נאיל זועבי נגד עודה: "מושיט יד למחבלים וגורם נזק למגזר הערבי"

איש החינוך והפעיל החברתי בעקבות השתתפות עודה באירוע עם ראשי פת"ח וחמאס: "במקום לקרב בין יהודים לערבים הוא מנסה להרחיק ופוגע במי שרוצה להשתלב"

המנגינה הזו חייבת להיפסק. ח"כ איימן עודה | hosny salah

"מה שח"כ עודה וחבריו עושים זו זריית חול בעיניים של רבים וזלזול באינטליגנציה של ערבי ישראל", כך אומר נאיל זועבי, בתגובה לסערה שקמה אתמול עם השתתפותו של עודה בכנס ברמאללה יחד עם ראשי פת"ח וחמאס. בשיחה עם 'מידה' הבוקר הוא מספר כי חברי הכנסת הערביים "מנסים להסיט את המבט מהבעיות האמיתיות במגזר, כמו תופעת הירי והאלימות שהפכה לשגרה בכל כפר ועיר. צעדים כמו השתתפות בכנס הזה רק מראים שלא באמת אכפת לו מבעיות הקורונה או האבטלה". לדבריו, "אנחנו רוצים להשתלב ולהרגיש שווים כמו כל שאר אזרחי המדינה, אבל דווקא המנהיגים הערביים מנסים להרחיק אותנו ולטפח את תחושת היריבות והמלחמה. המנגינה הזו חייבת להפסיק".

נאיל זועבי

מה הרגשת כשראית את עודה בכנס עם אנשי חמאס שקראו לאלימות נגד ישראל?

"אני הייתי מצפה ממנהיג ערבי במדינת ישראל שינסה לחבר ביני לבין המגזר היהודי, להביא להבנה ולכבוד הדדי ולקרב את המגזר לשלטון. במקום זה הם רק מרחיקים אותנו, מרגיזים את כל הצדדים ובאופן שיטתי ומכוון מנציחים את הבעיות ומונעים כל ניסיון לשינוי. בסופו של דבר מי שמפסיד מההתנהלות הזו הוא האזרח הערבי. כשאיימן עודה הולך ומושיט יד לאנשים ששלחו מחבלים לבצע פיגועים בערי ישראל, הוא מראה שהוא פשוט מזלזל בכל מי שרוצה להשתלב וגורם נזק למגזר".

האם יכולה לצמוח מנהיגות ערבית-ישראלית אחרת?

"אני מאמין שכן, אבל אני גם אומר לממסד הישראלי: אל תשאירו אותנו לבד ואל תניחו למנהיגות הערבית העכשווית להפריד בינינו. יש הרבה אנשים במגזר שרוצים להשתלב ולהצליח, דוגלים בקיום משותף וגאים בדגל ישראל. הרשימה המשותפת, עם כל הרעש והסיסמאות שלה, מגייסת בקושי חמישים אחוזי תמיכה במגזר. צריכים לחזק את הקולות הפרגמטיים שיפעלו באמת למען המגזר ולמען חיבורים, ולא את אלו שמתעקשים להמשיך להפריד. כולנו רק נרוויח מזה – יהודים וערבים".

בין הדוברים בכנס היה גם בכיר הפת"ח ג'יבריל רג'וב ובכיר החמאס סאלח עארורי שדיברו שניהם על הצורך באחדות פלסטינית מול תוכנית הריבונות הישראלית, אך לדברי המזרחן והמומחה לזירה הפלסטינית ד"ר מרדכי קידר, "אלה דיבורים יפים שמנסים להסתיר את המצב האמיתי של משבר".

ממה נובע המשבר?

"יש היום בחברה הפלסטינית פער אדיר בין המנהיגות לבין הציבור שכועס יותר ויותר על המצב הכלכלי ועל השחיתות בצמרת. ברשתות החברתיות מופצים כל הזמן סרטונים שמאשימים את אבו מאזן ומקורביו בשחיתות והעלמת כספים, וסרטונים דומים גם נגד בכירי חמאס כמו איסמעיל הניה שבתו הייתה מאושפזת בישראל תקופה ארוכה. תוסיף לזה מקרים כמו חוק חדש שקובע שצריכים להשמיד את המסמכים הממשלתיים אחרי חצי שנה, ואתה מבין למה הפלסטיני המובטל והחושש מקורונה שומע את הדברים האלה ומתפוצץ. גם ההבנה הזאת בקרב הציבור הולכת וגוברת, גם בעזה מול חמאס וגם ביהודה ושומרון מול הרש"פ".

אתה לא רואה סיכוי לפיוס פנים-פלסטיני מול צעדי ריבונות של ישראל?

"מדובר בסיסמאות נבובות שאף אחד לא מאמין בהן, גם לא האנשים שמשמיעים אותן. כל הדיבורים על "פיוס" באירוע אתמול היו העמדת פנים. למה הכנס נערך באמצעות שיחת וידאו וראשי הפת"ח לא נסעו בעצמם לעזה? הם מתים מפחד. זה היה נראה יותר כמו מפגש חיבור בין המושחתים של פת"ח למושחתים של חמאס, שמתכנסים כדי לשמור על העוגות שגנבו".

ד"ר מרדכי קידר

בכיר חמאס סאלח עארורי איים במפורש בחידוש האינתיפאדה

"הם לכאורה מאיימים בעוד אינתיפאדה אבל בשביל זה אתה צריך את העם, ומנהיגי הפלסטינים איבדו מזמן את הגב הציבורי שאולי היה להם בעבר. התחושה ברחוב היא שהמנהיגים מוכנים להילחם עד הפלסטיני האחרון, אבל רק בתנאי שזה הבן שלהם שנלחם. קשה לראות איך ציבור במצב כזה יוצא לרחובות. יכול להיות שיהיו עימותים נקודתיים אבל אני לא מאמין שהשמיים הולכים ליפול רק בגלל שג'יבריל רג'וב אמר משהו. הרי הוא בעצמו התעשר בזכות עסקים עם ישראל, אז עכשיו הוא מטיף לאחרים לעשות אינתיפאדה?".

מה המשמעות של נוכחות חבר כנסת ישראלי בכנס בו נשמעו קריאות לאלימות נגד ישראל?

"ברור שבעצם הנוכחות שלו באירוע לצד מחבלים ותומכי טרור איימן עודה מעביר מסר של תמיכה בדברים. הוא ידע היטב לאן הוא הולך ואיך זה ייתפס בקרב הציבור הרחב. עודה פשוט מריח את החולשה ואת ההססנות של ממשלת ישראל ומנסה לנצל אותה. הוא רואה שיש מחלוקות פנימיות, שומע את גנץ ואחרים מדברים נגד ריבונות, ומנסה לרכב על זה ולהגביר את המחלוקות, ולבנות את הלגיטימציה שלו על בסיס השנאה לישראל. כל עוד הוא לא משלם מחיר פוליטי ואישי, עודה ימשיך בתרגילים האלה".

תגובות חריפות

השתתפותו של ח"כ עודה בכנס ברמאללה אתמול עוררה תגובות חריפות בקרב פוליטיקאים ואנשי תקשורת בימין. בחשבון הטוויטר של מפלגת הליכוד נכתב כי מדובר ב"שפל נוסף לאיימן עודה שהשתתף היום בכנס עם אנשי חמאס שקראו לרצוח ישראלים. זה האיש שאיתו יאיר לפיד ובוגי יעלון רצו להקים ממשלה. אין גבול לבושה".

חבר הכנסת שרן השכל כתבה: השותפים של 'יש עתיד' וליברמן להקמת ממשלה הם גם השותפים של פת״ח וחמאס. דמי שרצה להקים ממשלה עם השותפים האלה סיכן את בטחון מדינת ישראל, לא פחות". ח"כ בצלאל סמוטריץ' כתב: "אם יש הצדקה לחוק ההדחה (מודה שלא אהבתי אותו כשחוקק), זה המקרה. החבירה של  איימן עודה למאבק האלים של חמאס נגד מדינת ישראל לא מאפשרת לו להמשיך לכהן כחבר כנסת יום אחד נוסף", והוסיף: "פניתי לכל חברי הכנסת שיצטרפו להליך הדחתו".

ח"כ עוזי דיין כתב: "אדם כזה אסור שיהיה חבר כנסת ישראל! כיוון שאני שייך לאסכולה של "לא מספיק לדבר, יש לעשות מעשה" אנו פותחים בהליך של הדחת חה"כ איימן עודה מהכנסת בגין תמיכה בהפעלת טרור כנגד מדינת ישראל. אני קורא לחברי הכנסת להצטרף לפניה ליו"ר הכנסת לפתיחת הליך להדחת חה"כ עודה. הטרור לא יעבור!".

פרשן חדשות 12 עמית סגל צייץ: " באיזה עולם השתתפות בכנס של החמאס שבו קוראים לטרור נגד ישראלים היא פעולה לגיטימית מצד חבר כנסת? כנראה בעולם שבו שופטים סבורים שתמיכה ברוצח של ילד בן ארבע היא לא סיבה לפסול מריצה לכנסת". ח"כ עודה עצמו הגיב לדברים וצייץ: "יש עובדה אחת שאי אפשר להתחמק ממנה: פיוס בהנהגה הפלסטינית הוא צעד הכרחי למאבק בסיפוח, סיום הכיבוש וקיום משא ומתן לשלום צודק בין מדינה פלסטינית עצמאית לצד ישראל".


מאמרים נוספים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

43 תגובות למאמר

  1. כרגיל, ח"כ השכל יוצאת מנותקת מהמציאות-מתי ליברמן הראה מוכנות להצטרף אליהם? למעשה, ברגע שלפיד העלה את הרעיון התקשורת דאגה להעלים את ישראל ביתנו מהתודעה הציבורית כדי לגרום לאיום להיראות אמיתי וליצור לחץ על הליכוד.

    1. אני הייתי שולח את כול המשותפת לעזה הם לא מייצגים את האזרחים הערבים הם רק עושים צרות לערביי ישראל שרוצים להצליח כאן

    2. וחשוב שהאפסים לפיד ושלח וליברמן רצו להקים ממשלה עם המחבלים המשותפת כשאמרנו שהם מחבלים בשמאל אמרו מה מה פתאום הם כשרים להקמת ממשלה עודה המחבל הוכיח שהם לא כשרים

    3. מה קרה דני ? ליברמן הפטרון שלך ? קצת אמרו עליו דברים או אוי אוי
      ליברמן הוא הפוליטיקאי הכי מזגזג שיש הכי לא יציב הכל מתחיל ונגמר רק באינטרסים האישיים שלו בלבד
      הוא כבר הצהיר שהוא מוכן למכור את נשמתו לשטן ולמכור את כל עם ישראל

    4. לאיצקו: אם הם לא היו מייצגים את האזרחים הערבים הם לא היו נבחרים והיינו רואים איזושהי מפלגה מתונה שיש לה סיכוי להתחרות על ההנהגה. כרגע המיעוט המתון מצביע למפלגות האחרות. היה גם סקר לפיו רוב גדול של בוחרי המשותפת מרוצים מתפקודה, יותר מאשר מצביעי מפלגות אחרות.

      עודה מרשה לעצמו לעשות כזה דבר ויזבק מעזה לתמוך במחבלים וחנין זועבי הרשתה לעצמה לעלות על המרמרה, להעליל על ישראל ואפילו לתמוך באיראן כי דברים מהסוג הזה הם שמעלים את הפופולריות שלהם בציבור הבוחרים שלהם ומקדמים אותם לפיסגה. זה כמו שבמפלגות אחרות אתה רואה את חברי המפלגה מנסים כל הזמן לרחרח מה הבייס שלהם רוצה ולפעול בהתאם. הפוליטיקאים הערבים לא שונים. אולי הם מקבלים גם מימון מגורמים עוינים מחו"ל כדי להסית את הציבור שלהם נגד המדינה, אבל בתוך עמם הם חיים. אם מה שהם עושים באמת מנוגד לרצונם של מרבית ערביי ישראל הם היו מפסידים בבחירות ולא משנה כמה כסף משקיעים בהם גורמים מחו"ל.

    5. חייב לחליף את קול המשותפת דחוף למא המשותפת נגד הממשלה צריך אנשים ידברו בשם קול זרחי מדינת ישראל אחד לא צריך מידנת פלסטינית טרור

  2. לגרש אותו לעזה אותו ואת כל המשותפת ! מחבלים יושבים בכנסת שמרוויחים כסף ממשלת ישראל נגד ישראל?!לא יאומן!

  3. לא רק המנהיגות הערבית פועלת נגד מדינת ישראל !
    רוב הערבים בארץ עושים זאת בדרך זאת או אחרת.
    רופאי השניים הערבים מהארץ למשל סרבו לשיר התקווה בכנס בחו״ל.
    רוב ערי ישראל הצביעו לרשימה המשותפת , אז כולם שותפים.

    1. ערבי ישראל רוצים לחיות בשלום אבל לא ידעו הזה במקום לדאג לנו על חיים דו קיום ושלום וילחם נגד הפשיעה במגזר הוא הולך לאויבי כל אזרחי ישראל כל חברי הרשימה המשותפת צריך חושבת אך ורק על הכיס הפרטי שלה שיזרקו אותם מהכנסת ..ביבי יותר ישר להם ויותר טוב לערבי ישראל אם ערבי ישראל הייה להם שכל היו בוחרים רק ביבי ואז היו רואים תוצאה אחרת ..חבל שבוחרים באנשים שהם מיצרים את הגזענות

    2. יותר מזה הם ביקשו שישימו את ההמנון הפלסטיני

  4. כל מילה בסלע וזו גם האמת לגבי כל המלגה המשותפת אין להם כהוא זה למה שקורה בחברה הערבית ואני ממש לא מבין את ערביי ישראל למה הם בוחרים בהם בכלל הם לא עושים שום כלום נדה אפס לערביי ישראל

    1. אני יעזור לך בתשובה.כי אתם בוחרים ביבי ואתם הולכים תמיד ימינה וגם עושים חוקים גזעניים וגם אני בחור צעיר אין לי איפה לגור גם אין לנו תוכיות בניה וגם אין לי חצי ממש יש לכם בחברה היהודית אני עובד אצלכם ורואה הכל הצערים אין להם מקום בחברה הישראלית..גם כל המפלגות מפחדות להזכיר את השם ערבים שלא יפסידו בבחירות.

    2. אתה באמת לא מבין. האמירה שלך היא זילזול בערביי א"י. הם מבינים טוב מה הנבל עודה רוצה והם מצביעים למפלגת הקוויזלינגים שלו בהמוניהם,כי זה בדיוק מה שרובם רוצים. אף אחד לא כופה עליהם להצביע כך,אבל למה שלא יצביעו כך אם "שופטי" בג"ץ ברובם מאשרים בניגוד לחוק ברור וחד משמעי,שעמדת עודה וחבר מריעיו היא "חוקית" ? קודם כל שנחזיר את כנופיית הפקידים הממונים,ששמה ללעג את חוקי הכנסת לתפקידה המקורי: פוסקת בסיכסוכים משפטיים בלבד בהתאם לחוקי הכנסת,ללא המצאות שמהוות פוטש משפטי כמו: "הכל שפיט","המבחן האדם הנאור","מבחן הסבירות","מבחן המידתיות","מסה קריטית של ראיות","אמת לשעתה",הכל אסופה של זבל מבית מדרשם,שנועד לאפשר להם להתעלם מחוקי הכנסת ולפסוק על פי הדעות הפוליטיות והחברתיות שלהם. האנשים האלה יובילו לחורבן הבית,כי הם יצרנים ראשיים של שינאת חינם בעם.

    3. בושה עודה וחבריו עושים נזקים לערביי ישראל מקבלים משכורות שמנות על חשבון משלם המיסים הישראלי וחותרים תחתינו אבסורד מדינת חלם

  5. נאיל זועבי צודק, כל הכבוד ואמן שהמישאלה לקירוב לבבות תתגשם 🙏

  6. מספיק להיתמם. אין חדש תחת השמש. איימן עודה לא הפתיע אף אחד. הוא תמיד תמך בטרור נגד יהודים וחיילים. הציבור הערבי ישראלי תמיד ידע זאת והצביע עבורו . אז מספיק להיתמם. כל מי שהצביע לרשימה המשותפת הצביע בטרור נגד יהודים ונגד חיילים. צמאים לדם יהודי, צמאים להשמדת המדינה. צ ב ו ע י ם !

    1. איימן עודה והמשותפת שואפים להשמיד את היהודים זו המטרה שלהם לא ברור למה לא מעיפים את עודה מהכנסת צבוע

  7. מספיק להיתמם. אין חדש תחת השמש. איימן עודה לא הפתיע אף אחד. הוא תמיד תמך בטרור נגד יהודים וחיילים. הציבור הערבי ישראלי תמיד ידע זאת והצביע עבורו . אז מספיק להיתמם. כל מי שהצביע לרשימה המשותפת הצביע בטרור נגד יהודים ונגד חיילים. . צמאים לדם יהודי, צמאים להשמדת המדינה. צ ב ו ע י ם !

    1. עודה הוא סוכן, זה למה לא נוגעים בו

  8. הציבור הערבי כרגיל מתכסה תחת הססמא אכלו לי שתו לי. תמיד יבכה שיש אבטלה בשביל לקבל עוד ועוד. מה דעתכם לתרום למדינה כמו שכל אזרח יהודי עושה זאת. מתגייס לצבא ומחרף נפשו כדי להגן על אזרחי המדינה כולל הציבור הערבי. וכי איזו הצדקה יש לכך שאתם, הציבןר הערבי, לא תשאו בשם חובה כגון שירות לאומי ותתנו 3 שנים מחייכם לטובת המדינה כמו כל אזרח יהודי. במקום זאת אתם בוכים, כשיטה, שאתם מופלים לחמור מכך, מצביעים לרשימה המשותפת תומכת הטרור נגד אזרחים יהודים וחיילים

  9. השבוע איימן עודה נשאל מספר פעמים , לאחר שהשתתף באירוע עם ראשי הפתח, " האם זה נכון שהוא תומך בפעילות אלימה נגד חיילי צהל " ? עודה כמנהגו ניסה בכל דרך להתחמק מהשאלה והשיב דברים בלתי קשורים לשאלה כאלו אמר : שאין הבדל בינו לבין רראשיי הפתח בנוגע לאלימות נגד חיילי צהל.

  10. הכי נכון שאנשי הרשימה המשותפת יהיו חברי הוועדה למינוי שופטים ואז לא יהיו כל חילוקי דעות

  11. נאיל זועבי זורע חול בעיני היהודים התמימים. מספר הערבים שרואים בישראל מדינת העם היהודי על דגליה וסמליה. איימן עודה מייצג את הרוב המוחלט של ערביי ישראל. ולכן אין מנוס אלא מהפרדת אוכלוסיות כי אין שום סיכוי לדו קיום עם מי שחולם להשמידנו.

  12. כל הכבוד לו. לו הנציגים של המגזר הערבי היום דואגים שהם יהיו שווי זכויות והבעיות של האלימות יטופלו כמו במגזר היהודי, היו כולם מעריכים אותם יותר גם במגזר הערבי וגם במגזר היהודי

  13. עודה דו פרצופי, שונא את היהודים עד כלות נשמתו.לסלק את עודה לעזה. פה מקבל משכורת שמנה מהמדינה. וחיים אחלה טובים. עודה לך לעזה שם מקומך.

    1. הוא לא דו פרצופי.
      הגיבוי הבלתי נדלה שהוא מקבל מבג"צ ומהתקשורת גרם לו לאבד את הבושה והוא אפילו לא מנסה לומר שהוא לא נאצי.

  14. אי-אפשר בו-זמנית לטפח מיליוני ערבים בארץ ולשמור ישראל לעם היהודי.
    יהודים וערבים לא מסוגלים ולא מוכרחים לחיות במדינה משותפת .

    מדינה ערבית , ללא יהודים , מזמן נוסדה ליד ישראל.
    מיתוס שמאלני מתפורר.
    ערבים אינם זכאים לאזרחות (או תושבות) של מדינה יהודית.
    לערבים אין זכות לבחור לעצמם את אזרחות הנוחה.

    פתרון העשור – טבעי, הוגן ומהיר :
    כל ערבים בין הים לירדן מקבלים תעודות זהות אשר מונפקות ברמאללה
    ומשלמים מיסים לרשות הערבית.

    אין מקרה בהיסטוריה כאשר המנצח העביר חלקי ארצו לאויב המובס.
    הפרדת עמים על בסיס אזרחות היא הכי משתלמת .
    נבדק בעבר על-ידי :
    יוונים – טורקים, הונגרים – אוסטרים, פולנים – גרמנים, ליטאים – רוסים,
    צ'כים – סלובקים, אירים – בריטים, סרבים – קרואטים וכו' .

    דחוף ! ערבים מירושלים, הגליל, גוש דן והנגב חייבים להשתתף בבחירות ברמאללה.
    הגיע הזמן לשחרר את ה"נכבשים" ולהשוות זכויות ערבים בחיפה ויפו
    לזכויות יהודים ברמאללה ועזה .

    לאחר ש-2 מיליון ערבים יהפכו לאזרחים של מדינה שלהם, ללא צבא ,
    הם ישלמו מס הכנסה ומס בריאות ברמאללה ובהדרגה כל ערבים יוקלטו ברמאללה, שכם, ג'נין,
    חברון, יריחו, טולכרם, קלקיליה, אבו-דיס, בית-לחם, עזה וכו'.

    אזרחות פלסטינית-ירדנית ☪️ , אבו-דיס ושועפאט – לערבים ,
    אזרחות ישראלית ✡️ וירושלים – ליהודים !

  15. חברי המשותפת פועלים ללא לאות להשמד המדינה היהודית. הם מאמינים בזה וימשיכו לעשות זאת כל עוד יאפשרו להם. הטענות שלי הם כלפי הנציגים האחרים בכנסת שמאפשרים להם לעשות זאת כבר שבעים שנה. מוכרים לנו סיפורים של מפלגות ימין וצוחקים לנו בפנים מיד אחרי הבחירות. כפי שהוציאו מחוץ לחוק את תנועת כך יכולים להוציא מחוץ לחוק את כל מי שמנסה לפגוע במדינה ומשתף פעולה עם שנאינו. עזמי בשארה,חנין זועבי,איימן עודה, אחמד טיבי ועוד אחרים . מה עוד צריך כדי להוציא מחוץ לחוק?

  16. כל הכבוד לך נאיל זועבי!!!!!! אני ימנית בדעותיי ומרגש אותי שכך חושב ערבי פלסטינאי במדינת ישראל!!! פשוט גאווה!!! הלוואי שכל הערבים היו כמוך – בפרט חברי הרשימה המשותפת, כי אז בוודאי היה שלום בינינו! תמשיך לשאוף לכך נאיל, אתה מדהים!!!

  17. צריך לכנס הכנסת ולהדיח את המחבל עודה.ושיהיה מי שהו אחר שרוצה דו קיום.בין יהודים וערבים

  18. עודה אתה פה כדי לשרת את הציבור הערבי בישראל לא מעניין אותנו את המושחתים שיושבים בראםאללה

  19. צודק עודה חתרן עשה בעיות בעיריית חיפה וגם עכשיו חא מאחד מפצל והוא הראשון לעוף מהכנסת ולהעביר אותו לגדה שיש ליד אבו מאזן זה מקומו ולא לחיות בישראל שיחיה עם המחבלים אין לו נאמנות למדינת ישראל חי כאן כמו מלך מקומו ברפש

  20. זן המנהיגות הרשמית של ערביי ישראל.

    פועלת למחיקת מדינת ישראל. עכשיו, נוכלי הסמול יכולים להמשיך לשקר על סאלאם. הישראלים רואים על מה נוכלי הסמול מדברים ומה הם עושים. לפיכך, רוצחי אוסלו, לא יהיו בשלטון עד שיפנימו שהשקרים שלהם שקופים 🙂

  21. לכל אלו הערבים שנותנים יד למעשה של עושה יללה יש לכם הזדמנות לעבור לגדה שם , כאן ערביי ישראל רוצים לחיות בשלום רוצים דו קיום, נהנים במדינה לא רוצים להחליף אותה, אימאן עודה הזה מציג רק עצמו , לא אותי ולא המשפחות והצעירים שגרים להיות במדינה, עודה המשותפת אתם לא מייצגים אותנו כלס תעופו , לא מספיק על הדברים הבלתי נסבלים שעושים מקבלים כסף , ומסתכלים בצד על האוכלוסיה הערבית שמתדרדרת לאלימות ….. יש הרבה דברים לטפל בהם מאשר העניין של הפלסטינים שכבר השלטון שלהם מכר אותם מזמן … תתעוררו

  22. עם כל הכבוד למר' זועבי, מבדיקת תוצאות האמת הרשמיות מישובים ערבים בשורה של מערכות בחירות (כולל 2015), הרשימה המשותפת מקבלת אחוזי הצבעה סובייטים של 97-99 אחוזים מהקולות.
    האמת שלא בדקתי אחוזי הצבעה, אבל מי שמצביע במגזר בוחר במשותפת (בהנחה שאין זיופים).
    בקיצור, מה שזועבי אומר אינו מתיישב עם הנתונים.