיחקרו מידת נאמנותו לחיי הנישואים, עברות תנועה, שימוש בחשיש ואלכוהול , אי כיבוד המחאות.

  12. כמעט כל הפרקליטות רקובה .

    אינני יודע מי זה אלדד אבל אם הפרקליטות לא מצליחה להתייאש איתו סימן שהוא צריך לעשות שם ניקוי אורוות רציני. הלוואי שיצליח.

    מכיר את הדברים מבפנים.

    פרקליטות שפועלת ממניעים שאינם ענייניים בלשון המעטה וחוברת מאחורי הקלעים יחד עם השופטים-חבריהם על מה. שיפסקו כרצונם.

  13. אם אכן בפרשת הרפז הכול תקין למה הפרקליטות לא מפרסמת את ההקלטות ?? שהרי זכות הציבור לדעת ועוד בכך היא תבטל את השמועות ותעלה משמעותית את אימון הציבור הרחב בה.

  14. הפוסל – במומו פוסל . למשמיצים אל תהי תקווה . צריך לבדוק את שניהם , ביחוד את הטלפון של אלדד לראות אם ומי מפעיל אותו .

    1. אביחי תפסיק לכתוב פה תגובות, זו התנהגות לא נאותה ליועמ"ש

    2. אני מתנצל. אבל אין לך דברים חשובים יותר לעשות בתור ראש ממשלה?

    3. אכן. למשמיצים, לתופרי התיקים ולסוחטי ווידויי השקר אל תהי תקווה.
      משום מה נדמה לי שמנדלבליט ממש לא היה חותם על האמירה הזאת…

    4. אדרבא, שיבדקו את אלדד ושיבדקו סוף כל סוף גם את כל הלכלוך והסחי שמסתתרים בקלטותיו המהוללות של מנדלבליט. אני חותם בשמחה על הצעה כזו. האם גם מנדלבליט יחתום עליה? ספק רב. סביר יותר להניח שהוא יעמוד על רגליו האחוריות כדי למנוע זאת, והוא יודע למה.

    1. מאוחר מדי. הוא כבר ירא. לא סתם ירא, רועד מפחד. זה ניכר מתגובותיו ההיסטריות. ולא, הוא ממש לא מפחד בגלל האנשים שרודפים אותו כביכול. הוא מפחד מפני כל מה שעלול להתגלות כתוצאה מאותה "רדיפה". יש לקוות שמה שצריך להתגלות, אכן יתגלה. אמנם עדיף היה שכל התועבה הזו תצוף כבר לפני שנים, אבל מוטב מאוחר מאשר לעולם לא.

  15. היה צריך להיבעט מהכסא בבושת פנים כבר לפני שנתיים ויפה שעה אחת קודם.

  16. מה עם רות דוד? מה מסתתר שם ומי המעורבים בחגיגה שלה?

  17. מנדלבליט מתנהל כדיקטטור וכשרלטן. לשיטתו, מ״מ פרקליט המדינה אמור לקבל רשותו בעניינים שונים, כולל בפגישות עם שר המשפטים. יובהר: פרקליט מדינה ממונה ע״י הממשלה. הוא מוסמך לפעול באופן עצמאי גם אם דעתו של היועמ״ש הפוכה; קל וחומר כאשר מוגשת לו תלונה נגד היועמ״ש.

    1. השאלה כיצד מנדלבליט האמור לגלות בקיאות בתחום הסמכויות של מ"מ פרקליט המדינה ועצמאותו מתנהג ומתנהל כאילו החוק והנוהל המקובל לא ידועים לו.
      או שמא הוא החליט שמותר לו להתעלם מהם ביודעין ליצור מצג שווא בעניין זה ולהטעות לא רק את הציבור אלא גם את נציב שירות המדינה …
      וגם, זה מרגיש כאילו כל המכתב שנשלח לנציב נוסח ע"י דינה זילבר שחושקת בתפקיד פרקליט המדינה לעצמה

  18. מנדלבליט קובע במכתבו כי אלדד לא הצליח לעבוד עם שכבת בכירי הפרקליטות, אך ע"פ המידע שקיבל אלדד, היועמ”ש עצמו היה זה שהורה לבכירים לא לשתף איתו פעולה. היש חוצפה גדולה מזו ?
    הבנאדם בלתי ראוי בעליל ! אין לאפשר לו להתפטר בעצמו – יש לפטר אותו בקלון !

  19. מין הראוי שמנדלבליט יתפטר ישים את המפתחות על השולחן וילך הביתה. יותר מידי עננות שחורות מעל ראשו וכתיבת המכתב בהיסטריה על דן אלדד בקשר לבדיקה על דרך התנהלותו. ויוזמה למכתב הפרקליטים שיזם

  20. מנדבליט פקליטות מושחתים צרך ניקוי יסודי מה עוד ירצו גם ככה השתלטו על המדיה מפיה הביתה

  21. המעשים האיומים של מנדלבליט לא יכולים להימשך. הביתה ולפרסם הקלטות וכל המידע על האיש המפוקפק הזה. משתלח הגיב:

    גועל נפש של מערכת משפט שמאיישיה מפוקפקים ומעוררי פחד וחוסר אמון מוחלט.

    לא מאמינים בכם, בפעולות שלכם, במניעים שלכם, בפסיקות שלכם.

    הביתה כולכם!

  22. אל תירא ואל תחת מפני האיומים של המאפיה השמאלנית המסוכנת.

    תציל את העם היהודי מציפורני עובדי האלילים המסוכנים האלה.

    כותבי המכתבים וחותמי המכתבים עובדי האלילים והשקופים בעלי האינטרסים האישיים.

  23. אין אמון במערכת המשפח
    מפלגת בג"ץ השתלטה על המדינה

  24. ממילא לא יגיע לעליון, שליטה של הימין בוועדה למינוי שופטים).
    מצד שני – אם יתפטר – יחקרו את הפרשה שלו ולו רק כדי להוכיח שתבע את נתניהו רק כדי לרצות את החונטה.

    1. לימין יש השפעה מאוד חלקים בועדה, בעיקר אם ח״כ מכחולבן יצטרף לועדה(וזה מאוד מאוד סביר).
      זו הסיבה שגם במינויים הקודמים יצאו רשימות מעורבות.

  25. האיש הטמא הזה גרם נזקים לאין שיעור לעם ישראל.
    שיש כלי לתפירת תיקים על ראש הממשלה נתניהו.
    קשר קשר עם גופים קושרים נוספים להפיל את ראש ממשלת ישראל מר נתניהו.
    בגד בכל ערכי היסוד של העם היהודי.

    אסור לצרף אותו למניין בבית כנסת.

  26. מנדלבליט חייב להתפטר אצלו האמת ו יושרה רחוקים ממנו כמו מזרח ומערב ,יותר מפעם אחת שיקר ,שיבש הליכי משפט ולהגנתו הוציא צו איסור פרסום ,אם הוא צדיק שיבטל את צוי איבור פרום והאמת תצא לאור ,הר אין משום בטחון המדינה בסיפור הזה

  27. פיקוח על רשויות האכיפה
    ישנו צורך דחוף בגורם שיפוטי בר סמכות הענשה על הפרקליטים. הצרה היא שאין מוסד שישפוט את השופטים והתובעים כיון שאין לנו מספיק מוסדות. יש לנו כנסת קטנה שמספר חבריה 120. כבר מזמן מזמן אינה מספיקה לגודלה של המדינה. לא רק שהיא קטנה אלא חלקה אפילו אינה מתעניינת בשלום המדינה על תושביה. אלו הן המפלגות הערביות אשר בעודן מאיישות את הכנסת, הן מתנגדות לעצם קיום המדינה. כנגד החלטת הכנסת בג"ץ פסל את החלטת הכנסת להוציאן אל מחוץ לחוק, כמובן מתוך דאגה לכנסת כדברי יצחק זמיר… גם אין לנו בית נבחרים גבוה שיפקח על הכל: על הכנסת ופיקוחה על הממשלה וגם כמובן על בית המשפט. יש צורך בפיקוח על שיעשה על ידי בית נבחרים גבוה כפי שנעשה במדינות אחרות.

    נציגי העם צריכים להיות אחראיים על גורמי האכיפה. הצרה היא שאין מי שיעשה זאת כיון שאין בישראל מספיק מוסדות. אין מוסד שישפוט את השופטים והתובעים כיון שאין לנו מספיק מוסדות. יש לנו כנסת קטנה שמספר חבריה 120. כבר מזמן מזמן אינה מספיקה לגודלה של המדינה. לא רק שהיא קטנה אלא חלקה אפילו אינה מתעניינת בשלום המדינה על תושביה. אלו הן המפלגות הערביות אשר בעודן מאיישות את הכנסת, הן מתנגדות לעצם קיום המדינה. כנגד החלטת הכנסת בג"ץ פסל את החלטת הכנסת להוציאן אל מחוץ לחוק, כמובן מתוך דאגה לכנסת כדברי יצחק זמיר… גם אין לנו בית נבחרים גבוה שיפקח על כולם: על הכנסת ופיקוחה על הממשלה וגם כמובן על בית המשפט. יש צורך בפיקוח על שיעשה על ידי בית נבחרים גבוה כפי שנעשה במדינות אחרות. משכנו צריך להיות היכן שנמצא כיום בית המשפט העליון. בניין זה מתאים גם כיון שיש בו תאי אסורים לצורך מעצרים של גורמי אכיפה חשודים כפי שהם עושים לאזרחים. בינתיים על שר המשפטם לדאוג שהכנסת תפקח על הפרקליטות ותבחן את מעשיה.

  28. אכן יש חשש כבד שהסירחון יגיע עד השמיים,ובסוף עוד הוא יהיה בסיפור הזה,זה לא עזר להכניס מישהי שתשמור עלינו בפנים

  29. בסוף יקום הפרקליט שיפזר את הערפל מהיועמש המושחת והאלים בדיוק כראש ארגון פשע

  30. אינני משפטן, איני איש משכיל, לא למדתי באקדמיה.
    חינוכי בבית ההורים, וההשכלה שלי מועטה.
    בהרצאות שאני מעביר על בולענים, קם אחד המאזינים וכעס:
    אתה ללא השכלה אקדמית, וללא תואר מקצועי בתחום הגיאולוגיה. מאין החוצפה לסתור את חכמי הגיאולוגיה?
    התשובה הייתה מיידית, ורגועה למדי. הסברתי לעמוס (השואל) בזו הלשון.
    למדתי אצל ילד אחד קטן.
    הילד מעולם לא למד טוויה ואריגה, מעולם לא למד תפירה, מעולם לא למד אופנה.
    אך כאשר עמד הילד עם הוריו וכל הקהל הגדול, והעם כולו הריע למלך על בגדיו החדשים.
    צעק הילד בקול: "המלך הוא עירום" !!!
    לא למדתי משפטים- אך אני קובע נחרצות. בתי המשפט שלנו , זיהמו את האויר והאווירה בארץ.
    חייבים לעשות תיקון יסודי, מן המסד ועד הטפחות.
    לסלק את כל השופטים הבייתה !!!
    בתי המשפט יופעלו ע"י חבר מושבעים. ובתוכם מוכרי פטרוזיליה מהשוק, בערכם עולים עשרות מונים על ה"שופטים" הפוליטיים שלנו.
    כמו שהסבירו לנו עשרות פעמים מרצים ושופטים: בית-משפט אינו מקום לצדק. בית-משפט מקיים את החוק כלשונו !
    ומהו כלשונו ?
    איך אפשר שמשפט המתנהל עם 5 7 9 שופטים המסקנות תהיינה שונות עד קיצוניות ?
    זאת משום, שאין זה "חוק כלשונו" אלא עפ"י מצב הרוח של השופט (איך קם בבוקר, האם רב עם אשתו/בעלה וכד') או אולי מה אמר/ה הנשיא/ה ומה המטרה הפוליטית של המערכת המשפטית.
    אולי קיבלו טלפון מסורוס ?
    אולי קיבלו הודעת ווטשאפ מהקרן לישראל החדשה ?
    אני במערכת המשפטית איבדתי את האמון לפני הרבה שנים. וחבל.
    כל יום שהם עובדים, נהרסת עוד לבנה בחומה המגנה על מדינת ישראל.

  31. כנראה הפרקליטות רגילה לעבוד רק במעגל סגור, במסגרת שבה כולם דואגים לכולם ולעצמם. אין חילוף חומרים, דחיית פסולת וקבלת תובנות חדשות, כמו בכל גוף בריא. הגוף החולה הזה חייב לעבור רענון יסודי, ויש לקוות שזה מה שקורה עכשיו.

  32. מנדלבליט טיפוס נאלח ונתעב. מבחיל ברמות, רק לראות תצלום שלו גורם לי בחילה של ממש.

  33. חייבים להבריא את הפרקליטות, בעיקר ממחלת מנדלבליטיס וולגאריס

  34. עבריין לכאורה ? עבריין בפועל זה מה שנקרא איש השטח שמנקה את החרא של הפרקליטות כדי שלא

    תצטרך לתת דין וחשבון לציבור או לפוליטיקאים

  35. שתי הפסקות הראשונות הן באופן מדויק מה שצריך לכתוב על נתניהו.